|
TÉMA NOVIN DAŇOVÁ ZTRÁTA V DAŇOVÉM PŘIZNÁNÍ FO ZA ROK 2012 |
ZÁKON O DANI Z PŘIDANÉ HODNOTY S KOMENTÁŘEM
Komentář k § 28
V novém znění § 28 jsou stanovena pravidla pro vystavování daňových dokladů v tuzemsku. V odstavci 1 je vymezeno, ve kterých případech
je plátce povinen vystavit daňový doklad. Obdobně jako podle dřívějšího znění § 26 je plátce podle písmene a) povinen vystavit daňový
doklad zejména při dodání zboží, převodu nemovitosti nebo poskytnutí služby osobě povinné k dani nebo právnické osobě nepovinné k dani,
s výjimkou plnění osvobozených od daně bez nároku na odpočet daně. Podle písmene b) je plátce jako prodávající povinen vystavit daňový
doklad při zasílání zboží do tuzemska s místem plnění v tuzemsku. Podle písmene c) je plátce povinen stejně jako dříve vystavit daňový
doklad při dodání zboží do jiného členského státu, na něž se vztahuje osvobození od daně podle § 64 zákona o DPH. Podle písmene d) je plátce
povinen vystavit daňový doklad v případě přijetí úplaty, pokud mu před uskutečněním plnění podle předchozího písmene a) nebo b) vznikla
povinnost přiznat daň nebo přiznat uskutečnění plnění ke dni přijetí úplaty. Podle posledního písmene e) musí být daňový doklad vystaven
v případě některých specifických zdanitelných plnění podle § 13 odst. 4 a § 14 odst. 3 zákona o DPH.
V odstavci 2 je vymezeno, ve kterých případech je osoba povinná k dani povinna vystavit daňový doklad. Podle písmene a) je osoba povinná k dani,
(tj. i plátce daně) povinna vystavit daňový doklad v případě uskutečnění plnění pro osobu povinnou k dani nebo právnickou osobu
nepovinnou k dani, je-li místo plnění v členském státě, ve kterém nemá tato osoba povinná k dani, která plnění uskutečňuje, sídlo
nebo provozovnu, je-li plnění uskutečněno prostřednictvím této provozovny. Tato povinnost platí v případě poskytnutí služby, dodání
zboží s instalací nebo montáží, nebo dodání zboží soustavami nebo sítěmi. Podle písmene b) platí obdobná povinnost pro poskytnutí služby
či dodání zboží s instalací či montáží, je-li místo plnění ve třetí zemi a z písmene c) vyplývá tato povinnost při přijetí úplaty před
uskutečněním plnění uvedených v předchozích písmenech a) a b).
V odstavci 3 je stanovena obecně lhůta pro vystavení daňového dokladu. Podle tohoto odstavce musí být daňový doklad vystaven do 15 dnů ode dne,
kdy vznikla povinnost přiznat daň, tj. do 15 dnů od data uskutečnění zdanitelného plnění nebo přijetí úplaty, nebo do 15 dnů od povinnosti
přiznat uskutečnitelné plnění.
V odstavci 4 jsou uvedeny výjimky z výchozího pravidla uvedeného v předchozím odstavci 3. Podle písmene a) musí být daňový doklad vystaven
do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo dodání zboží do jiného členského státu, na které se vztahuje osvobození od
daně s nárokem na odpočet daně. Dodá-li např. plátce zboží do jiného členského státu 10. 1. 2013, daňový doklad musí vystavit do 15. 2. 2013.
Jedná se o delší lhůtu, než podle dříve platného znění zákona o DPH, kdy platila lhůta 15 dnů od data dodání. Obdobně podle písmene b) musí
být daňový doklad vystaven do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo poskytnutí služby, dodání zboží s instalací nebo
montáží nebo dodání zboží soustavami nebo sítěmi pro osobu povinnou k dani nebo právnickou osobu nepovinnou k dani, je-li místo plnění v členském
státě, ve kterém nemá osoba povinná k dani, která plnění uskutečňuje, sídlo nebo provozovnu, která toto plnění uskutečnila. Obdobně pravidlo
platí při vystavení daňového dokladu na službu nebo dodání zboží s instalací či montáží s místem plnění ve třetí zemi. Podle písmene d) musí
být daňový doklad vystaven do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém byla přijata úplata před uskutečněním plnění uvedených v předchozích
písmenech b) a c). Podle odstavce 5 může osoba povinná k dani nadále zmocnit, a to písemně, k vystavení daňového dokladu osobu, pro kterou
se plnění uskutečňuje, nebo třetí osobu. Pokud je zmocnění uděleno elektronicky, musí být podepsáno uznávaným elektronickým podpisem.
Komentář k § 29
V novém znění § 29 jsou v souladu se směrnicí o fakturaci uvedeny náležitosti daňového dokladu. V tomto ustanovení jsou vymezeny základní
náležitosti všech daňových dokladů a v následujících ustanoveních jsou uvedeny již jen výjimky či odchylky od těchto základních náležitostí
u jednotlivých specifických daňových dokladů (např. zjednodušeného daňového dokladu).
V odstavci 1 jsou obecně vymezeny obsahové náležitosti daňového dokladu. Daňový doklad podle tohoto odstavce prakticky nahrazuje dřívější běžný
daňový doklad podle § 28 odst. 2 znění zákona o DPH platného do konce roku 2012. Na daňovém dokladu musí být uvedeno označení osoby, která
uskutečňuje zdanitelné plnění, i označení osoby, pro kterou se plnění uskutečňuje. Co se tímto označením rozumí, vyplývá z odstavce 4, jak
je vysvětleno v dalším textu. Na daňovém dokladu musí být nadále uvedeno daňové identifikační číslo osoby, která uskutečňuje zdanitelné plnění,
i daňové identifikační číslo osoby, pro kterou se plnění uskutečňuje. Povinnou náležitostí je dále evidenční číslo daňového dokladu
a vymezení rozsahu a předmětu plnění. Na daňovém dokladu se uvádí datum uskutečnění plnění nebo datum přijetí úplaty, a to ten den, který
nastane dříve, pokud se liší od data vystavení daňového dokladu. Na daňovém dokladu je třeba uvádět jednotkovou cenu bez daně, případně slevu,
pokud není obsažena v jednotkové ceně. Jednotková cena je vymezena mezi základními pojmy v § 4 odst. 1 písm. b), jak bylo vysvětleno v
předchozím textu. Klíčovými údaji na daňovém dokladu jsou základ daně, sazba daně a výše daně. Daň se přitom uvádí v české měně, tj. není
již uloženo uvádět v české měně i základ daně.
Z odstavce 2 vyplývá, jaké další údaje nad rámec údajů uvedených v odstavci 1, musí daňový doklad ve stanovených případech obsahovat.
