Em@ilové noviny

P O R A D C E

e-m@ilové noviny

č. 24/2010

16. 11. 2010

 

 
 
 Téma novin 
 P6 aktual v legislativě 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 Pokuty, sankce, penále 
 Řekli moudří 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 
Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin) s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

     Téma novin i odpovědi na dotazy uvádějí nový zákon - zákon č. 280/2009 Sb., Daňový řád. Ve velké míře zasahuje do filozofie správních daní. Od 1. 1. 2011 přichází s velkými změnami ve správě daní a poplatků.
     Jsou v Daňovém řádu úpravy sankcí za porušení povinností? Blíž si přečtete v rubrice Pokuty, sankce, penále. Moudří řeknou i potvrdí, že se téměř všechno točí Stále o penězích.
     S dnešními em@ilovými novinami vám zasíláme mimořádnou přílohu - ANKETU. Každý z vás, který si najde čas a pošle nám ji vyplněnou, dostane dárek v podobě knižní publikace.

Denisa Orlická
odpovědná redaktorka
poradce@i-poradce.cz
V tomto čísle najdete:

 

 
 
DAŇOVÝ ŘÁD - téma novin

 
DAŇOVÝ ŘÁD - NOVÝ ZÁKON

S účinností od 1. 1. 2011 dochází k zásadní změně ve správě daní a poplatků a v procesní úpravě daňového řízení, protože zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, v platném znění, bude nahrazen zákonem č. 280/2009 Sb., daňový řád.

JEDNÁ SE O ZÁKLADNÍ PROCESNÍ PŘEDPIS
v daňové oblasti, vztahuje se proto v plné výši i na neziskové subjekty, které se tak s jeho zněním musí seznámit a v daňovém řízení jeho úpravu aplikovat.
O potřebě nahradit původní zákon platný od roku 1993 zcela novou právní normou se hovořilo již velmi dlouho, ale chyběla jak politická, tak často i "odborná" vůle nový zákon prosadit. Jednou z uvažovaných variant bylo také podřazení správy daní pod správní řád jako univerzální právní předpis vztahující se na všechna správní řízení, ale vzhledem ke specifickému postavení a charakteru daňového řízení bylo od této varianty upuštěno.

NOVÝ DAŇOVÝ ŘÁD
byl zveřejněn ve sbírce zákonů dne 3. 9. 2009, v porovnání se zákonem o správě daní a poplatků je výrazně obsáhlejší (265 paragrafů), jednotlivé paragrafy by naopak měly být stručnější a méně obsáhlé. Do jeho znění byly zapracovány dosavadní zkušenosti při uplatňování zákona o správě daní a poplatků a judikatura zejména Nejvyššího správního soudu ČR a Ústavního soudu ČR a v neposlední řadě také procesní úprava daňového řízení v dalších státech Evropské unie.
Nový daňový řád usiluje také o sjednocování terminologie používané v daňových zákonech a o užší provázanost procesního předpisu s jednotlivými hmotnými daňovými zákony. Určitě je vhodné doplnit, že v souvislosti s přijetím daňového řádu bylo novelizováno dalších cca 180 zákonů, což svědčí o rozsáhlosti a mimořádném významu této změny, novely byly provedeny zákonem č. 281/2009 Sb.

Předložení návrhu nové právní úpravy
primárně reaguje na nedostatky právní úpravy stávající. Cílem nové právní úpravy je pak transparentnější a jednoznačnější úprava dosavadního postupu při správě daní s důrazem na snížení administrativní zátěže a posílení využívání elektronické podpory správy daní a komunikaci s daňovými subjekty, nikoliv o neodůvodněný zásah do vývoje uplynulých let.
Přijetí daňového řádu by tak mělo především zajistit větší právní jistotu daňových subjektů i správců daně, neboť návrh reaguje na dlouholetou zkušenost s problémy interpretace původního zákona, která se projevuje jak rozdílným rozhodováním v obdobných případech krajskými soudy, tak i jednotlivými správci daně.
Zajímavé z pohledu hlavních změn, které přinese nový daňový řád, je vymezení cílu této nové právní úpravy. Jak vyplývá z důvodové zprávy, nová kodifikace si klade za cíl zejména:
  • vymezení a upřesnění použitých pojmů a jejich vazeb v jednotlivých institutech, což by mělo ovlivnit pozitivně některé opakující se spory o výklad procesního zákona, posílit právní jistotu adresátů norem daňového práva a vytvořit základ pro sjednocení terminologie v rámci daňového práva,
  • vytvoření systematicky uspořádaného a přehledného textu, který umožní snadnou a přehlednou orientaci a který bude obsahovat pokud možno krátké a přehledné paragrafy a odstavce, které přispívají k větší čitelnosti textu,
  • rozšíření základních interpretačních zásad uplatňujících se při správě daní v souladu s ústavním pořádkem, judikaturou a s reflexí obecných zásad činnosti správních orgánů obsažených ve správním řádu, při současném zachování zásad typických pro berní právo,
  • zkvalitnění výkonu daňové administrativy a podpora klientského přístupu při jednání s daňovými subjekty,
  • širší míra zapojení výpočetní techniky v návaznosti na projekt jednotné elektronické komunikace (e-government),
  • nová úprava doručování koncipovaná tak, aby postavení adresáta bylo totožné s obdobnými modely v jiných procesních řádech a zamezilo se možným obstrukcím a vyhýbání se doručení,
  • posunutí splatnosti daně ve výši, která byla stanovena nad rámec tvrzení daňového subjektu, až za právní moc rozhodnutí,
  • změnu v systému opravných a dozorčích prostředků, kde se rozšířil specificky daňový postup umožňující podání dodatečných daňových tvrzení na nižší daň na úkor obnovy řízení, což daňovým subjektům umožní účinněji brojit proti případným nesprávným platebním výměrům, a to po celou dobu, po kterou je možno daňovou povinnost měnit,
  • změnu oproti současnému přístupu k odůvodnění rozhodnutí ve smyslu zakotvení obecného požadavku, že každé rozhodnutí musí obsahovat odůvodnění, nestanoví-li zvláštní úprava jinak,
  • jednoznačné nastavení lhůty pro stanovení daně, která ohraničuje prostor, dokdy lze zvyšovat i snižovat daňovou povinnost,
  • předřazení priority úhrady daně před její příslušenství, které daňovému subjektu umožní uhradit nejprve dlužnou daň a eliminovat tak vznik dalšího úročení,
  • zavedení jednoznačných pravidel pro možnost opakování daňové kontroly,
  • podstatné a racionální omezení subsidiárního použití občanského soudního řádu při daňové exekuci, tak, aby byly odstraněny pochybnosti, které důvodně vznikaly při aplikaci správními úřady těch oprávnění, která stanovil občanský soudní řád pro soudy a soudce,
  • zavedení transparentních pravidel pro vedení spisu a nahlížení do něj, které přispěje ke zkvalitnění kontaktů mezi správci daně a veřejností a usnadní orientaci daňového subjektu ve spisovém materiálu.

