Em@ilové noviny

 

č. 6/2011

29. 3. 2011


 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual v legislativě 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 


Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

   Od roku 2009 platí v naší právní úpravě Zákon o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb. Téma novin dnes přiblíží i změny v Zákoně o nemocenském pojištění platné od 1. 1. 2011.
   O tom, jak trestat, a že to vůbec není jednoduché, uzavře rubrika Praktická komunikace 2. částí Umění řídit.
   Přejeme vám příjemné i užitečné čtení těchto, jakož i následujících em@ilových novin.

Denisa Orlická
odpovědná redaktorka
V tomto čísle najdete:

 

 
 
ZÁKON O NEMOCENSKÉM POJIŠTĚNÍ - téma novin

 
ZÁKON O NEMOCENSKÉM POJIŠTĚNÍ S KOMENTÁŘEM

Zákon o nemocenském pojištění č. 187/2006 Sb., platí v naší právní úpravě od 1. 1. 2009. Upravuje nemocenské pojištění komplexně, nebo se vztahuje nejen na zaměstnance, ale i na příslušníky ozbrojených složek a osoby samostatně výdělečně činné. Na rozdíl od předchozí úpravy nemocenského pojištění, které bylo roztříštěno do mnoha právních předpisů, a již šlo o dávky nemocenského pojištění či okruh pojištěných osob, je zákon koncipován tak, že obsahuje jak úpravu hmotně právní, tak i organizační a procesní pro všechny pojištěnce, a již jde o okruh pojištěných osob, jejich nároky z nemocenského pojištění, stanovení rozhodného období, způsob výpočtu denního vyměřovacího základu, posuzování zdravotního stavu, organizační uspořádání nemocenského pojištění včetně řízení v tomto pojištění.
Podrobně jsou vymezeny informační systémy – registry pojištěnců a zaměstnavatelů. Tím došlo k zajištění jednotnosti a přehlednosti právní úpravy systému nemocenského pojištění.
V důsledku přijetí nového zákona se zrušily všechny předchozí zákony upravující nemocenské pojištění včetně jejich prováděcích předpisů. Pokud jde o pojistné, je nadále upraveno zákonem č. 589/ 1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti. Současně s přijetím zákona o nemocenském pojištění bylo třeba novelizovat celou řadu dalších zákonů včetně zákoníku práce.
Nové pojetí zákona přeneslo provádění nemocenského pojištění od zaměstnavatele na správy sociálního zabezpečení a zvýšilo zainteresovanost zaměstnavatelů na pracovní neschopnosti svých zaměstnanců.
Nově se totiž zavedla povinnost zaměstnavatelů finančně zabezpečit své zaměstnance v období prvních 14 kalendářních dnů pracovní neschopnosti, popř. nařízené karantény. Zaměstnavatelé tedy zabezpečují agendu související s výplatou náhrady mzdy v počátku pracovní neschopnosti, avšak snížily se jim administrativní náklady na provádění nemocenského pojištění a výplatu dávek. Zaměstnavatelé se od 1. 1. 2009 již nerozdělují na organizace a malé organizace. Zaměstnavatelé tak vlastně budou plnit v systému nemocenského pojištění úlohu v oblasti evidenční a oznamovací.
Mimo tyto dvě zcela radikální změny zákon o nemocenském pojištění od 1. 1. 2009 upravuje rozsah a podmínky účasti na nemocenském pojištění, podstatným způsobem mění obecné podmínky nároku na dávky, způsob stanovení rozhodného období pro výpočet dávek a zejména pak konstrukci výpočtu denního vyměřovacího základu, kde dochází ke změnám i v redukčních hranicích. Nově je upraven i nárok na dávku při souběhu zaměstnání. Pokud jde o dávky v mateřství, je rozšířen okruh osob, které mohou pobírat peněžitou pomoc v mateřství, o manžela ženy, která porodila, a není-li manžel otcem dítěte, tak i o otce dítěte, který bude o dítě pečovat, a to na základě písemného souhlasu matky.
Nově bude umožněno při ošetřování dítěte vystřídání rodičů. Zákon i nově definuje podmínky pro posuzování pracovní neschopnosti a zvyšuje odpovědnost lékařů za její posuzování. Velmi podrobně se zákon zabývá i odpovědností za přeplatky na dávkách nemocenského pojištění a stanoví sankce (pokuty) za neplnění nově stanovených povinností.
Protože zákon o nemocenském pojištění byl projednán a schválen již v r. 2006, byly postupně přijímány drobné, ale i zásadní úpravy, z nichž připomínáme např. úpravu, která upřesnila některé povinnosti lékařů a změnila tiskopisy o dočasné pracovní neschopnosti a ošetřovném, dále úpravu přijatou v souvislosti s úsporným balíčkem od 1. 1. 2010 a další úsporná opatření, přijatá ke snížení deficitu státního rozpočtu, platná od 1. 1. 2011.

