Em@ilové noviny

 

č. 11/2018

14.6.2018

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 


Vážení čtenáři,
Jaké podmínky musí zaměstnavatel, agentura a zaměstnanec dodržet při agenturním zaměstnávání?
Dočtete se rubrice Témata novin pod názvem Agenturní zaměstnávání a také v našich měsíčnících DaÚ 7-8/2018, PaM 7-8/2018, Poradce 13/2018 a Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále.

Rezervy lze v zásadě rozdělit do dvou skupin: účetní a daňové. Jaká pravidla platí při vytváření rezerv? Více již najdete v naší rubrice Témata novin pod názvem Rezervy a také v našich měsíčnících 1000 řešení 5/2018, Poradce 6/2017, DaÚ 12/2017, Poradce 12-13/2017.

Sluneční paprsky působí blahodárně na naši náladu, máme radost z pohybu v příjemném teple, rádi se opalujeme, ale zároveň víme, že si musíme dávat velký pozor. Dobré rady ohledně opalování najdete v rubrice Být dobrý nestačí, v příspěvku Opálení, ale ne popálení.

Jaká je nabídka aktuálních tematických balíčků? Kromě jiného to jsou GDPR - směrnice, Nemocenské pojištění po novelách, Agenturní zaměstnávání, Flexibilní formy zaměstnávání, REZERVY.

Věřím, že informace v e-novinách Vás zaujmou a těším se na brzké setkání.

Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


TÉMATA ČÍSLA:
  • Horká témata
  •  

     
     
    TÉMATA NOVIN

     
    AGENTURNÍ ZAMĚSTNÁVÁNÍ V PRAXI


    Ze zákona o zaměstnanosti vyplývá, že každá fyzická osoba, která chce a může pracovat a o práci se uchází, má právo na zaměstnání v pracovněprávním vztahu, na zprostředkování zaměstnání a na poskytnutí dalších služeb za podmínek stanovených tímto zákonem. Každý se tedy může svobodně rozhodnout, zda bude pracovat na území České republiky nebo v zahraničí. Jak je to s pracovní povinnosti z pohledu platné legislativy?

    Pracovní povinnost dnes není zákonem stanovena
    Záleží výhradně jen a jen na dotyčné fyzické osobě, jestli chce pracovat. V případě, že má prostředky pro obživu z jiných zdrojů, nikdo ji k výkonu práce nenutí. Zákon o zaměstnanosti v podstatě stanoví podmínky pro případ, kdy fyzická osoba má zájem pracovat, ale pro nedostatek vhodných příležitostí na trhu práce potřebuje pomoc při zprostředkování zaměstnání.
    Ze zákona o zaměstnanosti dále vyplývá, že zprostředkování zaměstnání provádějí úřady práce a právnické nebo fyzické osoby, které mají ke zprostředkování zaměstnání povolení vydané Ministerstvem práce a sociálních věcí neboli agentury práce. V současně době má toto povolení v republice cca 1500 agentur práce, jejich konkrétní seznam je zveřejněn na webových stránkách MPSV. Zákon o zaměstnanosti také pravomoci úřadů práce a agentur práce v oblasti zprostředkování zaměstnání účelně rozděluje. Úřady práce mohou provádět pouze zprostředkovatelskou činnost spočívající ve vyhledání zaměstnání pro fyzickou osobu, která se o práci uchází, a vyhledání zaměstnanců pro zaměstnavatele, který hledá nové pracovní síly a poradenskou a informační činnost v oblasti pracovních příležitostí. Agentury práce mohou provádět i zprostředkovatelskou činnost zaměstnávání fyzických osob za účelem výkonu jejich práce pro uživatele, kterým se rozumí jiná právnická nebo fyzická osoba, která práci přiděluje a dohlíží na její provedení (tzv. uživatel). Podle výslovného znění zákona úřady práce nemohou zprostředkovávat zaměstnání formou dočasného přidělení k výkonu práce pro zaměstnavatele, jako to dělají agentury práce.
    Dočasné přidělení zaměstnanců agentur znamená, že agentura práce má statut zaměstnavatele, i když ve skutečnosti se tímto zaměstnavatelem jeví uživatel, pro kterého byli zaměstnanci agenturou práce zprostředkováni. Zákon o zaměstnanosti stanoví výslovně podmínky pro udělení povolení ke zprostředkování zaměstnání.

    Právní úprava agenturního zaměstnávání byla do českého právního řádu zavedena až druhým zákonem o zaměstnanosti (nyní platným zákonem č. 435/2004 Sb. s účinností k 1. 10. 2004) na základě toho, že Česká republika ratifikovala Úmluvu Mezinárodní organizace práce č. 181 o soukromých agenturách práce (č. 38/2003 Sb. m. s.). V návaznosti na to byla provedena příslušná novela i ve starém zákoníku práce, kde se změna zaměstnání formou dočasného přidělení nahradila novými ustanoveními o agenturním zaměstnání. Tuto právní úpravu převzal i druhý zákoník práce (zákon č. 262/2006 Sb.). Jde tedy o právní úpravu poměrně novou, a proto v praxi způsobuje řadu problémů a dotazů.

    Dlouho trvající snahy o přijetí unijní úpravy pro oblast agenturního zaměstnávání byly naplněny na konci roku 2008. Dne 19. 11. 2008 byla přijata směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/104/ES o agenturním zaměstnávání, a byla tak završena snaha vytvořit na úrovni Společenství harmonizovaný rámec ochrany zaměstnanců agentur práce (recitál 23 preambule směrnice 2008/104/ES). K transpozici uvedené směrnice do právních řádů členských států byla stanovena lhůta do 5. 12. 2011.