Daňový řád upravuje
procesní pravidla při správě daní zahrnující úpravu postupu správců daně a úpravu práv a povinností daňových subjektů a třetích osob vznikajících v souvislosti se správou daní.
Dále obsahuje úpravu práv a povinností, kterou lze provést společně pro daňové zákony tam, kde se předpokládá minimální počet odůvodněných odchylek v jednotlivých hmotně-právních daňových zákonech z důvodů odlišností jednotlivých daní. Jedná se zejména o důsledky porušení platební povinnosti.
Co se týká samotného členění zákona, má celkem šest částí, a to:
  • Úvodní ustanovení (§ 1 až § 9),
  • Obecná část o správě daní (§ 10 až § 124),
  • Zvláštní část o správě daní (§ 125 až § 245),
  • Následky porušení povinností při správě daní (§ 246 až § 254),
  • Ustanovení společná, zmocňovací, přechodná a závěrečná (§ 255 až § 265),
  • Účinnost zákona (§ 266).

NOVÉ POJMY
Charakteristickým znakem nové právní úpravy je zavedení nové terminologie a nových pojmů. Pracovníci správce daně tak budou nadále označováni jako úřední osoby, úřední osobou je zaměstnanec správce daně, který se bezprostředně podílí na výkonu pravomoci správce daně, nebo osoba oprávněná k výkonu pravomoci správce daně zákonem nebo na základě zákona. Novým pojmem je řádné daňové tvrzení, což představuje daňové přiznání, hlášení a vyúčtování a obdobně potom dodatečné daňové tvrzení (dodatečné daňové přiznání, následné hlášení, dodatečné vyúčtování). Dále se zavádí pojem osoba zúčastněná na správě daní, těmito osobami jsou daňové subjekty a třetí osoby.
Správcem daně je správní orgán nebo jiný státní orgán, který se dále označuje jako orgán veřejné moci.

Zavádí se institut odborného konzultanta,
který by měl vést ke zlepšení postavení daňového subjektu, úprava je obsažena v § 31 daňového řádu.
Odborný konzultant může zajistit pomoc daňového subjektu, případně jeho zástupci, v jednání před správcem daně, zejména o odborných otázkách. Mělo by jít o specializovaného odborníka, přičemž by dotyčný svou odbornost nemusel zvlášť prokazovat.
Je ale nutné zdůraznit, že se nejedná o zástupce daňového subjektu, jeho účast na daňovém řízení slouží daňovému subjektu či jeho zástupci ke konzultaci otázek, k nimž nemá potřebné znalosti.

(Víc se dočtete v měsíčníku PVS 12-13/2010 od autora Ing. Zdeňka Morávka)

DAŇOVÝ ŘÁD S KOMENTÁŘEM

ATRAKCE § 19
(1) Nadřízený správce daně může věc převzít místo podřízeného správce daně
    a) jsou-li pro výkon správy daní potřebné mimořádné odborné znalosti,
    b) za účelem zjednání nápravy v rámci ochrany před nečinností podřízeného správce daně,
    c) jde-li o rozhodnutí ve věci, které bude mít zásadní dopad i do řízení s jinými daňovými subjekty.
(2) Včas podané odvolání proti rozhodnutí podle písmen a) a c) má odkladný účinek.

Komentář
Institut atrakce znamená, že namísto podřízeného správce daně může věc převzít (atrahovat na sebe) nadřízený správce daně. Zákonně je možné k atrakci přistoupit tehdy, jsou-li k výkonu správy daní potřebné mimořádné odborné znalosti. Na rozdíl od delegace místní příslušnosti, ke které může dojít z totožných zákonných důvodů, se v případě atrakce jedná pouze o převzetí konkrétně určené věci, a v ostatních věcech zůstává místní příslušnost daňového subjektu k místně příslušnému správci daně nezměněna.
Druhá zákonem textovaná situace, za které může dojít k vydání rozhodnutí o atrahování věci na nadřízeného správce daně, je jen logickým vyústěním zákonného oprávnění nadřízeného správce daně, v případech důvodného podnětu k ochraně před nečinností, kdy nebyla zjednána náprava podřízeným správcem daně ani po jejím přikázání nadřízeným správcem daně (viz ustanovení § 38 odst. 3 DŘ).
Třetí zákonem předvídanou situací, kdy může dojít k atrahování na nadřízeného správce daně, je pak situace, kdy má dojít k vydání rozhodnutí ve věci, která bude mít zásadní dopad i do řízení s jinými daňovými subjekty. O takovou situaci půjde zejména tehdy, pokud bude řešena otázka se zásadním dopadem přesahující svým významem individuální řízení, kdy se bude v zájmu jednotného a bezrozporného rozhodování skutkově shodných nebo podobných věcí jevit žádoucím, aby rozhodnutí vydal vyšší správce daně. Je potřebné v této souvislosti též uvést, že atrahovat na sebe věc nemusí pouze nejblíže nadřízený správce daně.
Proti rozhodnutí o atrahování věci nadřízeným správcem daně, v případech atrakce z důvodu potřebnosti mimořádných odborných znalostí pro výkon správy daní a z důvodu rozhodování ve věci se zásadním dopadem do řízení s jinými daňovými subjekty, může být též uplatněno odvolání, s odkladným účinkem. Ve věci atrakce z důvodu ochrany před nečinností je odvolání z logiky věci vyloučeno, a proto jej ani zákonná úprava neumožňuje.


NICOTNOST ROZHODNUTÍ § 105
(1) Nicotnost rozhodnutí zjišťuje a prohlašuje z moci úřední, a to kdykoliv, správce daně nejblíže nadřízený správci daně, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí, které vydala úřední osoba stojící v čele ústředního správního orgánu, nicotnost rozhodnutí zjišťuje a prohlašuje tato úřední osoba na základě návrhu jí ustanovené komise.
(2) Nicotné je rozhodnutí, pokud
    a) správce daně nebyl k jeho vydání vůbec věcně příslušný,
    b) trpí vadami, jež je činí zjevně vnitřně rozporným nebo právně či fakticky neuskutečnitelným, nebo
    c) je vydáno na základě jiného nicotného rozhodnutí vydaného správcem daně.
(3) Rozhodnutí o prohlášení nicotnosti se doručí všem příjemcům rozhodnutí, jehož nicotnost se prohlašuje, a nelze se proti němu odvolat. Současně správce daně prohlásí za nicotná všechna navazující rozhodnutí, která vydal, nebo která byla vydána jemu podřízeným správcem daně.
(4) Byla-li na sebe navazující rozhodnutí vydána různými správci daně, prohlásí nicotnost předmětného rozhodnutí a všech navazujících rozhodnutí správce daně, který je těmto správcům daně nejblíže společně nadřízen.
(5) Podnět, který neshledal správce daně oprávněným, odloží a podatele o tom do 30 dnů vyrozumí.

Komentář
Právní úprava obsažená v DŘ nově a výslovně upravuje otázku zjištění nicotnosti rozhodnutí vydaných správcem daně, včetně definice kategorií, kdy je rozhodnutí vydané správcem daně nicotné a postupu při prohlašování zjištěné nicotnosti rozhodnutí vydaného správcem daně a řešení otázky dopadů zjištěné nicotnosti rozhodnutí vydaného správcem daně i na případně navazující jinak správná rozhodnutí správce daně.
Podle úpravy obsažené v DŘ je nicotné rozhodnutí tehdy, pokud bylo vydáno zcela mimo věcnou kompetenci správce daně, který rozhodnutí vydal, a dále tehdy, pokud vydané rozhodnutí trpí vadou zjevné vnitřní rozpornosti a pro jejich zmatečnost nemohou být považovaná za rozhodnutí, která by kohokoli zavazovala, taktéž jsou nulitní rozhodnutí vydaná správcem daně, která požadují nemožné nebo neexistující plnění. Výslovně jsou v tomto ustanovení označeny jako nulitní veškerá další rozhodnutí, která navazují na původní nulitní rozhodnutí a to, že jsou případně tato rozhodnutí jinak zcela správná, a to pro jednoznačnost právní úpravy vycházející z logiky věci samé, kdy nemůže obstát i jinak perfektní rozhodnutí správce daně, pokud navazuje na rozhodnutí, které je shledáno nulitním.
K prohlášení zjištěné nulity rozhodnutí vydaného správcem daně je právní úpravou povolán nejblíže nadřízený správce daně, tomu správci daně, jehož rozhodnutí bylo shledáno z moci úřední nejblíže nadřízeným správcem daně nulitním. Pokud by se jednalo o rozhodnutí vydané úřední osobou stojící v čele ústředního správního orgánu, pak ji prohlašuje tato úřední osoba, a to na základě návrhu ustanovené komise.
Pokud je rozhodnutí shledáno nulitním, pak se rozhodnutím prohlásí jeho nulita a toto rozhodnutí se doručuje všem příjemcům nulitního rozhodnutí s tím, že proti rozhodnutí, jímž je prohlášena nulita rozhodnutí vydaného správcem daně, se nelze odvolat. Případné vady v prohlášení nicotnosti rozhodnutí vydaného správcem daně je pak daňovému subjektu umožněno řešit zejména ve správním soudnictví.
V rámci prohlášení nulity také příslušný správce daně současně prohlásí za nicotná i veškerá navazující rozhodnutí na rozhodnutí, jehož nulita je prohlašována. Právní úprava pamatuje také na situace, kdy byla vydána navazující rozhodnutí na nulitní rozhodnutí různými správci daně např. v důsledku změny místní příslušnosti, pak je k prohlášení nulity prvotního rozhodnutí i navazujících rozhodnutí oprávněn nejblíže společně nadřízený správce daně.
Přestože je právní úpravou příslušný správce daně povolán ke zjištění a prohlášení nulity rozhodnutí z moci úřední, je možné, aby na nulitní rozhodnutí byl upozorněn i jinou osobou, např. příjemcem rozhodnutí a v takovém případě, pokud nebude podnět příslušným správcem daně shledán oprávněným, pak jej neformálně odloží a podatele o této skutečnosti vyrozumí do třiceti dnů.


(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku Poradce 4/2011)

 

 
 
P6 AKTUAL V LEGISLATIVĚ

 
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME:

Částka číslo 111/2010 ze dne 5.11.2010
301/2010 Vyhláška, kterou se zrušuje vyhláška Ministerstva financí č. 85/1997 Sb., o nájemném z bytů pořízených v družstevní bytové výstavbě a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním těchto bytů
302/2010 Vyhláška o předkládání výkazů a dalších informací penzijními fondy České národní bance pro účely dohledu
303/2010 Vyhláška o podrobnější úpravě některých pravidel při poskytování investičních služeb
304/2010 Nález Ústavního soudu ze dne 7. září 2010 ve věci návrhu na zrušení části § 2 odst. 2 a části § 2 odst. 3 obecně závazné vyhlášky města Jeseník č. 1/2008 o zákazu konzumace alkoholických nápojů na veřejném prostranství
305/2010 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení dodatečných voleb do zastupitelstev obcí

Částka číslo 112/2010 ze dne 15.11.2010
306/2010 Vyhláška o Programu statistických zjišťování na rok 2011

Částka číslo 113/2010 ze dne 15.11.2010
307/2010 Vyhláška o nákladových indexech věkových skupin pojištěnců veřejného zdravotního pojištění pro rok 2011
308/2010 Vyhláška o stanovení ochranných pásem zdrojů přírodních minerálních vod a přírodních léčivých zdrojů v Kyselce a vymezení konkrétních ochranných opatření
309/2010 Nález Ústavního soudu ze dne 7. září 2010 ve věci návrhu na zrušení části § 80 odst. 5 písm. b) zákona č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích)
310/2010 Nález Ústavního soudu ze dne 29. září 2010 ve věci návrhu na zrušení § 89 věty druhé zákona č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) a o změně dalších zákonů, ve znění zákona č. 347/2007 Sb.
311/2010 Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí

Částka číslo 114/2010 ze dne 5.11.2010
312/2010 Sdělení Ministerstva vnitra, kterým se mění sdělení Ministerstva vnitra č. 305/2010 Sb., o vyhlášení dodatečných voleb do zastupitelstev obcí

Částka číslo 115/2010 ze dne 15.11.2010
313/2010 Nařízení vlády o oceněních udělovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy


(Zdroj: Sbírka zákonů ČR)

MEZINÁRODNÍ SMLOUVY:

Částka 45, rozeslána dne 5. listopadu 2010
92. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Memoranda o porozumění o účasti v adresáři veřejných klíčů ICAO pro elektronické strojově čitelné cestovní doklady a o sdílení nákladů

Částka 46, rozeslána dne 9. listopadu 2010
93. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Úmluvě o ochraně a podpoře rozmanitosti kulturních projevů

Částka 47, rozeslána dne 16. listopadu 2010
94. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu mezi Českou republikou a Jordánským hášimovským královstvím o změně Dohody mezi Českou republikou a Jordánským hášimovským královstvím o podpoře a vzájemné ochraně investic, podepsané v Ammánu dne 20. září 1997
95. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu mezi Českou republikou a Makedonskou republikou měnícího Dohodu mezi Českou republikou a Makedonskou republikou o podpoře a vzájemné ochraně investic
(Zdroj: Sbírka zákonů ČR)

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
ZASTUPOVÁNÍ VÍCE KLIENTŮ ÚČETNÍ FIRMOU

Účetní firma bez daňového poradce zpracovává účetní a související daňovou administrativu pro řadu firem. Podle stávajícího zákona o správě daní ovšem nemůže před jedním správcem daně zastupovat více firem.
Jak tomu bude od roku 2011?
Tazatel má pravdu, že podle § 11 odst. 3 stávajícího zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění p. p. (dále jen "ZSDP") platí následující omezení pro zastupování před správcem daně:
"Není-li zástupcem daňový poradce (poznámka: pod tuto legislativní zkratku patří také advokáti), a nejde-li o společného zástupce, může zástupce zastupovat současně u jednoho správce daně pouze jeden daňový subjekt, nejde-li o osoby blízké nebo osoby, které vykonávají činnosti nezbytné pro plnění daňových povinností u osob, nad nimiž vykonávají kontrolu7b)."
Což značně komplikuje podnikání právě čistě účetním firmám bez daňových poradců, které mohou před každým finančním úřadem zastupovat nejvýše jednoho klienta. Toto omezení s účinností od 1. ledna 2011 již nenajdeme v novém zákoně č. 280/2009 Sb., daňový řád (dále jen "DŘ"), který zruší a nahradí stávající ZSDP. Takže například i dotazovaná účetní firma bude moci na základě plných mocí zastupovat před každým finančním úřadem neomezený počet klientů. Praktické využití je zejména v možnosti podávat za ně daňová přiznání, žádat o vrácení případných vratitelných přeplatků na daních apod.
Přichází ovšem nové omezení bránící tzv. řetězení zástupců, výjimku budou mít jen daňoví poradci.
Viz § 29 odst. 2 DŘ: "Zmocněnec, nejde-li o daňového poradce nebo advokáta (dále jen "poradce"), není oprávněn zvolit si dalšího zmocněnce, s výjimkou zmocněnce pro doručování podle § 28 odst. 4."
Dodejme, že neotřesena zůstala hlavní výhoda "daňových poradců" dle ZSDP alias "poradců" podle DŘ, kterou je účinné prodloužení lhůty pro podání přiznání k daním z příjmů o 3 měsíce (viz § 136 odst. 2 DŘ). Tuto možnost tedy např. čistě účetní firmy mít nebudou ani nadále, mohou však jako zástupci daňových subjektů požádat správce daně o prodloužení zákonných lhůt, čemuž ale nemusí být vyhověno (§ 36 odst. 4 DŘ).
Od roku 2011 bude moci každý zástupce zastupovat neomezený počet daňových subjektů před jedním správcem daně. Nově ale bude zapovězeno tzv. řetězení těchto zástupců, s výjimkou "poradců".

OMEZENÍ DODATEČNÝCH PŘIZNÁNÍ NA NIŽŠÍ DAŇ

V odborném tisku zaznělo, že DŘ podstatně omezí možnost podávat dodatečná daňová přiznání na nižší daňovou povinnost. V textu DŘ ale žádné nové omezení není zřejmé.
V čem tedy nové omezení bude spočívat?
Podle § 41 odst. 4 ZSDP nyní platí, že dodatečné daňové přiznání na daňovou povinnost nižší nebo daňovou ztrátu vyšší, proti poslední známé daňové povinnosti, lze platně podat, nejsou-li splněny podmínky pro užití mimořádných opravných prostředků podle § 54 a 55b (poznámka: obnova řízení a přezkoumání daňových rozhodnutí), a to do lhůty pro vyměření daně, není-li zvláštním předpisem stanoveno jinak. Toto dodatečné daňové přiznání přitom nelze platně podat ve čtyřech zde uvedených případech, například pokud byla původní daňová povinnost stanovena podle pomůcek nebo byla sjednána. Žádné věcné omezení ale zákon nestanovoval.
Naproti tomu od 1. 1. 2011 se do relevantního § 141 odst. 2 DŘ dostala opravdu poměrně nenápadná podmínka, která na první pohled nevypadá až tak nepříjemně, ovšem na pohled druhý již tomu tak není:
"Daňový subjekt je oprávněn ve lhůtě podle odstavce 1 - poznámka: jako doposud do konce měsíce následujícího po zjištění relevantních skutečností - podat dodatečné daňové přiznání nebo dodatečné vyúčtování na daň nižší, než je poslední známá daň, jestliže vyšly najevo nové skutečnosti nebo důkazy, které nasvědčují tomu, že daň byla stanovena v nesprávné výši."
Nový DŘ tedy podmiňuje možnost podání přiznání na nižší daň "novými skutečnostmi", zatímco dosud jej podle ZSDP bylo možno platně podat i z pouhých "právních důvodů". Proto například po 1. lednu 2011 již nepůjde podat dodatečné přiznání na nižší daň kvůli chybně zapsaným číslům v přiznání nebo při nesprávném posouzení opravy jako technického zhodnocení anebo pro špatně uplatněnou vyšší sazbu DPH ani kvůli změně způsobu uplatnění výdajů ze skutečných na paušální a tak dále. V těchto a obdobných případech totiž nejde o žádné "nové skutečnosti nebo důkazy", které vyšly najevo. Nově tak musí být přiznání perfektní hned napoprvé!
Od roku 2011 bude složitější podat dodatečné přiznání na nižší daň nebo vyšší ztrátu, protože přibude podmínka, že vyšly najevo nové skutečnosti či důkazy, za což nelze považovat například běžné chyby v psaní.

OMEZENÍ OPAKOVANÝCH KONTROL

V DŘ se výslovně uvádí, že správce daně nesmí provádět opakované kontroly téže daně a období, až na výslovné výjimky.
Je tato skutečnost pro daňové subjekty opravdu dobrá nebo jí mohou FÚ nějak obejít?
Daňová kontrola je postup, kterým správce daně prověřuje tvrzení daňových subjektů a jiné skutečnosti mající vliv na stanovení jejich daňové povinnosti. Cíl daňové kontroly pak koresponduje se základním cílem správy daní, kterým je především správné zjištění a stanovení daně. ZSDP nijak neomezoval opakování daňových kontrol, k nimž proto mohl správce daně přistoupit třeba jenom proto, že poprvé kontrolu odbyl. Naštěstí dal Nejvyšší správní soud již dříve jasně najevo, že byť nenapsaná existují reálná omezení opakování daňové kontroly. Je jenom dobře, že tato pravidla převzal do svého ustanovení § 85 odst. 5 DŘ.
Daňovou kontrolu, která se týká skutečností, které již byly v souladu s vymezeným rozsahem kontrolovány, je možné opakovat pouze tehdy,
  • pokud správce daně zjistí nové skutečnosti nebo důkazy, které nemohly být bez zavinění správce daně uplatněny v původní daňové kontrole a které zakládají pochybnosti o správnosti, průkaznosti nebo úplnosti dosud stanovené daně nebo tvrzení daňového subjektu; takto lze daňovou kontrolu opakovat pouze v rozsahu, který odpovídá nově zjištěným skutečnostem nebo důkazům, nebo
  • daňový subjekt učiní úkon, kterým mění svá dosavadní tvrzení (poznámka: v praxi půjde zejména o dodatečná daňová přiznání, s nimiž by se proto mělo raději výrazně šetřit…); takto lze daňovou kontrolu opakovat pouze v rozsahu, který odpovídá změně dosavadního tvrzení daňového subjektu.
Správci daně by tak měli provést daňovou kontrolu perfektně vždy napoprvé. Lze ale opravdu předpokládat - a již stávající praxe tomu odpovídá - že správci daně se těmto nyní již výslovně v zákoně uvedeným podmínkám efektivně přizpůsobí. Proto v praxi přibude účelově omezených daňových kontrol. Kdy například poprvé správci daně přijdou oficiálně na kontrolu daně z příjmů za rok 2009 pouze ohledně pohledávek, podruhé třeba pouze pro kontrolu odpisů a potřetí třeba zkontrolují zásoby apod.
Tyto tři kontroly příjmovky za rok 2009 přitom nebudou posuzovány jako "opakované", a tedy nebudou zapovězeny. Samozřejmě, že reálně přitom finanční úředníci vždy zkontrolují i něco více, v čemž jim bude problém účinně zabránit, protože v účetnictví a daních se dá říci, že vše souvisí se vším.
DŘ sice výslovně uvádí zákaz opakovaných daňových kontrol, ledaže by bez zavinění správce daně vyšly najevo nové skutečnosti, nebo by daňový subjekt podal dodatečné přiznání. Nicméně v praxi si šikovný správce daně s touto překážkou umí poradit například tím, že oproti dřívějšku formálně omezí rozsah kontroly.

MOŽNOST PROMINUTÍ DAŇOVÝCH SANKCÍ

V novém DŘ už není výslovně uvedena možnost požádat finanční úřad o prominutí úroku z prodlení nebo jiné daňové sankce. Za určitých omezených podmínek může pouze samotný ministr financí prominout daň, nikoli však její příslušenství (sankce).
Bude možno i po 1. 1. 2011 žádat o prominutí daňových sankcí?
Stávající mimořádný opravný prostředek podle § 55a ZSDP - Prominutí daně najdeme ve značně omezené podobě v § 259 a § 260 DŘ. Prominutí daně - přitom do legislativní zkratky "daň" ovšem v souladu s § 2 odst. 4 DŘ patří také příslušenství daně - tak od roku 2011 bude nově možné jen ve dvou případech:
  • pokud zákon stanoví orgánu veřejné moci pravomoc zcela nebo částečně prominout daň nebo příslušenství daně (viz např. § 25 zákona o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí), kdy bude možno daň prominout na žádost daňového subjektu nebo také z moci úřední,
  • ministr financí může zcela nebo částečně prominout daň nebo příslušenství daně z důvodu nesrovnalostí vyplývajících z uplatňování daňových zákonů, nebo při mimořádných, zejména živelných událostech; rozhodnutí bude působit vůči všem daňovým subjektům a musí být zveřejněno ve finančním zpravodaji, ministr tedy nebude mít možnost zavděčit se tímto způsobem jen někomu známému nebo vlivnému.
Spíše jen pro úplnost dodejme, že významově malá kompetence individuálního prominutí finančními úřady zůstala zachována pouze ohledně úrokům za posečkání úhrady daně, popřípadě rozložení její úhrady na splátky daně. Podle § 157 odst. 7 DŘ totiž správce daně může upustit od předepsání úroku z posečkání, pokud by ekonomické nebo sociální poměry daňového subjektu zakládaly tvrdost uplatněného úroku.
Můžeme tak zapomenout na poměrně vstřícnou kompetenci finančních úřadů promíjet příslušenství daně, které jim v návaznosti na ZSDP umožňovala jeho prováděcí vyhláška č. 299/1993 Sb., kterou se zmocňují územní finanční orgány k promíjení příslušenství daně. Za zmínku stojí, že stávající poměrně výhodné možnosti promíjení příslušenství daně je případně vhodné využít ještě do konce roku 2010. Pokud totiž bude žádost o prominutí "daně" podána ještě podle dosavadních právních předpisů a nebude vyřízena do 1. 1. 2011, posoudí se podle podstatně mírnějších a širších možných podmínek obsažených v dosavadních právních předpisech.
Možnosti prominutí daně včetně příslušenství (sankcí) DŘ výrazně omezuje zejména tím, že zbavuje této kompetence finanční úřady (s výjimkou posečkání daně), a ani ministr nesmí promíjet daně individuálně.

PRODLOUŽENÍ TŘÍLETÉ LHŮTY PRO STANOVENÍ DANĚ

Podle ZSDP prodloužil tříletou lhůtu pro doměření vždy o další tři roky daně úkon směřující k vyměření daně nebo k jejímu dodatečnému stanovení.
Což byla nejčastěji daňová kontrola? Co prodlužuje lhůtu podle DŘ?
Tříletá lhůta pro stanovení daně může být podle § 148 DŘ - zjednodušeně řečeno - prodloužena:
  • o 1 rok, pokud v posledních 12 měsících lhůty pro stanovení daně dojde k:
    • podání dodatečného daňového přiznání,
    • oznámení rozhodnutí o stanovení daně,
    • zahájení řízení o mimořádném opravném nebo dozorčím prostředku,
    • oznámení rozhodnutí ve věci opravného nebo dozorčího prostředku, nebo
    • oznámení rozhodnutí o prohlášení nicotnosti rozhodnutí o stanovení daně;
  • o další tři roky kvůli:
    • daňové kontrole,
    • podání řádného daňového přiznání nebo
    • výzvy k podání řádného daňového přiznání;
  • resp. tato lhůta pro stanovení daně neběží z důvodu:
    • řízení před správním nebo Ústavním soudem,
    • soudní řízení o tzv. předběžné otázce nutno pro stanovení daně,
    • tzv. navrácení lhůty v předešlý stav pro účely zmeškaného odvolání, nebo
    • neúčinnost doručení rozhodnutí správce daně v nalézacím řízení.
Obecná lhůta pro stanovení (doměření) daně může být prodloužena také v návaznosti na ustanovení zvláštního (hmotněprávního) daňového předpisu. Jak je tomu zejména u daní z příjmů, kde v souladu s § 38r účinně prodlužuje lhůtu pro doměření daně vykázaná daňová ztráta, a částečně také finanční leasing u nájemce.
Lhůta pro stanovení daně končí nejpozději uplynutím 10 let od jejího počátku, kdy začala běžet poprvé.
Novinkou jsou dva případy možného stanovení daně po uplynutí lhůty pro stanovení daně:
  • V důsledku jednání, které bylo předmětem pravomocného rozhodnutí soudu o spáchání daňového trestného činu (viz § 240 až § 247 trestního zákona), lze daň stanovit do konce druhého roku následujícího po roce, v němž nabylo rozhodnutí soudu právní moci, bez ohledu na to, zda již uplynula lhůta pro stanovení daně.
  • Pokud daňový subjekt podá řádné daňové tvrzení nebo dodatečné daňové tvrzení a současně tvrzenou daň včetně jejího příslušenství uhradí, je-li toho třeba pro zánik trestnosti daňového trestného činu z důvodu účinné lítosti, lze daň stanovit bez ohledu na to, zda již uplynula lhůta pro stanovení daně.
Obecně tříletá lhůta pro stanovení (doměření) daně může být prodloužena nebo stavěna z řady důvodů. Zejména daňová kontrola, která lhůtu prodlouží o 3 roky, nebo dodatečné přiznání podané v posledním roce lhůty, které jí prodlouží o další rok. Dříve podané dodatečné přiznání ale lhůtu pro stanovení daně neprodlouží.

(víc otázek a odpovědí nejenom na toto téma najdete v měsíčníku PVS 12/13/2010)

 

 
 
POKUTY, SANKCE, PENÁLE

 
DAŇOVÝ ŘÁD
ÚPRAVA SANKCÍ ZA PORUŠENÍ POVINNOSTÍ


Při správě daní je předmětem části čtvrté daňového řádu. Ze sankcí upravených zákonem o správě daní jsou zachovány penále a úrok z prodlení. U nich jsou provedeny jen nevýznamné změny. Nově je zavedena pořádková pokuta (§ 247 až 249) a pokuta za opožděné tvrzení daně (§ 250).
Pořádkovou pokutu do 50 000 Kč může správce daně uložit tomu, kdo při jednání vedeném správcem daně závažně ztěžuje průběh řízení tím, že:
  • navzdory předchozímu napomenutí ruší pořádek,
  • neuposlechne pokynu úřední osoby, která řízení vede, nebo
  • navzdory předchozímu napomenutí se chová urážlivě k úřední osobě nebo osobě zúčastněné na správě daní.
Může ji též uložit tomu, kdo závažně ztěžuje nebo maří správu daní tím, že bez dostatečné omluvy nevyhoví ve stanovené lhůtě výzvě ke splnění procesní povinnosti nepeněžité povahy, která mu byla stanovena zákonem nebo správcem daně, nestanoví-li zákon jiný důsledek.
Tuto pořádkovou pokutu lze uložit nejpozději do 1 roku ode dne, ve kterém došlo k uvedenému závadnému jednání.
Při stanovení výše pořádkové pokuty je správce daně povinen dbát, aby pokuta nebyla v hrubém nepoměru k významu porušené povinnosti a k závažnosti následku pro správu daní.
Pořádkovou pokutu lze ukládat i opakovaně, nevedlo-li dosavadní uložení pokuty k nápravě a protiprávní stav trvá.
Včas podané odvolání proti rozhodnutí o uložení pořádkové pokuty má odkladný účinek. Pokuta je splatná do 15 dnů ode dne právní moci tohoto rozhodnutí.
Pokuta za opožděné tvrzení daně se ukládá za opožděné podání řádného daňového přiznání daně a opožděné podání dodatečného daňového přiznání, za opožděné podání hlášení, vyúčtování, dodatečného vyúčtování a následného hlášení.

(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 12/2010 v příspěvku od Ing. Karla Jandy )

 

 
 
ŘEKLI MOUDŘÍ

 
STÁLE O PENĚZÍCH

Hovoří se, že peníze nepřinášejí štěstí. Bezpochyby se tím myslí peníze druhých.
Sacha Guitry

Mladým lidem se zdá, že peníze jsou to nejdůležitější v životě. Když zestárnou, vědí to už najisto.
Oscar Wilde

Když někdo zastává názor, že peníze dokážou udělat všechno,
je s největší pravděpodobností ochotný udělat všechno pro peníze.
Benjamin Franklin

Peníze jsou lepší než chudoba. Když pro nic jiného, tak aspoň z finančních důvodů.
Woody Allen

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 




22. 11.
Pondělí
(za sobotu
20. 11.)

DPŘ
- plátce

Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti sražených z mezd za říjen 2010
§ 38h odst. 9 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Soc. poj.
- OSVČ

Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za říjen 2010
§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)


Soc. poj.- zaměstnavatel

Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance
za říjen 2010
§ 9 odst. 1 a 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za říjen 2010
(§ 9 odst. 5 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)


Zdr. poj. - zaměstnavatel

Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za říjen 2010
(§ 5 odst. 2, § 26b zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)

Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za říjen 2010
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

25. 11.
Čtvrtek

DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za říjen 2010 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím (§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)



30. 11. Úterý


Daně z příjmů- plátce

Odvod „srážkové“ daně sražené v říjnu 2010 a oznámení plátce o této dani, byla-li sražena zahraničnímu poplatníkovi
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod zajištění daně sraženého v říjnu 2010 a hlášení plátce o provedení zajištění daně zahraničnímu poplatníkovi
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daň z nemovitostí

Odvod druhé splátky (á 50 %) daně za rok 2010, pokud daň přesáhla 5.000 Kč
(§ 15 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název měny Měna 3.11. 4.11. 5.11. 8.11. 9.11. 10.11.
dolar AUD 17,473 17,428 17,359 17,735 17,846 17,909
real BRL 10,261 10,329 10,188 10,416 10,411 10,42
lev BGN 12,526 12,526 12,476 12,571 12,566 12,571
renminbi CNY 2,617 2,619 2,569 2,624 2,644 2,654
koruna DKK 3,286 3,286 3,274 3,298 3,298 3,298
euro EUR 24,5 24,5 24,405 24,585 24,58 24,585
koruna EEK 1,566 1,566 1,56 1,571 1,571 1,571
peso PHP 40,982 41,195 40,276 40,943 40,922 40,816
dolar HKD 2,255 2,256 2,209 2,253 2,278 2,275
kuna HRK 3,337 3,338 3,322 3,342 3,342 3,342
rupie INR 39,433 39,43 38,776 39,782 39,757 39,789
rupie IDR 1,958 1,96 1,922 1,961 1,983 1,98
jen JPY 21,649 21,556 21,194 21,496 21,773 21,867
rand ZAR 2,515 2,531 2,525 2,565 2,573 2,589
won KRW 1,571 1,575 1,546 1,575 1,586 1,585
dolar CAD 17,294 17,33 17,092 17,444 17,602 17,656
litas LTL 7,096 7,096 7,068 7,12 7,119 7,12
lat LVL 34,522 34,522 34,388 34,641 34,654 34,666
forint HUF 9,049 9,006 8,962 8,983 8,952 8,968
ringgit MYR 5,658 5,667 5,553 5,664 5,711 5,692
peso MXN 1,421 1,423 1,401 1,429 1,441 1,448
SDR XDR 27,564 27,574 27,201 27,677 27,807 27,824
koruna NOK 2,987 2,985 2,994 3,027 3,04 3,044
dolar NZD 13,491 13,546 13,636 13,86 13,902 13,908
zlotý PLN 6,195 6,23 6,265 6,279 6,272 6,271
nové leu RON 5,716 5,701 5,696 5,73 5,733 5,737
rubl RUB 56,773 56,76 56,255 56,746 57,41 57,562
dolar SGD 13,57 13,574 13,34 13,583 13,713 13,732
koruna SEK 2,628 2,628 2,636 2,646 2,645 2,641
frank CHF 17,786 17,799 17,705 18,143 18,291 18,313
baht THB 58,633 58,757 57,658 58,914 59,557 59,745
nová lira TRY 12,357 12,393 12,307 12,498 12,534 12,531
dolar USD 17,477 17,483 17,122 17,462 17,66 17,631
libra GBP 28,001 28,149 27,849 28,329 28,493 28,511


Název měny Měna 11.11. 12.11. 15.11.
dolar AUD 17,878 18,004 17,798
real BRL 10,503 10,489 10,455
lev BGN 12,581 12,596 12,588
renminbi CNY 2,694 2,714 2,707
koruna DKK 3,302 3,305 3,304
euro EUR 24,615 24,635 24,63
koruna EEK 1,573 1,574 1,574
peso PHP 41,249 40,922 41,115
dolar HKD 2,305 2,319 2,318
kuna HRK 3,343 3,341 3,337
rupie INR 40,337 40,462 40,253
rupie IDR 2,01 2,021 2,013
jen JPY 21,688 21,842 21,881
rand ZAR 2,596 2,601 2,586
won KRW 1,608 1,62 1,593
dolar CAD 17,792 17,93 17,781
litas LTL 7,129 7,135 7,133
lat LVL 34,703 34,731 34,729
forint HUF 9,001 8,909 8,921
ringgit MYR 5,785 5,816 5,774
peso MXN 1,454 1,468 1,467
SDR XDR 27,979 28,107 28,069
koruna NOK 3,048 3,044 3,028
dolar NZD 13,922 14,079 13,947
zlotý PLN 6,337 6,264 6,27
nové leu RON 5,753 5,747 5,735
rubl RUB 58,219 58,75 58,413
dolar SGD 13,877 13,957 13,883
koruna SEK 2,648 2,646 2,632
frank CHF 18,36 18,549 18,435
baht THB 60,39 60,526 60,275
nová lira TRY 12,639 12,604 12,555
dolar USD 17,871 17,979 17,965
libra GBP 28,721 29,012 28,949

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 4/2011
  • Daňový řád nový zákon s komentářem
  • Základní zásady správy daní
  • Pravomoc správce daně

Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník, č. 12/2010
  • Nájemní smlouvy v daňové a účetní evidenci
  • Částky snižující základ daně z příjmů
  • Místo plnění u služeb - praktické dopady

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 12/2010
  • Daňový řád - nový zákon
  • Příjmy a výdaje v cizí měně
  • Výdajové paušály pro FO
  • Oceňování cenných papírů
  • Reklamní předměty
  • DPH u cestovních služeb
  • Evidence pracovních úrazů

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 12/2010
  • Náhrada mzdy za pracovní neschopnost
  • Připravované změny v ZP
  • Zaměstnanecké výhody
  • Rodičovský příspěvek - změny
  • Sjednávání místa výkonu práce a pravidelného pracoviště
  • Povinnosti před pracovní cestou
  • Rodné číslo zaměstnance
  • Úroky z úvěrů a půjček
  • Nepřizpůsobiví pracovníci - jak je pozitivně zvládat

Poradce Veřejné Správy - (PVS) - měsíčník, č. 12-13/2010
  • Daňový řád - nový zákon
  • Inventarizace majetku a závazků
  • Úmluvy MOP
  • Zaokrouhlování v účetnictví
  • Registrace k DPH
  • Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr
  • Odvolání auditora ÚSC
  • Ztráta způsobilosti konat dosavadní práci

1 000 řešení - dvouměsíčník, nadstavba měsíčníků Poradce, DaÚ, PaM a DÚVaP, č. 6/2010
  • Superhrubá mzda
  • Daně
  • Pracovní právo
  • Účetnictví

Zisk - měsíčník, č. 11/2010
  • Jak vybrat dobré lidi
  • Ženy jsou lepší šéfové než muži
  • Věčný boj s časem - jak ho zvládnout?
  • Proč je dobré odměňovat inovační úsilí
  • Zadarmo, nebo platit? Nebo freemium?
  • Jak se vyhnout těžkým marketingovým hříchům
  • LenkedIn vás spojuje s trhem práce

PŘIPRAVUJEME

Poradce č. 5/2011 (XII/2010)
  • Trestní zákoník s komentářem

Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) č. 1/2011 (XII/2011)
  • Daňové přiznání k silniční dani
  • Daňové a nedaňové výdaje
  • Změny v zákoně o zaměstnanosti

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 1/2011 (XII/2010)
  • Účetní závěrka
  • Mimořádné odpisy a mimořádný finanční leasing
  • Uplatnění DPH u zvláštních režimů
  • Oceňování cenných papírů
  • Organizační změny na pracovištích

Práce a mzdy bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 1/2011 (XII/2010)
  • Změny v agenturním zaměstnávání
  • Právo zaměstnance na odpočinek
  • Příjmy z podnikání a pronájmu

Poradce veřejné správy - (PVS) č. 1/2011 (XII/2010)
  • Úprava odpočtu DPH
  • Finanční hospodaření ÚSC v roce 2011
  • Silniční daň u neziskových subjektů
  • Nová platová úprava ve veřejném sektoru od 1. ledna 2011
  • Bytová výstavba

Zisk č. 12/2010 (XII/2010)
  • Motivace - hybná síla
  • I přílišná motivace škodí
  • Příběh o motivaci
  • Pružný program benefitů
  • Trénujte svůj mozek
  • Jak motivovat manažery
  • Znalostní tým
  • Využití síťové struktury
  • Nové komunikační nástroje
  • Víte, co je hoax?
  • Život je samá změna
  • Pyramidový model facebook
  • Zlatá pravidla pro komunikaci
  • Zralé hlavy i mladá těla
  • Zisk je samozřejmostí

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
ŽIVNOSTENSKÝ BALÍČEK
Rozhodnutí vstoupit do podnikání patří k nejzávažnějším rozhodnutím v životě. Problémy přinášejí i časté změny právních předpisů upravujících podnikání a vlastní výkon jednotlivých činností. Poslední změny, kterými prošel Živnostenský zákon, jsou platné od 1. srpna 2010. O jaké změny se jedná, se dozvíte v našich publikacích.

  • Živnostenský zákon - komentář
    (Poradce 3/2011 - A5, 240 str.)
    cena: 126 Kč
  • Živnostenský zákon (novela) - příspěvek
    (DaÚ 11/2010 - A4, 88 str.)
    cena: 204 Kč
  • Zákon o živnostenském podnikání- aktuální znění zákona
    Zákon o platebním styku - aktuální znění zákona
    (Aktualizace I/2 2010, A5, 112 str.)
    cena: cena: 53 Kč
  • Efektivní komunikace, bez ní to nejde - příspěvek
    Nechej vydělávat vyděláš - příspěvek
    (Zisk 8/2010, A4, 64 str.)
    cena: 207 Kč
  • Zákony II/2010
    (Sborník, A5, 768 str.)
    cena: 168 Kč


ŽIVNOSTENSKÝ BALÍČEK,
se slevou 50 % obsahuje: Poradce 3/2011 + DaÚ 11/2010 + Aktualizace I/2 2010 + Zisk 8/2010 - zdarma + Zákony II/2010 - zdarma
cena: 379 Kč

BALÍČEK DAŇOVÝ ŘÁD NOVÝ ZÁKON
Nový daňový řád nahrazuje mnohokrát novelizovaný zákon o správě daní a poplatků.
Jedná se o moderní zákon na evropské úrovni, který přináší řadu významných zlepšení při správě daní.
Cílem je mimo jiné i snížení administrativních nákladů poplatníkům, kteří plní své zákonné povinnosti. Více se o novém zákoně, který platí od 1. 1. 2011, dozvíte v příspěvcích v našich časopisech.

  • Daňový řád - úplné znění zákona s komentářem
    (Poradce 4/2011 - A5, 272 str.)
    cena: 126 Kč
  • Daňový řád - příspěvek
    (DaÚ 12/2010 - A4, 80 str.)
    cena: 203 Kč
  • Daňový řád - příspěvek
    (PVS 12-13/2010, A4, 144 str.)
    cena:194 Kč
  • Zákony II/2010 - sborník zákonů obchodních,občanských, správních, trestních ...
    (Sborník, A5, 768 str.)
    cena:156 Kč


BALÍČEK DAŇOVÝ ŘÁD - NOVÝ ZÁKON,
se slevou cca 45 % obsahuje: Poradce 4/2011 + DaÚ 12/2010 + PVS 12-13/2010 - zdarma + Zákony II/2010 - zdarma
cena: 329 Kč

Publikace si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz

NEPŘEHLÉDNĚTE
Jedinečná možnost získat sborníky Zákony 2010 se 40% slevou z původní ceny.

  • Sborník Zákony I – daňové, účetní …
    Daně z příjmů
          Daň z přidané hodnoty; Daň z nemovitostí; Silniční daň; Zákon o účetnictví; Živnostenský zákon; Autorský zákon; Zákon o rezervách
    cena: 90 Kč
  • Sborník Zákony II – obchodní, občanské …
          Obchodní zákoník; Občanský zákoník; Občanský soudní řád; Exekuční řád; Trestní právo; Správní právo; Ochrana spotřebitele
    cena: 90 Kč
  • Sborník Zákony III – sociální, zdravotní …
          Zákoník práce; Plat a odměny; Sociální zabezpečení; Nemocenské pojištění; Důchodové pojištění; Zaměstnanost; Zdravotní pojištění; Úrazové pojištění
    cena: 90 Kč
  • Sborník Zákony IV – stavební, pozemkové …
          Stavební zákon; Katastrální zákon; Zeměměřické orgány, Nájem bytů; Vlastnictví bytů; Pozemkové uřady; Požární ochrana;
    cena: 90 Kč
  • Sborník Zákony V – státní správa, veřejná správa …
          Zákon o obcích; Zákon o krajích; Přístup k informacím; Zákon o matrikách; Zákon o ochraně osobních údajů; Školský zákon; Zákon o evidenci obyvatel
    cena: 90 Kč
  • Sborník Zákony VI - životní prostředí, odpady …
          Životní prostředí; Ochrana ovzduší; Vodní zákon; Lesní zákon; Zákon o odpadech; Zákon o obalech; Energetický zákon
    cena: 90 Kč

  • BALÍČEK DAŇOVÝ A ÚČETNÍ, Zákony I. - III. 2010
    cena: 230 Kč

    BALÍČEK STAVEBNÍ A ŠKOLSKÝ, Zákony IV. - VI. 2010
    cena: 230 Kč

Sborníky Zákony I. - VI. 2010 si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY
OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu noviny@i-poradce.cz, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
  •  

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   Telefon:
Poradce s.r.o
Štefánikova 2
737 01 Český Tešín
  558 731 125
558 731 126
558 731 127
 
E-mail:   Fax:
poradce@i-poradce.cz   558 731 128
 
Informace o našich produktech naleznete i na naší internetové stránce
www.i-poradce.cz.

 

 
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2010
Untitled Page