Em@ilové noviny

 

č. 18/2013

30.9.2013

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

Která vozidla jsou předmětem daně silniční? Která vozidla jsou osvobozeny? Na tyto i další otázky ohledně silniční daně se dozvíte odpovědi v dnešním Tématu novin i v rubrice Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají.

V rubrice Chybovat znamená platit si připomeneme na jaké odvodové povinnosti nesmíme zapomenout tento měsíc.

Témata nejnovějších publikací najdete v rubrice Nejvíce čtená témata a publikace a v rubrice Připravujeme se dozvíte, co nového chystáme v redakci.

Jestli Vás zaujaly naše tématické balíčky za zvýhodněné ceny, tentokrát si můžete vybrat z následujících balíčků: Občanský zákoník I. a Občanský zákoník II.

Přeji Vám příjemné a užitečné čtení a těším se na brzké setkání.

Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
SILNIČNÍ DAŇ

 
ZÁKON O DANI SILNIČNÍ S KOMENTÁŘEM

Daň silniční je součástí daňové soustavy České republiky. Přísluší do skupiny majetkových přímých daní. Na rozdíl od ostatních daní je daň silniční daní účelovou. Výnos z daně silniční je určen k vytvoření zdrojů pro výstavbu, údržbu, úpravy, opravy a rekonstrukce silniční a dálniční sítě. Celostátní hrubý výnos z výběru daně silniční je daňovým příjmem Státního fondu dopravní infrastruktury [§ 5 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní), ve znění pozdějších předpisů]. Na celkových daňových výnosech se podílí spíše nižším podílem.

§ 2
Předmět daně
(1) Předmětem daně silniční (dále jen „daň“) jsou silniční motorová vozidla1) a jejich přípojná vozidla1) (dále jen „vozidla“) registrovaná a provozovaná v České republice, jsou li používána k podnikání1a) nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti1a) (dále jen „podnikání“) nebo jsou používána v přímé souvislosti s podnikáním anebo k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů u subjektů nezaložených za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu.1b) Bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikání, jsou předmětem daně vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v České republice.
(2) Předmětem daně nejsou
a) speciální pásové automobily a ostatní vozidla podle zvláštního právního předpisu,1c) jakož i zemědělské a lesnické traktory a jejich přípojná vozidla a další zvláštní vozidla podle zvláštního právního předpisu,1c)
b) vozidla, kterým byla přidělena zvláštní registrační značka.2)

Komentář k § 2
V ustanovení odstavce 1 je definován předmět daně silniční. Předmětem daně silniční jsou silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla splňující podmínky tohoto ustanovení.

Dani silniční podléhají silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla (dále zpravidla „silniční vozidla“), která jsou:
  • registrovaná v České republice, a
  • provozovaná v České republice, používaná:
    – k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti, nebo
    – v přímé souvislosti s podnikáním nebo jinou samostatnou výdělečnou činností, nebo
    – k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů právnických osob, které nejsou zřízené nebo založené za účelem podnikání (tzv. neziskové organizace).

Vůbec není důležité, zda silniční vozidlo je zahrnuté v obchodním majetku či nikoliv. Rozhodující je, zda je využíváno k podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti nebo v souvislosti s nimi. Od 1. ledna 2009 jsou předmětem daně silniční vždy silniční motorová vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny registrovaná v České republice a určená výlučně k přepravě nákladů, a to bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti či nikoliv. Není ani důležité, zda jsou provozovaná na území České republiky nebo na území jiného členského státu Evropské unie.
Rozhodující je pouze to, že jsou registrována v České republice. Tento postup, který je prolomením zásady, že předmětem daně silniční jsou jen silniční vozidla provozovaná na území České republiky, vyplývá z rozsudku Nejvyššího správního soudu čj. 7 Afs 64/2008-52 ze dne 31. července 2008 (Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu č. 1897). Je v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady č. 1999/62/ES ve znění směrnice č. 2006/38/ES, která upravuje zdanění těžkých nákladních vozidel a k jejíž implementaci byla Česká republika po svém vstupu do Evropské unie povinna.
Ustanovení, podle něhož předmětem daně silniční je jen silniční vozidlo registrované v České republice, je v souladu s ustanovením článku 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2006/38/ES. Podle této směrnice u vozidel evidovaných v členských státech Evropské unie vybírá daň (v České republice daň silniční) pouze členský stát, v němž je vozidlo evidováno.
Proto silniční vozidla registrovaná v České republice provozovaná v jiném členském státě Evropské unie nejsou v tomto státě zdaňovaná. Stejně tak v České republice nesmí být zdaňována vozidla provozovaná sice v České republice, ale registrovaná v jiném členském státě Evropské unie. Pro správné uplatňování zákona o dani silniční je důležitá dokonalá znalost zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů – dále zpravidla „zákon o provozu vozidel“. Zákon nabyl účinnosti 1. července 2001. Do současné doby byl novelizován 23 zákony.

Tento zákon rozděluje vozidla na dva základní druhy:
– silniční vozidla,
– zvláštní vozidla.

Silničním vozidlem (§ 2 odst. 1 tohoto zákona) je motorové nebo nemotorové vozidlo, které je vyrobené za účelem provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí.
Zvláštní vozidlo (§ 2 odst. 2 tohoto zákona) je vozidlo vyrobené k jiným účelům než k provozu na pozemních komunikacích, které může být při splnění podmínek stanovených tímto zákonem k provozu na pozemních komunikacích schváleno.
Přípojné vozidlo (§ 2 odst. 3) je silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vo¬zidlem, s nímž je spojeno do soupravy.

