Em@ilové noviny

P O R A D C E

e-m@ilové noviny

č. 27/2010

14. 12. 2010


 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual v legislativě 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 
Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin) s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

     Rok 2011 přínáší mnoho legislativních změn. V Tématu novin vám blíž uvedeme některé z Novely zákona o zaměstnanosti a zákoníku práce.
     Není dobré být přesvědčený jen o svých pracovních kvalitách, někdy je třeba práci přidělit správným zaměstnancům. A že je někdy Umění delegovat pravomoci, se dočtete v Praktické komunikaci.
     Přejeme vám, abyste uspěchané předvánoční období prožili co nejpokojněji, a těšíme se na další setkání u posledních em@ilových novin v roce 2010.

Denisa Orlická
odpovědná redaktorka
poradce@i-poradce.cz


V tomto čísle najdete:

 

 
 
NOVELA ZÁKONA O ZAMĚSTNANOSTI A ZÁKONÍKU PRÁCE - téma novin

 
ZMĚNY V AGENTURNÍM ZAMĚSTNÁVÁNÍ OD 1. LEDNA 2011

Zákon o zaměstnanosti neumožňoval účinně regulovat činnost agentur práce. Cílem nové právní úpravy je především zpřísnit právní úpravu povolování a odejímání povolení ke zprostředkování zaměstnání a tím snížit výdaje státního rozpočtu. Zavedením povinného pojištění agentur práce by se měla též zvýšit právní jistota zaměstnanců.

POSKYTOVÁNÍ PŘEHLEDU O UDĚLENÝCH POVOLENÍCH - Nově se umožňuje, aby zákon o zaměstnanosti stanovil, že Ministerstvo práce a sociálních věcí poskytuje Ministerstvu vnitra
  • přehled o změnách údajů v udělených povoleních ke zprostředkování zaměstnání,
  • přehled o pokutách uložených právnickým nebo fyzickým osobám, kterým bylo uděleno povolení ke zprostředkování zaměstnání, za porušení povinností vyplývajících z pracovněprávních předpisů podle § 126 odst. 2 zákona o zaměstnanosti nebo zvláštního právního předpisu.
Nová právní úprava souvisí s poskytováním přehledu o udělených povoleních ke zprostředkování zaměstnání, jakož i přehledu o pokutách uložených úřady práce nebo inspektoráty práce za porušení povinností vyplývajících z příslušných zákonů právnickým a fyzickým osobám, kterým bylo uděleno povolení ke zprostředkování zaměstnání, Ministerstvu vnitra. Tyto údaje jsou nezbytné pro vyjádření závazného stanoviska k právnickým a fyzickým osobám, které žádají o povolení ke zprostředkování zaměstnání, nebo které jsou držiteli tohoto povolení.

ZAVÁDÍ SE POVINNÉ POJIŠTĚNÍ AGENTUR PRÁCE, a to z důvodu zvýšení právní jistoty zaměstnanců agentur práce, popřípadě jiných fyzických osob, pro které bude agentura práce zprostředkovávat zaměstnání.
Agentury práce mohou provádět zprostředkování zaměstnání podle § 14 odst. 1 písm. b) ZOZ jen za podmínky, že mají sjednáno pojištění pro případ svého úpadku a pro případ úpadku uživatele, a to ve výši zajišťující výplatu mzdy do výše trojnásobku průměrného měsíčního výdělku všech dočasně přidělených zaměstnanců. Doklad o sjednání tohoto pojištění je agentura práce povinna doložit Ministerstvu práce a sociálních věcí do dvou měsíců ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o povolení ke zprostředkování zaměstnání."

ZKVALITŇUJE SE SLEDOVÁNÍ ZAPŮJČOVANÝCH ZAMĚSTNANCŮ - Podle zákona o zaměstnanosti jsou agentury práce pro statistické účely povinny sdělovat do 31. ledna běžného roku Ministerstvu práce a sociálních věcí zejména tyto údaje za předchozí kalendářní rok
    a) počet volných míst, na která bylo požadováno zprostředkování zaměstnání podle § 14 odst. 1 písm. a),
    b) počet jimi umístěných fyzických osob a
    c) počet jejich zaměstnanců, kteří byli dočasně přiděleni k výkonu práce u uživatele.
Nově se stanoví, aby agentury práce uváděly u počtu jejich zaměstnanců, kteří byli dočasně přiděleni k výkonu práce u uživatele, zvlášť počet občanů České republiky, počet občanů Evropské unie, počet občanů ostatních členských států Evropského hospodářského prostoru a Švýcarska a počet ostatních cizinců podle státní příslušnosti. Nové rozdělení je potřebné pro zkvalitnění statistických výstupů a usnadnění sledování jednotlivých kategorií zapůjčovaných zaměstnanců agentur práce.

PRODLUŽUJE SE LHŮTA PRO DORUČENÍ UDĚLENÍ POVOLENÍ - Další podmínkou pro udělení povolení ke zprostředkování zaměstnání právnické nebo fyzické osobě je souhlasné závazné stanovisko Ministerstva vnitra vydané na základě žádosti Ministerstva práce a sociálních věcí. V žádosti Ministerstvo práce a sociálních věcí uvede identifikační údaje právnické osoby a jejího odpovědného zástupce, popřípadě odpovědných zástupců, nebo fyzické osoby žádající o povolení ke zprostředkování zaměstnání.
Ministerstvo vnitra při zpracování svého závazného stanoviska posoudí udělení povolení ke zprostředkování zaměstnání z hlediska veřejného pořádku, bezpečnosti a dodržování práv třetích osob. Při zajišťování informací potřebných pro vydání závazného stanoviska je Ministerstvo vnitra oprávněno vyžádat si opis z evidence Rejstříku trestů žádající fyzické osoby nebo osoby oprávněné jednat jménem žádající právnické osoby anebo jejího odpovědného zástupce, popřípadě odpovědných zástupců, a požádat o informace k uvedeným osobám Policii České republiky, zpravodajské služby nebo jiné orgány veřejné správy.
Ministerstvo vnitra je povinno své závazné stanovisko k udělení povolení ke zprostředkování zaměstnání doručit MPSV do 15 pracovních dnů ode dne obdržení žádosti o závazné stanovisko. Pokud tak neučiní do konce této lhůty, má se za to, že s udělením povolení ke zprostředkování zaměstnání souhlasí.

