Em@ilové noviny

 

č. 4/2018

28.2.2017

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Podávání daňových přiznání se blíží. Při zpracování daňového přiznání je na poplatníkovi, aby plně využil všech zákonných možností k daňové optimalizaci své daňové povinnosti. Jak správně postupovat? Najdete v naší rubrice Témata novin pod názvem Optimalizace základu daně a daňové přiznání a také v našich měsíčnících DaÚ 1/2018, DÚVaP 12/2017, 1000 řešení 1/2018 a odborné tematické publikaci Daňová přiznání FO a PO za rok 2017.

Dalším tématem novin je problematika Práce pro veřejnou správu – nový katalog. Nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě najdete v našem měsíčníku Mini PVS 2-3/2018. Více k tématu již v naší rubrice Témata novin a také v našich měsíčnících PaM 12/17, Mini PVS 2-3/18, Mini PVS 12-13/17, DÚVaP 1/18.

Jelikož filozofii maximální orientace na potřeby zákazníka si osvojila většina podniků, mají dnes zákazníci velmi mnoho možností, široký výběr, přístup k různým formám prodeje, množství informací o cenách i konkurenci. V rubrice Být dobrý nestačí najdete příspěvek na toto téma pod názvem Řízení vztahů se zákazníky – nové trendy.

Jaké jsou aktuální tematické balíčky? Daňové výdaje v kostce 2018, Práce pro veřejnou správu – nový katalog prací, Porušování pracovní discipliny, Povinnost inventarizovat majetek a závazky, Optimalizace základu daně a daňové přiznání.

Přeji Vám obohacující a ničím nerušené čtení a těším se na brzké setkání u e-mailových novin.
Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


TÉMATA ČÍSLA:
  • Horká témata
  •  

     
     
    TÉMATA NOVIN

     
    SLEVY NA DANI Z PŘÍJMŮ FO ZA ROK 2017

    Daňovou povinnost k dani z příjmů si poplatníci fyzické osoby mohou podstatně snížit využitím slev na dani.

    Jde o slevu:
    • základní na poplatníka,
    • na manžela žijící s poplatníkem v domácnosti,
    • na invaliditu,
    • na studenta, který se soustavně připravuje na budoucí povolání,
    • za umístění dítěte, tzv. školkovné,
    • na vyživované dítě,
    • na evidenci tržeb,
    • z titulu zaměstnávání zdravotně postižených osob.

    Základní slevu ve výši 24 840 Kč na poplatníka uplatní každý poplatník daně z příjmů fyzických osob. Tato sleva se nekrátí, za zdaňovací období se uplatní v plné výši i v případě, kdy poplatník dosáhl zdanitelných příjmů např. pouze v jednom měsíci.
    Slevu na manžela ve výši 24 840 Kč uplatní manžel žijící s poplatníkem v domácnosti, pokud nemá vlastní příjem přesahující za zdaňovací období 68 000 Kč; je-li manžel držitelem průkazu ZTP/P, zvyšuje se částka 28 840 Kč na dvojnásobek.

    Do vlastního příjmu manžela se nezahrnují:
    • dávky státní sociální podpory,
    • dávky pěstounské péče s výjimkou odměny pěstouna,
    • dávky osobám se zdravotním postižením,
    • dávky pomoci v hmotné nouzi,
    • příspěvek na péči, sociální služby,
    • státní příspěvky na penzijní připojištění se státním příspěvkem,
    • státní příspěvky na doplňkové penzijní spoření,
    • státní příspěvky podle zákona o stavebním spoření a o státní podpoře stavebního spoření,
    • stipendium poskytované studujícím soustavně se připravujícím na budoucí povolání a
    • příjem plynoucí z důvodu péče o blízkou nebo jinou osobu, která má nárok na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, který je od daně osvobozen podle § 4.

    Podle pokynu Generálního finančního ředitelství D – 22 se vlastními příjmy manželky (manžela) rozumí úhrn všech vlastních příjmů dosažených ve zdaňovacím období nesnížených o daňové výdaje (hrubý příjem) včetně příjmů, které podléhají srážkové dani nebo jsou osvobozeny od daně z příjmů fyzických osob nebo nejsou předmětem této daně.

    Základní slevu na invaliditu
    ve výši 2 520 Kč uplatní poplatník, pobírá-li invalidní důchod
    pro invaliditu prvního nebo druhého stupně z důchodového pojištění podle zákona o důchodovém pojištění nebo zanikl-li nárok na invalidní důchod pro invaliditu prvního nebo druhého stupně z důvodu souběhu nároku na výplatu tohoto invalidního důchodu a starobního důchodu.

    Rozšířenou slevu na invaliditu
    ve výši 5 040 Kč uplatní poplatník pobírá-li invalidní důchod
    pro invaliditu třetího stupně nebo jiný důchod z důchodového pojištění podle zákona o důchodovém pojištění, u něhož jednou z podmínek přiznání je, že je invalidní ve třetím stupni, zanikl-li nárok na invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně z důvodu souběhu nároku na výplatu invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně a starobního důchodu nebo je poplatník podle zvláštních předpisů invalidní ve třetím stupni, avšak jeho žádost o invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně byla zamítnuta z jiných důvodů než proto, že není invalidní ve třetím stupni. Za jiný důchod, u něhož jednou z podmínek přiznání je invalidita poplatníka ve třetím stupni, se považuje podle § 50 odst. 2 písm. d) zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů, vdovský (vdovecký) důchod, na který má invalidní vdova (vdovec) ve třetím stupni nárok i po uplynutí jednoho roku od smrti manžela (manželky).
    Slevu na držitele průkazu ZTP/P ve výši 16 140 Kč uplatní poplatník, je-li poplatník držitelem průkazu ZTP/P.