Silniční vozidla
se rozdělují na tyto základní druhy (§ 3 odst. 2 tohoto zákona):
– motocykly, kategorie L,
– osobní automobily, kategorie M1,
– autobusy, kategorie M2, M3,
– nákladní automobily, kategorie N,
– speciální vozidla,
– přípojná vozidla, kategorie O,
– ostatní silniční vozidla, kategorie R.

Silniční vozidla jsou zapsána v registru silničních vozidel
vedeném obecními úřady obcí s rozšířenou působností (§ 4 zákona o provozu vozidel). Příslušným obecním úřadem je obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu má provozovatel silničního motorového vozidla a přípojného vozidla bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště, nebo sídlo. Ministerstvo dopravy vede centrální registr silničních vozidel, který obsahuje údaje předávané obecními úřady obcí s rozšířenou působností a registr vozidel členů diplomatické mise.

Do registru silničních vozidel lze zapsat silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo při splnění těchto podmínek:
– je schválena technická způsobilost vozidla k provozu na pozemních komunikacích,
– u vozidla je splněna povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
– při pořízení nového vozidla z jiného členského státu Evropské unie je zaplacena daň z přidané hodnoty.

Obecní úřad obce s rozšířenou působností při registraci silničního vozidla:
– přidělí silničnímu motorovému vozidlu a přípojnému vozidlu státní poznávací značku,
– zapíše do technického průkazu údaje o vlastníku silničního motorového vozidla a údaje o provozovateli silničního motorového vozidla, jestliže nejsou totožné,
– vydá osvědčení o registraci silničního motorového vozidla a přípojného vozidla,
– vydá tabulku s přidělenou státní poznávací značkou.
Součástí evidence silničních motorových vozidel je evidence paměťových karet vozidel, která jsou vybavena záznamovým zařízením podle nařízení Rady (EHS) č. 3821/85, ve znění pozdějších předpisů, tj. digitálním tachografem. Postup při registraci upravuje vyhláška č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška o registraci vozidel“).


(Více se dozvíte v měsíčníku Poradce 2/2014)


SILNIČNÍ DAŇ

Od daně jsou osvobozena
  • vozidla zpravidla s méně než čtyřmi koly zapsaná v technickém průkazu vozidla jako kategorie L (např. motocykl, skútr) a jejich přípojná vozidla,
  • vozidla diplomatických misí a konzulárních úřadů, pokud je zaručena vzájemnost,
  • vozidla registrovaná v zahraničí nebo nacházející se v zahraničí,
  • ve zdaňovacím období nepřetržitě alespoň 183 dní,
  • vozidla zabezpečující linkovou osobní vnitrostátní přepravu za předpokladu, že ujedou pro tento účel více než 80% kilometrů z celkového počtu kilometrů jimi ujetých ve zdaňovacím období,
  • vozidla provozovaná ozbrojenými silami, vozidla civilní obrany, vozidla, která jsou mobilizační rezervou nebo pohotovostní zásobou, vozidla Policie České republiky, vozidla požární ochrany, vozidla zdravotnické, důlní a horské záchranné služby a poruchové služby plynárenských a energetických zařízení; vozidla musí být vybavena zvláštním výstražným světlem zapsaným v technickém průkazu k vozidlu, vozidla zabezpečující zpravidla nouzové zásobování obyvatelstva pitnou vodou,
  • vozidla speciální jednoúčelová vozidla, která jsou používána výlučně k zabezpečení sjízdnosti a schůdnosti pozemních komunikací,
  • vozidla pro dopravu osob nebo vozidla pro dopravu nákladů s největší povolenou hmotností méně než 12 tun, která
  • 1. mají elektrický pohon,
    2. mají hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor,
    3. používají jako palivo zkapalněný ropný plyn označovaný jako LPG nebo stlačený zemní plyn označovaný jako CNG,
    4. nebo jsou vybavena motorem určeným jeho výrobcem ke spalování automobilového benzínu a ethanolu 85 označovaného jako E85.


Příklad
OSVČ má vozidlo zahrnuté do OM. Na vozidle byla provedena přestavba pro pohon LPG, která byla zapsána v technickém průkaze. V závislosti na provozních podmínkách vozidlo jezdí na benzin nebo na LPG.

Podle § 3 písm. f) ZSD jsou od silniční daně osvobozena silniční vozidla pro dopravu osob nebo vozidla pro dopravu nákladů s největší povolenou celkovou hmotností méně než 12 tun, která používají jako palivo zkapalněný ropný plyn označovaný jako LPG nebo stlačený zemní plyn označovaný jako CNG. Podmínka výlučného použití LPG nebo CNG pro pohon vozidla není stanovena, proto vozidla, která používají jako palivo zapsané v technickém průkazu, např. BA95/LPG jsou od silniční daně osvobozena.