    V současné době obsahuje právní úpravu agenturního zaměstnávání zákon o zaměstnanosti v části druhé, hlavě IV, v ustanoveních § 58 až § 66 ZoZ a zákoník práce v části třinácté, hlavě V, v ustanoveních § 307 až § 309 ZP. Kromě toho byl vydán i prováděcí předpis bezprostředně řešící problematiku agentur práce. Jedná se o nařízení vlády č. 64/2009 Sb., o stanovení druhu prací, které agentura práce nemůže formou dočasného přidělení k výkonu práce u uživatele zprostředkovávat. Toto nařízení vlády bylo v loňském roce novelizováno.

    Právní základ agenturního zaměstnávání
    Zaměstnávání FO za účelem výkonu jejich práce pro uživatele, kterým se rozumí jiná právnická nebo fyzická osoba, které práci přiděluje a dohlíží na její provedení, je dle § 14 odst. 1 písm. b) ZoZ jednou z forem zprostředkování zaměstnání, které je blíže upraveno v § 307a až § 309 ZP pod společným názvem Agenturní zaměstnávání. Podstata agenturního zaměstnávání spočívá v tom, že zaměstnavatel (agentura práce) přiděluje dočasně svého zaměstnance k výkonu práce k jinému zaměstnavateli (uživateli) na základě ujednání v pracovní smlouvě nebo v dohodě o pracovní činnosti, kterou se agentura práce zaváže zajistit svému zaměstnanci dočasný výkon práce. Agenturní zaměstnávání je na rozdíl od jiných forem zprostředkování práce, které mohou provádět i úřady práce vyhrazeno pouze agenturám práce, které ji mohou provádět na základě povolení vydaného generálním ředitelstvím Úřadu práce.

    Podle ustanovení § 14 odst. 2 ZoZ
    se za zprostředkování zaměstnání ve smyslu § 14 odst. 1 písm. b) ZoZ (tzv. za agenturní zaměstnávání) rovněž považuje, je-li cizinec vyslán svým zahraničním zaměstnavatelem k výkonu práce na území ČR na základě smlouvy s českou právnickou nebo fyzickou osobou a obsahem této smlouvy je pronájem pracovní síly (v takovém případě - pronájmu pracovní síly - potřebuje zahraniční zaměstnavatel povolení ke zprostředkování zaměstnání v ČR formou agenturního zaměstnávání a v případech, kdy to vyžaduje zákon o zaměstnanosti, budou přidělovaní cizinci potřebovat povolení k zaměstnání v ČR, o které bude žádat subjekt v ČR, ke kterému jsou vysíláni). S ohledem na znění § 14 odst. 1 písm. b) ZoZ lze naopak dovodit, že nejde o zprostředkování zaměstnání ve smyslu § 14 odst. 2 ZoZ, a povinnost získat povolení ke zprostředkování zaměstnání v takovém případě nemá zahraniční zaměstnavatel tehdy, pokud obsahem smlouvy, na jejímž základě je cizinec vyslán k dočasnému přidělení, není pronájem pracovní síly. Ačkoliv pojem pronájem pracovní síly zákonem vymezen není (nejblíže k jeho vymezení má níže zmíněný pokyn č. D-151 MF), je výkladem MPSV dovozováno, že pojmovým znakem smlouvy o pronájmu pracovní síly je její úplatnost, kdy je za účelem dosažení zisku sjednána úhrada za pronájem pracovní síly.

    V takových případech je však třeba mít na paměti též specifickou úpravu, která na tyto případy pamatuje v oblasti daňové (tato úprava je vlastně původem starší než česká úprava agenturního zaměstnávání, neboť upravovala tuto problematiku s účinností od roku 1997 - viz pokyn č. D - 151 ministerstva financí k zajištění jednotného postupu při uplatňování § 6 odst. 2 zákona č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, který obsahuje též vymezení nejčastějších znaků a okolností mezinárodního pronájmu pracovní síly), i na průniky do jiných právních odvětví, přičemž je třeba věnovat pozornost mezioborové terminologické pestrosti.

    Dle § 6 odst. 2 ZDP
    je zaměstnavatelem ten subjekt, u kterého zaměstnanci vykonávají práci podle příkazů, i když příjmy za tuto práci jsou na základě smluvního vztahu vypláceny prostřednictvím osoby se sídlem nebo bydlištěm v zahraničí. Z hlediska dalších ustanovení zákona o dani z příjmu se takto vyplácený příjem považuje za příjem vyplácený poplatníkem uvedeným v § 2 odst. 2 nebo v § 17 odst. 3 ZDP. V případě, že v úhradě zaměstnavatele osobě se sídlem nebo bydlištěm v zahraničí je obsažena i částka za zprostředkování, považuje se za příjem zaměstnance nejméně 60 % z celkové úhrady.
    Na stále rostoucí zájem mezinárodního pronájmu pracovní síly reagovala např. i právní úprava v oblasti nemocenského pojištění, zavedením pojmu smluvní zaměstnanec (zaměstnanec zaměstnavatele, jehož sídlo je na území státu, s nímž ČR neuzavřela mezinárodní smlouvu o sociálním zabezpečení, je-li činný v ČR u smluvního zaměstnavatele) a pojmu smluvní zaměstnavatel (právnická nebo fyzická osoba, která má ve smyslu předmětného zákona sídlo na území ČR a u níž jsou v ČR činní zaměstnanci zahraničního zaměstnavatele považováni v ČR za smluvní zaměstnance, pokud podle smlouvy uzavřené mezi zahraničním zaměstnavatelem jsou příjmy smluvních zaměstnanců vypláceny smluvním zaměstnavatelem nebo jsou smluvním zaměstnavatelem uhrazovány zahraničnímu zaměstnavateli) a úpravou jejich účasti na nemocenském pojištění.

