|
TÉMA NOVIN VEŘEJNÉ ZAKÁZKY |
ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH S KOMENTÁŘEM
Díl 1
Otevírání obálek s nabídkami
§ 71
Otevírání obálek
(1) Pro otevírání obálek s nabídkami (dále jen „obálka“) ustanoví veřejný zadavatel nejméně
tříčlennou komisi. Sektorový zadavatel a veřejný zadavatel, kteří zadávají veřejnou zakázku v
jednacím řízení bez uveřejnění nebo na základě rámcové smlouvy, nejsou povinni ustanovit komisi
pro otevírání obálek a veškerá práva a povinnosti související s otevíráním obálek plní zadavatel.
Činí-li komise úkony podle tohoto zákona, platí, že tyto úkony činí jménem zadavatele.
(2) Členové komise jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvěděli v
souvislosti se svou účastí v komisi.
(3) Stanoví-li tak veřejný zadavatel, plní funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami hodnotící
komise.
(4) Zadavatel ani komise nesmí otevřít obálku před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Otevírání
obálek musí být zahájeno ihned po uplynutí lhůty pro podání nabídek.
(5) Pokud informace o termínu otevírání obálek nebyla součástí zadávacích podmínek, zadavatel
vyrozumí písemně uchazeče o termínu otevírání obálek nejméně 5 pracovních dnů před otevíráním
obálek.
(6) Na nabídku podanou po uplynutí lhůty pro podání nabídek se pohlíží, jako by nebyla podána.
Zadavatel bezodkladně vyrozumí dodavatele o tom, že jeho nabídka byla podána po uplynutí lhůty
pro podání nabídek.
(7) Pokud zadavatel obdrží ve lhůtě pro podání nabídek pouze jednu nabídku, obálka se neotevírá; o
této skutečnosti zadavatel bezodkladně vyrozumí uchazeče. To neplatí, pokud zadavatel postupuje
podle § 22 odst. 3 a 4, § 23 odst. 4 až 8 a 10 nebo zadává veřejnou zakázku na základě rámcové
smlouvy.
(8) Otevírání obálek se mají právo účastnit uchazeči, jejichž nabídky byly zadavateli doručeny
ve lhůtě pro podání nabídek, a další osoby, o nichž tak stanoví zadavatel. Zadavatel může po
přítomných uchazečích požadovat, aby svou účast při otevírání obálek stvrdili podpisem v listině
přítomných uchazečů. Pokud však zadavatel uveřejnil v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího
řízení záměr použít jako prostředek hodnocení nabídek elektronickou aukci, koná se otevírání
obálek bez přítomnosti uchazečů.
(9) Komise otevírá obálky postupně podle pořadového čísla a kontroluje, zda
a) je nabídka zpracována v požadovaném jazyce
a
b) je návrh smlouvy podepsán osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče.
(10) Po provedení kontroly každé nabídky podle odstavce 9 sdělí komise přítomným uchazečům
identifikační údaje uchazeče a informaci o tom, zda nabídka splňuje požadavky podle odstavce 9;
komise přítomným uchazečům sdělí rovněž informace o nabídkové ceně a informace o údajích z
nabídek odpovídající číselně vyjádřitelným dílčím hodnotícím kritériím.
(11) Jestliže nabídka nevyhoví požadavkům podle odstavce 9, komise nabídku vyřadí. Zadavatel
bezodkladně vyloučí uchazeče, jehož nabídka byla komisí vyřazena, z účasti v zadávacím řízení.
Vyloučení uchazeče včetně důvodů zadavatel bezodkladně písemně oznámí uchazeči.
(12) Je-li veřejná zakázka rozdělena na části podle § 98, použijí se odstavce 9 až 11 obdobně na
jednotlivé části veřejné zakázky.
§ 72
Otevírání nabídek podaných v elektronické podobě
(1) Otevřením nabídky podané v elektronické podobě se rozumí zpřístupnění jejího obsahu komisi.
Nabídky podané v elektronické podobě otevře komise v době od uplynutí lhůty pro podání nabídek
do termínu otevírání obálek podle § 71 odst. 4.
(2) Při zadávání veřejných zakázek v dynamickém nákupním systému podle § 95 provede otevírání
nabídek zadavatel a komisi pro otevírání obálek neustanovuje.
(3) Jsou-li zadavateli ve lhůtě pro podání nabídek doručeny jak obálky s nabídkami v listinné
podobě, tak i nabídky podané v elektronické podobě, sdělí komise na začátku otevírání obálek
přítomným účastníkům údaje podle § 71 odst. 10 o nabídkách podaných v elektronické podobě a
poté pokračuje otevíráním obálek podaných v listinné podobě.
(4) Jsou-li zadavateli ve lhůtě pro podání nabídek doručeny pouze nabídky podané v elektronické
podobě, otevírání obálek podle § 71 odst. 8 se nemusí konat. O této skutečnosti zadavatel uchazeče
bezodkladně vyrozumí.
(5) Komise kontroluje v rámci otevírání nabídek podaných v elektronické podobě kromě náležitostí
uvedených v § 71 odst. 9 též, zda je nabídka autentická a zda s datovou zprávou obsahující nabídku
nebylo před jejím otevřením manipulováno.
(6) Ustanovení § 71 odst. 1 až 3, § 71 odst. 4 věty první a § 71 odst. 6, 7, 10 až 12 se použijí
obdobně.
§ 73
Protokol o otevírání obálek
(1) O otevírání obálek či nabídek podaných v elektronické podobě sepisuje komise protokol o
otevírání obálek. U každé nabídky uvede komise údaje sdělované přítomným uchazečům podle § 71
odst. 10.
(2) Otevírá-li komise nabídky podané v elektronické podobě, uvede v protokolu o otevírání obálek
kromě náležitostí podle předchozího odstavce rovněž informace o postupu při otevírání nabídek
podaných elektronickými prostředky a údaje podle § 72 odst. 5.
(3) Pokud zadavatel uveřejnil v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího řízení záměr použít
elektronickou aukci, je povinen v protokolu o otevírání obálek uvést identifikační údaje uchazečů
odděleně od ostatních údajů a informací tak, aby bylo zajištěno utajení totožnosti účastníků
elektronické aukce.
