Em@ilové noviny

 

č. 9/2013

20.4.2013

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

Veřejné zakázky jsou problematikou, kterou dnes najdete v rubrice Téma novin i v rubrice Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají. V rubrice Praktická komunikace najdete příspěvek Věcnost jako zvyk, ve kterém se dočtete, jak se v řídící práci koncentrovat na řešení konkrétních případů a situací.

Rubriky Nejvíce čtená témata a publikace a Připravujeme obsahuje přehled nejnovějších publikací s aktuálními tématy.

Aktuálními tematickými balíčky na tento měsíc jsou – Nemovitosti v daních a Veřejné zakázky.

Srdečně Vás zdravím a těším se na brzké setkání.

Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

 
ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH S KOMENTÁŘEM

Díl 1
Otevírání obálek s nabídkami

§ 71
Otevírání obálek

(1) Pro otevírání obálek s nabídkami (dále jen „obálka“) ustanoví veřejný zadavatel nejméně tříčlennou komisi. Sektorový zadavatel a veřejný zadavatel, kteří zadávají veřejnou zakázku v jednacím řízení bez uveřejnění nebo na základě rámcové smlouvy, nejsou povinni ustanovit komisi pro otevírání obálek a veškerá práva a povinnosti související s otevíráním obálek plní zadavatel. Činí-li komise úkony podle tohoto zákona, platí, že tyto úkony činí jménem zadavatele.
(2) Členové komise jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvěděli v souvislosti se svou účastí v komisi.
(3) Stanoví-li tak veřejný zadavatel, plní funkci komise pro otevírání obálek s nabídkami hodnotící komise.
(4) Zadavatel ani komise nesmí otevřít obálku před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Otevírání obálek musí být zahájeno ihned po uplynutí lhůty pro podání nabídek.
(5) Pokud informace o termínu otevírání obálek nebyla součástí zadávacích podmínek, zadavatel vyrozumí písemně uchazeče o termínu otevírání obálek nejméně 5 pracovních dnů před otevíráním obálek.
(6) Na nabídku podanou po uplynutí lhůty pro podání nabídek se pohlíží, jako by nebyla podána. Zadavatel bezodkladně vyrozumí dodavatele o tom, že jeho nabídka byla podána po uplynutí lhůty pro podání nabídek.
(7) Pokud zadavatel obdrží ve lhůtě pro podání nabídek pouze jednu nabídku, obálka se neotevírá; o této skutečnosti zadavatel bezodkladně vyrozumí uchazeče. To neplatí, pokud zadavatel postupuje podle § 22 odst. 3 a 4, § 23 odst. 4 až 8 a 10 nebo zadává veřejnou zakázku na základě rámcové smlouvy.
(8) Otevírání obálek se mají právo účastnit uchazeči, jejichž nabídky byly zadavateli doručeny ve lhůtě pro podání nabídek, a další osoby, o nichž tak stanoví zadavatel. Zadavatel může po přítomných uchazečích požadovat, aby svou účast při otevírání obálek stvrdili podpisem v listině přítomných uchazečů. Pokud však zadavatel uveřejnil v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího řízení záměr použít jako prostředek hodnocení nabídek elektronickou aukci, koná se otevírání obálek bez přítomnosti uchazečů.
(9) Komise otevírá obálky postupně podle pořadového čísla a kontroluje, zda
a) je nabídka zpracována v požadovaném jazyce a
b) je návrh smlouvy podepsán osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče.
(10) Po provedení kontroly každé nabídky podle odstavce 9 sdělí komise přítomným uchazečům identifikační údaje uchazeče a informaci o tom, zda nabídka splňuje požadavky podle odstavce 9; komise přítomným uchazečům sdělí rovněž informace o nabídkové ceně a informace o údajích z nabídek odpovídající číselně vyjádřitelným dílčím hodnotícím kritériím.
(11) Jestliže nabídka nevyhoví požadavkům podle odstavce 9, komise nabídku vyřadí. Zadavatel bezodkladně vyloučí uchazeče, jehož nabídka byla komisí vyřazena, z účasti v zadávacím řízení. Vyloučení uchazeče včetně důvodů zadavatel bezodkladně písemně oznámí uchazeči.
(12) Je-li veřejná zakázka rozdělena na části podle § 98, použijí se odstavce 9 až 11 obdobně na jednotlivé části veřejné zakázky.

§ 72
Otevírání nabídek podaných v elektronické podobě

(1) Otevřením nabídky podané v elektronické podobě se rozumí zpřístupnění jejího obsahu komisi. Nabídky podané v elektronické podobě otevře komise v době od uplynutí lhůty pro podání nabídek do termínu otevírání obálek podle § 71 odst. 4.
(2) Při zadávání veřejných zakázek v dynamickém nákupním systému podle § 95 provede otevírání nabídek zadavatel a komisi pro otevírání obálek neustanovuje.
(3) Jsou-li zadavateli ve lhůtě pro podání nabídek doručeny jak obálky s nabídkami v listinné podobě, tak i nabídky podané v elektronické podobě, sdělí komise na začátku otevírání obálek přítomným účastníkům údaje podle § 71 odst. 10 o nabídkách podaných v elektronické podobě a poté pokračuje otevíráním obálek podaných v listinné podobě.
(4) Jsou-li zadavateli ve lhůtě pro podání nabídek doručeny pouze nabídky podané v elektronické podobě, otevírání obálek podle § 71 odst. 8 se nemusí konat. O této skutečnosti zadavatel uchazeče bezodkladně vyrozumí.
(5) Komise kontroluje v rámci otevírání nabídek podaných v elektronické podobě kromě náležitostí uvedených v § 71 odst. 9 též, zda je nabídka autentická a zda s datovou zprávou obsahující nabídku nebylo před jejím otevřením manipulováno.
(6) Ustanovení § 71 odst. 1 až 3, § 71 odst. 4 věty první a § 71 odst. 6, 7, 10 až 12 se použijí obdobně.