Podle Pokynu č. D-241 „Rozhodnutí o prominutí daně silniční“ Ministerstvo financí, promíjí silniční daň z vozidel, která byla dočasně vyřazena z registru silničních vozidel podle § 13 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a která jsou podle § 2 odst. 1 ZSD předmětem daně. Dočasné vyřazení vozidla z registru provede Obecní úřad obce s rozšířenou působností na žádost vlastníka nebo provozovatele motorového vozidla a přípojného vozidla. Při dočasném vyřazení dochází k uložení registračních značek a osvědčení o registraci vozidla (malého technického průkazu) do tzv. depozitu (na registru silničních vozidel, dále jen „RSV“), nejdéle na dobu 12 měsíců (poté lze ještě max. o 6 měsíců prodloužit). Po uplynutí výše uvedené doby je vlastník povinen uvést vozidlo do provozu nebo předložit doklad o ekologické likvidaci vozidla (autovraku). Obecní úřad obce s rozšířenou působností zapíše do registru silničních vozidel údaj o počátku doby, během níž je vozidlo dočasně vyřazeno z provozu na pozemních komunikacích. Podle Pokynu č. D-342 Rozhodnutí o prominutí daně silniční promíjí se daň silniční a zálohy na daň silniční u vozidel požární ochrany používaných jednotkami hasičských záchranných sborů podniků, zřízenými podle § 67 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění p. p.. Vozidla musí být vybavena zvláštním zvukovým výstražným zařízením a zvláštním výstražným světlem modré barvy zapsanými v technickém průkazu k vozidlu.

Daň silniční se promíjí
za každý celý kalendářní měsíc, ve kterém jsou vozidla dočasně vyřazena z registru silničních vozidel. To znamená, že daň se nepromíjí za kalendářní měsíc vzniku a zániku nároku na prominutí daně podle výše citovaného rozhodnutí, a ve smyslu § 9 ZDS. Daň silniční se tedy promíjí za období počínající měsícem následujícím po odevzdání registrační značky a osvědčení o technickém průkazu vozidla a jejich uložení u příslušného orgánu evidence a končí měsícem, který předchází měsíci vyzvednutí státní poznávací značky a osvědčení o technickém průkazu. V režimu dočasného vyřazení lze provádět odhlášení vozidla z jedné osoby a přihlášení vozidla na jinou osobu (převod vozidla na jinou osobu). Pokud se použije režim dočasného vyřazení vozidla v případě rozsáhlejších oprav vozidel, je v tomto režimu povolená výměna záměnných dílů (tj. totožný typ motoru, karoserie atd.). Přestavba vozidla není v tomto režimu povolena. V případě trvalého vyřazení vozidla z registru vozidel je nutné navíc doložit doklad o ekologické likvidaci vozidla.

V kombinované dopravě
lze využít slevy na dani podle § 12 ZDS, která je závislá na počtu jízd během zdaňovacího období. Kombinovanou dopravou se pro účely tohoto zákona rozumí přeprava zboží v jedné a téže přepravní jednotce (ve velkém kontejneru, výměnné nástavbě, odvalovacím kontejneru) nebo v nákladním automobilu, přívěsu, návěsu s tahačem i bez tahače, při které se využije též železniční nebo vnitrozemská vodní doprava, pokud úsek po železnici nebo vnitrozemské vodní cestě přesahuje vzdálenost 100 km vzdušnou čarou a pokud její počáteční nebo konečný úsek tvoří přeprava po pozemní komunikaci
a) mezi místem nakládky nebo vykládky zboží a nejbližší železniční stanicí vhodnou k překládce nebo překladištěm kombinované dopravy, nebo
b) mezi místem nakládky nebo vykládky zboží a vnitrozemským přístavem, jestliže nepřesahuje vzdálenost 150 km vzdušnou čarou. U vozidla používaného výlučně k přepravě v počátečním nebo konečném úseku kombinované dopravy činí sleva na dani 100%.

Sleva na dani u vozidla používaného v kombinované dopravě činí při uskutečnění:
  • více než 120 jízd ve zdaňovacím období 90% daně,
  • od 91 do 120 jízd ve zdaňovacím období 75% daně,
  • od 61 do 90 jízd ve zdaňovacím období 50% daně,
  • od 31 do 60 jízd ve zdaňovacím období 25% daně.
  • Je-li vzdálenost ujetá po železnici územím České republiky delší než 250 kilometrů, započítává se pro účely slevy na dani taková jízda jako dvě jízdy. Zdaňovacím obdobím je kalendářní rok, daňové přiznání se podává do 31. ledna následujícího roku. Zálohy na daň se platí k 15. 4., 15. 7., 15. 10. a 15. 12. Rozhodným obdobím je kalendářní čtvrtletí bezprostředně předcházející kalendářnímu měsíci, na který připadl termín splatnosti zálohy. U zálohy splatné 15. prosince jsou rozhodným obdobím měsíce říjen a listopad. Zálohy na daň se neplatí, pokud vozidla splní podmínky nároku na osvobození podle § 3 ZDS. Další podrobnosti viz § 10 ZDS. Zaplacená silniční daň je daňově uznatelným výdajem.

    (Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 10/2013)


     

  •  
     
    ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

     
    SILNIČNÍ DAŇ U NOVÉHO AUTO S TZV. PŘEPRAVNÍ ZNAČKOU

    Podnikatel koupil v pátek 30. 8. 2013 nový automobil s tzv. převozní značkou, jehož registrace (včetně přidělení SPZ) byla provedena až v pondělí 2. 9.
    Od kdy je podnikatel povinen platit zálohy na silniční daň?

