Em@ilové noviny

 

č. 11/2015

15.6.2015

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

Jaké novinky přinesla novela stavebního zákona? Jak se změní postavení obecního úřadu obce s rozšířenou působností při uplatňování procesu EIA? Umožňuje novelizovaný stavební zákon nadále využívat v územním řízení veřejné ústní jednání? Jak se postupuje, aby využívání veřejné vyhlášky bylo v souladu se stavebním zákonem? Odpovědi nejen na tyto dotazy najdete v rubrice Téma novin a Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají.

V rubrice Chybovat znamená platit, na Vás čeká přehled odvodových povinností tentokrát na měsíc červen 2015.

Žijeme sice v době změn, ale to neznamená, že je jednoduché prodávat nápady na změny. I v období ekonomického rozmachu je inovace vždy riskantní záležitostí. Čím se vyznačují snadno přijatelné inovace? Dozvíte se v rubrice Praktická komunikace – 15-minutový náskok, jak jej získat?

Oblíbili jste si naše tematické balíčky? Nejnovějšími balíčky jsou: Dědictví dle NOZ, Švarc systém (nelegální zaměstnávání), Finanční leasing v kostce, Odpisy po novele.

V měně celé redakce Vás srdečně zdravím a těším se na příští setkání.
Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


V tomto čísle najdete:
 
 
TÉMA NOVIN
STAVEBNÍ ZÁKON - NOVELA

 
STAVEBNÍ ZÁKON PO NOVELE ZÁKONA O POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

1. Změna stavebního zákona
Zvláštní pozornosti zaslouží (již čtrnáctá) novelizace stavebního zákona:
[zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007 Sb., zákona č. 191/2008 Sb., zákona č. 223/2009 Sb., zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb., zákona č. 345/2009 Sb., zákona č. 379/2009 Sb., zákona č. 424/2010 Sb., zákona č. 420/2011 Sb., zákona č. 142/2012 Sb., zákona č. 167/2012 Sb., zákona č. 350/2012 Sb. a zákona č. 257/2013 Sb.]

Výzva Komise ke stavu právní úpravy posuzování vlivů na životní prostředí svými důsledky dopadala na úseku stavebního práva zejména na úpravu týkající se pořizování a schvalování (vydávání) regulačního plánu a na řízení navazující na proces EIA, která jsou vedena podle stavebního zákona, to jest zejména územní a stavební řízení.

Komise vytýkala zejména tyto skutečnosti:
  • záměr, který je povolen konečným meritorním rozhodnutím (územním rozhodnutím, stavebním povolením), se může lišit od podoby, v jaké byl projednáván v postupu podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, předcházejícím povolovacím řízením podle stavebního zákona;
  • stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí není závazným stanoviskem ve smyslu § 149 správního řádu, nýbrž je „pouze“ prostým stanoviskem, to jest správním úkonem jakožto neopominutelným podkladem pro meritorní řízení – závěr komise z toho plynoucí je, že není dostatečně zaručeno, že bude v navazujících řízeních respektováno dostatečně a že se k němu v odpovídajícím rozsahu přihlédne;
  • české právo nezajišťuje dotčené veřejnosti dostatečně přístup k soudní ochraně, neboť ten je vázán na splnění podmínek, které tento přístup podle názoru Komise nepřiměřeně omezuje;
  • není zajištěna účast dotčené veřejnosti v územním a stavebním řízení.

  • Aby byly shora uvedené požadavky dostatečně jištěny a aby byly zabezpečeny podmínky pro řádné projednání záměru vyžadujícího vydání stanoviska k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí, byla u těchto záměrů nově stanovena příslušnost obecného stavebního úřadu (§ 13) k jeho projednání v navazujících řízeních (v územním a stavebním řízení, popřípadě ke změně stavby před jejím dokončením). K vedení těchto řízení bude nadále příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností; příslušnost speciálních, vojenských a jiných stavebních úřadů tím není dotčena.

    Novelizace doznala některá ustanovení územně plánovací části (§ 36, § 37, § 39 až § 50, § 63 až § 71). Jedná se o vypuštění možnosti, aby regulační plán nahrazoval územní rozhodnutí pro záměr ve smyslu zákona o posuzování vlivů na životní prostředí.

    Dosavadní ustanovení § 61 odst. 3 a 4 stavebního zákona upravovala společný postup pořízení regulačního plánu, který nahrazuje územní rozhodnutí pro záměr posuzovaný z hlediska vlivů na životní prostředí v rozsahu nahrazovaného územního rozhodnutí pro záměr. Protože však je regulační plán projednáván a vydáván jako opatření obecné povahy (§ 171 an. správního řádu), nastává v případě regulačního plánu kolize s požadavky a náležitostmi efektivní účasti dotčené veřejnosti v procesu projednávání a zejména v možnosti soudního přezkumu vydaného opatření obecné povahy. Pokud by měla právní úprava regulačního plánu adaptována na tyto nové instituty, musela by být provedena řada odchylek od obecné úpravy opatření obecné povahy, která by zásadně změnila jeho charakter a učinila úpravu regulačního plánu nepřehlednou. Z uvedených důvodů byla proto stávající právní úprava uvedená v § 61 odst. 3 a 4 vypuštěna, resp. nahrazena zněním novým.

