|
PRŮKAZNOST A REKONSTRUKCE ÚČETNICTVÍ
V rámci tohoto příspěvku se budeme věnovat problematice průkaznosti účetnictví. Dále je to otázka oprav účetních chyb a případnému provedení rekonstrukce celého účetnictví. Pojem "rekonstrukce účetnictví" není však definovaným pojmem v žádné legislativní normě. Můžeme se s ním setkat v okamžiku, kdy se zjistí, že množství chyb a neúplnost dokladů směřuje ke kritickému bodu, kdy účetní jednotky porušily mnohé (či všechny) zásady a podmínky na účetnictví kladené.
Požadavky na průkaznost účetnictví stanoví zákon č. 563/-1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o účetnictví), jak je to přímo uvedeno v úvodním paragrafu (viz § 1 odst. 1) tohoto zákonného předpisu. Průkaznost je jednou z důležitých účetních zásad vyplývající přímo ze zákona o účetnictví.
Účetní jednotky jsou povinny dodržovat při vedení účetnictví zejména směrnou účtovou osnovu, uspořádání a označování položek účetní závěrky a konsolidované účetní závěrky, obsahové vymezení těchto závěrek, účetní metody, podmínky předávání a přebírání účetních záznamů a ostatní podmínky vedení účetnictví stanovené prováděcími právními předpisy.
Kdo vlastně je účetní jednotkou. Vzhledem k tomu, že v nedávné minulosti došlo k úpravám v této oblasti, zopakujme si, že účetními jednotkami jsou a povinnosti vyplývající ze zákona o účetnictví, se vztahuje na:
- právnické osoby, které mají sídlo na území České republiky,
- zahraniční právnické osoby a zahraniční jednotky, které jsou podle právního řádu, podle kterého jsou založeny nebo zřízeny, účetní jednotkou nebo jsou povinny vést účetnictví, pokud na území České republiky podnikají nebo provozují jinou činnost podle zvláštních právních předpisů,
- organizační složky státu,
- fyzické osoby, které jsou jako podnikatelé zapsány v obchodním rejstříku,
- ostatní fyzické osoby, které jsou podnikateli, pokud jejich obrat podle zákona o dani z přidané hodnoty, včetně plnění osvobozených od této daně, jež nejsou součástí obratu, v rámci jejich podnikatelské činnosti přesáhl za bezprostředně předcházející kalendářní rok částku 25 mil. Kč, a to od prvního dne kalendářního roku,
- ostatní fyzické osoby, které vedou účetnictví na základě svého rozhodnutí,
- ostatní fyzické osoby, které jsou podnikateli a jsou společníky sdruženými ve společnosti, pokud alespoň jeden ze společníků sdružených v této společnosti je osobou účetní jednotky uvedené v tomto výčtu,
- ostatní fyzické osoby, kterým povinnost vedení účetnictví ukládá zvláštní právní předpis,
- svěřenské fondy podle občanského zákoníku,
- fondy obhospodařované penzijní společností podle zákona upravujícího doplňkové penzijní spoření,
- investiční fondy bez právní osobnosti podle zákona upravujícího investiční společnosti a investiční fondy,
- ty, kterým povinnost sestavení účetní závěrky stanoví zvláštní právní předpis nebo které jsou účetní jednotkou podle zvláštního právního předpisu.
2. Průkaznost účetnictví
Dle § 33a se za průkazný účetní záznam považuje pouze:
a) účetní záznam, jehož obsah je prokázán přímo porovnáním se skutečností, kterou tento záznam prokazuje,
b) účetní záznam, jehož obsah je prokázán obsahem jiných průkazných účetních záznamů, nebo
c) účetní záznam týkající se výhradně skutečností uvnitř jedné účetní jednotky, k němuž je připojen podpisový záznam osoby oprávněné a odpovědné.
V případě, kdy účetní jednotka zjistí, že obsah účetního záznamu neodpovídá skutečnosti, je povinna od tohoto okamžiku považovat tento účetní záznam za neprůkazný [jak přímo uvádí zákon o účetnictví: byť splňuje ustanovení písm. b) a c)].
Účetní záznam určený k přenosu musí být podepsán vlastnoručním podpisem nebo uznávaným elektronickým podpisem anebo obdobným průkazným účetním záznamem v technické formě. Pokud účetní záznam není podepsán před předáním k přenosu, musí být podepsán nejpozději v okamžiku jeho předání k přenosu.
Přenos průkazného účetního záznamu může být uskutečněn pouze prostřednictvím informačního systému nebo jiným způsobem, který splňuje požadavky průkaznosti a neměnnosti a dále požadavky ochrany a bezpečnosti odpovídající charakteru přenášených informací podle zvláštních právních předpisů.
Poznámka
Požadavky průkaznosti a jiné požadavky jsou splněny i v případě, je-li přenos průkazného účetního záznamu uskutečněn prostřednictvím třetí osoby odlišné od účetních jednotek, pokud tato osoba splňuje požadavky podle zvláštních právních předpisů.
Zákon o účetnictví přitom stanovuje, že účetní jednotky jsou povinny vést účetnictví jako soustavu účetních záznamů (přitom mohou použít technických prostředků, nosičů informací a programového vybavení). Účetním záznamem se rozumí data, která jsou záznamem veškerých skutečností týkajících se vedení účetnictví. Každou skutečnost týkající se vedení účetnictví jsou účetní jednotky povinny zaznamenávat výhradně jen účetními záznamy.
Účetní jednotka může provést převod účetního záznamu z jedné formy do jiné nové formy. Tímto převodem vzniká nový účetní záznam. V uvedeném případě je účetní jednotka povinna zajistit, že obsah účetního záznamu v nové formě je shodný s obsahem účetního záznamu v původní formě. Splnění uvedené povinnosti se má za prokázané, pokud účetní jednotka předloží účetní záznam v původní i nové formě a jejich obsah je shodný.
Poznámka
Splnění této povinnosti však účetní jednotka může prokázat i jiným způsobem, který nezpochybní žádná z osob, které s převedeným záznamem pracují.