    Slevu na studenta
    ve výši 4 020 Kč uplatní poplatník po dobu, po kterou se soustavně
    připravuje na budoucí povolání studiem nebo předepsaným výcvikem, a to až do dovršení věku 26 let nebo po dobu prezenční formy studia v doktorském studijním programu, který poskytuje vysokoškolské vzdělání až do dovršení věku 28 let. Dobou soustavné přípravy na budoucí povolání studiem nebo předepsaným výcvikem se rozumí doba podle zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.

    Sleva za umístění dítěte odpovídá výši výdajů prokazatelně
    poplatníkem vynaložených za umístění vyživovaného dítěte v předškolním zařízení na dané zdaňovací období, pokud jím nebyly uplatněny jako výdaj podle § 24. Slevu lze uplatnit maximálně do výše minimální mzdy, tj.v r. 2017 do výše 11 000 Kč.

    (Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících DaÚ 1/2018, DÚVaP 12/2017, 1000 řešení 1/2018 a odborné tematické publikaci Daňová přiznání FO a PO za rok 2017)


    ODMĚŇOVÁNÍ ÚŘEDNÍKŮ, ZAMĚSTNANCŮ A ČLENŮ ZASTUPITELSTVA OBCE - ZMĚNY

    Od 1. listopadu 2017 a od 1. ledna 2018 došlo k zásadním změnám v odměňování členů zastupitelstva obce, úředníků a zaměstnanců územních samosprávných celků (ÚSC). Jaké změny nastaly v pracovněprávním postavení členů zastupitelstev obcí a jejich odměňování?

    ODMĚŇOVÁNÍ ČLENŮ ZASTUPITELSTEV OBCÍ
    - Funkce člena zastupitelstva obce je veřejnou funkcí podle § 201 odst. 2 zákoníku práce (ZP). Pro výkon své funkce nesmí být zkrácen na právech vyplývajících z jeho pracovního poměru nebo jiného obdobného právního vztahu.

    Funkci člena zastupitelstva obce vykonávají:
    - členové zastupitelstva obce zvolení do funkcí, jež zastupitelstvo obce určilo jako funkce, pro které budou uvolněni, (dále jen „uvolněný člen zastupitelstva obce“),
    - ostatní členové zastupitelstva obce (dále jen „neuvolněný člen zastupitelstva obce“).

    Neuvolněnému členovi zastupitelstva obce poskytne zaměstnavatel pro výkon funkce pracovní volno s náhradou mzdy nebo platu. Rozsah doby nezbytně nutný k výkonu funkce určí obec. Náhradu mzdy nebo platu, včetně odpovídající částky pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, uhradí obec zaměstnavateli. Neuvolněnému členovi zastupitelstva obce, který je podnikající fyzickou osobou nebo osobou provozující jinou samostatnou výdělečnou činnost, poskytuje obec náhradu výdělku ušlého v souvislosti s výkonem funkce paušální částkou. Paušální částku za hodinu a nejvyšší částku, kterou lze jako náhradu výdělku ušlého v souvislosti s výkonem funkce poskytnout v souhrnu za kalendářní měsíc, stanoví zastupitelstvo obce.

    Odměna pro zastupitele
    Uvolněnému členovi zastupitelstva poskytuje obec za výkon funkce odměnu ode dne zvolení do funkce, již zastupitelstvo obce určilo jako funkci, pro kterou budou členové zastupitelstva obce uvolněni. Nejdříve však ode dne, od kterého ji zastupitelstvo obce jako takovou funkci určilo. Neuvolněnému členovi zastupitelstva obce může obec poskytovat za výkon funkce odměnu. V takovém případě se odměna poskytuje ode dne stanoveného zastupitelstvem obce, nejdříve však ode dne přijetí usnesení zastupitelstva obce, kterým odměnu stanovilo. Zastupitelstvo při stanovení odměny neuvolněným členům přihlédne k plnění individuálních úkolů, které jim uložilo, a k jejich účasti na jednání orgánů obce, jejichž jsou členy. Odměna se členovi zastupitelstva obce poskytuje měsíčně. Pokud zastupitel vykonával funkci jen po část měsíce, náleží mu za tento měsíc odměna ve výši násobku jedné třicetiny jeho odměny a počtu kalendářních dnů, po které funkci v daném měsíci vykonával. Nevykonává-li uvolněný člen zastupitelstva obce funkci z důvodu dočasné pracovní neschopnosti, nařízené karantény, těhotenství a mateřství, péče o dítě do 4 let věku anebo ošetřování člena domácnosti nebo péče o něj, odměna mu nenáleží.

    Odměna pro starostu

    Neuvolněnému členovi zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty, poskytuje obec odměnu v rozmezí od 0,3 do 0,6násobku výše odměny, která by náležela uvolněnému členovi zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty. Pokud zastupitelstvo obce neuvolněnému členovi zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty, odměnu nestanovilo, náleží mu ode dne zvolení do funkce starosty odměna ve výši 0,3násobku výše odměny, která by náležela uvolněnému členovi zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty.

    Odměna při pracovní neschopnosti
    Uvolněnému členovi zastupitelstva obce za každý kalendářní den od čtvrtého do čtrnáctého kalendářního dne dočasné pracovní neschopnosti nebo od prvního do čtrnáctého kalendářního dne karantény náleží odměna ve výši 60 % jedné třicetiny odměny. Pro účely stanovení výše odměny ve snížené výši se jedna třicetina odměny upraví obdobným způsobem, jakým se upravuje denní vyměřovací základ pro stanovení nemocenského z nemocenského pojištění. Odměna se snižuje o 50 %, pokud se nemocenské podle právních předpisů o nemocenském pojištění snižuje na polovinu.