§ 73
Protokol o otevírání obálek

(1) O otevírání obálek či nabídek podaných v elektronické podobě sepisuje komise protokol o otevírání obálek. U každé nabídky uvede komise údaje sdělované přítomným uchazečům podle § 71 odst. 10.
(2) Otevírá-li komise nabídky podané v elektronické podobě, uvede v protokolu o otevírání obálek kromě náležitostí podle předchozího odstavce rovněž informace o postupu při otevírání nabídek podaných elektronickými prostředky a údaje podle § 72 odst. 5.
(3) Pokud zadavatel uveřejnil v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího řízení záměr použít elektronickou aukci, je povinen v protokolu o otevírání obálek uvést identifikační údaje uchazečů odděleně od ostatních údajů a informací tak, aby bylo zajištěno utajení totožnosti účastníků elektronické aukce.
(4) Protokol o otevírání obálek podepisují všichni přítomní členové komise. Protokol o otevírání obálek se po připojení listiny přítomných uchazečů přikládá k seznamu nabídek. Zadavatel umožní uchazečům na jejich žádost nahlédnout do protokolu o otevírání obálek a pořídit si z něj výpis nebo jeho opis. Nekoná-li se otevírání obálek podle § 72 odst. 4, je zadavatel povinen uchazečům bezodkladně zpřístupnit protokol o otevírání obálek elektronickými prostředky. Pokud zadavatel uveřejnil v oznámení či výzvě o zahájení zadávacího řízení úmysl použít elektronickou aukci, není oprávněn uchazečům zpřístupnit či umožnit nahlédnout do těch částí protokolu, které obsahují identifikační údaje uchazečů.

Komentář k § 71 až 73
  • Otevírání obálek
    Pro otevírání obálek s nabídkami ustanovuje veřejný zadavatel zvláštní komisi, která musí mít nejméně tři členy. Pokud jde o sektorového zadavatele (a také veřejného zadavatele, který zadává veřejnou zakázku na základě rámcové smlouvy), zákon ponechává na jeho vůli, zda komisi ustanoví, či otevře obálky sám. Veřejný zadavatel může rovněž určit, že otevírání obálek provede hodnotící komise. Podle doplnění provedeného zákonem č. 55/2012 Sb. však platí právní domněnka, že všechny úkony komise činí jménem zadavatele.
    Nabídka může být otevřena až po uplynutí lhůty pro podání nabídek. Zákon č. 55/2012 Sb. stanovil tuto lhůtu nově, a to tak, že k otevírání obálek má dojít ihned po uplynutí lhůty pro podání nabídek. Pokud byla nabídka podána až po uplynutí lhůty pro podání nabídek, zákon (§ 71 odst. 6) nově stanoví, že na takovou nabídku se pohlíží, jako by nebyla vůbec podána.
    Zákon č. 55/2012 Sb. dále doplnil § 71 odstavcem 7, ve kterém se stanoví postup v případě, kdy zadavatel obdržel ve lhůtě pro podání nabídek pouze jednu nabídku – obálka s nabídkou se neotevírá.
    V obou uvedených případech zadavatel o této skutečnosti vyrozumí příslušného dodavatele. Ve fázi otevírání nabídek komise ověřuje podle novelizovaného odstavce 9 § 71 pouze,
    • zda je nabídka zpracována v požadovaném jazyce,
    • zda je návrh smlouvy podepsán oprávněnou osobou.
    Otevírání obálek by se mělo dít za účasti uchazečů, kteří podali nabídky (pochopitelně za předpokladu, že tito uchazeči mají zájem se otevírání obálek zúčastnit). Po otevření jednotlivých obálek s nabídkami je komise povinna sdělit přítomným uchazečům, zda příslušná nabídka vyhověla oběma výše uvedeným požadavkům. Kromě toho komise přítomným uchazečům sdělí informaci o nabídkové ceně, po novele provedené zákonem č. 55/2012 Sb. také informace o údajích z nabídek podle dílčích hodnotících kritérií (pouze těch, jež lze vyjádřit číselně). Pokud hodnotící komise zjistí, že nabídka požadavkům nevyhověla, vyřadí ji. Zadavatel takového uchazeče bezodkladně vyloučí z účasti na zadávacím řízení.
  • Otevírání nabídek podaných v elektronické podobě
    Po novele provedené zákonem č. 55/2012 Sb. se u takto podaných nabídek za otevření nabídky považuje zpřístupnění jejího obsahu komisi. Mělo by se tak stát v době mezi koncem lhůty pro podání nabídek a zahájením otevírání obálek s nabídkami podanými v listinné podobě. V případě podání nabídek v elektronické podobě se příslušné údaje sdělí účastníkům otevírání obálek na počátku otevírání obálek. Výjimku z obecné povinnosti realizovat otevírání obálek může zadavatel využít tehdy, jestliže ve lhůtě pro podání nabídek obdrží pouze nabídky podané elektronickými prostředky. V takovém případě je povinen o této skutečnosti informovat uchazeče a následně jim zpřístupnit protokol o otevírání nabídek podaných v elektronické podobě.
    Komise v rámci otevírání nabídek podaných v elektronické podobě kontroluje navíc dvě skutečnosti:
    1. zda je nabídka autentická a
    2. zda s jejím obsahem nebylo manipulováno.
  • Protokol o otevírání obálek
    Jak o otevírání obálek, tak i nabídek podaných v elektronické podobě je nezbytné sepsat protokol, který musí být podepsán všemi přítomnými členy hodnotící komise. Obsahové náležitosti protokolu stanoví § 71 odst. 10. U nabídek podaných v elektronické podobě se do protokolu navíc uvede informace o postupu při otevírání těchto nabídek.
    Zákon č. 179/2010 Sb. doplnil povinnost zadavatele v případě použití elektronické aukce přijmout opatření k utajení totožnosti účastníků této aukce. Zadavatel je povinen umožnit uchazečům na jejich žádost do protokolu nahlédnout, popř. si z něj pořídit výpis či opis.