(4) Protokol o otevírání obálek podepisují všichni přítomní členové komise. Protokol o otevírání
obálek se po připojení listiny přítomných uchazečů přikládá k seznamu nabídek. Zadavatel umožní
uchazečům na jejich žádost nahlédnout do protokolu o otevírání obálek a pořídit si z něj výpis
nebo jeho opis. Nekoná-li se otevírání obálek podle § 72 odst. 4, je zadavatel povinen uchazečům
bezodkladně zpřístupnit protokol o otevírání obálek elektronickými prostředky. Pokud zadavatel
uveřejnil v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího řízení úmysl použít elektronickou aukci, není
oprávněn uchazečům zpřístupnit či umožnit nahlédnout do těch částí protokolu, které obsahují
identifikační údaje uchazečů.
Komentář k § 71 až 73
- Otevírání obálek
Pro otevírání obálek s nabídkami ustanovuje veřejný zadavatel zvláštní komisi, která musí mít
nejméně tři členy. Pokud jde o sektorového zadavatele (a také veřejného zadavatele, který zadává
veřejnou zakázku na základě rámcové smlouvy), zákon ponechává na jeho vůli, zda komisi ustanoví,
či otevře obálky sám. Veřejný zadavatel může rovněž určit, že otevírání obálek provede hodnotící
komise. Podle doplnění provedeného zákonem č. 55/2012 Sb. však platí právní domněnka, že
všechny úkony komise činí jménem zadavatele.
Nabídka může být otevřena až po uplynutí lhůty pro podání nabídek. Zákon č. 55/2012 Sb. stanovil
tuto lhůtu nově, a to tak, že k otevírání obálek má dojít ihned po uplynutí lhůty pro podání nabídek.
Pokud byla nabídka podána až po uplynutí lhůty pro podání nabídek, zákon (§ 71 odst. 6) nově
stanoví, že na takovou nabídku se pohlíží, jako by nebyla vůbec podána.
Zákon č. 55/2012 Sb. dále doplnil § 71 odstavcem 7, ve kterém se stanoví postup v případě,
kdy zadavatel obdržel ve lhůtě pro podání nabídek pouze jednu nabídku – obálka s nabídkou se
neotevírá.
V obou uvedených případech zadavatel o této skutečnosti vyrozumí příslušného dodavatele.
Ve fázi otevírání nabídek komise ověřuje podle novelizovaného odstavce 9 § 71 pouze,
- zda je nabídka zpracována v požadovaném jazyce,
- zda je návrh smlouvy podepsán oprávněnou osobou.
Otevírání obálek by se mělo dít za účasti uchazečů, kteří podali nabídky (pochopitelně za
předpokladu, že tito uchazeči mají zájem se otevírání obálek zúčastnit). Po otevření jednotlivých
obálek s nabídkami je komise povinna sdělit přítomným uchazečům, zda příslušná nabídka vyhověla
oběma výše uvedeným požadavkům. Kromě toho komise přítomným uchazečům sdělí informaci o
nabídkové ceně, po novele provedené zákonem č. 55/2012 Sb. také informace o údajích z nabídek
podle dílčích hodnotících kritérií (pouze těch, jež lze vyjádřit číselně). Pokud hodnotící komise
zjistí, že nabídka požadavkům nevyhověla, vyřadí ji. Zadavatel takového uchazeče bezodkladně
vyloučí z účasti na zadávacím řízení.
- Otevírání nabídek podaných v elektronické podobě
Po novele provedené zákonem č. 55/2012 Sb. se u takto podaných nabídek za otevření nabídky
považuje zpřístupnění jejího obsahu komisi. Mělo by se tak stát v době mezi koncem lhůty pro
podání nabídek a zahájením otevírání obálek s nabídkami podanými v listinné podobě. V případě
podání nabídek v elektronické podobě se příslušné údaje sdělí účastníkům otevírání obálek na
počátku otevírání obálek. Výjimku z obecné povinnosti realizovat otevírání obálek může zadavatel
využít tehdy, jestliže ve lhůtě pro podání nabídek obdrží pouze nabídky podané elektronickými
prostředky. V takovém případě je povinen o této skutečnosti informovat uchazeče a následně jim
zpřístupnit protokol o otevírání nabídek podaných v elektronické podobě.
Komise v rámci otevírání nabídek podaných
v elektronické podobě kontroluje navíc dvě skutečnosti:
1. zda je nabídka autentická a
2. zda s jejím obsahem nebylo manipulováno.
- Protokol o otevírání obálek
Jak o otevírání obálek, tak i nabídek podaných v elektronické podobě je nezbytné sepsat protokol,
který musí být podepsán všemi přítomnými členy hodnotící komise. Obsahové náležitosti protokolu
stanoví § 71 odst. 10. U nabídek podaných v elektronické podobě se do protokolu navíc uvede
informace o postupu při otevírání těchto nabídek.
Zákon č. 179/2010 Sb. doplnil povinnost zadavatele v případě použití elektronické aukce přijmout
opatření k utajení totožnosti účastníků této aukce.
Zadavatel je povinen umožnit uchazečům na jejich žádost do protokolu nahlédnout, popř. si z něj
pořídit výpis či opis.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku Poradce 10/2013)
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
Je veřejnou zakázkou zakázka uskutečňovaná mezi veřejným, dotovaným či sektorovým
zadavatelem a dodavatelem? Co odlišuje veřejnou zakázku od jiné zakázky? Jaký je hlavní účel
zadávání veřejných zakázek?
Veřejnou zakázkou na stavební práce
se rozumí veřejná zakázka, jejímž předmětem je (§ 9):
- provedení stavebních prací, které se týkají některé z činností uvedených v příloze č. 3 zákona
o veřejných zakázkách, a s nimi související projektová nebo inženýrská činnost,
- zhotovení stavby, která je jako celek schopna plnit samostatnou ekonomickou nebo technickou
funkci,
- poskytnutí dodávek či služeb nezbytných k provedení výše uvedených stavebních prací
nebo výše uvedeného zhotovení stavby,
- rovněž dodání stavební práce pořizované s využitím zprostředkovatelských nebo podobných
služeb, které zadavateli poskytuje jiná osoba.