    Výše odměny
    uvolněným a neuvolněným členům zastupitelstva je stanovena v nařízení vlády č. 318/2017 Sb. Její konkrétní výši nelze obecně stanovit, neboť je závislá na počtu obyvatel s trvalým pobytem na území územního samosprávného celku, na funkčním postavení uvolněného nebo neuvolněného člena zastupitelstva, komise, rady nebo zvláštního orgánu. Měsíční částky jsou uvedeny v příloze uvedeného nařízení vlády č. 318/2017 Sb. a člení se na uvolněné či neuvolněné členy zastupitelstva.

    U uvolněných členů např. v obci do 300 obyvatel je měsíční odměna starosty 36 499 Kč. (uvolněný člen zastupitelstva 28 469 Kč), v obci od 301 do 600 obyvatel je to 40 988 Kč (31 971 Kč), v obci od 601 do 1 000 obyvatel je to 45 952 Kč (35 843 Kč), v obci od 1 001 do 3 000 obyvatel je to 51 135 Kč (39 885 Kč), v obci od 3 001 do 5 000 obyvatel je to 56 318 Kč (43 928 Kč), v obci od 5 001 do 10 000 obyvatel je to 66 647 Kč (51 985 Kč.).

    U neuvolněných členů zastupitelstva, kteří vykonávají funkci vedle svého zaměstnání nebo samostatné výdělečné činnosti, jsou měsíční odměny rovněž závislé na počtu obyvatel s trvalým pobytem na území územního samosprávného celku.

    V obci do 300 obyvatel je odměna starosty 21 899 Kč (neuvolněný člen zastupitelstva 1 095 Kč), v obci od 301 do 600 obyvatel je to 24 593 Kč (1 230 Kč), v obci od 601 do 1 000 obyvatel je to 27 571 Kč (1 379 Kč), v obci od 1 001 do 3 000 obyvatel je to 30 681Kč (1 534 Kč), v obci od 3 001 do 5 000 obyvatel je to 36 900 Kč (1 845 Kč), v obci od 5 001 do 10 000 obyvatel je to 39 989 Kč (1 999 Kč).

    Při určení výše odměny člena zastupitelstva obce se vychází z počtu obyvatel obce, kteří byli hlášeni v obci k trvalému pobytu k 1. lednu kalendářního roku, ve kterém se konaly volby do zastupitelstva obce. Změní-li se v průběhu volebního období zastupitelstva obce počet obyvatel obce o více než 20 % tak, že dojde ke změně zařazení obce ve velikostní kategorii obcí, náleží od 1. ledna následujícího kalendářního roku:
    - uvolněnému členovi zastupitelstva obce odměna ve výši odpovídající velikostní kategorii obce,
    - neuvolněnému členovi zastupitelstva obce dosavadní odměna, pokud nepřesahuje maximální výši odměny pro příslušnou velikostní kategorii obce, jinak mu přísluší odměna v maximální výši.

    Novela zákona rovněž řeší poskytnutí zvláštní odměny neuvolněnému členu zastupitelstva, pokud provádí svatební obřady nebo je pověřen řízením obecní policie. Zákon pamatuje i na odměnu při souběhu funkcí a při zastupování starosty obce místostarostou, pokud doba zastupování byla delší než 4 týdny.

    Mimořádná odměna
    za splnění mimořádných nebo zvláště významných úkolů obce
    může být členovi zastupitelstva obce také poskytnuta. Souhrnná výše mimořádných odměn poskytnutých v kalendářním roce uvolněnému členovi zastupitelstva obce nesmí být vyšší než dvojnásobek nejvyšší odměny, která mu v průběhu tohoto kalendářního roku náležela za výkon jím zastávaných funkcí za měsíc. Obdobně se postupuje při výpočtu odměny neuvolněnému členu zastupitelstva obce. Návrh na poskytnutí mimořádné odměny členovi zastupitelstva obce musí být uveden jako samostatný bod navrženého programu připravovaného zasedání zastupitelstva obce. Musí být odůvodněn a projednán jako samostatný bod programu jednání zastupitelstva obce. Důvod poskytnutí mimořádné odměny musí být uveden v usnesení zastupitelstva obce, kterým byla mimořádná odměna poskytnuta.

    Odchodné
    Neuvolněnému členovi zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty nebo místostarosty, a uvolněnému členovi zastupitelstva obce, jimž zanikl mandát člena zastupitelstva obce, poskytne obec odchodné, pokud jim ke dni zániku mandátu člena zastupitelstva obce náležela odměna. Odchodné se stanoví ve výši odměny, která členovi zastupitelstva obce náležela za měsíc ke dni zániku mandátu člena zastupitelstva obce nebo ke dni odvolání nebo vzdání se funkce.
    K odměně se přičte násobek této částky a počet celých ukončených po sobě jdoucích let výkonu funkce, nejvíce však tří ukončených let výkonu funkce. Odchodné členovi zastupitelstva obce nenáleží, pokud byl nejpozději na následujícím zasedání zastupitelstva obce opětovně zvolen do funkce uvolněného člena zastupitelstva obce nebo do funkce neuvolněného člena zastupitelstva obce, který vykonává funkci starosty nebo místostarosty. Rovněž nenáleží, pokud byl člen zastupitelstva obce v průběhu výkonu funkce pravomocně odsouzen pro úmyslný trestný čin nebo pro nedbalostní trestný čin spáchaný v souvislosti s výkonem funkce člena zastupitelstva obce, jeho trestní stíhání pro takový trestný čin bylo podmíněně zastaveno nebo bylo rozhodnuto o schválení narovnání a zastavení trestního stíhání.