(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku PaM 1/2011)
ZÁKON O ZAMĚSTNANOSTI - DOPADY NA VEŘEJNOU SPRÁVU

Novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti s účinností od 1. ledna 2011 se významným způsobem dotýká veřejné a státní správy. Upravuje postup subjektů, které v této oblasti působí, i zaměstnanců, kteří skončí pracovněprávní vztah např. u územního samosprávného celku a dostanou se do styku s úřadem práce.

OBCE A NOVELA ZÁKONA
Územní samosprávné celky (dále jen "ÚSC") mají nadále legislativní možnosti při organizování různých pracovních příležitostí ve prospěch obce. Vznik některých pracovních vztahů je někdy dobrovolnou záležitostí, jindy je pracovní zapojení občanů podmínkou pro poskytnutí příspěvku v hmotné nouzi nebo může být výkonem trestu. Pojmové rozlišení různých "prací" pro obec má i odlišné právní důsledky.
Veřejně prospěšnými pracemi se rozumí časově omezené pracovní příležitosti spočívající zejména v údržbě veřejných prostranství, úklidu a údržbě veřejných budov a komunikací nebo jiných podobných činnostech ve prospěch obcí,které vytváří zaměstnavatel nejdéle na dobu 12 měsíců.
Právní úprava je v § 112 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti (dále jen "ZOZ").
Pracovní příležitosti zaměstnavatelé vytvářejí na základě dohody s úřadem práce, který na ně může zaměstnavateli poskytnout příspěvek. Jeho výše může být až do skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na aktivní politiku zaměstnanosti a pojistného na všeobecné zdravotní pojištění. Poskytuje se měsíčně nebo v jiném dohodnutém období a je splatný do 30 kalendářních dnů od předložení vyúčtování mzdových nákladů.
Příspěvek může být poskytnut i při kombinaci veřejně prospěšných prací a krátkodobého zaměstnání (doba trvání nejdéle 3 měsíce).
Finanční podpora na aktivní politiku zaměstnanosti je podle ZOZ (ustanovení § 118 a § 119) poskytována formou příspěvku, případně úhrady za provedené služby. Organizačním složkám státu a příspěvkovým organizacím státu nelze z finančních prostředků určených na aktivní politiku zaměstnanosti poskytovat žádné příspěvky. Příspěvek může však úřad práce poskytnout územnímu samosprávnému celku i dobrovolnému svazku obcí (DSO). O poskytnutí příspěvku uzavírá úřad práce se zaměstnavateli, s jinými PO a FO, případně dalšími subjekty, písemnou dohodu podle ustanovení § 119 ZOZ. Dohoda o poskytnutí příspěvku musí obsahovat identifikační údaje účastníků dohody, účel poskytnutí příspěvku, podmínky, za kterých bude příspěvek poskytován, výši a termín poskytnutí příspěvku, způsob kontroly plnění sjednaných podmínek, podmínky a termín zúčtování poskytnutého příspěvku, závazek příjemce vrátit příspěvek nebo jeho poměrnou část, pokud mu jeho zaviněním byl příspěvek poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce než náležel, a lhůtu a podmínky vrácení příspěvku. Dohodu tedy uzavírá úřad práce s obcí nebo městem jako se zaměstnavatelem.
V dohodě lze sjednat i další ujednání, na kterých mají účastníci zájem. Neplní-li druhá strana sjednané podmínky, je úřad práce povinen dohodu o poskytnutí příspěvku vypovědět. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku nebo nevrácení příspěvku ve stanoveném termínu je podle zákona porušením rozpočtové kázně. Na příspěvek, který nemůže být poskytnut před sjednáním dohody, není právní nárok.
Úřad práce vždy hodnotí situaci na trhu práce ve svém regionu. Pracovněprávní vztah na veřejně prospěšné práce uzavírají obce a další územní samosprávné celky s uchazeči o zaměstnání, kteří jsou vedeni na úřadu práce. Jejich zapojení do práce se osvědčuje, jak potvrzují zkušenosti některých obcí. Např. v Mladé Vožici na Táborsku využívají tyto možnosti každým rokem.

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘÍZENÉ ÚSC
Podle ustanovení § 24 zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, mohou rozhodnutím zastupitelstva ÚSC vznikat organizační složky ÚSC. Ty však hospodaří pouze jménem svého zřizovatele, nejsou účetní jednotkou a její pracovníci jsou zaměstnanci ÚSC, a proto nemohou být příjemcem těchto prostředků. ÚSC může dále podle § 27 zák. č. 250/2000 Sb. zřídit příspěvkové organizace, které mají právní subjektivitu. Tito zaměstnavatelé - příspěvkové organizace - mohou dostat přesně účelově určené finanční prostředky pouze zprostředkovaně, tedy prostřednictvím rozpočtu svého zřizovatele (zák. č. 250/2000 Sb., § 28 odst. 6). Obdobně se postupuje i v případě škol a školských zařízení zřízených ÚSC. Vrácení poskytnutých prostředků se rovněž musí provést prostřednictvím rozpočtu zřizovatele.

