P O R A D C E |
e-m@ilové noviny |
č. 15/2008 |
13. 10. 2008 |
Služby, které najdete jen u nás:
|
Vážení čtenáři! jsem ráda, že se opět setkáváme u našich e-mailových novinách. Nosným tématem dnešního čísla je zákoník práce. V roce 2008 byl šestkrát novelizován, jeho aktuální podobu s komentářem, která zahrnuje všechny změny, ke kterým došlo od 1. ledna 2008 dodnes, najdete v dvojčísle Poradce č. 1-2/2009. Samozřejmě zákoník práce nechybí ani v dalších našich publikacích - 1000 řešení 5/2008, PVS 9-10/2008, kde je podrobně rozebrána novela, která se dotýká úpravy pracovní pohotovosti a práce přesčas ve zdravotnictví, s účinností od 1. října 2008. V připravovaném dvojčísle PaM 10-11/2008 najdete celou řadu dalších aktuálních příspěvků souvisejících se zákoníkem práce. Dále si můžete v e-novinách pročíst nejnovější správy ze světa podnikání, termíny pro praxi v říjnu 2008 a co je nové v legislativě. Za celý kolektiv redakce je s pozdravem Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz V tomto čísle najdete:
|
||
KOMENTÁŘ K § 93a Zákoník práce stanovil s účinností od 1. ledna 2007 výraznou změnu v některých institutech pracovní doby. V § 78 odst. 1 písm. h) zákoníku práce je v souladu s judikáty Evropského soudního dvora nově definována pracovní pohotovost, mimo jiné i tak, že může být jen na jiném místě dohodnutém se zaměstnancem, odlišném od pracovišť zaměstnavatele. Tím došlo ke zrušení pohotovosti na pracovišti. Tato úprava zákoníku práce se projevila negativně zejména ve všech zařízeních s nepřetržitým provozem, tj. především v nemocnicích a v zařízeních zdravotnické záchranné služby. Absence pracovní pohotovosti na pracovišti vyvolává nárůst zákoníkem práce limitované přesčasové práce a vyžaduje také zvýšenou potřebu kvalifikovaných zaměstnanců. Zákoník práce proto transponuje do českého právního řádu ustanovení čl. 22 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/88/ES ze dne 4. listopadu 2003 o některých aspektech úpravy pracovní doby, podle kterého může členský stát "při dodržení obecných zásad ochrany bezpečnosti a zdraví pracovníků a přijetí dalších nezbytných opatření" využít výjimku z čl. 6 citované směrnice - z maximální délky týdenní pracovní doby, která činí pro každé období sedmi dnů včetně práce přesčas 48 hodin. Umožňuje se tak zaměstnancům pracovat po dohodě se zaměstnavatelem nad výše uvedený týdenní limit. Výkon další práce je bezesporu výkonem práce nad stanovenou týdenní pracovní dobu. Jedná se o práci výjimečnou, realizovanou jen z vážných provozních důvodů. Dochází, byť dobrovolně, k omezení volného času zaměstnance, stejně jako k narušení slaďování rodinného a pracovního života. Úprava formou další dohodnuté práce přesčas pro taxativně stanovený okruh zaměstnanců v nepřetržitém provozu respektuje všechny omezující podmínky stanovené v čl. 22 směrnice 2003/88/ES a navíc obsahuje některé další limity z připravovaného návrhu novely této směrnice. Podmínky, za kterých by se měla úprava další dohodnuté práce přesčas určeným zaměstnancům ve zdravotnictví realizovat včetně odměňování, jsou stanoveny v zákoně. Další dohodnutá práce přesčas u vymezeného okruhu zaměstnanců ve zdravotnictví je koncipována jako nový právní institut, stojící vedle dosavadního institutu práce přesčas, upraveného v § 93 zákoníku práce. Návrh představuje implementaci článku 22 směrnice 2003/88/ES, tzv. opt-out, formou další dohodnuté práce přesčas ve zdravotnictví. Umožňuje se tak lékařům, zubním lékařům, farmaceutům a zdravotnickým pracovníkům nelékařského zdravotnického povolání dohodnout si písemně se zaměstnavatelem do průměrné výše 8 hodin, u zaměstnanců zdravotnické záchranné služby do průměrné výše 12 hodin týdně další výkon práce, a to na období 26, resp. kolektivní smlouvou až na 52 týdnů po sobě jdoucích. Okamžitě a bez udání důvodu lze tuto dohodu zrušit v průběhu 12 týdnů od jejího sjednání. Výpověď této dohody, oboustranně dvouměsíční, není-li dohodnuta jiná, musí být taktéž písemná a doručená druhému účastníku. Podobně i další ustanovení stanovující zaměstnavateli povinnost informovat o uplatnění dohodnuté práce přesčas orgán inspekce práce, vést aktuální seznam zaměstnanců, kteří uzavřeli dohodu o další práci přesčas, nevystavovat zaměstnance újmě, pokud nesouhlasí s uzavřením dohody, jsou ustanoveními transpozičními, zajišťujícími značnou ochranu zaměstnanců. I z tohoto důvodu je zachována platnost ostatních ustanovení zákoníku práce vztahujících se k práci přesčas. (JUDr. Jaroslav Jakubka - Poradce č. 1-2/2009)
ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY V KOLEKTIVNÍCH SMLOUVÁCH Právě kolektivní smlouvy mají při sjednávání zaměstnaneckých výhod, oproti pracovní nebo jiné smlouvě, řadu předností. V rámci kolektivního vyjednávání mohou být
b) nemusí mít právní základ v ZP, c) musí být součástí pracovních a sociálních podmínek zaměstnavatele, d) podle zákona o dani z příjmů jsou mnohdy, případně v určitém vymezení, daňově uznatelným nákladem, e) sjednány při dodržení zásady rovnosti a neporušení zákazu diskriminace.
- delší výpovědní doba bude zaměstnanci kompenzována určitým peněžitým benefitem, který bude pro zaměstnavatele daňově uznatelným, - výše odstupného bude sjednána nad výší uvedenou v § 67 ZP, to je nad 3, případně nad 12 měsíců, - sjednání odstupného nebo odchodného i při rozvázání pracovního poměru z jiných důvodů (např. při skončení pracovního poměru dohodou na návrh zaměstnavatele), - zkrácení pracovní doby bez snížení mzdy, - do pracovní doby započítat část doby potřebné k osobní očistě po skončení práce, - stanovení náhrady mzdy při překážkách v práci z důvodu obecného zájmu, - vyšší náhrada mzdy při překážkách v práci na straně zaměstnavatele z důvodu prostoje nebo přerušení práce pro nepříznivé povětrnostní vlivy (§ 207 ZP), - stanovení delšího pracovního volna nebo pracovního volna v jiných případech při tzv. jiných důležitých osobních překážkách v práci, - prodloužení dovolené u zaměstnavatelů, kteří odměňují mzdou, nad 4 týdny, a to nejen o týdny, ale i o dny, - širší okruh pracovního volna s náhradou mzdy nebo bez ní při zvyšování kvalifikace (§ 232 ZP) a další případy, kdy zaměstnanec nebude mít povinnost k úhradě nákladů z kvalifikační dohody (§ 235 odst. 3 ZP), - dohoda o podmínkách cenově zvýhodněného závodního stravování, a to jak pro zaměstnance, tak i pro bývalé zaměstnance. (JUDr. Ladislav Jouza - Poradce č. 1-2/2009)
KOMENTÁŘ K § 203 Z úsporných důvodů se zařadil do zákona taxativní výčet jiných úkonů v obecném zájmu, které byly dosud upraveny v prováděcím právním předpisu (vyhláška č. 18/1991 Sb., o jiných úkonech v obecném zájmu). V nové úpravě jsou rovněž soustředěny další případy jiných úkonů v obecném zájmu, které byly upraveny na jiných místech dosavadního ZP, popřípadě ve zvláštních právních předpisech. Pracovní volno s náhradou mzdy se navrhuje poskytnout v případech, kdy tak vyplývá z mezinárodních smluvních dokumentů, jimiž je Česká republika vázána. Je tomu tak v souvislosti s výkonem činností zástupců zaměstnanců (Úmluva MOP č. 135 o ochraně zástupců pracovníků v podniku a úlevách, které jim mají být poskytnuty) a k účasti na školení pořádaném odborovou organizací v rozsahu nejméně 5 pracovních dní v kalendářním roce, nebrání-li tomu vážné provozní důvody (Úmluva MOP č. 140 o placeném studijním volnu). (JUDr. Ladislav Jouza - Poradce č. 1-2/2009)
ZÁPOČTOVÝ LIST - NOVĚ OD 1. LEDNA 2008 Požádá-li zaměstnanec zaměstnavatele o vydání pracovního posudku, je zaměstnavatel ve smyslu ust. § 314 odst. 1 zákoníku práce povinen do 15 dnů zaměstnanci tento posudek vydat; zaměstnavatel však není povinen vydat mu jej dříve, než v době 2 měsíců před skončením jeho zaměstnání. Pracovní posudek se tedy nevydává vždy, nýbrž pouze na žádost zaměstnance. Ne každý pracovník žádá o zpracování posudku, typicky zaměstnanec, který jej potřebuje pro svého nového zaměstnavatele. Pracovním posudkem jsou veškeré písemnosti týkající se hodnocení práce zaměstnance, jeho kvalifikace, schopností a dalších skutečností, které mají vztah k výkonu práce. Dalšími skutečnostmi může být hodnocení pracovníkovy iniciativy, schopnosti týmové spolupráce atp. Zaměstnavatel