    Z obdobných důvodů bylo bez náhrady vypuštěno též ustanovení § 91 stavebního zákona, které bylo pokusem (byť ne příliš zdařilým – ostatně jako celý stavební zákon 2006) o spojení správních procesů podle různých právních předpisů do procesu jediného – a to zcela v souladu se základními zásadami správního procesu (§ 2 až § 8 správního řádu, v tomto případě ještě v souběhu s ustanovením § 4 stavebního zákona). Dosavadní ustanovení § 91 stavebního zákona upravovalo vzájemný vztah a koordinaci postupů v územním řízení s postupy v řízení o posouzení vlivů na životní prostředí. V jeho rámci byly do určité míry zjednodušeny některé kroky procesu posuzování vlivů na životní prostředí. Novelou zákona o posuzování vlivů na životní prostředí byla tak tato tendence opět opuštěna ve prospěch násobených a souběžných, v mnoha ohledech předmětem identických procesů. Bude na zcela nové právní úpravě zákona o posuzování vlivů, jakož i na důslednější novele stavebního zákona (nejlépe na novém stavebním zákonu), dosáhnout dříve deklarovaného cíle – úspory nákladů a zjednodušení povolovacích řízení.

    Novelizací byla rovněž dotčena ustanovení § 87 odst. 1 a § 94a odst. 2 a 6, a to změnou způsobu doručování v rámci územního řízení, které je vedeno jako řízení s velkým počtem účastníků. Novela sleduje v tomto ohledu novelu zákona o posuzování vlivů na životní prostředí: v případě, že je pro určitý záměr vydáno stanovisko EIA, je navazující řízení vždy považováno za řízení s velkým počtem účastníků (§ 9b odst. 3 zákona o posuzování vlivů na životní prostředí) a rozhodnutí vydané v navazujícím řízení je doručováno postupem podle § 144 správního řádu. Bylo by proto zbytečně a matoucí, aby stavební zákon pro ostatní řízení s velkým počtem účastníků upravoval složitější a náročnější způsob doručování.

    Z důvodů změny koncepce závěrů zjišťovacího řízení podle zákona o posuzování vlivů je ze stavebního zákona (§ 87 odst. 2 a 94a odst. 3) vypuštěna možnost konání veřejného ústního jednání u záměrů, které byly posouzeny ve zjišťovacím řízení. Možnost nařízení veřejného ústního jednání zůstává ve stavebním zákoně zachována pouze pro záměry, pro které bylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí. V případech projednávání záměru, který je umisťován na území obce, která nemá územní plán, zůstává povinnost nařízení veřejného ústního jednání, a to z důvodů, že není jednoznačně územním plánem stanoveno (funkční) využití a (prostorové) uspořádání jednotlivých pozemků. V takovém případě je žádoucí zajistit možnost účasti veřejnosti na rozhodování o umístění jednotlivých záměrů na území takové obce. S odkazem na ustanovení § 49 odst. 2 správního řádu může stavební úřad nařídit veřejné ústní jednání i v rámci stavebního řízení. Z tohoto ustanovení totiž vyplývá, že ústní jednání je neveřejné, pokud zákon nestanoví nebo správní orgán neurčí, že jednání nebo jeho část jsou veřejné.

    Novely doznalo rovněž ustanovení § 94 odst. 5, týkající se vydání nového územního rozhodnutí v případě, že původní územní rozhodnutí bylo po povolení stavby zrušeno. Princip v tomto ustanovení uplatněný neplatí pro případ zrušení územního rozhodnutí, kterým byl umístěn záměr, pro který bylo vydáno stanovisko EIA. Nadále bude tudíž možné opětovně posuzovat umístění záměru, pro který bylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí, a to v případě, že bylo územní rozhodnutí zrušeno po povolení stavby (a v některých případech i po kolaudaci takové stavby). Vzhledem k významným důsledkům změny této oblasti jsou součástí návrhu novely stavebního zákona také přechodná ustanovení k aplikaci tohoto ustanovení.

    Stejně jako i u dalších povolovacích režimů, kromě stavebního řízení, je i v případě záměrů, které podléhají ohlášení (§ 104), vyloučen tento postup u záměrů, pro které bylo vydáno stanovisko EIA. Obdobně je vyloučena možnost uzavření veřejnoprávní smlouvy nahrazující stavební povolení u záměrů, pro které bylo vydáno stanovisko EIA (§ 116), resp. v případě posouzení projektové dokumentace ze strany autorizovaného inspektora – i zde je tento postup vyloučen v případech záměrů, pro které bylo vydáno stanovisko EIA (§ 117). Ve vazbě na úpravu provedenou v § 117 odst. 1 stavebního zákona, tj. vyloučení možnosti oznámit stavební záměr s certifikátem autorizovaného inspektora, byla v § 118 odst. 5 vyloučena také možnost, aby změnu stavby před jejím dokončením „certifikoval“ autorizovaný inspektor v případě záměrů, pro které bylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí.

    Dílčí změny, resp. upřesnění doznalo ustanovení § 114, jímž se stanovuje obsah námitek, které mohou podávat účastníci řízení ve smyslu § 109 písm. g) stavebního zákona, tj. nevládní organizace. Tímto dochází ke sjednocení pravidel pro podávání námitek pro všechny účastníky stavebního řízení.

    Vzhledem k důsledkům nové úpravy pro běžící správní řízení bylo nutno vydat jak pro procesy vedené podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, tak pro procesy vedené podle stavebního zákona řadu přechodných ustanovení.

