|
ROČNÍ ZÚČTOVÁNÍ ZÁLOH A DAŇOVÉHO ZVÝHODNĚNÍ ZA ZDAŇOVACÍ OBDOBÍ 2016
DRUHY PŘÍJMŮ PRO ROČNÍ ZÚČTOVÁNÍ počínaje r. 2016 jsou následující. Podle § 6 odst. 1 odst. 1 písm. a) zákona o daních z příjmů příjmy ze závislé činnosti jsou plnění v podobě:
1. příjmu ze současného nebo dřívějšího pracovněprávního, služebního nebo členského poměru a obdobného poměru, v nichž poplatník při výkonu práce pro plátce příjmu je povinen dbát příkazů plátce,
2. funkčního požitku.
Pod bodem 1 se, jako v minulých letech, jedná o příjmy zaměstnance podle zákoníku práce, z pracovního poměru, dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti (z pracovněprávního vztahu), příjmy vojáků nebo policistů ze služebního poměru. Podle § 6 odst. 1 písm. a) bod 2 zákona jsou příjmem ze závislé činnosti i plnění poskytovaná v souvislosti s výkonem funkce, tj. funkční požitky. Na režim funkčních požitků se použijí veškerá ustanovení o příjmech ze závislé činnosti, pokud zákon nestanoví jinak. Vymezení funkčních požitků zákon stanoví v § 6 odst. 10.
Podle § 6 odst. 1 odst. 1 písm. b) zákona příjmy ze závislé činnosti jsou příjmy za práci:
1. člena družstva,
2. společníka společnosti s ručením omezeným,
3. komanditisty komanditní společnosti.
Podle § 6 odst. 1 písm. c) zákona příjmy ze závislé činnosti jsou odměny:
1. člena orgánu právnické osoby,
2. likvidátora.
Od 1. ledna 2014 odpadá nutnost rozlišovat mezi osobou, která je orgánem právnické osoby a osobou, která je členem orgánu právnické osoby. Fyzická osoba v postavení orgánů právnických osob občanským zákoníkem, je vždy členem orgánu právnické osoby, nikoliv sama orgánem právnické osoby. I jednočlenný orgán má člena s tím, že jeho odměna je příjmem podle § 6 odst. 1 písm. c) bod 1 zákona (do konce r. 2013 užíval obchodní zákoník označení tantiémy).
Patří sem např. i odměny vyplácené členům výboru společenství vlastníků jednotek, např. jejímu předsedovi, za činnost spojenou se správou společných částí domu. Z výše uvedených odměn musí společnost nebo družstvo srazit zálohu na daň. Je-li příjemce daňový nerezident, vybírá se z těchto odměn srážková daň ve výši 15 % v souladu s § 22 a § 36 zákona.
Podle § 6 odst. 1 odst. 1 písm. d) zákona příjmy ze závislé činnosti jsou příjmy plynoucí v souvislosti se současným, budoucím nebo dřívějším výkonem závislé činnosti podle písmen a) až c) bez ohledu na to, zda plynou od plátce, u kterého poplatník vykonává závislou činnost, nebo od plátce, u kterého poplatník tuto činnost nevykonává. Jedná se např. o náhradu ušlé mzdy, náhradu za ztrátu na výdělku, které vyplácí pojišťovna zaměstnancům pojištěného zaměstnavatele. Dále se může jednat i o podíly na zisku obchodní korporace vyplácené zaměstnancům za odvedenou práci.
ZAMĚSTNANEC SI MŮŽE DAŇ SNÍŽIT požádáním zaměstnavatele o roční zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění na děti. Zákon v § 38ch odst. 1 stanoví, že poplatník (zaměstnanec), který ve zdaňovacím období pobíral mzdu pouze od:
- jednoho nebo
- od více plátců daně (zaměstnavatelů) postupně,
včetně mezd zúčtovaných nebo vyplacených poplatníkovi těmito plátci dodatečně v době, kdy poplatník pro ně již nevykonává činnost, ze které plyne příjem ze závislé činnosti, a podepsal u těchto plátců prohlášení k dani podle § 38k odst. 4 a 5, může požádat písemně o provedení ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění posledního z uvedených plátců daně, a to nejpozději do 15. února po uplynutí zdaňovacího období, tedy do 15. února 2017 za rok 2016. Pokud by zaměstnavatel zanikl bez právního nástupce, může zaměstnanec požádat o roční zúčtování místně příslušného správce daně, a to také nejpozději do 15. února 2017.
V případě, že je zaměstnanec povinen podat přiznání k dani z příjmů, nebo ho podá na základě svého rozhodnutí, zaměstnavatel v souladu s § 38ch odst. 1 roční zúčtování neprovede.
Ročním zúčtováním záloh dojde k vyrovnání daně v případech, kdy zaměstnanec např. pozdě požádal o uplatňování slevy na dani (např. pracující důchodci nebo studenti) nebo daňového zvýhodnění na vyživované děti, tj. nepodepsal ve stanoveném termínu prohlášení k dani podle § 38k odst. 4 zákona nebo nárok na příslušné slevy včas zaměstnavateli nedoložil. Případně se tím vyrovná daňové zvýhodnění za leden až duben 2016, které bylo pro r. 2016 novelou zákona č. 125/2016 Sb. zvýšeno s tím, že zvýšení nabylo účinnosti až od května 2016.
Zaměstnanec však nemá povinnost o roční zúčtování požádat, s tím, že pokud nepožádá, jeho daňová povinnost je sražením záloh na daň splněna. Pokud zaměstnanec nestihne do 15. února 2017 požádat zaměstnavatele o roční zúčtování záloh, může podat daňové přiznání, tj. dobrovolně, aniž by mu zákon o daních z příjmů tuto povinnost stanovil.