může hodnotit, jak se zaměstnanec osvědčil při plnění svých úkolů; nepřísluší mu však hodnotit, zda se zaměstnanec hodí nebo nehodí pro určitou práci u jiného zaměstnavatele; rovněž mu nepřísluší hodnocení soukromého života zaměstnance. Nesouhlasí-li zaměstnanec s obsahem potvrzení o zaměstnání anebo pracovního posudku, může se domáhat do 3 měsíců ode dne, kdy se o jeho obsahu dověděl, žalobou u soudu, aby zaměstnavateli bylo uloženo přiměřeně jej upravit. (Richard W. Fetter - PaM č. 10-11/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PŘESČASOVÁ PRÁCE V ZEMĚDĚLSTVÍ Zaměstnankyni bylo řečeno, že v zemědělství může být odpracováno více přesčasových hodin než 416 hodin za rok. Může být v zemědělství odpracováno více přesčasových hodin, než je uvedeno v § 93 zákoníku práce (tj. 416 hodin za rok)? Jak radíte postupovat, odpracuje-li zaměstnanec více než 416 hodin v roce? Práci přesčas zákoník práce vymezuje v § 78 dost. 1 písm. i). Prací přesčas je práce konaná zaměstnancem na příkaz zaměstnavatele nebo s jeho souhlasem nad stanovenou týdenní pracovní dobu vyplývající z předem stanoveného rozvržení pracovní doby a konaná mimo rámec rozvrhu pracovních směn. U zaměstnanců s kratší pracovní dobou je prací přesčas práce přesahující stanovenou týdenní pracovní dobu. Těmto zaměstnancům nelze práci přesčas nařídit. Prací přesčas není, napracovává-li zaměstnanec prací konanou nad stanovenou týdenní pracovní dobu pracovní volno, které mu zaměstnavatel poskytl na jeho žádost (blíže viz § 93 ZP). Právní úprava práce přesčas odpovídá požadavku Směrnice ES č. 93/104/EC, aby týdenní pracovní doba nepřekročila pro období sedmi dnů 48 hodin. Je rovněž v souladu s Úmluvou MOP č. 1, která upravuje zkrácení pracovní doby v průmyslu. Za dobu práce přesčas přísluší zaměstnanci mzda, na kterou mu vznikl za tuto dobu nárok, a příplatek nejméně ve výši 25 % průměrného výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v rozsahu práce přesčas místo příplatku. Neposkytne-li zaměstnavatel náhradní volno do konce třetího kalendářního měsíce po práci přesčas nebo v jinak dohodnuté době, přísluší zaměstnanci k dosažené mzdě uvedený příplatek. Pro zaměstnance v zemědělství neplatí zvláštní úprava, vztahuje se na ně zákoník práce. Odpracuje-li zaměstnanec více jak 416 přesčasových hodin v roce, jde o porušení zákoníku práce zaměstnavatelem. Může mu za to být uložena pokuta inspektorátem práce. Zaměstnanec i tyto hodiny musí dostat "zaplaceny", případně náhradní volno, jinak by se jednalo o bezdůvodné obohacení zaměstnavatele. (JUDr. Ladislav Jouza - 1000 řešení 5/2008)
BENEFITY Ve společnosti je délka pracovní doby 40 hodin týdně, ale firma chce zaměstnancům jako benefit nabídnout možnost pracovat v pátek jen do 15 hodin, tedy vlastně 38 hodin týdně. Zaplaceno však budou mít 40 hodin týdně. Jak a kde je nutné tuto skutečnost ošetřit? ZP v § 79 stanoví pracovní dobu nejvýše 40 hodin týdně a její délka se řídí charakterem pracoviště nebo věkem zaměstnanců. U zaměstnanců - pracujících v podzemí při těžbě uhlí, rud a nerudných surovin, v důlní výstavbě a na báňských pracovištích geologického průzkumu činí nejvýše 37,5 hodiny týdně, stejně jako u zaměstnanců s třísměnným a nepřetržitým pracovním režimem, - s dvousměnným pracovním režimem činí nejvýše 38,75 hodiny týdně. Zaměstnavatel může však uvedenou délku pracovní doby zkrátit, aniž by snižoval mzdu. Může to provést v kolektivní smlouvě nebo ve vnitřním předpisu. Před 1. lednem 2007 tuto úpravu povolovalo Ministerstvo práce a sociálních věcí v dohodě s Ministerstvem zdravotnictví a po projednání s příslušným ústředním odborovým orgánem a s příslušnou organizací zaměstnavatelů. Další zkrácení pracovní doby bez snížení mzdy nelze však sjednávat v subjektech, které jsou v ZP výslovně uvedeny v § 109 odst. 3 (tzv. nepodnikatelské subjekty - jako např. organizační složky státu, územní samosprávné celky, příspěvkové organizace apod.). (JUDr. Ladislav Jouza - 1000 řešení 5/2008)