PŘEHLED ZMĚN V OBLASTI NEMOCENSKÉHO POJIŠTĚNÍ

Zákonem č. 347/2010 Sb. došlo v oblasti nemocenského pojištění k těmto změnám:
  1. změny v zákoně o nemocenském pojištění:
    • denní výše nemocenského byla ponechána na 60% sazbě, přesto, že toto úsporné opatření mělo původně trvat jen pro r. 2010,
    • vznik nároku na nemocenské se v období od 1. 1. 2011 do 31. 12. 2013 posouvá o jeden týden, takže nárok na nemocenské vzniká, bude-li pracovní neschopnost trvat déle než 21 kalendářních dnů a bude se poskytovat od 22. dne pracovní neschopnosti,
    • nově se pro uvedené tříleté období stanoví podpůrčí doba u poživatelů starobního či invalidního důchodu pro invaliditu 3. stupně na délku 63 kalendářních dnů,
    • v uvedeném období se pro stanovení denního vyměřovacího základu budou vylučovat místo 14 kalendářních dnů poskytnuté náhrady mzdy od zaměstnavatele 21 kalendářních dnů,
    • v uvedeném období budou lékaři povinni u pracovní neschopnosti, která trvá déle než 21 kalendářních dnů, potvrdit zaměstnanci její trvání k 21. kal. dni na předepsaném tiskopisu „Potvrzení o trvání dočasné pracovní neschopnosti“, lidově označovaném jako „lístek na peníze“,
    • u peněžité pomoci v mateřství dochází k upřesnění u nástupu na tuto dávku u žen, které nastoupí na mateřskou dovolenou později než počátkem šestého týdne před očekávaným dnem porodu, a to v tom smyslu, že stanovení podpůrčí doby a rozhodného období bude posouzeno vždy k počátku šestého týdne, před počátkem očekávaného dne porodu.
  2. změny v zákoně o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti:
    • nezvyšuje se, ale naopak se zachovává sazba pro stanovení výše pojistného 25 %,
    • nebude se odečítat náhrada mzdy za dobu dočasné pracovní neschopnosti,
    • zavádí se možnost pro malé zaměstnavatele s počtem do 25 zaměstnanců dobrovolně si zvolit o jeden procentní bod vyšší sazbu pojistného s tím, že si budou moci odečíst od odváděného pojistného polovinu částky náhrady mzdy,
    • z úsporných důvodů se ponechává pro r. 2011 maximální vyměřovací základ ve výši sedmdesáti dvounásobku průměrné mzdy,
  3. změny v zákoníku práce:
    • náhrada mzdy od zaměstnavatele se v období od 1. 1. 2011 do 31. 12. 2013 prodlužuje z prvních 14 kalendářních dnů dočasné pracovní neschopnosti na 21 kalendářních dnů,
    • v tomto období bude zaměstnavatel oprávněn provést kontrolu, zda se zaměstnanec v pracovní neschopnosti zdržuje v místě pobytu a zda dodržuje povolené vycházky.

Souběh pojištění z více zaměstnání
§ 8
Vykonává-li zaměstnanec více zaměstnání, z nichž každé zakládá účast na pojištění, je pojištěn z každého z těchto zaměstnání.

Komentář
Pro účast na nemocenském pojištění u zaměstnance, který vykonává více zaměstnání, zůstává zachována zásada, že každé takové zaměstnání bude posuzováno samostatně a také v každém zaměstnání bude zaměstnanec účasten nemocenského pojištění, samozřejmě za předpokladu, že byly splněny podmínky stanovené pro zaměstnání, zakládající účast na nemocenském pojištění.
Po skončení těchto zaměstnání bude nadále zaměstnanci plynout ochranná lhůta z každého z nich. Nově je však upraveno poskytování dávek, které umožní poskytnout stejnou dávku ze všech těchto zaměstnání jen jednou. Pokud půjde o výši dávky, bude vypočtena ze všech pojištěných činností při současném respektování konstrukce výpočtu dávky.


Podmínky účasti osob samostatně výdělečně činných na pojištění
§ 11
Osoba samostatně výdělečně činná je účastna pojištění, jestliže
a) vykonává samostatnou výdělečnou činnost na území České republiky anebo mimo území České republiky, avšak na základě oprávnění vyplývajících z právních předpisů České republiky, a
b) podala přihlášku k účasti na pojištění na předepsaném tiskopisu.

Pojištění při výkonu několika samostatných výdělečných činností
§ 12
Jestliže osoba samostatně výdělečně činná vykonává souběžně několik samostatných výdělečných činností, je z nich pojištěna jen jednou.

Vznik a zánik pojištění osob samostatně výdělečně činných
§ 13
  1. (1)   Pojištění vzniká osobě samostatně výdělečně činné dnem, který uvedla v přihlášce k účasti na pojištění, nejdříve však dnem, ve kterém byla přihláška podána.
  2. (2)   Osobě samostatně výdělečně činné zaniká pojištění
    1. a)   dnem uvedeným v odhlášce z pojištění, ne však dříve než dnem, ve kterém byla tato odhláška podána,
    2. b)   dnem skončení samostatné výdělečné činnosti,
    3. c)   dnem zániku oprávnění vykonávat samostatnou výdělečnou činnost,
    4. d)   dnem, od kterého jí byl pozastaven výkon samostatné výdělečné činnosti,
    5. e)   prvním dnem kalendářního měsíce, za který nebylo ve stanovené lhůtě podle zvláštního právního předpisu1) zaplaceno pojistné, nebo sice bylo zaplaceno v této lhůtě, avšak v nižší částce, než mělo být zaplaceno, nebo
    6. f)   dnem nástupu výkonu trestu odnětí svobody nebo zabezpečovací detence.

Komentář k § 11 až 13
V souvislosti s přijetím tohoto zákona došlo ke změnám či zrušení řady zákonů. Jednou z takových podstatných změn bylo zahrnutí OSVČ do okruhu pojištěných osob. Jak již bylo zdůvodněno v úvodu komentáře, došlo od 1. 1. 2009 ke sjednocení právní úpravy pro zaměstnance i pro OSVČ s tím, že nemocenské pojištění OSVČ zůstává nadále dobrovolné. Část šestá zákona č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení, byla zrušena.
OSVČ, která je účastna nemocenského pojištění, bude posouzena od 1. 1. 2011 vždy jako OSVČ, která vykonává hlavní samostatnou činnost, a to i když budou trvat důvody pro výkon vedlejší činnosti. Nově je OSVČ povinna platit zálohy na důchodové pojištění alespoň v minimální výši (1 807 Kč) či podle výše dosaženého daňového základu za předchozí kalendářní rok. Pokud jde o sazbu pojistného na nemocenské pojištění, pro úplnost se dodává, že byla zvýšena ze 1,4 na 2,3 %. Proto se zvýšila minimální platba z 56 Kč na 92 Kč. Zde je třeba upozornit, že si OSVČ musí zvýšit platbu pojistného na nemocenské pojištění alespoň na 92 Kč nejpozději do 21. 2. 2011, kdy je splatné pojistné za leden 2011, jinak jí účast na nemocenské pojištění zanikne. Splatnost pojistného na nemocenské je od 1. do 20. dne následujícího měsíce.
Od 1. 1. 2011 se také zpřísnily podmínky nároku na výplatu nemocenského. Nárok na výplatu nemocenského vzniká, jestliže účast na nemocenském pojištění OSVČ trvala aspoň po dobu tří kalendářních měsíců před vznikem sociální události. Možnost zpětné přihlášky k nemocenskému pojištění do 8 kal. dní od zahájení samostatné výdělečné činnosti a nárok na nemocenské od prvního dne účasti na nemocenském pojištění, jestliže přihláška byla podána do osmi dnů od zahájení činnosti, byla zrušena. V souladu s úspornými opatřeními, zapracovanými do zákona o nemocenském pojištění, náleží OSVČ nemocenské od OSSZ až od 22. kalendářního dne trvání dočasné pracovní neschopnosti.


