Em@ilové noviny

 

č. 27/2011

15. 12. 2011

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

S blížícím se koncem roku nastanou podnikatelům povinnosti v daňové evidenci. Poplatníci, kteří vedou DE, musí provést specifické práce a správně zohlednit některé případy.Víc o této problematice se dočtete v dnešním Tématu novin a v rubrice Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají.
Život není jen komunikace, ale i mnoho jiných činností, jakých, to se dozvíte z naši rubriky Praktická komunikace .
Srdečně zdraví a na další setkání se těší


Anna Dišeková
odpovědná redaktorka
poradce@i-poradce.cz


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
DAŇOVÁ EVIDENCE

 
ZÁVĚR ROKU V DAŇOVÉ EVIDENCI

Přehled o příjmech a výdajích
Smyslem a cílem vedení DE formulovaným v § 7b ZDP je zjištění základu daně z příjmů. Proto musí DE vždy obsahovat údaje o příjmech a výdajích, a to v členění potřebném pro zjištění základu daně z příjmů. Znamená to tedy, že poplatník, který vedl v roce 2011 DE, musel evidovat veškeré příjmy a výdaje, a to odděleně zdanitelné příjmy (např. příjmy z poskytnutí služeb nebo z prodeje zboží) od příjmů, které se nezdaňují (např. osobní vklad podnikatele nebo přijatá půjčka) a stejně tak výdaje daňové (např. nákup zboží, nákup materiálu, nákup služeb apod.) je nutno odlišit od výdajů nedaňových (např. čerpání peněžních prostředků pro osobní potřebu).
Po skončení roku by tedy měl poplatník v evidenci příjmů a výdajů (bez ohledu na to, zda ji vede v peněžním deníku nebo jinak) ověřit, zda:
  • jsou zaevidovány veškeré příjmy a výdaje inkasované a zaplacené do 31. 12. (na rozdíl od účetnictví zde nepřipadá v úvahu časové rozlišení, tzn. např. nájemné na první čtvrtletí roku 2012 zaplacené v prosinci 2011 je daňovým výdajem roku 2011)
  • mezi příjmy evidovanými jako zdanitelné není omylem uveden příjem, který sem nepatří nebo naopak (zda mezi příjmy, které se nezdaňují, není evidován příjem, který je třeba zdanit)
  • mezi daňovými výdaji není uveden i výdaj daňový a naopak (zda jako nedaňový není evidován výdaj, který by měl základ daně snížit)
  • není evidován zůstatek peněžních prostředků jako „průběžná položka“, pokud ano, ověřit správnost
  • zůstatky peněžních prostředků v pokladně i na běžném účtu v evidenci odpovídají skutečným zůstatkům.
Rozdíl mezi zdanitelnými příjmy a daňovými výdaji je výchozím údajem pro stanovení základu daně a následně pro zjištění daňové povinnosti.
Pravidla pro stanovení odpisů
pro účel zjištění daně z příjmů („daňové odpisy“) upravují pro všechny poplatníky (tedy bez ohledu na to, zda vedou DE či účetnictví) shodným způsobem § 26 až 33 ZDP.
Poplatníci, kteří vedou účetnictví a jsou účetními jednotkami, zjišťují navíc účetní odpisy, o kterých účtují. Tato povinnost se však podnikatelů, kteří vedou DE, netýká. Upozorňuji, že pořízení nehmotného majetku (bez ohledu na jeho vstupní cenu) je pro poplatníky, kteří vedou daňovou evidenci, jednorázový daňový výdaj [§ 24 odst. 2 písm. zn) ZDP]. Tento majetek se tedy neodpisuje a vše, co uvedu dále, se týká – zjednodušeně řečeno – všech nemovitostí (s výjimkou pozemků) a movitých věcí s dobou využitelnosti nad jeden rok a v ocenění převyšujícím částku 40 000 Kč. Hmotný majetek musí poplatníci zaevidovat a zatřídit do příslušné odpisové skupiny (Příloha č. 1 k ZDP). Následně se poplatníci rozhodnou pro jeden z možných způsobů odpisování (rovnoměrný nebo zrychlený) a s pomocí koeficientů a sazeb uvedených v ZDP stanoví roční odpis, který je daňovým výdajem. Poplatník ale nemusí odpisování zahájit v roce, ve kterém majetek pořídil (přesněji kdy jej uvedl do stavu způsobilého obvyklému užívání). Již zahájené odpisování lze kdykoliv na libovolný počet zdaňovacích období přerušit. Odpisy se zaokrouhlují vždy na celé koruny nahoru.

ROVNOMĚRNÉ A ZRYCHLENÉ ODPISY

Poplatník se může rozhodnout, zda majetek bude odepisovat rovnoměrným způsobem (§ 31 ZDP) nebo způsobem zrychleným (§ 32 ZDP). Rozdíl mezi způsoby odpisování nespočívá v tom, že při jednom je majetek dříve odepsán (minimální doba odpisování je pro oba způsoby shodná), nýbrž v tom, že u rovnoměrného odpisování jsou odpisy ve všech letech (s výjimkou roku prvního) shodné a u zrychleného odpisování jsou odpisy v každém roce jiné, přičemž nejvyšší jsou ve druhém roce odpisování. Rovnoměrné odpisy se stanovují ze vstupní ceny, zrychlené odpisy se stanovují ze zůstatkové ceny. Při rovnoměrném odpisování má poplatník ještě další možnost optimalizace základu daně a to, že může uplatnit i nižší sazbu, než jak je uvedeno v zákoně.
V případě rovnoměrného odpisování lze uplatnit i nižší odpis než ten vypočtený, přičemž rozdíl se „posouvá“ do dalších let. U zrychleného odpisování tato možnost v úvahu nepřipadá. Pokud by zde uplatnil poplatník nižší než vypočtený odpis, rozdíl by již jako daňový výdaj v následujících letech uplatnit nemohl.