V případě nezpochybnění průkaznosti převodu účetního záznamu žádnou z osob, které s převedeným záznamem pracují, se u účetních záznamů, které nejsou označeny skartačními znaky pro výběr nebo archiválii podle zvláštního právního předpisu, nevyžaduje předložení účetního záznamu v původní formě.
Účetní záznam v technické nebo smíšené formě, se skartačními znaky "A" nebo "V" vznikly z činnosti účetní jednotky, musí být ve formátu, který zaručí jeho neměnnost a umožní jeho následnou čitelnost pro fyzickou osobu. Pokud tuto podmínku nemůže účetní jednotka zabezpečit, převede takové účetní záznamy do listinné formy odpovídající době jejich vyřízení a opatří je náležitostmi originálu, a to nejpozději před jejich zařazením do výběru archiválií ve skartačním řízení nebo mimo něj.
Poznámka
Obdobně postupuje při nakládání s účetními záznamy přijatými účetní jednotkou v technické, případně smíšené formě, u účetních záznamů obsahujících uznávaný elektronický podpis včetně průkazného potvrzení v listinné formě o platnosti uznávaného elektronického podpisu v době přijetí účetního záznamu.
Účetní jednotka je povinna disponovat účetními záznamy, kterými dokládá formu vedení účetnictví.
V řízení ve věcech týkajících se účetnictví nebo vycházejících z účetnictví lze použít k důkazu průkazné účetní záznamy (§ 33a), které splňují požadavky zákona o účetnictví.
Jednotlivé účetní záznamy mohou být seskupovány do souhrnných účetních záznamů. A jak je přímo v zákoně o účetnictví uvedeno, takovými účetními záznamy jsou zejména:
- účetní doklady,
- účetní zápisy,
- účetní knihy,
- odpisový plán,
- inventurní soupisy,
- účtový rozvrh,
- účetní závěrka a
- výroční zpráva.
Poznámka
Účetní jednotky jsou povinny takové účetní záznamy vést nejméně v rozsahu stanoveném zákonem o účetnictví.
2.1 Účetní doklady
Každá hospodářská operace uskutečněná v účetní jednotce musí být zachycena na řádném účetním dokladu. Vyplývá z toho, že účetní doklad je nástrojem doložitelnosti a oprávněnosti pro každou příslušnou operaci či transakci. Doklady jsou tedy nástrojem průkaznosti, které slouží jako důkazní prostředek v případě soudních sporů. Na co nemá účetní jednotka doklad, nemůže být zaznamenáno v účetnictví.
Náležitosti účetního dokladu
Zákon o účetnictví v § 11 uvádí, že účetní doklady jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat vyjmenované údaje. Jedná se o
a) označení účetního dokladu,
b) obsah účetního případu a jeho účastníky,
c) peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství,
d) okamžik vyhotovení účetního dokladu,
e) okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem podle písmene d),
f) podpisový záznam podle § 33a odst. 4 osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování.
Účetní jednotky jsou povinny vyhotovovat účetní doklady bez zbytečného odkladu po zjištění skutečností, které se jimi zachycují. Projděme si jednotlivé náležitosti a upozorněme na některé důležité aspekty.
Označení účetního dokladu
Pod náležitostí "označení účetního dokladu" si představme název dokladu. Jinými slovy informaci, podle které bychom dokázali blíže identifikovat daný doklad. Názvy či označování účetních dokladů neurčuje žádná legislativní norma. Záleží tedy na každé účetní jednotce, jaké názvy pro své účetní doklady zvolí. Účetní doklady je možné rozdělit do dvou základních skupin:
externí účetní doklady, někdy také vnější účetní doklady,
interní účetní doklady, někdy také vnitřní účetní doklady.
Externí účetní doklady mají vazbu na jiné subjekty mimo účetní jednotku. Jako příkladem lze uvést vydané faktury, přijaté faktury, výdajový pokladní doklad, příjmový pokladní doklad, výpis z účtu peněžních prostředků (bankovní výpis) apod. Interní účetní doklady se vyhotovují při činnostech uvnitř účetní jednotky. Příkladem může být příjemka na sklad, výdejka ze skladu, doklad o odpisech dlouhodobého majetku, doklad o proúčtování inventarizačních rozdílů, zúčtovací a výplatní listina, doklad o pracovních cestách apod.
Uveďme si nezávazný výčet používaných názvů dokladů v běžné účetní jednotce s uvedením zkratky (označení příslušného účetního dokladu). Každý doklad může mít přiřazenou zkratku. Uvádíme návrhy zkratek, které lze následně využívat pro interní potřeby každé účetní jednotky.
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících DÚVaP 10/18, DaÚ 6/18, DÚVaP 2-3/18 a odborné tematické publikaci Účtování - zákony a předpisy)
ÚŘEDNICKÁ ZKOUŠKA - ZMĚNY
Zákon o státní službě stanoví státním zaměstnancům právní povinnost vykonat úřednickou zkoušku. I když příslušné právní předpisy označují zkoušku jako úřednickou, nejedná se v tomto případě o úředníky územních samosprávných celků podle zák. č. 312/2002 Sb. Jde o státní zaměstnance, kteří pracují nebo budou pracovat ve služebních úřadech. Z čeho se skládá úřednická zkouška? Jaký je postup po úspěšném vykonání zkoušky a jaký je postup, pokud je výsledek zkoušky záporný? Jaké změny nastaly ohledně úřednické zkoušky?
ŽÁDOST O ZKOUŠKU - Státní zaměstnanec (dále jen "zaměstnanec") o její vykonání může požádat. To může učinit i ústně, není podmínkou, aby žádost byla písemná. Ovšem je vždy rozumnější, zejména z důkazního pohledu, aby žádost byla písemná. Zkoušku je třeba vykonat před uplynutím doby trvání služebního poměru na dobu určitou. Zaměstnanec se přijímá do pracovního poměru na dobu určitou, jestliže dosud nevykonal úřednickou zkoušku. V případě, že by zaměstnanec úspěšně nevykonal úřednickou zkoušku (ani opakovanou), skončil by jeho služební poměr poslední dnem kalendářního měsíce, v němž tuto zkoušku nevykonal. Pokud by zájemce (fyzická osoba), který není státním zaměstnancem, splňuje předpoklady pro přijetí do služebního poměru, a má zájem vykonat úřednickou zkoušku, je služební úřad povinen mu to umožnit. Tento zájemce si pak hradí sám náklady spojené s touto zkouškou.
