|
INVENTARIZACE
ÚČETNÍ PŘEDPISY, ze kterých budeme vycházet, jsou zejména následující:
- zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů,
- vyhláška č. 500/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, které jsou podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (vyhláška).
- České účetní standardy pro podnikatele (ČÚS) - zejména č. 007, 004 a 005.
INVENTARIZACE A INVENTURA jsou pojmy, které se v praxi občas zaměňují. Inventarizací ověřujeme, zda stav (i ocenění) majetku a závazků, které jsou uvedeny v účetnictví, odpovídá skutečnosti; čili porovnáváme účetní stav se stavem skutečným. Skutečné stavy majetku a závazků zjišťujeme inventurou.
INVENTARIZACI PODLÉHÁ veškerý majetek a závazky vždy alespoň jednou za účetní období. Inventarizace může být:
Periodická inventarizace se provádí ke dni sestavení účetní závěrky (jako řádná nebo mimořádná). Do konce roku 2001 byla dána možnost odchýlení se od základních termínů inventarizace (u dlouhodobého hmotného majetku bylo možné provést inventarizaci v delší lhůtě, která však nesměla překročit dva roky; u peněžních prostředků v hotovosti byla naopak povinnost provedení inventarizace v kratší lhůtě, nejméně čtyřikrát ročně).
Průběžná inventarizace se provádí v jiném termínu (termín rozhodne každá firma sama), ale pouze u zásob, u nichž se účtuje podle druhů nebo podle míst jejich uložení nebo hmotně odpovědných osob, a dále u dlouhodobého hmotného movitého majetku, jenž vzhledem k funkci, kterou plní ve firmě, je v soustavném pohybu a nemá stálé místo, kam náleží. Každý druh zásob a uvedeného hmotného majetku musí být takto inventarizován alespoň jednou za účetní období.
INVENTURA
(tj. zjištění skutečných stavů majetku a závazků) může být:
- fyzická inventura u hmotného majetku, popřípadě u nehmotného majetku, nebo
- dokladová inventura u závazků a pohledávek, popřípadě u ostatních složek majetku, u nichž nelze provést fyzickou inventuru.
Fyzickou inventuru hmotného majetku, kterou nelze provést ke konci rozvahového dne, lze provést v průběhu posledních čtyř měsíců účetního období, popřípadě v prvním měsíci následujícího účetního období.
Přitom se musí prokázat stav hmotného majetku ke konci rozvahového dne stavy fyzické inventury opravenými o přírůstky a úbytky uvedeného majetku za dobu od ukončení fyzické inventury do konce účetního období, popřípadě za dobu od začátku následujícího účetního období do okamžiku ukončení fyzické inventury v prvním měsíci tohoto účetního období.
PŘÍKLAD
Plán inventur (účetním obdobím je kalendářní rok; uvedeny jsou pouze některé položky majetku, závazků a ostatních aktiv a pasiv).
Majetek/Závazky
|
Účet
|
Způsob
inventury
|
Termín
|
Inventarizační
komise
|
Dlouhodobý majetek nehmotný –
sw
|
13
|
Dokladová
|
31.12.11
|
|
Dlouhodobý majetek – stavby
|
21
|
Dokladová, fyzická
|
31.12.11
|
|
Dlouhodobý majetek – movité
věci
|
22
|
Fyzická
|
31.12.11
|
.
|
Dlouhodobý fi nanční majetek
|
61
|
Dokladová
|
31.12.11
|
|
Materiál
|
112
|
Fyzická
|
30.11.*)
|
|
Zboží
|
113
|
Fyzická
|
30.11.*)
|
|
Výrobky
|
121
|
Fyzická
|
30.12.11
|
|
Pokladna
|
211
|
Fyzická
|
31.12.11
|
|
Běžné účty
|
221
|
Dokladová
|
31.12.11
|
|
Pohledávky-obchodní
|
311
|
Dokladová
|
31.12.11
|
|
Závazky-obchodní
|
321
|
Dokladová
|
31.12.11
|
|
…..
|
…
|
….
|
…
|
…
|
Vlastní kapitál
|
Tř. 4
|
Dokladová
|
31.12.11
|
|
…..
|
….
|
……..
|
…
|
…
|
Drobný
majetek neuvedený v rozvaze
|
|
Fyzická
|
31.12.
|
|
A další položky majetku a závazků dle konkrétních podmínek firmy.
*) Stav majetku se opraví o přírůstky a úbytky uvedeného majetku za dobu od ukončení fyzické inventury do konce účetního období, aby byl prokázán stav ke dni účetní závěrky.
Skutečné stavy majetku (na základě fyzické nebo dokladové inventury) se v souladu se zákonem o účetnictví povinně zaznamenávají v inventurních soupisech.
MINIMÁLNÍ OBSAH INVENTURNÍCH SOUPISŮ stanoví zákon o účetnictví. Inventurní soupisy jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat:
a) skutečnosti tak, aby bylo možno zjištěný majetek a závazky jednoznačně určit,
b) podpisový záznam osoby odpovědné za zjištění skutečnosti a podpisový záznam osoby odpovědné za provedení inventarizace,
c) způsob zjišťování skutečných stavů,
d) ocenění majetku a závazků k okamžiku ukončení inventury,
e) okamžik zahájení a okamžik ukončení inventury.
V případě provádění průběžné inventarizace mohou být inventurní soupisy nahrazeny průkazným účetním záznamem o provedení fyzické inventury a o vyúčtování inventarizačních rozdílů.
Forma inventurních soupisů není předepsána. Je na každé firmě, aby formu inventurních soupisů pro konkrétní položky majetku a závazků stanovila sama vnitřním předpisem. Výsledkem inventury jsou tedy podepsané inventurní soupisy, čili skutečné stavy majetku a závazků jsou tímto způsobem jednoznačně zdokumentovány s tím, že stanovení zaměstnanci nesou odpovědnost za správnost údajů.