(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku Poradce 10/2013)


VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

Je veřejnou zakázkou zakázka uskutečňovaná mezi veřejným, dotovaným či sektorovým zadavatelem a dodavatelem? Co odlišuje veřejnou zakázku od jiné zakázky? Jaký je hlavní účel zadávání veřejných zakázek?

Veřejnou zakázkou na stavební práce

se rozumí veřejná zakázka, jejímž předmětem je (§ 9):
  • provedení stavebních prací, které se týkají některé z činností uvedených v příloze č. 3 zákona o veřejných zakázkách, a s nimi související projektová nebo inženýrská činnost,
  • zhotovení stavby, která je jako celek schopna plnit samostatnou ekonomickou nebo technickou funkci,
  • poskytnutí dodávek či služeb nezbytných k provedení výše uvedených stavebních prací nebo výše uvedeného zhotovení stavby,
  • rovněž dodání stavební práce pořizované s využitím zprostředkovatelských nebo podobných služeb, které zadavateli poskytuje jiná osoba.


Veřejné zakázky na služby
Zatímco veřejné zakázky na dodávky a stavební práce jsou definovány pozitivním výčtem, není tento přístup možný u veřejných zakázek na služby, které představují velmi rozsáhlou a rychle se rozvíjející oblast. V zákoně jsou vymezeny pouze negativně (§ 10). Za veřejné zakázky na služby jsou tak považovány jakékoliv veřejné zakázky, které nejsou veřejnými zakázkami na dodávky či veřejnými zakázkami na stavební práce. Tím je zajištěno, že uvedené tři druhy veřejných zakázek pokrývají veškerá v úvahu přicházející plnění. Za službu tak může být pro účely zákona považováno i plnění, které by obecně za službu považováno nebylo.

Veřejnou zakázkou na služby je též veřejná zakázka, jejímž předmětem je kromě poskytnutí služeb rovněž:
  • poskytnutí dodávky, pokud předpokládaná hodnota poskytovaných služeb je vyšší než předpokládaná hodnota poskytované dodávky,
  • provedení stavebních prací, pokud tyto stavební práce nejsou základním účelem veřejné zakázky, avšak jejich provedení je nezbytné ke splnění veřejné zakázky na služby.


Veřejná zakázka v oblasti obrany nebo bezpečnosti
je novým druhem veřejné zakázky
vneseným do zákona o veřejných zakázkách novelizujícím zákonem č. 258/2011 Sb. Charakteristika tohoto druhu veřejné zakázky je předmětem § 10a. Jeho obsah i formulace v něm použité vychází z textu směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/ 81/ES ze dne 13. července 2009 o koordinaci postupů při zadávání některých zakázek na stavební práce, dodávky a služby zadavateli v oblasti obrany a bezpečnosti a o změně směrnic 2004/17/ ES a 2004/18/ES.

Veřejnou zakázkou v oblasti obrany nebo bezpečnosti je veřejná zakázka, jejímž předmětem jsou:
  • dodávky vojenského materiálu, jeho součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
  • dodávky citlivého materiálu, jeho součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
  • stavební práce, dodávky či služby přímo související s dodávkami vojenského materiálu nebo citlivého materiálu, jejich součástí, náhradních dílů a dílčích částí,
  • stavební práce či služby pro výhradně vojenské účely,
  • citlivé stavební práce či citlivé služby.


V případě dodávek, stavebních prácí a služeb souvisejících s vojenským materiálem jde zejména o zařízení nutná pro údržbu vojenského materiálu, opravy a servis vojenského materiálu nebo stavbu zkušebních a testovacích zařízení pro takový vojenský materiál. Mezi dodávkami, stavebními pracemi a službami a vojenským vybavením musí být bezprostřední souvislost. Tato souvislost vyplývá z účelu nebo podmínek použití vojenského vybavení. Může se týkat celého životního cyklu vojenského vybavení. Tato zásada platí obdobně i pro dodávky, stavební práce a služby související s citlivým materiálem, kdy musí existovat taktéž bezprostřední souvislost s citlivým materiálem. Stavební práce a služby výhradně pro vojenské účely nejsou bezprostředně spojeny s vojenským materiálem, ale mají specifický vojenský účel. Tyto stavební práce a služby se musí týkat výhradně plnění určených pro vojenské užití (např. transport jednotek ozbrojených sil).

Veřejným zadavatelem
jsou (§ 2 odst. 2):
  • Česká republika - její organizační složky,
  • státní příspěvkové organizace,
  • územní samosprávné celky (kraje, obce), v případě hlavního města Prahy a statutárních měst i jednotlivé městské obvody či městské části,
  • příspěvkové organizace zřízené územním samosprávným celkem,
  • jiné právnické osoby založené nebo zřízené za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu, které nemají průmyslovou nebo obchodní povahu a jsou financovány převážně státem nebo jiným veřejným zadavatelem nebo jsou jimi ovládány.


Jako příklad veřejného zadavatele – tzv. jiné osoby – je možné uvést Fond národního majetku České republiky, Českou konsolidační agenturu, Českou národní banku, Český rozhlas, Českou televizi či Pozemkový fond České republiky. I v těchto případech se však musí přihlédnout k tomu, zda jsou naplněny všechny zákonné podmínky.

Dotovaným zadavatelem
je právnická nebo fyzická osoba,
která zadává veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků poskytnutých veřejným zakladatelem (§ 2 odst. 3). Je rovnocenné, zda tyto peněžní prostředky jsou poskytnuty veřejným zadavatelem dotovanému zadavateli přímo nebo prostřednictvím třetí osoby, případně i prostřednictvím více třetích osob (tzv. řetězení). Musí se jednat o nenávratné poskytnutí peněžních prostředků. Poskytnutí půjčky nebo úvěru není nenávratným poskytnutím peněz, a to ani v případě, kdy půjčku nebo úvěr poskytl veřejný zadavatel. Dotovaný zadavatel musí tyto peněžní prostředky využít buď na provedení stavebních prací, které se týkají některé z činností uvedených v příloze č. 3 zákona o veřejných zakázkách, nebo na provedení stavebních prací týkající se vymezených druhů staveb (stavby pro veřejné účely, např. zdravotnická zařízení, sportovní zařízení, administrativní stavby) nebo na služby související s takovými veřejnými zakázkami na stavební práce. Současně však musí předpokládaná hodnota takové veřejné zakázky dosáhnout či přesáhnout finanční limit stanovený nařízením vlády č. 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách, o vymezení zboží pořizovaného Českou republikou – Ministerstvem obrany, pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných zakázkách v eurech na českou měnu, ve znění pozdějších předpisů.