Úřednická zkouška se skládá
ze dvou částí: z obecné a zvláštní. Obecná část se vykonává formou písemného testu. Obsahuje 30 náhodně vybraných zkušebních otázek ze seznamu zkušebních otázek, který je tvořen 300 zkušebními otázkami. Ke každé zkušební otázce jsou přiřazeny 3 odpovědi, z nichž 1 je správná.
Písemný test trvá 30 minut (dříve 60 minut). Jen v případech zvláštního zřetele hodných je možné tuto dobu prodloužit, a to zpravidla nejdéle na 60 minut.
Ministerstvo vnitra vytvoří zkušební otázky v rozsahu obsahu mezinárodních smluv, právních předpisů a služebních předpisů uvedených v příloze k vyhlášce č. 124/2018 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o státní službě. Za rovnocennou obecné části úřednické zkoušky se považuje obecná část zkoušky zvláštní odborné způsobilosti úředníka územního samosprávného celku. Pokud by např. úředník ÚSC, který absolvoval zkoušku odborné způsobilosti pro práci v ÚSC, měl zájem přejít do správního úřadu na služební místo, bude mu tato část zkoušky uznána.
Zvláštní část zkoušky
se koná ústně před zkušební komisí. Tato část zkoušky je zabezpečována tzv. resortně v součinnosti se služebním úřadem, ve kterém zaměstnanec vykonává službu. Účelem této zkoušky je prověřit, zda zaměstnanec je dostatečně odborně připraven pro další výkon služby v oboru, k jehož výkonu byl na služební místo ustanoven. Koná se formou ústních odpovědí na 3 zkušební otázky, které si vylosuje ze seznamu 20 zkušebních otázek. Zkouška trvá zpravidla nejdéle 60 minut a zahrnuje přípravu, která trvá nejméně 15 minut, nejvíce však 30 minut. V případech zvláštního zřetele hodných je možné dobu přípravy prodloužit, a to zpravidla nejdéle na dobu 60 minut. Zkušební otázky jsou zaměřeny na obsah mezinárodních smluv, právních a služebních předpisů, usnesení vlády a jiných dokumentů a požadavků, které jsou uvedeny v příloze k vyhlášce č.162/2015 Sb., kterou se stanoví podrobnosti k úřednické zkoušce (viz dále).
Zkušební komise
K vykonání zvláštní části zkoušky se zřizuje u ústředního správního úřadu, do jehož působnosti patří příslušný obor služby. Pro určitý obor služby může působit zkušební komise zřízená u jednoho ústředního správního úřadu. Zkušební komise má 3 členy, z nichž nejméně 2 jsou státními zaměstnanci. Jeden člen komise nemusí být státním zaměstnancem, může se jednat o externího odborníka, např. o akademického pracovníka vysoké školy. Komise by si měla ustanovit předsedu, i když tuto otázku zákon neřeší. Zřejmě by to měl být nejvýše služebně postavený státní zaměstnanec. Zkoušený koná obecnou část a zvláštní část úřednické zkoušky zpravidla v jednom dni v místě, kde zasedá zkušební komise. Koná-li zkoušený pouze obecnou část úřednické zkoušky, může ji konat v rámci úřednické zkoušky i pro jiný obor státní služby, než ve kterém vykonává státní službu.
HODNOCENÍ ZKOUŠKY - Výhodou je, že zkoušený může při úřednické zkoušce používat nekomentované úplné znění mezinárodní smlouvy, právního předpisu nebo služebního předpisu.
Zkoušku hodnotí zkušební komise. Její členové se při své činnosti v komisi neřídí příkazy představených ani jiných osob. Člen komise se nesmí zdržet hlasování. Každá část úřednické zkoušky se hodnotí samostatně. Zkoušený, který v obecné části úřednické zkoušky správně zodpoví alespoň 23 (dříve 22) zkušebních otázek obsažených v písemném testu, se hodnotí výrokem"vyhověl"; v opačném případě se hodnotí výrokem "nevyhověl". Zkoušený se z obecné části úřednické zkoušky nehodnotí, koná-li další zvláštní část úřednické zkoušky a již úspěšně složil obecnou část úřednické zkoušky. Zkušební komise vyhotoví o průběhu úřednické zkoušky protokol a seznámí zkoušeného s hodnocením úřednické zkoušky nebo její části po jejím vykonání. Zkoušený, který se ve zvláštní části úřednické zkoušky hodnotí výrokem "vyhověl" alespoň u 2 ze 3 vylosovaných zkušebních otázek, se ve zvláštní části úřednické zkoušky celkově hodnotí výrokem vyhověl"; v opačném případě se hodnotí výrokem "nevyhověl". O úspěšném vykonání úřednické zkoušky vystaví zkušební komise osvědčení, které se zakládá do osobního spisu zaměstnance (viz § 315 zákoníku práce). Tím se nezakládá, ani nemění či neruší práva anebo povinnosti jmenovitě určené osoby, ani se alternativně v určité věci neprohlašuje, že taková osoba práva nebo povinnosti má nebo nemá, ale pouze se osvědčuje, že určitá nesporná skutečnost nastala. Na rozdíl od jiných způsobů doručování podle správního řádu zákon o státní službě dává přednost přímému doručení osvědčení o vykonání zkoušky. Zkušební komise zpracuje písemnou zprávu i o neúspěšném výsledku zkoušky a předává ji zkoušenému přímo do vlastních rukou. Rovněž se zakládá do osobního spisu zaměstnance.
Postup po úspěšném vykonání
zkoušky je určen § 42 zákona ostatní službě. Státní zaměstnanec má právo na změnu doby trvání pracovního poměru z doby určité na dobu neurčitou Jde o změnu trvání služebního poměru.