(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 12/2011)
ZÁSOBY V OBCHODNÍ A VÝROBNÍ FIRMĚ
INVENTARIZACE VYMEZENÁ ZÁKONEM O ÚČETNICTÍ
Připomeňme si základní zásady inventarizace zásob stanovené zákonem o účetnictví:
Stanovení povinnosti inventarizace (§ 6):
Účetní jednotky jsou povinny inventarizovat majetek a závazky podle § 29 a § 30.
Vysvětlení průkazně vedeného účetnictví (§ 8):
Účetnictví účetní jednotky je průkazné, jestliže všechny účetní záznamy tohoto účetnictví jsou průkazné a účetní jednotka provedla inventarizaci.
Stanovení základního cíle inventarizace (§ 29 odst. 1):
Účetní jednotky inventarizací zjišťují skutečný stav veškerého majetku a závazků a ověřují, zda zjištěný skutečný stav odpovídá stavu majetku a závazků v účetnictví a zda nejsou dány důvody pro účtování o položkách respektujících zásadu opatrnosti, tj. o rezervách, opravných položkách a odpisech majetku.
Stanovení základních termínů provedení inventarizace (§ 29 odst. 1 a 2):
(1) Inventarizaci účetní jednotky provádějí k okamžiku, ke kterému sestavují účetní závěrku jako řádnou nebo mimořádnou (dále jen "periodická inventarizace") a pro účely podání návrhu na vyrovnání. V případech uvedených v odstavci 2 účetní jednotky mohou provádět inventarizaci i v průběhu účetního období (dále jen "průběžná inventarizace").
(2) Průběžnou inventarizaci mohou účetní jednotky provádět pouze u zásob, u nichž účtují podle druhů nebo podle míst jejich uložení nebo hmotně odpovědných osob, a dále u dlouhodobého hmotného movitého majetku, jenž vzhledem k funkci, kterou plní v účetní jednotce, je v soustavném pohybu a nemá stálé místo, kam náleží. Termín této inventarizace si stanoví sama účetní jednotka. Každý druh zásob a uvedeného hmotného majetku musí být takto inventarizován alespoň jednou za účetní období.
Povinnost archivace provedené inventarizace (§ 29 odst. 3):
Účetní jednotky jsou povinny prokázat provedení inventarizace u veškerého majetku a závazků po dobu pěti let po jejím provedení.
Vysvětlení pojmu fyzická a dokladová inventura a stanovení jejího cíle (§ 30 odst. 1)
Skutečné stavy majetku a závazků účetní jednotky při inventarizaci zjišťují
- fyzickou inventurou u hmotného majetku, popřípadě i nehmotného majetku, nebo
- dokladovou inventurou u závazků a pohledávek, popřípadě u ostatních složek majetku, u nichž nelze provést fyzickou inventuru;
- tyto stavy jsou povinny zaznamenat v inventurních soupisech.
Inventurní soupisy (§ 30 odst. 2) musí obsahovat:
- skutečné stavy majetku a závazků tak, aby bylo možno zjištěný majetek a závazky jednoznačně určit,
- podpisový záznam osoby odpovědné za zjištění skutečnosti,
- podpisový záznam osoby odpovědné za provedení inventarizace,
- způsob zjišťování skutečných stavů,
- ocenění majetku a závazků k okamžiku ukončení inventury,
- okamžik zahájení a okamžik ukončení inventury.
Možnost odchýlení se od základního termínu provedení fyzické inventury (§ 30 odst. 4):
Fyzickou inventuru hmotného majetku, kterou nelze provést ke konci rozvahového dne, lze provést v průběhu posledních čtyř měsíců účetního období, popřípadě v prvním měsíci následujícího účetního období. Přitom se musí prokázat stav hmotného majetku ke konci rozvahového dne stavy fyzické inventury opravenými o přírůstky a úbytky uvedeného majetku za dobu od ukončení fyzické inventury do konce účetního období, popřípadě za dobu od začátku následujícího účetního období do okamžiku ukončení fyzické inventury v prvním měsíci tohoto účetního období.
Vysvětlení pojmu inventarizační rozdíl (§ 30 odst. 6):
Inventarizačními rozdíly se rozumí rozdíly mezi skutečným stavem a stavem v účetnictví, které nelze prokázat způsobem stanoveným tímto zákonem, kdy
- skutečný stav je nižší než stav v účetnictví a rozdíl se označuje jako manko, popřípadě schodek peněžních hotovostí a cenin,
- skutečný stav je vyšší než stav v účetnictví a rozdíl se označuje jako přebytek.
Stanovení období proúčtování inventarizačních rozdílů (§ 30 odst. 7):
Inventarizační rozdíly vyúčtují účetní jednotky do účetního období, za které se inventarizací ověřuje stav majetku a závazků.
Stanovení předmětu inventarizace (§ 30 odst. 8):
Ustanovení týkající se inventarizace majetku a závazků se použ?í i pro inventarizaci jiných aktiv a jiných pasiv, včetně skutečností účtovaných v knize podrozvahových účtů.
Ověření ocenění majetku a závazků při inventarizaci (§ 25 odst. 2, § 26 odst. 3)
Při inventarizaci se zjišťuje nejenom stav majetku a závazků, ale i jejich ocenění. Zákon o účetnictví ukládá účetním jednotkám respektovat při oceňování majetku a závazků v účetnictví a účetní závěrce zásadu opatrnosti, tj. při oceňování ke konci rozvahového dne zahrnovat pouze zisky skutečně dosažené, ale brát v úvahu všechna předvídatelná a možná rizika, která jsou známa do okamžiku sestavení účetní závěrky.
INVENTARIZAČNÍ ROZDÍLY U ZÁSOB
Vzhledem k tomu, že inventarizační rozdíly mají vážné dopady jak na výsledek hospodaření dané fi rmy, tak mohou mít i vážné osobní dopady na odpovědné zaměstnance, je třeba vyšetřit příčiny vzniku inventarizačních rozdílů a vyloučit ty, které inventarizačními rozdíly nejsou. Inventarizačním rozdílem (mankem) nejsou ztráty v rámci norem přirozených úbytků zásob. Normy přirozených úbytků zásob je třeba vydat jako vnitřní předpis. Součástí vnitřního předpisu musí být i doložení konkrétních propočtů této normy buď na základě dlouhodobé zkušenosti vlastní firmy nebo firmy se stejnou činností a obdobnými podmínkami, anebo na základě například výzkumného pracoviště či soudního znalce. Pro stanovení norem přirozených úbytků zásob je možné použít i staré oborové normy (pokud existovaly). Vhodné je konzultovat stanovení výše normy přirozených úbytků zásob s místně příslušným finančním úřadem. Vyhlášené normy je třeba vnitřním předpisem vždy předem pro každý rok aktualizovat (s přihlédnutím například k modernizaci výrobních zařízení, ke zlepšení bezpečnosti ochrany skladu, prodejen apod.).