SPOLEČENSKY ÚČELNÁ PRACOVNÍ MÍSTA
ÚSC mohou dále obdržet od úřadu práce příspěvek na zřízení společensky účelného pracovního místa podle podle § 113 ZOZ.
Maximální výše příspěvku se stanoví v závislosti na míře nezaměstnanosti v daném okrese a na počtu zřízených nebo vyhrazených účelných pracovních míst.Výše příspěvku zaměstnavateli na jedno společensky účelné pracovní místo může maximálně činit osminásobek průměrné mzdy v národním hospodářství, pokud míra nezaměstnanosti v daném okrese překročila průměrnou celostátní míru nezaměstnanosti a jestliže zaměstnavatel zřídil více jak deset nových pracovních míst.
Příspěvek na vytvořené pracovní místo se může poskytnout jako návratný příspěvek, příspěvek na úhradu úroků z úvěrů nebo jiný účelově určený příspěvek. Jestliže zaměstnavatel vyhradil nové pracovní místo pro konkrétního uchazeče o zaměstnání, může mu být poskytnuta plná nebo částečná úhrada vyplacených mzdových nákladů na tohoto zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění.
Za společensky účelné pracovní místo se považuje i místo, které zřídil uchazeč o zaměstnání po dohodě s úřadem práce za účelem výkonu samostatné výdělečné činnosti. Umožňuje se, aby se jednalo nejen o místa nová, ale i místa vyhrazená pro určitý okruh uchazečů o zaměstnání (např. pro mladé lidi). Na těchto místech by mohli být uchazeči o zaměstnání obměňováni.

(Víc se dočtete v měsíčníku PVS 1/2011)

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
PRONÁJEM ÚČETNÍ

U agentury práce projeví zájem zaměstnavatel (uživatel), aby mu zajistila na pronájem účetní.
Jakým způsobem zajistí agentura pronájem účetní?
Agentura vybere z řady uchazečů nejvhodnější, s níž sjedná pracovní poměr nebo dohodu o pracovní činnosti. Pokynem pak tuto účetní dočasně zapůjčí uživateli a musí spolu s uživatelem zajistit stejné pracovní podmínky, včetně mzdových, jako mají srovnatelní zaměstnanci (ostatní účetní) u uživatele.

ZRUŠENÍ PRACOVNÍHO POMĚRU

Zaměstnanec má sjednánu zkušební dobu od 1. ledna 2011 do 31. března 2011 a v průběhu února onemocní. Pracovní neschopnost bude trvat čtyři týdny, do poloviny března 2011.
Může zaměstnavatel zrušit pracovní poměr se zaměstnancem?
V prvních 21 kalendářních dnech pracovní neschopnosti nemůže zaměstnavatel platně zrušit pracovní poměr. To by mohl provést po skončení pracovní neschopnosti, pokud bude trvat zkušební doba. O dobu pracovní neschopnosti se zkušební doba prodlužuje.

ZVLÁŠŤ HRUBÉ PORUŠENÍ PRACOVNÍCH POVINNOSTÍ

Uchazeč o zaměstnání pracoval jen na dohodu o pracovní činnosti a skončil dohodu pro zvlášť hrubé porušení pracovních povinností.
Má uchazeč nárok na podporu v nezaměstnanosti?
Vzhledem k tomu, že i pracovní zapojení podle dohody o pracovní činnosti zakládá účast na důchodovém pojištění a na odvodu příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, nemá nárok na podporu v nezaměstnanosti uchazeč, který pracoval jen podle dohody o pracovní činnosti (neměl pracovní smlouvu) a skončil tuto dohodu pro zvlášť hrubé porušení pracovních povinností.

DELŠÍ DOBA PRO NÁHRADU MZDY

Zaměstnanec onemocněl a je dost možné, že bude práce neschopen i začátkem roku 2011.
Podle jakých předpisů se zaměstnanci poskytne náhrada mzdy a nemocenské?
Od 1. ledna 2011 po dobu 3 roků, to je do 31. 12. 2013, budou zaměstnavatelé poskytovat náhradu mzdy po dobu 21 kalendářních dnů trvání pracovní neschopnosti. Doba poskytování náhrady mzdy se prodlužuje o 7 dnů (ze 14 na 21 dnů). Nadále náleží náhrada mzdy jen za pracovní dny a až od čtvrtého pracovního dne.
Problémy mohou nastat v případech, kdy se pracovní neschopnost vzniklá v roce 2010 "protáhne" až do roku 2011. Vznikne -li pracovní neschopnost v roce 2010 a bude trvat ještě v roce 2011, poskytuje se náhrada mzdy a nemocenské podle předpisů platných do 31. 12. 2010. To znamená, že náhrada mzdy náleží v období prvních 14 dnů pracovní neschopnosti a nemocenské od 15. dne pracovní neschopnosti.


(Víc otázek a odpovědí nejenom na toto téma najdete v dvouměsíčníku 1000 řešení 1/2011)

 

 
 
P6 AKTUAL V LEGISLATIVĚ

 
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME:

Částka číslo 122/2010 ze dne 1.12.2010
333/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 527/2006 Sb., o užívání zpoplatněných pozemních komunikací a o změně vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů

Částka číslo 123/2010 ze dne 3.12.2010
334/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 372/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 384/2002 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o zbraních, ve znění vyhlášky č. 431/2003 Sb.
335/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 433/2004 Sb., kterou se stanoví druh a vzor služebních medailí bezpečnostních sborů a důvody pro jejich udělení, ve znění pozdějších předpisů
336/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 356/2008 Sb., kterou se provádí zákon č. 91/1996 Sb., o krmivech, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů

Částka číslo 124/2010 ze dne 3.12.2010
337/2010 Vyhláška o emisních limitech a dalších podmínkách provozu ostatních stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší emitujících a užívajících těkavé organické látky a o způsobu nakládání s výrobky obsahujícími těkavé organické látky
338/2010 Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí

Částka číslo 125/2010 ze dne 3.12.2010
339/2010 Vyhláška o uveřejňování vyhlášení pro účely zákona o veřejných zakázkách
340/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 412/2008 Sb., o stanovení seznamu katastrálních území s přiřazenými průměrnými základními cenami zemědělských pozemků, ve znění vyhlášky č. 427/2009 Sb.
341/2010 Nález Ústavního soudu ze dne 29. září 2010 sp. zn. Pl. ÚS 32/08 ve věci návrhu na zrušení § 76 odst. 6 zákona č. 169/1999 Sb., o výkonu trestu odnětí svobody a o změně některých souvisejících zákonů
342/2010 Sdělení Ústavního soudu o přijetí rozhodnutí ze dne 30. listopadu 2010 č. j. Org. 49/10 o atrahování působnosti

Částka číslo 126/2010 ze dne 7.12.2010
343/2010 Zákon, kterým se mění zákon č. 594/2004 Sb., jímž se provádí režim Evropských společenství pro kontrolu vývozu zboží a technologií dvojího užití, ve znění zákona č. 281/2009 Sb., a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
344/2010 Nařízení vlády o stanovení formulářů žádosti o individuální a souhrnné vývozní povolení, žádosti o povolení k poskytnutí zprostředkovatelských služeb a žádosti o mezinárodní dovozní certifikát pro zboží a technologie dvojího užití

Částka číslo 127/2010 ze dne 8.12.2010
345/2010 Zákon, kterým se mění zákon č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích, ve znění pozdějších předpisů
346/2010 Zákon, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
347/2010 Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s úspornými opatřeními v působnosti Ministerstva práce a sociálních věcí

Částka číslo 128/2010 ze dne 8.12.2010
348/2010 Zákon, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů
349/2010 Vyhláška o stanovení minimální účinnosti užití energie při výrobě elektřiny a tepelné energie

Částka číslo 129/2010 ze dne 10.12.2010
350/2010 Vyhláška o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2011
351/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 143/2008 Sb., o stanovení bližších požadavků pro zajištění jakosti a bezpečnosti lidské krve a jejích složek (vyhláška o lidské krvi)
352/2010 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení opakovaných voleb do zastupitelstva obce
353/2010 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení opakovaného hlasování ve volbách do zastupitelstev obcí
354/2010 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí
355/2010 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí

Částka číslo 130/2010 ze dne 13.12.2010
356/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 603/2006 Sb., o informační povinnosti fondu kolektivního investování a investiční společnosti, ve znění vyhlášky č. 241/2007 Sb.
357/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 604/2006 Sb., o používání technik a nástrojů k efektivnímu obhospodařování majetku standardního fondu a speciálního fondu, který shromažďuje peněžní prostředky od veřejnosti, ve znění vyhlášky č. 98/2010 Sb.
358/2010 Vyhláška o předkládání výkazů a dalších informací investiční společností a fondem kolektivního investování České národní bance
359/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 433/2009 Sb., o způsobu předkládání, formě a náležitostech výkazů pojišťovny a zajišťovny
360/2010 Vyhláška, kterou se stanoví vzor elektronického formuláře návrhu na rozhodnutí sporu o povinnosti k peněžitému plnění a technické náležitosti jeho užívání

Částka číslo 131/2010 ze dne 15.12.2010
361/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 185/2009 Sb., o oborech specializačního vzdělávání lékařů, zubních lékařů a farmaceutů a oborech certifikovaných kurzů
362/2010 Vyhláška o způsobu podávání informací o hospodaření zdravotních pojišťoven a jejich rozsahu

Částka číslo 132/2010 ze dne 15.12.2010
363/2010 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 554/2002 Sb., kterou se stanoví vzor žádosti o vydání integrovaného povolení, rozsah a způsob jejího vyplnění
MEZINÁRODNÍ SMLOUVY:

Částka 49, rozeslána dne 14. prosince 2010
97. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí změn příloh Dohody o ochraně africko-euroasijských stěhovavých vodních ptáků
(Zdroj: Sbírka zákonů ČR)

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
UMĚNÍ DELEGOVÁNÍ PRAVOMOCÍ

Každý z nás věří, že jen on umí dělat všechno nejlépe, proto se lehko řekne deleguj, hůře se to vykoná. Jak se k delegování přinutit a začít se chovat jako opravdový manažer se dozvíte z následujícího textu. Začneme netradičně vyprávěním O koze podnikatelce.

Za horami a za doly žila jednou jedna koza - podnikatelka s třemi kozičkami. Koza vedla prosperující zahradnictví a v duchu hesla "můžu se spolehnout jen na to, co si udělám sama" od rána do večera telefonovala dodavatelům i odběratelům, rohy poháněla do práce líné dělníky, kopytem mlátila do klávesnice výkazy, účty a odvody, na vlastním hřbetě vláčela z banky seno, aby bylo na výplaty atd. atd. Až se jednou podívala do kalendáře na stole a zjistila, že zas jednou tu je čas dovolené. A rozhodla se, že vedení firmy deleguje na kozla a sama pojede s kozičkami na dovolenou na Kanárské ostrovy. Podle starého receptu, že jen to je dobré, co si sama udělá, začala vybírat dovolenou, plavky, plážové šaty atd. atd. A to všechno při každodenní dřině. Nakonec, když už konečně bylo všechno objednané a zorganizované, si zavolala kozla, aby mu předala otěže firmy.
Kozel vešel, zdvořile zamečel a žvýkaje kapustový list se s očekáváním zadíval na kozu. Ta mu pár slovy vysvětlila, o co jde, a utíkala s kozičkami na letiště. Přišla pozdě, letadlo už bylo fuč. Ani moc nenadávala, protože se jí stejně na tu dovolenou moc nechtělo - i tak by místo máčení kopyt v moři stále přes mobil kontrolovala dění doma.
Když se vrátila domů, začala si ze zoufalství rvát chlupy z brady - za těch pár hodin, co byla pryč, stihl kozel udělat ze zahradnictví měsíční krajinu.


Potud pohádka. Ponaučení, které z ní plyne, si rozebereme dále, když si budeme vysvětlovat umění delegovat pravomoci. Doporučujeme si ho osvojit a používat nejen v době dovolené.
Abychom věděli, jak daleko jsme od té kozy z pohádky, uděláme si test o naší schopnosti delegovat úkoly a povinnosti na druhé.