Podle písmene a) musí daňový doklad obsahovat odkaz na příslušné ustanovení tohoto zákona, ustanovení předpisu Evropské unie nebo jiný údaj uvádějící,
že plnění je od daně osvobozeno, je-li plnění osvobozeno od daně. Dodává-li plátce např. zboží do jiného členského státu a toto dodání je
osvobozeno od daně, musí na daňový doklad uvést odkaz na § 64 zákona o DPH nebo na čl. 138 směrnice o DPH, z něhož vyplývá osvobození od
daně pro intrakomunitární dodávky zboží. Podle písmene b) musí daňový doklad obsahovat sdělení v předepsané formě „vystaveno zákazníkem“,
je-li osoba, pro kterou je plnění uskutečněno, zmocněna k vystavení daňového dokladu. Podle písmene c) musí daňový doklad obsahovat sdělení
v předepsané formě „daň odvede zákazník“, je-li osobou povinnou přiznat daň osoba, pro kterou je plnění uskutečněno. Poskytne-li plátce
např. stavební práce v režimu přenesení daňové povinnosti jinému plátci, je povinen na daňovém dokladu uvést toto sdělení. Toto
sdělení se uvede i při poskytnutí služby s místem plnění v jiném členském státě, ze které bude přiznávat daň ve své zemi příjemce služby.
Z odstavce 3 naopak vyplývá, jaké údaje nemusí být ve stanovených případech oproti odstavci 1 na daňovém dokladu uvedeny. Podle písmene a)
nemusí daňový doklad obsahovat daňové identifikační číslo osoby, pro kterou se plnění uskutečňuje, není-li jí přiděleno. Podle písmene b)
nemusí daňový doklad obsahovat rozsah plnění a jednotkovou cenu bez daně a slevu, není-li obsažena v jednotkové ceně, pokud vznikla povinnost
přiznat daň nebo přiznat uskutečnění plnění ke dni přijetí úplaty, protože v tomto okamžiku nemusí být údaje objektivně známy. Podle
písmene c) nemusí daňový doklad obsahovat sazbu daně a výši daně, je-li plnění osvobozeno od daně nebo daň přiznává příjemce plnění.
Vystaví-li tedy plátce daňový doklad na dodání zboží do jiného členského státu, které je osvobozeno od daně, uvede na něm jen základ
daně a neuvádí sazbu daně ani daň a místo toho uvede odkaz na § 64 zákona o DPH nebo na čl. 138 směrnice
o DPH.
V odstavci 4 se vymezuje, co se pro účely daňového dokladu chápe jako označení. Označením se pro účely daňových dokladů rozumí
uvedení obchodní firmy nebo jména a příjmení, popřípadě názvu, dodatku ke jménu a příjmení nebo názvu a uvedení sídla, a to ve
smyslu jeho vymezení pro účely DPH v § 4 odst. 1 písm. j), jak bylo vysvětleno v předchozím textu.
Komentář k § 29a
V novém § 29a jsou obdobným způsobem jako dříve stanoveny náležitosti daňového dokladu skupiny. Je-li podle odstavce 1 daňový
doklad vystaven v případě plnění uskutečněného skupinou, uvede se na daňovém dokladu namísto označení skupiny, která uskutečňuje plnění,
označení člena skupiny, který uskutečňuje plnění. Toto pravidlo je dáno tím, že skupina nemá jako fiktivní osoba svůj název a jejím jediným
identifikačním znakem je daňové identifikační číslo.
Je-li podle odstavce 2 daňový doklad vystaven v případě plnění uskutečněného pro skupinu, uvede se naopak na daňovém dokladu
na místo označení skupiny, pro kterou se uskutečňuje plnění, označení člena skupiny, pro kterého se uskutečňuje plnění.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku Poradce 6/2013)
ZMĚNY V ZÁKONU O DPH OD 1. 1. 2013
Zákon č. 500/2012 Sb.,
o změně daňových, pojistných a dalších zákonů v souvislosti se snižováním schodků veřejných rozpočtů přinesl následující změny.
S účinností od 1. ledna 2013 se základní sazba daně zvyšuje z 20 % na 21 %, snížená sazba daně se zvyšuje ze 14 % na 15 %. Daň se
vypočte podle § 37 odst. 1 zákona o DPH jako součin úplaty bez daně a koeficientu, který je v případě základní sazby daně 0,21, v
případě snížené sazby daně 0,15.
Při výpočtu daně z úplaty za zdanitelné plnění, která je včetně daně, nebo z částky daně stanovené podle § 36 odstavec 6 zákona o DPH,
která je včetně daně, vypočte plátce daň tak, že vynásobí celkovou úplatu za zdanitelné plnění koeficientem. Cena bez daně je rozdílem
celkové úplaty a vypočtené daně. Koeficient pro základní sazbu daně je 0,1736 (21:121), koeficient pro sníženou sazbu daně je
0,1304 (15:115). Ke změnám došlo v příloze č. 6 k zákonu o DPH, která obsahuje seznam zboží, které podléhá snížené sazbě daně.
Přesun určitých položek do základní sazby daně je proveden především z důvodu možného postihu v souvislosti se zahájeným řízením
o porušení Smluv dle čl. 226 Smlouvy o fungování Evropské unie vůči České republice.
Jedná se o dětské pleny a některé zdravotnické prostředky. V příloze č. 3 k zákonu o DPH se zrušuje položka 4818, 6111, 6209 – Dětské pleny.
Při dodání dětských plen se nově uplatní základní sazba daně. Jedná se o pleny z jakéhokoli materiálu, tedy nejen papírové a vatové ale
i textilní. Ze stejného důvodu došlo ke změně u vymezení zdravotnických prostředků, u kterých lze uplatňovat sníženou sazbu daně.
Rozsah vymezení zdravotnických prostředků, u kterých se uplatní snížená sazba daně se zužuje pouze na výrobky, které jsou určeny pro
osoby se zdravotním postižením ke zmírnění nebo léčení jejich potíží a pro výlučnou osobní potřebu zdravotně postižených, včetně oprav
takového zboží.
Snížená sazba daně se uplatní
u položek 01 – 96 – Zdravotnické prostředky podle právního předpisu upravujícího zdravotnické prostředky, které jsou obvykle určeny
pro výlučnou osobní potřebu zdravotně postižených k léčení zdravotního postižení nebo ke zmírnění jeho důsledků, pokud se jedná o
zdravotnické prostředky, které lze zařadit do skupin uvedených v oddíle A a C přílohy č. 3 zákona o veřejném zdravotním pojištění.
Jedná se například o zdravotnické prostředky, kterými jsou krycí materiál, dále zdravotnické prostředky pro pacienty s inkontinencí,
pro pacienty se stomií, pro diabetiky, pro zrakově postižené pacienty, pro pohybově postižené pacienty, pro sluchově postižené pacienty,
pro respirační, inhalační a laryngektomované pacienty, a také ortopedicko protetické individuálně zhotovené zdravotnické prostředky.