ČÚS č. 007 Inventarizační rozdíly a ztráty v rámci norem přirozených úbytků zásob vysvětluje pojem inventarizační rozdíl v návaznosti na definici stanovenou zákonem o účetnictví:
Za inventarizační rozdíl se považují výlučně případy, kdy
- skutečný stav je nižší než stav v účetnictví - manko, popřípadě schodek u peněžních hotovostí a cenin - a rozdíl mezi těmito stavy nelze prokázat způsobem stanoveným zákonem o účetnictví,
- skutečný stav je vyšší než stav v účetnictví - přebytek - a rozdíl mezi těmito stavy nelze prokázat způsobem stanoveným zákonem o účetnictví.
Mankem nejsou technologické a technické ztráty vznikající například rozprachem, vyschnutím v rámci technologických úbytků ve výrobním, zásobovacím a odbytovém procesu - jde o tzv. ztráty v rámci norem přirozených úbytků zásob.
Inventarizační rozdíl - manko nebo schodek - se dále posuzuje zejména podle příslušných ustanovení občanského a obchodního zákoníku a zákoníku práce o odpovědnosti za škodu.
Inventarizační rozdíl - přebytek - se dále posuzuje mimo jiné podle příslušných ustanovení občanského zákoníku o věci ztracené, skryté, opuštěné a majetkovém prospěchu.
Inventarizační rozdíly se účtují na vrub (MD) příslušného účtu jiných provozních nákladů nebo ve prospěch (Dal) příslušného účtu jiných provozních výnosů nebo na vrub (MD) příslušného účtu finančních nákladů nebo ve prospěch (Dal) příslušného účtu finančních výnosů.
(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DÚVaP 11/2011)
|
|
|
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ |
ZÁVAZNOST VYHLÁŠKY Č. 270/2010 SB., O INVENTARIZACI MAJETKU A ZÁVAZKŮ
Jednatel spol. s r.o., který je současně členem zastupitelstva města, se dozvěděl o vydání vyhlášky ministerstva financí č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků. Domnívá se, že obchodní společnost je při inventarizaci k 31. prosinci 2011 povinna podle ní postupovat. Druhý jednatel je přesvědčen, že na obchodní společnosti se tato vyhláška vůbec nevztahuje.
Vztahuje se účinnost vyhlášky ministerstva financí č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, i na obchodní společnosti?
Vyhláška č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, upravuje provedení inventarizace majetku, závazků, jiných aktiv a jiných pasiv ve vybraných účetních jednotkách. Vybranými účetními jednotkami ve smyslu ustanovení § 1 odst. 3 zákona o účetnictví jsou:
- organizační složky státu,
- státní fondy podle rozpočtových pravidel,
- Pozemkový fond České republiky,
- územní samosprávné celky,
- dobrovolné svazky obcí,
- Regionální rady regionů soudržnosti,
- příspěvkové organizace,
- zdravotní pojišťovny.
Tato vyhláška nabyla účinnosti dnem 15. října 2010. Uvedené účetní jednotky podle ní postupují při inventarizacích k rozvahovému dni, který nastal po 31. prosinci 2010. Přechodná ustanovení vyhlášky umožnila její použití přiměřeným způsobem i pro inventarizace související s účetním obdobím 2010.
Účinnost vyhlášky č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, je omezena jen na vybrané účetní jednotky vymezené ustanovením § 1 odst. 3 zákona o účetnictví. Na obchodní společnosti se tedy vůbec nevztahuje. Nic nebrání jejímu přiměřenému využití jako metodické pomůcky pro zpracování vlastního vnitřního předpisu k provedení inventarizace.
PRÁVNÍ ÚPRAVA POVINNOSTI INVENTARIZACE A POSTUPU PŘI JEJÍM PROVÁDĚNÍ
Provedení inventarizace majetku a závazků k poslednímu dni roku se stalo standardní operací. Obecně se postrádá existence podrobné právní úpravy povinného rozsahu inventarizace a postupu při jejím provádění. Auditor trvá i na inventarizaci rezerv. Zákon o účetnictví povinnost jejího provedení neukládá. Zřejmě je tento druh inventarizace upraven jiným předpisem.
Které právní předpisy stanoví povinnost inventarizace majetku a závazků a postup při jejím provádění a které právní předpisy ukládají povinnost inventarizace rezerv?
Povinnost inventarizovat majetek a závazky výslovně ukládá § 6 odst. 3 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o účetnictví"). Implicitně tato povinnost vyplývá i z ustanovení § 8 odst. 4 zákona o účetnictví, v němž je provedení inventarizace stanoveno jako základní podmínka průkaznosti účetnictví. Počínaje účetním obdobím zahájeném po 31. prosinci 2010 se povinnost inventarizace vztahuje vedle majetku a závazků i na jiná aktiva a jiná pasiva účetní jednotky. Inventarizaci nově podléhají i skutečnosti vedené na podrozvahových účtech. Předmětem inventarizace se tak stává např. majetek užívaný na základě nájemní smlouvy či smlouvy o finančním pronájmu s následnou koupí najaté věci (finanční leasing), majetek přijatý do úschovy, zásoby přijaté ke zpracování, odepsané pohledávky, pohledávky a závazky z opcí. Základní zásady postupu při inventarizaci stanoví § 29 a 30 zákona o účetnictví. Inventarizace se povinně provádí k rozvahovému dni. Tímto dnem je den, ke kterému účetní jednotka uzavírá účetní knihy za příslušné účetní období a sestavuje účetní závěrku. Skutečné stavy majetku a závazků se v závislosti na druhu majetku zjišují fyzickou nebo dokladovou inventurou. Výsledky inventury se povinně zachycují v inventurním soupisu. Účetní jednotky jsou povinny prokázat provedení inventarizace veškerého svého majetku a závazků po dobu pěti let po jejím uskutečnění. Ustanoveními zákona o účetnictví je upravena jen inventarizace majetku a závazků. Inventarizace rezerv není předmětem úpravy tímto zákonem. Vyhlášky vydané Ministerstvem financí k provedení některých ustanovení zákona o účetnictví pro jednotlivé druhy účetních jednotek se problematikou inventarizace nezabývají. Vyhláška č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, upravuje organizační zajištění a způsob provedení inventarizace výhradně jen ve vybraných účetních jednotkách. Na jiné druhy účetních jednotek se nevztahuje.