JEDNÁNÍ ZA VEŘEJNOU OBCHODNÍ SPOLEČNOST Jaký statutární orgán může jednat za veřejnou obchodní společnost? U veřejné obchodní společnosti je statutárním orgánem každý ze společníků, pokud společenská smlouva nestanoví, že jednají společně. K právním úkonům jménem společnosti ve všech jejích záležitostech mohou však být společenskou smlouvou pověřeni jen někteří společníci. Mohou jednat společně ve vzájemné dohodě a vytvořit kolektivní statutární orgán. Pokud by se společníci dohodli na vytvoření tohoto orgánu nebo jiných orgánů společnosti, měli by si ve společenské smlouvě jednotně upravit tvorbu těchto orgánů, jejich činnost i zásady rozhodování. Pak by mohlo dojít i k situaci, že by rozhodování v pracovněprávních věcech bylo vyhrazeno jen jednomu ze společníků, členovi tohoto statutárního orgánu. Jeho rozhodnutí (vyhotovení právního úkonu) pak by zavazovalo všechny členy společnosti. (JUDr. Ladislav Jouza - Poradce 1-2/2009)
PROVEDENÍ ŘEMESLNICKÝCH PRACÍ ŽIVNOSTÍKY PRO FIRMU Firma chce uzavírat smlouvy k provedení řemeslnických činností s živnostníky. Neví však, zda by měl být uzavřen pracovněprávní vztah nebo zda tuto práci mohou tyto osoby vykonávat podle živnostenského oprávnění. Rozhodující pro posouzení postupu je, zda vykonávaná práce bude mít znaky závislé práce nebo podnikání. Jestliže by pracovní činnost vykonávala OSVČ na základě živnostenského listu, ale přitom by pracovala na pracovišti zaměstnavatele a její práce by měla znaky závislé činnosti, jednalo by se o zastřený pracovněprávní vztah. Příjem z této činnosti by mohl být na základě kontroly finančního úřadu dodatečně zdaňován. Přitom vůbec není rozhodující, zda občan bude plnit úkoly, které vyplývají z předmětu činnosti zaměstnavatele nebo úkoly jiné, které s obsahem tohoto předmětu přímo nesouvisí. Může se však jednat i o případ, kdy občan nebude mít živnostenské oprávnění a přesto nemusí činnost pro zaměstnavatele vykonávat v pracovněprávním vztahu. Jeho činnost ve prospěch zaměstnavatele (firmy) musí však vykazovat výše uvedené znaky podnikání. Pokud by tomu tak nebylo a jeho činnost by obsahovala prvky závislé práce, musel by být na tuto činnost sjednán pracovněprávní vztah. (JUDr. Ladislav Jouza - Poradce 1-2/2009)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 112, rozeslaná dne 19. září 2008 346. Úplné znění zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, jak vyplývá z pozdějších změn Částka 113, rozeslaná dne 19. září 2008 347. Nařízení vlády o úpravě náhrady nákladů na výživu pozůstalých po příslušnících bezpečnostních sborů 348. Vyhláška o výuce a zkouškách znalosti českého jazyka pro účely získání povolení k trvalému pobytu na území České republiky 349. Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí Částka 114, rozeslaná dne 24. září 2008 350. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 59/1997 Sb., kterou se stanoví indikační seznam pro zdravotní péči v odborných dětských léčebnách 351. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů 352. Vyhláška o podrobnostech nakládání s odpady z autovraků, vybraných autovraků, o způsobu vedení jejich evidence a evidence odpadů vznikajících v zařízeních ke sběru a zpracování autovraků a o informačním systému sledování toků vybraných autovraků (o podrobnostech nakládání s autovraky) Sdělení o opravě tiskové chyby v zákoně č. 261/2007 Sb. Částka 115, rozeslaná dne 26. září 2008 353. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě 354. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 524/2006 Sb., o pravidlech pro organizování trhu s plynem a tvorbě, přiřazení a užití typových diagramů dodávek plynu, ve znění pozdějších předpisů 355. Nález Ústavního soudu ze dne 20. května 2008 ve věci návrhu na vyslovení protiústavnosti ustanovení § 23 písm. b) zákona č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech a o změně zákona č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o cestovních dokladech), ve znění zákona č. 217/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb. Částka 116, rozeslaná dne 1. října 2008 356. Vyhláška, kterou se provádí zákon č. 91/1996 Sb., o krmivech, ve znění pozdějších předpisů Částka 117, rozeslaná dne 2. října 2008 357. Úplné znění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, jak vyplývá z pozdějších změn 358. Úplné znění zákona č. 417/2004 Sb., o patentových zástupcích a o změně zákona o opatřeních na ochranu průmyslového vlastnictví, jak vyplývá z pozdějších změn 359. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce 360. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstev obcí 361. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce Částka 118, rozeslaná dne 7. října 2008 362. Nařízení vlády o zrušení některých nařízení vlády v oblasti školství, mládeže a tělovýchovy 363. Nařízení vlády o zvýšení důchodů v roce 2009 364. Nařízení vlády o zvýšení příplatků k důchodu v roce 2009 365. Nařízení vlády, kterým se pro účely důchodového pojištění stanoví výše všeobecného vyměřovacího základu za rok 2007 a výše přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2007 a upravují částky pro stanovení výpočtového základu 366. Nařízení vlády, kterým se pro účely nemocenského pojištění upravují částky pro stanovení výpočtových základů 367. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva obrany č. 268/1999 Sb., kterou se pro účely výsluhových náležitostí stanoví, kdo je považován za výkonného letce a která služba je službou zvláštní povahy nebo zvláštního stupně nebezpečnosti, a postup při výplatě výsluhových náležitostí, ve znění vyhlášky č. 458/2002 Sb. 368. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva vnitra č. 152/2000 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška Ministerstva vnitra č. 233/2000 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů, ve znění zákona č. 212/1996 Sb., nálezu Ústavního soudu uveřejněného pod č. 243/1999 Sb. a zákona č. 204/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyhláška Ministerstva vnitra č. 59/2002 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 409/2003 Sb., k provedení zákona č. 62/2003 Sb., o volbách do Evropského parlamentu a o změně některých zákonů, ve znění vyhlášky č. 251/2006 Sb. 369. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 26/2001 Sb., o hygienických požadavcích na kosmetické prostředky, o náležitostech žádosti o neuvedení ingredience na obalu kosmetického prostředku a o požadavcích na vzdělání a praxi fyzické osoby odpovědné za výrobu kosmetického prostředku (vyhláška o kosmetických prostředcích), ve znění pozdějších předpisů 370. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 77/2003 Sb., kterou se stanoví požadavky pro mléko a mléčné výrobky, mražené krémy a jedlé tuky a oleje, ve znění pozdějších předpisů Částka 119, rozeslaná dne 7. října 2008 371. Zákon, kterým se mění zákon č. 356/2003 Sb., o chemických látkách a chemických přípravcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů 372. Usnesení Poslanecké sněmovny k zákonu, kterým se mění zákon č. 356/2003 Sb., o chemických látkách a chemických přípravcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, přijatému Parlamentem dne 18. července 2008 a vrácenému prezidentem republiky dne 11. srpna 2008 Částka 120, rozeslaná dne 10. října 2008 373. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení seznamu hraničních přechodů a rozsahu jejich provozu v případě dočasného znovuzavedení ochrany vnitřních hranic (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. 10. Středa
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
(§ 9 odst. 2 a § 10 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení) - Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za září 2008 (§ 9 odst. 3 a § 10 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
(§ 5 odst. 2, § 26b zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění) - Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za září 2008 (§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění) 15. 10. Středa