Jedná se například o náplasti hypoalergické, obinadla, absorpční prostředky pro inkontinenci, podložky kolostomické, ileostomické a urotomické,
systémy kolostomické, ileostomické, urostomické a stomické podložky, odstraňovače podložky, berle podpažní a předloketní, chodítko, hůl, lůžko
polohovací, křeslo klozetové, sedačky do vany a pod sprchu, zvedáky, kočárek zdravotní i s příslušenstvím, vozík mechanický i vozík s elektrickým
pohonem i příslušenstvím, rukavice kožené pro vozíčkáře (k mechanickému vozíku), obruby a čočky brýlové, čočky kontaktní, okluzor gelový,
náplasťový, plastový, dalekohledový systém na dálku i na blízko s příslušenstvím a protéza oční, obuv ortopedická dětská atd.
Snížená sazba daně je uplatněna také u stomatologických výrobků uvedených v příloze č. 4 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění.
Jedna se například o stomatologické protetické náhrady, ortodontické aparáty a rehabilitační a léčebné pomůcky, korunkové náhrady, fixní můstky,
pilířové konstrukce můstků, spojení pilířových můstků, adhesivní náhrady, provizorní fixní náhrady, částečné snímatelné náhrady defektu chrupu,
celkové snímatelné náhrady, rekonstrukční náhrady, pokud nebudou dodány stomatologickými laboratořemi, tj. pokud podle § 58 zákona o DPH nebudou
osvobozeny.
Dále podléhají snížené sazbě daně ty zdravotnické prostředky, které odpovídají vymezení v zákoně č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích,
ve znění pozdějších předpisů a které splňují podmínku výlučného použití pro osobní potřebu zdravotně postižených k léčení zdravotního postižení
nebo ke zmírnění jeho důsledků, pokud se jedná o zdravotnické prostředky zhotovené podle předpisu kvalifikovaného zdravotnického pracovníka,
kterým tento pracovník vydává individuální návrh charakteristik zdravotnického prostředku určeného k použití pouze pro jednoho konkrétního
pacienta. Jedná se například o protézy, ortézy, bandáže, obuv atd.
Další skupinou výrobků jsou také ortopedické pomůcky a přístroje, včetně berlí, chirurgických pásů a kýlních pásů; dlahy a jiné prostředky k l
éčbě zlomenin; umělé části těla; pomůcky pro nedoslýchavé apod. Jedná se o výrobky, které odpovídají zákonu č. 123/2000 Sb., o zdravotnických
prostředcích a změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tj. musí se jednat o zdravotnický prostředek s označením CE,
který musí mít i prohlášení o shodě. Jedná se například o umělé zuby, umělé klouby, přístroje usnadňující řeč osobám, které ztratily hlasivky,
srdeční stimulátory, přístroje implantované do těla určené k tomu, aby podpořily nebo nahradily určitou chemickou funkci některého orgánu.
Snížená sazba daně se i nadále uplatní např. u bílých slepeckých holí a kompenzačních pomůcek pro nevidomé, ale také u manipulačních strojů
a zařízení pro přepravu těžce zdravotně postižených osob upoutaných na vozíku, protože jsou nově zdravotnickým prostředkem podle přílohy č. 1.
Do základní sazby daně byly přeřazeny
ty zdravotnické prostředky, které nejsou výlučně určeny pro osoby se zdravotním postižením ke zmírnění nebo léčení jejich potíží a pro výlučnou
osobní potřebu zdravotně postižených. Jedná se například o přístrojovou a diagnostickou techniku např. rentgen, CT, magnetická rezonance,
EEG, EKG, roboti atd., ale také instrumentarium např. skalpely, kleště atd. a další přístroje a zařízení určené k vyšetření a léčení pacientů
a osob se zdravotním postižením, ale nikoliv pro výlučnou potřebu jednotlivých osob. Dále do snížené sazby daně nelze zařadit podle oddílu C
přílohy č. 3 zákona č. 48/1997 Sb., např. tampóny vinuté, vatu buničitou, prostředky stomické-deodorační, paruky, ale také podle oddílu B
přílohy č. 3 zákona č. 48/1997 Sb., např. náplasti na kuří oka, ortézy sportovní, lůžko zdravotní, nitroděložní tělísko, neortopedické vložky
do bot atd.
Přechodná ustanovení
Pokud plátce uskutečnil dodání vody, tepla nebo chladu, při poskytnutí služby spojené s odváděním a čištěním, případně zneškodňováním odpadních
vod do konce roku 2012, je oprávněn stanovit spotřebu samostatně za období do konce roku 2012 a samostatně za období od 1. ledna 2013, a to
na základě odečtu z měřicích zařízení provedeného do konce roku 2012 nebo na základě propočtu, pokud je odečet z měřicích zařízení proveden
až po 1. lednu 2013. U spotřeby za rok 2012 uplatní sazbu daně 14 % a u spotřeby po 1. lednu 2013 sazbu daně 15 %. Plátce při dodání vody,
při poskytnutí služby spojené s odváděním a čištěním, případně zneškodňováním odpadních vod a při dodání tepla nebo chladu vztahující se
výhradně k období roku 2012 uplatní sníženou sazbu daně platnou v tomto období i v případě, kdy ke zjištění skutečné spotřeby dojde po 1.
lednu 2013. Obdobně postupuje plátce při dodání elektřiny, plynu a při poskytnutí telekomunikačních služeb, přepravy a distribuci plynu,
přenosu a distribuci elektřiny. U spotřeby za období do konce roku 2012 uplatní sazbu daně 20 % a u spotřeby po 1. lednu 2013
sazbu daně 21 %. Pokud plátce přijal do konce roku 2012 úplaty, ze kterých vznikla povinnost přiznat daň, uplatní sazby daně ze
základu daně stanoveného pro každé období podle § 37a zákona o DPH ve znění účinném po 1. lednu 2013.
Náležitosti daňového dokladu
jsou stanoveny v § 29 ZDPH. Doposud užívaný pojem „běžný daňový doklad“ je nahrazen pojmem „daňový doklad“. V odstavci 1 jsou vymezeny
základní náležitosti všech daňových dokladů. Pro specifické doklady jsou dále uvedeny výjimky nebo odchylky od základních náležitostí.
Nově se používá pojem „označení“ poskytovatele plnění a příjemce plnění. Označením se rozumí obchodní firma nebo jméno a příjmení,
popřípadě název, dodatek ke jménu a příjmení nebo názvu a sídlo. Je doplněno, že se daň uvádí v české měně. Způsob zaokrouhlování je
přesunut do § 37 odst. 1 zákona o DPH.
