|
TÉMA NOVIN ZÁKON O ODPADECH - NOVELA |
ZÁKON O ODPADECH - NOVELA
Odpady jsou vedlejším produktem ve většině oborů lidské činnosti. Objem i počet druhů odpadů roste, proto jsou již dlouhodobě předmětem legislativní úpravy. Odpady nejsou problémem jednotlivých států, ale problémem celosvětovým. Je jim věnována i řada právních předpisů Evropské unie. Jaké jsou nové povinnosti výrobců elektrozařízení, pověřených zástupců a prodejců? Jaké povinnosti a práva mají konečný uživatelé?
Základem české právní úpravy
nakládání s odpady je zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpadech“).
V návaznosti na příslušné právní předpisy Evropské unie tento zákon stanovuje zejména:
- pravidla pro předcházení vzniku odpadů a pro nakládání s nimi při dodržování ochrany životního prostředí, ochrany lidského zdraví a trvale udržitelného rozvoje a při omezování nepříznivých dopadů využívání přírodních zdrojů a zlepšování účinnosti tohoto využívání,
- práva a povinnosti osob v odpadovém hospodářství,
- působnost orgánů veřejné správy v odpadovém hospodářství.
Zákon o odpadech nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2002, s výjimkou několika paragrafů, pro které bylo stanoveno pozdější nabytí účinnosti. Patří mezi zákony zasažené častými změnami. Do současné doby byl novelizován 37 zákony a jedním zákonným opatřením Senátu. Některé novely přinesly jen změny administrativního a formálního charakteru. Většina změn zasáhla do věcného obsahu zákona, některé i významně ovlivnily jeho filozofickou podstatu.
Obecná poznámka
Při odkazu na určité ustanovení zákona č.. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v textu tohoto článku je v závorce nebo i v textu uváděno jen označení příslušného paragrafu, odstavce a písmene. Název zákona či jiné právní normy je uveden pouze v případech, kdy se odkaz vztahuje na jiný právní předpis než zákon o odpadech.
Dnem 1. října 2014
nabývá účinnosti zákon č. 184/2014 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 169/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „novelizující zákon“). Pro čtyři ustanovení novelizujícího zákona je stanovena pozdější doba nabytí účinnosti – 1. červen 2015. ,b>
Účelem novelizujícího zákona je transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/19/EU ze dne 4. července 2012 o odpadních elektrických a elektronických zařízeních (OEEZ) do právního pořádku České republiky. Proto novelizující zákon zasahuje jen do kategorie elektrických a elektronických zařízení.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/19/EU ze dne 4. července 2012 o odpadních
elektrických a elektronických zařízeních (dále jen „směrnice 2012/19/EU“) upravuje nově definiční vymezení povinných osob (výrobců), jež jsou v členských státech odpovědné za nakládání s elektroodpadem jako usazené subjekty, které jakýmkoliv způsobem uvádí elektrozařízení na trh v daném členském státě, resp. prodávají taková zařízení pod svojí značkou. K takto vymezenému okruhu povinných osob směrnice přidává doposud neregulovaný okruh zahraničních „internetových prodejců“, kteří nejsou usazeni na území daného členského státu, ale dodávají na jeho trh elektrozařízení prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. V návaznosti na to je směrnicí stanoven rámcově institut pověřeného zástupce. Současný zákon o odpadech institut pověřeného zástupce neupravuje.
Novelizující zákon jako subjekty odpovědné za nakládání s elektroodpadem uvádí (§ 37f odst. 1):
- tuzemské výrobce elektrozařízení (osoby usazené v České republice, které vyrábí nebo uvádí
na trh v České republice elektrozařízení nebo je prodávají pod svou značkou),
- zahraniční výrobce elektrozařízení, resp. internetové prodejce ze zahraničí,
- poslední prodejce a distributory,
- konečné uživatele elektrických a elektronických zařízení,
- zpracovatele elektrických a elektronických zařízení, která se stala odpadem,
- pověřené zástupce výrobců (právnická nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání a usazená
v České republice).
Toto ustanovení umožňuje jednoznačné určení osoby odpovědné za nakládání s elektrozařízeními a elektroodpadem v České republice.
Výrobcem se nově rozumí fyzická nebo právnická osoba oprávněná k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku:
- pod vlastní značkou vyrábí a prodává elektrozařízení a je v České republice usazena,
- prodává pod vlastní značkou elektrozařízení vyrobená jinými dodavateli, neobjevuje-li se na zařízení značka osoby elektrozařízení vyrábějící a prodávající, pod vlastní značkou a je v České republice usazena,
- v rámci své podnikatelské činnosti dováží elektrozařízení do České republiky, nebo tato elektrozařízení uvádí v České republice na trh,
- prodává elektrozařízení prostřednictvím komunikace na dálku přímo konečným uživatelům do České republiky z jiného státu, kde je usazena.
Za osobu usazenou v České republice
je třeba ve smyslu práva Evropské unie (zejména svoboda usazování podle čl. 49 Smlouvy o fungování EU a navazující sekundární legislativy a judikatury Soudního dvora Evropské unie) považovat nejen právnickou nebo fyzickou osobu se sídlem na území České republiky, ale i každou osobu, která zde vykonává stálou hospodářskou činnost, například prostřednictvím stálé provozovny. Jestliže tedy zahraniční osoba soustavně dováží či přepravuje z jiného členského státu Evropské unie do České republiky elektrozařízení, provozuje zde stálou hospodářskou činnost a je považována za osobu usazenou v České republice. Pokud by tato zahraniční osoba nesplňovala podmínky, za nichž ji lze považovat za usazenou v České republice, bude osobou uvádějící elektrozařízení na trh v České republice vždy ten, kdo elektrozařízení ze zahraničí nabyl. Tím je distributor v České republice. Není přitom podstatné, kdo zajišťuje přepravu a kdy podle smlouvy mezi prodávajícím ze zahraničí a nabyvatelem v České republice dochází k převodu vlastnického práva ke zboží. Jestliže prodávající neprovozuje v České republice stálou hospodářskou činnost, a není zde tedy usazen, je třeba jej považovat za dovozce, resp. přepravce z jiného členského státu Evropské unie a tudíž za výrobce nabyvatele elektrozařízení usazeného v České republice (distributor v České republice). K prvnímu předání na území České republiky (tj. uvedení na trh) v takovém případě dochází až mezi tímto distributorem (který je výrobcem ve smyslu zákona o odpadech) a dalším distributorem, posledním prodejcem či konečným uživatelem.
