|
STAVEBNÍ ZÁKON – ÚPLNÉ ZNĚNÍ ZÁKONA S KOMENTÁŘEM
- Souhrn novely stavebního zákona [2017]
Základní struktura zákona, spočívající ve dvou velkých meritorních blocích – územním plánování a stavebním řádu –zůstává i nadále zachována a novelou [2017] potvrzena. Dílčích úprav doznalo vymezení pojmů; zjednodušena byla definice obecných technických požadavků na stavby a zejména výčet osob zahrnutých do režimu bezbariérového užívání staveb. Podstatnou změnou je vložení pojmů soubor staveb a stavba hlavní souboru staveb. Užití a výklad těchto pojmů ani v minulosti žádný zásadní problém působit neměl i při prostém odkazu na jejich obecné užívání, byť to kupodivu působilo v praxi mnohdy potíže. Smysl jejich zařazení však plyne z podstatné změny kompetencí stavebních úřadů obecných a speciálních při umísťování a povolování staveb ve společném řízení a při řízeních spojených s posouzením vlivů na životní prostředí podle rozsáhle novelizované části třetí stavebního zákona. Speciální stavební úřady tak nejsou redukovány, nýbrž se naopak jejich působnost rozšiřuje. Na tuto změnu navazuje, resp. s ní úzce souvisí novelizace některých ustanovení části druhé stavebního zákona, zejména:
• změna kompetencí v § 6 a § 7 (pořizování dokumentací a vydávání závazných stanovisek a stanovisek k souladu záměrů s cíli a úkoly územního plánování): orgán obce s rozšířenou působností jakožto úřad územního plánování „vydává závazné stanovisko podle § 96b, není-li příslušný krajský úřad“; orgán kraje „vydává závazné stanovisko podle § 96b u záměrů nacházejících se ve správních obvodech několika obcí s rozšířenou působností“;
• novelizace ustanovení § 13, § 15 a § 16, jimiž se vymezují kompetence obecných stavebních úřadů a stavebních úřadů speciálních.
Zásadní změnou v části druhé je novelizace ustanovení § 4, které se týká závazných stanovisek a stanovisek a jejich uplatňování ve správních řízeních podle stavebního zákona, jakož i způsobů výkonu kontrolních činností dotčenými správními orgány. Přestože je od samého počátku existence nového správního řádu zřejmé, že právní povaha a důsledky uplatnění závazných stanovisek vyžadují, aby tato stanoviska jakožto vysoce kvalifikované správní úkony splňovala náležitosti odpovídající povaze správního aktu (to jest rozhodnutí nebo usnesení) a aby proto obsahovala „výrok“ a odůvodnění, bylo na základě stávající praxe nutno tuto skutečnost výslovně zavést do právní úpravy – závazné stanovisko musí tedy nyní obsahovat závaznou část („výrok“) a odůvodnění. Přestože obdobně platí ustanovení § 136 odst. 6 správního řádu v souběhu s § 4 stavebního zákona a § 2 až § 8 správního řádu (základní zásady správního procesu), je zcela evidentní, že dotčené správní orgány ani stavební úřady ani zdaleka nenaplní požadavek vzájemné dohody pod koordinací a kontrolou stavebního úřadu. Součástí novely je rovněž jednoznačné určení povinnosti dotčeného orgánu vykonávat kontrolu plnění jím stanovených podmínek stavebníkem v průběhu výstavby, což dosud tyto orgány pravidelně nekonaly a trvaly na tom, aby za ně kontrolu prováděly stavební úřady. Vedle jiných přínosů by mohl vést takto důsledně uplatňovaný princip k tomu, že dotčené správní orgány budou více zvažovat obsah a dosah jimi stanovovaných podmínek.
Určitým omezením účinnosti a účelnosti závazných stanovisek a možností jejich přezkumu je naopak výslovné vyloučení samostatného přezkumu závazného stanoviska vydaného v první instanci jinou formou než přezkumem meritorního rozhodnutí vydaného v řízení, do něhož bylo závazné stanovisko jako podmiňující vydáno. Zachován zůstal tento přezkum pouze pro závazná stanoviska vydaná nadřízeným správním orgánem. Zrušení podmiňujícího závazného stanoviska po nabytí právní moci rozhodnutí však není důvodem obnovy řízení.