Test
Test je relativně jednoduchý - stačí přečíst si každé tvrzení a přiřadit mu jednu z možností A, B, C. Hodnocení A znamená, že to, co popisuje dané tvrzení, není nikdy pravda, hodnocení B znamená, že někdy to je pravda, a C, že to je vždycky pravda.

  Č.     Otázka     Hodnocení  
  1     Pociťuji odpovědnost za všechny a všechno - i za to, co jsem delegoval na jiné.      
  2     Jako šéf se vždy cítím "jistý v kramflecích".      
  3     Úspěch mých podřízených je i mým úspěchem.      
  4     Nikdy nedělám činnosti, které mohu delegovat na jiné.      
  5     Delegování co nejvíce úkolů na jiné je mi ku prospěchu.      
  6     Věřím ve své manažerské schopnosti a proto deleguji s úkoly i pravomoci.      
  7     Předtím, než úkol deleguji, si vždy zanalyzuji, jaké schopnosti je třeba mít na jeho splnění.      
  8     Delegování úkolů a pravomocí je základem řízení, zaměřeného na maximalizaci produktivity.      
  9     Postavení manažera je podobné postavení jedné smluvní strany v obchodní smlouvě.      
  10     Při delegování je důležité mít nástroje na kontrolování, jak se plní delegované úkoly.      
  11     Důležitou součástí procesu delegování je zjišťování, zda ten, na kterého byl úkol delegován, chápe, co se od něho očekává.      
  12     Součástí procesu delegování je i hledání vhodných nástrojů motivace.      
  13     Při delegování je třeba vzít v úvahu osobnost pracovníka, jeho schopnosti a způsob jednání.      
  14     Úspěch procesu delegování závisí na schopnosti manažera přesvědčit podřízeného, že na to "má" a že to je pro něho výhodné.      
  15     Ten, kdo deleguje, musí přesně vysvětlit, co je třeba udělat pro to, aby byl úkol splněn, a udělit jasné pokyny.      
  16     Delegovat úkol nemá smysl, když na jeho splnění není dostatek času.      
  17     Když se ukazuje, že podřízený nesplní delegovaný úkol včas, je lepší mu nařídit práci přesčas než úkol přenést na jiného pracovníka.      
  18     Delegovat znamená i umožnit podřízeným přijímat vlastní rozhodnutí a řešit problémy.      
  19     Ten, kdo deleguje, musí mít k podřízeným vstřícný přístup.      
  20     Delegovat je možné až po tom, kdy máme k dispozici profily podřízených a známe jejich schopnosti.      
  21     Ke splnění delegovaných úkolů nepřispěje veřejná kritika postupu jejich řešení.      
  22     Ten, kdo deleguje, musí akceptovat nové postupy řešení úkolů navrhované podřízenými.      

Vyhodnocení
Za každé A si přičtěte nula bodů, za B dva body a za každé C čtyři body. Potom si spočítejte, kolik bodů jste získali.
Když jste získali 70 a více bodů, patříte mezi ty, co se nebojí jít na delší dovolenou. Nepatříte mezi ty, co jsou skálopevně přesvědčení, že když na to přestanou dohlížet, Země se přestane točit. Ale pozor, delegování úkolů na jiné není to samé, co kdysi tak populární "Dejte mi lidi a já to udělám".
Ti, co získali 50 až 69 bodů, sice uznávají, že delegovat je třeba, ale jen těžko se k tomu odhodlávají. Vždyť co pak, když to nevyjde...
Nakonec ti, co nedosáhli ani 49 bodů, jsou ortodoxní zastánci "nedělitelnosti velení" - příkazy dávám já a ostatní jsou k tomu, aby je plnili.

Číst následující řádky mohou však všichni - bez ohledu na to, kolik bodů získali. Začneme tím, že si uvedeme dva nejdůležitější důvody, proč se dobrý šéf neobejde bez delegování úkolů a pravomocí:
Pračlověk poté, co spadl ze stromu, se sám snažil uspokojit svoje potřeby - sám si sháněl něco na zub, sám si na míru spíchl oblek z kožešin, sám si nabrousil kamennou sekyru, sám zbil svoji družku v jeskyni, sám zplodil potomstvo atd. Rychle se však ukázalo, že na všechno nestačí.
Příklad
Když celý den běhal za mamutem, večer v jeskyni už neměl chuť ani na rvačku, ani na sex, což samozřejmě vyvolávalo nespokojenost jeho partnerky. Ta rozhodla, že to takto dál nejde, a nařídila dělbu práce - oráč bude orat, lovec lovit, švec ševcovat, horník horničit, básník básnit, milovník milovat atd.
Od těch dob se systém dělby práce stále zdokonaloval a dnes k tomu, že oráč má orat, lovec lovit, švec ševcovat, horník horničit, básník básnit, milovník milovat, neoddělitelně patří i tvrzení, že šéf má šéfovat. Jinými slovy, šéfovat znamená řídit, což je činnost totálně odlišná od činností, které vykonávají podřízení: šéf má řešit zásadní otázky a dílčí problémy přidělit k řešení svým podřízeným. Dnes už málokomu vyhovuje bezduchá mechanická práce, která nevyžaduje ani špetku rozumu a tvořivosti.
Delegováním úkolů na podřízené se pro ně vytváří prostor pro lepší uplatnění, získávají pocit, že se důvěřuje jejich schopnostem. Výsledkem zpravidla je lepší pracovní morálka a větší zainteresovanost řadových pracovníků na výsledcích firmy.
Lehce se řekne delegovat, hůře se deleguje. Je to přirozené, protože každý z nás věří, že jen on umí všechno udělat nejlépe. Jak se tedy přinutit vystoupit z bludného kruhu beznadějné honičky tisíce úkolů a začít se chovat jako správný manažer? Jednoduše. Stačí vzít kus papíru a poctivě si odpovědět na následující otázky:
  • Mám pocit, že jedu naplno, ale i tak mi každý den přibývá úkolů?
  • Přes spoustu přesčasů nestíhám termíny?
  • Přeskakuji z úkolu na úkol a nakonec některé nechávám nedodělané?
  • Začínají si "shora" stále častěji stěžovat na kvalitu práce skupiny, které šéfuji?