Povinnost inventarizovat majetek a závazky ukládá účetním jednotkám zákon o účetnictví v § 29 a 30. Na poplatníky, kteří vedou DE a nejsou účetními jednotkami, se zákon o účetnictví nevztahuje. Přesto však ani tito poplatníci povinnosti inventarizace zcela zproštěni nejsou. Podle § 7b (Daňová evidence) odst. 4) ZDP totiž poplatník, který vede DE, musí k poslednímu dni zdaňovacího období (zdaňovacím obdobím fyzických osob je vždy kalendářní rok a posledním dnem je tedy 31. prosinec) zjistit skutečný stav zásob, hmotného majetku, pohledávek a závazků.
O tomto zjištění musí provést zápis a o případné rozdíly upravit základ daně podle § 24 a 25 ZDP (zohlednit je jako daňové nebo jako – a tak je tomu většinou – nedaňové výdaje). ZDP tedy poplatníkům, kteří vedou daňovou evidenci, ukládá povinnost provedení „zjednodušené“ inventarizace.
Zmíněné zjednodušení tkví mj. v tom, že poplatníci nemusí – na rozdíl od účetních jednotek – inventarizovat veškerý majetek a závazky (skutečný stav nezjišťují např. u peněžních prostředků a nehmotného majetku). Cílem zmíněné inventarizace je korekce základu daně o případně zjištěné inventarizační rozdíly. Bude-li poplatník při zjišťování skutečných stavů zásob, hmotného majetku, pohledávek a závazků postupovat podle zákona o účetnictví, nebude to v rozporu s platnou legislativou a správce daně bude tento postup považovat nesporně za věrohodný.
Připomeňme si tedy některá pravidla formulovaná v § 29 a 30 zákona o účetnictví, která mohou aplikovat i poplatníci, kteří vedou DE. Dále uvedené termíny jako „účetní období“ nebo „rozvahový den“ však je nutno nahradit pro naše potřeby termíny „zdaňovací období“ a „poslední den zdaňovacího období“. Skutečné stavy majetku a závazků se zjišťují:
  • fyzickou inventurou u hmotného majetku a zásob – tj. změřením, zvážením, počítáním apod.
  • dokladovou inventurou u ostatního majetku a závazků – tj. ověřením zápisů a údajů v příslušných evidencích.
Stavy zjištěné inventurou se uvedou v inventurních soupisech, které musí obsahovat:
  • skutečnosti zjištěné inventurou tak, aby bylo možno zjištěný majetek a závazky jednoznačně určit
  • podpisový záznam osoby odpovědné za zjištěné skutečnosti (viz výše) a podpisový záznam osoby odpovědné za provedení inventarizace
  • způsob zjišťování skutečných stavů
  • ocenění majetku a závazků k okamžiku ukončení inventury
  • okamžik zahájení a okamžik ukončení inventury.
Fyzickou inventuru hmotného majetku, kterou nelze provést na konci roku, lze provést v průběhu posledních čtyř měsíců účetního období, popř. v prvním měsíci následujícího účetního období. Přitom se musí prokázat stav hmotného majetku ke konci rozvahového dne stavy fyzické inventury opravenými o přírůstky a úbytky uvedeného majetku od ukončení fyzické inventury do konce účetního období, popř. za dobu od začátku následujícího účetního období do okamžiku ukončení fyzické inventury v prvním měsíci tohoto období.
Inventuru hmotného majetku není nutno provést jednorázově k 31. 12. Lze ji (zejména v případě většího množství tohoto majetku a tím i větší časové náročnosti) zahájit dříve a ukončit později. Skutečné stavy však musí být zjištěny k 31. 12.
Inventarizačními rozdíly se rozumí rozdíly mezi skutečným stavem a stavem v evidenci, kdy:

  • skutečný stav je nižší než stav v evidenci a rozdíl se označuje jako manko,
  • skutečný stav je vyšší než stav v evidenci a rozdíl se označuje jako přebytek.
Nyní již k ověření stavu hmotného majetku, zásob, pohledávek a závazků v daňové evidenci s užitím výše uvedených účetních postupů.

HMOTNÝ MAJETEK

V případě hmotného majetku je zjištění jeho skutečného stavu u řady drobných podnikatelů spíše formální, neboť rozsah takového majetku – a zejména případný zjištěný inventarizační rozdíl – nebývá nijak značný.
V zásadě jde o to, aby podnikatel ověřil, zda veškerý hmotný majetek, který eviduje v inventárních kartách, skutečně existuje a je „na svém místě“. Součástí tohoto ověření by mělo být i stanovení odpisů a jejich uplatnění (event. neuplatnění) jako daňových výdajů za příslušné zdaňovací období. Uplatnění odpisů jako daňových výdajů je právem a nikoliv povinností poplatníka a tak je jen na jeho rozhodnutí, ve kterém zdaňovacím období odpisování zahájí a zda již zahájené odpisování přeruší. Pokud by při fyzické inventuře tohoto majetku bylo zjištěno, že některý majetek uvedený na inventární kartě k 31. 12. fyzicky neexistuje, je nutno zjistit důvod a následně správně daňově zohlednit případný související výdaj. Nejjednodušší je situace, pokud se jedná o majetek již zcela odepsaný (zůstatková cena se rovná nule). Případné „zmizení“ takového majetku podnikatel pouze vyznačí na inventární kartě, aniž by řešil otázku daňových výdajů. Přesto ale bude nutné správci daně při případné daňové kontrole prokázat, že chybějící majetek nebyl např. prodán (nebyl zdaněn související příjem) nebo darován (nebyla zaplacena darovací daň). Chybí-li majetek se zůstatkovou cenou, tato je v zásadě (při škodě) nedaňovým nákladem. Je ale možné, že poplatník až při inventarizaci zjistí, že majetek byl ve skutečnosti v průběhu roku prodán, v daňové evidenci je správně uveden zdanitelný příjem a tato skutečnost dosud není vyznačena na inventární kartě. V takovém případě se pochopitelně nejedná o manko a zůstatková cena je daňovým výdajem v plném rozsahu (bez ohledu na výši příjmu z prodeje).

OVĚŘENÍ SKUTEČNÉHO STAVU ZÁSOB je u poplatníka většinou nejdůležitější, neboť pravděpodobnost případného inventarizačního rozdílu je nejvyšší. Inventarizace zásob se provádí rovněž fyzickou inventurou. Vzhledem k tomu, že veškeré zásoby, resp. jejich nákup se v daňové evidenci uvádí jako daňový výdaj, o případná manka (škody) je nutno základ daně zvýšit.

INVENTARIZACE POHLEDÁVEK A ZÁVAZKŮ se provádí dokladovou inventurou a jde o to, aby poplatník ověřil, zda pohledávky a závazky uvedené v příslušných evidencích odpovídají skutečným pohledávkám a závazkům. V praxi se může stát, že podnikatel uvede některé platby pouze v evidenci příjmů a výdajů (a již ne v evidenci pohledávek a závazků) anebo obráceně. Po inventarizaci by měly být údaje v obou evidencích shodné a poplatník by měl mít jistotu, že veškerá inkasa za pohledávky zdanil a veškeré platby závazků uplatnil jako výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení příjmů (pokud jimi jsou).