    Přechodná ustanovení pro novelizovaný stavební zákon se týkají následujícího:
    „1. Územní řízení vedená podle § 91 stavebního zákona, ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, neukončená pravomocným územním rozhodnutím přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se přerušují dnem nabytí účinnosti tohoto zákona. Žádost podaná podle § 91 odst. 4 stavebního zákona, ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se považuje za oznámení podle § 6 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, a stavební úřad ji postoupí příslušnému úřadu spolu s dokumentací vlivu záměru na životní prostředí; v územním řízení lze pokračovat po vydání stanoviska podle § 9a odst. 1 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
    2. Postupy, které nejsou správním řízením, zahájené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a oznámení, ohlášení nebo žádosti podané přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, dokončí stavební úřad podle dosavadních právních předpisů.
    3. Pokud bylo vydáno stanovisko příslušného úřadu podle § 65 odst. 5 stavebního zákona, ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, regulační plán se pořídí a vydá podle dosavadních právních předpisů.
    4. Správní řízení neukončená rozhodnutím, k jejichž vedení je příslušný podle § 13 odst. 8 stavebního zákona, ve znění účinném po dni nabytí účinnosti tohoto zákona, obecní úřad obce s rozšířenou působností, se přerušují dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a stavební úřad příslušný podle stavebního zákona, účinného přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, bezodkladně postoupí celý spis příslušnému stavebnímu úřadu podle § 13 odst. 8 stavebního zákona, ve znění účinném po dni nabytí účinnosti tohoto zákona.
    5. U záměrů, pro které bylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se územní rozhodnutí znovu nevydává, pokud bylo územní rozhodnutí zrušeno přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.“


    V této souvislosti je nutno z přechodných ustanovení zákona o posuzování vlivů na životní prostředí upozornit především na následnou kontrolu dodržování podmínek spojených s ochranou životního prostředí, to jest dopad na ně. Základem tohoto pojetí je vydávání tzv. „coherence stamp“ (potvrzujícího, resp. verifikačního stanoviska), které bude vydáváno pro záměry, pro které již bylo vydáno stanovisko EIA, avšak jejichž povolovací proces zatím nebyl ukončen. Prostřednictvím „coherence stamp“ příslušný orgán ověří soulad záměru, který byl posouzen orgánem EIA, se záměrem, který je předmětem navazujícího řízení. V případě záměrů, ke kterým bylo stanovisko EIA vydáno před účinností nové právní úpravy, bude na základě přechodných ustanovení zároveň nutné ověřit, že stanovisko EIA vydané před účinností nové právní úpravy splňuje požadavky EIA směrnice. Obě tyto činnosti (vydávání verifikačního stanoviska coherence stamp a závazného stanoviska k ověření souladu s EIA směrnicí) budou prováděny orgány EIA, které k danému záměru vydaly stanovisko EIA (ministerstvo, krajské úřady). V případě, že budou v dané fázi povolovacího řízení vydávána obě tato stanoviska, příslušný úřad bude moci tyto postupy spojit a vydat jediné stanovisko.

    Závěrečná poznámka
    Jen na okraj připomínám, že se připravuje další velmi rozsáhlá novela stavebního zákona, dotýkající se:
  • pojmů,
  • vymezení působnosti orgánů veřejné moc obecně i v územním plánování a stavebním řádu,
  • územního plánování (například zkráceného postupu aktualizace, resp. změn územně plánovacích dokumentací),
  • velmi rozsáhle územního řízení, zejména spojení územního řízení s posouzením vlivu na životní
  • prostředí a tzv. koordinovaného povolení (náhradou za spojené územní a stavební řízení),
  • stavebního řízení i ohlášení stavby,
  • návratu ke kolaudačnímu řízení,
  • rozsahu působnosti autorizovaných inspektorů,
  • mimořádných postupů,
  • správních deliktů,
    a řady dalších oblastí.
  • Tyto opakující se rozsáhlé novelizace jenom znovu a znovu dosvědčují nepřipravenost koncepce stavebního zákona z roku 2006, jehož chyby, omyly a nedomyšlenosti jsou opravovány záplatami, přičemž v řadě případů jsou aplikovány již záplaty přes dřívější a starší záplaty. V současnosti je návrh novely připraven pro meziresortní připomínkové řízení.



    (Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčníku Poradce 12-13/2015)


     

     
     
    ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

     
    VYVĚŠENÍ PÍSEMNOSTI NA ÚŘEDNÍ DESCE

    Krajský úřad vyvěšuje na své fyzické úřední desce i na své elektronické úřední desce písemnosti územního plánování vydané formou veřejné vyhlášky. Současně je zasílá obecním úřadům k vyvěšení na jejich úřední desce. Návrh územně plánovací dokumentace byl na úřední desce krajského úřadu vyvěšen 4. února 2015. Na úřední desce obce XY byl vyvěšen až 8. února 2015. Lhůta pro podání připomínek k vyvěšenému návrhu byla stanovena v délce 20 dnů. Obec XY se řídila podle data vyvěšení na své úřední desce. Její návrh kraj odmítl s tím, že byl podán dva dny po lhůtě. Byl postup kraje vůči obci XY oprávněný?
    Před účinností novely stavebního zákona, tj. před 1. lednem 2013, se u písemností vyvěšovaných na více úředních deskách považoval za den vyvěšení písemnosti den, kdy byla písemnost vyvěšena nejpozději. Docházelo tak k naprosto nevhodné odchylce od zásady stanovené § 25 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podle níž je pro běh lhůt rozhodující den vyvěšení písemnosti na úřední desce úřadu, který písemnost doručuje. Tato obecná úprava obsažená ve správním řádu se vztahuje i na doručování písemností na úseku územního plánování. Novela neodůvodněné odchylky od obecné úpravy doručování písemností stanovené správním řádem odstranila. Postup kraje byl v souladu se správním řádem. Byl tedy postupem zákonným.