    Obec jako zaměstnavatel
    Splatnost a výplata odměny a dalších plnění poskytovaných v souvislosti s výkonem funkce členům zastupitelstva obce, jakož i srážky z nich, odpovědnost člena zastupitelstva obce za škodu, kterou způsobil obci v souvislosti s výkonem funkce, a postup obce v případě zjišťování průměrného výdělku, vzdání se práva na odměnu nebo další plnění a v případě smrti člena zastupitelstva obce se řídí zákoníkem práce. Pro tyto účely se obec považuje za zaměstnavatele a členové zastupitelstva obce se považují za zaměstnance.

    Náhrady jako výhody

    Členovi zastupitelstva obce lze z peněžního fondu nebo z rozpočtu obce poskytnout:
    - příspěvek na úhradu zvýšených nákladů na úpravu zevnějšku, jde-li o starostu, místostarostu nebo člena zastupitelstva obce pověřeného k přijímání projevu vůle snoubenců, že spolu vstupují do manželství,
    - příspěvek na úhradu zvýšených nákladů na úpravu zevnějšku v souvislosti se zastupováním obce na veřejných občanských obřadech,
    - příspěvek na podporu vzdělávání v souvislosti s výkonem funkce člena zastupitelstva obce,
    - příspěvek na stravování, jde-li o uvolněného člena zastupitelstva obce,
    - příspěvek na penzijní připojištění se státním příspěvkem, doplňkové penzijní spoření nebo životní pojištění, jde-li o uvolněného člena zastupitelstva obce,
    - odměnu při významném životním výročí,
    - příspěvek na pojištění rizik spojených s výkonem funkce
    člena zastupitelstva obce,
    - příspěvek na podporu zdravotních, kulturních a sportovních aktivit, jde-li o uvolněného člena zastupitelstva obce,
    - příspěvek na rekreaci, jde-li o uvolněného člena zastupitelstva obce.

    Podle rozhodnutí zastupitelstva obce náleží členovi zastupitelstva obce náhrada za opotřebení vlastního zařízení nebo jiných předmětů nezbytných k výkonu funkce člena zastupitelstva obce. To neplatí pro používání motorového vozidla.

    (Více se o tomto tématu dočtete v PaM 12/17, Mini PVS 2-3/18, Mini PVS 12-13/17, DÚVaP 1/18)


     

     
     
    P6 AKTUAL

    Částka 14 Rozeslána dne 19. února 2018
    24/2017 Nařízení vlády o určení kompenzačního opatření ukládaného uchazeči pro regulovanou činnost insolvenčního správce
    25/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů
    26/2017 Nález Ústavního soudu ze dne 19. prosince 2017 sp. zn. Pl. ÚS 8/16 ve věci návrhu na zrušení § 12 odst. 4 a 5 zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti, ve znění zákona č. 124/2008 Sb.

    Částka 15 Rozeslána dne 21. února 2018
    27/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 262/2012 Sb., o stanovení zranitelných oblastí a akčním programu, ve znění pozdějších předpisů
    28/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2015 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálně-klimatických opatření a o změně nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů
    29/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 76/2015 Sb., o podmínkách provádění opatření ekologické zemědělství, ve znění pozdějších předpisů

    Částka 16 Rozeslána dne 21. února 2018
    30/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 463/2013 Sb., o seznamech návykových látek, ve znění pozdějších předpisů
    31/2018 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 210/2012 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 38/1994 Sb., o zahraničním obchodu s vojenským materiálem, ve znění pozdějších předpisů

    Částka 17 Rozeslána dne 22. února 2018
    32/2018 Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky pro Státní dluhopis České republiky, 2018–2021, 0,75%
    33/2018 Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky pro Státní dluhopis České republiky, 2018–2029, 2,75%

    Částka 18 Rozeslána dne 26. února 2018
    34/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 74/2015 Sb., o podmínkách poskytování dotací na opatření dobré životní podmínky zvířat, ve znění pozdějších předpisů



     

     
     
    CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

     
    1. března Čtvrtek Daně z příjmů – zaměstnavatel Listinné podání vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti zálohově sražené z mezd za kalendářní rok 2017 včetně příloh (elektronické podání stačí až do 20. 3.)
    (§ 38j odst. 5 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    8. března Čtvrtek Zdravotní pojištění – OSVČ Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za únor 2018
    (§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
    15. března Čtvrtek Daně z příjmů – poplatník Odvod čtvrtletní zálohy na daň z příjmů na rok 2018, pokud poslední známá daňová povinnost poplatníka za zdaňovací období kalendářního roku 2017 přesáhla 150.000 Kč
    (§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    20. března Úterý Daň z příjmů – zaměstnavatel Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za únor 2018
    (§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Elektronické podání vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti zálohově sražené z mezd za rok 2017 včetně příloh (listinné podání bylo nutné podat již do 1. 3.)
    (§ 38j odst. 5 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Sociální pojištění – OSVČ Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za únor 2018
    (§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za únor 2018
    (§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Sociální pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za únor 2018
    (§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za únor 2018
    (§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Zdravotní pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za únor 2018
    (§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za únor 2018
    (§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
    26. března Pondělí (za neděli 25. 3.) DPH Podání přiznání k DPH plátce s měsíčním zdaň. obdobím za únor 2018 a její zaplacení
    (§ 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání kontrolního hlášení za únor 2018 u všech plátců z řad právnických osob, zatímco u plátců z řad osob fyzických, pouze pokud jejich zdaňovacím obdobím je kalendářní měsíc
    (§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    Podání souhrnného hlášení plátce za únor 2018 o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu prostřední osobou a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
    (§ 102 odst. 1, 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    Podání přiznání k DPH identifikované osoby za únor 2018, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
    (§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za únor 2018 o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
    (§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    31. března Sobota Daně z příjmů - plátce Daňové povinnosti se přesouvají na úterý 3. dubna 2018.
    Daň z příjmů – zaměstnavatel Daňové povinnosti se přesouvají na úterý 3. dubna 2018.
    Zdravotní pojištění – OSVČ Daňové povinnosti se přesouvají na úterý 3. dubna 2018.