    Podle § 2 zákona o dani silniční jsou předmětem této daně vozidla registrovaná a provozovaná v Česku, jsou-li používána k podnikání nebo v přímé souvislosti s ním (vyjma vozidel nad 3,5 tuny). Předmětem daně ale nejsou vozidla, kterým byla přidělena zvláštní registrační značka. 2) Odkaz 2 směřuje do § 15 vyhlášky č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel, ve znění p. p. se registrační značky dělí podle jejich určení do druhů na:
    a) standardní, které jsou určeny:
    1. pro všechna silniční motorová vozidla a přípojná vozidla,
    2. pro všechna zvláštní motorová vozidla,
    3. pro vozidla, jejichž vlastník nebo provozovatel je osoba požívající diplomatickou imunitu (…),
    4. pro vozidla odhlášená k trvalému vývozu do zahraničí,
    b) zvláštní:
    1. pro jednorázové použití s omezenou platností,
    2. trvale manipulační,
    3. pro zkušební účely,
    4. pro historická vozidla, kterým byl vydán průkaz historického vozidla,
    5. pro sportovní vozidla, kterým byl vydán průkaz sportovního vozidla.
    V srpnu mělo předmětné vozidlo ještě „zvláštní registrační značku“ (pro jednorázové použití s omezenou platností), a proto nebylo předmětem daně silniční. Což se změnilo až v září, kdy bylo registrováno v Česku a obdrželo standardní registrační značku. V souladu s § 8 odst. 1 zákona o dani silniční proto vznikla daňová povinnost u daného vozidla až od září. Proto se bude silniční daň platit až od září 2013. Samozřejmě za podmínky, že vozidlo bude provozováno v Česku a použito k podnikání nebo v přímé souvislosti s ním. Dodejme, že podle § 21 zmíněné vyhlášky tabulky zvláštní registrační značky pro jednorázové použití s omezenou platností přidělí registrační místo prodejci vozidla, který jimi vybavuje prodaná vozidla jednotlivým zákazníkům, k vykonání potřebné jízdy do místa registrace vozidla. Na tabulce je vyznačena platnost registrační značky, která je stanovena na 10 dnů od jejího vydání. Prodejce nebo registrační místo, které tabulku zvláštní registrační značky pro jednorázové použití s omezenou platností vydalo, na ni vyznačí, v místě k tomu určeném, datum vydání. Zápis potvrdí otiskem razítka a podpisem oprávněné osoby. V souladu s § 22 vyhlášky č. 243/2001 Sb., o registraci vozidel, ve znění p. p. k zvláštním registračním značkám pro jednorázové použití s omezenou platností vydá registrační místo prodejci vozidel „knihu vydání zvláštní registrační značky“, ve které prodejce zaznamenává jednotlivá přidělení tabulky. Registrační místo zapíše do této knihy jednotlivá přidělení tabulek zvláštní registrační značky pro jednorázové použití s omezenou platností. Knihu předkládá prodejce vozidel registračnímu místu ke kontrole vždy, když žádá o další přidělení tabulek zvláštní registrační značky pro jednorázové použití s omezenou platností. Vozidlo s tzv. zvláštní (převozní) registrační značkou – v daném případě konkrétně „pro jednorázové použití s omezenou platností“ není vůbec předmětem daně silniční. A proto nepodléhá ani zálohám na tuto daň.

    SILNIČNÍ DAŇ U PŘÍVĚSU ZA OSOBNÍ AUTO

    Firma zakoupila na osobní automobil přípojné vozidlo.
    Platí se silniční daň z přípojného vozidla za osobní automobil?

    Podle § 2 odst. 1 zákona o dani silniční jsou za stanovených podmínek předmětem daně silniční:
    • silniční motorová vozidla1) a
    • jejich přípojná vozidla1).
    Pro obě tyto kategorie zákon – kvůli snazšímu vyjadřování – zavedl legislativní zkratku „vozidla“. Poznámka pod čarou – 1) – přitom směřuje do zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění p.p. Podle jehož § 2 se přípojným vozidlem rozumí silniční nemotorové vozidlo určené k tažení jiným vozidlem, s nímž je spojeno do soupravy. Typicky půjde o běžný přívěs za auto. Je zřejmé, předmětem silniční daně je nejen samotný automobil, ale rovněž jeho přípojné vozidlo (např. přívěs), ovšem samozřejmě jen za podmínky, že je používáno k podnikání v Česku, a je zde registrováno a provozováno (tj. pokud dlouhodobě pouze nestojí v garáži nebo v servise, nebo jezdí jen v cizině apod.). Zatímco u osobních aut (kromě elektromobilů) je základem silniční daně zdvihový objem motoru v cm3, tak u jejich přípojných vozidel je to největší povolená hmotnost v tunách a počet náprav. Protože i přípojné vozidlo spadá pod legislativní zkratku „vozidla“, týká se jej i možnost snížení sazby daně podle § 6 dtto, a to zejména v závislosti na jeho první registraci – o 48 % po dobu následujících 36 kalendářních měsíců od data jejich první registrace a o 40 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců a o 25 % po dobu následujících dalších 36 kalendářních měsíců. Naopak, pokud bylo „vozidlo“ registrováno poprvé v České republice nebo v zahraničí do 31. prosince 1989, tak se sazba daně zvyšuje o 25 %. Přívěs za osobní auto spadá do legislativní zkratky „vozidla“, a proto obecně také podléhá silniční dani.

    MOTORKY JSOU OSVOBOZENY OD DANĚ SILNIČNÍ

    Firma koupila motorku pro využívání ke krátkým pracovním cestám.
    Podléhá motorka dani silniční?