"Ano" na všechny tyto otázky by vám mělo otevřít oči - když půjdete po této cestě dál, nepotrvá to dlouho a došéfujete. Aby se to nestalo, udělejte už dnes první krok na cestě k delegování: vyberte úkoly, které podle vás můžete delegovat, a vytvořte si jejich charakteristiky podle následujícího vzoru:
Jaký způsob myšlení úkol vyžaduje:
  • pohotové rozhodování,
  • nadhled,
  • tvořivost,
  • systematičnost,
  • abstraktní myšlení.
Jakého pracovníka si úkol vyžaduje:
  • individualistu,
  • týmového hráče,
  • aktivního,
  • myslitele,
  • vytrvalého pedanta,
  • anarchistu schopného krátkodobě vydat ze sebe maximum,
  • jiné
další požadavky:
  • jazykové znalosti,
  • manuální zručnost,
  • diplomat,
  • příjemný vzhled a kultivovaná řeč,
  • jiné.

Následuje sestavení charakteristik vašich podřízených. Při jejich sestavování se zaměřte zejména na:
  • vypíchnutí vlastností, které jsou pro něho (pro ni) charakteristické (schopnost samostatně rozhodovat, jednat, vést tým, hledat souvislosti, realizovat nápady jiných,...)
  • způsob myšlení (tvořivé, logické, nesamostatné,...)
  • zvláštní schopnosti (jazyky, fyzická síla, schopnost vyjednávat,...)

Když už máme charakteristiky úkolů a pracovníků, dalším krokem je vybrat z nich pět, které je možno (a nutno) ihned delegovat. Ke každé z nich si připište:
  • postup, jaký úkol chcete delegovat,
  • jméno pracovníka, kterému bude delegován, způsob kontroly plnění,
  • opatření, která je třeba udělat v souvislosti s delegováním úkolu.
Nakonec vám už zůstává jen jedno - napsat si seznam třech nejdůležitějších úkolů pro vás. Úkol číslo jedna je: "Delegovat všechno, co se delegovat dá." Úkoly číslo dvě a tři už záleží na vašem výběru.

ZÁVĚR
Delegování se vůbec netýká jen pracovního života. Naopak, schopnost delegovat v soukromém životě vytváří víc prostoru pro úspěch v práci než samotné delegování pracovních úkolů. Jestli pochybujete o tomto tvrzení, vzpomeňte si na to, jak delegujete drobné domácí práce pro vaše děti. Většina z nás to nedělá a výsledkem je, že doma nás nejenže čeká "druhá šichta", ale i potomstvo, které možná právě proto, že se nudí, nám vyrábí problémy se sousedy, učiteli, policií atd. I doma i v práci přitom funguje tentýž syndrom: "ještě k tomu nedorostli". Ve skutečnosti jsme my nedorostli k tomu, abychom měli odvahu do jisté míry se odevzdat do rukou jiných a přešli od nádeničiny a vodění za ručičku k usměrňování.

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 




15. 12.

Středa



Daně z příjmů

Odvod pololetní zálohy na rok 2010 (40 %), pokud daň za rok 2009 přesáhla 30.000 Kč, ale nepřesáhla 150.000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)

(§ 38a odst. 3 zák. č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod čtvrtletní zálohy na rok 2010 (25 %), pokud daň za rok 2009 přesáhla 150.000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)

(§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daň silniční

Zaplacení zálohy na daň silniční za říjen a listopad 2010

(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)












20. 12.

Pondělí

Daně z příjmů - plátce

Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti sražených z mezd za listopad 2010

(§ 38h odst. 9 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Soc. poj. - OSVČ

Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za listopad 2010

(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)





Soc. poj. - zaměstnavatel

Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za listopad 2010

(§ 9 odst. 1 a 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za listopad 2010

(§ 9 odst. 5 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)


Zdr. poj. - zaměstnavatel

Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za listopad 2010

(§ 5 odst. 2, § 26b zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)

Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za listopad 2010

(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

27. 12.

Pondělí

(za svátek

25. 12.)



DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za listopad 2010 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím (§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

Podání souhrnného hlášení za listopad 2010 za uskutečněná intrakomunitární plnění formou datové zprávy s uznávaným e-podpisem nebo přes datovou schránku

(§ 102 odst. 4 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)


31. 12.

Pátek

Daně z příjmů- plátce

Odvod „srážkové“ daně sražené v listopadu 2010 a oznámení plátce o této dani, byla-li sražena zahraničnímu poplatníkovi

(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod zajištění daně sraženého v listopadu 2010 a hlášení plátce o provedení zajištění daně zahraničnímu poplatníkovi