Finanční leasing je další oblastí, kterou je nutno na konci roku, resp. na začátku roku dalšího v daňové evidenci věnovat zvýšenou pozornost. Pokud jsem výše uvedla, že v DE se příjmy a výdaje časově nerozlišují, nebyla tato informace zcela přesná, neboť i z tohoto pravidla existuje výjimka, a tou je právě finanční leasing. Podle § 24 odst. 2 písm. h) ZDP je u poplatníků, kteří vedou daňovou evidenci, daňovým výdajem nájemné u finančního pronájmu s následnou koupí najatého hmotného majetku v poměrné výši připadající ze sjednané doby na příslušné zdaňovací období. Má-li poplatník, který vede DE, pronajat hmotný majetek formou finančního leasingu, daňovým výdajem je poměrná část z celkem sjednaného nájemného připadající na to které zdaňovací období bez ohledu na výši skutečných plateb (pro stanovení těchto daňových výdajů se tedy použije shodný princip a postup jako v účetnictví). U finančního leasingu se setkáváme zpravidla s první vyšší splátkou a se splátkami dalšími. Zaplacení první vyšší splátky je nutno vždy evidovat jako nedaňový výdaj. Co se týká dalších splátek – jsou dvě možnosti. Je-li výše těchto splátek shodná a počet jejich plateb v příslušném zdaňovacím období se rovná počtu měsíců, po které finanční leasing trvá, lze je evidovat jako daňové výdaje (poplatník ale může i v tomto případě zvolit jejich evidenci jako výdajů nedaňových). V ostatních případech (nerovnoměrné splátky) je nutno tyto evidovat jako nedaňové výdaje. Na konci roku pak je nutno vypočítat poměrnou část nájemného připadající na uplynulý rok a tu uplatnit jako daňový výdaj. Jsou-li rovnoměrné splátky evidovány jako daňový výdaj v průběhu roku, „dodatečným“ daňovým výdajem, bude pouze poměrná část první splátky.

REZERVY ve smyslu § 7 zákona o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů, rezervy na opravy hmotného majetku, může tvořit i poplatník, který vede DE, přičemž tvorba těchto rezerv je daňovým výdajem. Podle § 23 odst. 3 písm. a) bod 7 je nutno v případě zrušení rezervy o její hodnotu základ daně zvýšit. Rezervu na opravu hmotného majetku lze tvořit pouze u majetku, jehož doba odpisování je pět a více let. Znamená to tedy, že rezervu nelze tvořit na opravu majetku zařazeného podle přílohy č. 1 k ZDP do 1. odpisové skupiny (doba odpisování 3 roky). Do konce roku 2007 nebylo též možno tvořit rezervu na opravu majetku zatříděného do odpisové skupiny 1a (osobní automobily).
S účinností od 1. 1. 2008 však byla odpisová skupina 1a zrušena a osobní automobily byly zatříděny v Příloze č. 1 k ZDP do druhé odpisové skupiny a tak lze rezervy tvořit i na opravy osobních automobilů. Za opravy se nepovažuje technické zhodnocení. Jinými slovy: na technické zhodnocení majetku rezervu tvořit nelze.

Rezervy nelze tvořit rovněž na opravy majetku:
  • který je určen k likvidaci
  • u něhož jde o opravy v důsledku škody či jiné nepředvídané nebo nahodilé události
  • u něhož jde o opravy, které se pravidelně opakují celý rok, k němuž má vlastnické právo poplatník, vůči jehož majetku trvají účinky prohlášení konkurzu podle insolvenčního zákona.
Náklady na opravu musí být vždy podloženy kvalifikovaným rozpočtem ceny celkové opravy. Výše rezervy v jednotlivých zdaňovacích obdobích je pak rovna podílu tohoto rozpočtu a počtu zdaňovacích období, které uplynou od zahájení tvorby rezervy do předpokládaného termínu zahájení opravy. Do počtu těchto zdaňovacích období se zahrnuje zdaňovací období, kdy dojde k zahájení tvorby rezervy, a nezahrnuje zdaňovací období, kdy dojde k zahájení opravy.


DAŇOVÁ EVIDENCE A DARY

Každý poplatník může snížit svůj základ daně mj. o hodnotu poskytnutého daru, event. poskytnutých darů. Jaké jsou správné postupy u dárců, kteří vedou daňovou evidenci?

Podmínky, které musí dar splňovat
Aby mohla fyzická osoba, která vede DE, hodnotu daru zohlednit jako položku snižující základ daně, musí být dar poskytnut obcím, krajům, právnickým osobám se sídlem na území České republiky (event. pořadatelům veřejných sbírek) na financování vědy a vzdělání, výzkumných a vývojových účelů, kultury, školství, na policii, na požární ochranu, na podporu a ochranu mládeže, na ochranu zvířat a jejich zdraví, na účely sociální, zdravotnické a ekologické, humanitární, charitativní, náboženské pro registrované církve a náboženské společnosti, tělovýchovné a sportovní a politickým stranám a politickým hnutím na jejich činnost. Příjemcem daru může být i fyzická osoba s bydlištěm v České republice, pokud provozuje školská a zdravotnická zařízení a zařízení na ochranu opuštěných zvířat nebo ohrožených druhů zvířat, na financování těchto zařízení.
Zákon zde tedy – na rozdíl od obdarovaných osob právnických – požaduje nejen použití daru stanoveným způsobem, ale i provozování příslušné činnosti. Příjemcem daru může být též fyzická osoba s bydlištěm na území České republiky, která je poživatelem invalidního důchodu nebo která byla poživatelem invalidního důchodu ke dni přiznání starobního důchodu nebo je nezletilým dítětem závislým na péči jiné osoby, je-li dar určen na zdravotnické prostředky, nejvýše do částky nehrazené zdravotními pojišťovnami nebo na rehabilitační a kompenzační pomůcky nejvýše do částky nehrazené příspěvkem ze státního rozpočtu a na majetek usnadňující těmto osobám vzdělání a zařazení do zaměstnání. Obdobně se postupuje u darů na financování odstraňování následků živelní pohromy, ke které došlo na území České republiky nebo členského státu Evropské unie, Norska nebo Islandu. V případě, kdy se poplatník rozhodne pro jakoukoliv pomoc v souvislosti s odstraňováním následků živelní pohromy, má fakticky dvě možnosti – buď související výdaje uplatní jako daňové [§ 24 odst. 2 písm. zp) ZDP], nebo je uplatní jako položku snižující základ daně. Vždy však musí pochopitelně zvolit pouze jednu z možných variant daňového zvýhodnění. Příjemci darů mohou být též právnické nebo fyzické osoby se sídlem nebo bydlištěm na území jiného členského státu Evropské unie, Norska nebo Islandu, pokud příjemce daru a účel daru splňují podmínky stanovené ZDP. Za dar na zdravotnické účely se považuje i bezpříspěvkový odběr krve (= darování krve), přičemž jeden takový odběr se pro tento účel oceňuje částkou 2 000 Kč.
Poskytnutí daru při jeho zohlednění jako položky snižující základ daně je nutno pochopitelně správci daně doložit. Zákon přitom žádnou závaznou formu dokladu neuvádí a tak je celkem jedno, zda to bude např. darovací smlouva či výdajový pokladní doklad.
Doklad o poskytnutí daru by měl obsahovat minimálně tyto údaje:
  • identifikaci dárce
  • identifikaci obdarovaného
  • způsob použití daru
  • hodnotu daru
  • datum poskytnutí daru.