§ 21
  1. (1)   Denní vyměřovací základ stanovený podle § 18 až 20 se upraví pro výpočet
    1. a)   nemocenského a ošetřovného tak, že do částky první redukční hranice se počítá 90 %, z částky nad první redukční hranici do druhé redukční hranice se počítá 60 %, z částky nad druhou redukční hranici do třetí redukční hranice se počítá 30 % a k částce nad třetí redukční hranici se nepřihlíží,
    2. b)   peněžité pomoci v mateřství a vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství tak, že do částky první redukční hranice se počítá 100 %, z částky nad první redukční hranici do druhé redukční hranice se počítá 60 %, z částky nad druhou redukční hranici do třetí redukční hranice se počítá 30 % a k částce nad třetí redukční hranici se nepřihlíží.
  2. (2) Částky denního vyměřovacího základu vypočtené podle odstavce 1 v pásmech do první redukční hranice, nad první redukční hranici do druhé redukční hranice a nad druhou redukční hranici do třetí redukční hranice se zaokrouhlují s přesností na 2 platná desetinná místa.
  3. (3) Denní vyměřovací základ stanovený podle odstavců 1 a 2 se zaokrouhluje na celé koruny nahoru.
  4. (4) Pro výpočet dávek se používá denní vyměřovací základ stanovený podle odstavců 1 až 3.

Komentář
Dávky se stanoví ze započitatelného příjmu zaměstnance, zúčtovaného v rozhodném období, ale pokud vypočtený denní vyměřovací základ převýší stanovené redukční hranice, je třeba ho upravit podle tohoto ustanovení s tím, že k částce nad třetí redukční hranici se nepřihlíží.
Denní vyměřovací základ pro nemocenské a ošetřovné se do částky první redukční hranice počítá 90 %, z částky nad první do druhé redukční hranice 60 % a z částky nad druhou do třetí redukční hranice jen 30 %.
U peněžité pomoci v mateřství a vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství se do částky první redukční hranice počítá 100 %, ostatní % redukčních hranic zůstávají stejné jako pro nemocenské a ošetřovné. Takto vypočtené hraniční částky se zaokrouhlují s přesností na dvě desetinná místa.
Od 1. 1. 2011 platí tyto redukční hranice denního vyměřovacího základu:
  • první redukční hranice = 825 Kč
  • druhá redukční hranice = 1 237 Kč
  • třetí redukční hranice = 2 474 Kč
Celková výše redukčních hranic je vyhlašována MPSV ve Sbírce zákonů a vyhlašuje se vždy s platností od 1. ledna. Je stanovena v souladu s § 22 zákona o nemocenském pojištění.
Denní vyměřovací základ stanovený podle § 21 odst. 1 a 2 se zaokrouhluje jako dosud na celé koruny nahoru.
V praxi bude výpočet proveden takto:
Do částky 1. redukční hranice, tj. do 825 se počítá 90 %
825 × 90 % = 742,50 Kč
Z rozdílu mezi první a druhou redukční hranicí se počítá 60 %
412 × 60 % = 247,20 Kč
Z rozdílu mezi druhou redukční hranicí a třetí redukční hranicí se počítá 30 %
1 237 × 30 % = 371,10 Kč
Výsledná částka ve výši 1 360,80 Kč a po zaokrouhlení 1 361 Kč je maximální denní vyměřovací základ, platný pro rok 2011 Kč.
Výši nemocenského za kalendářní den získáme vynásobením výsledné částky denního vyměřovacího základu příslušnou sazbou ve smyslu § 29, tj. 60 % sazbou, platnou pro celou délku trvání pracovní neschopnosti
U maximálního denního vyměřovacího základu to bude:
1 361 × 60 % = 816,60 Kč – po zaokr. 817 Kč.
U peněžité pomoci v mateřství bude výpočet proveden takto:
Do částky 1. redukční hranice se počítá 100 %
825 × 100 % = 825 Kč
Do částky nad první redukční hranici do druhé redukční hranice se počítá 60 %
412 × 60 % = 247,20 Kč
Do částky nad druhou redukční hranici do třetí redukční hranice se počítá 30 %
1 237 × 30 % = 371,10 Kč
Výsledná částka 1 443,30 se zaokrouhlí na celé koruny nahoru, tj. 1 444 Kč a je maximálním denním vyměřovacím základem pro peněžitou pomoc v mateřství pro rok 2011. Po vynásobení 70 % sazbou, platnou pro peněžitou pomoc v mateřství získáme po zaokrouhlení maximální výši peněžité pomoci v mateřství na jeden kalendářní den, tj. 1 011 Kč.


(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku Poradce 8/2011)

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
ÚČAST NA NEMOCENSKÉM POJIŠTĚNÍ PŘI OPAKOVANÉM ZAMĚSTNÁNÍ U TÉHOŽ ZAMĚSTNAVATELE

Zaměstnanec ukončil u svého zaměstnavatele pracovní poměr 31. 12. 2010. U téhož zaměstnavatele nastoupil od 5. – 10. 7. 2011 na 6 dnů s výdělkem 8 000 Kč.
Je zaměstnanec účasten nemocenského pojištění?
Zaměstnanec nebude účasten nemocenského pojištění, nebo mezidobí trvalo 6 měsíců. Kdyby tuto práci vykonal např. v dubnu, byl by účasten v tomto měsíci nemocenského pojištění, nebo nesplnil mezidobí 6 měsíců od skončení předchozího a navázání dalšího zaměstnání u téhož zaměstnavatele.