Vypořádání inventarizačních rozdílů upravují České účetní standardy:
- pro podnikatele č. 007,
- pro účetní jednotky, u kterých hlavním předmětem činnosti není podnikání č. 403.
Povinnost inventarizace rezerv implicitně vyplývá z ustanovení § 3 odst. 2 zákona ČNR č. 593/1992 Sb., o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Toto ustanovení ukládá povinnost při podání přiznání k dani z příjmů prověřit odůvodněnost tvorby rezerv a jejich skutečný stav porovnat s výší tvorby, k níž je účetní jednotka oprávněna.
INVENTARIZACE A INVENTURA
V zákoně o účetnictví i v odborné literatuře a v odborných časopisech se používají pojmy "inventarizace" i "inventura". Jsou uváděny bez bližšího obsahového vymezení. Z dikce ustanovení zákona o účetnictví lze soudit, že se nejedná o synonyma.
Jaké je obsahové vymezení pojmů "inventarizace" a "inventura" a jaký je jejich vzájemný vztah?
Inventarizace a inventura nejsou synonyma. Věcný obsah těchto pojmů i jejich účel jsou odlišné. Jejich ztotožnění je častým omylem.
Inventarizací se rozumí:
- zjištění skutečného stavu jednotlivých druhů majetku, závazků a rezerv jejich fyzickou nebo dokladovou inventurou,
- porovnání souladu skutečného stavu zjištěného inventurou se stavem vykázaným na příslušných syntetických a analytických rozvahových účtech a na podrozvahových účtech,
- ověření reálnosti ocenění majetku a závazků,
- při zjištění inventarizačních rozdílů uvedení účetního stavu do souladu se skutečným stavem.
Inventarizaci podléhají veškerá aktiva i pasiva účetní jednotky a počínaje rokem 2011 i skutečnosti, o nichž je účtováno na podrozvahových účtech.
Inventarizace je souborem operací. Inventura je jen jednou ze složek procesu inventarizace. Jí předchází a na ni navazují další operace. Vymezení těchto operací není provedeno žádným obecně platným předpisem. Nečiní tak ani vyhláška č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků upravující inventarizaci ve vybraných účetních jednotkách. V odborné literatuře i v odborných časopisech je možné setkat se s různým vnitřním členěním procesu inventarizace do jejích dílčích etap či fází.
Nejčastěji se proces inventarizace člení na sedm fází (etap):
- příprava inventarizace,
- inventura majetku, závazků a rezerv,
- porovnání skutečného stavu majetku, závazků a rezerv s jejich stavem v účetnictví,
- zjištění příčin inventarizačních rozdílů a návrh na jejich vypořádání,
- zhodnocení stavu majetku se zřetelem k jeho možné prodejní ceně,
- zpracování inventarizačního zápisu,
- vypořádání inventarizačních rozdílů účetními zápisy.
Účelem inventarizace je dosažení plného souladu údajů o stavu majetku a závazků v účetnictví s jejich skutečným stavem. Účelem tedy není pouhé zjištění skutečného stavu. Zjištění skutečného stavu je posláním inventury, která je základní a výchozí etapou pro další fáze inventarizace.
INVENTARIZAČNÍ ZÁPIS
V obchodní společnosti v průběhu inventarizace inventurní komise zpracovávají inventurní soupisy k jednotlivým druhům majetku a závazků, v nichž zachycují zjištěné skutečné stavy a porovnáním se stavy v účetnictví zjišují případné inventarizační rozdíly. Po ukončení inventur, na závěr celé inventarizace, se jeví jako potřebné zpracovat nějaký souhrnný dokument, který by zdokumentoval celý průběh inventarizace.
Jaký dokument je vhodné na závěr inventarizace zpracovat a jaké věcné náležitosti má dokument obsahovat?
V dotazu obchodní společnosti je poukázáno na potřebnost vypracování souhrnného dokumentu o přípravě, průběhu a výsledcích inventarizace ve všech jejích dílčích fázích. Takovým dokumentem může být inventarizační zápis. V žádném z ustanovení zákona o účetnictví ani v navazujících prováděcích právních předpisech se tento pojem nevyskytuje. Vyhotovení inventarizačního zápisu je však krokem vysoce praktickým. Je souhrnným dokumentem o celém průběhu inventarizace a o zjištěných výsledcích. Zpracováním inventarizačního zápisu a jeho projednáním v příslušném orgánu účetní jednotky končí práce inventarizační komise i dílčích inventarizačních komisí.
V inventarizačním zápise se uvede zejména:
- druh inventarizace,
- právní podklad inventarizace (označení dokumentu, na jehož základě byla inventarizace provedena, např. číslo vnitřní organizační normy),
- rozsah inventarizace (uvedou se inventarizované druhy majetku a jména osob za ně odpovědných, obdobně i u závazků, jiných aktiv a jiných pasiv i skutečností vedených na podrozvahových účtech a rezerv).