Záporný výsledek zkoušky
Může se stá, že státní zaměstnanec zkoušku nevykonal úspěšně. Zkušební komise o tom vyhotoví písemnou zprávu. Jeden stejnopis zprávy předá státnímu zaměstnanci do vlastních rukou, druhý se založí do jeho osobního spisu. Zaměstnanec má potom možnost na základě své žádosti zkoušku opakovat, a to jen jednou. Zákon o státní službě stanoví podmínku, že o opakování zkoušky písemně požádá zaměstnanec do 30 pracovních dnů po doručení zprávy o neúspěšném vykonání úřednické zkoušky.
Oblasti zkoušky
Přílohy k vyhláškám č. 162/2015 Sb., a 124/2018 Sb., o podrobnostech úřednické zkoušky uvádějí seznam předpisů a oborů, které jsou základem pro otázky z obecné části zkoušky.
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčníku PaM 10/18 a PVS 8-9/18)
|
|
|
Částka 105, rozeslaná dne 27. září 2018
208. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
209. Vyhláška o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel
210. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 321/2014 Sb., o rozsahu a způsobu zajištění odděleného soustřeďování složek komunálních odpadů
Částka 104, rozeslaná dne 27. září 2018
207. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 82/2012 Sb., o provádění kontrol technického stavu vozidel a jízdních souprav v provozu na pozemních komunikacích (vyhláška o technických silničních kontrolách)
Částka 103, rozeslaná dne 21. září 2018
206. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 235/2017 Sb.
Částka 102, rozeslaná dne 20. září 2018
204. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 84/2008 Sb., o správné lékárenské praxi, bližších podmínkách zacházení s léčivy v lékárnách, zdravotnických zařízeních a u dalších provozovatelů a zařízení vydávajících léčivé přípravky, ve znění pozdějších předpisů
205. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 228/2008 Sb., o registraci léčivých přípravků, ve znění pozdějších předpisů
Částka 101, rozeslaná dne 20. září 2018
202. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 318/2017 Sb., o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků
203. Sdělení Ministerstva financí o vydání výměru MF č. 03/2018, kterým se mění seznam zboží s regulovanými cenami pro rok 2018
Částka 100, rozeslaná dne 14. září 2018
201. Vyhláška o stanovení hodnot bodu, výše úhrad hrazených služeb a regulačních omezení pro rok 2019
Částka 99, rozeslaná dne 14. září 2018
199. Nařízení vlády o Technickém plánu přechodu zemského digitálního televizního vysílání ze standardu DVB-T na standard DVB-T2 (nařízení vlády o Technickém plánu přechodu na standard DVB-T2)
200. Nález Ústavního soudu ze dne 14. srpna 2018 sp. zn. Pl. ÚS 14/17 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení vyhlášky č. 330/2001 Sb., o odměně a náhradách soudního exekutora, o odměně a náhradě hotových výdajů správce podniku a o podmínkách pojištění odpovědnosti za škody způsobené exekutorem, ve znění pozdějších předpisů
|
|
|
1. 10.
Pondělí (za neděli 30. 9.)
|
Daně z příjmů - plátce
|
Odvod „srážkové“ daně sražené v srpnu 2018 a oznámení plátce o dani
sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze závislé činnosti podle § 6
odst. 4 dtto)
(§ 6 odst. 4, § 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb.,
o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v srpnu 2018 z určených příjmů
nerezidentů EU/EHP ze zdrojů na území ČR a hlášení plátce daně o provedeném
zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních
z příjmů)
|
8. 10.
Pondělí
|
Zdr. poj. – OSVČ
|
Odvod zálohy na zdravotní pojištění
OSVČ za září 2018
(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na
veřejné zdravotní pojištění)
|
15. 10.
Pondělí
|
Daň silniční
|
Zaplacení zálohy na daň silniční za 3.
čtvrtletí 2018
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
|
20. 10.
Sobota (!)
|
DPH - uživatel
|
Podání přiznání a zaplacení DPH za 3.
čtvrtletí 2018 u uživatele registrovaného k dani v ČR ve
zvláštním režimu jednoho správního místa alias „MOSS“, který se
týká vybraných služeb (zejména elektronických) poskytovaných „nepodnikatelům“
Pozor na to, že tato lhůta speciálně končí již
v sobotu, neodsouvá se na pondělí!
(§ 110q, § 110r odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb.,
o dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
22. 10.
Pondělí
(za sobotu
20. 10.)
|
Daně z příjmů – plátce
|
Odvod sražených záloh na daň
z příjmů ze závislé činnosti z mezd za září 2018
(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních
z příjmů)
|
Sociální pojištění - OSVČ
|
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ
za září 2018
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném
na sociální zabezpečení)
|
Odvod
pojistného na dobrovolné nemocenské
pojištění OSVČ
za září 2018
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném
na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění –
zaměstnavatel
|
Odvod
pojistného na sociální
pojištění za zaměstnance za září 2018
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení)
|
Předložení
měsíčního
přehledu pro účely
sociálního pojištění za září 2018
(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění –
zaměstnavatel
|
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za
zaměstnance za září 2018
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na
veřejné zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro
účely zdravotního pojištění za září 2018
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na
veřejné zdravotní pojištění)
|
25. 10.
Čtvrtek
|
DPH
|
Podání přiznání k DPH a její zaplacení
za září 2018 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím
(§ 99, § 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o
dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009
Sb., daňový řád)
|
Podání přiznání k DPH a její zaplacení
za 3. čtvrtletí 2018 u plátců se čtvrtletním zdaňovacím obdobím
(§ 99a, § 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o
dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009
Sb., daňový řád)
|
Podání kontrolního hlášení DPH
plátce za září 2018 - u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen
pokud mají měsíční zdaňovací období
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty)
|
Podání kontrolního hlášení DPH
plátce za 3. čtvrtletí 2018 - u fyzických osob se čtvrtletním zdaňovacím obdobím pro
účely DPH
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty)
|
Podání souhrnného hlášení plátce za
září,
případně za 3. čtvrtletí 2018, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží,
přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu
(byl-li prostřední osobou) a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9
odst. 1 (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 až 6 zákona č. 235/2004 Sb., o
dani z přidané hodnoty)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za
září 2018, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o
dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009
Sb., daňový řád)
|
Podání souhrnného hlášení
identifikované osoby za září 2018, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1,
kterou má zdanit příjemce (§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty)
|
31. 10.