    KDO JE PŘÍSLUŠNÝ K VEDENÍ ŘÍZENÍ V PROCESU EIA

    Obecní úřad obce s rozšířenou působností je obecným stavebním úřadem s oprávněním k vedení správní agendy územního plánování, povolování staveb a jejich změn i dalších činností podle stavebního zákona. Jak se změní postavení obecního úřadu obce s rozšířenou působností při uplatňování procesu EIA?
    Obecní úřad obce s rozšířenou působností zůstává i nadále obecným stavebním úřadem (§ 13). Podle novely stavebního zákona je v prvním stupni příslušný k vedení řízení, které je navazujícím řízením podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Obecní úřad obce s rozšířenou působností vykonává rovněž pravomoc podle § 120, 122, 123 a 124. Přijímá oznámení stavebníka o zahájení užívání stavby, k níž není zapotřebí kolaudační souhlas. Je oprávněn k zákazu užívání stavby, jestliže na základě závěrečné kontrolní prohlídky zjistí, že nejsou splněny podmínky pro užívání stavby. Obdobně postupuje stavební úřad u stavby provedené v rozporu se stavebním povolením či ohlášením nebo užívané bez předchozího oznámení. Na základě závěrečné kontrolní prohlídky stavby a předložených dokumentů vydává kolaudační souhlas. Na žádost stavebníka je oprávněn vydat časově omezené povolení k předčasnému užívání stavby před jejím úplným dokončením, pokud to nemá podstatný vliv na uživatelnost stavby, neohrozí to bezpečnost a zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí. Na odůvodněnou žádost stavebníka může povolit zkušební provoz k ověření funkčnosti a vlastností provedené stavby. Uplatnění procesu EIA nemá podstatný vliv na činnost obecního úřadu obce s rozšířenou působností jako obecného stavebního úřadu

    NOVELIZACE ZKOMPLIKOVALA ZAHÁJENÁ ÚZEMNÍ ŘÍZENÍ

    Obchodní společnost předala místně příslušnému obecnímu úřadu, který plní funkci stavebního úřadu, potřebnou dokumentaci pro zahájení a vedení územního řízení. Tento stavební úřad v únoru 2015 územní řízení zahájil. Dnem 1. dubna 2015 je však přerušil. Odvolává se na novelizaci stavebního zákona. Je postup stavebního úřadu oprávněný?
    Územní řízení zahájená a vedená podle § 91 (posuzování vlivů na životní prostředí) stavebního zákona ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti novelizujícího zákona, tj. před 1. dubnem 2015, neukončená pravomocným územním rozhodnutím před tímto dnem, se přerušují. Žádost podaná před 1. dubnem 2015 se považuje za oznámení podle § 6 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění účinném ode dne novelizace. Obecný stavební úřad ji postoupí příslušnému úřadu spolu s dokumentací vlivu záměru na životní prostředí. V územním řízení lze pokračovat po vydání stanoviska podle § 9a odst. 1 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí. Postup obecního úřadu v postavení stavebního úřadu byl oprávněný. Stavební úřad postupoval podle zákona.

    POSOUZENÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE AUTORIZOVANÝM INSPEKTOREM

    Podnikatel má v plánu postavit novou skladovou halu pro dočasné ukládání svých výrobků. Vzhledem k charakteru stavby předpokládá využít pro její kontrolu služby autorizovaného inspektora. Kdy je možné využití autorizovaného inspektora pro kontrolu projektové dokumentace?
    Stavebník může sjednat smlouvu s autorizovaným inspektorem o kontrole projektové dokumentace stavby. Autorizovaný inspektor je oprávněn posoudit projektovou dokumentaci místo stavebního úřadu s výjimkou
    – stavby, která je zákonem označena jako nezpůsobilá k posouzení autorizovaným inspektorem,
    – záměrů, pro které bylo vydáno stanovisko v procesu EIA k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí,
    – stavby, o které tak rozhodl stavební úřad v územním rozhodnutí v případě významných vlivů na jiné pozemky,
    – stavby se společnou hranicí se stavebním pozemkem.
    Uzavření smlouvy je autorizovaný inspektor povinen oznámit stavebnímu úřadu bez zbytečného odkladu. Využití služeb autorizovaného inspektora ke kontrole projektové dokumentace je obecně možné, s výjimkou staveb, u nichž je to výslovně zakázané a jež jsou v odpovědi uvedené.



    (Více na toto téma najdete v měsíčníku 1000 řešení 7/2015)

     

     
     
    P6 AKTUAL

     
    Částka číslo 55/2015 ze dne 4.6.2015
    127/2015 Zákon, kterým se mění zákon č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů, a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů
    128/2015 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti Kolektivní smlouvy vyššího stupně
    129/2015 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
    130/2015 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce

    Částka číslo 56/2015 ze dne 5.6.2015
    131/2015 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce

    Částka číslo 57/2015 ze dne 11.6.2015
    132/2015 Vyhláška o sazebníku náhrad nákladů za rozbory prováděné laboratořemi Státní zemědělské a potravinářské inspekce pro účely kontroly
    133/2015 Vyhláška o sazebníku náhrad nákladů za rozbory prováděné laboratořemi Státní zemědělské a potravinářské inspekce pro účely kontroly