V části třetí (územní plánování) byla v úvodu zpřesněna některá ustanovení týkající se cílů a úkolů územního plánování. Nově je vloženo ustanovení o povinnosti pořizovat územně plánovací dokumentace elektronicky ve strojově čitelné podobě a zejména ustanovení o „oprávněném investorovi“ [§ 23a], jímž se rozumí vlastník, správce nebo provozovatel veřejné dopravní nebo veřejné technické infrastruktury; pokud takový vlastník splní podmínky stanovené zákonem, je zapsán do seznamu oprávněných investorů a požívá určitých výhod týkajících se informací o zahajovaných, běžících a ukončených řízeních; tímto ustanovením se obdobně jako v zákonu o veřejných zakázkách zohledňuje specifické postavení tzv. „přirozených monopolistů“ v území. Takový postup je nepochybně smysluplný; škoda, že vlastníci, správci a provozovatelé těchto síti na druhou stranu sami neplní – a to dlouhodobě – informační povinnosti parametrech jimi spravovaných sítí, pro něž měly mít k dispozici vyhotovené digitalizované pasporty. Tuto povinnost jim uložil už v roce 2006 nový stavební zákon v ustanovení § 161. Od ledna roku 2012 jsou všichni v prodlení s plněním svých povinností, které je sice pod sankcí, avšak nikdo ji vůči těmto osobám neuplatňuje. Je nutno neustále připomínat, že vlastníci, správci a provozovatelé sítí dopravní a technické infrastruktury nejsou dotčenými správními orgány, nýbrž účastníky řízení se specifickým postavením plynoucím z postavení přirozeného monopolisty. Z tohoto postavení jim plynou určitá práva, ale také řada povinností – zejména poskytovat služby a neodepřít jejich poskytování jen na základě vlastní úvahy.
Upřesněno bylo rovněž ustanovení týkající se územních studií (povinnost revize nejpozději do osmi let od data vložení dat o územní studii do evidence). Důvodem je zřejmě skutečnost, že pořízená územní studie, o níž data byla vložena do evidence, slouží jako nepominutelný podklad pro rozhodování v území. Je proto na místě, aby tato data byla aktuální a rozhodování podle nich relevantní. Aktualizace územních studií je ovšem standardním profesním výkonem pořizovatelovým.
Podstatnou změnou, byť – obáváme se – s ne zcela reálným očekáváním, je vložení tzv. „zkrácených postupů pořizován změní“ zásad územního rozvoje kraje [§ 42a až § 42c], územního plánu obce [§ 55a až § 55c] a regulačního plánu [obnovená ustanovení § 72 až § 75]. Dílčími změnami a doplňky prošla úvodní ustanovení k územnímu řízení [§ 78 an.] Významněji bylo dotčeno ustanovení o účastnících řízení [§ 85], zejména vypuštěním spolků, to jest účastníků podle zvláštních právních předpisů; ustanovení o nich jsou nicméně i nadále uvedena u jednotlivých procesů [například v § 89 odst. 4, § 94g, § 94n odst. 3, § 94w odst. 4 – ale také § 114 odst. 1]. Doplněny byly rámcové obsahy dokumentací pro územní řízení (i pro další fáze a stupně zpracovávaných dokumentací); jejich podrobné struktury jsou popsány ve vyhlášce o dokumentaci staveb.
Přepracováno bylo ustanovení § 90 k posuzování záměru žadatele; vypuštěna byla pasáž o posuzování souladu s urbanistickými a architektonickými hodnotami území; zřejmě po sporných zkušenostech s výkony stavebních úřadů bylo toto posuzování rozptýleno do jiných ustanovení zákona a ztratilo svoji pregnantnost. Jeho obsah nicméně nutno a možno dovodit z aplikace ustanovení § 18 a § 19 (cíle a úkoly územního plánování), kde jsou tyto hodnoty a jejich ochrana výslovně uvedeny. Jejich uplatnění bylo svěřeno ustanoveními § 6 a § 96b do rukou úřadů územního plánování. Nepovažujeme tuto úpravu za šťastnou – tím spíše, existuje-li k postupům při posuzování souladu záměru s krajinnými, urbánními a architektonickými hodnotami a respektu ke kontextu velmi dobré vodítko v podobě judikatury Nejvyššího správního soudu (například v jeho rozsudku NSS ze dne 20. 05. 2010, vydaném pod čj. 7 as 17/2010-101, dostupném na www.nssoud.cz).