     

     
     
    BÝT DOBRÝ NESTAČÍ

     
    ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE ZÁKAZNÍKY – NOVÉ TRENDY

    Podniky v současnosti usilují nejen o dosahování kvalitní výroby svých produktů. Své strategie posouvají směrem k výrobě zacílené na to, co je na trhu žádané a po čem zákazník touží. V tomto kontextu je tedy v dnešní době třeba orientovat se na zákazníka více, věnovat mu ještě větší pozornost. Jelikož tuto filozofii maximální orientace na potřeby zákazníka si osvojila většina podniků, mají dnes zákazníci velmi mnoho možností, široký výběr, přístup k různým formám prodeje, množství informací o cenách i konkurenci. Je velmi prospěšné, že výběr zboží či výrobků mají do poslední chvíle možnost měnit.

    Tato péče samozřejmě vyžaduje zvýšené nároky na práci poskytovatelů, jimž k získání konkurenční výhody již nestačí mít kvalitní produkt, ale je třeba plná a maximální orientace podniku směrem k zákazníkovi, čili více úkonů a náležitostí souvisejících s odbytem. Podniky tak soupeří o přední příčky ve schopnosti získat si zákazníka, udržet jeho spokojenost, loajalitu, a především vybudovat si s ním stabilní dlouhodobý vztah. Uvedené souvislosti je možné zakomponovat do základní filozofie řízení vztahů se zákazníky – Customer relationship management (CRM), jehož vznik se datuje do roku 1995.

    POSLÁNÍM CRM JE SNAHA O PROSAZOVÁNÍ A PRAKTICKÉ VYUŽITÍ INOVATIVNÍHO NÁZORU, že hlavním zdrojem zisku je zákazník, nikoli produkt. Jelikož pozice zákazníků neustále sílí, je nutné vybudovat podnik s výraznou orientací na zákazníky. Slouží k tomu CRM systémy, jež umožňují sbírat, shromažďovat, třídit a zpracovávat informace o zákaznících. Díky jejich využívání dokáží podniky přesně rozpoznat, co jejich zákazníci požadují a na základě toho přizpůsobují nabídku svých produktů (Novotný, 2013). Systémy CRM se skládají ze čtyř základních prvků. Patří k nim: lidský kapitál, obchodní procesy, technologie a obsah.

    Lidský kapitál je tvořen nejen zákazníky, ale zejména zaměstnanci, disponujícími takovými znalostmi a schopnostmi, aby uměli správně jednat se zákazníky, vyhovět jejich CRM.

    Obchodní procesy zrcadlí sled vzájemně provázaných činností, jež je třeba vykonat uvnitř podniku k vyřízení požadavků zákazníků. Měly by být jasně definovány, optimalizovány a vykonány v co nejkratším čase.

    TECHNOLOGIE JSOU TAKÉ NÁSTROJE, jež zabezpečují efektivní informační management, zejména při velkém počtu zákazníků. Telefon, e-mail, speciální softwary, internet jsou na jedné straně kanály pro kontakt podniku se zákazníkem k získání potřebných informací, na druhé straně umožňují uchovávání dat, jejich sdílení, zpracovávání, třídění, ale i analýzu s cílem lepšího pochopení zákazníků.

    OBSAH PŘEDSTAVUJÍ VŠECHNY ÚDAJE A INFORMACE ZÍSKANÉ O ZÁKAZNÍCÍCH,
    konkurenci a situaci na trhu. Podnikové prostředí se neustále adaptuje. Proto je třeba, aby součástí databáze byly i informace o trhu a partnerech na trhu. Patří sem provedení analýzy trhu, jeho struktury, znalost jeho velikosti, růstu, trendů, informací o konkurenci a potencionálních zákaznících. Důležité je poznat trh v míře umožňující najít ty segmenty, kde se nacházejí potencionální zákazníci.

    Systémy CRM pomáhají uchovávat a spravovat informace o zákaznících:
    • kmenové – aktuální identifikační a fakturační údaje zákazníka,
    • transakční – historie vzájemných obchodů, smluv, faktur, objednávek, historie plnění závazků, aktuální stav smluv, přehled komunikace (telefonické, e-mailové, schůzky).

    Ke správné implementaci systému CRM sestavili odborníci (Kubina a Lendel, 2008) následující body, které by měly podniky dodržovat.
    • Důkladná analýza vnitropodnikových procesů a informačních toků – podnik tak získá přehled o stavu těchto procesů a možnost identifikovat vhodná místa pro optimalizaci a zefektivnění.
    • Výběr správného systému CRM – tento krok vyžaduje dostatek času na rozhodování, protože současný trh nabízí širokou škálu různých CRM aplikací a softwarů. Při rozhodování je důležité přihlížet k uskutečněným analýzám procesů, velikosti podniku, množství potřebných finančních prostředků apod.
    • Postupné zavádění systému CRM do podniku – k usnadnění implementace takového komplexního systému se CRM modely skládají z více modulů. Podniky tak mohou zavést do chodu jen jeden modul a postupně dokupovat další. Je to výhodné pro velké podniky, jež využívají komplexní systémy zasahující do všech organizačních jednotek. Menším podnikům přináší možnost postupného nakupování a zavádění, čímž se vyhnou příliš velké vstupní investici. Mezi základní moduly patří: řízení kontaktů, marketing, řízení prodeje, služby zákazníkům, analýza a zpravodajství.
    • Neustále monitorovaný stav implementace systému CRM – každá změna a novinka v podniku by měla podléhat kontrole a vyhodnocení. Je tak možné získat zpětnou vazbu, zjistit, zda byla naplněna očekávání a v jaké míře, případně odhalit a eliminovat chyby vzniklé při implementaci. Podniky se často dopouštějí té chyby, že nemonitorují a neanalyzují výsledky, které s sebou přináší CRM model.