    Částka číslo 58/2015 ze dne 16.6.2015
    134/2015 Nařízení vlády o podrobnostech služebního hodnocení státních zaměstnanců a vazbě výsledku služebního hodnocení na osobní příplatek státního zaměstnance
    135/2015 Nařízení vlády o dalších překážkách ve státní službě, za které přísluší státnímu zaměstnanci plat
    136/2015 Nařízení vlády o rovnocennosti některých zkoušek a odborných kvalifikací zvláštní části úřednické zkoušky
    137/2015 Nařízení vlády o dalších případech, ve kterých lze přijmout osobu do služebního poměru na dobu určitou
    138/2015 Vyhláška o vydání zlaté mince po 10 000 Kč k 600. výročí upálení mistra Jana Husa

    Částka číslo 59/2015 ze dne 16.6.2015
    139/2015 Zákon, kterým se mění zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon)
    140/2015 Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO)
    141/2015 Sdělení Státní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků nových voleb do zastupitelstev obcí konaných dne 13. června 2015



     

     
     
    PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

     
    15-MINUTOVÝ NÁSKOK, JAK JEJ ZÍSKAT?

    Žijeme sice v době změn, ale to neznamená, že je jednoduché prodávat nápady na změny. I v období ekonomického rozmachu je inovace vždy riskantní záležitostí.

    Je těžké se vyznat v nápadech,
    které jsou příliš vzdálené našemu chápání.
    „Přiměřený“ pokrok – krok za krokem – si však dokáže získat všeobecnou podporu. Hlavně když ten krok uděláte rychle.

    Příklad
    Zamyslete se nad komedií Woodyho Allena o prvním přistání UFO na Zemi a našem prvním kontaktu s vyspělejší civilizací. Lidstvo se obávalo planetárního převratu ze strany mimozemšťanů. Ti byli od nás vzdálení tisíce světelných let a stovky roků před námi v oblasti technologií. Dokázali by sestrojit zařízení, kterým bychom nebyli schopni porozumět nebo s kterými bychom neuměli komunikovat. To by umožnilo mimozemšťanům mít všechno pod kontrolou. Ale Allen nás uklidňuje. Podle něho, když nedokážeme pochopit jejich zařízení nebo nebudeme umět komunikovat s jejich systémy, budeme je jednoduše ignorovat. A budeme si dělat svoji práci tak, jak jsme byli zvyklí doposud, až dokud znechucení mimozemšťané neodejdou.


    Místo toho, abychom se báli technicky vyspělejší civilizace, měli bychom se bát toho, kdo má před námi 15-minutový náskok. Takový borec bude vždy před námi v řadě na lístky do kina, nikdy nezmešká poradu se šéfem … a vyhraje každé závody. Nazvěme těchto pověstných 15 minut: „15-minutová konkurenční výhoda“. Mění všechno postupně, srozumitelným způsobem. Rozhodně nejde o žádný zásadní přelom způsobující radikální změnu, které skoro nikdo nerozumí.

    Když se každých pověstných 15 minut něco naučíte a své poučení začleníte do následujícího rychlého kroku, budete neustále ve vedoucím postavení. Odborníci radí dostat se o malý kousek před konkurenci a současně zůstat dostatečně blízko zákazníkům, resp. tomu, čemu rozumějí a co chtějí. Snadněji tak prodáte svůj inovační nápad.

    Čím se vyznačují snadno přijatelné inovace
  • Zákazník si je může otestovat: Nápady anebo produkty mohou být předváděny ve zkušebním provozu. Zákazníci je tak mohou pozorovat nejprve v akci a osvojovat si inovaci postupně, až dokud nepocítí potřebu vyměnit staré za nové.
  • Mohou být přijímané po částech nebo v jednotlivých fázích: Uživatelé si je tak mohou postupně osvojovat. Dokonce je mohou využívat paralelně se současným řešením/produktem.
  • Zákazník se bez problémů může vrátit k původnímu stavu: Jestli inovace nefungují podle zákazníkových představ, je možno se vrátit ke stavu před inovací.
  • Poskytují konkrétní výsledky: Výsledky inovací jsou zřejmé a viditelné. Přinášejí totiž odlišnosti produktu, které způsobují lepší naplnění zákazníkových očekávání a potřeb než původní produkt.
  • Jsou snadno pochopitelné pro zákazníka: Při jejich využívání mají zákazníci pocit, že používají něco důvěrně známého, s čím byli spokojení a při jejich používání je nic nerozčiluje.
  • Jsou slučitelné s budoucím směřováním: Nevybočují z řady a sledují vývoj jiných produktů. Nenutí lidi, aby si přehodnocovali své priority.
  • Představují pozitivní veřejnou hodnotu: Široká veřejnost ráda využívá dané inovace a cení si jich.

  • Závěr
    Myslete v dlouhodobých trendech, ale současně v krátkodobých krocích – patnáctiminutových.

    podle: www.blogs.harvardbusiness.com

     

     
     
    CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

     
    Termíny pro praxi v ČERVNU 2015

    15. června Pondělí Daně z příjmů - poplatník Odvod 1. pololetní zálohy na rok 2015 (ve výši 40 %), pokud daň za rok 2014 byla mezi 30 000 Kč a 150 000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)
    (§ 38a odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Odvod 2. čtvrtletní zálohy na rok 2015 (ve výši 25 %), pokud daň za rok 2014 byla vyšší než 150 000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)
    (§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    22. června Pondělí (za sobotu 20. 6.) Daně z příjmů – plátce Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za květen 2015
    (§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Sociální pojištění - OSVČ Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za květen 2015
    (§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za květen 2015
    (§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Sociální pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za květen 2015
    (§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za květen 2015
    (§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Zdravotní pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za květen 2015
    (§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za květen 2015 (§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
    Důchodové spoření – zaměstnavatel Odvod záloh na důchodové spoření za účastnící se zaměstnance za květen 2015
    (§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
    (§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání hlášení k záloze na pojistné na důchodové spoření za květen 2015
    (§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
    (§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    25. června
    Čtvrtek
    DPH Podání přiznání k DPH a její zaplacení za květen 2015 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím
    (§ 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Předložení výpisu z evidence za květen 2015 u plátce, který uskutečnil nebo přijal zdanitelné plnění v režimu (tuzemského) přenesení daňové povinnosti
    (§ 92a odst. 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    Podání souhrnného hlášení plátce za květen 2015, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední osobou) a poskytnutí služby (kterou má zdanit příjemce)
    (§ 102 odst. 1, 3 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    Podání přiznání k DPH identifikované osoby za květen 2015, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
    (§ 101 odst. 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za květen 2015, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
    (§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    30. června
    Úterý
    Daně z příjmů - plátce Odvod „srážkové“ daně sražené v květnu 2015 a hlášení plátce o dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů z dohod o provedení práce do 10 000 Kč)
    (§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Odvod zajištění daně sraženého v květnu 2015 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce o provedeném zajištění daně
    (§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    DPH Žádost zahraniční osoby povinné k dani o vrácení daně za rok 2014 za nakoupené zboží a poskytnuté služby v tuzemsku nebo při dovozu zboží
    (§ 83 odst. 7 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

     

     
     
    EKONOMIKA

     
    Název krajiny Název měny Měna 2.6. 3.6. 4.6. 5.6. 8.6. 9.6. 10.6. 11.6. 12.6. 15.6. 16.6. 17.6.
    Austrálie dolar AUD 19,136 19,136 19,187 18,788 18,852 18,761 18,727 18,75 18,789 18,747 18,857 18,822
    Brazílie real BRL 7,827 7,901 7,876 7,736 7,781 7,833 7,847 7,86 7,701 7,868 7,767 7,76
    Bulharsko lev BGN 14,031 14,03 14,048 14,041 14,009 14,017 13,988 13,969 13,966 13,954 13,949 13,934
    Čína renminbi CNY 4,046 4,015 3,986 3,913 3,938 3,958 3,921 3,903 3,92 3,919 3,917 3,915
    Dánsko koruna DKK 3,679 3,679 3,681 3,682 3,672 3,676 3,667 3,662 3,661 3,659 3,657 3,655
    EMU euro EUR 27,44 27,44 27,46 27,465 27,395 27,43 27,36 27,32 27,315 27,3 27,28 27,255
    Filipíny peso PHP 56,297 55,686 55,168 54,051 54,238 54,265 53,9 53,75 53,675 53,776 53,768 53,757
    Hongkong dolar HKD 3,233 3,208 3,186 3,13 3,15 3,168 3,138 3,124 3,138 3,138 3,137 3,135
    Chorvatsko kuna HRK 3,624 3,626 3,634 3,633 3,625 3,632 3,623 3,623 3,611 3,61 3,601 3,599
    Indie rupie INR 39,369 38,98 38,65 37,906 38,297 38,322 38,022 37,916 38,03 37,966 37,945 37,8
    Indonesie rupie IDR 1,897 1,882 1,869 1,827 1,84 1,836 1,829 1,819 1,827 1,825 1,824 1,82
    Japonsko jen JPY 20,207 19,954 19,844 19,548 19,573 19,605 19,61 19,697 19,66 19,671 19,692 19,694
    Jihoafrická rep. rand ZAR 2,046 2,03 2,014 1,967 1,969 1,952 1,957 1,958 1,958 1,96 1,957 1,953
    Jižní Korea won KRW 2,254 2,233 2,23 2,184 2,193 2,19 2,174 2,177 2,182 2,181 2,177 2,171
    Kanada dolar CAD 20,072 19,908 19,832 19,493 19,538 19,752 19,704 19,787 19,741 19,776 19,706 19,693
    Maďarsko forint HUF 8,877 8,873 8,817 8,795 8,801 8,737 8,763 8,749 8,747 8,746 8,706 8,74
    Malajsie ringgit MYR 6,808 6,728 6,702 6,564 6,569 6,519 6,488 6,485 6,494 6,471 6,467 6,481
    Mexiko peso MXN 1,626 1,611 1,596 1,563 1,571 1,566 1,56 1,567 1,569 1,577 1,574 1,573
    MMF SDR XDR 34,817 34,643 34,519 34,195 34,232 34,299 34,15 34,093 34,211 34,131 34,154 34,198
    Norsko koruna NOK 3,152 3,163 3,151 3,14 3,11 3,106 3,116 3,141 3,109 3,14 3,132 3,123
    Nový Zéland dolar NZD 17,854 17,721 17,633 17,345 17,437 17,38 17,406 17,414 17,023 16,974 16,994 16,975
    Polsko zlotý PLN 6,639 6,647 6,655 6,587 6,611 6,602 6,567 6,583 6,599 6,579 6,562 6,575
    Rumunsko nové leu RON 6,177 6,179 6,198 6,203 6,15 6,144 6,12 6,116 6,114 6,105 6,079 6,077
    Rusko rubl RUB 47,125 46,844 45,955 44,175 43,645 43,999 43,508 44,431 44,476 44,149 44,084 44,765
    Singapur dolar SGD 18,55 18,363 18,319 18,039 18,121 18,078 18,007 18,013 18,057 18,047 18,057 18,057
    Švédsko koruna SEK 2,929 2,925 2,925 2,94 2,933 2,928 2,925 2,918 2,951 2,966 2,972 2,964
    Švýcarsko frank CHF 26,56 26,401 26,333 26,023 26,144 26,192 26,154 26,046 25,968 26,067 25,956 26,046
    Thajsko baht THB 74,392 73,663 73,393 71,936 72,437 72,749 72,124 71,997 72,049 72,169 72,123 72,133
    Turecko nová lira TRY 9,366 9,287 9,221 9,044 9,169 8,889 8,896 8,83 8,899 8,963 8,879 8,879
    USA dolar USD 25,078 24,883 24,704 24,263 24,426 24,56 24,328 24,22 24,331 24,328 24,319 24,309
    Velká Británie libra GBP 38,148 37,883 37,768 37,339 37,441 37,463 37,214 37,501 37,6 37,675 37,714 37,957
    Izrael šekel ILS 6,48 6,446 6,407 6,325 6,355 6,353 6,348 6,325 6,346 6,321 6,33 6,332