NEMOCENSKÉ POJIŠTĚNÍ PŘI ZAMĚSTNÁNÍ MALÉHO ROZSAHU

Zaměstnankyně uzavřela se svým zaměstnavatelem pracovní poměr od 1. 1. 2011 do 31. 8. 2011 s příjmem 1 900 Kč. Jde o zaměstnání malého rozsahu. Tento příjem dosahovala po celou dobu pracovního poměru s výjimkou dubna a června 2011, kdy obdržela odměnu 1 100 Kč. Zaměstnankyně měla v dubnu příjem 3 000 Kč. V květnu a červnu měla zaměstnankyně 1 900 Kč a v červenci spolu s odměnou opět 3 000 Kč a je v tomto měsíci účastna nemocenského pojištění. V tomto měsíci onemocněla a uplatnila nárok na nemocenské. V říjnu po skončení pracovního poměru jí zaměstnavatel zúčtoval 5 000 Kč za dobré výsledky.
Kdy přihlásit zaměstnankyni k účasti na nemocenském pojištění?
Mzdová účetní musí tuto zaměstnankyni přihlásit k účasti na nemocenském pojištění od 1. 1. 2011. V květnu a červnu měla zaměstnankyně 1 900 Kč a v červenci spolu s odměnou opět 3 000 Kč. Navíc v tomto měsíci onemocněla a uplatnila nárok na nemocenské. Pokud zaměstnankyně v měsíci, kdy byla účastna nemocenského pojištění, onemocněla, měla by nárok na náhradu mzdy i nemocenské z rozhodného období od 1. 1. 2011 do 30. 6. 2011 a zahrnovaly by se tam všechny příjmy, i když v kalendářních měsících s příjmem 1 900 Kč nebyla pojištěna. V říjnu po skončení pracovního poměru jí zaměstnavatel zúčtoval 5 000 Kč za dobré výsledky. Tento příjem po skončení zaměstnání malého rozsahu se považuje za příjem zúčtovaný do kalendářního měsíce, kdy zaměstnání skončilo, tj. do září a zaměstnavatel musí odvést pojistné.

NAVÁZANÍ PRACOVNÍHO POMĚRU U TÉHOŽ ZAMĚSTANAVATELE BEZ PŘERUŠENÍ

Zaměstnanec, který k 31. březnu ukončil pracovní poměr, dne 1. dubna u téhož zaměstnavatele navázal nový pracovní poměr a před vlastním vstupem do práce by dne 1. dubna v 5 hod. ráno došlo ke zranění při dopravní nehodě a on byl uznán práce neschopným.
Vznikne zaměstnanci nárok na nemocenské?
Kdyby nešlo o nástup k témuž zaměstnavateli, pak by sice nárok na nemocenské vznikl též, avšak jen z titulu ochranné lhůty. Nová účast na nemocenském pojištění by mu nevznikla, nebo nedošlo k faktickému nástupu zaměstnance do organizace. Blíže § 10 odst. 1 písm. a) zákona. Zde je nutno zdůraznit, že tento odstavec platí pouze tehdy, když na sebe navazují stejné druhy pracovních vztahů, např. 2 pracovní poměry po sobě jdoucí u téhož zaměstnavatele. Pozor, podmínkou nepřetržitého trvání účasti na nemocenském pojištění u navazujících pracovních vztahů je, že ani jedno zaměstnání není zaměstnáním malého rozsahu.

OCHRANNÁ LHŮTA PRO TĚHOTNÉ ŽENY

Zaměstnankyně ukončila po pěti letech pracovní poměr dne 28. 2. 2011. Byla těhotná, a proto její ochranná lhůta činí 180 kal. dní. Zaměstnankyně však dne 1. 4. 2011 nastoupila k novému zaměstnavateli, ale tam ve zkušební době po 20 kal. dnech pracovní poměr ukončila.
Jaká je její ochranná lhůta?
Její ochranná lhůta z posledního zaměstnání trvala 20 kal. dnů, z předchozího zaměstnání trvala 180 kal. dnů, z této doby vyčerpala 31 kal. dnů ve dnech od 1.– 31. 3. 2011, kdy nepracovala, a proto součet ochranných lhůt činí 169 kal. dnů. Pokud do této doby „spadne“ počátek šestého týdne před očekávaným dnem porodu, bude mít nárok z ochranné lhůty na peněžitou pomoc v mateřství.

POKRAČOVÁNÍ V PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI

Zaměstnanec má ukončenou pracovní neschopnost v úterý a od středy pracuje. Po dvou hodinách práce pro bolesti odchází k lékaři a ten mu od středy vystaví pracovní neschopnost.
Jde o pokračovnání pracovní neschopnosti?
Zaměstnanec ve středu obdrží za 2 hodiny mzdu a za zbytek (práce v osmihodinových směnách) obdrží 6/8 nemocenského. Jde o pokračování pracovní neschopnosti.


(Víc otázek a odpovědí na toto téma najdete v měsíčníku Poradce 8/2011)

 

 
 
P6 AKTUAL V LEGISLATIVĚ

 
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME:

Částka číslo 23/2011 ze dne 16.3.2011
62/2011 Vyhláška o podmínkách připojení k plynárenské soustavě a o změně vyhlášky Ministerstva průmyslu a obchodu č. 251/2001 Sb., kterou se stanoví Pravidla provozu přepravní soustavy a distribučních soustav v plynárenství

Částka číslo 24/2011 ze dne 18.3.2011
63/2011 Nařízení vlády o stanovení minimálních hodnot a ukazatelů standardů kvality a bezpečnosti a o způsobu jejich prokazování v souvislosti s poskytováním veřejných služeb v přepravě cestujících
64/2011 Vyhláška o plánech péče, o podkladech k vyhlašování, evidenci a označování chráněných území

Částka číslo 25/2011 ze dne 18.3.2011
65/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 336/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na zdravotnické prostředky a kterým se mění nařízení vlády č. 251/2003 Sb., kterým se mění některá nařízení vlády vydaná k provedení zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů

Částka číslo 26/2011 ze dne 21.3.2011
66/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 154/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na aktivní implantabilní zdravotnické prostředky a kterým se mění nařízení vlády č. 251/2003 Sb., kterým se mění některá nařízení vlády vydaná k provedení zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ve znění nařízení vlády č. 307/2009 Sb.
67/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 453/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na diagnostické zdravotnické prostředky in vitro, ve znění nařízení vlády č. 246/2009 Sb.
68/2011 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti Kolektivní smlouvy vyššího stupně

Částka číslo 27/2011 ze dne 21.3.2011
69/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů
70/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 311/2007 Sb., o jednacím řádu pro insolvenční řízení a kterou se provádějí některá ustanovení insolvenčního zákona

Částka číslo 28/2011 ze dne 23.3.2011
71/2011 Vyhláška o formě, struktuře a způsobu vedení a poskytování údajů, které je banka a pobočka zahraniční banky povinna vést a které je povinna poskytnout Fondu pojištění vkladů
72/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 277/2004 Sb., o stanovení zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel, zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel s podmínkou a náležitosti lékařského potvrzení osvědčujícího zdravotní důvody, pro něž se za jízdy nelze na sedadle motorového vozidla připoutat bezpečnostním pásem (vyhláška o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel), ve znění vyhlášky č. 253/2007 Sb.