- počet inventarizačních komisí a jejich složení,
- rozhodný den, tj. den, k němuž byla inventarizace provedena,
- den zahájení a den ukončení inventarizace,
- způsob zjišování skutečného stavu majetku podle jeho druhů (dokladovou nebo fyzickou inventurou, konkrétními způsoby fyzické inventury, např. vážením, přeměřením),
- přehled vyhotovených inventurních soupisů,
- inventarizační rozdíly,
- návrh na vypořádání inventarizačních rozdílů,
- příčiny inventarizačních rozdílů,
- zhodnocení užitné hodnoty majetku a návrhy na úpravu ocenění se zřetelem k jeho možné prodejní ceně,
- seznam neupotřebitelného, přebytečného a nevyužitého dlouhodobého majetku a návrh, jak s ním naložit,
- seznam pohledávek po lhůtě splatnosti a návrh na jejich řešení,
- datum vyhotovení zápisu.
Zápis podepisují všichni členové inventarizační komise. Jsou-li vedle hlavní inventarizační komise zřízeny dílčí inventarizační komise, pak zápis podepisují členové hlavní inventarizační komise a vedoucí dílčích inventarizačních komisí. Inventurní soupisy jsou zpravidla přílohou inventarizačního zápisu. Mohou být i jeho přímou součástí.
Zpracování souhrnného závěrečného dokumentu o průběhu a výsledcích inventarizace neupravuje žádné ustanovení zákona o účetnictví. Tato problematika není řešena ani žádným ČÚS, ani vyhláškou č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, která upravuje postupy při inventarizaci ve vybraných účetních jednotkách. Vypracování tohoto závěrečného dokumentu je vhodným způsobem ukončení inventarizace. Inventarizační zápis a inventurní soupisy účetní jednotka uchovává po dobu pěti let počínajících koncem účetního období, k němuž se vztahují.
(Víc na toto téma najdete v měsíčníku 1000 řešení 6/2011)
|
|
|
Částka číslo 119/2011 ze dne 23.11.2011 338/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 475/2005 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o podpoře využívání obnovitelných zdrojů, ve znění pozdějších předpisů 339/2011 Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Klasifikace hospitalizovaných pacientů (IR-DRG) 340/2011 Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Mezinárodní statistické klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů (MKN-10)
Částka číslo 120/2011 ze dne 23.11.2011 341/2011 Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů a o změně souvisejících zákonů
Částka číslo 121/2011 ze dne 29.11.2011 342/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 120/2002 Sb., o podmínkách uvádění biocidních přípravků a účinných látek na trh a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů 343/2011 Vyhláška o seznamu účinných látek
Částka číslo 122/2011 ze dne 29.11.2011 344/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 242/2000 Sb., o ekologickém zemědělství a o změně zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů 345/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů 346/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů 347/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 201/1997 Sb., o platu a některých dalších náležitostech státních zástupců a o změně a doplnění zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů 348/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 137/2001 Sb., o zvláštní ochraně svědka a dalších osob v souvislosti s trestním řízením a o změně zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony 349/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů 350/2011 Zákon o chemických látkách a chemických směsích a o změně některých zákonů (chemický zákon)
Částka číslo 123/2011 ze dne 29.11.2011 351/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony 352/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů 353/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů 354/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 484/2006 Sb., o výši časových poplatků a o výši sazeb mýtného za užívání určených pozemních komunikací, ve znění pozdějších předpisů
Částka číslo 124/2011 ze dne 30.11.2011 355/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 125/2008 Sb., o přeměnách obchodních společností a družstev, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
Částka číslo 125/2011 ze dne 30.11.2011 356/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
Částka číslo 126/2011 ze dne 2.12.2011 357/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony 358/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 412/2008 Sb., o stanovení seznamu katastrálních území s přiřazenými průměrnými základními cenami zemědělských pozemků, ve znění pozdějších předpisů 359/2011 Vyhláška o základním registru územní identifikace, adres a nemovitostí 360/2011 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce 361/2011 Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Číselníku zemí (CZEM)
Částka číslo 127/2011 ze dne 5.12.2011 362/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 448/2009 Sb., o stanovení hygienických požadavků na kosmetické prostředky, ve znění pozdějších předpisů 363/2011 Vyhláška o personální bezpečnosti a o bezpečnostní způsobilosti
Částka číslo 128/2011 ze dne 6.12.2011 364/2011 Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s úspornými opatřeními v působnosti Ministerstva práce a sociálních věcí 365/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony 366/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony 367/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony 368/2011 Sdělení Ústavního soudu o přijetí stanoviska pléna Ústavního soudu ze dne 8. listopadu 2011 sp. zn. Pl. ÚS-st. 33/11 přijatého podle § 23 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, ve věci ústavně konformní interpretace § 16 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů
Částka číslo 129/2011 ze dne 6.12.2011 369/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony 370/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
Částka číslo 130/2011 ze dne 6.12.2011 371/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 541/2005 Sb., o Pravidlech trhu s elektřinou, zásadách tvorby cen za činnosti operátora trhu s elektřinou a provedení některých dalších ustanovení energetického zákona, ve znění pozdějších předpisů
|
|
|
UMĚNÍ HÁDAT SE - 2. ČÁST
Jakou strategii máme při hádce zvolit:
- boj na život a na smrt,
- mávnutí rukou.
Otázky, které si je nutno položit:
- O co mu/jí jde?
- Jaké jsou možnosti?
- Jaké jsou trumfy a kdo je má?
Volba strategie
Souboj
Slovo souboj už samo o sobě evokuje šermování kordy, resp. střelbu z pistole. V každém případě jde o boj o život. Tuto strategii můžeme vytáhnout z klobouku, když:
- máme silné argumenty,
- odhadujeme, že výsledek hádky není pro soupeře tak důležitý jako pro nás,
- neexistuje pro nás možnost ústupu, resp. ústup by nás stál příliš mnoho.
Strategie souboje je nevhodná, když:
- Budeme soupeře v budoucnosti potřebovat jako partnera.
- Ještě jsme nevyzkoušeli styl spolupráce.
Když v souboji zvítězíme, měli bychom mít na paměti, že vítězi sluší velkorysost.
Když nedejbože prohrajeme, měli bychom si připomenout, že jedna prohraná bitva ještě neznamená, že musí prohrát celou válku.
Odborníci nedoporučují jít do souboje, když
- neznáme dobře svoje karty,
- nejsme dostatečně tvořiví ve vymýšlení úskoků,
- lehce ztrácíme nad sebou kontrolu.