Sektorovým zadavatelem
je
podle § 2 odst. 6 osoba:
  • která vykonává některou z relevantních činností uvedenou v § 4 a vykonává ji na základě zvláštního či výhradního práva; touto relevantní činností se rozumí například činnost v odvětví plynárenství, teplárenství, elektroenergetiky, vodárenství apod.,
  • nad kterou může veřejný zadavatel přímo či nepřímo uplatňovat dominantní vliv. Dominantní vliv nad sektorovým zadavatelem veřejný zadavatel uplatňuje v případě, že:
    • disponuje většinou hlasovacích práv sám či na základě dohody s jinou osobou,
    • jmenuje či volí více než polovinu členů v jejím statutárním, správním, dozorčím či kontrolním orgánu.
Základním předpokladem pro postavení právnické nebo fyzické osoby jako sektorového zadavatele je výkon některé z relevantních činností vymezených v § 4.
Sektorový zadavatel bývá v praxi též označován jako síťový nebo odvětvový zadavatel.

Centrální zadavatel
Zavedení institutu centrálního zadavatele umožňuje veřejným, dotovaným i sektorovým zadavatelům pořizovat zboží, služby či stavební práce
jeho prostřednictvím, aniž by sami museli podstupovat zadávací řízení. To je úkolem centrálního zadavatele. Centrálním zadavatelem (§ 3) může být výhradně veřejný zadavatel, přičemž zákon dále neomezuje, která osoba centrálním zadavatelem bude. Zadavatelé uzavírají s centrálním zadavatelem před zahájením centralizovaného zadávání smlouvu, ve které upraví podmínky související s centralizovaným zadáváním. Zákon o veřejných zakázkách vymezuje dva základní druhy centralizovaného zadávání. V prvém případě pořizuje v zadávacím řízení centrální zadavatel dodávky či služby, které následně „přeprodává“ bez navýšení ceny zadavatelům. Tento postup není možné aplikovat u veřejných zakázek na stavební práce. Ve druhém případě podstupuje centrální zadavatel zadávací řízení na účet zadavatelů. To znamená, že zadavatelé centrálního zadavatele zmocní či jiným způsobem pověří k realizaci zadávacího řízení. V tomto případě je přípustné, aby centrální zadavatel pořizoval pro zadavatele zboží, služby i stavební práce. Zadavatelé, kteří pořizují zboží, služby či stavební práce prostřednictvím centrálního zadavatele, sami nepodstupují zadávací řízení, ale toto zadávací řízení podstupuje centrální zadavatel místo nich. Odpovědnost za řádný průběh celého zadávacího řízení nese tedy centrální zadavatel.

(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku PVS 5/2013)


 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
POVINNOST PROKÁZÁNÍ KVALIFIKACE

Obchodní společnost Krásné zahrady, spol. s r. o., má zájem o získání veřejné zakázky na udržování a zvelebování městské zeleně v městě XYZ. Město XYZ jako veřejný zadavatel připravuje vypsání veřejné zakázky formou otevřeného řízení. Součástí oznámení o zahájení zadávacího řízení bude i stanovení povinnosti uchazečů o prokázání potřebné kvalifikace pro úspěšné zvládnutí úkolů vyplývajících z vyhlášené veřejné zakázky. Jaké druhy kvalifikačních předpokladů pro získání veřejné zakázky bude pravděpodobně muset obchodní společnost prokazovat?
Obec jako veřejný zadavatel je oprávněna požadovat od uchazečů o získání veřejné zakázky prokázání kvalifikačních předpokladů pro její úspěšné zvládnutí. Na základě takto získaných informací veřejný zadavatel posoudí schopnost uchazeče efektivně realizovat předmět veřejné zakázky. Oprávněnost veřejného zadavatele k požadování prokázání kvalifikačních předpokladů je dána ustanoveními § 50 a násl. zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“). Zadavatel bude od uchazeče požadovat prokázání:
– základních kvalifikačních předpokladů,
– profesních kvalifikačních předpokladů,
– technických kvalifikačních předpokladů,
– ekonomické a finanční způsobilosti pro splnění příslušné veřejné zakázky.
Lhůta pro prokázání těchto kvalifikačních předpokladů bude shodná se lhůtou pro podání nabídky účasti v řízení o veřejné zakázce.

ZÁKLADNÍ KVALIFIKAČNÍ PŘEDPOKLADY A ZPŮSOB JEJICH PROKÁZÁNÍ

Podnikatel Martin Janoušek se hodlá přihlásit do řízení o veřejné zakázce na rekonstrukci sociálního zařízení v budově městského úřadu v …… Vypsání veřejné zakázky formou otevřeného řízení se očekává během měsíce. Jaké základní kvalifikační předpoklady jsou podmínkou pro zařazení do řízení o přidělení veřejné zakázky a jak se prokazují?
Základní kvalifikační předpoklady pro účast v řízení o veřejné zakázce vypsané veřejným zadavatelem formou otevřeného řízení jsou shodné pro všechny takto vyhlášené veřejné zakázky bez ohledu na jejich technický charakter. Základní kvalifikační předpoklady splňuje uchazeč,
– který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný ve prospěch organizované zločinecké skupiny, trestný čin účasti na organizované zločinecké skupině, legalizace výnosů z trestné činnosti, podílnictví, přijetí úplatku, podplacení, nepřímého úplatkářství, podvodu, úvěrového podvodu, včetně případů, kdy jde o přípravu nebo pokus nebo účastenství na takovém trestném činu, nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; prokazuje se výpisem z evidence Rejstříku trestů,
– který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem jeho podnikání nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; prokazuje se výpisem z evidence Rejstříku trestů,
– který v posledních 3 letech nenaplnil skutkovou podstatu jednání nekalé soutěže formou podplácení,
– vůči jehož majetku neprobíhá nebo v posledních 3 letech neproběhlo insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku,
– u něhož nebyl insolvenční návrh zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolventního řízení,
– u něhož nebyl konkurs zrušen pro nedostatek majetku,
– na jehož majetek nebyla zavedena nucená správa,
– který není v likvidaci,
– který nemá v evidenci daní vedené daňové nedoplatky; prokazuje se potvrzením věcně a místně příslušného územního pracoviště finančního úřadu,
– který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění,
– který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti; prokazuje se potvrzením místně příslušné okresní správy sociálního zabezpečení, v hlavním městě Praze potvrzením Pražské správy sociálního zabezpečení,
– který není veden v rejstříku osob se zákazem plnění veřejných zakázek,
– kterému nebyla v posledních třech letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce.
Kvalifikační předpoklady, u nichž není uveden způsob prokázání, prokazuje uchazeč svým čestným prohlášením.

VYŘAZENÍ NABÍDKY

Obchodní společnost Pošumavská stavební, s. r. o., podala nabídku na účast v řízení o veřejné zakázce, kterou obec Dolní vypsala na zateplení budovy základní školy, jejímž je zřizovatelem. Byla to první veřejná zakázka, o jejíž získání se ucházela. Neměla dosud žádné zkušenosti v této oblasti. Nedokázala ani odhadnout, s jakými cenovými nabídkami přijdou ostatní zájemci. Podala proto dvě nabídky lišící se cenou a dobou záruky. Současně vyhověla návrhu obchodní společnosti Modernizace domů a bytů, a. s., která byla jedním z dalších uchazečů o získání této zakázky, aby se stala jejím subdodavatelem některých speciálních prací při zateplení ploché střechy školy. Zadavatel po otevření obálek a zjištění těchto skutečností nabídky obchodní společnosti vyřadil a obchodní společnost vyloučil z účasti v zadávacím řízení.
Byla obec jako veřejný zadavatel oprávněna k tomuto postupu?

Postup obce byl plně v souladu s ustanoveními zákona o veřejných zakázkách. Uchazeč o získání veřejné zakázky může podat pouze jednu nabídku (§ 69 odst. 1 zákona o veřejných zakázkách). Uchazeč, který podal vlastní nabídku v zadávacím řízení veřejné zakázky, nesmí být současně subdodavatelem jiného uchazeče o tutéž veřejnou zakázku, který prostřednictvím subdodavatele prokazuje své profesní kvalifikační předpoklady (§ 69 odst. 2 zákona o veřejných zakázkách). Obchodní společnost svým postupem uvedené zákonné zásady porušila. Vyřazení obchodní společnosti ze zadávacího řízení bylo nejen oprávněným postupem zadavatele, bylo jeho povinností. Uchazeče o tomto svém rozhodnutí zadavatel bez zbytečného časového odkladu písemně informuje. Součástí rozhodnutí o vyloučení z dalšího zadávacího řízení je uvedení důvodu. Tím je protiprávní jednání uchazeče.


(Více na toto téma najdete v měsíčníku PVS 5/2013)

 

 
 
P6 AKTUAL

 
Částka číslo 43/2013 ze dne 12.4.2013
93/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 294/2005 Sb., o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu a změně vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů
94/2013 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce


Částka číslo 44/2013 ze dne 16.4.2013
95/2013 SděleníStátní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků nových voleb do zastupitelstev obcí konaných dne 13. dubna 2013

Částka číslo 45/2013 ze dne 22.4.2013
96/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 275/2000 Sb., kterou se provádí zákon č. 122/2000 Sb., o ochraně sbírek muzejní povahy a o změně některých dalších zákonů
97/2013 Sdělení Českého statistického úřadu o ukončení povinného používání Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF)

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
VĚCNOST JAKO ZVYK

V řídící práci se vždy koncentrujte na řešení konkrétních případů a situací
a za tímto účelem zkoumejte obsah problému. Jděte pragmaticky do hloubky s tím záměrem, že výsledkem vašeho počínaní musí být nalezení cesty k vyřešení úkolu. Prostředky (trochu hrubě řečeno lidský i hmotný materiál) máte k dispozici a musíte je umět maximálně využít. Ne však za každou cenu, protože vždy existují určité hranice nebo limity, dané prostředím a podmínkami, v nichž působíte. Tato omezení musíte vždy vnímat a desetkrát si rozmyslete, jestli máte mandát k jejich narušení. Omyly se odpouštějí málokdy a vaší omluvou nebude ani to, že jste měli ten nejlepší úmysl.

Související okolnosti
hrají hodně důležitou roli a někdy bývají rozhodujícími činiteli na misce vah úspěchu nebo zatracení. Proto fázi před konečným rozhodnutím věnujte dle možností hodně (co nejvíce) času, můžete tak předejít komplikacím a vyhnete se nepříjemným nervním stavům.

Dávejte si pozor na to, abyste do podrobností nezacházeli až příliš. Klidně se může stát, že se v nich ztratíte a zároveň vám unikne podstata. Proto princip komplexnosti pohledu platí vždy a za všech okolností.

Nikdy samozřejmě nelze úvahou postihnout všechny vlivy a možné skutečnosti, které by mohly nastat. Na druhou stranu nemůže být vedoucí až příliš bázlivý a přemýšlet, co by se stalo, kdyby…… Určité výchozí parametry jsou stanoveny a všeobecná odborná analýza je základem úspěchu. V některých situacích je opravdu lepší nechat běh věcí příštích vývoji a nezabývat se problémy, které nenastaly a možná ani vůbec nenastanou. A pokud se přece jen objeví, pak s chutí do jejich řešení, i kvůli nim tady jste.

Abyste se nedostali do zbytečného stresu, hlídejte si čas, který máte k dispozici. Rámcový hodinový nebo minutový rozvrh, bleskově provedený, je téměř nutností, jinak můžete snadno a lehce způsobit všeobecný chaos, který půjde na vaši hlavu. Považujte si situací, kdy máte pracovní čas takzvaně volný, nestává se to často. Dokážete-li Váš řídící čas optimalizovat, jste na dobré cestě.

Otravující balast zbytečností
Připouštějte pouze věcné námitky. Vedoucí musí velmi bedlivě pozorovat slovní projev diskutujícího a s ohledem na charakter řešeného problému dokázat odhadnout, která diskuse je věcná a podnětná a která již naopak zdržující.

Lidé mívají potřebu se „vymluvit“ a porada k tomu bývá někdy vhodným a vítaným prostředkem, pokud se tomuto jejich počínání včas neučiní rázná přítrž. Jiní se zase rádi poslouchají a čas se nenápadně ztrácí v nenávratnu, aniž byl učiněn krok vpřed. V každém případě však vznikají, nejen ty časové, ztráty, které se pak někdy jen s obtížemi dohánějí. Proto se někdy nebojte více či méně důrazně říci něco na způsob: „Dobře, vraťme se k ………..“ Nehleďte na to, jestli se to adresátovi líbí nebo ne.

Oddechovky
Pro uvolnění klimatu na pracovišti a vytvoření určité pohody doporučuji alespoň jednou až dvakrát v roce uspořádat poradu, jejíž náplní primárně nebude řešení pracovních záležitostí, ale téma tak trochu „z jiného soudku“ (například blížící se období dovolených nebo vánočních svátků). Nicméně i při takovém relaxačním posezení nemusíte pracovní témata úplně vypustit, okrajově můžete s trochou byť i uměle vytvořené pohody zmínit něco, co se podařilo nebo co všechny teprve čeká. Účelem takového posezení je však navodit uvolněnější atmosféru. Lidé jsou rádi, když se jim čas od času něco líbivého předestře, vnitřně se aspoň dočasně upokojí, když uslyší něco pozitivního, protože s očekáváním, napětím a obavami se – s trochou nadsázky – žije celý pracovní život. Kultivovaně lze rovněž využít třeba i oslav narozenin některého člena kolektivu.

Každý diskusní příspěvek
či poznámka by měly mít takříkajíc „hlavu a patu“ ve smysluplnosti řečeného. Diskusní poznámky musí být podnětné a přínosné, musí jít k věci, konstruktivně poukazovat na sebe i na druhé, upozorňovat na možnosti, rezervy, varianty řešení. Zdánlivě na první pohled nepatrná zmínka může mít ve svých důsledcích až kolosální dopad, využije-li se správně. Pokud je hovořeno k věci, pak naslouchejte každému slovu a vždy nechte diskutujícího domluvit až do konce. Získáváte tím informace, ke kterým byste se jinak třeba vůbec nedostali a které pro Vás mohou mít (nyní nebo později) svoji cenu.

Aby byl výsledek projednávání opravdovým posunem žádoucím směrem, můžete ještě před rozhodující fází jednání požádat jednotlivé členy kolektivu o jejich osobní názor či pohled na řešenou záležitost, a to buď od každého povinně nebo dobrovolně – záleží na okolnostech tak, abyste měli určitý časový prostor na předběžné vyhodnocení, na jehož základě pak budete finálně rozhodovat.

Bonmot
si můžeme vyložit třeba jako vtipné slovo či určitou slovní pikantérii, rčení nebo také úsloví, někdy doplněné citátem nebo satirickým podtextem. Takový bonmot může být dozajista vítaným zpestřením porady či jednání a pro svůj charakter je spíše oblíben než neoblíben. Jako vše, tak ani bonmot nesmí být používán často a ne každý má pro jeho použití patřičné vlohy. Pokud se bonmotu použije nevhodným způsobem, působí řečník směšně až trapně.

Bonmoty však mají i svoje negativa. Často odvádějí od podstaty, nedávají přímou odpověď na přímou otázku, nejdou k jádru věci. A právě tu odpověď chtějí pracovníci slyšet.

Soukromé vyhodnocení
Po skončení složitého a náročného úkolu doporučuji někdy provést takové malé osobní vyhodnocení, retropohled na to, zda se úkol povedl podle zadání a představ, na vyhodnocování těch „malých“ zpravidla čas není. Sedněte si v kanceláři a určitou dobu se nenechte rušit, vyhodnoťte, jak se záměr podařilo naplnit, které vaše kroky byly správné a které situace jste naopak mohl vyřešit jinak. Krátká rozvaha a letmý pohled do nedávno minulého vám ještě naposledy přiblíží to, co se pod vaším vedením událo, a buď umocní pocit spokojenosti nebo také nastíní směr použitelný v budoucnu. Symbolicky tím uzavřete jeden kruh předtím, než otevřete další.

Zvyk je v životě člověka velmi důležitý,
protože vůle usměrňuje počínání. Zvyknout si lze na všechno, stačí jen si danou skutečnost uvědomit a podle ní pak i jednat. Stanou-li se věcnost a praktičnost součástí vaší každodenní praxe, zbavíte se zbytečností, které zdržují vás i ostatní, ušetříte čas a více si vylepšíte vaši pověst. Racionální pohled je základem smysluplných úvah, bez kterých nelze dosáhnout úspěchu, jenž je cílem veškerého snažení. Proto uvažte, zda léty zažité zvyky neobtěžují vás nebo vaše okolí a žádoucí změně se nebraňte. I starého psa lze naučit novým kouskům – musí však chtít. Setrvávání v nesprávném je projevem slabosti a povahové nevyrovnanosti.

Ing. Antonín Daněk

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 
22. dubna Pondělí (za sobotu 20. 4.) Daně z příjmů – plátce Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za březen 2013
(38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
Sociální pojištění – OSVČ Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za březen 2013
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za březen 2013
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Sociální pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za březen 2013
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za březen 2013
(§ 9 odst. 3 a 4 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za březen 2013
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za březen 2013
(§ 25 odst. 3 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
Důchodové spoření – zaměstnavatel Odvod záloh na důchodové spoření za účastnící se zaměstnance za březen 2013
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
Podání hlášení (elektronické) k záloze na pojistné na důchodové spoření za březen 2013
(§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
(§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
25. dubna
Čtvrtek
DPH Podání přiznání a zaplacení DPH za březen nebo za I. čtvrtletí 2013 u plátců
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Předložení výpisu z evidence za březen nebo I. čtvrtletí 2013 u plátce, který uskutečnil nebo přijal zdanitelné plnění v režimu přenesení daňové povinnosti
(§ 92a odst. 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2013, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední osobou) a poskytnutí služby (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 až 7 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za březen 2013, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 101 odst. 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) identifikované osoby za březen 2013, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
30. dubna
Úterý
Daně z příjmů - plátce Odvod „srážkové“ daně sražené v březnu 2013 a hlášení plátce o této dani sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze zaměstnání do 5 000 Kč)
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
Zdravotní pojištění – OSVČ Odvod zajištění daně sraženého v březnu 2013 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o tomto zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
Zákonné pojištění úrazu Odvod pojistného zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za II. čtvrtletí 2013
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o zákonném pojištění odpovědnosti zam.)
Soc. poj. – zaměstnavatel Povinnost všech zaměstnavatelů uzavřít evidenční listy důchodového pojištění (ELDP) zaměstnanců účastných důchodového pojištění za rok 2012
(§ 38 odst. 4 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění soc. zabezpečení)
Sociální pojištění – OSVČ Podání kopie plné moci k zastupování "poradcem" zpracovávajícím daňové přiznání, při odkladu termínu podání přiznání za rok 2012 do 1. 7. 2013
(§ 15 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
Zdravotní pojištění – OSVČ Podání kopie plné moci k zastupování "poradcem" zpracovávajícím daňové přiznání, při odkladu termínu podání přiznání za rok 2012 do 1. 7. 2013
(§ 24 odst. 2 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název krajiny Název měny Měna 11.4. 12.4. 15.4. 16.4. 17.4. 18.4. 19.4.
Austrálie dolar AUD 20,893 20,865 20,574 20,438 20,371 20,485 20,378
Brazílie real BRL 10,023 10,017 10,017 9,925 9,914 9,878 9,797
Bulharsko lev BGN 13,258 13,225 13,223 13,229 13,22 13,229 13,221
Čína renminbi CNY 3,19 3,201 3,196 3,186 3,191 3,209 3,192
Dánsko koruna DKK 3,478 3,469 3,469 3,47 3,468 3,471 3,468
EMU euro EUR 25,93 25,865 25,865 25,87 25,855 25,875 25,855
Filipíny peso PHP 48,183 48,043 47,954 47,656 47,662 48,12 47,921
Hongkong dolar HKD 2,546 2,553 2,547 2,537 2,537 2,555 2,539
Chorvatsko kuna HRK 3,403 3,398 3,398 3,398 3,396 3,398 3,404
Indie rupie INR 36,385 36,276 36,255 36,404 36,325 36,728 36,573
Indonesie rupie IDR 2,037 2,04 2,036 2,027 2,028 2,042 2,03
Japonsko jen JPY 19,885 19,962 20,236 20,14 20,104 20,153 19,861
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,218 2,219 2,181 2,153 2,149 2,165 2,155
Jižní Korea won KRW 1,751 1,754 1,766 1,767 1,762 1,771 1,761
Kanada dolar CAD 19,579 19,59 19,373 19,281 19,196 19,365 19,235
Litva litas LTL 7,51 7,491 7,491 7,492 7,488 7,494 7,488
Lotyšsko lat LVL 36,995 36,918 36,918 36,925 36,909 36,954 36,925
Maďarsko forint HUF 8,706 8,78 8,785 8,774 8,778 8,683 8,668
Malajsie ringgit MYR 6,512 6,514 6,501 6,479 6,499 6,539 6,494
Mexiko peso MXN 1,634 1,643 1,63 1,619 1,614 1,628 1,612
MMF SDR XDR 29,796 29,832 29,803 29,7 29,709 29,846 29,69
Norsko koruna NOK 3,468 3,457 3,448 3,438 3,422 3,413 3,404
Nový Zéland dolar NZD 17,127 17,04 16,751 16,719 16,68 16,743 16,699
Polsko zlotý PLN 6,305 6,302 6,288 6,285 6,284 6,288 6,306
Rumunsko nové leu RON 5,901 5,892 5,903 5,911 5,915 5,916 5,919
Rusko rubl RUB 64,104 63,872 63,006 62,906 62,565 62,765 62,599
Singapur dolar SGD 15,983 16,014 15,983 15,942 15,946 16,062 15,954
Švédsko koruna SEK 3,119 3,102 3,09 3,086 3,052 3,044 3,038
Švýcarsko frank CHF 21,277 21,264 21,292 21,267 21,287 21,276 21,233
Thajsko baht THB 68,071 68,26 68,009 68,012 68,232 69,088 68,921
Turecko nová lira TRY 11,055 11,077 11,053 10,991 10,978 11,051 10,971
USA dolar USD 19,764 19,818 19,774 19,696 19,694 19,835 19,715
Velká Británie libra GBP 30,434 30,441 30,327 30,182 30,017 30,268 30,264
Izrael šekel ILS 5,445 5,461 5,452 5,43 5,431 5,468 5,435

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník č.10/2013 (IV/2013)
  • Zákon o veřejných zakázkách s komentářemJUDr. Jiří Nesnídal
  • Novela zákona o spotřebitelském úvěru - Ing. Karel Janda