Částka číslo 29/2011 ze dne 25.3.2011
73/2011 Zákon o Úřadu práce České republiky a o změně souvisejících zákonů
74/2011 Usnesení Poslanecké sněmovny k zákonu o Úřadu práce České republiky a o změně souvisejících zákonů, přijatému Par-lamentem dne 9. února 2011 a vrácenému prezidentem republiky dne 23. února 2011
75/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů
76/2011 Zákon o přechodném snížení cen a úhrad léčiv
77/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
78/2011 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí
79/2011 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce

Částka číslo 30/2011 ze dne 25.3.2011
80/2011 Nález Ústavního soudu ze dne 1. března 2011 sp. zn. Pl. ÚS 55/10 ve věci návrhu na zrušení zákona č. 347/2010 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s úspornými opatřeními v působnosti Ministerstva práce a sociálních věcí

Částka číslo 31/2011 ze dne 25.3.2011
81/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 430/2006 Sb., o stanovení geodetických referenčních systémů a státních mapových děl závazných na území státu a zásadách jejich používání
82/2011 Vyhláška o měření elektřiny a o způsobu stanovení náhrady škody při neoprávněném odběru, neoprávněné dodávce, neoprávněném přenosu nebo neoprávněné distribuci elektřiny
83/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 415/2006 Sb., kterou se stanoví technické podmínky a postup při pořizování a dalším zpracovávání biometrických údajů obsažených v nosiči dat cestovního dokladu, ve znění vyhlášky č. 75/2009 Sb.
84/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 296/2004 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel a kterou se mění vyhláška č. 177/2000 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel, zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů
85/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 642/2004 Sb., kterou se provádí zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů

MEDZINÁRODNÍ SMLOUVY:

Částka číslo 8/2011 ze dne 17.3.2011
15. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi Českou republikou a Královstvím Saúdské Arábie o podpoře a vzájemné ochraně investic
16. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu mezi Českou republikou a Uzbeckou republikou o změně Dohody mezi Českou republikou a Uzbeckou republikou o vzájemné podpoře a ochraně investic, podepsané dne 15. ledna 1997 v Praze

Částka číslo 10/2011 ze dne 23.3.2011
18. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi Českou republikou a Gruzií o podpoře a vzájemné ochraně investic

Částka číslo 12/2011 ze dne 28.3.2011
20. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu mezi Českou republikou a Indickou republikou o změně Dohody mezi Českou republikou a Indickou republikou o podpoře a ochraně investic, podepsané dne 11. října 1996 v Praze
21. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Republiky Srbsko o změnách Dohody mezi vládou České republiky a federální vládou Svazové republiky Jugoslávie o vzájemné podpoře a ochraně investic, podepsané dne 13. října 1997 v Bělehradě
22. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Programu spolupráce mezi Ministerstvem kultury České republiky a Ministerstvem kultury Indické republiky na léta 2010-2012
23. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Republiky Makedonie o spolupráci v boji proti trestné činnosti
24. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Arménské republiky o vojenské spolupráci

Částka číslo 13/2011 ze dne 28.3.2011
25. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Ujednání o kulturní spolupráci na léta 2010-2011 mezi Ministerstvem kultury České republiky a Ministerstvem vzdělávání, kultury a vědy Mongolska

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
UMĚNÍ ŘÍDIT – 2. ČÁST

Ústní varování

Tak jako by se dala udělat stupnice závažnosti prohřešků, dá se udělat i stupnice disciplinárních či kárných opatření. Na jejím začátku je ústní varování.
Je to přiměřeným řešením, když jde o první a současně méně závažné porušení pravidel. Přitom je třeba postupovat tak, aby si pracovník uvědomil, že nejde o přátelské domlouvání, ale o oficiální varování. To dosáhneme tím, že dodržíme následující postup:
  1. Výslovně uvedeme, že jde o ústní varování a záznam o něm bude uložen do osobní složky pracovníka (i když jde o ústní varování, je nutno o něm udělat písemný záznam).
  2. Definujeme problém a určíme, jak byla porušena pravidla společnosti,
  3. Navrhneme způsob řešení problému.
  4. Ujistíme se o tom, že pracovník pochopil, jaká náprava se od něho očekává.

Písemné varování

Když se ústní varování minulo účinkem a pracovník svoje chování nezměnil, nastupuje druhý krok, jímž je písemné varování. Je ho možné udělit též bez předcházejícího ústního varování v případě, že jde o závažný přestupek, který měl za následek vážné škody, ohrožení jiných pracovníků, případně jejich zranění. Postup je obdobný jako při ústním varování:
  1. Iinformujeme zaměstnance, že se mu uděluje písemné varování.
  2. Definujeme problém a určíme, jak byla porušena pravidla společnosti.
  3. Popíšeme další možné následky v případě, že nedojde k nápravě.
  4. Necháme pracovníka podepsat písemné varování, i my ho podepíšeme s uvedením data.
V případě, že pracovník odmítne podepsat písemné varování, je třeba přizvat třetí osobu, celý proces varování zopakovat a dát záznam o písemném varování podepsat svědkovi.
Písemné varování navenek připomíná hýkání úředního šimla. Ve skutečnosti je to účinný nástroj k tomu, aby pracovník pochopil, že když se nezmění, může to pro něho mít katastrofální následky. Tam, kde to situace vyžaduje, může být písemné varování doplněno přeřazením na nižší funkci.

Transparentnost a prokazatelnost je alfou a omegou disciplinárního procesu. V pravidlech společnosti popsaný metr. Tím se vyhneme obviněním ze zaujatosti (mě pokárali a Frantovi se nic nestalo, protože chodí se šéfem na pivo).

Prokazatelnosti dosáhneme správným vedením dokumentace o disciplinárním procesu. Záznam by měl obsahovat následující položky:
  • jednoznačné určení důvodu disciplinárního jednání;
  • popis prohřešku s odvoláním na konkrétní pravidlo, které bylo porušeno včetně uvedení faktů (výše škody, popis události, svědectví spolupracovníků…);
  • pojmenování formy disciplinárního jednání (ústní/písemné varování);
  • popis opatření k nápravě situace s uvedením termínů;
  • popis dalších možných následků v případě nedodržení dohodnutých opatření.