Veřejné zakázky na služby
Zatímco veřejné zakázky na dodávky a stavební práce jsou definovány pozitivním výčtem, není
tento přístup možný u veřejných zakázek na služby, které představují velmi rozsáhlou a rychle se
rozvíjející oblast. V zákoně jsou vymezeny pouze negativně (§ 10). Za veřejné zakázky na služby
jsou tak považovány jakékoliv veřejné zakázky, které nejsou veřejnými zakázkami na dodávky
či veřejnými zakázkami na stavební práce. Tím je zajištěno, že uvedené tři druhy veřejných
zakázek pokrývají veškerá v úvahu přicházející plnění. Za službu tak může být pro účely zákona
považováno i plnění, které by obecně za službu považováno nebylo.
Veřejnou zakázkou na služby je též veřejná zakázka, jejímž předmětem je kromě poskytnutí
služeb rovněž:
- poskytnutí dodávky, pokud předpokládaná hodnota poskytovaných služeb je vyšší než
předpokládaná hodnota poskytované dodávky,
- provedení stavebních prací, pokud tyto stavební práce nejsou základním účelem veřejné
zakázky, avšak jejich provedení je nezbytné ke splnění veřejné zakázky na služby.
Veřejná zakázka v oblasti obrany nebo bezpečnosti
je novým druhem veřejné zakázky vneseným do zákona o veřejných zakázkách novelizujícím
zákonem č. 258/2011 Sb. Charakteristika tohoto druhu veřejné zakázky je předmětem § 10a. Jeho
obsah i formulace v něm použité vychází z textu směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/
81/ES ze dne 13. července 2009 o koordinaci postupů při zadávání některých zakázek na stavební
práce, dodávky a služby zadavateli v oblasti obrany a bezpečnosti a o změně směrnic 2004/17/ ES a
2004/18/ES.
Veřejnou zakázkou v oblasti obrany nebo bezpečnosti je veřejná zakázka, jejímž předmětem
jsou:
- dodávky vojenského materiálu, jeho součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
- dodávky citlivého materiálu, jeho součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
- stavební práce, dodávky či služby přímo související s dodávkami vojenského materiálu nebo
citlivého materiálu, jejich součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
- stavební práce či služby pro výhradně vojenské účely,
- citlivé stavební práce či citlivé služby.
V případě dodávek, stavebních prácí a služeb souvisejících s vojenským materiálem jde
zejména o zařízení nutná pro údržbu vojenského materiálu, opravy a servis vojenského materiálu
nebo stavbu zkušebních a testovacích zařízení pro takový vojenský materiál. Mezi dodávkami,
stavebními pracemi a službami a vojenským vybavením musí být bezprostřední souvislost. Tato
souvislost vyplývá z účelu nebo podmínek použití vojenského vybavení. Může se týkat celého
životního cyklu vojenského vybavení. Tato zásada platí obdobně i pro dodávky, stavební práce
a služby související s citlivým materiálem, kdy musí existovat taktéž bezprostřední souvislost s
citlivým materiálem. Stavební práce a služby výhradně pro vojenské účely nejsou bezprostředně
spojeny s vojenským materiálem, ale mají specifický vojenský účel. Tyto stavební práce a služby se
musí týkat výhradně plnění určených pro vojenské užití (např. transport jednotek ozbrojených sil).
Veřejným zadavatelem
jsou (§ 2 odst. 2):
- Česká republika - její organizační složky,
- státní příspěvkové organizace,
- územní samosprávné celky (kraje, obce), v případě hlavního města Prahy a statutárních měst i
jednotlivé městské obvody či městské části,
- příspěvkové organizace zřízené územním samosprávným celkem,
- jiné právnické osoby založené nebo zřízené za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu,
které nemají průmyslovou nebo obchodní povahu a jsou financovány převážně státem nebo jiným
veřejným zadavatelem nebo jsou jimi ovládány.
Jako příklad veřejného zadavatele – tzv. jiné osoby – je možné uvést Fond národního majetku
České republiky, Českou konsolidační agenturu, Českou národní banku, Český rozhlas, Českou
televizi či Pozemkový fond České republiky. I v těchto případech se však musí přihlédnout k tomu,
zda jsou naplněny všechny zákonné podmínky.
Dotovaným zadavatelem
je právnická nebo fyzická osoba, která zadává veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z
peněžních prostředků poskytnutých veřejným zakladatelem (§ 2 odst. 3). Je rovnocenné, zda
tyto peněžní prostředky jsou poskytnuty veřejným zadavatelem dotovanému zadavateli přímo
nebo prostřednictvím třetí osoby, případně i prostřednictvím více třetích osob (tzv. řetězení).
Musí se jednat o nenávratné poskytnutí peněžních prostředků. Poskytnutí půjčky nebo úvěru
není nenávratným poskytnutím peněz, a to ani v případě, kdy půjčku nebo úvěr poskytl veřejný
zadavatel. Dotovaný zadavatel musí tyto peněžní prostředky využít buď na provedení
stavebních prací, které se týkají některé z činností uvedených v příloze č. 3 zákona o veřejných
zakázkách, nebo na provedení stavebních prací týkající se vymezených druhů staveb (stavby pro
veřejné účely, např. zdravotnická zařízení, sportovní zařízení, administrativní
stavby) nebo na služby související s takovými veřejnými zakázkami na stavební práce. Současně
však musí předpokládaná hodnota takové veřejné zakázky dosáhnout či přesáhnout finanční
limit stanovený nařízením vlády č. 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o
veřejných zakázkách, o vymezení zboží pořizovaného Českou republikou – Ministerstvem obrany,
pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných
zakázkách v eurech na českou měnu, ve znění pozdějších předpisů.
Sektorovým zadavatelem
je podle § 2 odst. 6 osoba:
- která vykonává některou z relevantních činností uvedenou v § 4 a vykonává ji na základě
zvláštního či výhradního práva; touto relevantní činností se rozumí například činnost v odvětví
plynárenství, teplárenství, elektroenergetiky, vodárenství apod.,
- nad kterou může veřejný zadavatel přímo či nepřímo uplatňovat dominantní vliv.