Samozřejmě tak, jako si my volíme naši strategii, volí si ji i náš soupeř.
Jak odpovědět na hozenou rukavici?
- Zdvihnout ji, tasit kord a hrr na protivníka.
- Ignorovat ji a navrhnout jinou hru.
- Hrát o čas - hlavně tehdy, když vidíme, že soupeř je doběla rozpálený.
Spolupráce
Strategie spolupráce je výhodná vždy, s výjimkou případu, kdy chceme soupeře zadupat do prachu.
Je vhodná zejména, když:
- Oběma stranám konec konců záleží na dohodě.
- Existuje rozumný předpoklad, že dokážeme bez přílišných emocí mluvit o všech aspektech problému.
Je vysloveně nevhodná, když:
- nemáme dost času na trpělivé vysvětlování svého stanoviska.
- partner se evidentně mýlí.
- předmět hádky není pro nás životně důležitý.
Nemá cenu pokoušet se o spolupráci, když:
- nejsme si jistí, co je pro nás dobré.
- nejsme nijak zvlášť vynalézaví v kličkování.
- nejsme vnímaví na neverbální komunikaci.
- nejsme dostatečně sebevědomí.
Výsledkem spolupráce by měl být kompromis
Kompromis jako výsledek hádky je často neuspokojivý pro obě strany.
Je vhodné o něj usilovat, jen když:
- oběma stranám záleží na dosažení dohody, ale tlačí je čas.
- partner dokáže spolupracovat.
Je absolutně nevhodný, když:
- je pro obě strany totéž co porážka.
- existuje reálná šance dosáhnout pro nás lepší řešení.
Kličkování:
- nemáme dost přesvědčivých argumentů.
- netlačí nás potřeba vyhrát hádku.
Kličkovat však nemá smysl, když:
- nám záleží na dosažení vítězství v hádce.
- se partner na nás valí jako parní válec.
Útěk
Slovo útěk nezní příliš dobře, ale když si vzpomeneme, co všechno se při hádce může přihodit, je útěk často prospěšný pro naše tělesné i duševní zdraví.
Je zvláště vhodný, když:
- slabost jen předstíráme,
- už nemáme ani logické, ani nelogické argumenty.
- nás takové řešení moc nestojí.
Utíkat však nemá smysl, když:
- jde o životně důležité otázky.
- partner může útěk pochopit jako naši slabost a zneužívat to v budoucnosti.
Potřebné vlastnosti:
- Kompetentnost
- Kreativita
- Smysl pro realitu
- Slušnost
- Věrohodnost
- Vnímavost
ZÁVĚR
Hlavní problém je v tom, že některé hádky jsou emotivní a některé jsou velmi emotivní. To vylučuje, aby se v nich dalo vítězit jen silou argumentů. Je třeba doslova vycítit, kdy má smysl pokoušet se argumentovat fakty a kdy naopak útočit na city. S emocemi je ještě i jiný problém: zatímco prakticky nikdo, ani v průběhu nejprudší hádky, fakty nekřičí a neječí, projevy emocí jsou naopak nerozlučně spojeny právě s křikem, pláčem, vřískáním apod. Fakta sama o sobě vyvolávají v člověku představu skály, se kterou je těžké pohnout. Emoce zase vyvolávají představu vody v říčce - nedají se udržet, ale na druhou stranu po krátké době jsou pryč. Jinými slovy, už na začátku hádky je třeba myslet na to, co bude po ní. Budeme schopni se na sebe ještě podívat, existovat vedle sebe, či dokonce spolupracovat?
Při obchodním jednání nezvyšujte zbytečně hlas. Obvykle víc křičí ten, co se bojí.
Nikdy nevíš, co napadne odvážného hlupáka.
Co jeden hlupák pokazí, to stovka moudrých nespraví.
Mlčení je jedno z největších umění konverzace.
Hloupý neumí ani mluvit, ani mlčet.
Jakýkoliv prostředek je dobrý, když přinese vytoužený výsledek.
|
|
|
8. 12.
Čtvrtek
|
Zdravotní pojištění –
OSVČ
|
Odvod
zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za listopad 2011
(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném
na všeobecné zdravotní pojištění)
|
15. 12.
Čtvrtek
|
Daně z příjmů - poplatník
|
Odvod
pololetní zálohy na rok 2011 (40 %), pokud daň za rok 2010 přesáhla 30.000 Kč, ale
nepřesáhla 150.000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)
(§ 38a odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o
daních z příjmů)
|
Odvod
čtvrtletní zálohy na rok 2011 (25 %), pokud daň za rok 2010 přesáhla 150.000 Kč
(je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)
(§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o
daních z příjmů)
|
Daň silniční
|
Zaplacení
zálohy na daň silniční za říjen a listopad 2011
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o
dani silniční)
|
20. 12.
Úterý
|
Daně z příjmů – plátce
|
Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé
činnosti sražených z mezd za
listopad 2011
(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Sociální pojištění –
OSVČ
|
Odvod
zálohy na sociální pojištění OSVČ za listopad 2011
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o
pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na
dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za listopad 2011
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o
pojistném na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel
|
Odvod
pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za listopad 2011
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném
na sociální zabezpečení)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za listopad 2011
(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o
pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní. pojištění – zaměstnavatel
|
Odvod
pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za listopad 2011
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o
pojistném na zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za listopad 2011
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném
na všeobecné zdravotní pojištění)
|
27. 12.
Úterý
(za svátek
25. 12.)
|
DPH
|
Podání
přiznání k DPH a její zaplacení za listopad 2011 u plátců
s měsíčním zdaňovacím obdobím (§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o
DPH)
|
E-podání souhrnného
hlášení za listopad 2011, pokud plátce dodal zboží
jinam do EU, poskytl službu osobě registrované k DPH jinde v EU,
přemístil do jiného státu EU obchodní majetek nebo byl „prostřední osobou“
v třístranném obchodu
(§ 102 odst. 4, 5 a 6 zákona č. 235/2004
Sb., o DPH)
|
31. 12.