Celá dokumentace by měla být vedena jednoznačným a srozumitelným jazykem, bez zveličování některých faktů, bez osobních invektiv a neověřených tvrzení.

Smysl disciplinárního procesu není trestat, ale dosáhnout nápravu. Aspoň tak to tvrdí teorie.
Praxe ukazuje, že je mnohem jednodušší trestat – celá historie lidstva je seznamem samoúčelných trestů – počínaje vyhnáním z Ráje až po mlácení potomka za špatné vysvědčení.
Bude to tím, že zatímco mávat nad hlavou ohnivým mečem dokáže každý, dosáhnout změnu postoje dokážou jen někteří. Proč je to tak těžké? Proto, že je třeba umět nejen vysvětlit, co je problém, ale i proč je to problém. To je dvakrát těžké v případech, když jde o pracovníka – hvězdu, jakými jsou například špičkoví programátoři. Ti mají tendenci ostatní považovat za mentálně méněcenné a tedy nehodné toho, aby s nimi marnili čas vysvětlováním. Výsledkem je, že jejich chování blokuje komunikaci a tím pádem vytváří špatnou atmosféru na pracovišti. Vysvětlit takovému člověku, že jeho chování je důvodem k disciplinárnímu řízení a může mít vážné následky, to je sisyfovská práce. Nechceme totiž od něho nic méně, než převzít plnou odpovědnost za svoje chování a jednání. Když se nám to podaří, máme vyhranou jen bitvu, ale ne válku.

Tu vyhrajeme až potom, kdy od hvězdy získáme slib, že se změní. Vlastně ani tehdy ne, ale až poté, co spolupracovníci zkonstatují, že se s ním už dá celkem rozumně mluvit. Abychom ale nekřivdili hvězdám – často je problém na obou stranách: hvězda si uvědomuje svoji výjimečnost a ostatní jí ji zpravidla závidí. Z pohledu manažera je v takových případech nejdůležitější správně vyhodnotit situaci. Připravíme si například takovýto formulář:

Závažnost problému:

Malá

střední

velká

Dopad na firmu:

Malý

střední

velký

Dopad na pracovní skupinu:

Malý

střední

velký


Když si v tomto formuláři zaškrtneme jednotlivé hodnoty, získáme názorný přehled o závažnosti situace. Podle toho pak zvolíme další postup.

V každém případě však, pokud je to aspoň trochu možné, zvolíme správnou dobu na rozhovor s pracovníkem. Nemá totiž smysl hned po incidentu zkoušet přesvědčovat pracovníka o potřebě změny jeho postojů. Stejně neefektivní je odkládat pohovor na dobu, když už je incident úplně zapomenut, a na programu dne jsou jiné problémy. Disciplinární proces je natolik vážná věc, že pro ni je třeba zvolit vhodné prostředí a zaručit její diskrétnost.
Přitom je třeba mít na paměti, že disciplinární proces představuje nápor na pracovníka. Může se cítit ohrožený, ukřivděný, nepochopený a nedoceněný současně a je z toho nešťastný a deprimovaný.
Výsledkem toho je, že často odbíhá od předmětu rozhovoru.
Úkolem manažera je stále se vracet k problému, který řeší, a striktně sledovat předem připravený scénář.

Začali jsme testem a testem i skončíme. Tentokrát se pokusíme zjistit, nakolik jsou vám zásady vedení disciplinárního procesu vlastní.

Test

1. Na problém je třeba reagovat, když:
a) došlo k porušení pravidel společnosti;
b) žádá si to nadřízený;
c) jde o opakovaný problém s tímtéž pracovníkem.

2. Dobrý manažer:
a) rozpozná problém sám;
b) dozví se o něm od jiných manažerů;
c) dozví se o něm od pracovníků.

3. Disciplinární problém je třeba řešit:
a) hned, jak ho manažer identifikuje;
b) v průběhu pravidelného pohovoru se zaměstnancem;
c) na nejbližší pracovní poradě.

4. Po uskutečnění pohovoru je třeba:
a) problém považovat za vyřešený;
b) sledovat, zda ve stanoveném termínu došlo ke změně, a mluvit o tom s pracovníkem;
c) mluvit s pracovníkem jen tehdy, když se problém opakuje.

5. Pro disciplinární pokračování:
a) je třeba zvolit vhodné místo a čas;
b) je vhodným místem pracovní porada;
c) je vhodné to místo, kde pracovníka potkáme.

Vyhodnocení:
Když jste odpověděli 1a, 2a, 3a, 4b, 5a, jste připraven vést disciplinární pokračování.


Závěr
Disciplinární proces není jednosměrnou cestou, vedoucí jen směrem k pracovníkovi. Stejně důležitý je i pro manažera. Pomáhá mu upevnit jeho autoritu, dává mu prostor pro prezentaci hodnot, které vyznává společnost, a chrání manažera i firmu před případnými soudními spory. Proto klíčovým slovem je důslednost a ještě jednou důslednost. Jen ta zabezpečí účinnost celého procesu.

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 




31. března čtvrtek



Daně z příjmů - plátce

Odvod „srážkové“ daně sražené v únoru 2011 a hlášení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů ze zaměstnání do 5 000 Kč)

(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod zajištění daně sraženého v únoru 2011 a hlášení o provedení zajištění

(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Výpočet daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků a roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2010 (přeplatek přes 50 Kč se poplatníkovi vrátí se mzdou za březen, případný nedoplatek se nesráží)

(§ 38ch odst. 4 a 5, § 35d odst. 6 až 9 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daně z příjmů – poplatník

Základní termín podání přiznání k daním z příjmů za rok 2010, splatnost těchto daní a předložení plných mocí k zastupování skončí až 1. dubna 2011 !




1. dubna

pátek




Daně z příjmů – poplatník

Podání přiznání k daním z příjmů za zdaňovací období kalendářního roku 2010, pokud není využit „poradce“ a účetní závěrka nepodléhá povinnému auditu

(§ 136 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Splatnost daní z příjmů (doplatku) za zdaňovací období kalendářního roku 2010, pokud není využit „poradce“ a účetní závěrka nepodléhá povinnému auditu

(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání plné moci k zastupování „poradcem“, který za poplatníka zpracuje a předloží daňové přiznání za rok 2010, a to až v prodlouženém termínu do 1. 7.