Dominantní vliv nad sektorovým zadavatelem veřejný zadavatel uplatňuje v případě, že:
- disponuje většinou hlasovacích práv sám či na základě dohody s jinou osobou,
- jmenuje či volí více než polovinu členů v jejím statutárním, správním, dozorčím či kontrolním
orgánu.
Základním předpokladem pro postavení právnické nebo fyzické osoby jako sektorového zadavatele
je výkon některé z relevantních činností vymezených v § 4.
Sektorový zadavatel bývá v praxi též označován jako síťový nebo odvětvový zadavatel.
Centrální zadavatel
Zavedení institutu centrálního zadavatele umožňuje veřejným, dotovaným i sektorovým
zadavatelům pořizovat zboží, služby či stavební práce jeho prostřednictvím, aniž by sami
museli podstupovat zadávací řízení. To je úkolem centrálního zadavatele. Centrálním zadavatelem
(§ 3) může být výhradně veřejný zadavatel, přičemž zákon dále neomezuje, která osoba
centrálním zadavatelem bude. Zadavatelé uzavírají s centrálním zadavatelem před zahájením
centralizovaného zadávání smlouvu, ve které upraví podmínky související s centralizovaným
zadáváním. Zákon o veřejných zakázkách vymezuje dva základní druhy centralizovaného
zadávání. V prvém případě pořizuje v zadávacím řízení centrální zadavatel dodávky či služby,
které následně „přeprodává“ bez navýšení ceny zadavatelům. Tento postup není možné aplikovat
u veřejných zakázek na stavební práce. Ve druhém případě podstupuje centrální zadavatel
zadávací řízení na účet zadavatelů. To znamená, že zadavatelé centrálního zadavatele zmocní či
jiným způsobem pověří k realizaci zadávacího řízení. V tomto případě je přípustné, aby centrální
zadavatel pořizoval pro zadavatele zboží, služby i stavební práce. Zadavatelé, kteří pořizují zboží,
služby či stavební práce prostřednictvím centrálního zadavatele, sami nepodstupují zadávací řízení,
ale toto zadávací řízení podstupuje centrální zadavatel místo nich. Odpovědnost za řádný průběh
celého zadávacího řízení nese tedy centrální zadavatel.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku PVS 5/2013)
|
|
|
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ |
POVINNOST PROKÁZÁNÍ KVALIFIKACE
Obchodní společnost Krásné zahrady, spol. s r. o., má zájem o získání veřejné zakázky na
udržování a zvelebování městské zeleně v městě XYZ. Město XYZ jako veřejný zadavatel
připravuje vypsání veřejné zakázky formou otevřeného řízení. Součástí oznámení o zahájení
zadávacího řízení bude i stanovení povinnosti uchazečů o prokázání potřebné kvalifikace pro
úspěšné zvládnutí úkolů vyplývajících z vyhlášené veřejné zakázky. Jaké druhy kvalifikačních
předpokladů pro získání veřejné zakázky bude pravděpodobně muset obchodní společnost
prokazovat?
Obec jako veřejný zadavatel je oprávněna požadovat od uchazečů o získání veřejné zakázky
prokázání kvalifikačních předpokladů pro její úspěšné zvládnutí. Na základě takto získaných
informací veřejný zadavatel posoudí schopnost uchazeče efektivně realizovat předmět veřejné
zakázky. Oprávněnost veřejného zadavatele k požadování prokázání kvalifikačních předpokladů je
dána ustanoveními § 50 a násl. zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“). Zadavatel bude od uchazeče
požadovat prokázání:
– základních kvalifikačních předpokladů,
– profesních kvalifikačních předpokladů,
– technických kvalifikačních předpokladů,
– ekonomické a finanční způsobilosti pro splnění příslušné veřejné zakázky.
Lhůta pro prokázání těchto kvalifikačních předpokladů bude shodná se lhůtou pro podání nabídky
účasti v řízení o veřejné zakázce.
ZÁKLADNÍ KVALIFIKAČNÍ PŘEDPOKLADY A ZPŮSOB JEJICH PROKÁZÁNÍ
Podnikatel Martin Janoušek se hodlá přihlásit do řízení o veřejné zakázce na rekonstrukci
sociálního zařízení v budově městského úřadu v …… Vypsání veřejné zakázky formou
otevřeného řízení se očekává během měsíce. Jaké základní kvalifikační předpoklady jsou
podmínkou pro zařazení do řízení o přidělení veřejné zakázky a jak se prokazují?
Základní kvalifikační předpoklady pro účast v řízení o veřejné zakázce vypsané veřejným
zadavatelem formou otevřeného řízení jsou shodné pro všechny takto vyhlášené veřejné zakázky bez
ohledu na jejich technický charakter. Základní kvalifikační předpoklady splňuje
uchazeč,
– který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný ve prospěch organizované
zločinecké skupiny, trestný čin účasti na organizované zločinecké skupině, legalizace výnosů
z trestné činnosti, podílnictví, přijetí úplatku, podplacení, nepřímého úplatkářství, podvodu,
úvěrového podvodu, včetně případů, kdy jde o přípravu nebo pokus nebo účastenství na takovém
trestném činu, nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; prokazuje se
výpisem z evidence Rejstříku trestů,
– který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem
jeho podnikání nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; prokazuje se
výpisem z evidence Rejstříku trestů,
– který v posledních 3 letech nenaplnil skutkovou podstatu jednání nekalé soutěže formou
podplácení,
– vůči jehož majetku neprobíhá nebo v posledních 3 letech neproběhlo insolvenční řízení, v němž
bylo vydáno rozhodnutí o úpadku,
– u něhož nebyl insolvenční návrh zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů
insolventního řízení,
– u něhož nebyl konkurs zrušen pro nedostatek majetku,
– na jehož majetek nebyla zavedena nucená správa,
– který není v likvidaci,
– který nemá v evidenci daní vedené daňové nedoplatky; prokazuje se potvrzením věcně a místně
příslušného územního pracoviště finančního úřadu,
– který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění,
– který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na
státní politiku zaměstnanosti; prokazuje se potvrzením místně příslušné okresní správy sociálního
zabezpečení, v hlavním městě Praze potvrzením Pražské správy sociálního zabezpečení,
– který není veden v rejstříku osob se zákazem plnění veřejných zakázek,
– kterému nebyla v posledních třech letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu
nelegální práce.