    Při výběru CRM systému podnik porovnává především jeho hodnotu a kvalitativní vlastnosti. Zárukou dobré volby je doporučení vedle rozhodování přihlížet k následujícímu desetibodovému algoritmu. Sestavili jej na základě svých praktických zkušeností firmy, zabývající se implementací systémů, a také firmy, které zavedly CRM do svého chodu.

    1. Jaké jsou dosavadní zkušenosti firmy s řízením vztahů se zákazníky a příslušnými informačními systémy?
    2. O jak velký podnik jde?
    3. Jaký je přibližný počet cílových zákazníků?
    4. Jaký rozpočet je k dispozici?
    5. Jaké jsou představy a požadavky na návratnost investic?
    6. Existuje specializovaný CRM informační systém pro odvětví, ve kterém podnik působí?
    7. Jaký typ systému a jak úspěšně jej využívají podobné podniky?
    8. Které firemní činnosti ve vztahu k zákazníkům by měly být automatizované?
    9. Na jaké úrovni by měla automatizace probíhat?
    10. S jakými firemními informačními systémy bude třeba CRM systém provázat?

    Jelikož mnoho firem v současnosti působí na globálním trhu, naučily se nevnímat zákazníka jako „soupeře“. Je pro ně něco jako dlouhodobé aktivum, o něhož je důležité se pomocí systému CRM starat. Nejdůležitějším efektem úspěšné implementace, ne však jejím jediným cílem, je zvýšení obratu a zisku. Některé přínosy je možné zaznamenat téměř okamžitě po implementaci, některé se objeví až po určitém čase využívání CRM systému. Mezi hlavní přínosy, které s sebou implementace přináší, se řadí (Klučka, 2010):
    • možnost identifikovat klíčové zákazníky,
    • detailní profil každého zákazníka díky uchovávání historie nabídek, objednávek, komunikace apod., možnost nabízet konkrétním zákazníkům produkty přizpůsobené jejich požadavkům,
    • rozšíření marketingové kampaně,
    • získávání loajality zákazníků a spokojenosti.

    Silným argumentem pro rozšíření tradičního CRM
    i o marketing pomocí sociálních médií představují výsledky průzkumu, který provedl Contenet Marketing Institute v roce 2012. Z průzkumu vyplývá, že až 86 % lidí přepíná televizní reklamy, 44 % reklamních e-mailů není nikdy otevřeno, 91 % uživatelů e-mailu se odhlašuje od dostávání nových reklamních e-mailů. Více než 70 % dospělých lidí má v současnosti nějaký druh připojení na sociální síť. Pokud si chce podnik i nadále udržet na trhu konkurenceschopnost, měl by se přizpůsobit vzestupu sociálních médií a přiblížit se zákazníkům i tímto způsobem (Cerchia, 2016). Bagó a Vörös (2011) upozorňují, že v současnosti by se měl pojem zákazník změnit na digitální zákazník, protože téměř každý má dnes nějaký druh připojení k digitálnímu světu.

    Možnosti získávání zákazníků se tak rozšířily a digitální svět přinesl tři inovace, které by podniky měly sledovat:
    • být se zákazníkem ve spojení prostřednictvím sociálních sítí (internetové stránky, profily podniku s informacemi o společnosti, produktech, novinkách apod.),
    • mobilní aplikace, které je možné používat na tabletech a mobilních telefonech,
    • budování sociálních vztahů se zákazníky (zjišťování názorů, připomínek a požadavků zákazníků např. formou komentářů na sociálních sítích) a výroba produktů „šitých na míru“.

    Ke smysluplné budoucnosti CRM systémů a jejich zdokonalování výrazně přispívají v současnosti sociální média. Rozšiřují hranice možností a jejich využívání zvyšuje záběr CRM. Jejich nový a individuální přístup bude založen na hlubší analýze podniků, trhu a dodavatelů. Databáze zákazníků budou pevné a spolehlivé, plné kvalitních údajů s velkou možností integrace s ostatními informačními systémy.

    Ing. Oľga Poniščiaková, Ph. D.

    Literatura:
    • BAGÓ, P., VÖRÖS, P. 2011. Social Customer relationship management. Act Sci Soc, 33, s. 61–75. Dostupné z: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2505401.
    • CERCHIA, A. E. 2016. Socialmedia – a Strategy in Developing Customer Relationship Management. Procedia Economics and Finance, 39, s. 785–790. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567116302660. • KLUČKA, J. 2010. Poznanie zákazníka = úspešné podnikanie. Marketing & komunikace, 20 (2), s. 22–24. • KUBINA, M., LENDEL, V. 2008. Identifikácia hlavných problémov implementácie CRM do podniku. Podniková ekonomika a manažment [online]. Dostupné z: http://ke.uniza.sk/application_data/ke/uploads/Data/casopis42008_new. pdf. • NOVOTNÝ, J. 2013. Význam a pozice CRM v řízení firem. Selye e-studies [online], 4, s. 4–11. Dostupné z: http://www.selyeuni.sk/ef/e-studies/sk/titulna-strana/doc_details/44-.html.