ZOHLEDNĚNÍ DARU V DAŇOVÉ EVIDENCI
Co se týká daňové účinnosti výdajů vynaložených na pořízení darů lze obecně konstatovat, že se vždy (až na níže uvedenou výjimku) jedná o výdaje nedaňové a jako položku snižující základ daně (při splnění zákonných podmínek) je plátce uvádí až v daňovém přiznání. V případě peněžitých darů je situace jasná – dárce je zaeviduje jako nedaňový výdaj. Dárce – fyzická osoba – však v daňové evidenci takové dary vůbec evidovat nemusí, protože ZDP v § 7b (Daňová evidence) neukládá povinnost evidovat peněžní prostředky (v pokladně či na běžném účtu), ale pouze příjmy a výdaje pro správné stanovení daně z příjmů. Přesto však naprostá většina podnikatelů, kteří vedou DE, fakticky pokračuje ve vedení jednoduchého účetnictví, což není v rozporu s platnou legislativou a evidují tedy pohyby veškerých peněžních prostředků. Komplikovanější situace nastává v případě darů nepeněžních. Zde je nutno ověřit, zda poskytnutý nepeněžní dar již základ daně poplatníka (dárce) ovlivnil (snížil) nebo ne a ani pak není správný postup totožný.

DAROVANÉ PŘEDMĚTY DO 500 KČ
Z obecného pravidla: dar = nedaňový výdaj, existuje výjimka. ZDP v § 25 odst. 1 písm t) totiž za dary nepovažuje reklamní nebo propagační předměty, které jsou opatřeny obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele těchto předmětů nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, jejichž hodnota (bez DPH) nepřesahuje 500 Kč a které nejsou s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně. Tiché víno je definováno v § 93 odst. 3 zákona o spotřebních daních.
V praxi se jedná nejčastěji o diáře, kalendáře, propisovací tužky, trička, čepice, tašky, kalkulačky, přívěsky na klíče apod. Dárce uvede výdaje vynaložené na pořízení těchto předmětů v daňové evidenci vždy jako výdaje daňové.

(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DAÚ 11/2011)

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
ZVÝŠENÍ ZÁKLADU DANĚ

Poplatník plánoval v roce 2010 zahájení opravy oken v prodejně v kalkulované částce 100 000 Kč. V roce 2010 byla vytvořena rezerva ve výši 50 000 Kč. V roce 2011 budova vyhořela a torzo bylo třeba zlikvidovat.
O jakou částku musí poplatník zvýšit základ daně?

Poplatník musí základ daně v roce 2010 zvýšit o částku 50 000 Kč.

VYTVOŘENÍ REZERVY

Poplatník vytvořil v letech 2009 a 2010 rezervu ve výši 80 000 Kč na opravu mobilní buňky. V roce 2011 měl v tvorbě rezervy pokračovat a v roce 2012 chtěl opravu provést. V roce 2011 však byl nucen z rodinných důvodů svou podnikatelskou činnost ukončit.
O jakou částku musí poplatník zvýšit základ daně?

Poplatník musí základ daně za rok 2011 zvýšit o částku 80 000 Kč. Pozn.: při ukončení činnosti je nutno základ daně upravit i o další položky tak, jak je uvedeno v § 23 odst. 8 ZDP.

NEUHRAZENÁ POHLEDÁVKA NABYTÁ POSTOUPENÍM

Podnikatel eviduje v DE neuhrazenou pohledávku, nabytou postoupením, která má jmenovitou hodnotu 120 000 Kč. Pohledávku koupil za 40 000 Kč. Jedná se o pohledávku za dodané zboží, která by při úhradě byla zdanitelným příjmem. Jak má podnikatel postupovat při přechodu z DE na vedení účetnictví?
Základ daně se zvýší v roce, kdy došlo k zahájení vedení účetnictví. Hodnotou pohledávky je dle § 5 ZDP její pořizovací cena. Základ daně bude tedy zvýšen o 40 000 Kč, a to jednorázově nebo postupně podle § 23 odst. 14. Jedná se však o koupenou pohledávku. Znamená to tedy, že koupě pohledávky je spojena se závazkem uhradit pořizovací cenu osobě, která pohledávku postoupila (prodala). V případě, pokud pořizovací cenu pohledávky (závazek) podnikatel uhradil postupiteli v době, kdy vedl DE, nastane určitý problém. Pořizovací cena pohledávky je totiž nedaňovým výdajem dle § 25 odst. 1 písm. z) ZDP. Výjimka je uvedena v § 24 odst. písm. o) ZDP. Daňovým výdajem u poplatníků, kteří vedou DE, je pořizovací cena u pohledávky nabyté postoupením, a to jen do výše příjmů plynoucích z jejich úhrady dlužníkem nebo postupníkem při jejím následném postoupení. V daném případě ale poplatník v roce, kdy vedl DE, žádný uvedený příjem, týkající se dotyčné pohledávky, nedosáhl. Pokud pohledávku nabytou postoupením dostane zaplacenou od dlužníka v roce, kdy vede účetnictví, nelze zase uplatnit výdaj podle § 24 odst. 2 písm. o) ZDP, protože toto ustanovení se vztahuje na osoby, které vedou DE.