     

     
     
    NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

     
    Poradce, měsíčník č. 12-13/2015 (V/2015)
    • Zákon o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění s komentářemIng. Antonín Daněk
    • Pasivní strana rozvahyIng. Vladimír Hruška
    • Dodatečné a opravné daňové přiznáníIng. Martin Děrgel
    • Problematické zásobyIng. Zdenka Cardová
    • Vyšší náhrada za nevyplacenou mzdu – novela od 1. 5. 2015JUDr. Ladislav Jouza
    • Zákon o státní službě a státní zaměstnanecIng. Jan Šmolík
    • Novela stavebního zákonaJUDr. Jiří Plos

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 7/2015 (VI/2015)
    • Zálohy na podíly na zisku a jejich vyúčtování - Ing. Martin Děrgel
    • Solidární zvýšení daně a zálohy na daň - Ing. Eva Sedláková
    • DPH u stravovacích a ubytovacích služeb - Ing. Václav Benda
    • Paušální výdaj na dopravu - Ing. Eva Sedláková
    • Odpovědnost členů dozorčích rad - JUDr. Jana Drexlerová
    • Práce konané mimo pracovní poměr – klady a zápory dohod - JUDr. Eva Dandová

    Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 7-8/2015 (VI/2015)
    • Odpisování majetku z hlediska daně z příjmů - Ing. Eva Sedláková
    • Účetní odpisy – metody a formy - Ing. Zdenka Cardová
    • Rodinné podnikání po novelách zákonů - Ing. Ivan Macháček

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 7/2015 (VI/2015)
    • Novela zákona o zaměstnanosti – investiční pobídky - Mgr. Olga Bičáková
    • Alternativní pracovní úvazky - JUDr. Ladislav Jouza
    • Výhody a nevýhody zkušební doby - JUDr. Eva Dandová
    • Výpovědní doba - JUDr. Ladislav Jouza
    • Srážky ze mzdy a platu - Ing. Karel Janda
    • Lékařské prohlídky zaměstnanců - JUDr. Jana Drexlerová

    Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 7/2015 (VI/2015)
    • Kulturní a sportovní služby z pohledu DPH - Ing. Zdeněk Morávek
    • Dohoda o provedení práce – aktuální změny - Richard W. Fetter
    • Musí mi zaměstnavatel dát dovolenou?JUDr. Eva Dandová
    • Zaměstnání při studiu a zdravotní pojištěníIng. Antonín Daněk
    • Začátek školního roku z pohledu školského zákonaJUDr. Eva Dandová
    • Jak dále s prohlídkami učňů - novinkaJUDr. Eva Dandová
    • Prázdniny pedagogických pracovníků a zdravotní pojištěníIng. Antonín Daněk

    1000 řešení – měsíčník č. 7/2015 (VI/2015)
    • Kurzové rozdíly - Karel Starý
    • Stavební zákon - novela - Ing. Karel Janda
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

    Monotematiky:

    Daňové a nedaňové výdaje 2015 (II/2015)Ing. Eva Sedláková
    • daňově uznatelné výdaje
    • nedaňové výdaje

    Vzory smluv dle NOZ (IX/2014)
    • Komentované vzory smluv podle nového občanského zákoníkuJLukáš a Vladimír Hruškovi

    Vzory smluv dle zákoníku práce (XII/2014)
    • Komentované vzory smluv podle zákoníku práceJUDr. Ladislav Jouza

    Příručka mzdové účetní (XII/2014)Ing. Luděk Pelcl
    • odměňování, minimální mzda
    • zdravotní a sociální pojištění
    • daňové zvýhodnění, slevy na dani
    • minimální vyměřovací základ

    Pomocník mzdové účetní (I/2015)Ing. Miroslav Bulla
    • nemocenské pojištění,
    • přídavky na dítě,
    • cestovní náhrady
    • mzdy a platy

    PŘIPRAVUJEME

    Poradce, měsíčník č. 1/2016 (VIII/2015)
    • Živnostenský zákon s komentářemJUDr. Viktor Šmejkal
    • Novela zákona o zaměstnanostiJUDr. Ladislav Jouza