Již od r. 2014 ustanovení § 38g odst. 4 stanoví, že daňové přiznání je povinen podat poplatník, u něhož se daň zvyšuje o solidární zvýšení daně. Zaměstnanec musí podat daňové přiznání v situaci, kdy se jeho daň za dané zdaňovací období zvyšuje o solidární zvýšení daně podle § 16a zákona. Tuto povinnost poplatník nemá v případě, kdy se např. pouze jedna jeho záloha (nebo zálohy) z příjmů ze závislé činnosti zvýšila o solidární zvýšení daně podle § 38ha zákona, avšak jeho daň za dané zdaňovací období se nezvyšuje o solidární zvýšení daně podle § 16a zákona.
Pro zdaňovací období roku 2016 se na základě vyhlášky č. 244/2015 Sb., vychází z všeobecného vyměřovacího základu, který činí 26 357 Kč, přepočítacího koeficientu, který činí 1,0246, tedy z částky 27 006 Kč. Tato částka se dále vynásobí 48, tj. 1 296 288 Kč.
Dále je třeba na straně pracujících důchodců pamatovat, že za r. 2016 se ji nepoužije ustanovení § 4 odst. 3 zákona. Jde o ustanovení, podle kterého se zdaňoval pravidelně vyplácený důchod na straně důchodce, který měl příjem ze závislé činnosti, dílčí základ daně ze samostatné činnosti a z nájmu v celkové výši nad 840 tis. Kč. Nálezem Ústavního soudu č. 271/2016 Sb., byl § 4 odst. 3 zákona zrušen s tím, že toto ustanovení se nepoužije již pro celý rok 2016.
Příklad
V r. 2016 přesáhl příjem zaměstnance, který pobírá starobní důchod (roční výše důchodu činila 150 000 Kč) částku 840 000 Kč. Lze tomuto zaměstnanci provést roční zúčtování záloh na daň?
V r. 2016 může zaměstnavatel i zaměstnanci, který pobírá starobní důchod a jehož příjem převýšil limit 840 000 Kč, provést roční zúčtování.
Příklad
Zaměstnanci byla mzda za prosinec 2015 vyplacena až v únoru 2016. Může zaměstnavatel provést zaměstnanci roční zúčtování?
Zaměstnavatel nemůže provést zaměstnanci roční zúčtování za r. 2016, zaměstnanec musí v souladu s § 38g odst. 2 v návaznosti na § 5 odst. 4 zákona podat daňové přiznání.
Termín pro provedení ročního zúčtování
Podle § 38ch odst. 4 zákona výpočet daně a roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění provede plátce daně nejpozději do 31. března z úhrnu mezd zúčtovaných nebo vyplacených poplatníkovi všemi plátci postupně, a to včetně mezd zúčtovaných nebo vyplacených poplatníkovi těmito plátci dodatečně v době, kdy poplatník pro ně již nevykonával závislou činnost nebo funkci. Za r. 2016 provede zaměstnavatel roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění do 31. března 2017.
Vrácení přeplatku
Poplatníkovi, který neuplatňuje daňové zvýhodnění (podle § 35d), vrátí plátce daně v souladu s § 38ch odst. 5 jako přeplatek kladný rozdíl mezi zálohově sraženou daní a daní a sníženou o slevy na dani podle § 35ba, a to nejpozději při zúčtování mzdy za březen, tj. v dubnu 2016, činí-li tento rozdíl více než 50 Kč. O vrácený přeplatek sníží plátce daně nejbližší odvody záloh správci daně, nejdéle do konce zdaňovacího období, pokud nepožádá o vrácení přeplatku místně příslušného správce daně. Případný nedoplatek z ročního zúčtování záloh se poplatníkovi v souladu s § 38ch odst. 5 zákona nesráží.
Při ročním zúčtování záloh a daňového zvýhodnění plátce daně – zaměstnavatel, u poplatníka (podle § 35d odst. 7) nejdříve daň stanovenou podle § 16 sníží o slevu na dani podle § 35ba a vypočte částku slevy na dani na vyživované dítě a daňového bonusu. Daň sníženou o slevu na dani podle § 35ba pak sníží o slevu na dani podle § 35c, a až takto vyčíslenou daň po slevě porovná s úhrnem zálohově sražené daně. Dále porovná daňový bonus s úhrnem již vyplacených měsíčních daňových bonusů. Přeplatek na dani po slevě, doplatek na daňovém bonusu nebo přeplatek na dani po slevě a doplatek na daňovém bonusu (§ 35d odst. 8), který vznikl provedením ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění vyplatí plátce daně poplatníkovi nejpozději při zúčtování mzdy za březen, je-li úhrnná částka doplatku vyšší než 50 Kč. Případný nedoplatek ze zúčtování plátce daně poplatníkovi nesráží.
Roční zúčtování záloh je pro zaměstnance výhodné. Zaměstnavatel je na žádost zaměstnance roční zúčtování záloh povinen provést, přitom vyjde-li zaměstnanci nedoplatek, nevybírá se. Oproti tomu pokud musí zaměstnanec podat daňové přiznání, na základě kterého zjistí nedoplatek na dani, musí tento nedoplatek uhradit.
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčníku PaM 2/2017, DaÚ 2/2017, 1000 řešení 2/2017 a monotematické publikaci Roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2016)
NOVELA OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU
Dne 30. 12. 2016 byl vyhlášen ve Sbírce zákonů zákon č. 460/2016 Sb., kterým se mění zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a další související zákony. Jedná se o první novelu tzv. nového občanského zákoníku. Tato novela občanského zákoníku zpřesňuje právní úpravu a odstranit některá problematická ustanovení. Jaké změny nastanou při sjednávání pracovněprávních vztahů nezletilými, jak se mění právní úprava omezení svéprávnosti, svěrenských fondů, zákonného předkupního práva, úroků z prodlení u výživného…?