V odstavci 2 jsou podle důvodu vystavení daňového dokladu uvedeny navíc další povinné údaje. Pokud se jedná o plnění osvobozené od daně,
tak musí daňový doklad obsahovat odkaz na příslušné ustanovení zákona o DPH, ustanovení předpisu EU nebo jiný údaj uvádějící, že je plnění
od daně osvobozeno. Pokud je k vystavení daňového dokladu zmocněna osoba, pro kterou je plnění uskutečněno, musí daňový doklad obsahovat
slova „vystaveno zákazníkem“. V případě, kdy se jedná o plnění, u kterého je povinen přiznat daň příjemce plnění, musí daňový doklad
obsahovat slova „daň odvede zákazník“ – jedná se například o režim přenesení daňové povinnosti v tuzemsku.
V odstavci 3 jsou uvedeny údaje, které daňový doklad obsahovat nemusí. Jedná se o DIČ, pokud je doklad vystaven osobě, která DIČ nemá,
na daňových dokladech na přijatou úplatu nemusí být rozsah plnění a jednotková cena bez daně a sleva, pokud není obsažena v jednotkové ceně.
Pokud se jedná o plnění osvobozené od daně, nemusí daňový doklad obsahovat sazbu daně a výši daně. Nově daňový doklad nemusí obsahovat sazbu
daně a výši daně také tehdy, pokud je osobou povinnou přiznat daň příjemce
plnění při režimu přenesení daňové povinnosti.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DaÚ 2-3/2013)
|
|
|
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ |
SAZBA DANĚ PŘI DODÁNÍ ZDRAVOTNICKÝCH PROSTŘEDKŮ
Obchodní společnost, která je plátcem daně, dodává zdravotnickým zařízením jak zdravotnické přístroje, tak i zdravotnický materiál. Do konce roku 2012 uplatňovala při jejich dodání sníženou sazbu daně ve výši 14 %, protože se jednalo o zdravotnické prostředky uvedené v příloze č. 1.
Jakou sazbu daně má společnost uplatnit?
Od 1. 1. 2013 musí při dodání zdravotnických přístrojů, jak vyplývá z metodické informace GFŘ např. u rentgenů, CT, magnetických rezonancí, EEG, EKG, roboti atd., ale také chirurgických skalpelů či kleští a dalších přístrojů a zařízení určených k vyšetření a léčení pacientů, které však nejsou určeny pro výlučnou osobní potřebu jednotlivých osob, uplatnit základní sazbu daně ve výši 21 %. Sníženou sazbu daně ve výši 15 % bude uplatňovat u zdravotnických prostředků, které jsou určeny pro osoby se zdravotním postižením ke zmírnění nebo léčení jejich potíží a pro výlučnou osobní potřebu zdravotně postižených jako např. u protetických a ortopedických pomůcek, obvazů, náplastí apod.
VYSTAVENÍ A NÁLEŽITOSTI ZJEDNODUŠENÉHO DAŇOVÉHO DOKLADU
VYSTAVENÍ A NÁLEŽITOSTI ZJEDNODUŠENÉHO DAŇOVÉHO DOKLADU
Obchodní společnost se sídlem v tuzemsku, která je plátcem, prodá zboží, které podléhá základní sazbě daně, v tuzemsku zákazníkovi, kterým je plátce daně, za cenu 8 000 Kč včetně daně.
Vznikne plátci povinnost vystavit daňový doklad?
Plátci vznikne povinnost vystavit daňový doklad, ale může vystavit zjednodušený daňový doklad, na něm nemusí podle § 30a zákona o DPH být označení a DIČ zákazníka, základ daně (cenu bez daně) ani výši daně. Na zjednodušeném daňovém dokladu musí být vedle dalších předepsaných náležitostí uvedena cena včetně daně (8 000 Kč) a sazba daně (21 %). Z těchto údajů si daň dopočte pro účely odpočtu zákazník, který je plátcem daně.
PŘIZNÁNÍ DANĚ PŘI POŘÍZENÍ ZBOŽÍ Z JINÉHO ČLENSKÉHO STÁTU VE VAZBĚ NA VYSTAVENÍ DAŇOVÉHO DOKLADU
Obchodní společnost se sídlem na Slovensku, která je v této zemi osobou registrovanou k dani, dodala v lednu 2013 zboží ze Slovenska do České republiky obchodní společnosti se sídlem v tuzemsku, která je plátcem daně. Komu vzniká povinnost přiznat daň?
Dodání tohoto zboží je pro dodavatele osvobozeno na Slovensku od daně a povinnost přiznat daň vzniká pořizovateli zboží jako plátci daně v
tuzemsku. Zboží bylo dodáno dne 30. 1. 2013 a tento den je zároveň z hlediska pořizovatele dnem pořízení zboží. Fakturu (doklad) na dodané
zboží vystavil dodavatel s datem 31. 1. 2013 a český pořizovatel ji obdržel 5. 2. 2013.
V uvedeném případě vzniká českému pořizovateli podle právní úpravy platné od 1. 1. 2013 povinnost přiznat daň k datu vystavení faktury (dokladu) dodavatelem, tj. k 31. 1. 2013, protože předchází 15. den měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo zboží pořízeno. Základem daně bude částka uvedená na dokladu, která bude přepočtena na českou měnu kurzem platným k datu 31. 1. 2013. Povinnost přiznat daň a zároveň také nárok na odpočet daně tedy vznikne plátci, který pořídil zboží, v daňovém přiznání za měsíc leden 2013, přestože fakturu obdržel až v únoru 2013. Jak již bylo uvedeno, na této faktuře nebude plátce doplňovat žádné náležitosti daňového dokladu, daň uvede v evidenci pro účely DPH.
VYÚČTOVÁNÍ DODÁVEK TEPLA V PŘECHODNÉM OBDOBÍ ČR
Obchodní společnost, která je plátcem daně (dodavatel tepla), má sjednáno s odběratelem,
který je také plátcem, že vyúčtování tepla bude provádět za každé topné období, a to nejpozději do 31. 5. každého kalendářního roku. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění pro každé topné období tedy bude obecně den odečtu.
Jaký je praktický postup při vyúčtování dodávek tepla na přelomu roku 2012 a roku 2013?
Pokud bude odběratel v období říjen 2012 až květen 2013 platit měsíční zálohy ve výši 10 000 Kč bez daně + příslušnou daň, budou dodavatelem tepla zdaněny zálohy odvedené do konce roku 2012 sazbou 14 % a zálohy zaplacené po 1. 1. 2013 sazbou 15 %. Podle přechodného ustanovení provede dodavatel tepla propočet spotřeby za období do 31. 12. 2012 a zjistí, že za spotřebované teplo v tomto období by měl odběratel uhradit celkem 31 000 Kč + příslušnou daň. Na zálohách byla odběratelem zaplacena částka 30 000 Kč, a proto bude při vyúčtování zálohy odvedena daň pouze z částky 1 000 Kč (31 000 – 30 000 Kč), a to v sazbě 14 %. Za období od 1. 1. 2013 do 31. 5. 2013 bude provedeno vyúčtování již se sazbou 15 %. Při odečtu spotřeby v květnu 2013 dodavatel zjistí, že za spotřebované teplo v tomto období by měl odběratel uhradit celkem 65 000 Kč + příslušnou daň. Na zálohách byla od 1. 1. 2013 odběratelem zaplacena částka 50 000 Kč, a proto bude při vyúčtování zálohy odvedena daň z částky 15 000 Kč (65 000 – 50 000 Kč), a to v sazbě 15 % platné od 1. 1. 2013.
(Více na toto téma najdete v měsíčníku DÚVaP 2/2013)
|
|
|
Částka číslo 12/2013 ze dne 4.2.2013 26/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 448/2009 Sb., o stanovení hygienických požadavků na kosmetické prostředky, ve znění pozdějších předpisů
Částka číslo 13/2013 ze dne 6.2.2013 27/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva zemědělství č. 221/2002 Sb., kterou se stanoví sazebník náhrad nákladů za odborné a zkušební úkony vykonávané v působnosti Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského, ve znění pozdějších předpisů
Částka číslo 14/2013 ze dne 6.2.2013 28/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 243/2009 Sb., o stanovení seznamu osob s uvedením jejich pracovišť, pro jejichž činnost se nevyžaduje povolení k zacházení s návykovými látkami a přípravky je obsahujícími
Částka číslo 15/2013 ze dne 8.2.2013 29/2013 Vyhláška o stanovení seznamu zemí, jejichž státní příslušníci jsou oprávněni požádat o vydání zelené karty 30/2013 Sdělení Ministerstva průmyslu a obchodu o pověření Českého institutu pro akreditaci, o. p. s., prováděním akreditace v oblasti ověřování výkazů emisí skleníkových plynů a výkazů tunokilometrů v rozsahu nařízení Komise (EU) č. 600/2012 31/2013 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
|
|
|
PRÁCE Z DOMOVA – BENEFIT NEJEN PRO ZAMĚSTNANCE
Pokrok v informačních a komunikačních technologiích na pracovištích v současné době umožňuje nové možnosti nastavení práce ve firmách. Tradičních osm hodin v kanceláři nemusí být nevyhnutelných a vyhovujících pro každého. Mnoho úkolů, které zaměstnanci dělají v kancelářích společností, by stejně tak dobře mohli dělat i na dálku, bez své přímé přítomnosti v práci.
ČINNOST Z DOMU – v posledním období se zvyšuje počet zaměstnanců, kterým společnosti umožňují vykonávat svoji práci z domova.
Např. ve Velké Británii v současnosti pracuje z domova už 11 % lidí, což představuje 3,5 milionu pracovníků (Blyth, 2010, s. 30).
Zaměstnavatelé proto musí najít efektivní způsob, jak tyto zaměstnance řídit, udržet je ve vlastní sociální síti, zahrnout do interní
komunikace a také je dokázat motivovat a účinně kontrolovat. Práce z domu není benefitem jen pro zaměstnance. Redukcí počtu lidí
pracujících v kancelářích se firmám snižují náklady spojené s jejich provozem. Je pro ně však velmi složitější budovat a udržovat firemní
kulturu, když část jejich zaměstnanců pracuje doma, což může být spojeno i s nižší loajalitou vůči firmě.
VÝHODY A NEVÝHODY PRÁCE Z DOMOVA – zaměstnanci, kterým firmy umožňují
pracovat z domova, oceňují velkou flexibilitu a autonomii, úsporu času způsobenou absencí kolegů, kteří si často chtějí o něčem mimopracovním
popovídat, dokážou si efektivněji rozvrhnout pracovní povinnosti. Daří se jim i lépe uspokojit požadavky rodinného života, který mají víc
pod kontrolou.
Tradiční práce zaměstnance na jednom místě – v kanceláři, umožňuje manažerům účinněji řídit jejich aktivity, sdílet pracovní zkušenosti,
zaměstnanci zase mohou snadněji požádat o pomoc, práce na společném pracovišti nabízí významnou sociální interakci. Při práci z domova se
alternativou osobního kontaktu stává online chat, telefonický kontakt, skype, sdílení virtuálního prostředí, videokonference. Nedostatkem
při komunikaci na dálku je to, že pracovníkům často uchází kontext, je náročnější něco vysvětlit přes chat nebo telefon, než ukázat osobně.
Při práci doma se stírá rozdíl mezi pracovním časem a časem pro rodinu, což nemusí mít právě pozitivní dopady. Ostatní členové rodiny můžou
očekávat od člověka, který pracuje doma, že stihne udělat mnoho domácích prací vedle svých pracovních povinností a přesunou tak na něho
stále více povinností, protože je „přece na rozdíl od ostatních členů rodiny celý den doma“. Hodně lidí pracujících doma podle vlastních
slov pracuje ještě víc hodin, než by tomu bylo v kanceláři. Pracují přes víkendy, svátky, po večerech, před spaním kontrolují maily,
pracují i nemocní, což by nedělali při normálním docházení do kanceláře.
Mnoho zaměstnanců pracujících z domova se cítí přepracovaných a v permanentním stresu, protože jsou jakoby pořád v práci a nevnímají už nic jako svůj volný čas, chybí jasná hranice mezi prací a osobním životem. Při práci v kanceláři je tento čas jasně definován začátkem a koncem pracovní doby, i když v současnosti si mnoho lidí musí nosit práci i domů, hlavně pokud jde o vyšší řídicí pozice.
K nevýhodám práce doma patří pocit izolace,
menší příležitost pro rozvoj. Když pracovník není na očích, je méně pravděpodobné, že bude zvažováno jeho povýšení, ostatní si zase často
neumí představit objem jeho práce. Někteří manažeři můžou mít problém s důvěrou, pociťují ztrátu kontroly nad prací svých podřízených
pracujících z domova, nevěří, že zaměstnanec něco dělá, když na něho přímo nedohlížejí.
Důležité je u lidí doma nastavit jasné cíle a očekávání a měřit jejich produktivitu dodanými výsledky práce a ne počtem odpracovaných hodin.
Mnozí zaměstnanci pracující doma říkají, že musí pracovat víc a taky víc komunikovat, aby byli viditelní pro své kolegy pracující v kanceláři
a nebyli považováni za flákače, kteří odpočívají doma. Musí víc prezentovat svůj příspěvek k úspěchu firmy, své splněné úkoly, aby byli
ostatními vnímáni jako platní členové týmu. Chybí jim neformální informace šířící se firmou, nesdílejí s kolegy útržky jejich soukromého
života, neví, co dělali přes víkend, co mají nového v rodinách. Na jedné straně práce z domova výrazně šetří čas, na druhé snižuje sociální
zaangažovanost a utužování kolegiálních vztahů. Často jim chybí i oficiální informace, např. se o nabízených příležitostech v rámci firmy
dovídají příliš pozdě, když už je pozice obsazena. Při práci z domova ze strany firem vzniká větší obava o ochranu a bezpečnost dat, než je
tomu při práci v kanceláři.
Firma musí technicky zabezpečit, aby byl vzdálený IT přístup zaměstnanců co nejbezpečnější a maximálně bezporuchový, v opačném případě nemá pracovníky z domova, ale absentující pracovní sílu věčně čekající na vyřešení technických problémů.
PRÁCE Z DOMU IZOLUJE LIDI FYZICKY I PSYCHICKY od organizace i spolupracovníků.
Společnosti musí takovým zaměstnancům věnovat dostatečnou
pozornost, dávat jim příležitost zapojovat se do firemního života, pocítit firemní kulturu, mít možnost komunikovat se spolupracovníky.
Firmy musí nastavit jasná pravidla, pomoci zaměstnancům vytvořit si strategie práce z domova, tak aby i oni měli jistou hranici mezi prací
a soukromím, aby mimo pracovních hodin dokázali odložit telefon a nekontrolovat si poštu. Aby manažeři předešli pocitu izolace takových
zaměstnanců, měli by se s nimi setkávat, kontrolovat i neformálně, jestli porozuměli zadáním, která dostali, a jak jim jde jejich vypracování.
Zaměstnanci pracující z domova mají často pocit nezájmu a nedostupnosti jejich nadřízených. Manažeři by měli stanovit, kdy a jak jsou dostupní,
kdy odpovídají na telefonní hovory a e-maily. Umožnit těmto zaměstnancům na setkáních sdílet s ostatními jejich zkušenosti s prací z domova,
aby kolegové lépe pochopili jejich úlohu a příspěvek k fungování firmy.
Zaměstnanci pracující z domu by měli aspoň čas od času docházet
do firmy na porady, vyhlášení výsledků, workshopy či firemní večírky, aby neztratili kontakt s firemním prostředím. Takové setkání však někdy
může být pro ně i zdrojem frustrace, když zjistí, že jim uniklo mnoho věcí, které už jsou dávno v procesu, protože jim o nich nikdo nic neřekl,
a teď se najednou navrhují na poradě. Jednodušší je, když pracovník předtím, než začne pracovat z domova, aspoň nějakou dobu pracuje v
kanceláři firmy, pozná lidi, které pak může oslovit s žádostí o pomoc či zodpovězení otázek. Pro pracovníky, kteří pracují pro firmu na
dálku od začátku, je velmi těžké zorientovat se v sociální síti firmy a komunikovat s cizími lidmi a o cokoliv je požádat. Firma může pomoci
novým zaměstnancům pracujícím z domova tzv. „buddy systémem“, kdy je nakontaktuje na nějakého zaměstnance, který pracuje doma už delší čas a
může tak sdílet s novým člověkem své zkušenosti a poradit mu. Dobré je taky vytvořit seznam častých otázek a odpovědí, které mají pracovníci
pracující z domova k dispozici jako pokyny a usměrnění. Práce z domova vyžaduje intenzivnější management času, též manažeři zadávající úkoly
pracovníkům pracujícím doma musí zvažovat, kolik času vykonání úkolu zabere, protože o tom nemají přímý přehled jako v kanceláři.
PRÁCE Z DOMOVA NENÍ VHODNÁ PRO KAŽDÉHO ZAMĚSTNANCE – manažeři ji mohou pověřit jen spolehlivé nezávislé jedince, kteří toto nastavená
nejen preferují, ale i zvládnou. Příkladem firmy, kde se projekt práce na dálku velmi osvědčil, je jedna z největších firem současnosti
působící v oblasti informačních technologií – společnost Cisco ve Velké Británii a Irsku, kde pracuje doma více než polovina zaměstnanců.
Důkazem jejich úspěchu je, že jen 5 procent zaměstnanců se rozhodlo během roku dobrovolně z firmy odejít, což je jedna z nejnižších hodnot
v IT sektoru.
Závěr – Dopravní zácpy ve velkých městech, náklady na provoz firemních prostorů i ekologické hledisko – toto všechno dělá do budoucna z
práce z domova efektivní alternativu pro zaměstnavatele i zaměstnance.
Mgr. Monika Rolková
Literatura:
Blyth, A.: Is this end of the office? In: Hourglass 3/2010, Wolters Kluwer, Kingston upon Thames, pp. 30-31, Mulki, J., Bardhi, F. Lassk,
F., Nanavaty-Dahl, J.: Set up Remote Workers to Thrive. In: MIT Sloan Management Review, Vol. 51, No. 1, Fall 2009, Massachusetts
Institute of Technology, Cambridge, pp. 63-69.
|
|
|
15. února Pátek |
Daně z příjmů – zaměstnanec |
Podpis prohlášení poplatníka ke snížení záloh na daň z mezd za rok 2012 a na rok 2013
(§ 38k odst. 4 a 7 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Žádost o roční zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění za rok 2012
(§ 38ch odst. 1 až 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) |
„Invalidní daň“ |
Zaměstnavatel s více než 25 zaměstnanci oznámí úřadu práce plnění povinného podílu (4 %) zaměstnání osob se zdravotním
postižením za rok 2012, příp. i zaplatí náhradní odvod
(§ 81 až 83 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, a sdělení MPSV č. 446/2012 Sb.)
|
20. února
Středa |
Daň z příjmů – plátce |
Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za leden 2013
(§ 38h odst. 10 zákona č. č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) |
Sociální pojištění – OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za leden 2013
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za leden 2013
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za leden 2013
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za leden 2013
(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Důchodové spoření – zaměstnavatel |
Odvod záloh na důchodové spoření zaměstnanců zapojených do spoření za leden 2013
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád) |
Podání hlášení (elektronické) k záloze na pojistné na důchodové spoření za leden 2013
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád) |
|
|
|
Název krajiny
|
Název měny
|
Měna
|
30.1.
|
31.1.
|
1.2.
|
4.2.
|
5.2.
|
6.2.
|
7.2.
|
8.2.
|
11.2.
|
12.2.
|
Austrálie |
dolar
|
AUD
|
19,741
|
19,686
|
19,519
|
19,765
|
19,687
|
19,63
|
19,243
|
19,504
|
19,369
|
19,316
|
Brazílie |
real
|
BRL
|
9,529
|
9,528
|
9,474
|
9,523
|
9,531
|
9,583
|
9,405
|
9,646
|
9,556
|
9,57
|
Bulharsko |
lev
|
BGN
|
13,122
|
13,098
|
13,106
|
13,126
|
13,115
|
13,159
|
12,92
|
12,905
|
12,904
|
12,944
|
Čína |
renminbi
|
CNY
|
3,046
|
3,04
|
3,017
|
3,039
|
3,042
|
3,056
|
2,994
|
3,028
|
3,024
|
3,023
|
Dánsko |
koruna
|
DKK
|
3,439
|
3,434
|
3,436
|
3,441
|
3,438
|
3,45
|
3,387
|
3,383
|
3,383
|
3,393
|
EMU |
euro
|
EUR
|
25,66
|
25,62
|
25,635
|
25,67
|
25,65
|
25,735
|
25,27
|
25,24
|
25,24
|
25,315
|
Filipíny |
peso
|
PHP
|
46,633
|
46,479
|
46,192
|
46,611
|
46,621
|
46,758
|
45,84
|
46,349
|
46,278
|
46,246
|
Hongkong |
dolar
|
HKD
|
2,442
|
2,437
|
2,422
|
2,443
|
2,444
|
2,456
|
2,405
|
2,433
|
2,431
|
2,429
|
Chorvatsko |
kuna
|
HRK
|
3,389
|
3,374
|
3,375
|
3,381
|
3,379
|
3,393
|
3,335
|
3,331
|
3,333
|
3,339
|
Indie |
rupie
|
INR
|
35,565
|
35,528
|
35,266
|
35,546
|
35,663
|
35,818
|
35,053
|
35,274
|
35,006
|
34,967
|
Indonesie |
rupie
|
IDR
|
1,956
|
1,949
|
1,934
|
1,959
|
1,959
|
1,961
|
1,925
|
1,952
|
1,959
|
1,953
|
Japonsko |
jen
|
JPY
|
20,749
|
20,769
|
20,385
|
20,435
|
20,305
|
20,351
|
19,924
|
20,435
|
20,176
|
19,998
|
Jihoafrická rep. |
rand
|
ZAR
|
2,093
|
2,115
|
2,099
|
2,118
|
2,135
|
2,136
|
2,093
|
2,115
|
2,115
|
2,099
|
Jižní Korea |
won
|
KRW
|
1,742
|
1,739
|
1,715
|
1,738
|
1,743
|
1,747
|
1,713
|
1,722
|
1,72
|
1,723
|
Kanada |
dolar
|
CAD
|
18,909
|
18,863
|
18,796
|
19,002
|
18,989
|
19,073
|
18,738
|
18,891
|
18,705
|
18,737
|
Litva |
litas
|
LTL
|
7,432
|
7,42
|
7,424
|
7,435
|
7,429
|
7,453
|
7,319
|
7,31
|
7,31
|
7,332
|
Lotyšsko |
lat
|
LVL
|
36,704
|
36,626
|
36,606
|
36,656
|
36,643
|
36,77
|
36,11
|
36,078
|
36,083
|
36,175
|
Maďarsko |
forint
|
HUF
|
8,669
|
8,768
|
8,766
|
8,754
|
8,775
|
8,745
|
8,586
|
8,636
|
8,651
|
8,693
|
Malajsie |
ringgit
|
MYR
|
6,146
|
6,084
|
6,046
|
6,124
|
6,136
|
6,145
|
6,035
|
6,091
|
6,083
|
6,08
|
Mexiko |
peso
|
MXN
|
1,491
|
1,488
|
1,476
|
1,495
|
1,497
|
1,504
|
1,472
|
1,481
|
1,476
|
1,478
|
MMF |
SDR
|
XDR
|
29,194
|
29,136
|
29,008
|
29,141
|
29,15
|
29,234
|
28,677
|
28,933
|
28,836
|
28,832
|
Norsko |
koruna
|
NOK
|
3,451
|
3,446
|
3,45
|
3,456
|
3,46
|
3,467
|
3,399
|
3,415
|
3,42
|
3,427
|
Nový Zéland |
dolar
|
NZD
|
15,774
|
15,847
|
15,832
|
16,043
|
15,96
|
16,025
|
15,564
|
15,815
|
15,696
|
15,743
|
Polsko |
zlotý
|
PLN
|
6,111
|
6,108
|
6,134
|
6,165
|
6,133
|
6,146
|
6,035
|
6,069
|
6,076
|
6,06
|
Rumunsko |
nové leu
|
RON
|
5,853
|
5,847
|
5,861
|
5,873
|
5,86
|
5,863
|
5,729
|
5,74
|
5,736
|
5,746
|
Rusko |
rubl
|
RUB
|
63,165
|
62,812
|
62,627
|
63,141
|
63,113
|
63,4
|
62,053
|
62,491
|
62,475
|
62,589
|
Singapur |
dolar
|
SGD
|
15,331
|
15,278
|
15,135
|
15,299
|
15,306
|
15,386
|
15,065
|
15,254
|
15,206
|
15,147
|
Švédsko |
koruna
|
SEK
|
2,98
|
2,968
|
2,98
|
2,991
|
2,994
|
2,996
|
2,929
|
2,937
|
2,944
|
2,954
|
Švýcarsko |
frank
|
CHF
|
20,703
|
20,758
|
20,757
|
20,789
|
20,871
|
20,844
|
20,529
|
20,557
|
20,531
|
20,54
|
Thajsko |
baht
|
THB
|
63,737
|
63,379
|
63,084
|
63,63
|
63,692
|
63,939
|
62,66
|
63,365
|
63,125
|
63,078
|
Turecko |
nová lira
|
TRY
|
10,719
|
10,737
|
10,71
|
10,793
|
10,763
|
10,788
|
10,559
|
10,645
|
10,631
|
10,617
|
USA |
dolar
|
USD
|
18,949
|
18,903
|
18,786
|
18,943
|
18,952
|
19,041
|
18,657
|
18,873
|
18,849
|
18,838
|
Velká Británie |
libra
|
GBP
|
29,902
|
29,89
|
29,745
|
29,787
|
29,828
|
29,818
|
29,31
|
29,82
|
29,576
|
29,386
|
Izrael |
šekel
|
ILS
|
5,08
|
5,071
|
5,083
|
5,135
|
5,132
|
5,153
|
5,062
|
5,107
|
5,091
|
5,095
|
|
|
|
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 6/2013 (I/2013)
- Zákon o dani z přidané hodnoty s komentářem – Ing. Václav Benda
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 2-3/2013 (I/2013)
- Daňová ztráta v daňovém přiznání FO za rok 2012 – Ing. Ivan Macháček/i>
- Novela zákona o DPH – Ing. Zdeněk Kuneš
- Novela zákona o daních z příjmů – Ing. Eva Sedláková
- Časové rozlišení (2.) – Ing. Luděk Pelcl
- Podrozvahové účty – Ing. Vladimír Hruška
- Změny v daňové správě od 1. 1. 2013 – JUDr. Jana Drexlerová
- Náhrada na výživu pozůstalých – JUDr. Eva Dandová
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 2/2013 (I/2013)
- Novela zákona o DPH v příkladech – Ing. Václav Benda
- Odpočty a slevy na dani z příjmů u FO v r. 2013 – Ing. Ivan Macháček
- Odměňování za práci a srážky se mzdy – JUDr. Ladislav Jouza
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 2-3/2013 (I/2013)
- Daňová přiznání FO a PO za rok 2012 – Ing. Helena Machová
- Důchodové spoření zaměstnanců – novinka v roce 2013 – Ing. Martin Děrgel
- Dohody ZP od 1. 1. 2013 – Ing. Antonín Daněk
- Souběh funkce jednatele a zaměstnance – JUDr. Jana Drexlerová
- Valorizace náhrady za ztrátu na výdělku – JUDr. Eva Dandová
- Úrazové pojištění a odškodňování pracovních úrazů – JUDr. Eva Dandová
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 2-3/2013 (I/2013)
- DPH od 1. 1. 2013 – novela zákona – Ing. Zdeněk Kuneš
- Ručení za nezaplacenou daň v roce 2013 – Ing. Václav Benda
- DPH u zdravotnických prostředků – Ing. Luděk Pelcl
- Nové české účetní standardy pro vybrané účetní jednotky – Ing. Zdeněk Morávek
- Škoda v účetnictví a daních – Ing. Zdeněk Morávek
- Zadlužení ÚSC a její sledování – Ing. Eduard Komárek
1000 řešení – měsíčník č. 2-3/2013 (I/2013)
- Změny ve zdravotním pojištění po 1. 1. 2013 – Ing. Antonín Daněk
- • Daňové přiznání FO a PO za rok 2012 – Ing. Karel Janda
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 7-8/2013 (II/2013)
- Zákon o dani z příjmů s komentářem – Ing. Eva Sedláková, Ing. Drahomíra Martincová
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 4/2013 (II/2013)
- Rezerva na opravy automobilu
- Zvýšení základu daně o solidární daň
- Změny v registraci k DPH od 1. 1. 2013
- Opravné položky v účetnictví
- Vést účetnictví nebo daňovou evidenci?
- Obchodní korporace v podmínkách NOZ
- Zaměstnávání osob se zdravotním postižením
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 3/2013 (II/2013)
- Účetnictví podnikatelů v roce 2013
- Novely zákona o daních z příjmů od r. 2013
- Odškodňování pracovních úrazů a nemoci z povolání
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 4/2013 (II/2013)
- Automobil společníka využívaný pro jeho s.r.o.
- Dopady „daňového balíčku“
- Dovolená při řetězení pracovních poměrů u téhož zaměstnavatele
- Funkcionáři a zdravotní pojištění
- Prokázání práva na cestovní náhrady
- Konflikt v pracovní skupině
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 4/2013 (II/2013)
- Zákoník práce v Česku a na Slovensku po novelách
- Platový výměr ve veřejných službách a správě
- •Zaměstnávání dětí z pohledu ZP a zákona o zaměstnanosti
- Byty (obecní) a nový občanský zákoník
- Obec vykonává státní správu
- Daňové a nedaňové příjmy občanského sdružení v roce 2013
1000 řešení – měsíčník č. 4/2013 (II/2013)
- Automobil v podnikání – Karel Starý
- Novela zákona o DPH – Ing. Václav Benda
|
|
|
ÚČETNÍCTVÍ - ZMĚNY OD 1. 1. 2013
České účetnictví vstupuje do roku 2013 poznamenané novelizujícími zákony, které nabyly účinnosti v průběhu roku 2012. K nejrozsáhlejším zásadním změnám došlo v právní úpravě účetnictví vybraných účetních jednotek. Změny v účetnictví přinesla i nová legislativní úprava přeměny obchodních společností a družstev.
-
Účetnictví od 1. ledna 2013 – příspěvek
měsíčník DaÚ 1/2013 (A4, 80 str.)
- Účetnictví podnikatelů v roce 2013 – příspěvek
měsíčník DÚVaP 3/2013 (A5, 144 str.)
- Zákon o účetnictví - úplné znění zákona
Zákony I/2013 (A5, 624 str.)
BALÍČEK ÚČETNÍCTVÍ - ZMĚNY OD 1. 1. 2013 obsahuje: DaÚ 1/2013 - příspěvek + DÚVaP 3/2013 – příspěvek + Zákony I/2013 - úplné znění zákona
Cena balíčku je 505 Kč.
Cena balíčku s 35 % slevou je 348 Kč.
Ušetříte 157 Kč.
MZDOVÁ ÚČETNÍ
Pracovněprávní problematika je rozsáhlá téma, které obsahuje podstatné sociální a ekonomické kategorie důležité nejen pro zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele. Vzhledem k širokému rozsahu problematiky jsme připravili monotematiku Příručka mzdové účetní v balíčku za zvýhodněnou cenu.
-
Příručka mzdové účetní - průřez pracovněprávním minimem, pracovními vztahy
monotematika (A5, 272 str.)
- Odměňování za práci a srážky ze mzdy – příspěvek
mesačník DÚVaP 2/2013 (A5, 144 str.)
- Příplatky ke mzdě v roce 2013 - příspěvek
měsíčník PaM 1/2013 (A4, 80 str.)
BALÍČEK MZDOVÁ ÚČETNÍ obsahuje:
Příručka mzdové účetní + DÚVaP 2/2013 + PaM 1/2013
Cena balíčku je 581 Kč.
Cena balíčku se 40% slevou 349 Kč.
Ušetříte 232 Kč.
DAŇOVÁ PŘIZNÁNÍ
Je tu období, kdy se fyzické osoby, občané a podnikatelé intenzívněji zaobírají problémem vyspořádání daňové povinnosti. Pro lepší orientaci v problematice nabízíme Balíček Daňová přiznání za rok 2012 v podobě příkladů, postupů, výpočtů.
-
Daňová přiznání za rok 2012
monotematika (A5, 104 str.)
- Daňová přiznání FO a PO za rok 2012 - příklady a řešení
měsíčník 1000 řešení 2-3/2013 (A5, 120 str.)
- Daňová přiznání za rok 2012 - příspěvek
měsíčník PaM 2-3/2013 (A4, 120 str.)
BALÍČEK DAŇOVÁ PŘIZNÁNÍ obsahuje: Daňová přiznání za rok 2012 + 1000 řešení 2-3/2013 - příklady a řešení + PaM 2-3/2013 - příspěvek
Cena balíčku je 574 Kč.
Cena balíčku s 30 % slevou je 398 Kč.
Ušetříte 176 Kč.
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.
Jen do vyprodání zásob.
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH a E-MAILOVÉ ADRESE. OBJEDNÁVKY VYŘIZUJEME DO 48 HODIN.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011 |