ZÁLOHA NA NÁKUP NEHMOTNÉHO MAJETKU

Podnikatel zaplatil v roce 2010 zálohu na nákup nehmotného majetku ve výši 70 000 Kč.
Musí podnikatel při přechodu z DE na účetnictví zvýšit základ daně?

Podnikatelé používající DE mohou výdaje za nákup nehmotného majetku nebo jeho technické zhodnocení (tedy i zaplacenou zálohu) uplatnit jako jednorázový daňový výdaj na základě § 24 odst. písm. zn) ZDP. Je tedy logické, že při přechodu na účetnictví musí o hodnotu poskytnuté zálohy na nákup nehmotného majetku zvýšit základ daně, a to na základě povinnosti vyplývající z Přílohy č.3 k ZDP.

DAŇOVÝ VÝDAJ

Poplatník nechá opatřit logem své firmy propisovací tužky a stolní kalendáře, které pak daruje svým (i potencionálním) obchodním partnerům. Celková cena je 100 000 Kč, jednotková cena nepřesahuje částku 500 Kč.
Jakou částku poplatník zaeviduje?

Poplatník zaeviduje částku 100 000 Kč jako daňový výdaj.


(Víc na toto téma najdete v dvouměsíčníku 1000 řešení 6/2011)

 

 
 
P6 AKTUAL

 

Částka číslo 131/2011 ze dne 8.12.2011
372/2011 Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)
373/2011 Zákon o specifických zdravotních službách
374/2011 Zákon o zdravotnické záchranné službě
375/2011 Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zdravotních službách, zákona o specifických zdravotních službách a zákona o zdravotnické záchranné službě

Částka číslo 132/2011 ze dne 6.12.2011
376/2011 Vyhláška, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o veřejném zdravotním pojištění

Částka číslo 133/2011 ze dne 9.12.2011
377/2011 Nařízení vlády o úpravě náhrady za ztrátu na služebním příjmu po skončení neschopnosti ke službě vzniklé služebním úrazem nebo nemocí z povolání a o úpravě náhrady nákladů na výživu pozůstalých
378/2011 Nařízení vlády, kterým se stanoví stupnice základních tarifů pro příslušníky bezpečnostních sborů pro rok 2012
379/2011 Vyhláška o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2012
380/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 328/2004 Sb., o evidenci výskytu a hubení škodlivých organismů ve skladech rostlinných produktů a o způsobech zjišťování a regulace jejich výskytu v zemědělských veřejných skladech a skladech Státního zemědělského intervenčního fondu
381/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 333/2004 Sb., o odborné způsobilosti na úseku rostlinolékařské péče
382/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 215/2008 Sb., o opatřeních proti zavlékání a rozšiřování škodlivých organismů rostlin a rostlinných produktů, ve znění pozdějších předpisů
383/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 175/2005 Sb., o náhradách nákladů za odborné úkony provedené Státní rostlinolékařskou správou
384/2011 Vyhláška o technických zařízeních a o označování dřevěného obalového materiálu a o změně vyhlášky č. 334/2004 Sb., o mechanizačních prostředcích na ochranu rostlin
385/2011 Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenových rozhodnutí

Částka číslo 134/2011 ze dne 9.12.2011
386/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 384/2007 Sb., o seznamu referenčních skupin, ve znění vyhlášky č. 114/2009 Sb.

Částka číslo 135/2011 ze dne 9.12.2011
387/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 3/2008 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, (oceňovací vyhláška), ve znění pozdějších předpisů

Částka číslo 136/2011 ze dne 12.12.2011
388/2011 Vyhláška o provedení některých ustanovení zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením
389/2011 Vyhláška o provedení některých ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi
390/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 518/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
391/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
392/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 426/2005 Sb., o podrobnostech udělování licencí pro podnikání v energetických odvětvích, ve znění pozdějších předpisů

Částka číslo 137/2011 ze dne 12.12.2011
393/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 140/2009 Sb., o způsobu regulace cen v energetických odvětvích a postupech pro regulaci cen, ve znění vyhlášky č. 264/2010 Sb.

Částka číslo 138/2011 ze dne 12.12.2011
394/2011 Vyhláška o sídlech obvodních báňských úřadů
395/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Českého báňského úřadu č. 51/1989 Sb., o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a bezpečnosti provozu při úpravě a zušlechťování nerostů, ve znění pozdějších předpisů
396/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 545/2006 Sb., o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství
397/2011 Sdělení Ministerstva financí o vydání výměru MF č. 01/2012, kterým se vydává seznam zboží s regulovanými cenami
398/2011 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení výše platové základny pro určení platu státních zástupců podle zákona č. 201/1997 Sb., o platu a některých dalších náležitostech státních zástupců a o změně a doplnění zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, v roce 2012

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
JAK EFEKTIVNĚ HOSPODAŘIT S ČASEM

Život není jen komunikace,
ale i mnoho jiných činností. A každá z nich si vyžaduje čas. Čas je snad to jediné, co se na tomto světě nedá koupit. Dnes si můžeme koupit materiální statky podle libosti, potěšení též podle libosti, dokonce i přátelství, ale čas ne. To znamená, že chceme-li být úspěšní, musíme umět efektivně hospodařit s časem a vymezit každé naší činnosti právě tolik času, kolik je potřeba na její úspěšné završení.

Čas je jediným zdrojem, který se neřídí zákony trhu.
Proto všichni úspěšní lidé mají jeden společný rys – umí efektivně hospodařit s časem. Ve všem ostatním se mohou lišit. Někteří jsou nenápadní, jiní jsou naopak středem pozornosti, jedni jsou vznětliví, druzí zase chladní jako náhrobní kámen. Bez ohledu na to, jací jsou, všichni znají cenu času. Přestože prakticky všichni znají cenu času, jen málokdo s ním dokáže efektivně hospodařit. Abychom si to dokázali, uděláme si test.

Test je zvláštní v tom, že na jeho konci se nedozvíte správné řešení. Jednoduše proto, že v tomto případě neexistuje jediné správné řešení.
Někdo je, řekněme, staromódní, a efektivní hospodaření s časem mu ulehčuje množství papírků popsaných poznámkami a rozstrkaných na první pohled na nejnevhodnějších místech. Jiný je zase hypermoderní a efektivní hospodaření časem svěřil počítači, mobilu a dalším technologickým výdobytkům.
Tajemství efektivního hospodaření s časem je totiž v něčem jiném – v naší schopnosti rozeznat priority a umět se kvalifikovaně rozhodnout.