(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název měny Měna 2.12. 3.12. 6.12. 7.12. 8.12. 9.12.
dolar AUD 18,345 18,371 18,518 18,613 18,679 18,612
real BRL 11,165 11,172 11,119 11,181 11,228 11,29
lev BGN 12,762 12,785 12,789 12,803 12,817 12,83
renminbi CNY 2,857 2,854 2,834 2,837 2,823 2,853
koruna DKK 3,348 3,356 3,357 3,36 3,363 3,366
euro EUR 24,955 25,01 25,02 25,04 25,065 25,09
koruna EEK 1,595 1,598 1,599 1,6 1,602 1,604
peso PHP 43,605 43,449 43,055 43,033 43,08 43,517
dolar HKD 2,451 2,447 2,432 2,429 2,416 2,447
kuna HRK 3,361 3,369 3,391 3,396 3,394 3,398
rupie INR 41,957 41,96 41,882 41,958 42,04 42,084
rupie IDR 2,111 2,108 2,094 2,093 2,082 2,107
jen JPY 22,601 22,534 22,565 22,752 22,696 22,593
rand ZAR 2,712 2,724 2,731 2,729 2,729 2,736
won KRW 1,654 1,654 1,66 1,659 1,659 1,659
dolar CAD 18,687 18,812 18,855 18,737 18,726 18,783
litas LTL 7,227 7,243 7,246 7,252 7,259 7,266
lat LVL 35,163 35,24 35,254 35,278 35,313 35,353
forint HUF 8,9 8,972 8,996 8,936 9,015 9,001
ringgit MYR 6,039 6,029 5,999 5,996 5,965 6,044
peso MXN 1,537 1,535 1,531 1,522 1,522 1,517
SDR XDR 29,124 29,104 29,017 29,024 28,988 29,201
koruna NOK 3,096 3,103 3,126 3,137 3,146 3,151
dolar NZD 14,2 14,246 14,278 14,336 14,369 14,232
zlotý PLN 6,206 6,244 6,263 6,23 6,249 6,175
nové leu RON 5,806 5,811 5,808 5,815 5,828 5,834
rubl RUB 60,492 60,546 60,294 60,268 60,463 60,842
dolar SGD 14,527 14,494 14,446 14,438 14,404 14,431
koruna SEK 2,726 2,733 2,741 2,748 2,754 2,743
frank CHF 18,937 18,994 19,037 19,137 19,19 19,21
baht THB 63,316 63,268 62,82 62,825 62,525 63,056
nová lira TRY 12,742 12,764 12,61 12,694 12,715 12,714
dolar USD 19,036 19,009 18,884 18,857 18,759 19,008
libra GBP 29,731 29,609 29,498 29,553 29,599 29,994


Název měny Měna 10.12. 13.12. 14.12.
dolar AUD 18,667 18,779 18,797
real BRL 11,197 11,146 11,117
lev BGN 12,82 12,868 12,868
renminbi CNY 2,853 2,855 2,846
koruna DKK 3,363 3,376 3,376
euro EUR 25,075 25,17 25,165
koruna EEK 1,603 1,609 1,608
peso PHP 43,425 43,608 43,181
dolar HKD 2,443 2,444 2,439
kuna HRK 3,394 3,405 3,394
rupie INR 41,921 42,229 41,97
rupie IDR 2,105 2,106 2,104
jen JPY 22,589 22,713 22,565
rand ZAR 2,743 2,775 2,769
won KRW 1,664 1,664 1,655
dolar CAD 18,773 18,82 18,836
litas LTL 7,262 7,29 7,288
lat LVL 35,332 35,466 35,481
forint HUF 9,039 9,047 9,042
ringgit MYR 6,039 6,064 6,041
peso MXN 1,528 1,526 1,525
SDR XDR 29,122 29,228 29,171
koruna NOK 3,152 3,171 3,174
dolar NZD 14,158 14,274 14,282
zlotý PLN 6,222 6,246 6,268
nové leu RON 5,83 5,86 5,863
rubl RUB 61,197 61,525 61,415
dolar SGD 14,456 14,529 14,5
koruna SEK 2,746 2,764 2,751
frank CHF 19,2 19,36 19,377
baht THB 63,104 63,175 63,083
nová lira TRY 12,613 12,68 12,595
dolar USD 18,977 19 18,967
libra GBP 29,912 30,061 29,83

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 4/2011
  • Daňový řád nový zákon s komentářem
  • Základní zásady správy daní
  • Pravomoc správce daně

Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník, č. 12/2010
  • Nájemní smlouvy v daňové a účetní evidenci
  • Částky snižující základ daně z příjmů
  • Místo plnění u služeb - praktické dopady

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 12/2010
  • Daňový řád - nový zákon
  • Příjmy a výdaje v cizí měně
  • Výdajové paušály pro FO
  • Oceňování cenných papírů
  • Reklamní předměty
  • DPH u cestovních služeb
  • Evidence pracovních úrazů

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 12/2010
  • Náhrada mzdy za pracovní neschopnost
  • Připravované změny v ZP
  • Zaměstnanecké výhody
  • Rodičovský příspěvek - změny
  • Sjednávání místa výkonu práce a pravidelného pracoviště
  • Povinnosti před pracovní cestou
  • Rodné číslo zaměstnance
  • Úroky z úvěrů a půjček
  • Nepřizpůsobiví pracovníci - jak je pozitivně zvládat

Poradce Veřejné Správy - (PVS) - měsíčník, č. 12-13/2010
  • Daňový řád - nový zákon
  • Inventarizace majetku a závazků
  • Úmluvy MOP
  • Zaokrouhlování v účetnictví
  • Registrace k DPH
  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr

1 000 řešení - dvouměsíčník, nadstavba měsíčníků Poradce, DaÚ, PaM a DÚVaP, č. 6/2010
  • Superhrubá mzda
  • Daně
  • Pracovní právo
  • Účetnictví

Zisk - měsíčník, č. 12/2010
  • Motivace - hybná síla
  • I přílišná motivace škodí
  • Příběh o motivaci
  • Pružný program benefitů
  • Trénujte svůj mozek
  • Jak motivovat manažery
  • Znalostní tým
  • Využití síťové struktury
  • Nové komunikační nástroje
  • Víte, co je hoax?
  • Život je samá změna
  • Pyramidový model facebook
  • Zlatá pravidla pro komunikaci
  • Zralé hlavy i mladá těla
  • Zisk je samozřejmostí

PŘIPRAVUJEME

Poradce č. 5/2011 (XII/2010)
  • Trestní zákoník s komentářem

Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) č. 1/2011 (XII/2011)
  • Daňové přiznání k silniční dani
  • Daňové a nedaňové výdaje
  • Změny v zákoně o zaměstnanosti