Sobota
|
Daně z příjmů-
plátce
|
Daňové
povinnosti se přesouvají na pondělí 2. ledna 2012
|
|
|
|
Název krajiny
|
Název měny
|
Měna
|
22.11.
|
23.11.
|
24.11.
|
25.11.
|
28.11.
|
29.11.
|
30.11.
|
1.12.
|
2.12.
|
5.12.
|
Austrálie |
dolar
|
AUD
|
18,576
|
18,629
|
18,765
|
19,045
|
19,166
|
19,165
|
19,282
|
19,179
|
19,184
|
19,212
|
Brazílie |
real
|
BRL
|
10,432
|
10,391
|
10,342
|
10,367
|
10,352
|
10,378
|
10,39
|
10,458
|
10,448
|
10,509
|
Bulharsko |
lev
|
BGN
|
13,027
|
13,11
|
13,138
|
13,307
|
13,167
|
13,059
|
12,926
|
12,926
|
12,883
|
12,853
|
Čína |
renminbi
|
CNY
|
2,96
|
3,012
|
3,021
|
3,083
|
3,021
|
3,004
|
2,954
|
2,943
|
2,932
|
2,939
|
Dánsko |
koruna
|
DKK
|
3,425
|
3,447
|
3,455
|
3,499
|
3,462
|
3,435
|
3,405
|
3,401
|
3,39
|
3,381
|
EMU |
euro
|
EUR
|
25,485
|
25,64
|
25,695
|
26,025
|
25,75
|
25,54
|
25,32
|
25,28
|
25,2
|
25,14
|
Filipíny |
peso
|
PHP
|
43,54
|
44,063
|
44,017
|
44,768
|
44,063
|
43,889
|
43,167
|
43,289
|
43,094
|
43,205
|
Hongkong |
dolar
|
HKD
|
2,417
|
2,458
|
2,465
|
2,523
|
2,475
|
2,458
|
2,42
|
2,41
|
2,4
|
2,407
|
Chorvatsko |
kuna
|
HRK
|
3,404
|
3,42
|
3,429
|
3,474
|
3,434
|
3,405
|
3,368
|
3,367
|
3,353
|
3,346
|
Indie |
rupie
|
INR
|
36,06
|
36,644
|
36,907
|
37,659
|
37,122
|
36,862
|
36,136
|
36,472
|
36,483
|
36,416
|
Indonesie |
rupie
|
IDR
|
2,081
|
2,117
|
2,138
|
2,172
|
2,116
|
2,092
|
2,068
|
2,083
|
2,068
|
2,07
|
Japonsko |
jen
|
JPY
|
24,465
|
24,802
|
24,937
|
25,371
|
24,797
|
24,601
|
24,294
|
24,11
|
23,941
|
23,987
|
Jihoafrická rep. |
rand
|
ZAR
|
2,238
|
2,26
|
2,274
|
2,292
|
2,309
|
2,292
|
2,309
|
2,312
|
2,326
|
2,339
|
Jižní Korea |
won
|
KRW
|
1,645
|
1,659
|
1,668
|
1,689
|
1,675
|
1,677
|
1,652
|
1,665
|
1,648
|
1,659
|
Kanada |
dolar
|
CAD
|
18,123
|
18,36
|
18,405
|
18,705
|
18,654
|
18,622
|
18,481
|
18,4
|
18,396
|
18,422
|
Litva |
litas
|
LTL
|
7,381
|
7,426
|
7,442
|
7,537
|
7,458
|
7,397
|
7,333
|
7,321
|
7,298
|
7,281
|
Lotyšsko |
lat
|
LVL
|
36,1
|
36,522
|
36,773
|
37,298
|
36,947
|
36,593
|
36,278
|
36,246
|
36,116
|
36,03
|
Maďarsko |
forint
|
HUF
|
8,342
|
8,282
|
8,286
|
8,28
|
8,331
|
8,263
|
8,227
|
8,356
|
8,353
|
8,381
|
Malajsie |
ringgit
|
MYR
|
5,925
|
6,016
|
6,037
|
6,155
|
6,035
|
6,022
|
5,927
|
5,967
|
5,959
|
5,966
|
Mexiko |
peso
|
MXN
|
1,345
|
1,361
|
1,365
|
1,378
|
1,374
|
1,372
|
1,389
|
1,381
|
1,381
|
1,387
|
MMF |
SDR
|
XDR
|
29,371
|
29,805
|
29,907
|
30,613
|
29,975
|
29,774
|
29,284
|
29,235
|
29,095
|
29,119
|
Norsko |
koruna
|
NOK
|
3,256
|
3,28
|
3,281
|
3,321
|
3,286
|
3,253
|
3,266
|
3,247
|
3,244
|
3,253
|
Nový Zéland |
dolar
|
NZD
|
14,088
|
14,211
|
14,303
|
14,528
|
14,55
|
14,582
|
14,592
|
14,575
|
14,569
|
14,627
|
Polsko |
zlotý
|
PLN
|
5,71
|
5,734
|
5,721
|
5,765
|
5,703
|
5,642
|
5,615
|
5,613
|
5,635
|
5,627
|
Rumunsko |
nové leu
|
RON
|
5,848
|
5,888
|
5,897
|
5,963
|
5,899
|
5,867
|
5,814
|
5,808
|
5,783
|
5,776
|
Rusko |
rubl
|
RUB
|
60,773
|
61,122
|
61,177
|
62,111
|
61,681
|
61,102
|
60,928
|
60,976
|
60,675
|
60,52
|
Singapur |
dolar
|
SGD
|
14,478
|
14,657
|
14,708
|
14,986
|
14,85
|
14,761
|
14,656
|
14,602
|
14,556
|
14,59
|
Švédsko |
koruna
|
SEK
|
2,769
|
2,782
|
2,78
|
2,814
|
2,781
|
2,77
|
2,769
|
2,77
|
2,774
|
2,779
|
Švýcarsko |
frank
|
CHF
|
20,631
|
20,836
|
20,947
|
21,242
|
20,921
|
20,795
|
20,644
|
20,609
|
20,416
|
20,305
|
Thajsko |
baht
|
THB
|
60,352
|
61,131
|
61,457
|
62,642
|
61,6
|
61,237
|
60,787
|
60,707
|
60,561
|
60,718
|
Turecko |
nová lira
|
TRY
|
10,188
|
10,257
|
10,324
|
10,425
|
10,39
|
10,362
|
10,269
|
10,244
|
10,258
|
10,242
|
USA |
dolar
|
USD
|
18,827
|
19,152
|
19,218
|
19,671
|
19,288
|
19,153
|
18,838
|
18,736
|
18,647
|
18,701
|
Velká Británie |
libra
|
GBP
|
29,437
|
29,805
|
29,861
|
30,408
|
30,005
|
29,919
|
29,554
|
29,431
|
29,296
|
29,257
|
Izrael |
šekel
|
ILS
|
5,047
|
5,086
|
5,092
|
5,179
|
5,079
|
5,058
|
4,988
|
5,008
|
5,007
|
5,014
|
|
|
|
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 4-5/2012
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník, č. 12/2011
- Změny v zákoníku práce od 1.1.2012
- Zúčtovací vztahy