Pověřený zástupce
je novým institutem, jehož postavení a činnost jsou upraveny ustanoveními nového § 37q. Odpovědným za plnění většiny povinností stanovených pro nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady je výrobce, tj. osoba, která poprvé uvede elektrozařízení v České republice na trh, vyrobí je nebo je doveze. S výjimkou osob, které prodávají elektrozařízení prostřednictvím prostředků dálkové komunikace na dálku přímo konečným uživatelům do České republiky z jiného státu, kde jsou usazeny, je výrobce definován primárně jako osoba usazená v České republice.
Směrnice 2012/19/EU v čl. 17 ukládá zajistit plnění povinností zahraničních výrobců, kteří prodávají elektrozařízení konečnému uživateli do jiného členského státu, než ve kterém jsou usazeni, prostřednictvím pověřeného zástupce. Pověřeným zástupcem lze písemným pověřením určit pouze právnickou osobu nebo fyzickou osobu oprávněnou k podnikání, která je usazená v České republice. Pověřený zástupce jedná svým jménem. Nejedná se proto o zmocněnce činného na základě zmocnění plnou mocí. Pověřený zástupce odpovídá za plnění povinností výrobce a to od okamžiku jeho zápisu do Seznamu výrobců elektrozařízení. Osoba, která si takto pověřeného zástupce určí, je povinna o tom, jakož i o změně a odvolání pověřeného zástupce, informovat své odběratele. V situaci, kdy pověřený zástupce nebude řádně plnit své povinnosti týkající se elektrických a elektronických zařízení, odpovědnost výrobce za jejich plnění v takovém případě nezaniká.
Odpadem se rozumí
každá movitá věc, které se právnické nebo fyzická osoba zbavuje nebo má úmysl nebo povinnost se jí zbavit (§ 3 odst. 1). Odpad se zatřiďuje do jednotlivých skupin a druhů podle Katalogu odpadů vydaného Ministerstvem životního prostředí.
Elektroodpadem je elektrozařízení, které se stalo odpadem, včetně komponentů, konstrukčních dílů a spotřebních dílů, které v tom okamžiku jsou součástí zařízení. Pro účely zákona o odpadech se elektrozařízením, tj. elektrickým nebo elektronickým zařízením, rozumí zařízení, jehož funkce závisí na elektrickém proudu nebo na elektromagnetickém poli nebo zařízení k výrobě, přenosu a měření elektrického proudu nebo elektromagnetického pole, které náleží do některé ze skupin uvedených v příloze č. 7 k tomuto zákonu a které je určeno pro použití při napětí nepřesahujícím 1000 V pro střídavý proud a 1500 V pro stejnosměrný proud, s výjimkou zařízení určených výlučně pro účely obrany státu.
Do skupiny elektrozařízení uvedené v příloze č. 7 přísluší:
- velké domácí spotřebiče,
- malé domácí spotřebiče,
- zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení,
- spotřebitelské zařízení a solární panely,
- osvětlovací zařízení,
- elektrické a elektronické nástroje (s výjimkou velkých stacionárních průmyslových nástrojů),
- hračky, vybavení pro volný čas a sporty,
- lékařské přístroje (s výjimkou všech implantovaných a infikovaných výrobků),
- přístroje pro monitorování a kontrolu,
- výdejní automaty.
O elektrozařízení pocházející z domácností se jedná vždy, je-li elektrozařízení možné použít jak v domácnostech, tak i jinými konečnými uživateli. S účinností od 15. srpna 2018 bude tento seznam rozšířen na všechna elektrozařízení.
Místa sběru elektroodpadu
Novelizujícím zákonem se do zákona o odpadech doplňují dosud chybějící definice místa zpětného odběru a místa odděleného sběru [§ 37g písm. i) a j)]. Jedná se vždy o místa, která za uvedeným účelem zřídil výrobce. V místě zpětného odběru jsou zpětně odebírána elektrozařízení pocházející z domácností. Místem zpětného odběru není místo prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení či místo v jeho bezprostřední blízkosti. V místě odděleného sběru je odděleně sbírán elektroodpad.
Nové definice
přináší novelizující zákon v § 37g písm. o), p) a r).
Posledním prodejcem jsou právnická osoba nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku, dodává
v rámci své podnikatelské činnosti elektrozařízení konečnému uživateli.
Velkým stacionárním průmyslovým soustrojím je sestava velkých rozměrů složená ze strojů, zařízení nebo součástí, které fungují společně k určitému účelu, jsou trvale instalovány a demontovány odbornými pracovníky na určitém místě a jejich použití a údržba jsou vyhrazeny odborným pracovníkům v prostorách pro průmyslovou výrobu nebo výzkum a vývoj.
Velkou pevnou instalací je systém velkých rozměrů složený z několika typů přístrojů a případně dalších zařízení, které jsou montovány, instalovány a demontovány odbornými pracovníky, jsou určeny ke stálému použití jako součást budovy nebo konstrukce na předem určeném místě vyhrazeném k tomuto účelu a mohou být nahrazeny pouze zařízením specificky určeným k témuž účelu.
Nesilničním pojízdným strojem určeným výlučně k profesionálnímu použití se rozumí stroj s vlastním zdrojem energie, jehož provoz vyžaduje při práci buď mobilitu, nebo souvislý či částečně souvislý pohyb mezi sledem pevných pracovních míst a který je určen výlučně k profesionálnímu použití.
Vzniká nová evidenční povinnost
Novelizující zákon zavádí pro výrobce povinnost od 1. ledna 2015 vést evidenci toku zpětně odebraných elektrozařízení a odděleně sebraného elektroodpadu od místa zpětného odběru nebo místa odděleného sběru až po zpracování, využití a odstranění elektroodpadu (§ 37h odst. 3 a odst. 4). Vedení této evidence je nezbytné pro zpracování ročních zpráv dle přílohy č. 4 vyhlášky č. 352/2005 Sb., o podrobnostech nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady a o bližších podmínkách financování nakládání s nimi (vyhláška o nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady), ve znění pozdějších předpisů. Povinnost zavedení této nové povinnosti vychází z ustanovení směrnice 2012/19/EU a zajištění účinné kontroly.
Seznam výrobců elektrozařízení,
jeho náležitosti a jeho vedení upravuje novelizující zákon novým, rozšířeným, textem ustanovení § 37i. Výrobce elektrozařízení a pověřený zástupce jsou povinně zapsáni v Seznamu výrobců elektrozařízení vedeném Ministerstvem životního prostředí.
Seznam obsahuje následující údaje:
- u fyzické osoby jméno, popřípadě jména, a příjmení, nebo obchodní firmu, adresu místa trvalého pobytu, adresu sídla, identifikační číslo osoby a daňové identifikační číslo, pokud byla přidělena,
- u právnické osoby obchodní firmu, právní formu, adresu sídla, identifikační číslo osoby a daňové identifikační číslo, pokud byla přidělena,
- identifikační údaje zahraničního výrobce nebo pověřeného zástupce,
- skupinu elektrozařízení,
- druh elektrozařízení podle toho, zda je elektrozařízení určeno k použití v domácnostech nebo mimo domácnosti,
- značku elektrozařízení,
- použitý způsob prodeje elektrozařízení,
- způsob zajištění financování a doklady o něm.
Platnost zápisů učiněných před 1. říjnem 2014 zůstává u osob usazených v České republice nedotčená. Zápisy osob usazených v jiném státě pozbývají platnosti dnem 1. října 2014.
Seznam je veřejně přístupný na portálu veřejné správy (§ 37i odst. 7). Zpřístupněny jsou tyto údaje:
- u fyzické osoby jméno, popřípadě jména, a příjmení nebo obchodní firma,
- u právnické osoby obchodní firma a právní forma,
- adresa sídla,
- identifikační číslo osoby, bylo-li přiděleno,
- skupina elektrozařízení,
- údaj o tom, zda se jedná o výrobce nebo pověřeného zástupce.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 10/2014)
|
|
|
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ |
DŮVOD NOVELIZACE ZÁKONA O ODPADECH A DOBA NABYTÍ JEHO ÚČINNOSTI
Obchodní společnost Oblastní čistírna, spol. s r. o. se táže, zda důvodem současné novelizace zákona o odpadech bylo zjištění nutnosti řešení některého problému práce s odpady v České republice, nebo zda jde o povinnost upravit český zákon tak, aby byl plně v souladu s aktuálními předpisy Evropské unie v tomto oboru. Z čeho vyplývá nutnost vydání novelizujícího zákona?
Nutnost vydání novelizujícího zákona vyplývá z povinnosti transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/19/EU ze dne 4. července 2012 o odpadních elektrických a elektronických zařízeních (OEEZ) do právního pořádku České republiky. Proto novelizující zákon zasahuje jen do kategorie elektrických a elektronických zařízení. Článek 24 směrnice stanoví členským státům povinnost uvést v účinnost právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí do 14. února 2014. Upravené předpisy přijaté členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Musí rovněž obsahovat prohlášení, že odkazy ve stávajících právních a správních předpisech na směrnice zrušené touto směrnicí se považují za odkazy na tuto směrnici. Česká republika stanovenou lhůta nedodržela. Novelizující zákon č. 184/2014 Sb., ze dne 31. července 2014 byl vyhlášen ve Sbírce zákonů částkou 75 ze dne 29. srpna 2014. Účinnosti nabývá dnem 1. října 2014. Pro čtyři ustanovení novelizujícího zákona je stanovena pozdější doba nabytí účinnosti – 1. červen 2015.
Poměrně krátká legisvakační doba, tj. období od vyhlášení zákona do dne nabytí jeho účinnosti, v trvání jednoho kalendářního měsíce podle přesvědčení zákonodárců plně postačuje na seznámení producentů odpadů i věcně příslušných orgánů veřejné správy s novými pravidly vyhlášenými novelizujícím zákonem a na jejich zavedení do praxe práce s odpady. Účelem aktuální novelizace zákona o odpadech je dosažení souladu české legislativy s legislativou Evropské unie.
ELEKTROZAŘÍZENÍ V POSTAVENÍ ELEKTROODPADU
Podnikatel A. S. se dotazuje, která elektrozařízení se mohou podle novelizujícího zákona stát elektroodpadem a za jakých podmínek. Seznam elektrozařízení, která mohou být elektroodpadem je možné považovat za definitivní, nebo se předpokládá jeho rozšíření?
Elektroodpadem se stává elektrozařízení, kterého se jeho vlastník nebo uživatel zbavuje nebo má úmysl či povinnost se ho zbavit.
Pro účely zákona o odpadech seelektrozařízením, tj. elektrickým nebo elektronickým zařízením, rozumí zařízení, jehož funkce závisí na elektrickém proudu nebo na elektromagnetickém poli nebo zařízení k výrobě, přenosu a měření elektrického proudu nebo elektromagnetického pole, které náleží do některé ze skupin uvedených v příloze č. 7 k zákonu o odpadech a které je určeno pro použití při napětí nepřesahujícím 1000 V pro střídavý proud a 1500 V pro stejnosměrný proud, s výjimkou zařízení určených výlučně pro účely obrany státu.
Do skupiny elektrozařízení, která se mohou stát elektroodpadem, uvedené v příloze č. 7 přísluší:
- velké domácí spotřebiče,
- malé domácí spotřebiče,
- zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení,
- spotřebitelské zařízení a solární panely,
- osvětlovací zařízení,
- elektrické a elektronické nástroje (s výjimkou velkých stacionárních průmyslových nástrojů),
- hračky, vybavení pro volný čas a sporty,
- lékařské přístroje (s výjimkou všech implantovaných a infikovaných výrobků),
- přístroje pro monitorování a kontrolu,
- výdejní automaty.
Tento seznam je použitelný do 14. srpna 2018.
S účinností od 15. srpna 2018 se seznam elektrozařízení uvedených v příloze č. 7 zákona o odpadech výrazně změní. Bude obsahovat tato elektrozařízení:
1. Zařízení pro tepelnou výměnu,
2. Obrazovky, monitory a zařízení obsahující obrazovky o ploše větší než 100 cm2,
3. Světelné zdroje,
4. Velká zařízení, jejichž kterýkoli vnější rozměr přesahuje 50 cm, kromě zařízení náležejících:
--- do zařízení pro tepelnou výměnu,
--- do skupiny obrazovek, monitorů a zařízení s obrazovkami většími než 100 cm2,
--- do skupiny světelných zdrojů.
Do velkých zařízení přísluší zejména:
- domácí spotřebiče, zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení, spotřební elektronika,
- svítidla, zařízení reprodukující zvuk či obraz, hudební zařízení, elektrické a elektronické nástroje,
- hračky, vybavení pro volný čas a sporty, zdravotnické prostředky, přístroje pro monitorování
a kontrolu, výdejní automaty, zařízení pro výrobu elektrického proudu.
5. Malá zařízení, jejichž žádný vnější rozměr nepřesahuje 50 cm, kromě zařízení náležejících:
--- do zařízení pro tepelnou výměnu,
--- do skupiny obrazovek, monitorů a zařízení s obrazovkami většími než 100 cm2,
--- do skupiny světelných zdrojů,
--- do skupiny malých zařízení informačních technologií a telekomunikačních zařízení.
Do malých zařízení přísluší zejména:
- domácí spotřebiče, spotřební elektronika, svítidla, zařízení reprodukující zvuk či obraz,
- hudební zařízení, elektrické a elektronické nástroje, hračky, vybavení pro volný čas a sporty,
- zdravotnické prostředky, přístroje pro monitorování a kontrolu, výdejní automaty, zařízení pro výrobu elektrického proudu
6. Malá zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení, jejichž žádný vnější rozměr nepřesahuje 50 cm.
V příloze č. 7 k zákonu o odpadech je zveřejněn kompletní seznam elektrozařízení, která se mohou stát elektroodpadem.
POVĚŘENÝ ZÁSTUPCE
Podnikatele F. Š. požádala německá obchodní společnost Elektrowerke, GmbH., aby se stal v České republice jejím pověřeným zástupcem. Zákon o odpadech v současném znění tento institut nijak neupravuje. Jaká je role pověřeného zástupce a jaké povinnosti musí zajišťovat?
Osobou odpovědnou za plnění většiny povinností stanovených pro nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady je výrobce, tj. osoba, která poprvé uvede elektrozařízení v České republice na trh, vyrobí je nebo je doveze. S výjimkou osob, které prodávají elektrozařízení prostřednictvím prostředků komunikace na dálku přímo konečným uživatelům do České republiky z jiného státu, kde jsou usazeny (zahraniční výrobce), je výrobce definován primárně jako osoba usazená v České republice. Směrnice 2012/19/EU v čl. 17 ukládá zajistit plnění povinností zahraničních výrobců, kteří prodávají elektrozařízení konečnému uživateli do jiného členského státu Evropské unie, než ve kterém jsou usazeni, prostřednictvím pověřeného zástupce.
Pověřený zástupce je novým institutem, jehož postavení a činnost jsou upraveny ustanoveními nového § 37q zákona o odpadech. Pověřený zástupce odpovídá za plnění povinností výrobce a to od okamžiku svého zápisu do Seznamu výrobců elektrozařízení. Osoba, která si takto pověřeného zástupce určí, je povinna o tom, jakož i o změně a odvolání pověřeného zástupce, informovat své odběratele. Jestliže pověřený zástupce nebude řádně plnit své povinnosti týkající se elektrických a elektronických zařízení, odpovědnost výrobce za jejich plnění v takovém případě nezaniká. Pověřeným zástupcem lze písemným pověřením určit pouze právnickou osobu nebo fyzickou osobu oprávněnou k podnikání, která je usazená v České republice. Pověřený zástupce jedná svým jménem. Nejedná se proto o zmocněnce činného na základě zmocnění plnou mocí.
EVIDENCE VÝROBCŮ ELEKTROZAŘÍZENÍ
Obchodní společnost Elektronická muzika, s. r. o., předpokládá zahájení výroby elektronických hudebních zařízení a jejich dodávky na český trh. Obchodovat jimi bude ve vlastních prodejnách i dodáváním pro prodejen jiných provozovatelů. Ví, že se musí registrovat v seznamu výrobců elektrozařízení. Které údaje bude muset do tohoto veřejného rejstříku vložit? Jak se návrh na zápis do seznamu podává?
Seznam výrobců elektrozařízení je informačním systém veřejné správy, jeho správcem je Ministerstvo životního prostředí. Rozsah údajů vkládaných do tohoto seznamu je nově upraven v souladu s čl. 16 směrnice 2012/19/EU. Soubor zapisovaných údajů stanovuje nové, rozšířené, ustanovení § 37i zákona o odpadech.
Jelikož je dosavadní systém vedení seznamu příliš komplikovaný a představuje administrativní zátěž jak na straně ministerstva, tak na straně povinných subjektů, omezují se v souvislosti s transpozicí směrnice 2012/19/EU některé neopodstatněné požadavky. Jedná se zejména o zrušení povinnosti předkládat výpis z obchodního rejstříku, což je vzhledem k jeho dostupnosti v elektronické podobě nadbytečné.
Obchodní společnost je povinna ke vložení následujících údajů:
- obchodní firma, právní forma, adresa sídla, identifikační číslo osoby a daňové identifikační číslo,
- skupina elektrozařízení,
- druh elektrozařízení podle toho, zda je elektrozařízení určeno k použití v domácnostech nebo mimo domácnosti,
- značka elektrozařízení,
- použitý způsob prodeje elektrozařízení,
- způsob zajištění financování a doklady o něm.
Podání návrhu na zápis může výrobce elektrozařízení řešit variantně.
Návrh může podat:
- v listinné podobě (v jediném vyhotovení) a současně v elektronické podobě,
- v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem,
- prostřednictvím datové schránky.
Změny údajů osoba zapsaná v seznamu provádí dálkovým přístupem ve lhůtě do 30 dnů po jejich vzniku.
Seznam je veřejně přístupný na portálu veřejné správy dálkovým přístupem. U výrobce, který je právnickou osobou jsou zpřístupněny tyto údaje:
- obchodní firma a právní forma,
- adresa sídla,
- identifikační číslo osoby,
- skupina elektrozařízení,
- údaj o tom, zda se jedná o výrobce nebo pověřeného zástupce.
(Více na toto téma najdete v měsíčníku 1000 řešení 9/2014)
|
|
|
Částka číslo 88/2014 ze dne 30.9.2014
208/2014 Vyhláška o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2013, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2013, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2015 a základní výměry důchodu stanovené pro rok 2015 a o zvýšení důchodů v roce 2015
209/2014 Vyhláška o zvýšení příplatků k důchodu v roce 2015
210/2014 Sdělení Státní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků doplňovacích voleb do Senátu Parlamentu České republiky ve volebním obvodu č. 22 se sídlem v Praze 10 konaných ve dnech 19. a 20. září 2014 (I. kolo) a ve dnech 26. a 27. září 2014 (II. kolo)
Částka číslo 89/2014 ze dne 2.10.2014
211/2014 Nařízení vlády o stanovení rozsahu a podmínek informační povinnosti provozovatele potravinářského podniku v místě určení ve vztahu k některým druhům čerstvého ovoce, čerstvé zeleniny a brambor
212/2014 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 125/2011 Sb., o stanovení informačních povinností příjemcům živočišných produktů v místě určení
|
|
|
VEDOUCÍ PRACOVNÍK – BAREVNÉ ŘEŠENÍ PRACOVNÍHO PROSTŘEDÍ
Logo tvoří z velké části jeho barevná kombinace. Barvy v nás vzbuzují emoce a podprahově ovlivňují naše rozhodování. Barevné řešení pracovního prostředí ovlivňuje koncentraci nebo kreativní myšlení?
IDENTITA PODNIKU se často spojuje s barvami použitými nejen v logu, ale i v jeho interiérech. Ten mnohokrát kopíruje barvy loga, proto může podléhat jisté uniformitě. Když ale máte prostor pro změnu barevného ladění, měli byste při volbě barevnosti kanceláří zohlednit, jak bude ovlivňovat zaměstnance, kteří se v jejich prostoru nejčastěji zdržují. Teorie o působení barev v interiéru nám poskytují návod, podle kterého lze firemní prostor harmonizovat.
Důležitost práce s barvami v interiéru a exteriéru je daná fyziologickými a psychologickými účinky na tělo člověka, a při výběru barevnosti interiéru vycházíme i z jeho funkce, tvaru a velikosti místnosti, osvětlení, orientace na světové strany.
DOBŘE ZAŘÍZENÝ INTERIÉR nemá obsahovat víc než tři barevné tóny, přičemž největší plochu zabírá neutrální barva, ta tvoří jakýsi rámec pro vyznění dvou zbývajících. S barvami, které jsou blízké čistým barevným tónům, je třeba v interiéru zacházet s velkou opatrností.
Když zvolíme výraznější barvu nábytku, pak je nutné pro stěny a podlahové krytiny vybrat neutrální barevnost. Čistě bílé stěny nejsou vhodné do velkých prostorů, protože chlad sterilní bílé barvy dává pocit prázdnoty a navíc příliš oslňuje a unavuje oči. Dobré jsou však jako doplňkové stěny k jiným teplým odstínům barev, neboť místnost opticky rozšiřují. Další zásadou je dodržování přirozeného postupu barev v přírodě – od tmavé při zemi po světlou směrem nahoru. Obrácené uspořádání může v člověku vzbuzovat pocit něčeho nepřirozeného, tísnivého, tíživého, až ohrožujícího. Kromě toho tmavý strop místnost opticky snižuje.
Teplé barvy snášejí dobře hladké povrchy bez textury. Neměly by však figurovat
v místnostech, kde se intenzivně přemýšlí a pracuje (obchodní setkání), a tam, kde jsou světelné zdroje se studeným světlem.
Chladné a tlumené barvy volíme tam, kde potřebujeme snížit teplotu místnosti a navodit
svěží dojem. Většinou jsou to malé místnosti s okny na jih, prostory s velkou hlučností. Chladné odstíny se hodí i do stísněných a malých prostorů, dotvářejí prostředí pro dosažení klidné atmosféry vyžadující soustředění a kde se předpokládá delší doba pobytu. Tyto barvy navíc potlačují chuť k jídlu.
BAREVNÉ ŘEŠENÍ PRACOVNÍHO PROSTŘEDÍ má vliv na naši koncentraci či kreativní myšlení. Proto je třeba zvolit takové barvy, abyste v zaměstnancích vyvolali všechny pozitivní vlastnosti, které od nich očekáváte.
Barvy v kancelářích dokážou do značné míry ovlivnit pracovní výkon. Vyšší výkon se spojuje s vyššími zisky, Na jeho zvýšení mají pozitivní vliv barvy intenzivních tónů ve škále modré, zelené, oranžové a žluté.
Modrá uklidňuje duševní nepohodu a stres, současně podporuje koncentraci, komunikaci
a týmovou práci. Je to barva odpovědnosti a bezpečí. Díky ní se budete cítit sebejistě a budete pracovat soustředěně na plné obrátky. Tato barva vám pomůže i k tomu, aby zákazníci považovali váš podnik za seriózní. Když ji použijete na strop ve světlém odstínu, místnost se vám opticky zvýší. Když ji použijete v tmavém odstínu na podlahu, bude působit dojmem chladu – to je vhodné v prostorech, do nichž přichází velké množství slunečního světla. Při optimistické žluté a oranžové zase probudíte kreativní část mozku. Tyto svěží barvy podporují fantazii.
Žlutá barva ze všech nejvíc zatěžuje oko, a tím strhává pozornost. Podporuje intelekt a dokáže
být velmi stimulující, proto ji používejte opatrně. V přírodních odstínech pískové a okrové je vhodná na podlahy, odstíny jasně žluté jsou vhodné do prostorů s nedostatkem denního světla,
protože má vysokou reflexivnost.
Oranžová působí tepleji než žlutá a v interiéru je i příjemnější na velkých plochách.
V zemitějších tónech působí příjemně a povzbuzujícím dojmem ve většině prostorů. Oranžová barva podobně jako odstíny červené má spíš stimulující účinky. První dojem u oranžové barvy je velmi dobrý – navozuje pocit uvítání, otevřenosti a pohody. Hodí se hlavně do prostorů sloužících pro setkávání, případně do společných prostorů pro zaměstnance. Výrazné odstíny vzpružují, pastelové a jemné přinášejí pocit klidu a přátelské atmosféry.
Zelená je kombinací modré a žluté a skutečně spojuje vlastnosti obou barev do jedné. Kromě
kreativity podporuje i soustředěnost a pocit jistoty. Zelenou jsou i z tohoto důvodu označované bezpečnostní úniky a východy. Je barvou „přirozenosti“ přírody a vytváří příjemné a uklidňující prostředí. Je vhodná na podlahách, kde vyvolává iluzi zatravněného prostoru. Hodí se do místností s jasným přirozeným světlem a potřebuje vyvážit bílými nebo krémovými plochami.
Červená barva je pro práci možná moc agresivní. Když je použita na stěnách místnosti,
zhoršuje soustředění a koncentraci ve stresových situacích. Zvyšuje adrenalin, proto, když to s červenou přeženete, soutěživost a nasazení na pracovišti může nabýt až nezdravou formu. Vhodné je volit ji na část interiéru anebo na doplňky na přitažení pozornosti, vyvážení klidných barev či nadměrného chladu. V sytém odstínu ji můžete použít jen v místnostech, ve kterých zaměstnanci tráví méně času. V červenohnědém odstínu ji můžete použít jen v místnostech, kde zaměstnanci tráví méně času. V červenohnědém odstínu je příjemná i na velkých plochách podlah. Purpurový odstín na ušlechtilých textiliích je vhodný do reprezentačních prostorů.
Bílá vyvolává pocit neohraničenosti. Výborně se proto uplatní v malých prostorech
s nedostatkem světla. Při správně rozvržené ploše nikdy nepůsobí rušivě a sjednocuje vícero barevných prvků v interiéru. Na příliš velkých plochách může způsobit skleslost, únavu i chlad. V současnosti si mnoho podniků zařizuje kanceláře práce v bílé barvě. Je to barva čistoty, proto jako základ na stěny a nábytek je její volba elegantním řešením. Je to podkladová barva, která nepůsobí rušivě a díky ní interiér nikdy nebude ponurý. Je třeba si uvědomit, že bílá kancelář i tak bílou nezůstane – zpestří ji knihy, šanony, a jiné doplňky (vázy, fotografie, obrazy). Různé barevné předměty zvýrazní bílý interiér a zaměstnanec tak dostane možnost zařídit si pracovní prostředí barvami podle vlastního uvážení.
Černá opticky zmenšuje prostor. Lze ji použít v malých plochách na zdůraznění akcentu.
Šedá barva je stylová, ale trochu nevýrazná a izolační barva. Na velkých plochách a bez
barevného kontrastu působí však negativně. Na podlaze asociuje nečistotu, jakoby zašpinění sama navozovala. Její použití na velkých plochách působí ponuře. Dobře se však vyjímá v kombinaci s chromem a hliníkem. Efekt můžeme dosáhnout její kombinací s kontrastní barvou, např. s červenou.
Fialová je náročná, osobitá a exkluzivní. V interiéru se doporučuje používat ji jen v minimální
míře, s citem a na kvalitním podkladě. Má nejvyšší a nejjemnější vibrace z barevného spektra. Působí proti migréně a depresím, její pomocí se mohou vyrovnávat stavy úzkosti a harmonizovat podrážděnost. Je považována i za barvu inspirace.
Hnědou je nejvhodnější použít všude, kam přirozeně patří, tedy na podlahy. Její použití na
stěnách ve světlých odstínech je závislé na citlivosti jednotlivce, protože tmavý odstín může vyvolat pocit fádnosti, nudnosti a tíže. Velmi vhodné je vyvážit její působení bílou.
ZOHLEDNĚTE I PŮSOBENÍ VZORŮ – výrazné vzory na tapetách, závěsech, stěnách anebo podlahových krytinách můžou nepěkné prostorové proporce změnit k lepšímu. Výsledný efekt je tím výraznější, čím intenzivnější jsou barvy a čím větší vzory, např.:
Tapeta s velkým vzorem (zvláště v červené) dokáže prostor opticky zkrátit.
Široké pruhy na podlaze směrem k čelní stěně opticky prodlužují krátké chodby nebo místnosti.
Příčné pruhy na stěnách způsobují, že místnost vypadá širší, ale nižší.
Podélné pruhy zvýrazňují výšku a protahují prostor.
Malé vzory vzbuzují prostorový a velkorysý dojem.
Pro pohodu zaměstnanců je třeba používat více barev. Převládající barvy by přitom měly být 2 až 3. S jedinou barvou se člověk může cítit nekompletně, naopak při 5 a víc barvách může příliš mnoho vjemů způsobit až úzkost. Pro duševní rovnováhu je vhodné do kanceláře umístit protichůdné barvy – jednu, která uklidňuje, a druhou, která povzbuzuje.
ZÁVĚR - I když má kancelářské prostředí jinou funkci než domácnost, příjemný pocit člověka je tu stejně důležitý jako doma. Je vědecky dokázané, že barvy výrazným způsobem ovlivňují lidskou psychiku, přičemž pozitivní naladění zaměstnanců dokáže zvýšit produktivitu až několikanásobně. Na druhé straně příliš mnoho barev a typů povrchů působí neuspořádaně a chaoticky, což se může negativně odrazit na pracovním výkonu zaměstnanců. Kromě snahy docílit, aby vaše společnost vytvářela příjemní prostředí pro zaměstnance, je důležité se zaměřit i na zanechání určitého dojmu, který má mít vaše návštěva. Právě proto je důležité sladit barvy na pracovišti tak, aby měly pozitivní dopad na práci a pracovní vztahy.
Ing. Jana Jarošová, PhD.
Použitá literatura:
Huckova K.: Psychologie barev. Jaké poselství nese vaše logo? Online dostupné na: http://www.personalni-marketing.cz/detail-clanku/psychologie.-barev-jake-poselstvi-nese-vase-logo-castI, Lettrich A.: Skrytý význam farieb v reklame. Online (25-01-2012). Dostupné na: http://aleslettrich,blog.sme.sk/c/287237/Skryty-vyznam-farieb-v-reklame-html, Šablová, B. Farby, ktoré zarobia najviac peňazí. Online (2013). Dostupné na http://www.kancelarie.sk/poradna/farby-ktore-zarobia-najviac-penazi.
|
|
|
Termíny pro praxi v říjnu 2014
8. 10.
Středa |
Zdr. poj. – OSVČ |
Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za září 2014
(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
|
15. 10.
Středa |
Daň silniční |
Zaplacení zálohy na daň silniční za III. čtvrtletí 2014
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční) |
20. 10.
Pondělí |
Daně z příjmů – plátce |
Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti sražených z mezd za září 2014
(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Sociální pojištění - OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za září 2014
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za září 2014
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za září 2014
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za září 2014
(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za září 2014
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za září 2014
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
|
Důchodové spoření – zaměstnavatel |
Odvod záloh na důchodové spoření za účastnící se zaměstnance za září 2014
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání hlášení k záloze na pojistné na důchodové spoření za září 2014
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
27. 10.
Pondělí
(za sobotu
25. 10.)
|
DPH |
Podání přiznání k DPH a její zaplacení za září 2014 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím (§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání přiznání k DPH a její zaplacení za 3. čtvrtletí 2014 u plátců se čtvrtletním zdaňovacím obdobím
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Předložení výpisu z evidence za září, resp. za 3. čtvrtletí 2014 u plátce, který uskutečnil nebo přijal zdanitelné plnění v režimu přenesení daňové povinnosti
(§ 92a odst. 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání souhrnného hlášení plátce za září, případně za 3. čtvrtletí 2014, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li prostřední osobou) a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1 (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za září 2014, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 101 odst. 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) identifikované osoby za září 2014, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
31. 10.
Pátek |
Daně z příjmů- plátce |
Odvod „srážkové“ daně sražené v září 2014 a hlášení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma dohod o provedení práce do 10 000 Kč)
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v září 2014 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o provedeném zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Zákonné pojištění úrazu |
Odvod pojistného zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za IV. čtvrtletí 2014
(§ 365 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce)
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o pojištění odpovědnosti zaměstnavatele)
|
DPH |
Podání přihlášky k registraci skupiny, která chce být registrována k DPH od 1. 1. 2015, anebo podání žádosti o zrušení nebo změnu skupinové registrace
(§ 95a odst. 2 a 3, § 106e, § 106f zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
|
|
|
Název krajiny
|
Název měny
|
Měna
|
30.9.
|
1.10.
|
2.10.
|
3.10.
|
6.10.
|
Austrálie |
dolar
|
AUD
|
18,922
|
19,04
|
18,969
|
19,102
|
19,072
|
Brazílie |
real
|
BRL
|
8,76
|
8,925
|
8,884
|
8,796
|
8,76
|
Bulharsko |
lev
|
BGN
|
14,081
|
14,06
|
14,055
|
14,058
|
14,046
|
Čína |
renminbi
|
CNY
|
3,526
|
3,56
|
3,555
|
3,547
|
3,549
|
Dánsko |
koruna
|
DKK
|
3,699
|
3,695
|
3,694
|
3,694
|
3,691
|
EMU |
euro
|
EUR
|
27,535
|
27,5
|
27,495
|
27,495
|
27,475
|
Filipíny |
peso
|
PHP
|
48,104
|
48,595
|
48,623
|
48,526
|
48,598
|
Hongkong |
dolar
|
HKD
|
2,792
|
2,813
|
2,811
|
2,804
|
2,808
|
Chorvatsko |
kuna
|
HRK
|
3,606
|
3,599
|
3,598
|
3,599
|
3,596
|
Indie |
rupie
|
INR
|
35,237
|
35,321
|
35,413
|
35,37
|
35,399
|
Indonesie |
rupie
|
IDR
|
1,782
|
1,793
|
1,799
|
1,792
|
1,789
|
Japonsko |
jen
|
JPY
|
19,817
|
19,909
|
19,85
|
20,002
|
19,994
|
Jihoafrická rep. |
rand
|
ZAR
|
1,918
|
1,928
|
1,934
|
1,942
|
1,934
|
Jižní Korea |
won
|
KRW
|
2,058
|
2,071
|
2,052
|
2,05
|
2,053
|
Kanada |
dolar
|
CAD
|
19,433
|
19,56
|
19,453
|
19,551
|
19,483
|
Litva |
litas
|
LTL
|
7,975
|
7,965
|
7,963
|
7,963
|
7,957
|
Maďarsko |
forint
|
HUF
|
8,82
|
8,856
|
8,859
|
8,877
|
8,891
|
Malajsie |
ringgit
|
MYR
|
6,614
|
6,663
|
6,668
|
6,695
|
6,688
|
Mexiko |
peso
|
MXN
|
1,603
|
1,618
|
1,624
|
1,622
|
1,625
|
MMF |
SDR
|
XDR
|
32,25
|
32,399
|
32,351
|
32,276
|
32,314
|
Norsko |
koruna
|
NOK
|
3,359
|
3,387
|
3,377
|
3,374
|
3,359
|
Nový Zéland |
dolar
|
NZD
|
16,844
|
16,96
|
17,005
|
17,131
|
17,123
|
Polsko |
zlotý
|
PLN
|
6,583
|
6,582
|
6,576
|
6,584
|
6,575
|
Rumunsko |
nové leu
|
RON
|
6,24
|
6,236
|
6,237
|
6,233
|
6,228
|
Rusko |
rubl
|
RUB
|
54,863
|
55,245
|
55,084
|
54,947
|
54,776
|
Singapur |
dolar
|
SGD
|
17,019
|
17,12
|
17,094
|
17,097
|
17,081
|
Švédsko |
koruna
|
SEK
|
2,992
|
3,006
|
3,024
|
3,025
|
3,016
|
Švýcarsko |
frank
|
CHF
|
22,812
|
22,796
|
22,777
|
22,752
|
22,727
|
Thajsko |
baht
|
THB
|
66,922
|
67,386
|
67,179
|
67,105
|
67,005
|
Turecko |
nová lira
|
TRY
|
9,483
|
9,555
|
9,533
|
9,571
|
9,555
|
USA |
dolar
|
USD
|
21,683
|
21,853
|
21,82
|
21,769
|
21,787
|
Velká Británie |
libra
|
GBP
|
35,188
|
35,363
|
35,333
|
35,145
|
35,003
|
Izrael |
šekel
|
ILS
|
5,88
|
5,917
|
5,953
|
5,967
|
5,955
|
|
|
|
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 3/2015 (IX/2014)
- Prováděcí vyhláška k zákonu o účetnictví – Ing. Zdenka Cardová
- Smlouvy dle zákona o obchodních korporacích – Ing. Vladimír Hruška
- Vzory smluv dle ZOK – JUDr. Jana Drexlerová
- Živnostenský zákon – novela – JUDr. Irena Fleischmanová
- Zákon o zaměstnanosti – novela – JUDr. Ladislav Jouza
- Postavení a povinnosti prodávajícího podle nové právní úpravy – JUDr. Jiří Nesnídal
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 10/2014 (IX/2014)
- Živnostenský zákon - novela – Ing. Karel Janda
- Limity při zdanění fyzických osob – Ing. Ivan Macháček
- DPH u poradenských a právních služeb – Ing. Václav Benda
- Veřejné rejstříky – Ing. Vladimír Hruška
- Novela zákona o pobytu cizinců na území ČR a novela zák. o zaměstnanosti – JUDr. Eva Dandová
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 10/2014 (IX/2014)
- DPH a obchodování se zbožím – Ing. Václav Benda
- Fúze obchodních korporací – účetně a daňově – Ing. Luděk Pelcl
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 10/2014 (IX/2014)
- Živnostenské podnikání – změny – JUDr. Eva Dandová
- Desatero změn v zákoně o zaměstnanosti - novela – JUDr. Ladislav Jouza
- Ochrana firmy před konkurencí – JUDr. Zdeněk Budovec
- Zaměstnanec – nákup a prodej akcií – Ing. Ivan Macháček
- Nemoci z povolání (změny) – Ing. Antonín Daněk
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 10/2014 (IX/2014)
- Právní postavení starostů obcí, měst a ÚSC po komunálních volbách – JUDr. Ladislav Jouza
- Změny v účetnictví příspěvkových organizacích – Ing. Zdeněk Morávek
- Společenství vlastníků v roce 2014 - Ing. Zdeněk Morávek
- Pracovní poměr na zkoušku - JUDr. Zdeněk Budovec
- Ošetřování člena domácnosti a zdravotní pojištění - Ing. Antonín Daněk
1000 řešení – měsíčník č. 9/2014 (IX/2014)
- Zákon o zaměstnanosti - novela – JUDr. Ladislav Jouza
- Zákon o odpadech – novela – Ing. Karel Janda
- Daně z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 4/2014 (XI/2015)
- Zákon o dani z nabytí nemovitých věcí s komentářem – JUDr. Alena Holmes
- Novela zákona o DPH – Ing. Václav Benda
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 11/2014 (X/2014)
- Zákon o dani z přidané hodnoty – novela - Ing. Václav Benda
- Příjmy a výdaje ze služebnosti - Ing. Eva Sedláková
- Drobný HM, účetnictví a daň z příjmů - Ing. Helena Machová
- DPH při prodeji knih, novin a časopisů - Ing. Václav Benda
- Exekuce pozastavením řidičského průkazu - JUDr. Jana Drexlerová
- Jak dále v úrazovém pojištění - JUDr. Eva Dandová
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 11/2014 (X/2014)
- DPH a ochodování se zbožím - Ing. Václav Benda
- Fúze obchodních korporací - účetně a daňově - Ing. Luděk Pelcl
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 11/2014 (X/2014)
- Zvýšení minimální mzdy od 1. ledna 2015 - Mgr. Olga Bičáková
- Firemní pracovní řád - JUDr. Ladislav Jouza
- Smlouva o smlouvě budoucí - JUDr. Jana Drexlerová
- Právní důsledky nelegální práce - JUDr. Jana Drexlerová
- Cestovní náhrady - JUDr. Eva Dandová
- Svěřenský fond – vymezení a zdanění - Ing. Ivan Macháček
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 11/2014 (X/2014)
- Novela zákona o DPH – zavedení režimu jednotného správního místa - Ing. Zdeněk Kuneš
- Antidiskriminační zákon v praxi veřejné správy - JUDr. Ladislav Jouza
- Výběrové řízení úředníků ve VS – JUDr. Zdeněk Budovec
- Společenství vlastníků v podmínkách NOZ – Ing. Karel Janda
- Postavení ombudsmana – JUDr. Jana Drexlerová
1000 řešení – měsíčník č. 9/2014 (IX/2014)
- Novela zákona o DPH - Ing. Václav Benda
- Daně z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
|
|
|
Příjmy u malých podnikatelů - OSVČ
OSVČ se musí orientovat ve spleti změn a novel týkajících se problematiky příjmů. Jakéjsou výhody a jaké nevýhody uplatnění paušálních výdajů? Jak lze odečíst daňovou ztrátu, která vznikla a byla vyměřena za předchozí zdaňovací období? Kdy můžete uplatnit hospodářský rok?
Cenné rady najdete v našich příspěvcích, které jsou určeny pro OSVČ, daňové poradce, podnikatele, živnostníky, účetní ....
-
DÚVaP 8/2014 - Příjmy ze samostatné činnosti a jejich zdanění - příspěvek
/A5, str. 192/
- PaM 7- 8/2014 - Příjmy poplatníka ze závislé činnosti a z prodeje nemovité věci - příspěvek
/A4, str. 120/
- DaÚ 5/2014 - Změny v osvobození od DPFO - příspěvek
/A4, str. 80/
Cena balíčku je 660 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 330 Kč.
Ušetříte 330 Kč.
Zdravotní pojištění po novele
Jak se zvyšuje zdravotním pojišťovnám od 1. 7. 2014 platba pojistného za osoby, za které je plátcem pojistného stát? Má tato okolnost vliv na výši odpočtu od dosaženého příjmu zaměstnance ve zdravotním pojištění a za jakých podmínek lze případnětakový odpočet uplatnit?
Balíček je určen pro zaměstnavatele, zaměstnance, daňové poradce, účetní ...
-
PaM 9/2014 - Zdravotní pojištění – novela zákona - příspěvek
/A4, str. 80/
- PVS 4/2014 - Zaměstnanci účastní nemocenského a zdravotního pojištění - příspěvek
/A4, str. 80/
- Aktualizace III/1 - Zákon o veřejném zdravotním pojištění....a další - úplné znění zákonů
/A5, str. 184/
Cena balíčku je 436 Kč.
Cena balíčku s 30 % slevou je 280 Kč.
Ušetříte 156 Kč.
Trestní zákoník po novele
Trestní zákoník je součástí veřejného práva a upravuje trestní právo hmotné. Trestní zákoník prodělal za krátkou dobu své účinnosti celou řadu změn. Změny nastaly i od počátku tohoto roku. V našich publikacích najdete i aktuální výkladová stanoviska Nejvyššího soudu, která jsou určena všem fyzickým osobám, policistům, lékařům, podnikatelům, auditorům, odsouzeným ...
- PVS 1/2014 - Lichva – půjčka na vysoký úrok - příspěvek
/A4, str. 80/
- Poradce 5/2014 - Trestní zákoník s komentářem - komentář
/A5, str. 288/
- Zákony II/2014 - občanské, správní, trestní - úplná znění zákonů
/A5, str. 816/
Cena balíčku je 500 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 250 Kč.
Ušetříte 250 Kč.
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.
Jen do vyprodání zásob.
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem:
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 – 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011 |