A právě o to v našem testu jde.
Na příkladu nakládání s různými typy dokumentů vám umožní zjistit, jak moc mrháte svým časem. Abyste to zjistili, pročtěte si nejdřív popis dokumentu v levém sloupci a potom v průběhu maximálně pěti sekund rozhodněte, kde byste ho odložili, resp. zařadili. Odpověď napište do pravého sloupce. Těch pět sekund nemáte na to, abyste uvažovali, kde by ho bylo třeba zařadit, ale na to, abyste si představili, co byste s ním opravdu udělali, kdyby vám přišel do rukou. Když se do pěti sekund nedokážete rozhodnout, napište do příslušné kolonky křížek a pokračujte dalším řádkem.

Typ dokumentuKam bych ho položil
Dopis, vyžadující okamžitou odpověď, ale nemůžete odpovědět hned.  
Účet, resp. faktura za nákup kancelářského materiálu.  
Vaše poznámka na kusu papíru o tom, že při tvorbě rozpočtu na příští rok musíte pamatovat
na inflaci a očekávané zvyšování platů vašich podřízených.
 
Oznámení od šéfovy asistentky, že příští středu je porada o projektu, který vy vedete.  
Požadavek od marketingového oddělení o poskytnutí kopií podkladů, potřebných při tvorbě
reklamní kampaně na nový produkt, který půjde do prodeje za tři měsíce.
 
Souhrnná zpráva od podřízeného, obsahující podklady, na jejichž základě máte do začátku
budoucího měsíce vypracovat návrh reorganizace vašeho oddělení.
 
Odborný časopis, kde se na titulní straně uvádějí názvy pro vás velmi zajímavých článků,
ale nemáte čas ho teď číst.
 
Návrh nového obsahu studia ze školy, se kterou spolupracujete, a žádají vás o posouzení.  
Oznámení od personálního oddělení o změně postupu při přijímání nových pracovníků. 
Stížnost od zákazníka na kvalitu návodu na obsluhu, který zpracovalo vaše oddělení.  
Nabídkový list od nové firmy na trhu, snažící se o navázání kontaktů. Nabídka se zdá být
zajímavá, ale nemáte čas ji teď detailně analyzovat.
 

Vyhodnocení testu
1. Když máte v pravém sloupci víc než tři křížky, je to příznak vaší dezorganizace. Jinými slovy, nemáte vžitý a nepoužíváte žádný systém nakládání s dokumenty, všechno řešíte „případ od případu“. To následně znamená, že mluvit o efektivním hospodaření s časem by ve vašem případě bylo dost odvážné.
2. I když jsme v úvodu testu avizovali, že na žádnou otázku v testu neexistuje jediná správná odpověď, přece jen se dá říci, co je nesprávná odpověď. Zde je jejich seznam.

Typ dokumentuKam bych ho položil
Dopis, vyžadující okamžitou odpověď, ale nemůžete odpovědět hned. „Do šuplíku.“ („Šuplík“ v mnohém připomíná černou díru - co se do něho dá, zřídkakdy uvidí světlo světa v čase, který si daná věc vyžaduje. Lepší je mít na stole přihrádku označenou jako „URGENTNÍ“.)
Účet, resp. faktura za nákup kancelářského materiálu. Někam. (Když nemáte vlastní proceduru nakládání s účty, hodně času strávíte hledáním účtů a faktur, které jste položili „někam“.)
Vaše poznámka na kusu papíru o tom, že při tvorbě rozpočtu na příští rok musíte pamatovat na inflaci a očekávané zvyšování platů vašich podřízených. „K jiným poznámkám.“ (Nestačí mít poznámky pohromadě, je třeba mít systém založený např. na kalendáři, který vás bude upozorňovat na aktivity v relativně vzdálené budoucnosti.)
Oznámení od šéfovy asistentky, že příští středu je porada o projektu, který vy vedete. „Položím na viditelné místo.“ (Věc na viditelném místě se často stane neviditelnou tím, že na ni položíme něco jiného, co také má být na viditelném místě. Když oznámení obsahuje jen datum a čas, je třeba je přenést do vlastního diáře a zprávu zahodit, když obsahuje i program, je nutno ji uložit do přihrádky „budoucí týden“.)
Požadavek od marketingového oddělení o poskytnutí kopií podkladů, potřebných při tvorbě reklamní kampaně na nový produkt, který půjde do prodeje za tři měsíce. „Napíšu doprovodný dopis a zbytek nechám na asistentce.“ (Konec je dobrý - věc je třeba posunout asistentce - ale začátek zavání minulým stoletím. Dnes se taková komunikace už odehrává bez speciálních zdvořilostí.)
Souhrnná zpráva od podřízeného, obsahující podklady, na jejichž základě máte do začátku budoucího měsíce vypracovat návrh reorganizace vašeho oddělení. „Nechám na očích/stole.“ (Věci ponechané na stole mají tendenci hrát si na schovávanou.) Lepší je dát zprávu do přihrádky „budoucí týden“.
Oznámení o změně kontaktů obchodního partnera. „Vrátím se k tomu, až budu mít čas.“ (Tj. nikdy.) Efektivnější je vložit nové kontakty do počítače/mobilu a oznámení vyhodit.
Odborný časopis, kde se na titulní straně uvádějí názvy pro vás velmi zajímavých článků, ale nemáte čas ho teď číst. „Dám stranou.“ (Takto vznikají „na straně“ stohy nepotřebných i potřebných dokumentů.) Lepší řešení je mít příruční knihovnu, do níž se časopis uloží.
Návrh nového obsahu studia ze školy, se kterou spolupracujete, a žádají vás o posouzení. „Dám stranou.“ (Tato odpověď jen potvrzuje to, co jsme uvedli výše.) Lepší je hned se rozhodnout, zda budeme reagovat nebo ne. Když ne, dopis jde do koše, když ano, posuďte návrh hned a dejte do pošty k odeslání. Heslem je „všechno mít v ruce jen jednou“.
Oznámení od personálního oddělení o změně postupu při přijímání nových pracovníků.„Uložím do spisů.“ (Takto vznikají papírové hory. Když jde, a to většinou, o formální změnu, je jednodušší si ji zapamatovat a zprávu vyhodit. Když náhodou jde o něco zásadního, je třeba to posunout s poznámkou asistentce.)
Stížnost od zákazníka na kvalitu návodu na obsluhu, který zpracovalo vaše oddělení. „Budu to řešit později.“ (Správnější je pustit diktafon a nadiktovat hned odpověď, resp. když jde o důležitého zákazníka, přímo mu zavolat - lidé jsou marniví a nic je neuspokojí tak rychle jako osobní vysvětlení od někoho důležitého.)
Nabídkový list od nové firmy na trhu, snažící se o navázání kontaktů. Nabídka se zdá být zajímavá, ale nemáte čas ji teď detailně analyzovat. „Vrátím se k tomu hned, jak budu mít čas.“ (Zde platí zásada „jednou a dost“, tj. buď nabídku hned zahodíme, anebo si ji hned prostudujeme.)