Středa
|
Daně z příjmů- plátce
|
Odvod „srážkové“ daně sražené v září 2018 a oznámení plátce o dani
sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze závislé činnosti podle § 6
odst. 4 dtto)
(§ 6 odst. 4, § 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb.,
o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v září 2018 z určených příjmů
nerezidentů EU/EHP ze zdrojů na území ČR a hlášení plátce daně o provedeném
zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních
z příjmů)
|
Zákonné pojištění úrazu
|
Odvod pojistného zákonného pojištění
odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci
z povolání za 4. čtvrtletí 2018
(§ 365 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník
práce)
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o pojištění
odpovědnosti zaměstnavatele)
|
DPH
|
Podání přihlášky k registraci
skupiny,
která chce být registrována k DPH od 1. 1. 2019, anebo podání žádosti o
zrušení nebo změnu skupinové registrace
(§ 95a odst. 2 a 3, § 106e, § 106f zákona č.
235/2004 Sb., o DPH)
|
|
|
|
ŠŤASTNÝ ZAMĚSTNANEC POMÁHÁ FIRMĚ PROSPEROVAT
Ing. Jana Jarošová, Ph. D.
Proč si většina lidí myslí, že zábava je opakem práce? Slovo práce máme ve zvyku si spojovat s něčím negativním. V neděli odpoledne nás často pronásledují pesimistické myšlenky na pondělní pracovní ráno, zatímco příjemné chvíle si spojujeme hlavně s víkendy a svátky. Jak vytvořit pracovní prostředí, kam zaměstnanci chodí rádi, kde se cítí svobodně a šťastně?
Obecně platí, že musíme pracovat, abychom byli šťastní. Psycholog z Harvardu Shawn Achor tvrdí opak. Vyvrátil představu, že úspěch v práci vede ke štěstí. Zjistil, že jen 25 procent našeho pracovního úspěchu je dáno mírou inteligence, zatímco zbývajících 75 procent je ovlivněno úrovní optimismu. To znamená, že pokud budeme v práci šťastní, budeme i úspěšní.
Manažeři a pracovníci personálních oddělení jsou postaveni před nelehký úkol - vytvořit ve firmě prostředí, kde mohou zaměstnanci naplno rozvíjet svůj potenciál a přispívat tak ke spokojenosti obou stran - k naplňování firemních cílů a zároveň k vlastnímu rozvoji.
DOBRÁ NÁLADA JE NAKAŽLIVÁ - V roce 1981 vědci Howard S. Friedman a Ronald E. Riggio posadili do jedné místnosti proti sobě tři úplně cizí lidi, aniž by si navzájem řekli byť jen jedno slovo. Během minuty až dvou přenesl emocionálně nejvýraznější účastník svou náladu na ostatní dva - pouze prostřednictvím neverbální komunikace. V roce 2000 Caroline Bartelová a Richard Saavedra prováděli výzkum u 70 pracovních týmů z různých odvětví. Zjistili, že po dvouhodinovém setkání sdílejí tu samou náladu. Přirozeně, že každý z nás má individuální prožívání. Nicméně ve skupinách jsou téměř vždy přítomni jedinci, kteří dokáží svou náladu přenášet na ostatní a spouštět tím lavinu různých emocí - pozitivních i negativních. Co to znamená pro firmy? Nestačí, aby byl šéf sám o sobě šťastný. Musí přenést tuto náladu i na lidi okolo sebe. Odborně se to nazývá "rezonancí". Vedoucí zaměstnanci by měli pracovat na tom, aby ze sebe vyzařovali převážně pozitivní náladu a tu dokázali v rámci týmu rozšířit i na ostatní.
ZAČÍT JE TŘEBA SHORA - "Úspěšná firma se začíná budovat v šéfově hlavě." Pokud platí, že nálada vedoucího pracovníka do velké míry ovlivňuje celkovou náladu ve firmě, pak by mělo být jeho hlavním úkolem zlepšovat vlastní emocionální inteligenci. Když je šéf v dobré náladě, tak i lidé okolo něj vidí všechno v pozitivnějším světle.
Emocionálně inteligentní lídr je ten, který dokáže vnímat a kontrolovat své naladění prostřednictvím sebeuvědomění, rozumí dopadům svého chování skrze empatii, a proto se chová způsobem, který zlepšuje náladu ostatním prostřednictvím řízení vztahů. Je to člověk, který inspiruje ostatní vytvářením a udržováním "souzvuku v týmu".
O PENÍZE AŽ TAK NEJDE - Ať už jde o uznání, nebo jednoduchý projev vděčnosti, případně finanční ohodnocení, mělo by platit pravidlo, že za dobře odvedenou práci by měl být zaměstnanec odměněn. Říká se, že lidé pracují nejhůře tehdy, když pracují pouze za peníze. Jak může firma chtít, aby zaměstnanec věnoval své práci energii, duši i otevřenou mysl, když on od firmy dostává jen ten plat. Dobrý pocit z finančního ohodnocení rychle vyprchá, zatímco pocit zadostiučinění z pochvaly od šéfa zůstává v zaměstnanci ještě dlouho po ní. Důležité však je, aby byli lidé zaplaceni adekvátně trhu, ne pod jeho úrovní. V naší zemi je situace s oceňováním zaměstnanců stále neuspokojivá. Pokud u pracovníků nejsou naplněny základní potřeby, nemohou být naplňovány ty vyšší. Nicméně od určité hranice výška platu již nemá na náš pocit štěstí, smysluplnosti a angažovanosti vliv. Dá se to přirovnat k oblíbenému nápoji. Když na něj máte ještě chuť, dáte si druhý, možná i třetí a dobrý pocit se dostaví okamžitě. Ale pokud každý den vypijete několik takových nápojů, pocit uspokojení se zvyšovat nebude, právě naopak. Chválit lidi za dobrou práci je jedním z nejjednodušších a nejefektivnějších způsobů, jak zaměstnancům udělat radost. Zaměstnanci dokáží ocenit i uznalé poplácání po zádech. Pochvala je zadarmo, proto když je zdůvodněná, nemělo by se jí šetřit. Ale předtím, než se rozhodnete zavést do firmy princip štěstí, odměňte své lidi za práci přiměřeným platem.