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 5/2013 (IV/2013)
  • Finanční leasing nemovitostiIng. Eva Sedláková
  • Smluvní sankce a daň z příjmůIng. Helena Machová
  • Změna v DPHIng. Zdeněk Kuneš
  • Praktické dopady vymezení provozovny pro účely DPHIng. Václav Benda
  • Prodej podniku – smlouva a účtování Ing. Vladimír Hruška
  • Bilanční kontinuita v účetnictvíIng. Zdenka Cardová

Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 4-5/2013 (III/2013)
  • DPH ve stavebnictví a montážní práceIng. Luděk Pelcl
  • Nemovitosti v účetnictví a daních z příjmůIng. Martin Děrgel
  • Daň z převodu nemovitostí ve stavebnictvíIng. Luděk Pelcl
  • BOZP ve stavebnictví – prevence rizik - JUDr. Eva Dandová

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 5/2013 (IV/2013)
  • Zákoník práce po novém občanském zákoníku (1.)JUDr. Ladislav Jouza
  • Příjmy, které zaměstnanci nezdaňují Ing. Helena Machová
  • OSVČ a trvalý příkazIng. Antonín Daněk
  • Práce na směny v nerovnoměrném rozvrhuJUDr. Ladislav Jouza
  • Sleva na dani na vyživovanou manželku v roce 2013 Ing. Martin Děrgel
  • Dovolená při mateřské dovolenéJUDr. Eva Dandová

Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 5/2013 (IV/2013)
  • Veřejné zakázky Ing. Karel Janda
  • StalkingJUDr. Jana Drexlerová
  • Aktuální změny ve finanční legislativě Ing. Eduard Komárek
  • Obec vykonává státní správuIng. Karel Janda
  • Sazby DPH u zdravotnických prostředkůIng. Václav Benda
  • Daňové a nedaňové příjmy občanského sdružení (2.)Jindřiška Plesníková

1000 řešení – měsíčník č. 5/2013 (IV/2013)
  • Nemovitosti v daníchKarel Starý
  • Veřejné zakázky Ing. Karel Janda

PŘIPRAVUJEME

Poradce, měsíčník č. 11/2013 (V/2013)
  • Zákon o veřejném zdravotním pojištění s komentářem JUDr. Jiří Nesnídal
  • ČÚS č. 020 – Konsolidovaná účetní závěrka - Ing. Vladimír Hruška

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 6-7/2013 (V/2013)
  • Operativní leasing nemovitosti
  • Daňové řešení zděděné nemovitosti
  • Neúčtující plátce a DPH
  • Oceňování majetku vlastními náklady
  • Výprosa, výpůjčka, zápůjčka a úvěr v NOZ
  • Dovolená
  • Zdaňování letních brigád

Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 6/2013 (V/2013)
  • Dopady a vazby účtové třídy 0 – Dlouhodobý majetek na účetní výkazy
  • Paušál v zákonu o daních z příjmů

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 6/2013 (V/2013)
  • Dovolená v roce 2013
  • Letní brigády
  • Nová šance nezaměstnaným
  • Daňové zvýhodnění starobních důchodů

Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 6/2013 (V/2013)
  • Darovací a kupní smlouva v NOZ
  • Přeměna občanských sdružení
  • Nezaopatřenost dítěte s pohledu mzdové účetní
  • Posuzování zdravotní způsobilosti ke vzdělávání

1000 řešení – měsíčník č. 6/2013 (V/2013)
  • Dovolená
  • Letní brigády

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
Zákon o veřejných zakázkách
Je veřejnou zakázkou zakázka uskutečňovaná mezi veřejným nebo dotovaným či sektorovým zadavatelem a dodavatelem? Co odlišuje veřejnou zakázku od jiné zakázky? Jaký je hlavní účel zadávání veřejných zakázek? Vše podstatné o veřejných zakázkách se dočtete v balíčku veřejné zakázky za výhodnou cenu.

  • Veřejné zakázky – příspěvek
    měsíčník PVS 5/2013 (A4, 80 str.)
  • Zákon o veřejných zakázkách – znění zákona s komentářem
    měsíčník Poradce 10/2013 (A5, 272 str.)
  • Zákon o veřejných zakázkách - úplné znění zákona
    Zákony IV/2013 (A5, 368 str.)
  • Občanský zákoník II nový zákon s komentářem         zdarma

BALÍČEK Zákon o veřejných zakázkách obsahuje: PVS 5/2013 - příspěvek + Poradce 10/2013 - zákona s komentářem + Zákony IV/2013 - úplné znění zákona

Cena balíčku je 740 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 375 Kč.
Ušetříte 365 Kč.

Důchodová reforma od 1. ledna 2013
Od ledna 2013 mají zaměstnanci možnost vstoupit do 2. důchodového pilíře, kterým se stalo důchodové spoření. Účast na důchodovém spoření je sice dobrovolná, ale po vstupu již ze systému nelze vystoupit, přičemž je s ní spojena povinost placení pojistného. Co je hlavní úlohou I,II,III důchodového pilíře? Vice nabízíme v našich publikacích.

  • Doplňkové penzijní spoření od r. 2013 - příspěvek
    měsíčník DaÚ 2-3/2013 (A4, str. 120)
  • Důchodové spoření zaměstnanců – novinka v roce 2013 – příspěvek
    měsíčník PaM 2-3/2013 (A4, str.120)
  • Příručka mzdové účetní
    monotematika (A5, str. 272)

BALÍČEK Důchodová reforma od 1. ledna 2013 obsahuje: DaÚ2-3/2013 - příspěvek + PaM 2-3/2013 - příspěvek + Příručka mzdové účetní

Cena balíčku je 1015 Kč.
Cena balíčku s 50% slevou 507 Kč.
Ušetříte 508 Kč.

Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.

Jen do vyprodání zásob.


Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH a E-MAILOVÉ ADRESE.
OBJEDNÁVKY VYŘIZUJEME DO 48 HODIN.

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
Untitled Page