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Perspektivy českého strojírenství Zpracovatelský průmysl má v České republice dlouholetou tradici. Mezi jeho základní pilíře patří odvětví všeobecného strojírenství. České všeobecné strojírenství výrazně ožilo, což dokazuje vývoj tržeb v poměrně krátkém časovém úseku posledních pěti let. Od roku 2003 do roku 2007 vzrostly tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb o neuvěřitelných 98,2 = na 275 730 mil. Kč (s.c.). Nezanedbatelný podíl na těchto výsledcích mají společnosti, jež jsou zcela nebo z velké části vlastněny zahraničními investory, kteří využili výhody nabízené státem formou investičních pobídek a programů na podporu podnikání. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb tohoto odvětví ve stálých cenách meziročně vzrostly v posledních dvou letech shodně o téměř 21 %. (Ekonom č. 37/2008 - příloha Strojírenství)
Silná koruna vyhání podniky O stěhování na levnější adresu uvažuje čtvrtina firem v Česku, ukazuje průzkum. Více než jedna čtvrtina českých podniků zvažuje, že přesune některé provozy do zahraničí. Důvodem je prudké posílení české měny v letošním roce. Vyplývá to ze srpnového průzkumu mezi tuzemskými společnostmi uspořádaném Americkou obchodní komorou, Svazem průmyslu a dopravy (SPD), Hospodářskou komorou ČR, Česko-německou obchodní a průmyslovou komorou, Nordickou obchodní komorou a Nizozemskou obchodní komorou. Ankety se zúčastnilo 426 subjektů z oblasti výroby, služeb, logistiky, nemovitostí a turistického ruchu. Řešení vidí postižené společnosti v přistoupení ke společné evropské měně. S požadavkem, aby vláda určila závazný termín přechodu na euro, chce příští pondělí v Brně vystoupit sněm Svazu průmyslu a dopravy. (Ekonom č. 37/2008)
Bič na unijní neplatiče Evropský platební rozkaz slibuje zjednodušení a urychlení vymáhání pohledávek v rámci EU. Máte obchodního partnera z jiné země Evropské unie, který odmítá za řádně dodané zboží zaplatit? Bojíte se zdlouhavých a nákladných soudních procedur? Potom přesně vám bruselští úředníci ušili na míru předpisy o evropském platebním rozkazu. Všechny soudy států EU (s výjimkou Dánska) budou od 12. prosince letošního roku povinny toto nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1896/2006 aplikovat. Řízení o evropském platebním rozkazu přinese mnoho výhod. Kromě zvýšení rychlosti a efektivnosti vymáhání splatných pohledávek zaručuje, že soudní poplatky nebudou vyšší než ty, které byste jinak vynaložili za běžné občanské soudní řízení. Při podání návrhu se obejdete bez právníka, protože poměrně přehledné formuláře dokážete vyplnit sami. Právní zastoupení není povinné. (Ekonom č. 38/2008)
Více pravomocí pro ombudsmana Podávat návrhy kárných žalob na předsedy a místopředsedy soudů bude moci od začátku října veřejný ochránce práv. Učinit tak bude moci v případech, kdy bude mít zásadní pochyby o tom, zda dobře zvládají své funkce. Novela zákona o soudech a soudcích ombudsmanovi umožňuje, aby návrh žaloby podal nejen na základě informací od nespokojených občanů, ale i poznatků získaných vlastním šetřením. (Ekonom č. 38/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 9/2008 (IX / 2008)
Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 1-2/2009 (IX / 2008) - 412 str.
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 10/2008 (X / 2008)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 10/2008 (X / 2008)
Poradce Veřejné Správy - (PVS) č. 9-10/2008 (IX-X / 2008)
1 000 řešení č. 5/2008 (IX / 2008)
PŘIPRAVUJEME Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 10-11/2008 (X-XI / 2008)
Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 3/2009 (X / 2008)
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 11/2008 (XI / 2008)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 11/2008 (XI / 2008)
Poradce Veřejné Správy - (PVS) č. 11/2008 (XI / 2008)
1 000 řešení č. 6/2008 ( XI / 2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnění objednávky
(ceny jsou uvedeny bez DPH a distribučních nákladů) Při objednávce nad 10 ks poskytujeme slevu 20% E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům! Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz. Následně budete vyřazený(á) z databáze příjemců e-mailových novin.
Kníhkupectví ve kterých najdete naše publikace:
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2008 |