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č.12/2011
- Daň z příjmu stanovená paušální částkou
- Výdaje na pracovní cesty poplatníků
- Nemovitosti a DPH
- Účtování vratných obalů
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 12/2011
- Novela zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením
- Svátky, zaměstnanec - zaměstnavatel
- Na Pracovní cestě s vozidlem zaměstnance
Poradce Veřejné Správy - (PVS) - měsíčník, č. 12-13/2011
- Zaměstnávání osob se zdravotním postižením - změny
- Ekonomikou proti sociálnímu vyloučení
- Nezaopatřenost dítěte
- Odpovědnost obcí za úrazy nejen na chodníku
- Ochrana majetku bytového fondu obce - spory s uživateli bytů
- Vést jednoduché účetnictví nebo podvojné účetnictví
- Zpětné přiznání invalidního důchodu
- Podpora výstavby nájemních bytů
- Zaměstnanecké benefity
- DPH a nemovitosti u neziskových organizací
- Lyžařský výcvik
1000 řešení - dvouměsíčník, č. 6/2011
- Inventarizace a účetní závěrka
- ZDP, DPH
- Účetnictví, DE
- Zákoník práce
- Právo a podnikatel
Zisk - měsíčník, č. 11-12/2011
- Změňte stres na výhodu
- Management vlastního pracovního času
- Osobní rozvoj manažerů
- Olivia Lum: "Zážitky z dětství mě vyzbrojily..."
- 3 běžné marketingové chyby a jak je napravit
- Aby nám povinnosti nepřerostly přes hlavu
- Jak zacházet se svým neschopným šéfem
- 20 rad k maximalizaci pracovního efektu
PŘIPRAVUJEME
Poradce č. 6-7/2012 (I/2012)
Daně, účetnictví - vzory a případy - (DÚVaP) č. 1/2012 (XII/2011)
- Zdaňování příjmů FO za rok 2011
- Zdaňování příjmů PO za rok 2011
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 1/2012 (XII/2011)
- Daňové přiznání k dani z nemovitosti za rok 2012
- Účetní závěrka
Práce, mzdy a odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 1/2012 (XII/2011)
- Novela zákoníku práce - přehled změn v roku 2012
- Použití občanského zákoníku v pracovněprávních vztazích - nová pravidla
- Neznámý plátce
- Na pracovní cestě automobilem zaměstnance
- Pracovní posudek - hodnocení zaměstnancovy práce
Poradce veřejné správy - (PVS) č. 1/2012 (XII/2011)
- Zákoník práce od 1. 1. 2012
- Novela zákona o DPH - změna sazby daně
- Změny ve zdravotním pojištění od 1. ledna 2012
- Valorizace náhrady za ztrátu na výdělku v roce 2012
- Kurzové rozdíly u příspěvkových organizací
- Valutová pokladna
|
|
|
DAŇOVÁ KONTROLA
Daňová kontrola je součástí správy daní. Jejím účelem je ověření správnosti tvrzení poplatníka nebo plátce daně v daňovém přiznání nebo hlášení. Při daňové kontrole správce daně prověřuje skutečnosti, ze kterých daňový subjekt vycházel při stanovení základu daně a při zjištění své daňové povinnosti. Cílem daňové kontroly je dosáhnout stanovení daně ve správné výši.Vše o daňové kontrole se dozvíte z balíčku Daňová kontrola.
- Příprava na daňovou kontrolu - příspěvek
měsíčník Poradce 3/2012 (A5, 288 str.)
- Daňová kontrola podle daňového řádu - příspěvek
měsíčník PVS 11/2011 (A4, 80 str.)
- Daňový řád - aktualizované úplné znění zákonů
Aktualizace I/1 (A5, 56 str.)
- Správa daní - úplné znění zákonů
Zákony I/2011 (A5, 592 str.)
BALÍČEK DAŇOVÁ KONTROLA se slevou 40 % obsahuje: PVS 11/2011 + Poradce 3/2012 + Aktualizace I/1 2011 + Zákony I/2011
cena: 224 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
ZÁKONY 2011
Přicházíme s možností získat sborníky Zákonů 2011 s výraznou slevou z původní ceny. Sborníky obsahují úplné znění zákonů a související předpisy platné od 1.1.2011. Balíček obsahuje stavební, katastrální zákon, zákon o státní a veřejné správě, zákon o životním prostředí…
- Zákony IV - stavební, katastrální zákon...
stavební zákon, katastrální zákon, stavební spoření, vlastnictví bytů, vlastnictví půdy (A5, 528)
- Zákony V - státní a veřejná správa...
zákon o obcích, školský zákon, rozpočtová pravidla,zákon o ochraně osobních údajů (A5, 408 str.)
- Zákony VI - životní prostředí, odpady...
/A5,536 str./ - životní prostředí, vodní zákon, zákon o odpadech, zákon o ovzduší (A5, 536 str.)
BALÍČEK ZÁKONY 2011 se slevou 50 % obsahuje: Zákony IV + Zákony V + Zákony VI
cena: 210 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011 |