Kontrola, nebo volnost v práci?
Moderní doba je plná různých technologií a systémů produktivity práce a snižování nákladů. Firmy používají různé kontrolní a monitorovací zařízení, aby měli nadřízení detailní přehled o tom, na čem zaměstnanci pracují, v jakém stavu jsou rozpracované úkoly a jak daleko jsou s jejich zadáním. Takové kontrolní mechanismy jsou funkční jen tehdy, pokud pomáhají lidem dosáhnout lepších výsledků a zároveň s nimi (nebo naopak navzdory nim) dokáží být v práci šťastní. Když jsou však jen nástrojem kontroly a postihů, jejich dopad může být velmi negativní. Když od zaměstnanců nic dobrého nečekáte a nevěříte jim, poměrně rychle si na to zvyknou a začnou se podle toho i chovat.
Chronické stížnosti
Co vztahům v kolektivu nepomáhá, je neustálé nadávání a stěžování. Pokud si neustále budete stěžovat na stejné věci, stejné lidi a stejným způsobem, motivace, tvořivost i zábava se z kolektivu rychle vytratí. Platí, že čím více se zaměstnanci zaměřují na negativní projevy ve firmě, tím těžší je otevřít je pozitivnímu myšlení. Řešením je se nad některé věci povznést, být optimističtější, vděčný a otevřený k jiným lidem. Spolupráce v týmech i mezi nimi je pak jednodušší.
Dodržujte ve firmě pravidla asertivity
Asertivitu můžeme chápat jako schopnost být si vědom vlastní hodnoty a tuto hodnotu respektovat i u jiných. Pokud se rovnováha mezi našimi potřebami a potřebami jiných naruší, začneme se přiklánět k dvěma protipólům neasertivních projevů - pasivitě a agresivitě. To, zda máte sklon dostat se do pasivní, nebo agresivní roviny, můžete odvodit z konfliktních situací, které jste v poslední době zažili.
Svobodní zaměstnanci
Nabídněte svým zaměstnancům svobodu. Jak tvrdí Laszlo Bock, viceprezident lidských zdrojů v Googlu: "Když dáte lidem svobodu, ohromí vás." Dejte jim volnost v organizování vlastního pracovního času, přizpůsobování si pracovního prostoru i v realizování vlastních nápadů. Svobodní zaměstnanci jsou i šťastnými zaměstnanci. Dejte jim svobodu a důvěřujte jim, že ji použijí moudře.
POZICE MANAŽERA ŠTĚSTÍ - Úzké spojení mezi pozitivním myšlením a produktivitou si zaměstnavatelé stále více uvědomují, a proto se v podnicích stále více rozšiřuje relativně nová pozice, tzv. "manažer štěstí". S tímto typem pracovní pozice je možné se setkat už i na Slovensku, ale vznikají především v pobočkách nadnárodních společností. V současnosti stále ještě neexistuje jasná koncepce toho, kdo je manažer štěstí. Jednoduše řečeno, "happiness manager" je personalista, psycholog a terapeut v jedné osobě. Má v podstatě jen jeden úkol, nicméně extrémně náročný - musí i ve vypjatých situacích udržet ve firmě dobrou náladu. Popis pracovní pozice odpovídá kombinaci více povolání, a to asistenta, personalisty, psychologa, organizátora akcí a pracovníka oddělení pro podporu interní komunikace. Proto i akademické pozadí je u existujících happiness manažerů různé - ekonomika, politická a sociální studia, sportovní terapie, komunikace a jiné. V menších firmách se někdy na této pozici na rotační bázi střídá více zaměstnanců. Jak vypadá pracovní den na takové pozici? Manažer štěstí navštěvuje jednotlivé zaměstnance ve firmě a pravidelně se jich ptá, zda jsou s prací spokojeni, na jakých úkolech aktuálně pracují a zda se jim daří je plnit. Vnímá atmosféru na pracovišti a stará se o dobré vztahy. Neřeší však jen pracovní záležitosti. Pracovníci se na něj obracejí i s osobními záležitostmi, které s prací souvisejí jen okrajově. Na základě zpětné vazby pak vymýšlí konkrétní akce, týmové i individuální terapie, které mají situaci zlepšit. Zároveň se účastní i pracovních pohovorů. Zatímco personalista hodnotí zájemce o práci hlavně z hlediska jejich životopisu, zkušeností, předpokladů k výkonu dané pozice, manažer štěstí se zaměřuje na osobnost kandidáta a snaží se zjistit, zda zapadne do týmu a ztotožní se s firemní kulturou. Můžeme říci, že tato pracovní pozice je velmi podobná práci personalisty, ale s větším zaměřením na to, aby práce zaměstnance bavila, naplňovala a posouvala je dopředu. Angažovanost zaměstnanců, jejich motivace a zvyšování jejich výkonnosti jsou sice již v kompetenci oddělení lidských zdrojů, nicméně v mnoha oblastech řízení lidských zdrojů je štěstí důležitým atributem. Proto i všechny procesy v rámci lidských zdrojů mohou být nově definovány tak, aby se vytvořilo pracoviště založené na konceptu štěstí. Nábor nových zaměstnanců a jejich zaškolení, plánování kariéry, kontrola výkonnosti, nástup na novou pozici, angažovanost a uznání, odchod ze zaměstnání - všechny tyto oblasti mohou těžit z přístupu zaměřeného na štěstí zaměstnanců. Každý z nás ocení, když je někdo vnímavý k jeho problémům nebo postřehům. Navíc dobrý pocit z pozitivního přístupu se následně odrazí i ve vyšší produktivitě a chuti do práce.