    Od daně silniční jsou osvobozena mj. i vozidla zpravidla s méně než čtyřmi koly zapsaná v technickém průkazu vozidla jako kategorie L a jejich přípojná vozidla. Podle přílohy zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, se kategorie L člení na: mopedy, motocykly, motorové tříkolky a motokola. Tudíž motorky alias motocykly jsou osvobozeny od daně silniční.



    (Více na toto téma najdete v měsíčníku 1000 řešení 10/2013)

     

     
     
    P6 AKTUAL

     
    Částka číslo 112/2013 ze dne 27.9.2013
    292/2013 Zákon o zvláštních řízeních soudních
    293/2013 Zákon, kterým se mění zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
    294/2013 Zákon, kterým se mění zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 312/2006 Sb., o insolvenčních správcích, ve znění pozdějších předpisů


    Částka číslo 113/2013 ze dne 27.9.2013
    295/2013 Zákon o státním dluhopisovém programu na úhradu části schodku státního rozpočtu České republiky za rok 2011 převyšujícího rozpočtovaný schodek a o státním dluhopisovém programu na úhradu dalších závazků státu splatných v roce 2013
    296/2013 Vyhláška o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2012, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2012, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2014 a základní výměry důchodu stanovené pro rok 2014 a o zvýšení důchodů v roce 2014
    297/2013 Vyhláška o zvýšení příplatků k důchodu v roce 2014


    Částka číslo 114/2013 ze dne 27.9.2013
    298/2013 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření, ve znění pozdějších předpisů, nařízení vlády č. 239/2007 Sb., o stanovení podmínek pro poskytování dotací na zalesňování zemědělské půdy, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 112/2008 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování národních doplňkových plateb k přímým podporám, ve znění pozdějších předpisů
    299/2013 Nález Ústavního soudu ze dne 30. července 2013 sp. zn. Pl. ÚS 37/11 ve věci návrhu na vyslovení protiústavnosti části § 135d odst. 1 zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění zákona č. 217/2005 Sb., ve slovech „nebo tabákových výrobků anebo lihovin zajištěných při kontrole podle § 134“


    Částka číslo 115/2013 ze dne 27.9.2013
    300/2013 Zákon o Vojenské policii a o změně některých zákonů (zákon o Vojenské policii)
    301/2013 Vyhláška o stanovení způsobu zevního označení Vojenské policie a vojenských policistů, vzoru služebního průkazu a barevného provedení a označení dopravních a speciálních prostředků Vojenské policie
    302/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů


     

     
     
    PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

     
    JAK VÍTĚZIT

    Lidová moudrost je natolik moudrá, že se nepokouší problémy řešit, ale jen konstatuje jejich existenci. Například konstatuje, že život je boj. Tečka. O tom. Jak v tomto boji vyhrát, už mlčí. My nejsme tak moudří jako lidová moudrost, a proto se pokusíme aspoň načrtnout, jak vítězit v boji se životem.

    Co přináší vítězství

    První otázkou je, proč člověk chce vítězit. Odpověď je v člověku samotném – protože je mu to vrozené a přináší mu to:
    • Pocit zadostiučinění, že jsme nejlepší, resp. že jsme někoho zašlapali do bláta.
    • Zisk, ať už územní (když jsme vysoudili sousedovu mez), anebo materiální (když jsme při rozvodu oškubali partnera úplně o všechno), anebo jen první místo v řadě na lístky na koncert
    • Posílení pozice – nejen mafiánští bossové si vítězstvím získávají obdiv a úctu.
    • Iluzi neporazitelnosti.

    Kde a kdy se bojuje
    Nejjednodušší a současně nejpravdivější odpověď je „všude a vždycky“. Bojuje se v manželství, v práci, podnikání, sportu, při hře a dokonce občas bojují i vojáci. Čas přitom nehraje žádnou roli. Stejně dobře boj může vypuknout ráno, i v poledne, večer, nebo pozdě v noci. Už Darwin dokázal, že jsme se narodili do světa, kde všechno bojuje o přežití. Málokdo však ví, že Darwin též dokázal, že nepřežije nejsilnější, ale nejpřizpůsobivější. Jinými slovy, o tom, komu bude patřit vítězství, častěji rozhoduje rozum a šikovnost, než objem svalů.

    O co se bojuje

    Je to paradox, ale obvykle až po skončení boje se začíná pátrat po příčinách, proč boj začal. Přitom jedním z nejdůležitějších faktorů úspěchu v boji je poznání cíle, který chceme dosáhnout. Ten nejčastější, ale nejméně rozumný je totálně zničit protivníka tak, aby nezůstal ani kámen na kameni. Takovýto cíl je tolerovatelný možná ještě v podnikání, ale i tam jen dočasně. Ono staré římské vae victimběda poraženým – je jen polovina pravdy. A druhá polovina je o tom, že stejně tak i běda vítězům. Opačným extrémem je americké win – win, tj. aby vyhrály obě strany. Jde o dobrý reklamní nápad, ale funguje jen do té doby, dokud jedna strana nezjistí, že se nechala napálit. Vtip je totiž v tom, že obě strany musí mít pocit, že získaly větší polovinu koláče. Matematika ale učí, že poloviny z jednoho celku jsou buď stejné, anebo to nejsou poloviny. Mnohem efektivnější je tzv. diplomatický model. Ten vyžaduje naučit se zepředu podávat ruku v hedvábné rukavičce a zezadu bodat dýkou pod žebra. Je to vysoce lidské a vysoce účinné, jen to klade vysoké nároky na koordinaci pohybů rukou. No a bezkonkurenčně nejefektivnější je model blondýnka. Tady je třeba nechat se naoko porazit, abychom se potom mohli nechat vydržovat.

    Jak se bojuje
    V pohádkách bojují gentlemani rytířsky s otevřenými průzory na přilbách. V životě mezi sebou bojují lidé a ti používají nedovolené hmaty, klamou tělem i řečmi, předstírají ústup, aby vzápětí vypálili z nejtěžšího kalibru, uzavírají spojenectví, která trvají jen do té doby, dokud jsou pro ně výhodné, nechávají si vybírat kaštany z ohně cizíma rukama, atd.

    Vítězné strategie
    Neexistuje jedna univerzální strategie, která nám vždy a za každých okolností přinese vítězství. Existují však strategie, přinášející s velkou pravděpodobností vítězství v konkrétních situacích. Nejčastěji používanými jsou:
    1. Frontální útok
    Frontální útok je vhodný v situacích, kdy máme zaručenou převahu. Také se dá aplikovat v situacích, kdy nás tlačí čas. Tady však potom může jí o hru vabank.
    2. Obléhání

    Obléhání vyžaduje čas, abychom protivníka vyčerpali. Navíc ho musíme odříznout od zdrojů, aby si nemohl doplňovat zásoby, ať už doslova, nebo obrazně.
    3. Trojský kůň
    Strategie, která má už dlouhatánské šedivé vousy, ale přesto funguje. Jejím základem je vpašovat na nepřátelské území něco, co pro nepřítele na první pohled vypadá neškodně, anebo ještě lépe, užitečně. V pravé chvíli potom trojský kůň ukáže svoji pravou tvář, a než se protivník probere z úžasu, je poražený.

    Osvědčené triky
    Jak jsme už uvedli, stoprocentně spolehlivý recept na vítězství neexistuje, ale existuje celá řada triků, které nám k němu mohou napomoci. Připomeňme si některé:
    1. Nemá smysl jít hlavou proti zdi, když ji můžeme obejít. Prakticky to znamená, že nemusíme vždy reagovat na všecko, co se děje. Často je rozumnější nic neslyšet a nic nevidět.
    2. Dříve, než zareagujeme, si zkusme rozebrat, o co vlastně jde. Snažme se hlavně posoudit širší souvislosti. Jinými slovy, pokusme se zevšeobecnit to, co slyšíme, čteme, anebo vidíme. Jako kdybychom si představili, jaká extrémní situace z toho může vzniknout. Podle toho potom dávkujeme sílu naší reakce – od ignorování bouře ve sklenici vody až po, jak se dnes říká, preventivní úder.
    3. Nedávejme na sobě znát, jak jsme se rozhodli. Až když máme všechno pod kontrolou, můžeme vyrukovat s vlastním rozhodnutím.
    4. Nedejme si vnutit způsob boje, ať už jde o slovní hádku, nebo o fyzické napadení. Výběr zbraní je důležitý a neměli bychom ho podceňovat.
    5. Snažme se co nejrychleji odhalit slabá a citlivá místa protivníka.
    6. Snažme se oponenta přivést k zuřivosti, aby ztratil nad sebou kontrolu.
    7. Blafování je nejen povolené, ale i hodně účinné.
    8. Když se situace pro nás nevyvíjí dobře, vynuťme si přestávku
    – odchodem z místnosti, předstíráním důležitého telefonního hovoru apod.
    9. Málokdy je situace natolik příznivá, že dokážeme protivníka porazit jedním úderem. Je lepší být připravený na dlouhou řadu drobných potyček.
    10. Je-li náš protivník dobrý v detailech, snažme se bojovat ve všeobecné rovině. Naopak, když neumí reagovat na detaily, žádejme od něho zaujetí stanoviska právě k detailům.

    Vítězství nad sebou
    Asi nejhůře se člověk probojuje k vítězství nad sebou samým. Je pro to hned několik objektivních důvodů:
    • Jen málokdy na sebe hledíme jako na nepřítele, a tak ani nehledáme svá slabá místa.
    • Máme tendenci si myslet, že jsme moudřejší, silnější, rychlejší, odolnější atd., než ve skutečnosti jsme.
    • Obvykle se z pochopitelných důvodů srovnáváme se slabšími a zapomínáme na silnější.
    • Jsme příliš ambiciózní atd.

    Zde je postup, jak si zvýšit šance na vítězství v boji se sebou samým.
    a) Udělejte si seznam toho, co všechno chcete udělat v nejbližším týdnu.
    b) Opakovaně si procházejte seznam a škrtejte všechno to, co není urgentní, anebo velmi důležité.
    c) Škrtání ukončete až potom, kdy si budete jistí, že to, co zůstalo na seznamu, dokážete realizovat a jsou to aktivity, které můžete mít pod kontrolou.
    d) Vycházejte z toho, že život je boj a ne procházka růžovým sadem. V boji potřebujete spojence a strategii, kterou chcete tento boj vyhrát. Jediný spojenec, na kterého se můžete spolehnout, jste vy sami. Jedinou účinnou strategií je věřit sám v sebe.
    e) Snažte se naučit v sobě číst jako v knize a hledejte v příběhu, který vidíte, co nejvíc pozitivního.
    f) Pamatujte, že svět, tj. lidé kolem vás, nemá slzy rád. Na druhé straně to ale neznamená, že bez ohledu na okolnosti a za každou cenu je nutno skrývat emoce. Naopak, jsou situace, kdy dát průchod emocím pomůže nám i našemu okolí. I zde však platí, že všeho s mírou i emocí. Abyste pro slzy neviděli, co se kolem vás děje.
    g) Naučte se poslouchat. Sami sebe, ale i jiné, když mluví o svých problémech. Devadesát procent lidí jak už jednou začne, neumí přestat. Nechá se unést potřebou vypovídat se a řekne víc, než by mělo.
    h) Jeden pokus, i když nevydařený, ještě není konec světa. Otřeste se a pokus opakujte. Tak jako ve sportu i v životě platí, že jen tréninkem se člověk stává mistrem.