Dne 1. 1. 2014 vstoupil v účinnost zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (tzv. nový občanský zákoník). Během užívání této nové právní úpravy, která zásadním způsobem změnila v několika směrech soukromé právo, bylo zjištěno několik problematických ustanovení. Z těchto důvodů dne 3. 11. 2015 vláda předložila Poslanecké sněmovně návrh zákona, kterým se mění zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a další související zákony. Dle důvodové zprávy k návrhu zákona předkládaný návrh je reakcí Ministerstva spravedlnosti na některé naléhavé podněty k novelizaci od dotčených resortů, svazů, profesních komor i veřejnosti. Předkládaným návrhem se sleduje odstranění některých konfliktních situací, které při aplikaci kodexu vznikají. Návrh zákona byl schválen Poslaneckou sněmovnou a dne 18. 11. 2016 doručen Senátu.
Novelou občanského zákoníku se má vrátit předkupní právo spoluvlastníků nemovitosti. V oblasti bytového práva dojde k prodloužení lhůty pro vyklizení bytu zvláštního určení, a to ze současných tří měsíců na šest měsíců. U všech nájmů má dojít k snížení maximální kauce na nájemní byt ze šestinásobku na trojnásobek nájemného. Dalšími změnami je uzákonění úroků z prodlení u dlužného výživného, veřejná evidence svěřenských fondů rejstříkovým soudem, prodloužení lhůty, v níž musí soud přezkoumat důvody pro omezení svéprávnosti, ze stávajících tří let na pět let, zrušení povinnosti společenství vlastníků jednotek mít v názvu slovo „vlastníků“, možnost uzavřít pracovní smlouvu ihned po dovršení věku 15 let, přičemž den nástupu do práce nesmí být před ukončením povinné školní docházky.
1. Sjednávání pracovněprávních vztahů nezletilými
Podle současné právní úpravy je možné uzavřít pracovněprávní vztah s nezletilým, který dovršil věku 15 let a současně ukončil povinnou školní docházku. Dle důvodové zprávy k novele občanského zákoníku stávající právní úprava zakotvená v ust. § 35 odst. 1 občanského zákoníku bez zjevného důvodu znemožňuje sjednání základního pracovněprávního vztahu osobou, která sice dovršila patnáct let věku, ale dosud neskončila povinnou školní docházku. V praxi má však nezletilá osoba běžně zájem sjednat pracovní poměr nebo jiný pracovněprávní vztah na dobu po ukončení povinné školní docházky ještě před jejím ukončením (např. letní brigádu).
Novela proto upravuje znění ust. § 35 občanského zákoníku tak, aby bylo možné sjednat pracovní poměr nebo dohodu o provedení práce nebo dohodu o pracovní činnosti již po dosažení věku patnácti let s tím, že jako den nástupu do práce nesmí být sjednán den předcházející dni ukončení povinné školní docházky.
Jedná se tedy v podstatě o návrat k předchozí právní úpravě platné do konce roku 2013. Zaměstnavatelé si budou moci dohodnout prázdninovou brigádu s patnáctiletým zaměstnancem ještě před skončením školního roku, ovšem s nástupem nejdříve k 1. červenci. Dle novelizovaného znění ust. § 35 občanského zákoníku nezletilý, který dovršil patnáct let, se může zavázat k výkonu závislé práce podle jiného právního předpisu. Jako den nástupu do práce nesmí být sjednán den, který by předcházel dni, kdy nezletilý ukončí povinnou školní docházku.
2. Omezení svéprávnosti
Na základě změn provedených občanským zákoníkem od 1. 1. 2014 jsou nyní soudy zahlceny posuzováním omezení svéprávnosti.
Novelou občanského zákoníku se mění ust. § 59 občanského zákoníku tak, že se prodlužuje doba, na kterou je možné omezit svéprávnost, a to ze tří na pět let. Použije se ovšem pouze v případech, kdy je zjevné, že se stav člověka nezlepší. Pokud by se stav člověka, který byl ve svéprávnosti omezen na delší časové období, přeci jen zlepšil, je možné rozhodnutí o omezení změnit nebo zrušit.
Dle důvodové zprávy k novele občanského zákoníku navrhované prodloužení nejdelší možné doby, na kterou lze svéprávnost omezit, sleduje četné připomínky soudní i uživatelské praxe. Nyní v občanském zákoníku stanovené obecné pravidlo přezkumu svéprávnosti každé tři roky se jeví v některých případech jako nepřiměřené. Dle nového znění ust. § 59 odst. 1 občanského zákoníku soud může svéprávnost omezit v souvislosti s určitou záležitostí na dobu nutnou pro její vyřízení, nebo na jinak určenou určitou dobu, nejdéle však na tři roky. Je-li zjevné, že se stav člověka v této době nezlepší, může soud svéprávnost omezit na dobu delší, nejdéle však na pět let. Dle nového znění ust. § 59 odst. 2 občanského zákoníku uplynutím doby omezení svéprávnosti právní účinky omezení zanikají. Zahájí-li se však v této době řízení o prodloužení doby omezení, trvají právní účinky původního rozhodnutí až do nového rozhodnutí, nejdéle však jeden rok. Zároveň zůstává zachované ust. § 60 občanského zákoníku, dle kterého změní-li se okolnosti, soud své rozhodnutí bezodkladně změní nebo zruší, a to i bez návrhu.
Novelou dochází také k úpravě zákona č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních. Dle důvodové zprávy v návaznosti na četné připomínky praxe se navrhuje soudu výslovně umožnit, aby upustil od výslechu znalce, a to v případě, kdy se jedná o prodloužení doby omezení svéprávnosti. Dle nového znění ust. § 38 odst. 4 zákona o zvláštních řízeních soudních, rozhoduje-li soud o prodloužení doby omezení svéprávnosti a je-li zjevné, že stav posuzovaného se oproti rozhodnutí o omezení svéprávnosti či poslednímu rozhodnutí o prodloužení nezměnil, může upustit od provedení důkazu novým znaleckým posudkem a výslechem znalce a nahradit jej jiným důkazem, zejména písemnou zprávou ošetřujícího lékaře ve spojení s naposledy vypracovaným znaleckým posudkem.