Kvalifikační předpoklady, u nichž není uveden způsob prokázání, prokazuje uchazeč svým čestným
prohlášením.
VYŘAZENÍ NABÍDKY
Obchodní společnost Pošumavská stavební, s. r. o., podala nabídku na účast v řízení o veřejné
zakázce, kterou obec Dolní vypsala na zateplení budovy základní školy, jejímž je zřizovatelem.
Byla to první veřejná zakázka, o jejíž získání se ucházela. Neměla dosud žádné zkušenosti v
této oblasti. Nedokázala ani odhadnout, s jakými cenovými nabídkami přijdou ostatní zájemci.
Podala proto dvě nabídky lišící se cenou a dobou záruky. Současně vyhověla návrhu obchodní
společnosti Modernizace domů a bytů, a. s., která byla jedním z dalších uchazečů o získání této
zakázky, aby se stala jejím subdodavatelem některých speciálních prací při zateplení ploché
střechy školy. Zadavatel po otevření obálek a zjištění těchto skutečností nabídky obchodní
společnosti vyřadil a obchodní společnost vyloučil z účasti v zadávacím řízení.
Byla obec jako veřejný zadavatel oprávněna k tomuto postupu?
Postup obce byl plně v souladu s ustanoveními zákona o veřejných zakázkách. Uchazeč o získání
veřejné zakázky může podat pouze jednu nabídku (§ 69 odst. 1 zákona o veřejných zakázkách).
Uchazeč, který podal vlastní nabídku v zadávacím řízení veřejné zakázky, nesmí být současně
subdodavatelem jiného uchazeče o tutéž veřejnou zakázku, který prostřednictvím subdodavatele
prokazuje své profesní kvalifikační předpoklady (§ 69 odst. 2 zákona o veřejných zakázkách).
Obchodní společnost svým postupem uvedené zákonné zásady porušila. Vyřazení obchodní
společnosti ze zadávacího řízení bylo nejen oprávněným postupem zadavatele, bylo jeho povinností.
Uchazeče o tomto svém rozhodnutí zadavatel bez zbytečného časového odkladu písemně informuje.
Součástí rozhodnutí o vyloučení z dalšího zadávacího řízení je uvedení důvodu. Tím je protiprávní
jednání uchazeče.
(Více na toto téma najdete v měsíčníku PVS 5/2013)
|
|
|
Částka číslo 43/2013 ze dne 12.4.2013
93/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu a změně vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů
94/2013 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
Částka číslo 44/2013 ze dne 16.4.2013
95/2013 SděleníStátní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků nových voleb do zastupitelstev obcí konaných dne 13. dubna 2013
Částka číslo 45/2013 ze dne 22.4.2013
96/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 275/2000 Sb., kterou se provádí zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů
97/2013 Sdělení Českého statistického úřadu o ukončení povinného používání Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF)
|
|
|
VĚCNOST JAKO ZVYK
V řídící práci se vždy koncentrujte na řešení konkrétních případů a situací
a za tímto účelem zkoumejte obsah problému. Jděte pragmaticky do hloubky s tím záměrem, že
výsledkem vašeho počínaní musí být nalezení cesty k vyřešení úkolu. Prostředky (trochu hrubě
řečeno lidský i hmotný materiál) máte k dispozici a musíte je umět maximálně využít. Ne však za
každou cenu, protože vždy existují určité hranice nebo limity, dané prostředím a podmínkami,
v nichž působíte. Tato omezení musíte vždy vnímat a desetkrát si rozmyslete, jestli máte mandát
k jejich narušení. Omyly se odpouštějí málokdy a vaší omluvou nebude ani to, že jste měli ten
nejlepší úmysl.
Související okolnosti
hrají hodně důležitou roli a někdy bývají rozhodujícími činiteli na misce vah úspěchu nebo
zatracení. Proto fázi před konečným rozhodnutím věnujte dle možností hodně (co nejvíce) času,
můžete tak předejít komplikacím a vyhnete se nepříjemným nervním stavům.
Dávejte si pozor na to, abyste do podrobností nezacházeli až příliš. Klidně se může stát, že se v
nich ztratíte a zároveň vám unikne podstata. Proto princip komplexnosti pohledu platí vždy a
za všech okolností.
Nikdy samozřejmě nelze úvahou postihnout všechny vlivy a možné skutečnosti, které by mohly
nastat. Na druhou stranu nemůže být vedoucí až příliš bázlivý a přemýšlet, co by se stalo,
kdyby…… Určité výchozí parametry jsou stanoveny a všeobecná odborná analýza je základem
úspěchu. V některých situacích je opravdu lepší nechat běh věcí příštích vývoji a nezabývat se
problémy, které nenastaly a možná ani vůbec nenastanou. A pokud se přece jen objeví, pak s chutí
do jejich řešení, i kvůli nim tady jste.
Abyste se nedostali do zbytečného stresu, hlídejte si čas, který máte k dispozici. Rámcový
hodinový nebo minutový rozvrh, bleskově provedený, je téměř nutností, jinak můžete snadno a
lehce způsobit všeobecný chaos, který půjde na vaši hlavu. Považujte si situací, kdy máte pracovní
čas takzvaně volný, nestává se to často. Dokážete-li Váš řídící čas optimalizovat, jste na dobré
cestě.
Otravující balast zbytečností
Připouštějte pouze věcné námitky. Vedoucí musí velmi bedlivě pozorovat slovní projev
diskutujícího a s ohledem na charakter řešeného problému dokázat odhadnout, která diskuse je
věcná a podnětná a která již naopak zdržující.
Lidé mívají potřebu se „vymluvit“ a porada k tomu bývá někdy vhodným a vítaným prostředkem,
pokud se tomuto jejich počínání včas neučiní rázná přítrž. Jiní se zase rádi poslouchají a čas se
nenápadně ztrácí v nenávratnu, aniž byl učiněn krok vpřed. V každém případě však vznikají, nejen
ty časové, ztráty, které se pak někdy jen s obtížemi dohánějí. Proto se někdy nebojte více či méně
důrazně říci něco na způsob: „Dobře, vraťme se k ………..“ Nehleďte na to, jestli se to adresátovi
líbí nebo ne.