    Ing. Milan Konvit

     

     
     
    CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

     
    Termíny pro praxi v říjnu 2013

    8. 10.
    Úterý
    Zdr. poj. – OSVČ Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za září 2013
    (§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
    15. 10.
    Úterý
    Daň silniční Zaplacení zálohy na daň silniční za III. čtvrtletí 2013
    (§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
    21. 10.
    Pondělí (za neděli 20. 10.)
    Daně z příjmů – plátce Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti sražených z mezd za září 2013
    (§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Sociální pojištění - OSVČ Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za září 2013
    (§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za září 2013
    (§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Sociální pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za září 2013
    (§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za září 2013
    (§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Zdravotní pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za září 2013
    (§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za září 2013
    (§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
    Důchodové spoření – zaměstnavatel Odvod záloh na důchodové spoření za účastnící se zaměstnance za září 2013
    (§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření) (§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání hlášení (elektronické) k záloze na pojistné na důchodové spoření za září 2013 (§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
    (§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

     

     
     
    EKONOMIKA

     
    Název krajiny Název měny Měna 25.9. 26.9. 27.9.
    Austrálie dolar AUD 17,935 17,935 17,668
    Brazílie real BRL 8,672 8,672 8,397
    Bulharsko lev BGN 13,23 13,23 13,135
    Čína renminbi CNY 3,131 3,131 3,102
    Dánsko koruna DKK 3,47 3,47 3,445
    EMU euro EUR 25,875 25,875 25,69
    Filipíny peso PHP 44,145 44,145 43,744
    Hongkong dolar HKD 2,471 2,471 2,448
    Chorvatsko kuna HRK 3,397 3,397 3,374
    Indie rupie INR 30,681 30,681 30,361
    Indonesie rupie IDR 1,668 1,668 1,645
    Japonsko jen JPY 19,437 19,437 19,275
    Jihoafrická rep. rand ZAR 1,936 1,936 1,874
    Jižní Korea won KRW 1,779 1,779 1,764
    Kanada dolar CAD 18,58 18,58 18,395
    Litva litas LTL 7,494 7,494 7,44
    Lotyšsko lat LVL 36,827 36,827 36,554
    Maďarsko forint HUF 8,622 8,622 8,574
    Malajsie ringgit MYR 5,945 5,945 5,881
    Mexiko peso MXN 1,476 1,476 1,442
    MMF SDR XDR 29,358 29,358 29,09
    Norsko koruna NOK 3,181 3,181 3,17
    Nový Zéland dolar NZD 15,77 15,77 15,692
    Polsko zlotý PLN 6,135 6,135 6,076
    Rumunsko nové leu RON 5,796 5,796 5,748
    Rusko rubl RUB 59,802 59,802 58,521
    Singapur dolar SGD 15,269 15,269 15,124
    Švédsko koruna SEK 2,979 2,979 2,957
    Švýcarsko frank CHF 21,031 21,031 20,977
    Thajsko baht THB 61,23 61,23 60,679
    Turecko nová lira TRY 9,556 9,556 9,32
    USA dolar USD 19,159 19,159 18,98
    Velká Británie libra GBP 30,744 30,744 30,585
    Izrael šekel ILS 5,385 5,385 5,332

     

     
     
    NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

     
    Poradce, měsíčník č.2/2014 (IX/2013)
    • Zákon o dani silniční s komentářemIng. Karel Janda
    • Krátkodobý finanční majetek v rozvaze podnikatelských subjektůIng. Vladimír Hruška
    • Spolupráce osob ve společné domácnostiIng. Vlasta Ptáčková
    • Dohoda o vině a trestuJUDr. Jana Drexlerová
    • Zajištění závazků zaměstnance pro zaměstnavatele podle NOZJUDr. Ladislav Jouza

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 10/2013 (IX/2013)
    • Silniční daňIng. Karel Janda
    • Daňová ztráta z hlediska daně z příjmůIng. Eva Sedláková
    • Přenesení daňové povinnosti při dodání odpadových materiálůIng. Václav Benda
    • Účtování o zásobách periodickým způsobem BIng. Zdenka Cardová
    • Automobil v daňové evidenciIng. Helena Machová
    • Navýšení minimální mzdyJUDr. Eva Dandová

    Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 10/2013 (IX/2013)
    • Technické zhodnocení hmotného a nehmotného majetkuIng. Eva Sedláková
    • Úvěry a půjčky v účetnictví a daníchIng. Karel Janda
    • Zdravotní pojištění pro mzdovou účetní Ing. Antonín Daněk