Naprosto zásadní změnou svým rozsahem (byť sporným dosahem, jak uvedeme v komentáři níže) je zařazení samostatných úprav tří typů společných řízení: územního řízení s posouzením vlivů na životní prostředí [§ 94a až § 94i; dříve § 91], společného územního a stavebního řízení [§ 94j až § 94p; dříve § 94a] a konečně společného územního a stavebního řízení s posouzením vlivu na životní prostředí [§ 94q až § 94z] – tedy celkem 26 nových paragrafů. S touto úpravou navíc souvisí nová znění § 96a a zejména nového ustanovení § 96b, jímž jsou stanoveny podrobněji podmínky vydávání závazného stanovisko orgánem územního plánování, to jest místně příslušným úřadem obce s rozšířenou působností, a nových ustanovení § 184a a § 184b upravujících prokazování vlastnických práv, není-li žadatel vlastníkem pozemku, popřípadě stavby, a to kvalifikovaným souhlas vlastníka, a navazující řízení podle § 3 zákona o posuzování vlivu na životní prostředí. Dílčích změn doznala též ustanovení o zjednodušeném územním řízení, územním souhlasu a rozsáhleji ustanovení § 96a o společném oznámení záměru (dříve společný územní souhlas a souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru). Očekávání spojená s těmito instrumenty nejsou zcela reálná. Nejedná se totiž o důsledné sloučení různých procesů do jednoho veřejnoprávního procesu, který by byl důsledně doprovázen také změnou požadavků na obsahy dokumentací, a na okruh veřejných zájmů, jejichž sledování je nepochybným zájmem státu, nýbrž o alternativy ke stávajícím procesům. Případná (často velmi sporná) úspora času nemůže být adekvátně kompenzována též odpovídajícím obsahem dokumentace. Lze předpokládat, že potenciální žadatelé o společná řízení je nebudou uplatňovat, neboť by riskovali opakované přepracování (rozsáhlé a tudíž drahé) dokumentace na základě výsledků veřejného projednávání (neboť dokumentace pro společné územní a stavební řízení, spojené navíc s posouzením vlivu na životní prostředí, která musí splňovat co do podrobnosti náležitosti obou, resp. všech tří procesů).
V části čtvrté ve stavebním řádu byla kromě doplněného výčtu staveb bez ohlášení [§ 103] doplněna a zpřesněna ustanovení k ohlášení staveb, zejména rámcové obsahy dokumentací a obsahy žádostí [§ 105 až § 107]. Obdobně byla doplněna též ustanovení ke stavebnímu řízení [§ 110 až § 112]. Rozsáhleji doplněno a zpřesněno je ustanovení § 118 o změnách stavby před jejím dokončením; rozšiřuje se zejména okruh změn, které může stavební úřad odsouhlasit bez správního řízení. Zásadní změnou – byť v podstatě pouze faktickým návratem k předchozí právní úpravě – je po nedobrých zkušenostech s oznámením o užívání stavby a kolaudačním souhlasem návrat ke kolaudačnímu řízení. Od samého počátku bylo zřejmé, že mohou nastat při kolaudaci situace, při nichž je nutno vést řízení a o jejím výsledku relevantně rozhodnout. Vedle obou instrumentů (které rovněž doznaly dílčích zpřesnění) tak bylo zpět zařazeno kolaudační řízení nově vloženým ustanovením § 122a. I přes novelu [2012] se i nadále projevoval proces prostého oznámení o užívání stavby jako nedokonalý, s mnoha spornými dopady – výsledkem je tudíž jeho úplné zrušení!
Upřesněna byla rovněž ustanovení o autorizovaných inspektorech, a to jednak o možnosti jejich jmenování opakovaně bez omezení na dvě funkční období, jednak a především o podmínkách společného výkonu této činnosti jako svobodného povolání dvěma a více osobami.