     

     
     
    PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE

     
    Poradce, měsíčník č. 8-9/2018 (I/2018)
    • Zákoník práce s komentářemJUDr. Ladislav Jouza

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 3-4/2018 (II/2018)
    • Změny v zákoně o daních z příjmůIng. Eva Sedláková
    • Daňové přiznání FO za rok 2017Ing. Martin Děrgel
    • Příjmy ze zahraničíIng. Martin Děrgel
    • Likvidace majetku a daň z příjmůIng. Ivan Macháček
    • DPH při prodeji majetkuIng. Václav Benda
    • Pokladna u podnikateleIng. Zdenka Cardová

    Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 4/2018 (II/2018)
    • Danové přiznání k DPH – kontrolní hlášeníIng. Václav Benda
    • Nájem majetku z hlediska ZDPIng. Eva Sedláková
    • Zdravotní pojištění – chyby zaměstnavateleIng. Antonín Daněk

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 3-4/2018 (II/2018)
    • Změny v čerpání rodičovského příspěvku v kontextu zdravotního pojištěníIng. Antonín Daněk
    • Změny v zákoníku práce z důvodu změn nemocenského pojištěníRichard W. Fetter
    • Inspekce (kontrola) na pracovištiJUDr. Ladislav Jouza
    • Podmínky v pracovněprávních vztazíchJUDr. Ladislav Jouza
    • Povinnosti zaměstnavatele nabídnout odvolanému vedoucímu zaměstnanci novou práciJUDr. Jana Drexlerová
    • Dary přijaté neziskovými subjekty a jejich zdaněníIng. Zdeněk Morávek
    • Odměňování členů volebních komisíIng. Eva Sedláková

    1000 řešení – měsíčník č. 3-4/2018 (II/2018)
    • Zapůjčení zaměstnanceJUDr. Ladislav Jouza
    • Daňové výdaje pro rok 2017Ing. Eva Sedláková
    • Daň z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

    SBORNÍKY ZÁKONŮ:
  • Zákony IA- zákon o daních z příjmů, zákon o dani z přidané hodnoty, daňový řád … (I/2018)
  • Zákony IB - zákon o účetnictví, živnostenský zákon, zákon o rezervách … (I/2018)
  • Zákony IIA – občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích, občanský soudní řád … (IIA/2018)
  • Zákony IIB – trestní zákoník, trestní řád, zákon o přestupcích … (IIB/2017)
  • Zákony III – zákoník práce, zákon o nemocenském pojištění, zákon o důchodovém pojištění … (III/2018)
  • Zákony IV – stavební zákon, katastrální zákon, zákon o zadávání veřejných zakázek … (IV/2018)
  • Zákony V – zákon o obcích, zákon o krajích, školský zákon …. (V/2018)
  • Zákony VI – zákon o odpadech, zákon o životním prostředí, vodní zákon … (VI/2018)

  • ODBORNÉ PUBLIKACE:

  • Účetní závěrka podnikatelů za rok 2017 (sestavování účetní závěrky podnikatelů)
  • Daňová přiznání k daním z příjmů FO a PO za rok 2017 (aktuální informace pro zpracování daňových přiznání)
  • Pomocník mzdové účetní 2018 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
  • Daňové a nedaňové výdaje (2018) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)
  • Vzory smluv dle NOZ II. – (komentované vzory smluv)
  • Ekonomický a personalistický slovník – (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
  • Smluvní vztahy nejen pro mzdovou účtárnu (komentované vzory smluv)
  • Příručka mzdové účetní 2018 (souhrn pravidel pro mzdovou účetní, výpočet mezd, srážek z mezd a odvodů)
  • Povinnosti zaměstnavatele 2018 – (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)


  • PŘIPRAVUJEME

    Poradce, měsíčník č. 10/2018 (III/2018)
    • Živnostenský zákon s komentářem / JUDr. Viktor Šmejkal
    • Obchodní majetek a podnikání fyzické osobyIng. Ivan Macháček
    • Daňový doklad a účtenka v roce 2018Ing. Václav Benda
    • Aktivace v účetnictvíIng. Zdenka Cardová
    • Odpady - občan a živnostník bez pokutIng. Miroslav Sedláček

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 5/2018 (IV/2018)
    • Živnostenský zákon po noveleJUDr. Eva Dandová
    • Daňová kontrolaIng. Martin Děrgel
    • Archivace účetní a daňové kontrolyIng. Helena Machová
    • Občané Slovenska a zdravotní pojištění v ČRIng. Antonín Daněk

    Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 5-6/2018 (IV/2018)
    • Vnitropodnikové směrniceIng. Vladimír Hruška

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 5/2018 (IV/2018)
    • Novela živnostenského zákonaJUDr. Jana Drexlerová
    • Vrácení odstupného - nová pravidlaRichard W. Fetter
    • Archivace mzdové agendyJUDr. Ladislav Jouza
    • Nejasnosti v souvislosti se zahraničními pracovními cestamiJUDr. Marie Salačová
    • Rodinné podnikáníJUDr. Jana Drexlerová

    1000 řešení – měsíčník č. 4/2018 (II/2018)
    • Daňové a nedaňové výdaje v roku 2018Ing. Eva Sedlákova
    • Zaměstnávání osob se zdravotním postižením - Mgr. Olga Bičáková
    • Minimální vyměřovací základ a zdravotní pojištění - Ing. Antonín Daněk
    • Daň z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

     

     
     