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 10/2013 (IX/2013)
    • Silniční daň Ing. Martin Děrgel
    • Nová výše minimální mzdy od 1. srpna 2013JUDr. Ladislav Jouza
    • Právní jednání v personálních vztazích podle NOZJUDr. Zdeněk Budovec
    • Jak sestavit harmonogram směn?JUDr. Eva Dandová
    • Daňová kontrola u zaměstnavateleIng. Ivan Macháček
    • Mzdové a platové otazníkyJUDr. Ladislav Jouza

    Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 10/2013 (IX/2013)
    • Daňové změny v souvislosti s rekodifikací soukromého právaIng. Zdeněk Morávek
    • Podání daňového přiznání po 1. lednu 2014Ing. Zdeněk Kuneš
    • Fond kulturních a sociálních potřebIng. Eliška Hryzláková
    • Prodej majetku v občanských sdruženíchJindřiška Plesníková
    • Změny v dědickém právu – nový OZJUDr. Jana Drexlerová
    • Obec vlastní majetekIng. Karel Janda

    1000 řešení – měsíčník č. 10/2013 (IX/2013)
    • Silniční daňIng. Martin Děrgel

    PŘIPRAVUJEME

    Poradce, měsíčník č. 3-4/2014 (X/2013)
    • Zákoník práce s komentářemJUDr. Ladislav Jouza

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 11/2013 (X/2013)
    • DPH u vzdělávacích služeb a seminářů - Ing. Václav Benda
    • Přechod z vedení účetnictví na daňovou evidenci - Ing. Eva Sedláková
    • Metoda oceňování dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku - Ing. Zdenka Cardová
    • Sankce v obchodních vztazích - Ing. Karel Janda
    • Novela zákona o zaměstnanosti - JUDr. Eva Dandová
    • Novela zákona o důchodovém pojištění - JUDr. Jana Drexlerová

    Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 11/2013 (X/2013)
    • Daňové řešení zaměstnaneckých benefitů - Ing. Ivan Macháček
    • Krácení odpočtu DPH - Ing. Václav Benda
    • Chyby zaměstnavatelů v pracovněprávních vztazích - JUDr. Ladislav Jouza

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 11/2013 (X/2013)
    • ZP umožňující řetězení pracovních poměrů na dobu určitou – novela - JUDr. Jana Drexlerová
    • Zákon o důchodovém pojištění – novela - JUDr. Eva Dandová
    • Personální smlouvy a dohody podle NOZ - JUDr. Lada Jouzová
    • Jak čelit nezaměstnanosti? - Ing. Olga Bičáková
    • Pracovní volno z osobních důvodů - JUDr. Ladislav Jouza
    • Státní sociální podpora – změny - JUDr. Eva Dandová

    Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č.11/2013 (X/2013)
    • Katastrální zákon – novela - Ing. Karel Janda
    • Uplatňování NOZ v personální činnosti ÚSC - JUDr. Ladislav Jouza
    • Pečovatelská péče – úprava v NOZ od 1. 1. 2014 - JUDr. Jana Drexlerová
    • Revize v občanských sdruženích - Jindřiška Plesníková

    1000 řešení – měsíčník č. 10/2013 (IX/2013)
    • Nový občanský zákoník

     

     
     
    HORKÁ TÉMATA

     
    Občanský zákoník I.
    Nový občanský zákoník reaguje na potřebu změny v soukromém právu. Česká republika prošla za období posledních 20 let rozsáhlými společenskými změnami. Jaké změny novela občanského zákoníku přinesla se dozvíte z našeho výhodného balíčku „Občanský zákoník I.“.

    • Občanský zákoník I. s komentářem a související změny
      /A5, str. 320/ - zdarma
    • Poradce 4-5/2013 - Uplatňování nového OZ v pracovněprávních vztazích
      /A5, str. 304/
    • PVS 6/2013 - Darovací a kupní smlouva v novém OZ
      /A4, str. 80/
    • PaM 7-8/2013 - Lhůty a počítání v zákoníku práce podle nového OZ
      /A4, str. 120/

    Cena balíčku po slevě je 298 Kč.

    Občanský zákoník II.
    Ustanovení občanského zákoníku provázejí člověka po celý život. Nový občanský zákoník klade důraz jak na naše demokratické právní tradice, tak i na principy a standardy soukromého práva v Evropě. Co všechno v novém občanském zákoníku najdete se dozvíte ve výhodném balíčku “Občanský zákoník II.“.

    • Občanský zákoník II. s komentářem a související změny
      /A5, str. 320/ - zdarma
    • PaM 9/2013 - Nový zákon o obchodních korporacích - statutární orgány
      /A4, str. 80/
    • DaÚ 4/2013Obchodní korporace v podmínkách nového OZ
      /A4, str. 80/
    • PVS 7-8/2013 - Společnost s.r.o. po 1. 1. 2014
      /A4, str. 120/

    Cena balíčku po slevě je 298 Kč.

    Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.

    Jen do vyprodání zásob.


    Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem:

    RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E- MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 – 15,00 HOD.

    Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

    E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
    • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
    • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

     

     
     
    KONTAKTY

     
    Adresa:   E-mail:
    ExiCon, s. r. o.
    Martina Rázusa 1140
    010 01 Žilina
    Slovenská republika
      objednavky@exicon.eu
     
    IČO: 44853530
    DIČ: 2022854900
    IČ DPH: SK2022854900
     
       
     
    Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

     

     


    V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
    s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

    Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
    Untitled Page