V části páté byly poněkud zpřesněny podmínky součinnosti dotčených správních orgánů. Vzhledem k novým ustanovením byl podstatně doplněn výčet skutkových podstat správních deliktů spočívajících v porušení stavebně právních předpisů [§ 178]. Zcela nově byla vložena ustanovení § 184a (souhlasy vlastníků pozemků nebo staveb, není-li vlastníkem stavebník) a § 184b upravující navazující řízení, jimiž se rozumí veškerá správní řízení podle stavebního zákona navazující na posouzení vlivu na životní prostředí [podle zákona č. 100/2001 Sb.]
Drobnou (bohužel) změnou prošlo též ustanovení omezující platnost dosavadních územně plánovacích dokumentací, a to prodloužením lhůty pouze do 31. prosince 2022. Ustanovení § 188 odst. 1 SZ omezuje platnost existujících územně plánovacích dokumentací, a to pod sankcí zneplatnění. Toto mimořádně sporné ustanovení, které bylo mimochodem téměř s každou větší novelou stavebního zákona rovněž novelizováno, působí na pořizování (a v tom zpracování) územních plánů zcela destruktivně, zejména v případě měst o velikosti Brna či Prahy, jejichž problematika daleko přesahuje jejich územní vymezení nejen do souvisejícího regionu, nýbrž celostátně. Považujeme toto ustanovení za sporné nejen věcně, ale i z hlediska ústavnosti jako zcela nepřiměřený zásah do působnosti územních samospráv státem. Zjevným důvodem tohoto postupu nebylo zlepšení procesu územního plánování (k tomu nám ostatně poskytla dostatek argumentů celá poněkud zpackaná právní úprava územního plánování – a nejen jeho, jak dokládá výše popsaný proces novelizací nejen původního znění zákona, ale i ustanovení již novelizovaných), ale snaha dostat celý proces pod centrální kontrolu a získat do rukou nástroje tlaku na samosprávy k prosazování vlastních představ o tom, jak má vypadat správa území.
Významné jsou též širší souvislosti a propojenosti se správním řádem, zejména podoba a aplikace závazných stanovisek, zvláštní případy správních řízení (specificky možnosti spojování a rozdělování správních věcí a mezitímní rozhodování), opatření obecné povahy, veřejnoprávní smlouvy jakožto náhrada za správní rozhodnutí (podmíněná ovšem souhlasem všech osob, které by byly ve věci účastníky řízení).
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčních Poradce 4/2018, 1000 řešení 10/2017, DaÚ 10/2017, Aktualizace IV/3)
DAŇ Z PŘÍJMŮ A DPH PO POSLEDNÍCH NOVELÁCH
Novela ZDP v příkladech
Ve Sbírce zákonů byl zveřejněn zákon č. 170/2017 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti daní, s tím, že tento zákon nabývá účinnosti od 1. 7. 2017. Tento zákon v části první přinesl rozsáhlou změnu zákona o daních z příjmů. Přechodné ustanovení č. 1 pro daň z příjmů stanoví, že pro daňové povinnosti u daní z příjmů za zdaňovací období přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a za zdaňovací období, které započalo přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, jakož i práva a povinnosti s nimi související, se použije zákon č. 586/1992 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona. Vzhledem ke skutečnosti, že zdaňovacím obdobím poplatníků daně z příjmů (zejména fyzických osob) je převážně kalendářní rok, použije se nová úprava většinou až od 1. ledna 2018, pokud zákon výslovně nestanoví, že uvedená změna se použije již pro zdaňovací období 2017.
Příklad
Rodiče s příjmy ze závislé činnosti vyživují 3 nezletilé děti. Matka si u zaměstnavatele uplatňuje daňové zvýhodnění na 1. dítě, otec na 2. a 3. dítě. Otázkou je, jak se bude postupovat po novele zákona.
Již pro celý r. 2017 se zvýšilo daňové zvýhodnění na druhé, třetí a další vyživované dítě. Daňové zvýhodnění na druhé vyživované dítě činí 19 404 Kč ročně, na třetí a každé další dítě 24 204 Kč ročně.
Vzhledem ke skutečnosti, že novela zákona nabyla účinnosti 1. července 2017, otci, který vyživuje druhé a třetí dítě, se zvýší měsíční daňové zvýhodnění od července s tím, že za leden až červen 2017 se zvýšení daňového zvýhodnění otci dorovná v rámci ročního zúčtování za r. 2017. Další možností je, že si otec zvýšené daňové zvýhodnění uplatní prostřednictvím daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob za r. 2017, ve kterém požádá o vrácení přeplatku na dani z příjmů správce daně. Na straně matky, která vyživuje první dítě, se nic nezmění.
Měsíční daňové zvýhodnění na děti po novele zákona o daních z příjmů činí:
- 1 117 Kč na jedno dítě (tj. na straně matky),
- 1 617 Kč na druhé dítě (tj. na straně otce) a
- 2 017 Kč na třetí a každé další dítě (tj. na straně otce).
Příklad
Podnikatel, jehož manželka v domácnosti pečuje doma o dvě nezletilé děti, bude mít za r. 2017 příjem cca 1,1 mil. Kč s tím, že výdaje uplatňuje 60 % paušální částkou z dosažených příjmů. Otázkou je, jak to bude s uplatněním paušálních výdajů a slev na děti a manželku.
Novela č. 170/2017 Sb., zákona o daních z příjmů od r. 2018 snižuje na polovinu maximální limity paušálních výdajů, a to pro poplatníky s příjmy ze samostatné činnosti a také z nájmu. Dále pak novela zákona počínaje r. 2018 ruší ustanovení, které brání uplatnění slevy na manžela (manželku) a daňového zvýhodnění na straně poplatníků, kteří si uplatňují paušální výdaje, tj. § 35ca zákona.
Paušální výdaje lze uplatnit ve výši:
a) 80 % z příjmů ze zemědělské výroby, lesního a vodního hospodářství a z příjmů z živnostenského podnikání řemeslného; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 800 000 Kč,
b) 60 % z příjmů ze živnostenského podnikání; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 600 000 Kč,
c) 30 % z příjmů z nájmu majetku zařazeného v obchodním majetku; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 300 000 Kč,
d) 40 % z jiných příjmů ze samostatné činnosti, s výjimkou příjmů podle odstavce 1 písm. d) a odstavce 6; nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 400 000 Kč.
Dále pak u příjmů z nájmu podle § 9 zákona lze uplatnit 30 % paušální výdaje, nejvýše lze však uplatnit výdaje do částky 300 000 Kč.
Přechodné ustanovení zákona č. 170/2017 Sb., stanoví, že jsou-li pro zdaňovací období roku 2017 u poplatníka splněny podmínky pro použití § 35ca zákona toto ustanovení se nepoužije, pokud poplatník pro zdaňovací období 2017 uplatní snížené limity paušálních výdajů.
Uplatní-li v daném případě podnikatel v r. 2017 paušální výdaje maximálně ve výši 600 000 Kč, bude moci již za r. 2017 uplatnit slevu na manželku, tj. 24 840 Kč a daňové zvýhodnění na dvě vyživované děti, tj. 13 404 + 19 404 Kč. Celkem v částce 57 648 Kč.
Příklad
Poplatník zdědil v r. 2017 členské právo v bytovém družstvu po matce, která byla členkou družstva přes 25 let. Toto členské právo hodlá po ukončení dědického řízení hned prodat s tím, že příjem z prodeje hodlá darovat dětem na studium v zahraničí. Otázkou je, jak bude postupovat z hlediska daně z příjmů.
Prodá-li poplatník zděděné členské právo v bytovém družstvu po matce, která byla členkou družstva více jak 5 let až počínaje r. 2018, bude příjem z prodeje zděděného členského práva od daně z příjmů fyzických osob osvobozen. Podle § 4 odst. 1 písm. s) zákona je od daně z příjmů počínaje r. 2018 osvobozen příjem z úplatného převodu podílu v obchodní korporaci s výjimkou příjmu z úplatného převodu cenného papíru, přesahuje-li doba mezi jeho nabytím a úplatným převodem dobu 5 let; doba 5 let mezi nabytím a úplatným převodem podílu se zkracuje mimo jiné i o dobu, po kterou byl tento podíl prokazatelně ve vlastnictví zůstavitele, v případě, že jde o úplatný převod podílu nabytého děděním od zůstavitele, který byl příbuzným v řadě přímé nebo manželem.
Příklad
Zaměstnanec v r. 2017 z titulu podání svědecké výpovědi na policii obdržel 250 Kč. Otázkou je, zda musí podat daňové přiznání.