Oddechovky
Pro uvolnění klimatu na pracovišti a vytvoření určité pohody doporučuji alespoň jednou až
dvakrát v roce uspořádat poradu, jejíž náplní primárně nebude řešení pracovních záležitostí,
ale téma tak trochu „z jiného soudku“ (například blížící se období dovolených nebo vánočních
svátků). Nicméně i při takovém relaxačním posezení nemusíte pracovní témata úplně vypustit,
okrajově můžete s trochou byť i uměle vytvořené pohody zmínit něco, co se podařilo nebo co
všechny teprve čeká. Účelem takového posezení je však navodit uvolněnější atmosféru. Lidé
jsou rádi, když se jim čas od času něco líbivého předestře, vnitřně se aspoň dočasně upokojí,
když uslyší něco pozitivního, protože s očekáváním, napětím a obavami se – s trochou nadsázky
– žije celý pracovní život. Kultivovaně lze rovněž využít třeba i oslav narozenin některého člena
kolektivu.
Každý diskusní příspěvek
či poznámka by měly mít takříkajíc „hlavu a patu“ ve smysluplnosti řečeného. Diskusní poznámky
musí být podnětné a přínosné, musí jít k věci, konstruktivně poukazovat na sebe i na druhé,
upozorňovat na možnosti, rezervy, varianty řešení. Zdánlivě na první pohled nepatrná zmínka
může mít ve svých důsledcích až kolosální dopad, využije-li se správně. Pokud je hovořeno k
věci, pak naslouchejte každému slovu a vždy nechte diskutujícího domluvit až do konce. Získáváte
tím informace, ke kterým byste se jinak třeba vůbec nedostali a které pro Vás mohou mít (nyní nebo
později) svoji cenu.
Aby byl výsledek projednávání opravdovým posunem žádoucím směrem, můžete ještě před
rozhodující fází jednání požádat jednotlivé členy kolektivu o jejich osobní názor či pohled na
řešenou záležitost, a to buď od každého povinně nebo dobrovolně – záleží na okolnostech tak,
abyste měli určitý časový prostor na předběžné vyhodnocení, na jehož základě pak budete finálně
rozhodovat.
Bonmot
si můžeme vyložit třeba jako vtipné slovo či určitou slovní pikantérii, rčení nebo také úsloví,
někdy doplněné citátem nebo satirickým podtextem. Takový bonmot může být dozajista
vítaným zpestřením porady či jednání a pro svůj charakter je spíše oblíben než neoblíben. Jako vše,
tak ani bonmot nesmí být používán často a ne každý má pro jeho použití patřičné vlohy. Pokud se
bonmotu použije nevhodným způsobem, působí řečník směšně až trapně.
Bonmoty však mají i svoje negativa. Často odvádějí od podstaty, nedávají přímou odpověď na
přímou otázku, nejdou k jádru věci. A právě tu odpověď chtějí pracovníci slyšet.
Soukromé vyhodnocení
Po skončení složitého a náročného úkolu doporučuji někdy provést takové malé osobní
vyhodnocení, retropohled na to, zda se úkol povedl podle zadání a představ, na vyhodnocování
těch „malých“ zpravidla čas není. Sedněte si v kanceláři a určitou dobu se nenechte rušit,
vyhodnoťte, jak se záměr podařilo naplnit, které vaše kroky byly správné a které situace jste
naopak mohl vyřešit jinak. Krátká rozvaha a letmý pohled do nedávno minulého vám ještě
naposledy přiblíží to, co se pod vaším vedením událo, a buď umocní pocit spokojenosti nebo také
nastíní směr použitelný v budoucnu. Symbolicky tím uzavřete jeden kruh předtím, než otevřete
další.
Zvyk je v životě člověka velmi důležitý,
protože vůle usměrňuje počínání. Zvyknout si lze na všechno, stačí jen si danou skutečnost
uvědomit a podle ní pak i jednat. Stanou-li se věcnost a praktičnost součástí vaší každodenní
praxe, zbavíte se zbytečností, které zdržují vás i ostatní, ušetříte čas a více si vylepšíte vaši pověst.
Racionální pohled je základem smysluplných úvah, bez kterých nelze dosáhnout úspěchu, jenž
je cílem veškerého snažení. Proto uvažte, zda léty zažité zvyky neobtěžují vás nebo vaše okolí a
žádoucí změně se nebraňte. I starého psa lze naučit novým kouskům – musí však chtít. Setrvávání v
nesprávném je projevem slabosti a povahové nevyrovnanosti.
Ing. Antonín Daněk
|
|
|
22. dubna
Pondělí
(za sobotu 20. 4.) |
Daně z příjmů – plátce |
Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za březen 2013
(38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Sociální pojištění – OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za březen 2013
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za březen 2013
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za březen 2013
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za březen 2013
(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za březen 2013
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění) |
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za březen 2013
(§ 25 odst. 3 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění) |
Důchodové spoření – zaměstnavatel |
Odvod záloh na důchodové spoření za účastnící se zaměstnance za březen 2013
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád) |
Podání hlášení (elektronické) k záloze na pojistné na důchodové spoření za březen 2013
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád) |
25. dubna Čtvrtek |
DPH |
Podání přiznání a zaplacení DPH za březen nebo za I. čtvrtletí 2013 u plátců
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) |
Předložení výpisu z evidence za březen nebo I. čtvrtletí 2013 u plátce, který
uskutečnil nebo přijal zdanitelné plnění v režimu přenesení daňové povinnosti
(§ 92a odst. 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) |
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) plátce za březen nebo za I. čtvrtletí
2013, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního
majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední
osobou) a poskytnutí služby (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 až 7 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) |
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za březen 2013, pokud jí vznikla
daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 101 odst. 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) |
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) identifikované osoby za březen
2013, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou
má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) |
30. dubna Úterý |
Daně
z příjmů -
plátce |
Odvod „srážkové“ daně sražené v březnu 2013 a hlášení plátce o této dani
sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze zaměstnání do 5 000 Kč)
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) |
Zdravotní
pojištění –
OSVČ |
Odvod zajištění daně sraženého v březnu 2013 ze stanovených příjmů ze
zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o tomto zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) |
Zákonné
pojištění
úrazu |
Odvod pojistného zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při
pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za II. čtvrtletí 2013
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o zákonném pojištění odpovědnosti zam.) |
Soc. poj. –
zaměstnavatel |
Povinnost všech zaměstnavatelů uzavřít evidenční listy důchodového pojištění
(ELDP) zaměstnanců účastných důchodového pojištění za rok 2012
(§ 38 odst. 4 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění soc. zabezpečení) |
Sociální
pojištění –
OSVČ |
Podání kopie plné moci k zastupování "poradcem" zpracovávajícím daňové
přiznání, při odkladu termínu podání přiznání za rok 2012 do 1. 7. 2013
(§ 15 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) |
Zdravotní
pojištění –
OSVČ |
Podání kopie plné moci k zastupování "poradcem" zpracovávajícím daňové
přiznání, při odkladu termínu podání přiznání za rok 2012 do 1. 7. 2013
(§ 24 odst. 2 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění) |
|
|
|
Název krajiny
|
Název měny
|
Měna
|
11.4.