Efektivně hospodařit s časem dokáže jen ten, kdo má v krvi určité stereotypy, které mu nedovolí marnit čas svůj, ani čas svých spolupracovníků. Ten, kdo umí efektivně hospodařit s časem, umí především řídit své aktivity v maximální možné míře. Dále, svoji pozornost zaměřuje spíš na výsledek než na „pracování“. Především se vyhýbá práci, která není pro konečný výsledek důležitá. Takovýto přístup mu jednak umožňuje soustředit se na menší počet aktivit a zároveň mu to ulehčuje stanovit si pořadí, v jakém je vykoná.
Nakonec, efektivní hospodaření s časem není možné bez správného rozhodování.

Tady se ale skrývá nebezpečí: rozhodovat se nedá „od boku“ tak, jako se střílí z koltu – každé rozhodnutí si vyžaduje čas. Logicky, čím méně rozhodnutí musí udělat, tím víc času zůstane na jejich naplnění.
Efektivní hospodaření s časem proto začíná tím, že si vyhradíme dostatek času na strategickou organizaci svého života.
To zahrnuje stanovení cílů, od nichž se odvinou oblasti našeho zájmu, za nimi následuje plánování aktivit a potom to nejdůležitější – vytváření si stereotypů pro řešení standardních situací a trénink v rozpoznávání situací, které se vymykají ze standardu a vyžadují si zvláštní přístup.
Praktické rady
  • Čas je nenahraditelný – ten, který jsme promarnili, se už nedá odnikud získat. Proto bude čas vždy nedostatkovým zbožím, a proto je třeba si dvakrát rozmyslet, čemu svůj čas věnujeme. Nejvíc času ušetříme ne tím, že budeme spěchat, ale tím, že se budeme věnovat jen pečlivě vybraným aktivitám. Všechno ostatní ignorujeme, resp. přenecháme jiným. Přestože je to stará známá pravda, opět a opět věnujeme svůj čas věcem pro nás málo důležitým a v důsledku toho nám nezůstává dostatek času na věci důležité. Každá věc si však vyžaduje jisté minimum našeho času.
    Když se jí věnujeme méně, prakticky mrháme časem, neboť namísto dotažení jedné věci do konce máme řadu nedokončených anebo špatně ukončených prací.
  • Čas se sice formálně dělí až na sekundy, ale na to, abychom s časem hospodařili efektivně, nestačí mít k dispozici jen určité množství času, musíme ho mít k dispozici v dostatečně velkých celistvých úsecích.
    Jinak budeme poskakovat od problému k problému jako kozel po zahradě.
  • Čas je nehmotný a tak mají „zloději času“ usnadněnou úlohu – okradený nevidí, že by mu něco chybělo, kromě času. Jedinou účinnou obranou vůči zlodějům času je snímek dne, který ukáže, čemu ve skutečnosti jsme svůj čas věnovali.
  • Čím víc lidí do věci zasahuje, tím víc času se ztrácí na jejich koordinaci.
    Proto efektivní hospodaření s časem zahrnuje i pružné formování skupin s proměnlivým počtem pracovníků podle složitosti daného úkolu.
  • Efektivní hospodaření s časem neznamená přenášení práce, kterou máme vykonat, na ramena jiných.
    Efektivnost se neposuzuje podle přínosu pro jednotlivce, ale podle přínosu k dosažení celkového cíle.
    Delegování ušetří čas jen tehdy, když práci dostane ten, kdo pro ni má optimální kompetence.
  • Efektivní hospodaření s časem není o minimalizaci komunikace pod nevyhnutelné minimum. V dnešním světě týmové práce se nedá šetřit čas omezováním doby, potřebné k výměně informací. To můžeme udělat až potom, co najdeme efektivnější formu komunikace.
  • Každá porada automaticky vyvolá další poradu.
    Velký počet porad svědčí o špatné organizaci práce. A tím se dostáváme zpátky na začátek našeho příspěvku:
    Kdo chce efektivně hospodařit s časem, musí si nejprve, obrazně řečeno, uklidit. Uklidit a utřídit si své aktivity, postupy, zvyky, atd.

     

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 

 

 

 

15. 12.

Čtvrtek

 

Daně z příjmů - poplatník

Odvod pololetní zálohy na rok 2011 (40 %), pokud daň za rok 2010 přesáhla 30.000 Kč, ale nepřesáhla 150.000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)

(§ 38a odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod čtvrtletní zálohy na rok 2011 (25 %), pokud daň za rok 2010 přesáhla 150.000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)

(§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daň silniční

Zaplacení zálohy na daň silniční za říjen a listopad 2011

(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)

 

 

20. 12.

Úterý

Daně z příjmů – plátce

Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti sražených z mezd za listopad 2011

(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Sociální pojištění – OSVČ

Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za listopad 2011

(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za listopad 2011

(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Sociální pojištění –  zaměstnavatel

Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za listopad 2011

(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za listopad 2011

(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zdravotní. pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za listopad 2011

(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)

Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za listopad 2011

(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

27. 12.

Úterý

(za svátek

25. 12.)

 

 

DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za listopad 2011 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím (§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

E-podání souhrnného hlášení za listopad 2011, pokud plátce dodal zboží jinam do EU, poskytl službu osobě registrované k DPH jinde v EU, přemístil do jiného státu EU obchodní majetek nebo byl „prostřední osobou“ v třístranném obchodu

(§ 102 odst. 4, 5 a 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

31. 12.