VYHNĚTE SE VELKÝM OČEKÁVÁNÍM - Někteří autoři a psychologové zastávají opačný pohled na koncept štěstí. Podle psycholožky June Gruberové platí, že pokud děláme věci s motivací a očekáváním, které nám mají zajistit štěstí, může to paradoxně vést k poklesu pocitu štěstí a zklamání. Stejné postřehy popsal i britský novinář Guardianu Oliver Burkeman v knize Protijed: Štěstí pro ty, kteří nemohou vystát pozitivní myšlení. Tvrdí, že štěstí spočívá v takzvaném protijedu - čím více se snažíme najít štěstí, tím hůř se cítíme. Podle Burkemana se stále honíme za štěstím a právě kvůli tomu se cítíme tak mizerně. Abychom byli opravdu šťastní, možná musíme být ochotni prožívat více negativních emocí nebo před nimi alespoň neutíkat. Frustrováni totiž nebýváme ani tak ze skutečnosti samotné, ale spíš ze snahy před ní utéct. "Podívejte se neštěstí do očí." Spíš než okolnosti můžete dostat pod kontrolu své emoce. Ne však zuřivou snahou myslet pozitivně a být za každou cenu šťastní. Klíčem ke štěstí tedy není smutek, jak by se z výše uvedeného mohlo zdát, ale snaha přestat lpět na vysněných představách a zidealizovaných obrazech naší budoucnosti.
Jeden univerzální a obecně akceptovaný "recept na štěstí" neexistuje. Teorie se různí. Mnoho výzkumů podporuje tzv. koncepci štěstí ve formě a implementaci pozic manažerů štěstí do podniků, ale najdou se i kritici a odpůrci.
Závěr
Štěstí je jako chřipka. Podle vědců není štěstí záležitostí izolovaných jedinců, ale šíří se jako emoční nákaza mezi ostatní. Mějte to na paměti a snažte se obklopovat těmi správnými lidmi. Zaměstnavatelé by se měli zaměřit na štěstí svých pracovníků nejen proto, že je to přirozené, ale také proto, že je to pro ně nejlevnější forma marketingu. Pokud bude práce zaměstnance bavit, nejspíš toto nadšení přenesou i na zákazníky.
Zdroje:
- Kováčová, P. Ako byť v práci šťastný. 15. 3. 2016. Dostupné z: .
- Micháleková, J. Naučte sa pracovať s emóciami a buďte skvelý leader. 17. 2. 2015. Dostupné z: .
- Niedermeierová, J. Firmy zavádí funkci manažerů štěstí. Zlepšují nábor a snižují fluktuaci zaměstnanců. 10. 10. 2016. Dostupné z: .
- Orfánus, D. Firmu stojí šťastie nula eur. 19. 11. 2013. Dostupné z: .
|
|
|
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 2/2019 (IX/2018)
• Zákon o pojistném na veřejné zdravotní pojištění s komentářem - Ing. Antonín Daněk
• Založení kapitálové společnosti - daňový a účetní pohled - Ing. Dalimila Mirčevská
• Řádné, opravné a dodatečné daňové přiznání - související sankce - Ing. Ivan Macháček
• Novela daňového řádu a exekučního řádu - Mgr. Petr Taranda
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 10/2018 (IX/2018)
• Jak zrušit rezervní fond s.r.o. - Ing. Martin Děrgel
• Promlčení přeplatku ve zdravotním pojištění - Ing. Antonín Daněk
• Odpočet daně při registraci plátce - Ing. Václav Benda
• Výdaje a příjem z pojištění z hlediska daně z příjmů - Ing. Eva Sedláková
• Oprava základu daně a připravované změny - Ing. Václav Benda
• Daňová evidence a nemovité věci - Ing. Helena Machová
• Náhrady mzdy (platu) při pracovní neschopnosti - JUDr. Eva Dandová
Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) - měsíčník, č. 10/2018 (IX/2018)
• Průkaznost účetnictví a rekonstrukce účetnictví - Ing. Vladimír Hruška
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 10/2018 (IX/2018)
• Povinnosti zaměstnance - jak zajistit jejich splnění - JUDr. Ladislav Jouza
• Úřednická zkouška - změny - JUDr. Ladislav Jouza
• Zdaňování podnikového stipendia - Ing. Eva Sedláková
• Rekvalifikací k novému zaměstnání - JUDr. Zdeněk Budovec
• Účtování fondů u příspěvkových organizací - Ing. Zdeněk Morávek
• Otazníky kolem platu úředníků ÚSC - JUDr. Ladislav Jouza
1000 řešení - měsíčník č. 9/2018 (VIII/2018)
• Pojistné na sociální zabezpečení - JUDr. Eva Dandová
• Změny ve školství od září - JUDr. Eva Dandová
• Daň z příjmů
• Daň z přidané hodnoty
• Účetnictví
• Zákoník práce
ODBORNÉ PUBLIKACE:
• Pomocník mzdové účetní 2018 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
• Daňové a nedaňové výdaje (2018) - (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových
• Vzory smluv dle NOZ II. - (komentované vzory smluv)
• Ekonomický a personalistický slovník - (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
• Smluvní vztahy nejen pro mzdovou účtárnu (komentované vzory smluv)
• Příručka mzdové účetní 2018 (souhrn pravidel pro mzdovou účetní, výpočet mezd, srážek z mezd a odvodů)
• Povinnosti zaměstnavatele 2018 - (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
• Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále (komplexní pohled na bezpečnost na pracovišti)
• Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále (daňová kontrola, mzdová kontrola, povinnosti zaměstnavatele)
• Pracovněprávní výkladový slovník (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími pracovněprávními předpisy)
• Stavíme bez chyb, pokut a penále (stavební zákon a související vyhlášky)
• Výkladový slovník pro veřejný sektor (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů týkajících se veřejného sektoru)
• Zákon o provozu na pozemních komunikacích, Prováděcí vyhláška (úplné znění zákona a vyhlášky ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
• Školský zákon a související vyhlášky, Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek (úplná znění zákonů po novelách ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 3/2019 (X/2018)
• Zákon o důchodovém pojištění s komentářem - JUDr. Tomáš Hejkal