|
12.4.
|
15.4.
|
16.4.
|
17.4.
|
18.4.
|
19.4.
|
Austrálie |
dolar
|
AUD
|
20,893
|
20,865
|
20,574
|
20,438
|
20,371
|
20,485
|
20,378
|
Brazílie |
real
|
BRL
|
10,023
|
10,017
|
10,017
|
9,925
|
9,914
|
9,878
|
9,797
|
Bulharsko |
lev
|
BGN
|
13,258
|
13,225
|
13,223
|
13,229
|
13,22
|
13,229
|
13,221
|
Čína |
renminbi
|
CNY
|
3,19
|
3,201
|
3,196
|
3,186
|
3,191
|
3,209
|
3,192
|
Dánsko |
koruna
|
DKK
|
3,478
|
3,469
|
3,469
|
3,47
|
3,468
|
3,471
|
3,468
|
EMU |
euro
|
EUR
|
25,93
|
25,865
|
25,865
|
25,87
|
25,855
|
25,875
|
25,855
|
Filipíny |
peso
|
PHP
|
48,183
|
48,043
|
47,954
|
47,656
|
47,662
|
48,12
|
47,921
|
Hongkong |
dolar
|
HKD
|
2,546
|
2,553
|
2,547
|
2,537
|
2,537
|
2,555
|
2,539
|
Chorvatsko |
kuna
|
HRK
|
3,403
|
3,398
|
3,398
|
3,398
|
3,396
|
3,398
|
3,404
|
Indie |
rupie
|
INR
|
36,385
|
36,276
|
36,255
|
36,404
|
36,325
|
36,728
|
36,573
|
Indonesie |
rupie
|
IDR
|
2,037
|
2,04
|
2,036
|
2,027
|
2,028
|
2,042
|
2,03
|
Japonsko |
jen
|
JPY
|
19,885
|
19,962
|
20,236
|
20,14
|
20,104
|
20,153
|
19,861
|
Jihoafrická rep. |
rand
|
ZAR
|
2,218
|
2,219
|
2,181
|
2,153
|
2,149
|
2,165
|
2,155
|
Jižní Korea |
won
|
KRW
|
1,751
|
1,754
|
1,766
|
1,767
|
1,762
|
1,771
|
1,761
|
Kanada |
dolar
|
CAD
|
19,579
|
19,59
|
19,373
|
19,281
|
19,196
|
19,365
|
19,235
|
Litva |
litas
|
LTL
|
7,51
|
7,491
|
7,491
|
7,492
|
7,488
|
7,494
|
7,488
|
Lotyšsko |
lat
|
LVL
|
36,995
|
36,918
|
36,918
|
36,925
|
36,909
|
36,954
|
36,925
|
Maďarsko |
forint
|
HUF
|
8,706
|
8,78
|
8,785
|
8,774
|
8,778
|
8,683
|
8,668
|
Malajsie |
ringgit
|
MYR
|
6,512
|
6,514
|
6,501
|
6,479
|
6,499
|
6,539
|
6,494
|
Mexiko |
peso
|
MXN
|
1,634
|
1,643
|
1,63
|
1,619
|
1,614
|
1,628
|
1,612
|
MMF |
SDR
|
XDR
|
29,796
|
29,832
|
29,803
|
29,7
|
29,709
|
29,846
|
29,69
|
Norsko |
koruna
|
NOK
|
3,468
|
3,457
|
3,448
|
3,438
|
3,422
|
3,413
|
3,404
|
Nový Zéland |
dolar
|
NZD
|
17,127
|
17,04
|
16,751
|
16,719
|
16,68
|
16,743
|
16,699
|
Polsko |
zlotý
|
PLN
|
6,305
|
6,302
|
6,288
|
6,285
|
6,284
|
6,288
|
6,306
|
Rumunsko |
nové leu
|
RON
|
5,901
|
5,892
|
5,903
|
5,911
|
5,915
|
5,916
|
5,919
|
Rusko |
rubl
|
RUB
|
64,104
|
63,872
|
63,006
|
62,906
|
62,565
|
62,765
|
62,599
|
Singapur |
dolar
|
SGD
|
15,983
|
16,014
|
15,983
|
15,942
|
15,946
|
16,062
|
15,954
|
Švédsko |
koruna
|
SEK
|
3,119
|
3,102
|
3,09
|
3,086
|
3,052
|
3,044
|
3,038
|
Švýcarsko |
frank
|
CHF
|
21,277
|
21,264
|
21,292
|
21,267
|
21,287
|
21,276
|
21,233
|
Thajsko |
baht
|
THB
|
68,071
|
68,26
|
68,009
|
68,012
|
68,232
|
69,088
|
68,921
|
Turecko |
nová lira
|
TRY
|
11,055
|
11,077
|
11,053
|
10,991
|
10,978
|
11,051
|
10,971
|
USA |
dolar
|
USD
|
19,764
|
19,818
|
19,774
|
19,696
|
19,694
|
19,835
|
19,715
|
Velká Británie |
libra
|
GBP
|
30,434
|
30,441
|
30,327
|
30,182
|
30,017
|
30,268
|
30,264
|
Izrael |
šekel
|
ILS
|
5,445
|
5,461
|
5,452
|
5,43
|
5,431
|
5,468
|
5,435
|
|
|
|
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č.10/2013 (IV/2013)
- Zákon o veřejných zakázkách s komentářem – JUDr. Jiří Nesnídal
- Novela zákona o spotřebitelském úvěru - Ing. Karel Janda
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 5/2013 (IV/2013)
- Finanční leasing nemovitosti – Ing. Eva Sedláková
- Smluvní sankce a daň z příjmů – Ing. Helena Machová
- Změna v DPH – Ing. Zdeněk Kuneš
- Praktické dopady vymezení provozovny pro účely DPH – Ing. Václav Benda
- Prodej podniku – smlouva a účtování – Ing. Vladimír Hruška
- Bilanční kontinuita v účetnictví – Ing. Zdenka Cardová
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 4-5/2013 (III/2013)
- DPH ve stavebnictví a montážní práce – Ing. Luděk Pelcl
- Nemovitosti v účetnictví a daních z příjmů – Ing. Martin Děrgel
- Daň z převodu nemovitostí ve stavebnictví – Ing. Luděk Pelcl
- BOZP ve stavebnictví – prevence rizik - JUDr. Eva Dandová
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 5/2013 (IV/2013)