3. Forma plné moci
Současné znění ust. § 441 odst. 2 občanského zákoníku stanoví, že vyžaduje-li se pro právní jednání zvláštní forma, udělí se v téže formě i plná moc. Při striktním výkladu tohoto ustanovení by tak pro sepsání veřejné listiny (notářského zápisu) byla nutná plná moc udělená rovněž ve formě notářského zápisu. Takový požadavek je však velmi nepraktický a vede ke značným problémům zejména v případě zastupování zahraničních společníků obchodních korporací při úkonech vyžadujících formu veřejné listiny. V praxi se prosadil výklad, podle něhož k takovým úkonům postačuje plná moc s úředně ověřeným podpisem. Plné moci s úředně ověřeným podpisem jsou běžně akceptovány notáři a na základě takto sepsaných notářských zápisů jsou prováděny změny zápisů v obchodním rejstříku. Tento postup již judikoval také Nejvyšší soud ČR v rozhodnutí ze dne 27. 11. 2014 sp. zn. 29 Cdo 3919/2014, dle kterého plná moc udělená k právnímu jednání, pro které zákon vyžaduje formu notářského zápisu o právním jednání (§ 441 odst. 2 in fine o. z.), není neplatná pro nedostatek formy vyžadované zákonem, není-li pochyb o tom, kdo (která osoba) plnou moc udělil.
Z důvodu právní jistoty novela občanského zákoníku reaguje na uvedenou problematiku v otázce požadované formy plné moci pro právní jednání činěná ve formě veřejné listiny tak, aby pro taková právní jednání stačila plná moc v písemné formě s úředně ověřeným podpisem, a to nejen ve vnitřních věcech obchodních korporací, ale i ve všech ostatních případech, kdy zákon pro právní jednání formu veřejné listiny vyžaduje. Novela občanského zákoníku proto v ust. § 441 na konci odstavce 2 doplňuje větu „Vyžaduje-li se pro právní jednání forma veřejné listiny, postačí, bude-li plná moc k tomuto právnímu jednání udělena v písemné formě s úředně ověřeným podpisem.“ Navržená změna reaguje na problémy, jež se v praxi vyskytují při aplikaci poslední věty ust. § 441 odst. 2 občanského zákoníku. Cílem návrhu je tedy nastolit právní jistotu do otázky formy plné moci pro právní jednání činěná ve formě veřejné listiny, zjednodušit právní styk a snižovat náklady při něm osobám vznikající. Navzdory původnímu záměru Ministerstva spravedlnosti, které navrhovalo zrušit požadavek plné moci ve formě veřejné listiny pouze ve vnitřních věcech obchodních korporací, bylo vládou rozhodnuto, že ve všech případech, kdy zákon pro právní jednání vyžaduje formu veřejné listiny, postačí plná moc v písemné formě s úředně ověřeným podpisem.
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčníku Poradce 7/2017, PaM 2/2017)
|
|
|
421/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 134/1998 Sb., kterou se vydává seznam zdravotních výkonů s bodovými hodnotami, ve znění pozdějších předpisů
422/2016 Vyhláška o radiační ochraně a zabezpečení radionuklidového zdroje
423/2016 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 50/2015 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování přímých plateb zemědělcům a o změně některých souvisejících nařízení vlády, ve znění pozdějších předpisů
424/2016 Nařízení vlády o úpravě náhrady za ztrátu na služebním příjmu po skončení neschopnosti ke službě vzniklé služebním úrazem nebo nemocí z povolání a o úpravě náhrady nákladů na výživu pozůstalých
425/2016 Nařízení vlády o seznamu informací zveřejňovaných jako otevřená data
426/2016 Nařízení vlády o posuzování shody rádiových zařízení při jejich dodávání na trh
427/2016 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 59/2015 Sb., o služebních tarifech a o zvláštním příplatku pro vojáky z povolání, ve znění pozdějších předpisů
428/2016 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 68/2015 Sb., o stanovení seznamu speciálních odborností a činností nezbytných pro plnění úkolů ozbrojených sil a Vojenské policie a výše stabilizačního příspěvku
429/2016 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 60/2015 Sb., o stanovení seznamu činností pro jednotlivé vojenské hodnosti
430/2016 Nařízení vlády o úpravě náhrady za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti nebo při invaliditě vzniklé služebním úrazem nebo nemocí z povolání vojáků při výkonu vojenské základní nebo náhradní služby a výkonu vojenských cvičení, o úpravě náhrady za ztrátu na platu po skončení neschopnosti výkonu služby nebo při invaliditě vzniklé služebním úrazem nebo nemocí z povolání vojáků z povolání a o úpravě náhrady nákladů na výživu pozůstalých (nařízení o úpravě náhrady poskytované vojákům a pozůstalým)
431/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 71/2011 Sb., o formě, struktuře a způsobu vedení a poskytování údajů, které je banka a pobočka zahraniční banky povinna vést a které je povinna poskytnout Fondu pojištěných vkladů
432/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 298/2014 Sb., o stanovení seznamu katastrálních území s přiřazenými průměrnými základními cenami zemědělských pozemků, ve znění vyhlášky č. 344/2015 Sb.
433/2016 Nařízení vlády o úpravě náhrady za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti vzniklé pracovním úrazem nebo nemocí z povolání a o úpravě náhrady nákladů na výživu pozůstalých podle pracovněprávních předpisů (nařízení o úpravě náhrady)
434/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 470/2012 Sb., o užívání pozemních komunikací zpoplatněných mýtným, ve znění vyhlášky č. 307/2015 Sb.
435/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 194/2009 Sb., o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek, ve znění pozdějších předpisů
436/2016 Sdělení Ústavního soudu o stanovisku pléna Ústavního soudu ze dne 6. prosince 2016 sp. zn. Pl. ÚS-st. 44/16 k interpretaci § 7 odst. 2 zákona č. 261/2001 Sb., o poskytnutí jednorázové peněžní částky účastníkům národního boje za osvobození, politickým vězňům a osobám z rasových nebo náboženských důvodů soustředěných do vojenských pracovních táborů a o změně zákona č. 39/2000 Sb., o poskytnutí jednorázové peněžní částky příslušníkům československých zahraničních armád a spojeneckých armád v letech 1939 až 1945
437/2016 Vyhláška o podmínkách použití upravených kalů na zemědělské půdě a změně vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady a změně vyhlášky č. 341/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s biologicky rozložitelnými odpady a o změně vyhlášky č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu a změně vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady (vyhláška o podrobnostech nakládání s biologicky rozložitelnými odpady)
438/2016 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 458/2013 Sb., o seznamu výchozích a pomocných látek a jejich ročních množstevních limitech, ve znění nařízení vlády č. 242/2015 Sb.
439/2016 Vyhláška o požadavcích na minimální náležitosti výstupních dokumentů odborného posuzování a osvědčování a o jejich poskytování orgánům vykonávajícím státní správu v oblasti provozování hazardních her
440/2016 Vyhláška o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad
441/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva spravedlnosti č. 330/2001 Sb., o odměně a náhradách soudního exekutora, o odměně a náhradě hotových výdajů správce podniku a o podmínkách pojištění odpovědnosti za škody způsobené exekutorem, ve znění pozdějších předpisů
442/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 486/2008 Sb., kterou se stanoví odborné činnosti související se zabezpečením vydávání a řádné distribuce českých technických norem a úplata za jejich poskytování, ve znění vyhlášky č. 348/2014 Sb.
443/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 441/2013 Sb., k provedení zákona o oceňování majetku (oceňovací vyhláška), ve znění pozdějších předpisů
444/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 522/2006 Sb., o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
445/2016 Nařízení vlády o stanovení oborů vzdělání, v nichž je matematika zkušebním předmětem společné části maturitní zkoušky
446/2016 Nařízení vlády o povolání vojáků v činné službě k plnění úkolů Policie České republiky v období do 31. prosince 2017
447/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 383/2009 Sb., o účetních záznamech v technické formě vybraných účetních jednotek a jejich předávání do centrálního systému účetních informací státu a o požadavcích na technické a smíšené formy účetních záznamů (technická vyhláška o účetních záznamech), ve znění pozdějších předpisů
448/2016 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení průměrné mzdy v národním hospodářství za 1. až 3. čtvrtletí 2016 pro účely zákona o zaměstnanosti
449/2016 Nařízení vlády, kterým se pro účely příspěvku na bydlení ze státní sociální podpory pro rok 2017 stanoví výše nákladů srovnatelných s nájemným, částek, které se započítávají za pevná paliva, a částek normativních nákladů na bydlení
450/2016 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 173/1997 Sb., kterým se stanoví vybrané výrobky k posuzování shody, ve znění pozdějších předpisů
451/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti, výbušninách a o státní báňské správě, ve znění pozdějších předpisů, a zákonč. 83/2013 Sb., o označování a sledovatelnosti výbušnin pro civilní použití
452/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 284/2009 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
453/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů
454/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů
455/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
456/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
457/2016 Zákon o státním rozpočtu České republiky na rok 2017
458/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích)
459/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů
460/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a další související zákony
461/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů
462/2016 Zákon, kterým se mění zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů
463/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhlášk ač. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě, ve znění pozdějších předpisů
464/2016 Vyhláška o postupu při poskytování dotace ze státního rozpočtu na přijetí opatření ke snížení míry ozáření z přítomnosti radonu a jeho produktů přeměny ve vnitřním ovzduší staveb pro bydlení a pobyt veřejnosti a na přijetí opatření ke snížení obsahu přírodních radionuklidů v pitné vodě určené pro veřejnou potřebu
465/2016 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění vyhlášky č. 343/2009 Sb.
466/2016 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
1/2017 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní památky Křížky a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
2/2017 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní památky Olšina a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
3/2017 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní památky Velký Roudný a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
4/2017 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Lichnice a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
5/2017 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Větrušické rokle a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
6/2017 Vyhláška o zrušení některých právních předpisů o vyhlášení zvláště chráněných území
7/2017 Sdělení Ministerstva zdravotnictví o vydání Cenového předpisu 1/2017/DZP o regulaci cen poskytovaných zdravotních služeb, stanovení maximálních cen zdravotních služeb poskytovaných zubními lékaři hrazených z veřejného zdravotního pojištění a specifických zdravotních výkonů
8/2017 Nález Ústavního soudu ze dne 13. prosince 2016 sp. zn. Pl. ÚS 19/16 ve věci návrhu na zrušení části § 4 odst. 2 a části přílohy č. 1 části B bodu 2 písm. b) vyhlášky č. 273/2015 Sb., o stanovení hodnot bodu, výše úhrad hrazených služeb a regulačních omezení pro rok 2016
9/2017 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí
|
|
|
20. ledna
Pátek
|
Daně z příjmů – plátce |
Odvod sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti z mezd za prosinec 2016
(38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
<Sociální pojištění - OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za prosinec 2016
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za prosinec 2016
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za prosinec 2016
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za prosinec 2016
(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za prosinec 2016
Pozor, od roku 2017 dochází ke změně účtů zdravotních pojišťoven – musejí být u ČNB.
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za prosinec 2016
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
|
DPH - uživatel |
Podání přiznání a zaplacení DPH za 4. čtvrtletí 2016 u uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa alias „MOSS“
(§ 110q, § 110r odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
25. ledna
Středa
|
DPH |
Podání přiznání k DPH a její zaplacení za prosinec, resp. IV. čtvrtletí 2016 u plátců včetně opravy poměrného odpočtu, vypořádání kráceného odpočtu a úpravy odpočtu daně
(§ 101 odst. 1 a 3, § 75 odst. 4, § 76 odst. 7 a § 78 odst. 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání kontrolního hlášení DPH plátce za prosinec 2016 - u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen pokud mají měsíční zdaňovací období
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
Podání kontrolního hlášení DPH plátce za 4. čtvrtletí 2016 - u fyzických osob se čtvrtletním zdaňovacím obdobím pro účely DPH
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
Podání souhrnného hlášení plátce za prosinec 2016, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li prostřední osobou) a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1 (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za prosinec 2016, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za prosinec 2016, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Poslední možnost uplatnění nároku na odpočet daně v částečné výši v řádném daňovém přiznání u přijatých plnění uskutečněných v kalendářním roce 2016
(§ 73 odst. 4 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
31. ledna
Úterý
|
Daně z příjmů - plátce |
Odvod „srážkové“ daně sražené v prosinci 2016 a hlášení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů z dohod o provedení práce do 10 000 Kč)
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v prosinci 2016 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o provedeném zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Daně z příjmů - poplatník |
Podání žádosti o stanovení daně paušální částkou na rok 2017 – týká se jen OSVČ bez zaměstnanců a spolupracujících osob (kromě manžela/manželky) s příjmy do 5 milionů Kč
(§ 7a odst. 1 a 2 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
DPH |
Oznámení finančnímu úřadu dobrovolné změny zdaňovacího období z měsíčního na čtvrtletní od 1. 1. 2017 u plátců s obratem do 10 mil. (není-li nespolehlivý ani člen skupiny)
(§ 99a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Silniční daň |
Podání přiznání k dani silniční za zdaňovací období 2016 a její zaplacení (doplatek daně)
(§ 15 odst. 1 a 2 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
|
Daň z nemovitých věcí |
Podání přiznání k dani z nemovitých věcí na rok 2017, pokud nebylo podáno v minulých letech, nebo nastaly změny rozhodné pro stanovení daně anebo došlo ke změně poplatníka
(§ 13a odst. 1 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí)
|
Oznámení o tom, že osoba ztratila postavení poplatníka daně z nemovitých věcí proto, že se v průběhu roku 2016 změnila vlastnická či jiná práva, nebo nemovité věci zanikly
(§ 13a odst. 9 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí)
|
Zákonné pojištění úrazu |
Odvod pojistného zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za I. čtvrtletí 2017
(§ 365 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce)
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o zákonném pojištění odpovědnosti zaměstnavatele)
|
|
|
|
KŮŽE V ZIMĚ
Kůže je důležitým, poměrně složitým, největším a vývojově nejstarším tělesným smyslovým orgánem. Plocha kožního povrchu je u dospělého člověka od 1,5 do 1 m2 a hmotnost kůže (váha) tvoří přibližně 20 procent jeho celkové hmotnosti.
Ta se někdy pohybuje až okolo 15 kilogramů. Její tloušťka se mění v závislosti na věku, pohlaví a samozřejmě i výživě jednotlivce. Tloušťka podkožního tkaniva je nejtenčí na víčkách, ale na některých místech těla (např. břicho, boky) může u lidí s nadváhou dosáhnout až 10 cm.
Barva kůže
je výslednicí spolupůsobení více faktorů, jako např.:
tloušťky kůže,
rozložení hnědého kožního pigmentu – melaninu,
od barvy podkožního tkaniva (žlutější barva podkožního tuku ukazuje na výraznější
přítomnost karotenu, červenější barva závisí na množství a stupni nasycení hemoglobinu – krevního barviva kyslíkem – když je přítomnost většího množství redukovaného hemoglobinu, tak je barva modravě červená). Suchá kůže je průsvitnější, proto je tmavější a nažloutlá.
Kůže svojí formou udržuje
určité formy těla. Za pevnost kůže jsou odpovědná kolagenová vlákna v podkoží, za její pružnost zase elastická vlákna. Po pětadvacátém roce života se tato elasticita pomalu vytrácí. Tento proces probíhá přibližně u každého skoro stejně, ale všichni si ho můžou ovlivnit. Trvalá racionální výživa se správným pitným režimem a tomu odpovídající hmotnost je jen základním faktorem, který ji udrží svěží. K tomu přistupují další faktory, jako přiměřené množství spánku, ochrana před extrémními klimatickými vlivy, denní péče o kůži, střídmé používání kosmetických přípravků, vyhýbání se opakovaným delším pobytům v chemicky škodlivém prostředí (např. v zakouřených prostorách). Vliv na vzhled a kvalitu kůže mají i genetické danosti, ale také psychické výkyvy.
Zima se často projevuje svou zničující chladnou silou,
ale člověk má pocit, že dobrým oblečením její působení likviduje. Často však přitom zapomíná na svoji tvář, která je pokrytá velmi citlivou a všemožné podněty vnímající pokožkou. Vlivem podchlazení dochází totiž k jakoby křečovitému stažení (spasmatu) kožních cév, rychlé devastaci jejich stěn a v tváři probíhajících podkožních nervů. Rozsah poškození závisí na délce působení chladu. Proto se první pomoc musí zaměřit na šetrné, ale rychlé „odmrazení“ a obnovení průtoku krve v křečovitě stažených cévách pokožky.
Jak vypadá omrznutí (omrzlina)?
Má tři stupně závažnosti:
zčervenání a bolest (1. stupeň),
pak zbělení kůže, bolest a mírné snížení citlivosti (2. stupeň),
později až zmodrání (zfialovění), otok až úplná necitlivost (3. stupeň), což vede k odumření kožního tkaniva.
Pro zmírnění následků omrzlin, a to už v prvním stadiu, jež bývá často podceňované, je třeba urychleně vyhledat teplejší prostředí. Postiženou část tváře (nejčastěji jsou to ušní boltce a nos, pak tváře) vysušíme ručníkem a zabalíme do něčeho teplejšího (v případě nouze oplachujeme vodou s maximální teplotou 37 až 42 stupňů Celsia – ne ale horkou!) a můžeme podat lék na lepší prokrvení. Žádné tření sněhem, nebo nějakou hřejivou emulzí či krémem! Jestli omrznuté místo tváře do 20 až 30 minut „nepřijde k sobě“ a nezlepší své krevní zásobní (nezrůžoví), je nevyhnutelné vyhledat lékaře.
Vzniku omrzlin
je možné se bránit prevencí. Před odchodem na chladný vzduch si opláchneme tvář studenou vodou a osušíme ji. Nejrizikovější místa dobře promastíme – kromě speciálních krémů, to může být i „červená“ Indulona. Podstatné je, aby byla pokožka mastnější, vlhčí a vláčnější. Pokožku kontinuálně promašťujeme. Je to jednoduchý recept, ale asi nejúčinnější – pokožka je pak svěží a netrpí příliš ani v největších mrazech.
MUDr. Pavel Malovič
|
|
|
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 7/2017 (I/2017)
- Zákon o veřejném zdravotním pojištění s komentářem - Ing. Antonín Daněk
- Prokazování původu majetku – novela ZDP
- Závazné posouzení v legislativních normách - Ing. Vladimír Hruška
- Zdanění OSVČ v daňovém přiznání – Ing. Ivan Macháček
- Aplikace účetních předpisů po novele k 1. lednu 2016 – problémové oblasti - Ing. Jiří Koch
- Zákon o účetnictví – novela od 1. 1. 2017 - Ing. Jiří Koch
- Poskytování vratky spotřební daně z tzv. zelené nafty - Ing. Jan Šmolík
- Novela občanského zákoníku - JUDr. Jana Drexlerová
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 2/2017 (I/2017)
- Roční zúčtování příjmů – Ing. Eva Sedláková
- OSVČ a změny ve zdravotním pojištění – Ing. Antonín Daněk
- DPH u stravovacích služeb – změna sazeb – Ing. Václav Benda
- Externí vedení účetnictví – Ing. Zdenka Cardová
- Elektronické doručování v soudním řízení – JUDr. Jana Drexlerová
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 2/2017 (I/2017)
- Oceňování majetku a závazků – Ing. Zdenka Cardová
-
- Účetní závěrkou to obvykle nekončí – Ing. Vladimír Hruška
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 2/2017 (I/2017)
- Novela NOZ - občanskoprávní změny v pracovně-právních vztazích – Richard W. Fetter
- Roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2016 – Ing. Eva Sedláková
- Nové sazby stravného – JUDr. Marie Salačová
- Nezabavitelné minimum při srážkách ze mzdy - nově od 1. 1. 2017 – Richard W. Fetter
- Stres a násilí na pracovišti - navrhovaná nová úprava – JUDr. Ladislav Jouza
- Dohody a zdravotní pojištění od 1. 1. 2017 – Ing. Antonín Daněk
- Daň z nemovitých věcí ve vztahu k obcím – stavby – Ing. Zdeněk Morávek
1000 řešení – měsíčník č. 2/2017 (I/2017)
- Roční zúčtování příjmů – Ing. Ivan Macháček
- Daňová evidence – Ing. Eva Sedláková
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
SBORNÍKY ZÁKONŮ:
zákon o daních z příjmů, zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o účetnictví … (I/2017)
Zákony IIA – občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích, občanský soudní řád … (IIA/2017)
Zákony IIB – trestní zákoník, trestní řád, zákon o přestupcích … (IIB/2017)
Zákony III – zákoník práce, zákon o nemocenském pojištění, zákon o důchodovém pojištění … (III/2017)
Zákony IV – stavební zákon, katastrální zákon, zákon o zadávání veřejných zakázek … (IV/2017)
Zákony V – zákon o obcích, zákon o krajích, školský zákon …. (V/2017)
Zákony VI – zákon o odpadech, zákon o životním prostředí, vodní zákon … (VI/2017)
ODBORNÉ PUBLIKACE:
Účetní závěrka podnikatelů za rok 2016 (sestavování účetní závěrky podnikatelů)
Daňová přiznání k daním z příjmů FO a PO za rok 2016 (aktuální informace pro zpracování daňových přiznání)
Pomocník mzdové účetní 2017 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
Daňové a nedaňové výdaje (2017) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)
Povinnosti zaměstnavatele – (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
Vzory smluv dle NOZ II. – (komentované vzory smluv)
Ekonomický a personalistický slovník – (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
Stavíme bez chyb, pokut a penále – (legislativní část, změny a novinky, slovník stavebních pojmů)
Daňové výdaje z účetního a daňového hlediska bez chyb, pokut a penále – (které výdaje uplatnit do daňových výdajů a jak správně účtovat)
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 8/2017 (III/2017)
- Zákon o zaměstnanosti s komentářem – JUDr. Ladislav Jouza
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 3-4/2017 (II/2017)
- Slevy na dani FO – Ing. Ivan Macháček
- Novela zákona o daních z příjmů – Ing. Eva Sedláková
- Změny v občanském zákoníku od 1. 1. 2017 – Ing. Karel Janda
- Tichá společnost a daň z příjmů – Ing. Helena Machová
- Cestovní náhrady v roce 2017 – JUDr. Eva Dandová
- Sankce vůči neplatícímu nájemci bytu dle NOZ – Richard W. Fetter
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 3-4/2017 (II/2017)
- Zdanění příjmů rezidentů ČR ze zahraničí – Ing. Martin Děrgel
- Účetní a daňová problematika obchodních korporací – Ing. Dalimila Mirčevská
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 3-4/2017 II/2017)
- Zákon o zaměstnanosti v číslech roku 2017 – Ing. Olga Bičáková
- Úroky z výživného – nově – Richard W. Fetter
- Kouření a alkohol na pracovišti – JUDr. Ladislav Jouza
- Splatnost odstupného a promlčení nároku – Richard W. Fetter
- Státní inspekce práce a jiné kontroly zaměstnavatelů – Ing. Karel Janda
- Zaměstnanec a příležitostní příjmy – Ing. Ivan Macháček
- Opravné položky u neziskových subjektů – Ing. Zdeněk Morávek
1000 řešení – měsíčník č. 3-4/2017 (II/2017)
- Daňová přiznání k daním z příjmů za rok 2016 – Ing. Eva Sedláková, Ing. Ivan Macháček
- Novela občanského zákoníku – Ing. Karel Janda
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
|
|
|
Daňové přiznání a optimalizace daně I.
V souvislosti s blížícím se termínem daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2016 je vhodné se zamyslet nad možnou optimalizací daňové povinnosti. K optimalizaci daňové povinnosti vedou tři okruhy – možné varianty uplatnění daňových odpisů, institut spolupráce osob a uplatnění daňové ztráty z předcházejících zdaňovacích období. Jak správně postupovat při jejich uplatnění?
Praktické rady najdete v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, živnostníkům, účetním, daňovým poplatníkům, daňovým poradcům, ekonomům, auditorům …
- 1. DÚVaP 1/2017 - Nejčastější problémy při zdanění FO v daňovém přiznání za rok 2016 - příspěvek - Ing. Ivan Macháček
/A5, str. 160/
- 2. DaÚ 12/2016 - Daňová optimalizace - příspěvek – Ing. Ivan Macháček
/A4, str. 80/
- 3. Daňové a nedaňové výdaje 2016 - příspěvek – Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 272/
- 4. Daňové výdaje z účetního a daňového hlediska bez chyb, pokut a penále - příspěvek – Ing. Dalimila Mirčevská
/A5, str. 72/
- 5. Zákony I/2016 - Zákon o daních z příjmů, zákon o účetnictví … - úplná znění zákonů
/A5, str. 672/
Cena balíčku je 840 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 420 Kč.
Ušetříte 420 Kč.
Optimalizace daně a daňové přiznání II.
Závěr roku, resp. začátek roku následujícího, je spojen mj. s povinností stanovit základ daně a daňovou povinnost. Logickou snahou poplatníků je svou daňovou povinnost minimalizovat, přičemž pokud je respektována platná legislativa, hovoříme o daňové optimalizaci. Jaké je správné (alternativní) řešení, které může k optimalizaci daňové povinnosti vést?
Praktické rady a příklady najdete v našich publikacích, které jsou určeny nejen podnikatelům, živnostníkům, ale i účetním, daňovým poradcům, ekonomům, auditorům …
- 1. Daňová přiznání k daním z příjmů za rok 2016 - monotematika – Ing. Kateřina Illetško, Ing. Martin Děrgel
/A5, str. 120/
- 2. DaÚ 1/2017 - Závěr roku a daňová optimalizace – příspěvek – Ing. Helena Machová
/A4, str. 80/
- 3. PaM 1/2017 - Daňová ztráta a snížení základu daně – příspěvek – Ing. Helena Machová
/A5, str. 80/
- 4. 1000 řešení 1/2017 - Optimalizace daně – praktické příklady – Ing. Martin Děrgel
/A5, str. 96/
- 5. Aktualizace I/5 - Zákon o daních z příjmů – úplné znění zákona
/A5, str. 224/
Cena balíčku je 634 Kč.
Cena balíčku s 40 % slevou je 380 Kč.
Ušetříte 254 Kč.
Daňová evidence
Poplatníci, kteří nevedou účetnictví a neuplatňují výdaje paušální částkou z dosažených příjmů, vedou daňovou evidenci. Jak postupovat při přechodu z vedení účetnictví na daňovou evidenci a při přechodu z daňové evidenci na účetnictví? Jak posuzovat z daňového hlediska nájemní smlouvy?
Odpovědi nejen na tyto dotazy vám nabízí balíček, který je určen poplatníkům, kteří vedou daňovou evidenci, podnikatelům, živnostníkům, OSVČ, daňovým poradcům, ale hlavně účetním.
- 1. DaÚ 7-8/2016 - Přechod z vedení účetnictví na daňovou evidenci – příspěvek - Ing. Eva Sedláková
/A4, str. 120/
- 2. DÚVaP 10/2016 - Nájemní smlouvy v daňové evidenci a účetnictví – příspěvek – Ing. Luděk Pelcl
/A5, str. 144/
- 3. Poradce 5/2017 - Sleva na dani na manželku a daňové zvýhodnění na dítě – příspěvek – Ing. Ivan Macháček
/A5, str. 288/
- 4. Aktualizace I/5 - Zákon o daních z příjmů – úplné znění zákona
/A5, str. 224/
Cena balíčku je 752 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 376 Kč.
Ušetříte 376 Kč.
Veřejné zdravotní pojištění
Zvýšení minimální mzdy a průměrné mzdy k datu 1. 1. 2017 návazně ovlivňuje placení pojistného na zdravotní pojištění zaměstnavateli, jakož se dotýká i dalších oblastí zdravotního pojištění. Jaký vliv má zvýšení minimální mzdy ve zdravotním pojištění k 1. 1. 2017? Jaké změny nastanou?
Odpovědi najdete v našich publikacíh, které jsou určeny zaměstnavatelům, zaměstnancům, mzdovým účetním, OSVČ, živnostníkům, podnikatelům …
- 1. Poradce 7/2017 - Zákon o veřejném zdravotním pojištění s komentářem - komentář - Ing. Antonín Daněk
/A5, str. 240/
- 2. PaM 1/2017 - Kdy zaměstnavatelé a OSVČ neplatí v roce 2017 zdravotní pojištění? - příspěvek – Ing. Antonín Daněk
/A4, str. 80/
- 3. 1000 řešení 2/2017 - Veřejné zdravotní pojištění – praktické příklady – Ing. Jiří Hálek
/A5, str. 96/
- 4. DÚVaP 12/2016 - Minimální a průměrná mzda a změny ve zdravotním pojištění – příspěvek – Ing. Antonín Daněk
/A5, str. 152/
- 5. Pomocník mzdové účetní k 1. 1. 2017 - monotematika – Ing. Miroslav Bulla
/A5, str. 24/
Cena balíčku je 558 Kč.
Cena balíčku s 40 % slevou je 335 Kč.
Ušetříte 223 Kč.
Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |