Em@ilové noviny

 

č. 22/2011

14.10.2011

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

Zákon o veřejných zakázkách byl významným způsobem novelizován. Jaké změny novela přinesla? Víc informací o těchto změnách najdete v Tématu novin a v rubrice Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají.
Praktická komunikace volně navazuje na předešlé téma a obeznámí vás Jak přesvědčovat. Poučení v rubrice je uzavřeno testem.
Srdečně zdraví a na další setkání se těší

Denisa Orlická
odpovědná redaktorka


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH

 
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY - NOVELA ZÁKONA

DNEM 12. ZÁŘÍ 2011
došlo k významným změnám právní úpravy řízení o veřejných zakázkách. Tímto dnem nabyl účinnosti zákon č. 258/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších přepisů. Nová úprava se dotýká zejména veřejných zakázek v oblasti obrany a bezpečnosti. Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, byl do současné doby změněn 13 novelizujícími zákony. Poslední z nich, zákon č. 258/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších přepisů, byl vyhlášen dne 30. srpna 2011 v částce 90/2011 Sbírky zákonů České republiky.

PRÁVNÍ ÚPRAVA
řízení o veřejných zakázkách je předmětem zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o veřejných zakázkách"), který je účinný od 1. července 2006. Současná novelizace zákonem č. 258/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "novelizující zákon"), se vztahuje zejména na veřejné zakázky v oblasti obrany a bezpečnosti. Nezasahuje do základní filozofie řízení veřejných zakázek.

DŮVODEM NOVELIZACE
je nutnost plného respektování právních norem Evropské unie. Česká republika, stejně jako všechny ostatní členské státy Evropské unie, je povinna transponovat do národního právního řádu směrnici Evropského parlamentu a Rady 2009/81/ES ze dne 13. července 2009 o koordinaci postupů při zadávání některých zakázek na stavební práce, dodávky a služby zadavateli v oblasti obrany a bezpečnosti a o změně směrnic 2004/17/ES a 2004/18/ES (dále jen "směrnice 2009/81/ES"). Článkem 72 této směrnice je všem členským státům uložena povinnost do 21. srpna 2011 přijmout a zveřejnit právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí. Jejich znění jsou povinny sdělit neprodleně Komisi Evropské unie. Česká republika tuto závaznou lhůtu nesplnila. Tím došlo i k porušení Smlouvy o fungování Evropské unie.
Cílem úpravy je omezení výjimek, při jejichž naplnění zadavatel není povinen použít zadávací řízení pro výběr dodavatele veřejné zakázky v oblasti obrany a bezpečnosti. Rozšiřuje se okruh veřejných zakázek v této oblasti, při nichž jsou zadavatelé nově povinni použít standardní zadávací řízení.

SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2009/81/ES PŘINESLA NOVÝ POHLED
Konstatuje, že národní bezpečnost zůstává výhradní odpovědností jednotlivých členských států v oblasti obrany i v oblasti bezpečnosti. Pro posílení evropské obranné technologické a průmyslové základny a pro rozvoj vojenských schopností nezbytných k provádění evropské bezpečnostní a obranné politiky je však nezbytné postupné vytváření evropského trhu s obranným vybavením. Proto je třeba podporovat, rozvíjet a udržovat evropskou obrannou, technologickou a průmyslovou základnu, která se zakládá na schopnostech a je kompetentní a konkurenceschopná. To nutně vyžaduje i vytvoření shodného legislativního rámce pro tuto oblast.
Zlepšená koordinace postupů zadávání zakázek, například:
  • zakázek týkajících se logistických služeb,
  • dopravy a skladování,
může snížit náklady v odvětví obrany a výrazně snížit dopady tohoto odvětví na životní prostředí.
Skutečnost existence globálních bezpečnostních hrozeb vede k postupnému stírání hranice mezi vnější a vnitřní bezpečností jednotlivých členských států a bezpečností vojenskou a nevojenskou. Nákupy zboží a služeb v odvětví obrany a bezpečnosti mají často citlivou povahu. Z toho vyplývají zvláštní požadavky zejména v oblasti bezpečnosti dodávek a bezpečnosti informací.

VE VOJENSKÉ OBLASTI
se stanovení zvláštních požadavků na bezpečnost dodávek a na bezpečnost informací týká zejména nákupů zbraní, střeliva a válečného materiálu pro ozbrojené síly. Týká se i služeb a prací spojených s jejich nákupem. Ale i některých zvláště citlivých nákupů v oblasti nevojenské bezpečnosti. Dosavadní absence jednotných režimů platných v celé Evropské unii bránila otevřenosti trhů v oblasti obrany a bezpečnosti mezi jednotlivými členskými státy. Je proto potřebné zavedení jednotného režimu pro bezpečnost informací, který je platný v celé Evropské unii, včetně vzájemného uznávání vnitrostátních bezpečnostních prověrek a umožnění výměny utajovaných informací mezi zadavateli a evropskými podniky. Směrnice proto zavazuje členské státy přijmout konkrétní opatření ke zlepšení bezpečnosti vzájemných dodávek s cílem postupně vytvořit systém vhodných záruk.

V NEVOJENSKÉ OBLASTI
směrnice upravuje zadávání zakázek podobné povahy a stejné citlivosti jako jsou zakázky v oblasti obrany. To se vztahuje zejména na případy, kdy vojenské a nevojenské síly spolupracují na splnění stejného úkolu nebo kdy je účelem veřejné zakázky chránit bezpečnost Evropské unie nebo členských států na jejich vlastním území či mimo ně před vážnými hrozbami ze strany nevojenských nebo nevládních subjektů. Jako příklady je možné uvést ochranu hranic, činnost policie a mise pro řešení krizí.

NEJDŮLEŽITĚJŠÍMI ZMĚNAMI V ČESKÉ LEGISLATIVĚ,
které novelizující zákon přináší, jsou zejména:
  • jednoznačná definice veřejné zakázky v oblasti obrany a bezpečnosti,
  • stanovení druhů veřejných zakázek v oblasti obrany a bezpečnosti, u nichž budou zadavatelé povinni uplatnit standardní zadávací řízení,
  • stanovení specifických režimů pro veřejné zakázky v oblasti obrany a bezpečnosti,
  • nová úprava tzv. citlivých činností,
  • vymezení veřejných zakázek, na které se nevztahují povinnosti zadávání podle zákona o veřejných zakázkách,
  • rozšíření povinného obsahu zadávací dokumentace,
  • rozšíření náležitostí oznámení o výběru nejvhodnější nabídky,
  • povinnost zadavatele veřejné zakázky uvést v písemné zprávě informaci o zvoleném druhu zadávacího řízení,
  • změna základních kvalifikačních předpokladů certifikovaných dodavatelů,
  • změny obsahu příloh zákona o veřejných zakázkách.


VEŘEJNOU ZAKÁZKOU
se podle § 7 zákona o veřejných zakázkách rozumí zakázka realizovaná na základě smlouvy mezi zadavatelem a jedním nebo více dodavateli, jejímž účelem je úplatné:
  • poskytnutí dodávek, nebo
  • poskytnutí služeb, nebo
  • provedení stavebních prací.


VEŘEJNÁ ZAKÁZKA V OBLASTI OBRANY NEBO BEZPEČNOSTI
je novým druhem veřejné zakázky vneseným do zákona o veřejných zakázkách novelizujícím zákonem. Charakteristika tohoto nově formulovaného druhu veřejné zakázky je předmětem nově vloženého § 10a zákona o veřejných zakázkách. Jeho obsah i formulace v něm použité vychází z textu směrnice 2009/81/ES.
Veřejnou zakázkou v oblasti obrany nebo bezpečnosti je veřejná zakázka, jejímž předmětem jsou:
  • dodávky vojenského materiálu, jeho součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
  • dodávky citlivého materiálu, jeho součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
  • stavební práce, dodávky či služby přímo související s dodávkami vojenského materiálu nebo citlivého materiálu, jejich součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
  • stavební práce či služby pro výhradně vojenské účely,
  • citlivé stavební práce či citlivé služby.


V PŘÍPADĚ DODÁVEK, STAVEBNÍCH PRACÍ A SLUŽEB
souvisejících s vojenským materiálem jde zejména o zařízení nutná pro údržbu vojenského materiálu, opravy a servis vojenského materiálu nebo stavbu zkušebních a testovacích zařízení pro takový vojenský materiál. Mezi dodávkami, stavebními pracemi a službami a vojenským vybavením musí být bezprostřední souvislost. Tato souvislost vyplývá z účelu nebo podmínek použití vojenského vybavení. Může se týkat celého životního cyklu vojenského vybavení. Tato zásada platí obdobně i pro dodávky, stavební práce a služby související s citlivým materiálem, kdy musí existovat taktéž bezprostřední souvislost s citlivým materiálem.
Stavební práce a služby výhradně pro vojenské účely nejsou bezprostředně spojeny s vojenským materiálem, ale mají specifický vojenský účel. Tyto stavební práce a služby se musí týkat výhradně plnění určených pro vojenské užití (např. transport jednotek ozbrojených sil).
Dodávky citlivého materiálu, citlivé služby a citlivé stavební práce musí mít specifický bezpečnostní účel, musí být tedy konkrétně určeny pro vojenské či nevojenské bezpečnostní využití. Zároveň musí docházet v souvislosti s takovou veřejnou zakázkou k poskytování nebo vzniku utajovaných informací. Na rozdíl od vojenského materiálu citlivý materiál nemusí být přímo speciálně určen či přizpůsoben pro bezpečnostní účely.
Nové pojmy související se zavedením veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti jsou vysvětleny v nově vloženém textu § 17 odst. 1 písm. q) až t) zákona o veřejných zakázkách. Uplatněné definice těchto pojmů vychází z článku 1 směrnice 2009/81/ES a jsou v souladu s českými právními předpisy.

(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku PVS 11/2011)


NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH

OBECNÉ VÝJIMKY Z PŮSOBNOSTI ZÁKONA
Směrnice 2009/81 upravuje pro veřejné zakázky v oblasti obrany či bezpečnosti jednak výjimky, které jsou obsaženy v klasických zadávacích směrnicích, jednak nové zvláštní výjimky, vztahující se pouze na veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti, při jejichž naplnění nemusí zadavatel postupovat podle zákona. Tyto výjimky jsou zakotveny v novém znění § 18 (pozměněný odstavec 1, vložené nové odstavce 2 a 3).
Nově jsou výjimky rozčleněny do tří skupin podle toho, zda mohou být použity i v případě veřejných zakázek v oblastech obrany a bezpečnosti, či nikoli. Jedná se o tyto kategorie výjimek:
  1. V odstavci 1 jsou uvedeny výjimky, které je možné při naplnění zákonných podmínek použít jak pro veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti, tak i pro zakázky mimo tuto oblast.
  2. Odstavec 2 obsahuje výjimky, které není možné použít na zakázky v oblasti obrany či bezpečnosti, a to zejména s ohledem na jejich povahu.
  3. V odstavci 3 jsou naopak uvedeny výjimky, které lze aplikovat výhradně na zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti.
Pokud jde o konkrétní změny v úpravě výjimek, důvodová zpráva k novele se zmiňuje o následujícím:
  • Předně jde o případ, u kterého by postup podle zákona znamenal poskytnutí informací, jejichž uveřejnění by bylo v rozporu s podstatnými bezpečnostními zájmy České republiky. Jde o zakázky natolik citlivé, že je u nich nezbytné utajit již jejich samotnou existenci.
  • Další výjimka se týká výroby zbraní, střeliva a jiného vojenského materiálu či obchodu s nimi, a to pouze v oblasti obrany, tzn. v případě zadavatele ve vojenské oblasti. Základní podmínkou pro použití této výjimky je skutečnost, že zadání veřejné zakázky mimo režim zákona je nezbytné pro ochranu podstatných bezpečnostních zájmů České republiky.
  • Výjimka pro zpravodajskou činnost je určena jednak pro situace, kdy jiní zadavatelé zadávají zakázky zpravodajským službám, jednak pro situace, kdy zpravodajské služby zadávají zakázky týkající se vlastní zpravodajské činnosti. Ne všechny zakázky, které zadávají zpravodajské služby, jsou natolik citlivé, aby byly vyloučeny z působnosti zákona, proto se tato výjimka použije pouze na zakázky zadávané pro účely zpravodajské činnosti. Zpravodajské služby mohou využít výjimku ze zákona pro všechny své činnosti, bez ohledu na to, zda mají zpravodajský charakter či nikoliv, pokud se jedná o podlimitní veřejnou zakázku.
  • Spolupráce ve výzkumu a vývoji se musí týkat pouze nových výrobků. Program musí být dohodnut vždy alespoň mezi dvěma členskými státy Evropské unie, účast nečlenských států Evropské unie není vyloučena.
  • Pokud jsou ozbrojené složky dočasně umístěny mimo území členských států Evropské unie, nemusí zadavatelé postupovat podle zákona, pokud budou zakázky zadány dodavatelům umístěným v oblasti těchto operací. Tato výjimka se týká zejména zakázek na dodávky, stavební práce, služeb přímo souvisejících s dodávkami vojenského či citlivého materiálu nebo stavebních prací a služeb pro vojenské účely či citlivých stavebních prací a služeb.


ZADÁNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY V JEDNACÍM ŘÍZENÍ BEZ UVEŘEJNĚNÍ
Podle doplněného ustanovení § 23 odst. 10 může zadavatel zadat veřejnou zakázku v oblasti obrany nebo bezpečnosti v jednacím řízení bez uveřejnění také v následujících případech:
  • z časových důvodů způsobených krizí nelze zadat veřejnou zakázku v jiném druhu zadávacího řízení,
  • předmětem veřejné zakázky jsou služby v oblasti výzkumu a vývoje, na něž se nevztahuje § 18 odst. 1 písm. c),
  • předmětem veřejné zakázky je poskytování služeb letecké a námořní dopravy ozbrojeným složkám České republiky, jež jsou nebo mají být nasazeny v zahraničí, pokud není možné ze strany dodavatelů zaručit tak dlouhou vázanost nabídkou, aby mohla být zakázka zadána v jiném druhu zadávacího řízení.
Kromě uvedených případů může zadavatel v souladu s odstavcem 11 zadat veřejnou zakázku v oblasti obrany nebo bezpečnosti v jednacím řízení bez uveřejnění také při splnění těchto podmínek:
  • v předchozím užším řízení, soutěžním dialogu nebo zjednodušeném podlimitním řízení byly podány pouze neúplné nabídky (§ 22 odst. 1 věta druhá), nebo nepřijatelné nabídky (§ 22 odst. 1 věta třetí),
  • zadavatel podstatně nezmění zadávací podmínky,
  • zahájí jednací řízení bez uveřejnění bezprostředně po zrušení předchozího zadávacího řízení.
Výzvu k jednání je zadavatel povinen zaslat jen těm uchazečům, kteří splňují kvalifikaci a kteří v předchozím zadávacím řízení ve lhůtě pro podání nabídek podali nabídky, které splnily požadavky podle § 69 odst. 5.
V odstavci 12 se pak stanoví, že v případě veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti je zadavatel povinen v oznámení o výsledku zadávacího řízení podle § 83 odst. 1 řádně odůvodnit zadání této zakázky v jednacím řízení bez uveřejnění.

(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku Poradce 2/2012)

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
PROKÁZÁNÍ KVALIFIKACE PRO ZÍSKÁNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

Obchodní společnost s ručením omezeným obdržela oznámení městyse o veřejné zakázce na likvidaci komunálního odpadu zadávané v užším řízení. V oznámení úřad městyse vyzval obchodní společnost k podání žádosti o účast v užším zadávacím řízení a k prokázání splnění kvalifikace. Obchodní společnost se ještě nikdy neucházela o získání veřejné zakázky a nemá potřebné znalosti ani zkušenosti v této oblasti.
Jakými dokumenty a jakým způsobem se prokazuje kvalifikace pro získání veřejné zakázky?
Způsob prokázání kvalifikace pro získání veřejné zakázky upravují ustanovení § 50, 51, 52 a 57 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Uchazeč o veřejnou zakázku je povinen k prokázání:
  • základních kvalifikačních předpokladů,
  • profesních kvalifikačních předpokladů,
  • ekonomických a finančních kvalifikačních předpokladů,
  • technických kvalifikačních předpokladů.
K prokázání základních kvalifikačních předpokladů se použijí tyto dokumenty:
  • výpis z evidence Rejstříku trestů k prokázání trestní bezúhonnosti,
  • potvrzení příslušného finančního úřadu k prokázání daňové bezdlužnosti,
  • potvrzení příslušného pracoviště České správy sociálního zabezpečení o bezdlužnosti na pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti,
  • čestné prohlášení uchazeče o veřejnou zakázku, že:
  • v posledních 3 letech neporušil pravidla hospodářské soutěže podplácením,
  • v posledních 3 letech na něj nebylo vyhlášeno insolvenční řízení,
  • není v likvidaci,
  • nemá nedoplatky na pojistném na veřejné zdravotní pojištění,
  • nemá zákaz plnění veřejných zakázek,
  • seznam statutárních orgánů nebo členů statutárních orgánů, kteří v posledních 3 letech pracovali u zadavatele,
  • u akciové společnosti aktuální seznam akcionářů s podílem akcií vyšším než 10 %.
Prokázání profesních kvalifikačních předpokladů se provede těmito doklady:
  • výpis z obchodního rejstříku nebo obdobného registru,
  • doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění nebo licenci,
  • potvrzení o členství v profesní samosprávné komoře nebo jiné profesní organizaci, pokud je pro plnění veřejné zakázky toto členství nezbytné,
  • doklad osvědčující odbornou kvalifikaci, pokud je to pro příslušnou veřejnou zakázku potřebné (např. osvědčení autorizovaného architekta nebo osvědčení autorizovaného inženýra činného ve výstavbě).
Ekonomické a finanční předpoklady se prokazují:
  • rozvahou,
  • údajem o výši obratu,
  • pojistnou smlouvou na pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou dodavatelem třetí osobě.
Doklady k prokázání technických kvalifikačních předpokladů určí zadavatel v oznámení o veřejné zakázce.


OBSAHOVÉ NÁLEŽITOSTI NABÍDKY DO OTEVŘENÉHO ŘÍZENÍ O VEŘEJNÉ ZAKÁZCE

Obchodní společnost s ručením omezeným obdržela oznámení města o veřejné zakázce na údržbu veřejné městské zeleně zadávané v otevřeném řízení. Oznámené podmínky ji zaujaly. Má proto vážný zájem zakázku získat. Dosud se žádného řízení o veřejné zakázce nezúčastnila. Nemá zkušenosti v této oblasti. Nechce se ve své nabídce dopustit chyby, která by ji mohla diskvalifikovat.
Co musí obsahovat nabídka do otevřeného zadávacího řízení?

Povinné obsahové náležitosti nabídky do zadávacího řízení jsou upraveny ustanoveními § 68 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Způsob jejího podání zadavateli veřejné zakázky je předmětem ustanovení § 69 tohoto zákona.
Nabídka musí obsahovat:
  • identifikační údaje uchazeče,
  • návrh smlouvy podepsaný osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče či za uchazeče,
  • doklady a informace prokazující splnění kvalifikace,
  • další dokumenty požadované zadavatelem.
Identifikačními údaji právnické osoby se rozumí minimálně:
  • obchodní firma nebo název,
  • adresa sídla,
  • identifikační číslo,
  • jméno a příjmení FO oprávněné jednat jménem právnické osoby.
Identifikačními údaji FO se rozumí minimálně:
  • jméno a příjmení,
  • adresa bydliště,
  • identifikační číslo.
Nabídka se podává písemně v řádně uzavřené obálce označené názvem veřejné zakázky. Při podání elektronickými prostředky musí být datová zpráva opatřena platným zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu.


OTEVÍRÁNÍ OBÁLEK S NABÍDKAMI

Městský úřad se připravuje na první zadávání veřejné zakázky města. Zaměstnanci pověření její přípravou si nejsou jisti, jak má správně probíhat otevírání obálek s nabídkami, zvláště, pokud některé nabídky budou podány elektronicky.
Jak se správně postupuje při otevírání obálek s nabídkami, jak se zachází s nabídkami podanými elektronicky?

Postup otevírání obálek upravují ustanovení § 71 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Otevírání nabídek podaných elektronicky je řešeno ustanoveními § 72 tohoto zákona. Městský úřad patří do kategorie veřejných zadavatelů. Je povinen pro otevírání obálek s nabídkami ustanovit komisi. Tato komise musí být nejméně tříčlenná. Veřejný zadavatel může stanovit, že funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami plní hodnotící komise. Obálky s nabídkami mohou být otevřeny až po uplynutí lhůty pro podání nabídek, a to nejpozději do 30 dnů od uplynutí této lhůty. Nabídky podané po uplynutí lhůty pro podání nabídek komise neotevírá. Zadavatel bezodkladně vyrozumí uchazeče o tom, že jeho nabídka byla podána po uplynutí pro podání nabídek. Ve fázi otevírání nabídek se kontroluje:
  • zda je nabídka zpracována v požadovaném jazyce (a to všechny její části dle volby jazyka pro jednotlivé části, pokud tak stanovil zadavatel),
  • zda návrh smlouvy a prohlášení uchazeče jsou podepsány osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče nebo osobou oprávněnou k jeho zastupování,
  • zda nabídka obsahuje všechny součásti požadované zadavatelem.
Otevřením nabídky podané elektronicky se rozumí zpřístupnění jejího obsahu komisi. Nabídky podané elektronicky otevře komise v době od uplynutí lhůty pro podání nabídek do termínu otevření obálek. U těchto nabídek komise kontroluje jejich autenticitu a zda s nabídkou nebylo manipulováno před jejím otevřením. K účasti při otevíraní obálek jsou oprávněni všichni uchazeči, kteří podali nabídky. Po otevření jednotlivých obálek s nabídkami je komise povinna sdělit přítomným uchazečům, zda příslušná nabídka vyhověla požadavkům zadavatele a výši nabídkové ceny v požadované struktuře. Pokud hodnotící komise zjistí, že nabídka nevyhověla těmto požadavkům, nabídku vyřadí a navrhne zadavateli vyloučení takového uchazeče z účasti na zadávacím řízení. O otevírání obálek a otevírání nabídek podaných elektronicky sepíše komise protokol. Tento protokol musí být podepsán všemi přítomnými členy komise a zadavatel je povinen na žádost umožnit uchazečům nahlédnout do tohoto protokolu, případně si z něj pořídit výpis či opis. V případě otevírání nabídek podaných elektronickými prostředky je zadavatel povinen uvést nad rámec obecných náležitostí protokolu o otevírání obálek též informace o postupu při otevírání nabídek podaných elektronickými prostředky a údaje o autenticitě a o tom, zda s nimi nebylo manipulováno.


HODNOTÍCÍ KOMISE PRO ZADÁVACÍ ŘÍZENÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

Příspěvková organizace bude zadávat první veřejnou zakázku. Bude proto sestavovat hodnotící komisi pro posuzování nabídek podaných uchazeči o tuto veřejnou nabídku.
Jaké jsou hlavní zásady pro sestavení hodnotící komise?
Zásady pro sestavování hodnotící komise jsou předmětem ustanovení § 74 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Hodnotící komise musí mít alespoň 5 členů. Je-li to vzhledem k charakteru veřejné zakázky potřebné, musí mít hodnotící komise nejméně jednu třetinu členů s příslušnou odborností ve vztahu k předmětu veřejné zakázky. Členem hodnotící komise musí být vždy zástupce veřejného zadavatele. Současně se jmenováním členů hodnotící komise jmenuje veřejný zadavatel za každého člena hodnotící komise jeho náhradníka. Členové hodnotící komise nesmí být ve vztahu k veřejné zakázce a k uchazečům podjati, zejména se nesmí podílet na zpracování nabídky, nesmí mít osobní zájem na zadání veřejné zakázky a s uchazeči je nesmí spojovat osobní ani pracovní či jiný obdobný poměr. O své nepodjatosti učiní člen hodnotící komise písemně prohlášení veřejnému zadavateli na počátku prvního jednání hodnotící komise nebo na počátku jednání, na němž je poprvé v hodnotící komisi přítomen. Pro tento účel sdělí veřejný zadavatel členovi hodnotící komise před prvním jednáním identifikační údaje uchazečů, kteří podali nabídky.


(Víc otázek a odpovědí nejenom na toto téma najdete v měsíčníku PVS 11/2011)

 

 
 
P6 AKTUAL

 
Částka číslo 101/2011 ze dne 30.9.2011
282/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření, ve znění pozdějších předpisů
283/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2007 Sb., o podmínkách poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech, oblastech s jinými znevýhodněními a v oblastech Natura 2000 na zemědělské půdě, ve znění pozdějších předpisů
284/2011 Nařízení vlády o podmínkách poskytnutí a použití finančních prostředků Státního fondu rozvoje bydlení formou úvěru na podporu výstavby nájemních bytů na území České republiky
285/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu č. 345/2002 Sb., kterou se stanoví měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu, ve znění pozdějších předpisů
286/2011 Vyhláška o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2010, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2010, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2012 a základní výměry důchodu stanovené pro rok 2012 a o zvýšení důchodů v roce 2012
287/2011 Vyhláška o zvýšení příplatků k důchodu v roce 2012

Částka číslo 102/2011 ze dne 4.10.2011
288/2011 Zákon, kterým se mění zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
289/2011 Usnesení Poslanecké sněmovny k zákonu, kterým se mění zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, přijatému Parlamentem dne 7. června 2011 a vrácenému prezidentem republiky dne 23. června 2011
290/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů
291/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 307/2004 Sb., o předkládání informací a podkladů České národní bance osobami, které náleží do sektoru finančních institucí, ve znění pozdějších předpisů

Částka číslo 103/2011 ze dne 10.10.2011
292/2011 Vyhláška o vydání zlaté mince „Renesanční most ve Stříbře“ po 5 000 Kč
293/2011 Nález Ústavního soudu ze dne 7. září 2011 sp. zn. Pl. ÚS 56/10 ve věci návrhu na zrušení obecně závazné vyhlášky města Františkovy Lázně č. 1/2010 k zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku v oblasti omezení hazardu

Částka číslo 104/2011 ze dne 12.10.2011
294/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 615/2006 Sb., o stanovení emisních limitů a dalších podmínek provozování ostatních stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší, ve znění nařízení vlády č. 475/2009 Sb.
295/2011 Nařízení vlády o způsobu hodnocení rizik ekologické újmy a bližších podmínkách finančního zajištění
296/2011 Vyhláška o vydání pamětní stříbrné pětisetkoruny ke 200. výročí narození Karla Jaromíra Erbena

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
JAK PŘESVĚDČOVAT

Podíváme se na to, jak se stát šampiónem na poli přesvědčování. Všeobecně platí, že přesvědčování je o vnucování své vůle jiným. Z toho by se zdálo, že přesvědčování je vlastně o lámání přes koleno. Zdání však klame.
Lidé však z principu nemají rádi, když se jim něco vnucuje (vzpomeňme si jen na ty zlaté časy, kdy nás mámy přesvědčovaly o tom, jak zdravý je špenát, jak je potřebné umývat si ruce, čistit zuby atd.). Proto zapomeneme na vnucování a raději se naučíme, jak vmanévrovat druhé do pozice, kdy budou chtít to, co my chceme, aby chtěli.
, musí … Musí přesně znát to, co chce dosáhnout, umět odhadnout, co chce dosáhnout přesvědčovaný, a na základě toho si udělat odhad, co se dá v dané situaci reálně dosáhnout (jakýsi rovnovážný stav, kdy oba mají pocit, že dosáhli víc než ten druhý).

ŽIVOTNÍ PRAVDY

… nenutíme radikálně změnit jejich postoje/názory

Jedno lidové přísloví říká, že "kam vítr, tam plášť". Tím se chce říct, že ten, kdo často mění názor, nestojí za moc. Asi i proto lidé chtějí vypadat pevní jako kámen, anebo ještě lépe, jako skála. Z hodin fyziky víme, že pohnout skálou hrubou silou je více méně nemožné, ale dá se to udělat snadněji, když použijeme rozum a najdeme místo, kde se dá do skály opřít. Při přesvědčování to znamená, že je třeba nejdříve zjistit, jaké hodnoty jsou pro přesvědčovaného důležité. Na tyto hodnoty nesmíme nikdy, anebo aspoň pokud to jde, tak přímo, zaútočit. Naopak, snažíme se svoje argumenty prezentovat tak, jako kdyby byly v souladu s nimi.

… přesvědčujeme o něčem co souvisí s předcházejícím závazkem

Je sice pravda, že už Hitler prohlásil, že smlouva je jen cár papíru, a že od té doby to s úctou ke smlouvám šlo z kopce, ale přesto se lidé ještě stále nezbavili jakési posvátné úcty k přijatému

Ten, kdo přesvědčuje, musí umět vytrvale tlačit, ale musí umět i ustoupit, musí myslet pozitivně, ale musí umět akceptovat i porážku.


závazku (hlavně písemnému). V praxi se to projevuje tím, že když už člověk jednou s něčím souhlasil, a teď od něho žádáme rozšíření souhlasu na další oblast, nebude jeho odpor tak kategorický, jako když mu věc předestřeme poprvé. Jinými slovy, je nutno snažit se o hledání souvislostí a udržování kontinuity.

… někdo, kdo se jim líbí

Základem přesvědčování je komunikace. A asi nikoho není třeba přesvědčovat o tom, že komunikujeme raději s někým, kdo "patří k naší krevní skupině", než s někým, koho bychom raději obešli po druhé straně ulice. Jak se tedy zalíbit někomu, koho chceme přesvědčit o naší pravdě? Především tím, že ho budeme pozorně poslouchat a snažit se najít to, co se nám na soupeři líbí. Potom to můžeme v konverzaci nenápadně pochválit. Chvále totiž málokdo odolá, i když ji každý formálně odmítá. Dále se snažíme najít, co máme se soupeřem společného, a tyto podobnosti využít. Čím víc podobností se nám podaří najít, tím větší je naše šance na úspěch - ne nadarmo se říká, že vrána k vráně sedá.

…ten, koho mají za odborníka

Doby, kdy farář, notář a učitel byli absolutními autoritami, jsou už dávno pryč, ale doby autorit přetrvávají. Jinými slovy, člověk má v sobě zakódovanou posvátnou úctu k těm, kteří rozumějí tomu, čemu on nerozumí. Proto například titul doktora automaticky zvedá prestiž jeho nositele. Když náhodou nemáme štěstí být držitelem onoho magického titulu, není ještě nic ztraceno. Můžeme svoji odbornost prokázat moudrou řečí, vhodným citováním jiných, rozumným používáním cizích slov apod.
Na to však potřebujeme prostor a čas. Ten získáme jen tak, že si pro přesvědčování zvolíme vhodné místo. Takovým místem, kde čas plyne pomaleji, je například pracovní oběd v restauraci. Důležité je nejen dokázat svoji kompetentnost, ale pochválit se i předchozími úspěchy. Ale pozor, nic se nesmí přehánět, ani hra na vševědoucího. Naopak, místo pokusu prezentovat sebe sama jako neomylného suveréna je lepší ukázat, že i my máme určitá slabá místa. Tím si získáme důvěru partnera a dříve prolomíme bariéru jeho nedůvěry.

… když se bojí, že o něco přijdou

I ti nejopatrnější se stávají méně opatrnými, když se ocitnou pod časovým tlakem. Dobře o tom vědí obchodníci, kteří organizují akce. Žádná akce by nebyla úspěšná, kdyby nebyla deklarovaná jako nabídka omezená dobou trvání, anebo množstvím zboží, které je na prodej. Rozumný člověk před koupí vždy zvažuje všechna pro i proti: nakolik zboží potřebuje, jakou kvalitu vyžaduje, jaké záruky požaduje, jakou cenu je ochoten zaplatit atd. Když se ale ocitne pod tlakem, že kvůli dlouhému zvažování propásne příležitost, značná část jeho opatrnosti jde stranou. Důkazem je kupa zbytečností, které má doma každý z nás. Jak to využít při přesvědčování? Velmi jednoduše: stačí u protivníka vytvořit pocit, že když nebude hned souhlasit, přijde o příležitost. Tento efekt dosáhneme vhodnou formulací našich postojů, kde zdůrazníme fakt, že naše nabídka platí jen pro daný okamžik, že jde o unikát, po kterém jiní s radostí sáhnou apod. Podobným postupem je například možné zvýšit soutěživost mezi podřízenými - stačí oznámit, že se vytváří specializovaný tým pěti pracovníků, kteří budou lépe placeni. Je-li podřízených například 15, existuje reálná šance, že se všichni budou snažit dostat mezi těch pět vyvolených.

…mají pocit, že nám něco dluží

Češi mají jedno pořekadlo, které trochu tajuplně říká "já na bráchu, brácha na mě". Prakticky to znamená, že když já udělám "bráchovi" službičku, bude se mi ji snažit oplatit. Jednoduše už jen proto, že jsme odmalička vedeni k tomu, že když dostaneme od někoho dárek, sluší se při vhodné příležitosti dárci také něco darovat. Aplikováno na přesvědčování to znamená, že když já daruji protivníkovi nějaký ústupek, bude se on cítit dlužníkem a bude se snažit splatit svůj dluh podobným ústupkem. Trik je v tom, abychom byli první, kdo dává dárek - první v projevení zdvořilosti, první v poskytnutí informace, první v projevení ochoty spolupracovat. Protivníkovi potom nezbude nic jiného, než oplácet naše dary.

… věří, že stejně by se chovali i jiní

Lidé už sice nejsou opice, ale i tak rádi napodobují chování druhých. O to víc dnes, kdy jsou prostřednictvím masmédií lidem do hlavy vtloukány už hotové modely chování. Člověk tak má na výběr: buď si navleče takový model a bude "in", "cool" atd., anebo model odmítne a bude podezřelý podivín. Proč lidé na takovou hru přistoupili? Prostě z pohodlnosti. Když přijmeme doporučovaný model chování, nemusíme si už lámat hlavu nad tím, jak se zachovat, abychom něco nepokazili. Když tedy tomu, koho přesvědčujeme, ukážeme, že to, co nabízíme, je vlastně společensky vyzkoušený a akceptovaný model, usnadníme mu rozhodování. Už se nebude rozhodovat v rovině "je to pro mne dobré?", ale v rovině "když je to dobré pro druhé, proč by to nebylo dobré i pro mě?".

ZÁVĚR
Kdysi dávno Aristoteles tvrdil, že efektivní přesvědčování vyžaduje tři věci: důvěru, logiku a emoce. To znamená, že když chceme někoho o něčem přesvědčit, musíme ho v první řadě přesvědčit o své důvěryhodnosti. Dále, když přesvědčujeme o své pravdě, musíme partnerovi ukázat logické důkazy své pravdy. Abychom přesvědčování dotáhli do vítězného konce, musíme se ještě naučit uplatňovat princip malých (částečných) dohod. Prakticky málokdy se nám podaří zvítězit frontálním útokem, tj. způsobem, kdy přesvědčujeme a přesvědčujeme bez viditelného efektu, ale najednou se po delší době partner vzdá a bude se vším souhlasit. Cesta malých dohod je o postupném posunování partnera směrem tam, kam ho potřebujeme dostat, a o odsouhlasování těchto drobných posunů. Když partner opakovaně několikrát souhlasí s našimi návrhy, bude pak moci jen těžko říci kategorické ne. No a nakonec, ten, kdo přesvědčuje, to nemůže dělat neosobním způsobem, jakým se hlásí zpoždění vlaků v nádražním rozhlase. Pokud náš partner nevidí, že nám na věci opravdu záleží, nebude si dělat násilí a měnit svůj postoj.
Tento příspěvek skončíme testem, který nám ukáže, jestli jsme dobrými "přesvědčovateli".

TEST
Test obsahuje čtyři otázky, z nichž každá nabízí dvě varianty odpovědí. Každá varianta je popsána svými charakteristikami. Vaším úkolem je zaškrtnout si varianty, které nejvýstižněji popisují vaši osobnost. Vyhodnocení je uvedeno na konci testu.

1. Kam je nasměrovaná vaše energie?
podle tohoto kritéria jsou dva typy lidí: extroverti a introverti
Extrovert Introvert
Je energický Je tichý
Častěji mluví, než poslouchá Víc poslouchá, než mluví
Je rád mezi lidmi Má rád samotu
Rád hraje první housle Rád tahá za nitky z pozadí
Nejdřív jedná, pak přemýšlí Dlouho přemýšlí

Jsem spíše extrovert (E), introvert (I)

2. Jaký typ informace vás nejvíc zaujme
Senzorik Intuitivní
Soustřeďuje se na detaily Vidí souvislosti
Je pragmatický Je kreativní
Věří zkušenosti Věří instinktům
Pamatuje si fakta Všímá si rozdílů
Má rád pragmatická řešení Snaží se předvídat

Jsem spíš senzorik (S), intuitivní (I)

3. Na základě čeho se rozhodujete
Myslitel Citlivka
Objektivně rozhoduje Jeho rozhodnutí ovlivňují pocity
Je chladný a rezervovaný Je přátelský
Váží si férovosti Je diplomat
Je přímý Bere věci osobně
Věří racionálním argumentům Vyhýbá se konfliktům


4. V jakém prostředí jste doma?
Posuzovatel Vnímatel
Váží si času Těžko se rozhoduje
Neodkládá rozhodnutí Je nekonvenční
Dává přednost práci před zábavou Nemá rád pravidla
Má rád dokončené věci Je spontánní
Rád plánuje Má rád zábavu

Jsem spíš posuzovatel (P), vnímatel (V)

Vyhodnocení testu Když vám vyšla kombinace ESMP, jste ideálním přesvědčovatelem. Takový člověk je přátelský, ale zároveň energický, realista, ale zároveň vnímavý, rychle se rozhodující, přímý, drží slovo a je vysoce efektivní. Když vám vyšla jiná kombinace, porovnejte si ji s ESMP a z rozdílů zjistíte, kde máte přidat, abyste se i vy stali ideálem.

LIDI PŘESVĚDČÍ:
Když je nenutíme radikálně změnit jejich postoje/ názory.
O něčem, co souvisí s jejich předcházejícím závazkem.
Někdo, kdo se jim líbí.
Ten, koho mají za odborníka.
Když se bojí, že o něco přijdou.
Když mají pocit, že nám něco dluží.
Když věří, že stejně by se chovali i jiní.

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 
17. 10.
Pondělí
(za sobotu 15. 10.)
Daň silniční Zaplacení zálohy na daň silniční za III. čtvrtletí 2011
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
20. 10.
Čtvrtek
Daně z příjmů - plátce Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti sražených z mezd za září 2011
(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
Sociální pojištění - OSVČ Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za září 2011
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za září 2011
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Sociální pojištění - zaměstnavatel Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za září 2011
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za září 2011
(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Zdravotní pojištění - zaměstnavatel Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za září 2011
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za září 2011
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
25. 10.
Úterý
DPH Podání přiznání k DPH a její zaplacení za září 2011 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání přiznání k DPH a její zaplacení za 3. čtvrtletí 2011 u plátců se čtvrtletním zdaňovacím obdobím
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
E-podání souhrnného hlášení za září 2011, pokud plátce dodal zboží jinam do EU, poskytl službu osobě registrované k DPH jinde v EU, přemístil do jiného státu EU obchodní majetek nebo byl "prostřední osobou" v třístranném obchodu
(§ 102 odst. 4, 5 a 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název krajiny Název měny Měna 4.10. 5.10. 6.10. 7.10. 10.10. 11.10. 12.10. 13.10.
Austrálie dolar AUD 17,819 17,826 18,104 18,05 18,113 18,115 18,22 18,281
Brazílie real BRL 9,949 10,039 10,209 10,363 10,452 10,278 10,149 10,217
Bulharsko lev BGN 12,735 12,68 12,704 12,666 12,666 12,672 12,677 12,652
Čína renminbi CNY 2,963 2,917 2,938 2,893 2,872 2,857 2,833 2,825
Dánsko koruna DKK 3,347 3,334 3,338 3,329 3,328 3,33 3,331 3,324
EMU euro EUR 24,91 24,815 24,845 24,78 24,775 24,785 24,795 24,745
Filipíny peso PHP 42,852 42,401 42,886 42,348 42,027 41,917 41,481 41,568
Hongkong dolar HKD 2,426 2,39 2,406 2,369 2,342 2,341 2,315 2,317
Chorvatsko kuna HRK 3,319 3,305 3,315 3,307 3,315 3,315 3,315 3,307
Indie rupie INR 38,233 37,722 38,116 37,514 37,266 36,913 36,783 36,672
Indonesie rupie IDR 2,121 2,087 2,103 2,073 2,05 2,044 2,017 2,032
Japonsko jen JPY 24,622 24,253 24,395 24,051 23,764 23,77 23,44 23,458
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,272 2,298 2,326 2,315 2,316 2,291 2,309 2,285
Jižní Korea won KRW 1,578 1,564 1,579 1,561 1,561 1,554 1,546 1,555
Kanada dolar CAD 17,891 17,693 17,894 17,805 17,717 17,715 17,714 17,639
Litva litas LTL 7,214 7,187 7,196 7,177 7,175 7,178 7,181 7,166
Lotyšsko lat LVL 35,124 35,015 35,042 34,965 34,993 35,126 35,15 35,079
Maďarsko forint HUF 8,314 8,307 8,381 8,356 8,444 8,402 8,492 8,48
Malajsie ringgit MYR 5,906 5,828 5,892 5,839 5,832 5,796 5,761 5,74
Mexiko peso MXN 1,348 1,355 1,376 1,372 1,371 1,366 1,359 1,351
MMF SDR XDR 29,204 28,907 29,111 28,739 28,407 28,535 28,369 28,355
Norsko koruna NOK 3,178 3,177 3,176 3,176 3,175 3,185 3,185 3,19
Nový Zéland dolar NZD 14,172 14,146 14,347 14,254 14,23 14,193 14,274 14,259
Polsko zlotý PLN 5,653 5,646 5,677 5,662 5,736 5,726 5,774 5,732
Rumunsko nové leu RON 5,754 5,751 5,76 5,748 5,745 5,725 5,747 5,728
Rusko rubl RUB 57,469 57,041 57,625 57,209 57,424 57,736 57,865 57,634
Singapur dolar SGD 14,345 14,266 14,34 14,242 14,244 14,176 14,095 14,09
Švédsko koruna SEK 2,721 2,721 2,711 2,713 2,715 2,717 2,72 2,708
Švýcarsko frank CHF 20,469 20,226 20,166 20,043 20,1 20,015 20,04 20,06
Thajsko baht THB 60,542 59,654 60,229 59,629 59,092 58,856 58,467 58,465
Turecko nová lira TRY 9,943 9,932 10,107 9,978 9,944 9,89 9,846 9,824
USA dolar USD 18,889 18,597 18,728 18,44 18,227 18,213 18,009 18,028
Velká Británie libra GBP 29,059 28,735 28,659 28,652 28,512 28,481 28,327 28,252
Izrael šekel ILS 5,021 4,976 5,026 4,965 4,959 4,918 4,922 4,929

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 2/2011
  • Zákon o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění s komentářem
  • Účetní versus daňové doklady

Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník, č. 11/2011
  • Příjmy z pronájmu a z kapitálového majetku
  • zásoby v obchodní a výrobní firmě
  • Výpověď pro nedostatky a prohřešky zaměstnance

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č.10/2011
  • Převod a nájem nemovitosti -úprava odpočtu daně
  • Doba trvání finančního leasingu
  • Zdaňování ostatních příjmů FO
  • Jak na cizí měny v DPH
  • Oceňování majetku a závazků
  • Důchodové pojištění - novela zákona
  • Budování týmů - výběr pracovníků

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 10/2011
  • Cestovní náhrady - připravované změny od roku 2012
  • Přehledy ve zdravotním pojištění
  • Daňové výhody zdravotně postižených zaměstnanců
  • Právní význam zápočtového listu
  • Pracovní cesta a dopravní prostředky
  • Doručování písemností ve zdravotním pojištění
  • Zaměstnanec na školení
  • Úprava pracovní doby - dohoda

Poradce Veřejné Správy - (PVS) - měsíčník, č. 11/2011
  • Zákon o veřejných zakázkách - novela
  • Změny v maturitních zkouškách
  • Využívání firemního automobilu na soukromé účely
  • Odměňování v občanských sdruženích
  • DPH při dodání vody a čistění odpadních vod
  • Daňová kontrola podle daňového řádu
  • Předčasný starobní důchod a výdělečné činnosti

1000 řešení - dvouměsíčník, nadstavba měsíčníků Poradce, DaÚ, PaM a DÚVaP, č. 5/2011
  • Důchodové pojištění
  • ZDP, DPH
  • Účetnictví, DE
  • Zákoník práce
  • Občanská sdružení

Zisk - měsíčník, č. 10/2011
  • Čekáte na úspěch? Jste na tahu!
  • 9 věcí, které dělají úspěšní lidé jinak
  • Zbavte se strachu z testování
  • Organizační struktura podniku
  • Inteligentní vítězství při vyjednávání
  • Jak zaujmout na sociálních sítích
  • Podzimní mobilizace zdraví


PŘIPRAVUJEME

Poradce č. 3/2012 (X/2011)
  • Zákon o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí - komentář
  • DPH při dodání tepla a chladu
  • Zdaňování příjmů z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 11/2011 (X/2011)
  • Darování a daň
  • Zdaňování ostatních příjmů fyzických osob
  • Daňová ztráta jako základ daně
  • Roční vypořádání po novele ZDPH
  • Oprava výše DPH u pohledávek v insolvenčním řízení
  • Účtování o zásobách způsobem A nebo způsobem B
  • Analytické účty ve vazbě na přílohu k účetní závěrce
  • Daňová evidence a dary
  • Závěr roku v daňové evidenci
  • Manažerské selhání - pracovněprávní důsledky

Práce, mzdy a odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 11/2011 (X/2011)
  • Dědictví a daň
  • Vstupní lékařská prohlídka
  • Jak prokázat nárok na daňové úlevy
  • Skončení pracovního poměru pro porušení léčebného režimu
  • Nemocenské pojištění a pojištění zahraničních studentů
  • Náhrada výdajů za ubytování
  • Překážky v práci na straně zaměstnance - placení pojistného

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
BALÍČEK PLATEBNÍ STYK
Rozsáhlá novela zákona o platebním styku zavádí nové legislativní zkratky a některé základní pojmy se vymezují nově. Nově je upraveno provozování činnosti platební instituce. Došlo také k úpravě instituce elektronických peněz. Změna nastala i v ustanovení o správních deliktech. Více nabízíme v balíčku platební styk za výhodnou cenu.

  • Novela zákona o platebním styku - příspěvek
    měsíčník DaÚ 9/2011 (A4, 80 str.)
  • Zákon o platebním styku - s komentářem
    měsíčník Poradce 1/2012 (A5, 256 str.)
  • Zákon o platebním styku - úplné znění zákonů
    Aktuaklizace I/4 2011 (A5, 40 str.)

BALÍČEK PLATEBNÍ STYK se slevou 40 % obsahuje: DaÚ 9/2011 + Poradce 1/2012 + Aktualizace I/4 2011
cena: 239 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
BALÍČEK DAŇ Z PŘÍJMŮ
Novela ZDP nabyla účinnosti dnem 15. července 2011, s tím, že některá ustanovení se použijí již za celé zdaňovací období 2011. Změněna byla ustanovení týkající se osvobození příjmů od daně, základu daně, sazby daně, nedaňových výdajů, daně vybírané zvláštní sazbou daně, daňového přiznání, daňové ztráty. Jaké změny novela přinesla se dozvíte z našich publikací.

  • Novela zákona o daních z příjmů - příspěvek
    měsíčník DaÚ 9/2011 (A4, 80 str.)
  • Zákon o daních z příjmů - novela - příspěvek
    měsíčník PaM 9/2011 (A4, 80 str.)
  • Zákon o daních z příjmů - úplné znění zákonů
    Aktualizace I/5 2011 (A5, 216 str.)

BALÍČEK DAŇ Z PŘÍJMŮ se slevou 40 % obsahuje: DaÚ 9/2011 + PaM 9/2011 + Aktualizace I/5 2011
cena: 292 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
BALÍČEK AUTOMOBIL V PODNIKÁNÍ II.
V dnešní době neexistuje podnikatel nebo živnostník, který by pro výkon své činnosti nepotřeboval automobil. Pokud patříte k lidem, kteří si nedovedou představit osobní a pracovní život bez automobilu, určitě uvítáte balíček publikací za výhodnou cenu.

  • Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích - příspěvek
    měsíčník Poradce 1/2012 (A5, 256 str.)
  • Automobil v podnikání firemní a najatý - příspěvek
    měsíčník DÚVaP 10/2011 (A5, 168 str.)
  • Manažerské vozidlo a daň z příjmů - příspěvek
    měsíčník DaÚ 10/2011 (A4, 80 str.)
  • Silniční doprava - trestná činnost - Provoz na pozemních komunikacích, pravidla provozu, ochranná opatření ...
    monotematika (A5, 264 str.)

BALÍČEK AUTOMOBIL V PODNIKÁNÍ II.se slevou 30 % obsahuje: Poradce 1/2012 + DÚVaP 10/2011 + DaÚ 10/2011 + Silniční doprava - trestná činnost
cena: 348 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
DŮCHODOVÉ POJIŠTĚNÍ
Novela zákona o důchodovém pojištění by měla nabýt účinnosti, pokud jde o změny ve výpočtu důchodů a další zvyšování důchodového věku, od 30. 9. 2011, a pokud jde o některé další změny, od 1. 1. 2012. Všechny změny, které se týkají důchodového pojištění, nabízíme v balíčku Důchodové pojištení.

  • Důchodové pojištění - novela zákona - řešení příkladů z praxe
    dvouměsíčník 1000 řešení 5/2011 (A5, 176 str.)
  • Změny v důchodovém pojištění - povinnosti mzdové účetní - příspěvek
    měsíčník DaÚ 10/2011 (A4, 80 str.)
  • Zákon důchodovém pojištění - úplné znění zákonů
    Aktualizace III/3 2011 (A5, 64 str.)

BALÍČEK DŮCHODOVÉ POJIŠTĚNÍ se slevou 30 % obsahuje: 1000 řešení 5/2011 + DaÚ 10/2011 + Aktualizace III/3
cena: 248 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
ZÁKONY 2011 - PODZIMNÍ VÝPRODEJ
Vážení ekonomové, účetní, manažeři, vedoucí pracovníci...
Přicházíme s možností získat sborníky Zákonů 2011 s 50% slevou oproti původní ceně. Balíček Zákony obsahuje úplná znění zákonů- daňové, účetní, obchodní, občanské, sociální, zdravotní, stavební zákony, zákony o státní a veřejné správě, zákony o životním prostřední platné v roce 2011.
Znění těchto zákonů jistě využijete při své každodenní práci, proto neváhejte, protože nabídka platí jen do vyprodání zásob.

  • Zákony I - daňové, účetní...
    daně z příjmů, místní daně, spotřební daně, daň z přidané hodnoty,silniční daň (A5, 592 str.)
  • Zákony II - obchodní, občanské...
    obchodní zákoník, občanský zákoník, občanský soudní řád, exekuční řád, správní právo, trestní právo (A5, 912 str.)
  • Zákony III - sociální, zdravotní...
    zákoník práce, zákon o minimální mzdě, sociální zabezpečení, zdravotní pojištění, nemocenské pojištění (A5, 624 str.)
  • Zákony IV - stavební, katastrální zákon...
    stavební zákon, katastrální zákon, stavební spoření, vlastnictví bytů, vlastnictví půdy (A5, 528)
  • Zákony V - státní a veřejná správa...
    zákon o obcích, školský zákon, rozpočtová pravidla,zákon o ochraně osobních údajů (A5, 408 str.)
  • Zákony VI - životní prostředí, odpady...
    /A5,536 str./ - životní prostředí, vodní zákon, zákon o odpadech, zákon o ovzduší (A5, 536 str.)

BALÍČEK ZÁKONY 2011 se slevou 50 % obsahuje: Zákony I + Zákony II + Zákony III + Zákony IV + Zákony V + Zákony VI
cena: 490 Kč
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.

RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH
OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
Untitled Page