Sobota

Daně z příjmů- plátce

Daňové povinnosti se přesouvají na pondělí 2. ledna 2012

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název krajiny Název měny Měna 6.12. 7.12. 8.12. 9.12. 12.12. 13.12. 14.12.
Austrálie dolar AUD 19,27 19,436 19,393 19,331 19,517 19,677 19,684
Brazílie real BRL 10,529 10,551 10,516 10,512 10,624 10,541 10,564
Bulharsko lev BGN 12,902 12,961 12,9 13,028 13,079 13,094 13,11
Čína renminbi CNY 2,96 2,978 2,957 2,991 3,034 3,052 3,098
Dánsko koruna DKK 3,394 3,41 3,394 3,427 3,44 3,444 3,45
EMU euro EUR 25,235 25,35 25,23 25,48 25,58 25,61 25,645
Filipíny peso PHP 43,343 43,792 43,468 43,623 44,244 44,264 44,721
Hongkong dolar HKD 2,424 2,438 2,42 2,447 2,48 2,497 2,535
Chorvatsko kuna HRK 3,36 3,375 3,364 3,397 3,412 3,415 3,418
Indie rupie INR 36,762 36,646 36,386 36,585 36,51 36,519 36,808
Indonesie rupie IDR 2,085 2,098 2,092 2,104 2,132 2,142 2,172
Japonsko jen JPY 24,223 24,379 24,326 24,516 24,801 24,956 25,274
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,335 2,344 2,328 2,32 2,343 2,353 2,362
Jižní Korea won KRW 1,667 1,676 1,662 1,66 1,679 1,685 1,703
Kanada dolar CAD 18,495 18,754 18,659 18,63 18,839 18,927 19,024
Litva litas LTL 7,308 7,342 7,307 7,379 7,408 7,417 7,427
Lotyšsko lat LVL 36,166 36,331 36,175 36,502 36,655 36,741 36,78
Maďarsko forint HUF 8,406 8,442 8,381 8,353 8,38 8,416 8,419
Malajsie ringgit MYR 6,007 6,066 6,004 6,039 6,103 6,105 6,199
Mexiko peso MXN 1,394 1,402 1,393 1,391 1,4 1,41 1,42
MMF SDR XDR 29,309 29,464 29,295 29,646 30,054 30,061 30,321
Norsko koruna NOK 3,27 3,292 3,283 3,319 3,32 3,32 3,302
Nový Zéland dolar NZD 14,663 14,739 14,715 14,68 14,784 14,877 14,851
Polsko zlotý PLN 5,666 5,671 5,636 5,644 5,635 5,619 5,623
Rumunsko nové leu RON 5,796 5,833 5,815 5,868 5,882 5,891 5,903
Rusko rubl RUB 60,273 60,602 60,007 60,376 61,145 61,415 62,049
Singapur dolar SGD 14,648 14,732 14,619 14,679 14,873 14,922 15,099
Švédsko koruna SEK 2,787 2,812 2,799 2,825 2,826 2,827 2,822
Švýcarsko frank CHF 20,369 20,416 20,387 20,659 20,709 20,74 20,832
Thajsko baht THB 61,08 61,457 61,197 61,529 61,975 62,252 63,075
Turecko nová lira TRY 10,264 10,334 10,273 10,327 10,359 10,41 10,48
USA dolar USD 18,837 18,953 18,815 19,037 19,299 19,424 19,733
Velká Británie libra GBP 29,457 29,578 29,584 29,873 30,164 30,262 30,551
Izrael šekel ILS 5,036 5,061 5,035 5,06 5,126 5,138 5,183

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce č. 4-5/2012 (XI/2011)
  • Trestní řád s komentářem

Daně, účetnictví – vzory a případy – (DÚVaP) č. 12/2011 (XI/2011)
  • Změny v zákoníku práce od 1.1.2012
  • Zúčtovací vztahy

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) č. 12/2011 (XI/2011)
  • Daň z příjmu stanovená paušální částkou
  • Výdaje na pracovní cesty poplatníků
  • Nemovitosti a DPH
  • Účtování vratných obalů

Práce, mzdy a odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) č. 12/2011 (XI/2011)
  • Novela zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením
  • Svátky, zaměstnanec - zaměstnavatel
  • Na Pracovní cestě s vozidlem zaměstnance

Poradce veřejné správy – (PVS) č. 12/2011 (XI/2011)
  • Podpora výstavby nájemních bytů
  • Zaměstnanecké benefity
  • DPH a nemovitosti u neziskových organizací
  • Lyžařský výcvik

PŘIPRAVUJEME

Poradce č. 6-7/2012 (XII/2011)
  • Zákoník práce s komentářem

Daně, účetnictví – vzory a případy – (DÚVaP) č. 1/2012 (XII/2011)
  • Zdaňování příjmů FO za rok 2011
  • Zdaňování příjmů PO za rok 2011

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) č. 1/2012 (XII/2011)
  • Daňové přiznání k dani z nemovitosti za rok 2012
  • Účetní závěrka

Práce, mzdy a odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) č. 1/2012 (XII/2011)
  • Novela Zákoníku práce – přehled změn v roku 2012
  • Na pracovní cestě automobilem zaměstnance

Poradce veřejné správy – (PVS) č. 1/2012 (XII/2011)
  • Zákoník práce od 1.1.2012 - změny
  • Kurzové rozdíly u příspěvkových organizací
  • Valutová pokladna v účetnictví obce

1000 řešení – (1000 řešení) č. 1/2012 (XII/2011)
  • Novela Zákoníku práce
  • Daně
  • Pracovní právo
  • Účetnictví

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
DAŇOVÁ KONTROLA
Daňová kontrola je součástí správy daní. Jejím účelem je ověření správnosti tvrzení poplatníka nebo plátce daně v daňovém přiznání nebo hlášení. Při daňové kontrole správce daně prověřuje skutečnosti, ze kterých daňový subjekt vycházel při stanovení základu daně a při zjištění své daňové povinnosti. Cílem daňové kontroly je dosáhnout stanovení daně ve správné výši.Vše o daňové kontrole se dozvíte z balíčku Daňová kontrola.

  • Příprava na daňovou kontrolu - příspěvek
    měsíčník Poradce 3/2012 (A5, 288 str.)
  • Daňová kontrola podle daňového řádu - příspěvek
    měsíčník PVS 11/2011 (A4, 80 str.)
  • Daňový řád - aktualizované úplné znění zákonů
    Aktualizace I/1 (A5, 56 str.)
  • Správa daní - úplné znění zákonů
    Zákony I/2011 (A5, 592 str.)

BALÍČEK DAŇOVÁ KONTROLA se slevou 40 % obsahuje: PVS 11/2011 + Poradce 3/2012 + Aktualizace I/1 2011 + Zákony I/2011
cena: 224 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.


RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH
OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
Untitled Page