    HORKÁ TÉMATA

     
    Optimalizace základu daně a daňové přiznání
    Při zpracování daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob je na poplatníkovi, aby plně využil všech zákonných možností k daňové optimalizaci své daňové povinnosti. Jak má poplatník správně postupovat?
    Najdete v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, účetním, živnostníkům, zaměstnavatelům, zaměstnancům, daňovým poradcům, plátcům daně, ekonomům, auditorům …
    • 1. Daňová přiznání FO a PO za rok 2017odborná tematická publikace – Ing. Martin Děrgel, Ing. Kateřina Illetško
      /A5, str. 128/
    • 2. DÚVaP 12/2017 – Výdaje v ZDP a v účetnictvípříspěvek – Ing. Dalimila Mirčevská
      /A5, str. 200/
    • 3. DaÚ 1/2018 - Slevy na dani z příjmů FO za rok 2017příspěvek – Ing. Eva Sedláková
      /A4, str. 80/
    • 4. 1000 řešení 1/2018 – Časové rozlišenípraktická řešení – Ing. Karel Janda
      /A5, str. 112/
    • 5. Ekonomický a personalistický slovníkcca 3 000 ekonomických pojmů a výrazů, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách /A5, str. 272/

    Cena balíčku je 768 Kč.
    Cena balíčku s 50 % slevou je 384 Kč.
    Ušetříte 384 Kč.

    Práce pro veřejnou správu – nový katalog
    Nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě bylo novelizováno. Přinášíme kompletně nové znění katalogu. Došlo také k zásadním změnám v odměňování členů zastupitelstva obce, úředníků a zaměstnanců územních samosprávných celků (ÚSC). Jaké změny nastaly v pracovněprávním postavení členů zastupitelstev obcí a jejich odměňování?
    Najdete v našich publikacích, které jsou určeny pracovníkům ve veřejné správě, pracovníkům ve státní správě, obecním úřadům, mzdovým účetním, zdravotnickým zařízením, pracovníkům a ředitelům předškolních, základních, středních, vyšších odborných škol,

    • 1. PaM 12/2017 – Odměňování úředníků, zaměstnanců a členů zastupitelstva obce - změny od 1. 1. 2018příspěvek – JUDr. Ladislav Jouza
      /A4, str. 80/
    • 2. Mini PVS 2-3/2018 – Nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správěúplné znění nařízení
      /A5, str. 112/
    • 3. Mini PVS 12-13/2017 – Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, Nařízení vlády o platových poměrech státních zaměstnancůúplná znění nařízení
      /A5, str. 80/
    • 4. Povinnosti zaměstnavatele – odborná tematická publikaceIng. Luděk Pelcl
      /A5, str. 48/
    • 5. DÚVaP 1/2018 – Mzdová účetní a její problémypříspěvek – JUDr. Ladislav Jouza
      /A5, str. 160/

    Cena balíčku je 440 Kč.
    Cena balíčku s 50 % slevou je 220 Kč.
    Ušetříte 220 Kč.

    Porušování pracovní discipliny
    Pracovní kázeň je základním předpokladem úspěšného plnění úkolů každého zaměstnavatele. Zákoník práce stanoví opatření, která by měla být použita vůči těm, kdo pracovní kázeň porušují. Jaké jsou základní povinnosti zaměstnanců? Co má obsahovat pracovní řád? Jaké mohou být důsledky porušení pracovní kázně?
    Balíček je určen zaměstnavatelům, personalistům, mzdovým účetním, podnikatelům, manažerům, zaměstnancům, ekonomům …

    • 1. PaM 11/2017 – Nedbalosti při prácipříspěvek – JUDr. Eva Dandová
      /A4, str. 80/
    • 2. DaÚ 7-8/2017 – Právní odpovědnost za špatnou prácipříspěvek – JUDr. Ladislav Jouza
      /A4, str. 112/
    • 3. 1000 řešení 11/2017 – Odpovědnost za přestupkypraktická řešení – JUDr. Jana Drexlerová
      /A5, str. 112/
    • 4. Aktualizace II/3 – Trestní zákoník …..úplná znění zákonů
      /A5, str. 152/
    • 5. Poradce 8-9/2018 – Zákoník práce s komentářemkomentář – JUDr. Ladislav Jouza

    Cena balíčku je 968 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 388 Kč.
    Ušetříte 580 Kč.

    Daňové výdaje v kostce 2018
    Které výdaje mohou poplatníci daně z příjmů v praxi uplatnit do daňových výdajů? Komplexní informace ohledně daňových a nedaňových výdajů pro rok 2018 a také praktické příklady najdete v našich publikacích. Jednotlivé hesla jsou abecedně seřazeny.
    Balíček využijí čtenáři, kteří provozují podnikatelskou činnost, jinou samostatnou výdělečnou činnost, zemědělští podnikatelé, fyzické osoby, účetní, daňový poradci, živnostníci, auditoři, ale i pracovníci daňových úřadů …

    • 1. Daňové a nedaňové výdaje 2018odborná tematická publikace – Ing. Eva Sedláková
      /A5, str. 312/
    • 2. DaÚ 3-4/2018 – Změny v zákoně o daních z příjmůpříspěvek – Ing. Eva Sedláková
      /A4, str. 120/
    • 3. PaM 3-4/2018 – Zdanění (či nezdanění) ostatních příjmů fyzických osobpříspěvek – Ing. Helena Machová
      /A4, str. 120/
    • 4. Aktualizace I/2 – Zákon o daních z příjmů …..úplná znění zákonů
      /A5, str. 360/

    Cena balíčku je 1087 Kč.
    Cena balíčku s 50 % slevou je 543,50 Kč.
    Ušetříte 543,50 Kč.



    Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)

    Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku.

    RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E- MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.

    Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

    E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
    • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
    • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

     

     
     
    KONTAKTY

     
    Adresa:   E-mail:
    MK Media, s.r.o.
    Martina Rázusa 1140
    010 01 Žilina
    Slovenská republika
      objednavky@exicon.eu
     
    IČO: 36419176
    DIČ: 2021832285
    IČ DPH: SK2021832285
     
       
     
    Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L.

     

     


    V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
    s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

    Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015
    Untitled Page