    Rozvoj a rostoucí obliba agenturního zaměstnávání v ČR
    v první dekádě 21. století byla vyvolána více faktory, kterými byl především nedostatek zaměstnanců některých profesních skupin na tuzemském trhu práce a dále i (v porovnání s kmenovými zaměstnanci uživatele) jednoduchost a menší finanční náročnost propouštění agenturních zaměstnanců z pohledu uživatele a nakonec i z pohledu agentur práce.
    V době prvních ekonomických otřesů se však agenturní zaměstnanci (zejména zahraniční - ze států mimo EU) stávali prvními oběťmi hospodářské recese, když i stávající kmenoví zaměstnanci zaměstnavatele se (zcela pochopitelně) snažili chránit stabilitu svých pracovních poměrů. V té souvislosti si zaslouží pozornost § 308 odst. 8 ZP, podle kterého je rozsah agenturního zaměstnávání možné omezit jen v kolektivní smlouvě nebo ve vnitřním předpisu zaměstnavatele.

    I v souvislosti s touto situací byl, novelou zákona o zaměstnanosti provedenou zákonem č. 347/2010 Sb. s účinností od 1. 1. 2011, zákon o zaměstnanosti rozšířen o ustanovení § 58a, který podmínil provádění agenturního zaměstnávání sjednáním zvláštního pojištění agentur práce pro případ jejich úpadku nebo úpadku uživatele. Počínaje 1. 1. 2012 byl pak další novelou zákona o zaměstnanosti (provedenou zákonem č. 367/2011 Sb.) § 58a ZoZ rozšířen a zpřesněn tak, že pojištění se již nevztahuje k úpadku uživatele, ale na případy, kdy dočasně přidělovanému zaměstnanci z důvodu úpadku agentury práce by nebyla vyplacena mzda.

    (Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících
    DaÚ 7-8/2018, PaM 7-8/2018, Poradce 13/2018 a odborné tematické publikaci Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále)



    REZERVY A POHLEDÁVKY

    Pohledávkou rozumíme právo věřitele žádat na dlužníkovi určitou majetkovou hodnotu (zpravidla peníze). Pohledávky patří ke standardním instrumentům podnikatelské praxe. V situaci, kdy podnikatelský subjekt dodá plnění (zboží, služby aj.) odběrateli a současně nepřijme protiplnění (v naprosté většině případů v peněžní formě), vznikne mu pohledávka. Standardním řešením pohledávky je její úhrada. V podnikatelské realitě tomu tak však ne vždy je. Dochází pak k situacím, kdy podnikatel pohledávky odepisuje, tvoří k nim opravné položky, prodává je apod. Tomu, jak pohledávky v různých situacích ovlivní základ daně, a postupům účtování jsou věnována následující řešení.
    Rezervy lze v zásadě rozdělit do dvou skupin: účetní a daňové. Pravidla pro tvorbu účetních rezerv stanovují účetní předpisy, přičemž tyto rezervy mohou tvořit (a účtovat o nich) pouze poplatníci, kteří vedou účetnictví (účetní jednotky). Tvorba účetních rezerv je nedaňovým nákladem, při jejich rozpuštění (snížení, zrušení) analogicky nedochází ke zvýšení základu daně. Pravidla pro tvorbu rezerv daňových jsou stanovena v zákonu o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů (dále jen zákon o rezervách). Tyto rezervy mohou tvořit jak poplatníci, kteří vedou účetnictví, tak poplatníci, kteří vedou daňovou evidenci. Tvorba daňových rezerv je daňovým nákladem (výdajem), při jejich rozpuštění (snížení, zrušení) pak dochází ke zvýšení základu daně z příjmů.

    Pohledávky při přechodu z daňové evidence na účetnictví
    Poplatník povede do konce roku 2018 daňovou evidenci. Od roku 2019 zahájí účtování. K 31. 12. 2018 eviduje pohledávky v hodnotě 250 000 Kč.
    Jakým způsobem bude ovlivněn základ daně?
    V Příloze č. 3 k ZDP je řešen postup při přechodu z daňové evidence na vedení účetnictví z hlediska daně z příjmů. Je zde uvedeno, že základ daně se - ve zdaňovacím období, ve kterém bylo zahájeno vedení účetnictví - zvýší mj. o hodnotu pohledávek, které by při úhradě byly zdanitelnými příjmy (nezahrnují se sem např. pohledávky z titulu půjčky). Znamená to tedy, že poplatník ve zdaňovacím období 2019 zvýší základ daně o částku 250 000 Kč. Existuje však i alternativní řešení.
    Podle § 23 odst. 14 ZDP platí, že poplatník buď zahrne hodnotu pohledávek do daňového základu jednorázově (viz výše), nebo postupně v devíti následujících zdaňovacích obdobích, počínaje zdaňovacím obdobím zahájení vedení účetnictví. Rozdělení hodnoty pohledávek (a obdobně to platí i pro zásoby) do jednotlivých zdaňovacích období nemusí být rovnoměrné, záleží na rozhodnutí poplatníka. Poplatník zvolí tu variantu, která pro něj bude daňově výhodnější - buď základ daně zvýší jednorázově v roce 2019 o částku 250 000 Kč, nebo zvýší základ daně postupně o libovolné částky (jejichž úhrn nesmí převýšit 250 000 Kč) v letech 2019 až 2027.