• Vhodné řešení daňových odpisů vedoucí k optimalizaci za rok 2018 - Ing. Ivan Macháček
• Příjmy z nájmu a ubytovacích služeb - Ing. Václav Benda
• Silniční daň v praxi - předmět daně a osoba poplatníka - Ing. Jan Šmolík
• Elektronické důkazní prostředky - JUDr. Jana Drexlerová
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 11-12/2018 (X/2018)
• Konec roku v účetnictví - Ing. Zdenka Cardová
• Konec roku v daňové evidenci - Ing. Helena Machová
• Změny v důchodovém pojištění - JUDr. Eva Dandová
• Společnost s.r.o. v účetnictví a daních - Ing. Martin Děrgel
Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) - měsíčník, č. 11/2018 (X/2018)
Společnost s ručením omezeným v daních a účetnictví - Ing. Martin Děrgel
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 11-12/2018 (X/2018)
• Důchodové pojištění - změny - JUDr. Eva Dandová
• Mzdová účetní a konec roku - JUDr. Ladislav Jouza
• Archivace mzdové agendy z pohledu zaměstnavatele - JUDr. Ladislav Jouza
• Propadné lhůty v ZP nově - Richard W. Fetter
• Odvolání a vzdání se funkce vedoucího zaměstnance - JUDr. Jana Drexlerová
• Sousedské spory- jejich řešení v praxi ÚSC - JUDr. Ladislav Jouza
• Novela vyhlášky o zájmovém vzdělávání - JUDr. Eva Dandová
• Cestovní náhrady u neziskových subjektů - Ing. Zdeněk Morávek
1000 řešení - měsíčník č. 10-12/2018 (X/2018)
• Společnost s.r.o. - Ing. Martin Děrgel
• Specifické otázky daňových odpisů - Ing. Ivan Macháček
• Účetní závěrka podnikatelů za rok 2018 - Ing. Martin Děrgel
• Daň z příjmů
Daň z přidané hodnoty
• Účetnictví
• Odvody
• Zákoník práce
|
|
|
Účtování - aktuální postupy
Účetní jednotky jsou povinny při vedení účetnictví dodržovat obecně uznávané účetní předpisy a zásady. Základní problematika účetnictví je upravena v zákoně o účetnictví; ve vyhlášce, kterou se provádí zákon o účetnictví a v ČÚS. Přinášíme vše komplexně v našich publikacích.
1. DÚVaP 2-3/2018 - Účetní souvztažnosti pro podnikatele - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 272/
2. DaÚ 6/2018 - Sankce v účetnictví - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A4, str. 80/
3. DÚVaP 10/2018 - Průkaznost a rekonstrukce účetnictví - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 160/
4. Účtování - zákony a předpisy - zákon o účetnícví s komentářem, ČÚS ... - Ing. Zdenka Cardová
Cena balíčku je 827 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 332 Kč.
Ušetříte 496 Kč.
Úřednická zkouška - změny
Zákon o státní službě stanoví státním zaměstnancům právní povinnost vykonat úřednickou zkoušku. I když příslušné právní předpisy označují zkoušku jako úřednickou, nejedná se v tomto případě o úředníky územních samosprávných celků podle zák. č. 312/2002 Sb. Jde o státní zaměstnance, kteří pracují nebo budou pracovat ve služebních úřadech. Z čeho se skládá úřednická zkouška? Jaký je postup po úspěšném vykonání zkoušky a jaký je postup, pokud je výsledek zkoušky záporný? Jaké změny nastaly ohledně úřednické zkoušky?
Balíček je určen státním zaměstnancům, pracovníkům veřejné a státní správy, obecním úřadům, školám, zaměstnavatelům, ….
1. PaM 10/18 - Úřednická zkouška - změny - příspěvek - JUDr. Ladislav Jouza
/A4, str. 80
2. PVS 8-9/2018 - Vyhláška o podrobnostech úřednické zkoušky - novela - úplné znění vyhlášky
/A5, str. 112/
3. PaM 6/18 - Osobní příplatky ve veřejné správě- příspěvek - JUDr. Ladislav Jouza
/A4, str. 80
4. Veřejný sektor bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
/A5, str. 256/
Cena balíčku je 657 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 328 Kč.
Ušetříte 328 Kč.
Podnikáme bezpečně
Podnikatelé mají při provozování své činnosti mnoho povinností. Co nesmí podnikatelé opomenout? Jaká je právní ochrana podnikatelů? Čtěte v našich publikacích, přinášíme komplexní pohled.
Balíček využijí podnikatelé, živnostníci, zaměstnavatelé, manažeri, auditoři, pracovníci kontrolních úřadů, stavebníci …
1. Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
/A5, str. 360/
2. DÚVaP 8/2018 - Vlastní kapitál obchodních korporací - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 160/
3. DaÚ 7-8/2018 - Právní ochrana před konkurenčním jednáním - příspěvek - JUDr. Ladislav Jouza
/A4, str. 112/
4. Poradce 11/2018 - Daňový řád s komentářem - komentář - Mgr. Petr Taranda
/A5, str. 272/
5. Stavíme bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
/A5, str. 360/
Cena balíčku je 1 220 Kč.
Cena balíčku s 70 % slevou je 370 Kč.
Ušetříte 850 Kč.
Mzdy a platy
Jste zaměstnavatel nebo mzdová účetní? Máte jasno ve vyplácení, zdanění a účtování mezd? Jestli ne, rozebíráme pro vás komplexně mzdy v pracovním právu i mzdy mimo daň z příjmů a účtování mezd.
V každodenní praxi ocení náš balíček publikací nejen mzdové účetní a zaměstnavatelé, ale také personalisté, zaměstnanci, podnikatelé, živnostníci, ekonomové, auditoři, daňoví poradci …
1. DÚVaP 9/2018 - Mzdy v daních a účetnictví - příspěvek - Ing. Martin Děrgel
/A5, str. 208/
2. PaM 7-8/18 - Mzda vyplacená za více měsíců a od více zaměstnavatelů - příspěvek - Ing. Eva Sedláková
/A4, str. 120/
3. DaÚ 6/18 - Vyšší mzdové příplatky nad zákoník práce - příspěvek - JUDr. Ladislav Jouza
/A4, str. 80/
4. Příručka mzdové účetní - odborná tematická publikace - Ing. Luděk Pelcl
/A5, str. 320/
5. Aktualizace III/1 - Zákon o pojistném na sociální zabezpečení ….. - úplná znění zákonů
Cena balíčku je 973 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 390 Kč.
Ušetříte 583 Kč.
Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku. Čekáme na Vaše náměty a připomínky.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |