P O R A D C A |
e-m@ilové noviny |
č. 11/2010 |
5. 5. 2010 |
|
Vážení čtenáři! Jsou výhodnější paušální výdaje? Dočtete se o tom v rubrikách Téma novin a Čtenáři se ptají odborníci odpovídají. Více informací nabízíme v našich měsíčnících DÚVaP a DaÚ. Čím dál, tím více se setkáváme s pracovními pastmi, jak do nich nespadnout, se poučíte v Populárně ze světa podnikání a při práci zůstaneme také v rubrice Řekli moudří. Děkujeme za vaši přízeň a těšíme se na další náměty a připomínky, které nám zasíláte. Denisa Orlická
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz V tomto čísle najdete:
|
|||
PAUŠÁLNÍ VÝDAJE, NEBO DAŇOVÁ EVIDENCE Zákon o daních z příjmů umožňuje poplatníkům využít namísto skutečných doložených výdajů výdaje paušální. Paušální výdaje se stanoví jednak zákonem danou procentní výší z dosažených příjmů, tj. u příjmů z podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti, příjmů z pronájmu nebo ostatních příjmů ze zemědělské výroby, lesního a vodního hospodářství nebo přímo zákonem stanovenou částkou 5 000 Kč, resp. 4 000 Kč, tj. paušální výdaje na dopravu. Pro uplatnění paušálních výdajů musí poplatník splnit zákonem stanovené podmínky. Pokud poplatník zákonné podmínky splňuje, může se rozhodnout, zda v daném zdaňovacím období uplatní výdaje ve skutečné doložené výši nebo výdaje paušální, přitom v jednotlivých zdaňovacích obdobích může způsob uplatnění výdajů měnit. PAUŠÁLNÍ VÝDAJE POPLATNÍKŮ DANĚ Z PŘÍJMŮ Paušální výdaje u příjmů z podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti Podle § 7 odst. 7 zákona o daních z příjmů v případě, že poplatník neuplatní výdaje prokazatelně vynaložené na dosažení, zajištění a udržení příjmu, může za zdaňovací období 2009 uplatnit výdaje s výjimkou uvedenou v § 11 nebo 12 ve výši:
Poplatník, který uplatňuje výdaje paušální částkou z dosažených příjmů, je v souladu s § 7odst. 8 zákona povinen vždy vést záznamy:
Má-li poplatník příjmy např. z autorských honorářů, podnikatelské činnosti a zemědělské činnosti a hodlá-li uplatnit výdaje paušální částkou, musí vést evidenci jednotlivých druhů příjmů tak, aby mohl správně uplatnit paušální výdaje. Z autorských honorářů uplatní 40 % paušální výdaje, z podnikatelské činnosti 60 % nebo 80 % paušální výdaje a ze zemědělské činnosti 80 % paušální výdaje. Zákon nestanoví, že by poplatník mohl uplatnit procento paušálních výdajů podle převažující činnosti, nebo naopak paušální výdaje stanovit průměrem.
Jedinou výjimkou k výše uvedenému stanovisku jsou příjmy společníka veřejné obchodní společnosti nebo komplementáře komanditní společnosti. Má-li společník veřejné obchodní společnosti nebo komplementář komanditní společnosti vedle příjmů podle § 7 odst. 1 písm. d) zákona i další příjmy dle § 7 odst. 1 písm. a) až c) a odst. 2 zákona, může u těchto dalších příjmů uplatnit daňové výdaje procentem z příjmů.
Dále mohl do konce r. 2007 zaměstnavatel do daňových výdajů uplatnit pojistné na sociální a zdravotní pojištění, které musí platit za své zaměstnance, tj. obvykle částku ve výši 35 % hrubé mzdy zaměstnance. Počínaje r. 2008 § 25 odst. 1 písm. g) zákona stanoví, že daňovým výdajem není pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění hrazené veřejnou obchodní společností za společníky, komanditní společností za komplementáře, poplatníkem majícím příjmy z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti, poplatníkem majícím příjmy z pronájmu a pojistné hrazené osobami samostatně výdělečně činnými, které nejsou nemocensky pojištěny a pojistí se na denní dávku při dočasné pracovní neschopnosti u soukromé pojišťovny. Daňovým výdajem od r. 2008 je pouze pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem z důvodu zaměstnávání pracovníků (obvykle 34 % z hrubé mzdy zaměstnance). V návaznosti na vyloučení sociálního a zdravotního pojištění od r. 2008 z daňových výdajů, se již příjmy společníka veřejné obchodní společnosti nebo komplementáře komanditní společnosti podle § 7 odst. 1 písm. d) zákona o daních z příjmů nesnižují o pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění , které zaplatí společník veřejné obchodní společnosti nebo komplementář komanditní společnosti. Dále pak pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění hrazené veřejnou obchodní společností za společníky nebo komanditní společností za komplementáře od r. 2008 již není u společníků nebo komplementářů od daně osvobozeno. Počínaje zdaňovacím obdobím 2008 ani poplatník s příjmy z podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti podle § 7 zákona, který za r. 2008 uplatní výdaje paušální částkou, nemůže k těmto paušálním výdajům uplatnit navíc ještě sociální a zdravotní pojištění, které uhradí počínaje 1. lednem 2008. Zákon o daních z příjmů v § 7 odst. 8 stanoví, že uplatní-li poplatník výdaje podle odstavce 7, tj. paušální částkou z dosažených příjmů, má se za to, že v částce výdajů jsou zahrnuty veškeré výdaje poplatníka vynaložené v souvislosti s dosahováním příjmů z podnikání a z jiné samostatné výdělečné činnosti. Sociální a zdravotní pojištění bylo daňovým výdajem, pokud bylo zaplaceno do konce r. 2007, a to v souladu s § 24 odst. 2 písm. f) zákona ve znění do konce r. 2007 (tj. do limitu maximálního vyměřovacího základu pro sociální a zdravotní pojištění).
Obchodním majetkem je tedy pro účely daně z příjmů majetek o kterém poplatník – fyzická osoba, s příjmy podle § 7 zákona, tj. z podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti, účtuje nebo ho eviduje v daňové evidenci. Pokud poplatník s příjmy podle § 7 zákona nevede účetnictví ani nevede daňovou evidenci, tj. výdaje uplatňuje paušální částkou, obchodní majetek z hlediska daně z příjmů nemá. Uplatní-li nájemce při finančním leasingu výdaje paušální částkou podle § 7 odst. 7 zákona o daních z příjmů, jsou v paušálních výdajích uplatněny veškeré výdaje, tj. i nájemné. Pokud se však jedná o zdaňovací období, ve kterém poplatník finanční leasing ukončí a najatou věc si koupí, musí splnit podmínku § 24 odst. 4 (resp. odst. 15) písm. c) zákona, aby nájemné, které uplatnil do daňových výdajů v letech, kdy uplatňoval výdaje ve skutečné vynaložené výši, bylo daňovým výdajem, tj. musí koupený majetek zahrnout do obchodního majetku. Jestliže poplatník najatý hmotný majetek od pronajímatele koupí, nesplní tuto zákonnou podmínku pro uplatňování nájemného do daňových výdajů z toho důvodu, že výdaje uplatňuje paušální částkou z dosažených příjmů, musí základ daně zvýšit o nájemné, které v předcházejících zdaňovacích obdobích, kdy uplatňoval výdaje ve skutečné vynaložené výši, do daňových výdajů již uplatnil, a to v souladu s § 5 odst. 6 zákona. Pokud by poplatník následně uplatňoval výdaje ve skutečné vynaložené výši, může předmětný majetek vložit do obchodního majetku. Vstupní cenou by poté byla cena podle § 29 odst. 1 písm. a) zákona, tj. součet pořizovací ceny a zaplaceného nájemného.
(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DÚVaP 6/2010 od autorky Ing. Evy Sedlákové)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 43, rozeslána dne 29. dubna 2010 118. Zákon o krajském referendu a o změně některých zákonů 119. Usnesení Poslanecké sněmovny k zákonu o krajském referendu a o změně některých zákonů přijatému Parlamentem dne 9. března 2010 a vrácenému prezidentem republiky dne 19. března 2010 120. Zákon, kterým se mění zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů 121. Usnesení Poslanecké sněmovny k zákonu, kterým se mění zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, přijatému Parlamentem dne 9. března 2010 a vrácenému prezidentem republiky dne 22. března 2010 122. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů Částka 44, rozeslána dne 29. dubna 2010 123. Nález Ústavního soudu ze dne 30. března 2010 ve věci návrhu na zrušení slova „pravomocných“ v § 11 odst. 4 písm. b) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Částka 45, rozeslána dne 29. dubna 2010 124. Sdělení Ministerstva zdravotnictví o vydání cenového rozhodnutí 1/10-Far, kterým se stanoví seznam ATC skupin léčivých přípravků a potravin pro zvláštní lékařské účely nepodléhajících regulaci ceny původce 125. Sdělení Ministerstva zdravotnictví o vydání cenového předpisu 1/2010/DZP o regulaci cen zdravotní péče, maximálních cen zdravotní péče zubních lékařů hrazené ze zdravotního pojištění a stomatologických výrobků plně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a specifických zdravotních výkonů 126. Sdělení Ministerstva zdravotnictví o vydání cenového předpisu 2/2010/DZP, kterým se mění cenový předpis 1/2010/DZP o regulaci cen zdravotní péče, maximálních cen zdravotní péče zubních lékařů hrazené ze zdravotního pojištění a stomatologických výrobků plně hrazených z veřejného zdravotního pojištění a specifických zdravotních výkonů Částka 46, rozeslána dne 6. května 2010 127. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 418/2003 Sb., kterou se stanoví podrobnější vymezení okruhu a výše příjmů a výdajů fondů veřejného zdravotního pojištění zdravotních pojišťoven, podmínky jejich tvorby, užití, přípustnosti vzájemných převodů finančních prostředků a hospodaření s nimi, limit nákladů na činnost zdravotních pojišťoven krytých ze zdrojů základního fondu včetně postupu propočtu tohoto limitu, ve znění pozdějších předpisů 128. Vyhláška o způsobilosti k označování psů tetováním 129. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 39/2005 Sb., kterou se stanoví minimální požadavky na studijní programy k získání odborné způsobilosti k výkonu nelékařského zdravotnického povolání 130. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 4/2008 Sb., kterou se stanoví druhy a podmínky použití přídatných látek a extrakčních rozpouštědel při výrobě potravin 131. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí, kterým se vyhlašuje částka odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely životního a existenčního minima a částka 50 % a 25 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely státní sociální podpory MEZINÁRODNÍ SMLOUVY: Částka 19, rozeslána dne 30. dubna 2010 42. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o změně Dohody mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o podpoře a vzájemné ochraně investic, podepsané dne 17. března 1994 v Praze 43. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o učinění výhrady k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě 44. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí, kterým se vyhlašuje oprava českého překladu Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením, vyhlášené pod č. 10/2010 Sb. m. s. 45. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Memoranda o dohodě mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Spojených států amerických o přidělování styčných důstojníků FINANČNÝ ZPRAVODAJ: Částka 3, rozeslána dne 8. března 2010 7. Sdělení k vyhlášce č. 449/2009 Sb. – Číselník účelů VPS (prostředky poskytnuté dle § 21 odst. 3 a 4 zákona č. 218/2000 Sb.) 8. Sdělení k vyhlášce č. 449/2009 Sb. – Oprava legislativně technické chyby 9. Sdělení k uplatňování Smlouvy mezi vládou České republiky a orgánem výkonné moci Gruzie o zamezení dvojímu zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku (č. 40/2007 Sb. m. s.) (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZPŮSOB UPLATNĚNÍ VÝDAJŮ Do příjmů se zahrnují všechny vystavené faktury za období od 1. 1. do 31. 12. bez ohledu, zda byly zaplaceny nebo ne. Firma v roce 2009 vystavila zálohovou fakturu, která byla v roce 2009 zaplacena, ale konečné vyúčtování proběhne až v roce 2010. Jak má firma postupovat? Je zaplacená záloha zdanitelným příjmem pro uplatnění výdajů procentem z příjmů? Vystavené faktury se do příjmů nezahrnují. Poplatník, který uplatňuje výdaje paušální částkou z dosažených příjmů, je v souladu s § 7odst. 8 zákona povinen vždy vést záznamy o příjmech a evidenci pohledávek vzniklých v souvislosti s podnikatelskou nebo jinou samostatnou výdělečnou činností. Paušální výdaje se odečítají od příjmů, které poplatník obdrží na účet nebo v hotovosti od 1. ledna do 31. prosince daného zdaňovacího období, tj. od veškerých příjmů, tedy i od přijatých záloh. Paušální výdaje se neodečítají od pohledávek (vystavených faktur, které nebyly odběratelem zaplaceny). PŘÍJMY Z PROVOZOVNY AUTOMATŮ Podnikatel provozuje hostinskou činnost na základě ŽL. V provozovně má umístěny výherní hrací automaty s tím, že 50 % z výnosů automatu má on a 50 % majitel automatu. Může podnikatel uplatnit paušální výdaje ve výši 80 % na veškeré příjmy, včetně těch z automatů? V daném případě je rozhodující, o jaký příjem se jedná, tj. na základě jakého právního vztahu podnikateli příjem od majitele výherních hracích automatů plyne. Na provozování hracího automatu podnikatel, který provozuje hostinskou činnost, příslušné povolení nemá. V daném případě se patrně jedná o příjem z pronájmu prostoru provozovny, ve které podnikatel provozuje hostinskou činnost, pro umístění výherních hracích automatů, tj. nikoli o příjem z hostinské činnosti, ale o příjem z pronájmu části provozovny podle § 9 zákona o daních z příjmů, pokud podnikatel na tuto činnost nemá živnostenské oprávnění. Též by se mohlo jednat i o příjem za právo na umístění výherních hracích automatů, který by mohl být posouzen jako příjem podle § 10 ZDP. Pokud jde o výši paušálního výdaje, 80 % paušální výdaj za r. 2009 mohou uplatnit poplatníci u příjmů ze živností řemeslných a 60 % z příjmů z ostatních živností. U příjmů z pronájmu nemovitosti nebo její části lze uplatnit paušální výdaj ve výši 30 % z dosažených příjmů. U příjmů podle výše uvedeného § 10 zákona nelze v daném případě paušální výdaje uplatnit. UPLATNĚNÍ PAUŠÁLNÍCH VÝDAJŮ Jednatel a zároveň společník firmy používá soukromé osobní vozidlo občas pro potřeby firmy a má zaplacenou silniční daň. Může si jednatel a společník uplatnit na vozidlo paušální měsíční výdaj? Z dotazu dovozuji, že Vám jde s největší pravděpodobností o paušální výdaj na dopravu dle ustanovení § 24 odstavce 2, písmena zt) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění, ve kterém se uvádí, že výdajem (nákladem) vynaloženým na dosažení, zajištění a udržení příjmů poplatníka daně z příjmů je také paušální výdaj na dopravu silničním motorovým vozidlem, pokud nebyl uplatněn výdaj na dopravu silničním motorovým vozidlem podle písmena k) bodu 4 tohoto odstavce. Dle ustanovení § 6 odstavce 1 písmena b) zákona o daních z příjmů, pobírá společník a jednatel s.r.o. příjmy ze závislé činnosti a posuzuje se dle ustanovení odstavce 2 tohoto paragrafu jako zaměstnanec. V případě, na který se dotazujete, nemůže tedy jít o výdaj, protože jde o použití vozidla pro podnikání firmy, nikoliv pro podnikání. Jinak řečeno, nejde o výdaj (náklad) vynaložený na dosažení, zajištění a udržení Vašich příjmů z podnikání, ale o výdaj (náklad) na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů firmy. Krácený paušální výdaj na dopravu si tedy nemůžete uplatnit. V této souvislosti Vás současně upozorňuji na ustanovení § 4 odstavce 2, písmena a) zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční, v platném znění, dle kterého je poplatníkem silniční daně zaměstnavatel (nikoliv zaměstnanec - jednatel, společník) vyplácející cestovní náhrady svému zaměstnanci za použití osobního automobilu, pokud daňová povinnost nevznikla již provozovateli vozidla. To je např. v případě, že předmětný osobní automobil použije ve stejném kalendářním měsíci k podnikání i zaměstnanec (provozovatel vozidla) pro svoji živnost. (víc otázek a odpovědí na toto téma najdete v dvouměsíčníku 1000 řešení 3/2010)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PRACOVNÍ PASTI – JAK DO NICH NESPADNOUT? Když je krize a člověku či firmě se nedaří dostatečně – přicházejí na řadu i nekalé a neobjektivní praktiky. Mezi ně patří všelicos zákeřné, nesystémové, kontraproduktivní, nesmyslné a neférové. Často jsou to jednoduše pasti, které jsou, bohužel, stále větší módou. PRACOVNÍ PASTI
VTIPNĚ, DŮVTIPNĚ, SMĚLE A PROVOKATIVNĚ
ZÁVĚR – Když se vás nějaká pracovní past týká, je vhodné ji řešit. Tak akorát, v klidu, s rozvahou a postupně. Moc neotálet s řešením, ale ani moc nespěchat. Při zvládání různých pastí v životních nástrahách je produktivní nezapomenout se řídit rozvahou a klidem. Raději rozvážně třikrát měřit a jen jednou stříhat. A nezapomenout, že práce kvapná je často málo platná. (Ing. Emil Burák, Ph.D.)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
O PRÁCI Když pracujeme totálně cílevědomě osm hodin denně, můžeme to dotáhnout až na vedoucího a potom pracovat čtrnáct hodin denně.
Robert Frost Vytrvalost je tvrdá práce, kterou vykonáte potom, když jste se už u jiné práce unavili. Newt Ginrich I nejhorší práce má své dobré stránky. Kdybych byl hrobařem nebo katem, věděl bych o některých lidech, kterým bych s radostí posloužil. Douglas Wiliam Jerrold Mám rád práci, přímo mě fascinuje. Vydržím celé hodiny sedět a dívat se na ni. Jerome Klapka Jerome Je pravda, že tvrdá práce ještě nikdy nikoho nezabila, ale domnívám se, že to není potřebné zkoušet. Ronald Reagan Jako mladý jsem byl vzorný a oblíbený pracovník. Potom jsem se naučil myslet. Gabriel Laub Svět je plný ochotných lidí – jedni jsou ochotní pracovat, druzí jsou ochotní nechat je pracovat. Robert Frost
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 10/2010
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 5/2010
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 6/2010
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 5/2010
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 5/2010
1 000 řešení – dvouměsíčník, č. 3/2010
Zisk – měsíčník, č. 5/2010
PŘIPRAVUJEME Poradce č. 11/2010 (V/2010)
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) č. 7/2010 (V/2010)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) č. 6/2010 (V/2010)
Práce a mzdy bez chyb, pokut a penále – (PaM) č. 6/2010 (V/2010)
Poradce veřejné správy – (PVS) č. /2010 (V/2010)
Zisk č. 6/2010 (V/2010)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PLATY A MZDY V KOSTCE
V oblasti mzdové evidence se setkáváme v období hospodářské krize s celou řadou složitých právních předpisů. Jedná se např. o pravidla odměňování, minimální mzdy, sociální a zdravotní pojištění, náhradu mzdy zaměstnanců pro rok 2010. Součástí balíčku Platy a mzdy v kostce je Příručka mzdové účetní, která se týká problematiky mezd a všeho, co s nimi souvisí. Taky přinášíme pohled na platy a platové třídy ve veřejné správě, který najdete v měsíčníku PVS. Příručka mzdové účetní pro rok 2010 (měsíčník DÚVaP 4-5/2010, A5, 320 str.) cena: 251 Kč
Platové třídy – příspěvek (měsíčník PVS 5/2010, A4, 88 str.)
cena: 194 Kč Stavební zákon a související předpisy… (sborník Zákony IV., A5, cca 368 str.) cena: 153 Kč Zákony pro školy, obce, státní a veřejnou správu… (sborník Zákony V., A5, 352 str.) cena: 153 Kč Odpady,obaly a ochrana životního prostředí… (sborník Zákony VI., A5, 464 str.) cena: 154 Kč BALÍČEK PLATY A MZDY V KOSTCE, DÚVaP 4-5/2010 + PVS 5/2010 + Zákony IV., Zákony V., Zákony VI. - zdarma cena: 445 Kč
SPOTŘEBNÍ DANĚ
Již od počátku letošního roku dochází k významným změnám v několika daňových zákonech. Změny se dotýkají i spotřebních daní. Nejsou to jen změny formální, ale jsou to i změny zasahující do podstaty daňového řízení u spotřebních daní. Jaký je nový elektronický systém pro přepravu a sledování výrobků podléhajících spotřební dani a odpovědi na další otázky Vám přinášíme v následujících publikacích. Novela zákona o spotřebních daních - příspěvek (měsíčník Poradce 9/2010, A5, 224 str.) cena: 129 Kč
Novela zákona o spotřebních daních – příspěvek (měsíčník DaÚ 4/2010, A4, 80 str.)
cena: 203 Kč Zákon o spotřebních daních (Aktualizace k sborníku I. 2010 I/1, A5, cca 72 str.) cena: 45 Kč BALÍČEK SPOTŘEBNÍ DANĚ, DaÚ 4/2010 + Aktualizace 2010 + Poradce 9/2010 - zdarma cena: 248 Kč Bližší informace o cenách a způsobu objednání získáte i na telefonním čísle 558 731 125.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty. E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům! Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte! Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz. Následně budete vyřazený(á) z databáze příjemců e-mailových novin.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2010 |