    Opravné položky k pohledávkám a daň z příjmů
    Poplatník eviduje za jedním dlužníkem dvě pohledávky, od jejichž splatnosti uplynulo již 15 měsíců. Pohledávky nejsou soudně vymáhány. Jmenovitá hodnota pohledávky A je 26 000 Kč, jmenovitá hodnota pohledávky B je 33 000 Kč.
    Lze k pohledávkám vytvořit opravné položky, které jsou daňovým nákladem?
    K pohledávce A lze vytvořit zákonnou (daňovou) opravnou položku ve výši 100 % (§ 8c zákona o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů). K pohledávce B zatím opravnou položku vytvořit nelze. Poplatník bude moci vytvořit opravnou položku až do výše 50 % hodnoty pohledávky B až po uplynutí 18 měsíců od sjednané doby splatnosti.
    Podle citovaného § 8c zákona o rezervách mohou poplatníci tvořit zákonnou opravnou položku k pohledávce až do výše 100 % její neuhrazené rozvahové hodnoty v případě, kdy:
    a) se nejedná o pohledávku za členy obchodní korporace za upsaný vlastní kapitál nebo o pohledávku mezi spojenými osobami vymezenými v ZDP,
    b) rozvahová hodnota pohledávky bez příslušenství v okamžiku jejího vzniku nepřesáhne částku 30 000 Kč,
    c) od konce sjednané lhůty splatnosti uplynulo nejméně 12 měsíců,
    celková hodnota pohledávek bez příslušenství vzniklých vůči témuž dlužníkovi, u nichž se uplatňuje postup podle tohoto ustanovení, nepřesáhne za zdaňovací období částku 30 000 Kč.

    Rezervy na opravy hmotného majetku a účetnictví
    Rezervy na opravu hmotného majetku mohou tvořit všichni poplatníci.
    Je dané tvrzení pravdivé?
    Rezervu na opravu hmotného majetku (§ 7 zákona o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů), která tedy je daňovým nákladem (výdajem), mohou tvořit jak poplatníci, kteří vedou účetnictví (účetní jednotky), tak poplatníci, kteří vedou daňovou evidenci. Dva podnikatelé, fyzické osoby se stejným předmětem činnosti a s prakticky totožnými nemovitostmi, plánují opravu střechy předmětných nemovitostí v roce 2019. Pan Jednoduchý (vede daňovou evidenci) v letech 2016, 2017 a 2018 rezervu na opravu netvoří a pan Podvojný (vede účetnictví) v letech 2016 až 2018 rezervu tvoří.
    V uvedeném případě nelze říci, že by některý z podnikatelů postupoval v rozporu s legislativou (tvorba rezerv je právem, a nikoliv povinností poplatníka). Přesto bude pan Jednoduchý (ve srovnání s panem Podvojným) v letech 2016 až 2018 znevýhodněn (vykáže vyšší základ daně a odvede vyšší daň) a je možné, že v roce 2019 vzhledem k relativně vysokým nákladům vynaloženým na opravu vykáže daňovou ztrátu a nebude moci zohlednit položky snižující základ daně a daňovou povinnost.

    Do kdy je nutno rezervu na opravu majetku vyčerpat
    Účetní jednotka tvořila v letech 2015 až 2017 rezervu na opravu provozní budovy. Zahájení opravy je plánováno na rok 2018.
    Je nějaký limit, do kdy rezerva musí být dočerpána?
    Rezervu (resp. její zůstatek) je nutno zrušit (fakticky zdanit) i tehdy, když není vyčerpána nejpozději ve zdaňovacím období, které následuje po období, ve kterém byla oprava zahájena. Pokud poplatník zahájí rezervu do konce roku 2018, případný zůstatek rezervy na konci roku 2018 základ daně neovlivní. Bude-li však zůstatek rezervy i ke konci roku 2019, pak je třeba ji v tomto zdaňovacím období zrušit a zdanit. Když by účetní jednotka opravu nezahájila do konce roku 2018, ale až v roce 2019, pak případný zůstatek rezervy ke konci roku 2019 základ daně neovlivní. Když by byl ale zůstatek rezervy i ke konci roku 2020, pak je třeba ji v tomto zdaňovacím období zrušit a zdanit.
    Za zahájení opravy se považuje termín, ve kterém se začnou provádět práce přímo na věci, která je předmětem opravy. Provádí-li se oprava mimo provozovnu poplatníka jinou osobou, zahájením opravy je převzetí věci do opravy touto osobou. Pokud by poplatník doložil, že k překročení lhůty došlo zásahem orgánu státní správy, výše uvedený postup se nepoužije.

    (Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících 1000 řešení 5/2018, Poradce 6/2017, DaÚ 12/2017, Poradce 12-13/2017)


     

     
     
    P6 V LEGISLATIVĚ



    Částka 53 Rozeslána dne 12. června 2018
    101/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 481/2012 Sb., o omezení používání některých nebezpečných látek v elektrických a elektronických zařízeních, ve znění nařízení vlády č. 391/2016 Sb.
    102/2018 Nařízení vlády o vymezení nepodnikatelské sféry pro účely stanovení platové základny
    103/2018 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 155/2005 Sb., o způsobu tvorby volacích značek, identifikačních čísel a kódů, jejich používání a o druzích radiokomunikačních služeb, pro které jsou vyžadovány
    104/2018 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti Dodatku č. 2 Kolektivní smlouvy vyššího stupně na roky 2016 - 2019
    105/2018 Sdělení Českého statistického úřadu o zavedení klasifikace Kategorizace zdravotnické techniky (KZT)
    106/2018 Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí

    Částka 52 Rozeslána dne 8. června 2018
    100/2018 Vyhláška o technické způsobilosti a pravidelných technických prohlídkách vojenských vozidel

    Částka 51 Rozeslána dne 5. června 2018

    99/2018 Nález Ústavního soudu ze dne 20. února 2018 sp. zn. Pl. ÚS 6/17 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona č. 23/2017 Sb., o pravidlech rozpočtové odpovědnosti, zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní), ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů

    Částka 50 Rozeslána dne 5. června 2018

    97/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 243/2013 Sb., o investování investičních fondů a o technikách k jejich obhospodařování, ve znění pozdějších předpisů
    98/2018 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení seznamu hraničních přechodů a seznamů přeshraničních propojení

    Částka 49 Rozeslána dne 5. června 2018

    95/2018 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 332/2006 Sb., o množitelských porostech a rozmnožovacím materiálu chmele, révy, ovocných rodů a druhů a okrasných druhů a jeho uvádění do oběhu
    96/2018 Vyhláška o množitelských porostech a rozmnožovacím materiálu ovocných rodů a druhů a jeho uvádění do oběhu

    Částka 48 Rozeslána dne 5. června 2018

    93/2018 Zákon o podmínkách využívání genetických zdrojů podle Nagojského protokolu
    94/2018 Zákon, kterým se mění zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

    Částka 47 Rozeslána dne 31. května 2018

    92/2018 Zákon, kterým se mění zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony

    Částka 46 Rozeslána dne 31. května 2018

    89/2018 Zákon, kterým se mění zákon č. 6/1993 Sb., o České národní bance, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí a o změně zákona č. 6/1993 Sb., o České národní bance, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů, a kterým se zrušuje zákon č. 76/1976 Sb., o ražbě československých dukátů
    90/2018 Zákon, kterým se mění zákon č. 38/2008 Sb., o vývozu a dovozu zboží, které by mohlo být použito pro výkon trestu smrti, mučení nebo jiné kruté, nelidské či ponižující zacházení nebo trestání, a o poskytování technické pomoci s tímto zbožím související, a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
    91/2018 Zákon, kterým se mění zákon č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti, výbušninách a o státní báňské správě, ve znění pozdějších předpisů

    Částka 45 Rozeslána dne 31. května 2018

    85/2018 Rozhodnutí prezidenta republiky o vyhlášení voleb do Senátu Parlamentu České republiky, do zastupitelstev obcí a zastupitelstev městských obvodů a městských částí ve statutárních městech a do zastupitelstva hlavního města Prahy a zastupitelstev jeho městských částí
    86/2018 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 86/2011 Sb., o technických požadavcích na hračky, ve znění pozdějších předpisů
    87/2018 Sdělení Ministerstva financí o vydání výměru MF č. 02/2018, kterým se mění seznam zboží s regulovanými cenami pro rok 2018
    88/2018 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o uložení kolektivních smluv vyššího stupně


     

     
     
    CHYBIT ZNAMENÁ PLATIT



     

    15. června

    Pátek

    Daně z příjmů – poplatník

    Odvod 1. pololetní zálohy na rok 2018 (ve výši 40 %), pokud daň za rok 2017 byla mezi 30 000 Kč a 150 000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)

    (§ 38a odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

    Odvod 2. čtvrtletní zálohy na rok 2018 (ve výši 25 %), pokud daň za rok 2017 byla vyšší než 150 000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok)

    (§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

     

     

     

    20. června

    Středa

    Daně z příjmů – plátce

    Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za květen 2018

    (§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

    Sociální pojištění – OSVČ

    Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za květen 2018

    (§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

    Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za květen 2018

    (§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

    Sociální pojištění – zaměstnavatel

    Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za květen 2018

    (§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)

    Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za květen 2018

    (§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

    Zdravotní pojištění – zaměstnavatel

    Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za květen 2018

    (§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

    Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za květen 2018

    (§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

     

     

    25. června

    Pondělí

     

     

    DPH

    Podání přiznání k DPH a její zaplacení za květen 2018plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím

    (§ 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

    Podání kontrolního hlášení DPH plátce za květen 2018 – u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen pokud mají měsíční zdaňovací období

    (§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

    Podání souhrnného hlášení plátce za květen 2018, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední osobou) a poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce

    (§ 102 odst. 1, 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

    Podání přiznání k DPH identifikované osoby za květen 2018, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení

    (§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

    Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za květen 2018, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce

    (§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

     

    30. června

    Sobota

    Daně z příjmů – plátce

    Daňové povinnosti se přesouvají na pondělí 2. července 2018.

    DPH

    Daňové povinnosti se přesouvají na pondělí 2. července 2018.

     



     

     

     
     
    BÝT DOBRÝ NESTAČÍ

     
    OPÁLENÍ, ALE NE POPÁLENÍ


    Víme, že sluneční paprsky působí blahodárně na naši náladu, máme radost z pohybu v příjemném teple, rádi se opalujeme, ale zároveň víme, že si musíme dávat velký pozor. Laskavé sluníčko totiž může být i zákeřným parchantem…


    V posledních třiceti letech se vlivy slunce na lidský organismus zvýšily totiž zejména v negativním směru umocněném nepříznivým spolupůsobením katastrofální ekologické situace. Jeden z nejcitlivějších indikátorů síly slunečního světla - naše pokožka - vnímá slunce se stále horšími zdravotními následky, a to nemusíme být zrovna u moře nebo ve vysokohorských polohách.

    Citliví jsme také při pohybu ve městě, na procházkách či při sportování venku. Proto, pokud chceme svoji tělesnou schránku ukazovat pálícímu slunci nezahalenou, musíme v rámci ochrany vlastního zdraví dodržovat některé zásady.

    SLUNCE nemusí být zlé. V podstatě jde o to, že na sluneční paprsky je potřebné si zvykat velmi pomalu a čas opalování prodlužovat postupně od jednorázové základní časové dávky deseti minut po dvacet pět až třicet minut. Slunce bývá totiž už v květnu tak silné, že lékaři mohou zaznamenat právě v tomto období první popáleniny z nadměrného vystavování se slunci (silné zarudnutí pokožky, vyrážky, někdy bolest kůže spojená se svrběním). Po všechny dny, které se chystáte strávit na přímém slunci - ať už v rámci nějaké pohybové aktivity, aktivní regenerace anebo pouhého lenošení, by bylo proto vhodné vynechat čas mezi jedenáctou a patnáctou hodinou, kdy jsou účinky slunečního světla asi nejnebezpečnější. Člověk je vystaven rozptýlenému slunečnímu záření i ve stínu. Ke spálení ve stínu dochází po dvojnásobně delším čase než k popálení na přímém slunci. Riziko je přítomné i v případě, že je lehce zamračená obloha. Tehdy totiž skrz oblaky stále proniká 70 - 80 procent ultrafialového záření, které dopadá na pokožku, a proto slunce-neslunce je třeba se stále chránit. Nejcitlivější na špatné působení slunečních paprsků jsou nižší věkové skupiny (žáci a předškolní věk). Těla dospělých dostávají větší část celoživotní dávky ultrafialového záření už do svých dvaceti roků. Jestli jsme se v dětství vystavovali slunci příliš často, zvyšuje to u nás riziko vzniku kožních nádorů v dospělosti. Přetrvávající názor, že vypadáme mnohem zdravější a možná i krásnější, když jme opálení, se bije s následky. Výrazné zhnědnutí kůže je jen důkazem nadměrné expozice ultrafialovým paprskům, dostatečné v mnoha případech pro případné poškození kůže, které zatím zůstává v ilegalitě.

    Dospělí mohou být příkladem pro mladší a svoje děti, když dodržují správný sluneční režim, který jim byl doporučen, včetně ochrany exponovaných částí těla (tvář, ramena, záda, dekolt) používáním triček, šátků nebo čapek. Ztráta lesku a pružnosti pokožky, její silné vysušování, brzká tvorba vrásek a vznik pigmentových skvrn s potenciálním vznikem onkologického onemocnění - to všechno jsou negativní následky, kterým se dá předcházet.

    Pro co nejlepší ochranu těla před nežádoucími účinky ultrafialové složky
    (UV-paprsků) denního světla nám může napomoci znalost osobního fototypu. Lidé jsou rozdělení do šesti různých skupin - fototypů podle vnímavosti UV paprsků, což výrazně napomáhá i možnosti zvolit si správný opalovací krém se skutečně účinným ochranným faktorem pro co nejvýraznější snížení rizika vlivu slunce na pokožku. Krém by měl zároveň na delší dobu zvlhčit kůži a podle možnosti obsahovat minimum typických emulgátorů a parfémů. Potom se dá použít i na velmi jemnou pokožku. Reakce organismu na sluneční záření je částečně ovlivněná genetickým kódem pigmentace kůže (zděděnou barvou pokožky) a určitý význam má i barva vlasů a očí.

    • První fototyp je ten, který se vždycky spálí a nikdy neopálí - pokožka mu zčervená, ale
      nezhnědne. Většinou jsou to lidé s velmi světlou až bílou mléčnou kůží, tendencí k výrazné tvorbě pih a mají zrzavé anebo světlé vlasy. Měli by používat opalovací krémy s ochranným faktorem až 50 a více.
    • Druhý fototyp je ten, který se vždycky spálí, ale někdy se i opálí - pokožka mu zčervená,
      ale občas zhnědne. Často jde o jedince se světlou kůží, plavými vlasy a někdy pihami. Jejich opalovací ochranný krém by měl mít faktor v rozpětí 30 až 40.
    • Třetí fototyp je zase ten, který se někdy spálí, ale většinou opálí. Kůže mu může zčervenat,
      ale následně téměř vždy zhnědne. Těmto lidem, kteří mívají světlou až mírně pigmentovanou pokožku, hnědé vlasy a občas pihy, se doporučuje opalovací krém s ochranným faktorem 20 až 30.
    • Čtvrtý fototyp je ten, který se nikdy nespálí a většinou hned opálí. Kůže je v tomto případě
      přirozeně snědá, vlasy hnědé a černé. Doporučené opalovací krémy mívají ochranný faktor 15 až 20.
    • Pátý fototyp jsou lidé s málo citlivou pigmentovanou kůží, většinou jiné etnické skupiny
      (Arabové, Asiaté, Romové). V současnosti už i ti potřebují v prvních dnech častějšího pobytu na slunci ochranné krémy s faktorem 15.
    • Šestý fototyp jsou jedinci s necitlivou a velmi pigmentovanou kůží (černoši), kteří obvykle
      nepotřebují krémy s ochranným faktorem.


    Ultrafialové záření denního světla se skládá především z UV - A paprsků, které tvoří 95 procent jeho spektra a podílejí se hlavně na stárnutí pleti. Zbývajících 5 procent tvoří UV - B paprsky s podílem na vzniku rakovinových onemocnění kůže, která se v posledních třiceti letech zvýšila u mužů dvojnásobně a u žen až trojnásobně.

    I proto si musíte důkladně zvážit důslednou ochranu svého těla a rozhodnout se pro správný opalovací krém s příslušným ochranným faktorem. Dámy mají určitou výhodu, protože většina kvalitních pleťových krémů a make-upů už ochranný faktor 15 až 25 obsahuje. Stačí si tedy jen zkontrolovat obal a ověřit si, jestli potřebujeme ještě něco přidat.


    MUDr. Pavel Malovič

     

     
     
    PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE

     

    Poradce, měsíčník č. 13/2018 (VI/2018)
    • Zákon o mezinárodní spolupráci při správě daní - Jaroslav Dombrowski
    • Vrácení DPH ze zboží prodaného cizincům - Ing. Václav Benda
    • Úpadkové řízení - nová směrnice EU - Mgr. Petr Taranda
    • Pokuty a sankce pracovněprávních vztazích - JUDr. Ladislav Jouza

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 7-8/2018 (VI/2018)
    • Ochrana osobních údajů - GDPR - JUDr. Eva Dandová
    • Agenturní zaměstnávání v praxi - JUDr. Eva Dandová
    • Rozdělení zisku na základě loňské účetní závěrky - Ing. Martin Děrgel
    • DPH u zaměstnaneckých benefitů - Ing. Václav Benda
    • Místní šetření podle daňového řádu - Ing. Zdeněk Morávek
    • Právní ochrana před konkurenčním jednáním - JUDr. Eva Dandová

    Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) - měsíčník, č. 8/2018 (VI/2018)
    • Hmotný a nehmotný majetek (odpisy z daňového hlediska) - Ing. Ivan Macháček
    • Vlastní kapitál obchodních korporací - Ing. Vladimír Hruška

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 7-8/2018 (VI/2018)
    • GDPR - ochrana osobních údajů - JUDr. Ladislav Jouza
    • GDPR - směrnice - JUDr. Eva Dandová
    • Letní brigáda na dohodu o provedení práce - zdanění a odvody v r. 2018 - Richard W. Fetter
    • Jak správně sestavit harmonogram směn - JUDr. Eva Dandová
    • Druh práce a pracovní náplň zaměstnance - JUDr. Jana Drexlerová
    • Osvobození příspěvků na knihy - nově - Ing. Ivan Macháček
    • DPH u neziskových poplatníků - Ing. Zdeněk Morávek
    • Technické zhodnocení u vybraných účetních jednotek - Ing. Zdeněk Morávek

    1000 řešení - měsíčník č. 7-8/2018 (VI/2018)
    • GDPR - ochrana osobních údajů - JUDr. Eva Dandová
    • Flexibilní formy práce - JUDr. Ladislav Jouza
    • Daň z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

    ODBORNÉ PUBLIKACE:

  • Pomocník mzdové účetní 2018 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
  • Daňové a nedaňové výdaje (2018) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)(právě vyšlo)
  • Vzory smluv dle NOZ II. – (komentované vzory smluv)
  • Ekonomický a personalistický slovník – (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
  • Smluvní vztahy nejen pro mzdovou účtárnu (komentované vzory smluv)
  • Příručka mzdové účetní 2018 (souhrn pravidel pro mzdovou účetní, výpočet mezd, srážek z mezd a odvodů)
  • Povinnosti zaměstnavatele 2018 – (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
  • Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále (komplexní pohled na bezpečnost na pracovišti)(právě vyšlo)
  • Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále (daňová kontrola, mzdová kontrola, povinnosti zaměstnavatele) (právě vyšlo)
  • Pracovněprávní výkladový slovník (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími pracovněprávními předpisy) (právě vyšlo)
  • Stavíme bez chyb, pokut a penále (stavební zákon a související vyhlášky) (právě vyšlo)
  • Výkladový slovník pro veřejný sektor (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů týkajících se veřejného sektoru) (právě vyšlo)
  • Zákon o provozu na pozemních komunikacích, Prováděcí vyhláška (úplné znění zákona a vyhlášky ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy) (právě vyšlo)

    PŘIPRAVUJEME

    Poradce, měsíčník č. 1/2019 (VIII/2018)
    • Zákon o pojistném na sociální zabezpečení s komentářem - JUDr. Tomáš Hejkal
    • Daň z příjmů - příklady problematických okruhů - Ing. Dalimila Mirčevská
    • Dluhy z hlediska daně z příjmů - Ing. Eva Sedláková
    • DPH u stavebních oprav nemovitých věcí a u nové výstavby - Ing. Zdeněk Kuneš
    • Povinnost zaměstnavatele informovat zaměstnance - JUDr. Ladislav Jouza

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 9/2018 (VIII/2018)
    • Daňový řád - sankce - Ing. Soňa Kelnerová
    • Paušální výdaje v daňových souvislostech - Ing. Ivan Macháček Zábezpeka na DPH - Ing. Václav Benda Vyřazení automobilu z obchodního majetku - Ing. Vladimír Hruška

    Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) - měsíčník, č. 9/2018 (VIII/2018)
      • Služby a zboží v DPH - Ing. Václav Benda
      • Mzdy v daních a účetnictví - Ing. Martin Děrgel

      Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 9/2018 (VIII/2018)
      • Ochrana osobnosti zaměstnance ve světle GDPR a NOZ - JUDr. Ladislav Jouza
      • Poskytování motivačního příspěvku žákovi nebo studentovi - Ing. Ivan Macháček
      • Změny ve školském zákoně k 1. září 2018 - JUDr. Eva Dandová
      • Zápočtový list zaměstnance - JUDr. Ladislav Jouza
      • Zdaňování podnikového stipendia - Ing. Eva Sedláková
      • Výdaje spojené s provozováním automobilu - Ing. Eva Sedláková
      • Začátek školního roku a bezpečnost žáků - JUDr. Eva Dandová
      • Fondy příspěvkové organizace - Ing. Zdeněk Morávek/li>

      1000 řešení - měsíčník č. 9/2018 (VIII/2018)
      • Pojistné na sociální zabezpečení - JUDr. Eva Dandová
      • Změny ve školství od září - JUDr. Eva Dandová
      • Daň z příjmů
      • Daň z přidané hodnoty
      • Účetnictví
      • Zákoník práce

       

  •  
     
    HORKÁ TÉMATA

     
    GDPR – směrnice
    Nařízení GDPR o ochraně osobních údajů nabylo účinnosti 25. 5. 2018. Cílem nařízení je přispět k dotvoření prostoru svobody, bezpečnosti a práva a hospodářské unie, k hospodářskému a sociálnímu pokroku, k posílení a sblížení ekonomik v rámci vnitřního trhu a k dobrým životním podmínkám fyzických osob … Jaké změny nařízení přineslo?
    Čtěte v našich publikacích, ve kterých přinášíme také vzorovou směrnici a jsou určeny podnikatelům, zaměstnavatelům, pracovníkům ve veřejné správě a státní správě, obecním úřadům, školám, zaměstnancům …
    • 1. PaM 7-8/2018 - Směrnice k Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajůnávrh směrnice – JUDr. Eva Dandová
      /A4, str. 120/
    • 2. 1000 řešení 7-8/2018 – Ochrana osobních údajů – nové nařízení EPpraktické příklady – JUDr. Eva Dandová
      /A5, str. 112/
    • 3. DÚVaP 5-6/2018 – Vnitropodnikové směrnice pro podnikatelepříspěvek – Ing. Vladimír Hruška
      /A5, str. 256/
    • 4. Občanský zákoník II. + novelaodborná tématická publikace – úplné znění zákona s komentářem – JUDr. Zbyněk Pražák
      /A5, str. 320/

    Cena balíčku je 967 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 387 Kč.
    Ušetříte 580 Kč.

    Agenturní zaměstnávání
    Dočasné umístění zaměstnance agentury práce k výkonu práce u zaměstnavatele na základě pracovní smlouvy nebo také formou dohody o pracovní činnosti, které se uzavírají mezi zaměstnancem a agenturou práce je agenturní zaměstnávání. Jaké podmínky musí zaměstnavatel, agentura a zaměstnanec při agenturním zaměstnávání dodržet?
    Čtěte v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, zaměstnavatelům, agenturám práce, mzdovým účetním, personalistům, zaměstnancům …

    • 1. DaÚ 7-8/2018 – Agenturní zaměstnávání v praxipříspěvek - JUDr. Eva Dandová
      /A4, str. 120/
    • 2. Poradce 13/2018 – Agenturní zaměstnávánípříspěvek – JUDr. Ladislav Jouza
      /A5, str. 272/
    • 3. PaM 7-8/2018 – Letní brigáda na dohodu o provedení prácezdanění a odvody v r. 2018 – příspěvek – Richard W. Fetter
      /A4, str. 120/
    • 4. Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále - odborná tématická publikace – kolektiv autorů
      /A5, str. 360/

    Cena balíčku je 1 127 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 451 Kč.
    Ušetříte 676 Kč.

    Zaměstnanecké benefity nově
    Zaměstnanecké benefity hrají důležitou roli z hlediska odměňování zaměstnanců. Většina zaměstnavatelů se oblastí benefitů zabývá a poskytuje svým zaměstnancům alespoň jeden benefit. Jaké benefity mohou zaměstnavatelé zaměstnancům poskytnout? Jaké změny nastaly v problematice zaměstnaneckých benefitů?
    Najdete v našich publikacích, které jsou určeny zaměstnavatelům, mzdovým účetním, personalistům, podnikatelům, zaměstnancům ….

    • 1. DaÚ 6/2018 – Zaměstnanecké benefity - nověpříspěvek – Ing. Ivan Macháček
      /A4, str. 80/
    • 2. 1000 řešení 6/2018 – Zaměstnanecké benefity po změnáchpraktické příklady – Ing. Ivan Macháček
      /A5, str. 112/
    • 3. Daňové a mzdové zákony 2018úplná znění zákonů
      /A5, str. 552/
    • 4. Povinnosti zaměstnavateleodborná tematická publikace – Ing. Luděk Pelcl
      /A5, str. 48/

    Cena balíčku je 599 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 359 Kč.
    Ušetříte 240 Kč.

    Flexibilní formy zaměstnávání
    Flexibilní pracovní úvazky hrají při slaďování soukromého a pracovního života důležitou roli. Jde v podstatě o přizpůsobení pracovní doby tak, aby vyhovovala zaměstnanci a zaměstnavateli. Jaké různé metody flexibilní práce existují?
    Čtěte v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, zaměstnavatelům, mzdovým účetním, personalistům, zaměstnancům, manažerům …

    • 1. DaÚ 7-8/2018 – Flexibilní formy prácepříspěvek - JUDr. Ladislav Jouza
      /A4, str. 120/
    • 2. 1000 řešení 7-8/2018 – Flexibilní formy zaměstnávánípraktická řešení – JUDr. Ladislav Jouza
      /A5, str. 112/
    • 3. PaM 6/2018 – Home office – práce z domovapříspěvek – JUDr. Jana Drexlerová
      /A4, str. 80/
    • 4. Občanský zákoník I. + vkládačka s novelouodborná tématická publikace – úplné znění zákona s komentářem – JUDr. Jiří Nesnídal
      /A5, str. 320/
    • 5. Pracovněprávní slovníkCca 2 000 pojmů a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími pracovněprávními předpisy – slovník
      /A5, str. 300/

    Cena balíčku je 1 324 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 530 Kč.
    Ušetříte 794 Kč.



    Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)

    Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku. Čekáme na Vaše náměty a připomínky.

    RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E- MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.

    Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

    E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
    • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
    • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

     

     
     
    KONTAKTY

     
    Adresa:   E-mail:
    MK Media, s.r.o.
    Martina Rázusa 1140
    010 01 Žilina
    Slovenská republika
      objednavky@exicon.eu
     
    IČO: 36419176
    DIČ: 2021832285
    IČ DPH: SK2021832285
     
       
     
    Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L.

     

     


    V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
    s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

    Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015
    Untitled Page