Zaměstnanec daňové přiznání za r. 2017 podat musí. Měl příjem ze závislé činnosti z pracovně právního vztahu a dále tzv. svědečné – tj. náhradu ušlé mzdy u poplatníka s příjmy ze závislé činnosti, která se posoudí jako příjem podle § 6 odst. 1 písm. d) zákona, který poplatníkovi plyne v souvislosti s výkonem činnosti, ze které plynou příjmy ze závislé činnosti. To znamená, že povinnost zdanit tento příjem má jako plátce daně Policie ČR. Zaměstnanec měl v daném případě dva zaměstnavatele a z toho důvodu je povinen v souladu s § 38g zákona o daních z příjmů daňové přiznání za r. 2017 podat.
Počínaje r. 2018 se však výše uvedený postup změní. Podle § 6 odst. 4 příjmy zúčtované nebo vyplacené plátcem daně budou zdaněny daní vybíranou srážkou, pokud zaměstnanec u tohoto plátce daně neučinil prohlášení k dani podle § 38k anebo nevyužije-li postup podle § 36 odst. 7 nebo 8 a jedná-li se o příjmy podle § 6 odst. 1
a) plynoucí na základě dohody o provedení práce, jejichž úhrnná výše u téhož plátce daně nepřesáhne za kalendářní měsíc částku 10 000 Kč, nebo
b) v úhrnné výši nepřesahující u téhož plátce daně za kalendářní měsíc částku 2 500 Kč.
Příklad
Společník s.r.o. vlastní podíl v obchodní společnosti již 10 let, nabývací cena činí 150 000 Kč. V lednu 2017 svůj podíl navýšil peněžitým vkladem 300 000 Kč s tím, že v listopadu 2017 celý podíl v obchodní společnosti prodá. Otázkou je, jak postupovat z hlediska daně z příjmů.
Vložil-li společník do s.r.o. peněžitý vklad a následně podíl na obchodní společnosti, který vlastnil více jak 5 let, prodá, jedná se o příjem od daně z příjmů osvobozený. Peněžitý vklad do obchodní korporace, časový test daný § 4 odst. 1 písm. s) bod 4 zákona již počínaje r. 2017 nepřerušuje.
Zákon v § 4 odst. 1 písm. s) stanoví podmínky pro osvobození příjmu z úplatného převodu podílu v obchodní korporaci s tím, že současně od r. 2017 stanoví, že osvobození se nevztahuje mimo jiné na příjem z úplatného převodu podílu v obchodní korporaci odpovídající zvýšení nabývací ceny podílu členanepeněžitým plněním ve prospěch vlastního kapitálu obchodní korporace nebo nabytím podílu od jiného člena, pokud k úplatnému převodu došlo do 5 let od plnění nebo nabytí podílu.
(Více se o tomto tématu dočtete v DaÚ 9/2017, DÚVaP 10/2017, 1000 řešení 6/2017, Aktualizace I/2)
|
|
|
Částka 104 Rozeslána dne 19. září 2017
297/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů
298/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
299/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákonybr>
300/2017 Zákon o zásadách jednání a styku Poslanecké sněmovny a Senátu mezi sebou a navenek a o změně zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů, (stykový zákon)
301/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 329/2011 Sb., o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
302/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé související zákony
303/2017 Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti se zrušením statusu veřejné prospěšnosti
304/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
305/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní a o změně dalších souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
306/2017 Vyhláška o vzoru zprávy podle zemí a pokynech k jejímu vyplnění pro účely automatické výměny informací s jiným státem v rámci mezinárodní spolupráce při správě daní
Částka 105 Rozeslána dne 19. září 2017
307/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
308/2017 Vyhláška o podrobnější úpravě některých pravidel při poskytování investičních služeb
309/2017 Vyhláška o žádostech a oznámení podle zákona o podnikání na kapitálovém trhu
Částka 106 Rozeslána dne 19. září 2017
310/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
Částka 107 Rozeslána dne 25. září 2017
311/2017 Nařízení vlády o stanovení prostředků státního rozpočtu podle § 28 odst.3 zákona o podporovaných zdrojích energie pro rok 2018
312/2017 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 307/2014 Sb., o stanovení podrobností evidence využití půdy podle uživatelských vztahů, ve znění pozdějších předpisů
313/2017 Nález Ústavního soudu ze dne 18. července 2017 sp. zn. Pl. ÚS 2/17 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, ve znění zákona č. 369/2016 Sb.
|
|
|
2. 10.