(§ 136 odst. 2 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)


8. dubna

pátek


Zdravotní pojištění – OSVČ

Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za březen 2011

(§ 7 odst. 2 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích zdravotním pojišťovnám za rok 2010, pokud OSVČ není povinna podat přiznání k dani z příjmů za rok 2010

(§ 24 odst. 2 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

11. dubna

pondělí

(za sobotu 9. 4.)

Zdravotní pojištění – OSVČ

Doplacení zdravotního pojistného za rok 2010 (vyrovnání rozdílu mezi zaplacenými zálohami a vyšším pojistným) u OSVČ podávajících daňové přiznání až poslední den základní lhůty 1. 4. (jinak do 8 dnů po podání přiznání!)

(§ 8 odst. 5 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název krajiny Název měny Měna 15.3. 16.3. 17.3. 18.3. 21.3. 22.3.
Austrálie dolar AUD 17,298 17,325 17,167 17,124 17,34 17,41
Brazílie real BRL 10,493 10,519 10,444 10,339 10,371 10,338
Bulharsko lev BGN 12,472 12,462 12,475 12,469 12,512 12,497
Čína renminbi CNY 2,673 2,659 2,65 2,627 2,626 2,625
Dánsko koruna DKK 3,271 3,268 3,271 3,27 3,281 3,278
EMU euro EUR 24,395 24,375 24,4 24,385 24,47 24,445
Filipíny peso PHP 40,082 39,941 39,673 39,481 39,573 39,69
Hongkong dolar HKD 2,253 2,241 2,233 2,212 2,21 2,207
Chorvatsko kuna HRK 3,304 3,305 3,308 3,304 3,316 3,314
Indie rupie INR 38,743 38,773 38,622 38,328 38,307 38,238
Indonesie rupie IDR 2,002 1,991 1,985 1,968 1,976 1,972
Japonsko jen JPY 21,728 21,681 22,109 21,266 21,267 21,226
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,504 2,501 2,46 2,458 2,48 2,491
Jižní Korea won KRW 1,547 1,542 1,538 1,531 1,536 1,536
Kanada dolar CAD 17,707 17,738 17,667 17,549 17,653 17,57
Litva litas LTL 7,065 7,059 7,067 7,062 7,087 7,08
Lotyšsko lat LVL 34,51 34,525 34,512 34,491 34,521 34,485
Maďarsko forint HUF 8,902 8,918 8,915 8,922 9,025 9,039
Malajsie ringgit MYR 5,728 5,728 5,704 5,653 5,683 5,677
Mexiko peso MXN 1,455 1,452 1,44 1,433 1,437 1,436
MMF SDR XDR 27,653 27,577 27,637 27,364 27,384 27,411
Norsko koruna NOK 3,082 3,097 3,092 3,093 3,105 3,092
Nový Zéland dolar NZD 12,792 12,836 12,59 12,547 12,682 12,784
Polsko zlotý PLN 6,011 6,001 5,981 6,008 6,052 6,06
Rumunsko nové leu RON 5,834 5,833 5,837 5,847 5,879 5,919
Rusko rubl RUB 60,828 61,001 60,856 60,606 60,962 60,955
Singapur dolar SGD 13,667 13,65 13,616 13,536 13,616 13,613
Švédsko koruna SEK 2,717 2,716 2,715 2,739 2,749 2,739
Švýcarsko frank CHF 19,118 19,11 19,319 19,115 19,058 19,034
Thajsko baht THB 57,692 57,452 57,544 56,963 56,913 56,887
Turecko nová lira TRY 11,064 11,019 10,999 10,929 10,923 10,953
USA dolar USD 17,57 17,471 17,424 17,257 17,236 17,2
Velká Británie libra GBP 28,129 28,11 28,121 27,906 28,071 28,169
Izrael šekel ILS 4,905 4,92 4,894 4,871 4,88 4,878


Název krajiny Název měny Měna 23.3. 24.3. 25.3. 28.3.
Austrálie dolar AUD 17,431 17,68 17,762 17,944
Brazílie real BRL 10,392 10,486 10,476 10,528
Bulharsko lev BGN 12,485 12,551 12,539 12,55
Čína renminbi CNY 2,634 2,65 2,65 2,666
Dánsko koruna DKK 3,275 3,292 3,288 3,291
EMU euro EUR 24,42 24,55 24,525 24,545
Filipíny peso PHP 39,719 40,013 40,122 40,263
Hongkong dolar HKD 2,216 2,229 2,229 2,243
Chorvatsko kuna HRK 3,308 3,324 3,32 3,322
Indie rupie INR 38,515 38,863 38,891 39,012
Indonesie rupie IDR 1,981 1,994 1,994 2,007
Japonsko jen JPY 21,343 21,467 21,404 21,421
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,499 2,518 2,527 2,544
Jižní Korea won KRW 1,536 1,553 1,562 1,57
Kanada dolar CAD 17,579 17,767 17,799 17,871
Litva litas LTL 7,072 7,11 7,103 7,109
Lotyšsko lat LVL 34,455 34,607 34,591 34,622
Maďarsko forint HUF 9,058 9,198 9,21 9,182
Malajsie ringgit MYR 5,707 5,739 5,739 5,781
Mexiko peso MXN 1,439 1,451 1,454 1,459
MMF SDR XDR 27,436 27,579 27,566 27,636
Norsko koruna NOK 3,095 3,115 3,112 3,117
Nový Zéland dolar NZD 12,78 12,995 13,078 13,117
Polsko zlotý PLN 6,043 6,107 6,117 6,135
Rumunsko nové leu RON 5,932 5,985 6,008 5,971
Rusko rubl RUB 61,016 61,301 61,367 61,599
Singapur dolar SGD 13,653 13,765 13,783 13,849
Švédsko koruna SEK 2,733 2,744 2,727 2,735
Švýcarsko frank CHF 19,157 19,153 18,99 19,023
Thajsko baht THB 57,056 57,437 57,421 57,701
Turecko nová lira TRY 11,084 11,19 11,176 11,224
USA dolar USD 17,274 17,377 17,373 17,492
Velká Británie libra GBP 28,07 28,086 27,94 27,95
Izrael šekel ILS 4,877 4,87 4,892 4,938