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 1/2011 (XII/2010)
  • Účetní závěrka
  • Mimořádné odpisy a mimořádný finanční leasing
  • Uplatnění DPH u zvláštních režimů
  • Oceňování cenných papírů
  • Organizační změny na pracovištích

Práce a mzdy bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 1/2011 (XII/2010)
  • Změny v agenturním zaměstnávání
  • Právo zaměstnance na odpočinek
  • Příjmy z podnikání a pronájmu

Poradce veřejné správy - (PVS) č. 1/2011 (XII/2010)
  • Úprava odpočtu DPH
  • Finanční hospodaření ÚSC v roce 2011
  • Silniční daň u neziskových subjektů
  • Nová platová úprava ve veřejném sektoru od 1. ledna 2011
  • Konkurenční doložka

1000 řešení č. 1/2011 (I/2011)
  • Novela zákoníku práce a zákona o zaměstnanosti
  • Daňový řád - nový zákon

Zisk č. 1/2011 (I/2011)
  • Cena, která přinese zisk - jak ji stanovit
  • Hodíte se pro podnikání?
  • Udělali jste chybu, a co teď?
  • Zkušenostní marketing jak jej neznáme
  • Trendy online marketingu
  • Průzkum jako kompas podnikání
  • Jak motivovat zaměstnance ve firmě

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
PODNIKATELÉ, MANAŽEŘI, VEDOUCÍ PRACOVNÍCI, ZNÁTE MĚSÍČNÍK  ZISK?
Každý měsíc přináší dlouholeté zkušenosti a rady odborníků z oblasti managementu, marketingu, řízení lidských zdrojů, psychologie, medicíny…
V rubrikách "Téma měsíce, Být dobrý nestačí, Podnikání, Vy se ptáte, my odpovídáme, Peníze jsou neutrální, Omyly a chyby v řízení, Aktuálně z EU, Slavní podnikatelé a Manažer - ohrožený druh" najdete návod, jak nejefektivněji dosáhnout zisku, protože ZISK vidí důležité detaily tvořící zisk.

KDYŽ SI PŘEDPLATÍTE MĚSÍČNÍK ZISK, ZÍSKÁTE KROMĚ DVANÁCTI ČÍSEL MĚSÍČNÍKU TAKÉ PŘEDPLATITELSKÉ VÝHODY:

  • Zákony 2011 III - sborník úplných znění sociálních, mzdových a pracovních zákonů - zdarma
  • slevu 20 % na předplatné
  • Daňové a nedaňové výdaje A-Z 2011 - abecedně zpracované náklady a výdaje - zdarma
  • e-mailové noviny 3x měsíčně - zdarma
  • Silniční doprava - přestupky a přečiny (publikace zaměřená na škody a jejich náhrady) - zdarma
  • E-PORADCE (elektronický PORADCE) - zdarma
    • Úplná Znění Zákonů (průběžná aktualizace)
    • Výběr ze Sbírky zákonů ČR a Finančního zpravodaje
    • Vzory smluv a podání, mezinárodní smlouvy
    • Daňové náklady
    • Účetní osnova, vyměřovací základy, odvody, minimální mzda
    • Důležité termíny (daňové, odvodové, mzdové)
    • Listování ve všech našich časopisech

      VÁNOČNÍ AKCE  
      Roční předplatné (12 čísel) měsíčníku ZISK cena: 1 996 Kč
     
      Roční předplatné měsíčníku PaM 2011 (12 čísel) ZDARMA
     
      Při uhrazení předplatného ZISK do 10. 12. 2010 obdržíte navíc vánoční dárek
    – knížku z edice „Vesele i vážně“
    ZDARMA
     
BALÍČEK ÚČETNÍ A MZDOVÉ ÚČETNÍ?
S koncem kalendářního roku přicházejí povinnosti pro účetní a mzdové účetní. Mezi ně patří především inventarizace, sestavování účetní závěrky… Přicházíme s užitečnou pomůckou pro účetní a mzdové účetní. V našich publikacích najdete vše potřebné pro Vaši práci.

1. - BALÍČEK ÚČETNÍ

  • Výsledek hospodaření u podnikatelských subjektů – příspěvek
    (DÚVaP 11/2010 - A5, 192 str.)
    cena: 135 Kč               
  • Inventarizace a inventarizační rozdíly - příspěvek
    (DaÚ 11/2010 - A4, 88 str.)
     cena: 204 Kč               
  • Zákony I/2010 – sborník zákonů daňových, účetních, živnostenských ...
    (Sborník, A5, 576 str.)
    cena: 90 Kč               

Balíček se slevou 20 % obsahuje: DÚVaP 11/2010 + DaÚ 11/2010 + Zákony I/2010 - zdarma
cena: 339,- Kč               


1. - BALÍČEK MZDOVÉ ÚČETNÍ

  • Příručka mzdové účetní pro rok 2010 – komplexní příspěvek
    (DÚVaP 4-5/2010 - A5, 320 str.)
     cena: 252 Kč               
  • Náhrada mzdy za pracovní neschopnost - změny - příspěvek
    (PaM 12/2010 - A4, 88 str.)
     cena: 170,50 Kč               
  • Zákony III/2010 – sborník zákonů pracovněprávních, mzdových, sociálních, zdravotních ...
    (Sborník, A5, 512 str.)
    cena: 90 Kč               

Balíček se slevou 30 % obsahuje: DÚVaP 4-5/2010 + PaM 12/2010 - zdarma + Zákony III/2010
cena: 342,- Kč               
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz

RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH
OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu noviny@i-poradce.cz, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
  •  

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   Telefon:
Poradce s.r.o
Štefánikova 2
737 01 Český Tešín
  558 731 125
558 731 126
558 731 127
 
E-mail:   Fax:
poradce@i-poradce.cz   558 731 128
 
Informace o našich produktech naleznete i na naší internetové stránce
www.i-poradce.cz.

 

 
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2010
Untitled Page