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 8/2015 (VIII/2015)
    • Speciální sankce v ZDP - Ing. Ivan Macháček
    • Sleva na dani z příjmů za umístění dítěte po novele zákona - Ing. Eva Sedláková
    • DPH u internetových obchodů - Ing. Václav Benda
    • Postoupení pohledávky - Ing. Karel Janda
    • Automobil a zaměstnanec - Ing. Helena Machová
    • Práce na směny – práva a povinnosti - JUDr. Ladislav Jouza

    Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 9/2015 (VIII/2015)
    • Průkaznost a rekonstrukce účetnictví - Ing. Vladimír Hruška

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 8/2015 (VIII/2015)
    • Dohoda o rozvázání pracovního poměru - JUDr. Jana Drexlerová
    • Lékařské prohlídky zaměstnanců - JUDr. Jana Drexlerová
    • Neplatné rozvázání pracovního poměru - Richard W. Fetter

    Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 8/2015 (VIII/2015)
    • Začátek školního roku – na co si dát pozor - JUDr. Eva Dandová
    • Dokumentace škol - JUDr. Eva Dandová
    • Povinnosti zaměstnavatele při skončení pracovního poměruJUDr. Ladislav Jouza
    • Nesplňování předpokladů pro práci ve veřejné správě – důsledkyJUDr. Ladislav Jouza
    • DPH při dražbě obchodního majetku plátceIng.Václav Benda

    1000 řešení – měsíčník č. 8/2015 (VIII/2015)
    • Energetický zákon - novela - Ing. Karel Janda
    • Daně z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

     

     
     
    HORKÁ TÉMATA

     
    Finanční leasing v kostce
    Na základě leasingu může uživatel po určitou dobu využívat cizí majetek dlouhodobé spotřeby. Nejčastěji jde o automobil nebo o výrobní zařízení s relativně vysokou pořizovací cenou, resp. u nájmů o stavby, nebytové prostory a zemědělské pozemky. Díky smlouvám o přenechání věci k užití jinému tak může kdokoli „cizí“ ihned využívat dražší věc, aniž by musel uhradit vysokou částku za její nákup nebo sjednávat úvěr. Jak postupovat při leasingu z ekonomického, daňového a účetního hlediska?
    Vše potřebné ohledně leasingu se dozvíte v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, účetním, daňovým poradcům, živnostníkům ...

    • DÚVaP 6/2015 - Finanční a operativní leasing v daních a účetnictví - příspěvek
      /A5, str. 144/
    • 1000 řešení 6/2015 - Finanční leasing a nájem (operativní leasing) - praktické příklady
      /A5, str. 88/
    • Aktualizace I/2 - Zákon o daních z příjmů - úplné znění zákona
      /A5, str. 128/
    • Edice Zákony do kapsy - Zákon o účetnictví + ČÚS - úplná znění zákonů
      /A6, str. 128/

    Cena balíčku je 429 Kč.
    Cena balíčku s 30 % slevou je 295 Kč.
    Ušetříte 134 Kč.

    Odpisy po novele
    Téma problematiky účetních a daňových odpisů je velmi široké. Je to oblast velmi komplikovaná z hlediska jejich možných výkladů. Komplikací jsou pochopitelně i odlišné funkce těchto odpisů a rozdílná východiska pro jejich použití. Jak správně postupovat při odpisování? Jak se vyhnout komplikacím? Podrobně rozebrané téma najdete v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, účetním, živnostníkům, fyzické osobám, daňovým poplatníkům, daňovým poradcům, ekonomům ...

    • 1000 řešení 6/2015 - Daňové a účetní odpisy - praktické příklady
      /A5, str. 88/
    • DaÚ 5-6/2015 - Odpisování pronajímané nemovité věci - příspěvek
      /A5, str. 120/
    • DÚVaP 7-8/2015 - Daňové odpisy, účetní odpisy - příspěvek
      /A5, str. 212/
    • Edice Zákony do kapsy - ZDP + DPH - úplná znění zákonů
      /A6, str. 336/

    Cena balíčku je 812 Kč.
    Cena balíčku s 50 % slevou je 406 Kč.
    Ušetříte 406 Kč.

    Veřejné zakázky po novele
    Zákon o veřejných zakázkách představuje komplexní úpravu zadávání veřejných zakázek v České republice. Tímto zákonem a následnými novelami byla provedena transpozice evropských zadávacích směrnic vydaných v letech 2004 až 2009. Jaké změny přinesla poslední novela, která nabyla účinnosti 6. března 2015?
    Vše podstatné se dočtete se v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, příspěvkovým organizacím, územním samosprávným celkům, právnickým osobám ...

    • Poradce 11/2015 - Veřejné zakázky po novele 2015 - příspěvek
      /A5, str. 256/
    • Občanský zákoník II. - relativní majetková práva - zákon s komentářem
      /A5, str. 320/
    • Aktualizace IV/1 - Zákon o veřejných zakázkách - úplné znění zákona
      /A5, str. 128/
    • Edice Zákony do kapsy - Zákon o státní službě - úplné znění zákona
      /A6, str. 80/

    Cena balíčku je 464 Kč.
    Cena balíčku s 30 % slevou je 330 Kč.
    Ušetříte 134 Kč.



    Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)

    Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku.

    RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E- MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.

    Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

    E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
    • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
    • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

     

     
     
    KONTAKTY

     
    Adresa:   E-mail:
    ExiCon, s. r. o.
    Martina Rázusa 1140
    010 01 Žilina
    Slovenská republika
      objednavky@exicon.eu
     
    IČO: 44853530
    DIČ: 2022854900
    IČ DPH: SK2022854900
     
       
     
    Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

     

     


    V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
    s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

    Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
    Untitled Page