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 9/2011
  • Zákon o DPH – úplné znění s komentářem

Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 4/2011
  • Daňové výdaje pro rok 2011
  • Odpisování majetku u hlediska ZDP

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 4/2011
  • Novela zákona o dani z přidané hodnoty
  • Daňový řád - novela
  • Fotovoltaické elektrárny
  • Příjmy z více zaměstnání v přiznání k DPFO
  • Zrušený reinvestiční odpočet i v daňovém přiznání za r. 2010
  • Správní delikty v účetnictví a ve správě daní
  • Mateřská a rodičovská dovolená

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 4/2011
  • Informační povinnosti zaměstnavatelů
  • Dohody o pracovní činnosti
  • Zdravotní pojištění – souběžné příjmy a EU
  • Pracovní pohotovost
  • Pracovní řád
  • Zdravotní péče u zaměstnavatele
  • Důvod skončení zaměstnání – zápočtový list
  • Možnosti řešení konfliktů

Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 4/2011
  • Zákon o účetnictví - novela
  • Vyplatí se předčasný starobní důchod?
  • Dobrovolné – mimoexekuční srážky z platu v r. 2011
  • Provádění státní politiky zaměstnanosti – spolupráce úřadu práce s obcemi
  • Plnění oznamovací povinnosti zaměstnavatelem – nejčastější nedostatky
  • Pracovní doba pedagogických pracovníků
  • Bezpečnost práce v ÚSC

1 000 řešení – dvouměsíčník, nadstavba měsíčníků Poradce, DaÚ, PaM a DÚVaP, č. 2/2011
  • Daňová přiznání FO a PO za rok 2010
  • DPH, ZDP
  • Zákoník práce
  • Účetnictví

Zisk – měsíčník, č. 3/2011
  • Šikana na pracovišti
  • Ženy a jejich nelehká cesta k moci
  • Trpíte syndromem Bore Out? Otestujte se
  • Jak budovat úspěšný firemní blog
  • Jak poskytnout zpětnou vazbu šéfovi
  • Změna zvyků
  • Jak se konstruktivně hádat

Monotematiky Daňové a nedaňové výdaje 2011 Malá encyklopedie daňových výdajů. Abecedně seřazená hesla přibližující rozsah a složitost dané problematiky.Nemocenské pojištění.

Silniční doprava – trestná činnost Přibližuje co nejzajímavější formou ta ustanovení zákonů, která se ho jako občana a účastníka silničního provozu mohou nejvíce dotýkat.

Účetní souvztažnosti pro podnikatele Zahrnuje komplexní problematiku účetních souvztažností vyplývajících z vybraných Českých účetních standardů (zabývajících se způsoby účtování), a následně další, podrobnější členění, tzn. dle navrhovaných syntetických účtů. ČÚS byly změněny k 1. 1. 2011 a tyto změny jsou v publikaci zapracované.

PŘIPRAVUJEME

Zisk č. 4-5/2011 (IV/2011)
  • Jak komunikovat se zákazníkem
  • 6 mýtů o prodeji
  • Kolik dávat do reklamy?
  • Motivační seminář
  • Má udávání značky význam?
  • Když je proti vám vlastní tým
  • Jak zdokonalit řízení

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 

SOUVZTAŽNOSTI PRO PODNIKATELE
Podnikatelské účetní souvztažnosti pro rok 2011 jsou aktualizované znění Účetních souvztažností. Účtová osnova je sestavená na úrovni účtových skupin. Podrobnější členění v této publikaci vychází ze vzorového účtového rozvrhu pro podnikatele. Balíček souvztažnosti nabízíme spolu s kompletním zněním zákona o účetnictví všem účetním, auditorům, daňovým poradcům a ekonomům.

  • Zákony I., daňové, účetní ... - Daň z přidané hodnoty, Daň z nemovitostí, Silniční daň, Zákon o účetnictví, Živnostenský zákon 2010
    (sborník Zákony I. - A5, 592 str.)
     
  • Souvztažnosti pro podnikatele - publikace věnovaná účetním souvztažnostem pro podnikatele
    (monotematika – A5, 400 str.)
     
  • Zákon o účetnictví - novela
    (měsíčník DaÚ 2/2011, A4, 80 str.)
     

BALÍČEK SOUVZTAŽNOSTI PRO PODNIKATELE se slevou 30 % obsahuje: Zákony I. – zdarma + Souvztažnosti pro podnikatele + DaÚ 2/2011
cena: 390 Kč

Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz

BALÍČEK PRO PERSONALISTY
Od 1. 1. 2011 došlo ve srovnání s rokem 2010 ke změnám v oblasti mezd, pracovního práva, dávek nemocenského pojištění, důchodu a sociálních dávek.
Nabízíme užitečnou pomůcku pro mzdové účetní, personalisty, ale i zaměstnance a zaměstnavatele, příjemce dávek nemocenského pojištění, např. pro kontrolu jejich oprávněných nároků...

  • Roční zúčtování příjmů ze závislé činnosti za rok 2010
    (monotematika - A5, cca 188 str.) publikace určená odborné veřejnosti, kterou zajímá způsob vypořádaní daňové povinnosti, obsahuje: roční zúčtování příjmu ze závislé činnosti, z funkčních požitků, roční zúčtování záloh
     
  • Pomocník mzdové účení
    (monotematika – A5, 23 str.) přehled parametrů, sazeb, konstant, vzorových výpočtů a dalších údajů z oblasti mezd a platu
     
  • Roční zúčtování příjmů ze závislé činnosti za rok 2010
    (monotematika, A5, cca 128 str.)
     
  • Agenturní zaměstnávání – změny od 1. ledna 2011 – praktické řešení
    (měsíčník PaM 1/2011, A4, 80 str.)
     
  • Měsíčník Zisk
    (A4, 72 str.) Z obsahu vybíráme: Jak si udržet dobrého zákazníka, Tvořivost - výzva pro podnikatele, 10 způsobů, jak snížit náklady o 20%.
     

BALÍČEK PRO PERSONALISTY, se slevou 30 % obsahuje: Roční zúčtování příjmů ze závislé činnosti + Pomocník mzdové účetní + PaM 1/2011 + Zisk - zdarma
cena: 270 Kč

Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH
OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
  •  

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) ExiCon, s. r. o., 2011
Untitled Page