- Zákoník práce po novém občanském zákoníku (1.) – JUDr. Ladislav Jouza
- Příjmy, které zaměstnanci nezdaňují – Ing. Helena Machová
- OSVČ a trvalý příkaz – Ing. Antonín Daněk
- Práce na směny v nerovnoměrném rozvrhu – JUDr. Ladislav Jouza
- Sleva na dani na vyživovanou manželku v roce 2013 – Ing. Martin Děrgel
- Dovolená při mateřské dovolené –JUDr. Eva Dandová
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 5/2013 (IV/2013)
- Veřejné zakázky – Ing. Karel Janda
- Stalking – JUDr. Jana Drexlerová
- Aktuální změny ve finanční legislativě – Ing. Eduard Komárek
- Obec vykonává státní správu – Ing. Karel Janda
- Sazby DPH u zdravotnických prostředků – Ing. Václav Benda
- Daňové a nedaňové příjmy občanského sdružení (2.) – Jindřiška Plesníková
1000 řešení – měsíčník č. 5/2013 (IV/2013)
- Nemovitosti v daních – Karel Starý
- Veřejné zakázky – Ing. Karel Janda
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 11/2013 (V/2013)
- Zákon o veřejném zdravotním pojištění s komentářem – JUDr. Jiří Nesnídal
- ČÚS č. 020 – Konsolidovaná účetní závěrka - Ing. Vladimír Hruška
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 6-7/2013 (V/2013)
- Operativní leasing nemovitosti
- Daňové řešení zděděné nemovitosti
- Neúčtující plátce a DPH
- Oceňování majetku vlastními náklady
- Výprosa, výpůjčka, zápůjčka a úvěr v NOZ
- Dovolená
- Zdaňování letních brigád
Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 6/2013 (V/2013)
- Dopady a vazby účtové třídy 0 – Dlouhodobý majetek na účetní výkazy
- Paušál v zákonu o daních z příjmů
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 6/2013 (V/2013)
- Dovolená v roce 2013
- Letní brigády
- Nová šance nezaměstnaným
- Daňové zvýhodnění starobních důchodů
Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 6/2013 (V/2013)
- Darovací a kupní smlouva v NOZ
- Přeměna občanských sdružení
- Nezaopatřenost dítěte s pohledu mzdové účetní
- Posuzování zdravotní způsobilosti ke vzdělávání
1000 řešení – měsíčník č. 6/2013 (V/2013)
|
|
|
Zákon o veřejných zakázkách
Je veřejnou zakázkou zakázka uskutečňovaná mezi veřejným nebo dotovaným či sektorovým zadavatelem a dodavatelem? Co odlišuje veřejnou zakázku od jiné zakázky? Jaký je hlavní účel zadávání veřejných zakázek? Vše podstatné o veřejných zakázkách se dočtete v balíčku veřejné zakázky za výhodnou cenu.
-
Veřejné zakázky – příspěvek
měsíčník PVS 5/2013 (A4, 80 str.)
- Zákon o veřejných zakázkách – znění zákona s komentářem
měsíčník Poradce 10/2013 (A5, 272 str.)
- Zákon o veřejných zakázkách - úplné znění zákona
Zákony IV/2013 (A5, 368 str.)
- Občanský zákoník II – nový zákon s komentářem zdarma
BALÍČEK Zákon o veřejných zakázkách obsahuje: PVS 5/2013 - příspěvek + Poradce 10/2013 - zákona s komentářem + Zákony IV/2013 - úplné znění zákona
Cena balíčku je 740 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 375 Kč.
Ušetříte 365 Kč.
Důchodová reforma od 1. ledna 2013
Od ledna 2013 mají zaměstnanci možnost vstoupit do 2. důchodového pilíře, kterým se stalo důchodové spoření. Účast na důchodovém spoření je sice dobrovolná, ale po vstupu již ze systému nelze vystoupit, přičemž je s ní spojena povinost placení pojistného. Co je hlavní úlohou I,II,III důchodového pilíře? Vice nabízíme v našich publikacích.
-
Doplňkové penzijní spoření od r. 2013 - příspěvek
měsíčník DaÚ 2-3/2013 (A4, str. 120)
- Důchodové spoření zaměstnanců – novinka v roce 2013 – příspěvek
měsíčník PaM 2-3/2013 (A4, str.120)
- Příručka mzdové účetní
monotematika (A5, str. 272)
BALÍČEK Důchodová reforma od 1. ledna 2013 obsahuje:
DaÚ2-3/2013 - příspěvek + PaM 2-3/2013 - příspěvek + Příručka mzdové účetní
Cena balíčku je 1015 Kč.
Cena balíčku s 50% slevou 507 Kč.
Ušetříte 508 Kč.
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.
Jen do vyprodání zásob.
Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH a E-MAILOVÉ ADRESE. OBJEDNÁVKY VYŘIZUJEME DO 48 HODIN.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011 |