Pondělí (za sobotu 30. 9.)
|
Daně z příjmů - plátce |
Odvod „srážkové“ daně sražené v srpnu 2017 a oznámení plátce o dani sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze závislé činnosti podle § 6 odst. 4 dtto)
(§ 6 odst. 4, § 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v srpnu 2017 z určených příjmů nerezidentů EU/EHP ze zdrojů na území ČR a hlášení plátce daně o provedeném zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
DPH |
Podání žádosti plátce o vrácení DPH z jiného státu EU za rok 2016 (pouze přes elektronický portál spravovaný Generálním finančním ředitelstvím)
(§ 82 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
Podání žádosti osoby registrované k dani v jiném státě EU o vrácení DPH v Česku za rok 2016 (jen přes elektronický portál ve státě usazení dotyčné osoby)
(§ 82a odst. 4 a 10 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
9. 10.
Pondělí (za neděli 8. 10.)
|
Zdr. poj. – OSVČ |
Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za září 2017
(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
|
16. 10.
Pondělí (za neděli 15.10.)
|
Daň silniční |
Zaplacení zálohy na daň silniční za 3. čtvrtletí 2017
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
|
20. 10.
Pátek
|
Daně z příjmů – plátce |
Odvod sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti z mezd za září 2017
(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Sociální pojištění - OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za září 2017
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za září 2017
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za září 2017
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za září 2017
(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za září 2017
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za září 2017
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/92 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
|
DPH - uživatel |
Podání přiznání a zaplacení DPH za 3. čtvrtletí 2017 u uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa alias „MOSS“, který se týká vybraných služeb (zejména elektronických) poskytovaných „nepodnikatelům“
(§ 110q, § 110r odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
25. 10.
Středa
|
DPH |
Podání přiznání k DPH a její zaplacení za září 2017 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím
(§ 99, § 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání přiznání k DPH a její zaplacení za 3. čtvrtletí 2017 u plátců se čtvrtletním zdaňovacím obdobím
(§ 99a, § 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání kontrolního hlášení DPH plátce za září 2017 - u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen pokud mají měsíční zdaňovací období
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
Podání kontrolního hlášení DPH plátce za 3. čtvrtletí 2017 - u fyzických osob se čtvrtletním zdaňovacím obdobím pro účely DPH
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
Podání souhrnného hlášení plátce za září, případně za 3. čtvrtletí 2017, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li prostřední osobou) a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1 (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3, 5 a 6 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za září 2017, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za září 2017, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce (§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty) |
31. 10.
Úterý
|
Daně z příjmů- plátce |
Odvod „srážkové“ daně sražené v září 2017 a oznámení plátce o dani sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze závislé činnosti podle § 6 odst. 4 dtto)
(§ 6 odst. 4, § 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v září 2017 z určených příjmů nerezidentů EU/EHP ze zdrojů na území ČR a hlášení plátce daně o provedeném zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Zákonné pojištění úrazu |
Odvod pojistného zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za 4. čtvrtletí 2017
(§ 365 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce)
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o pojištění odpovědnosti zaměstnavatele)
|
DPH |
Podání přihlášky k registraci skupiny, která chce být registrována k DPH od 1. 1. 2018, anebo podání žádosti o zrušení nebo změnu skupinové registrace
(§ 95a odst. 2 a 3, § 106e, § 106f zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
|
|
|
HYPOCHONDRIE
Asi málokterá psychická porucha našla takové využití v běžném jazyce jako hypochondrie. Lidé, kteří o svém strachu z určitého onemocnění vykládají častěji, než kdyby si „normálně stěžovali“, jsou označeni za hypochondry a často jsou předmětem výsměchu, nezřídka i šikanování. Výraz je odvozený z řeckého slova hypochondrium – podžebří. Oblast pod žeberními oblouky byla totiž místem, kde se podle starověkých lékařů nacházel zdroj potíží pacientů trpících hypochondrií anebo depresemi, protože v těchto místech často lidé s takovými poruchami pociťují svoje „potíže“ (podobně jako neurčité „píchání v boku“).
Hypochondričtí pacienti si často stěžují na tělesné problémy
a dožadují se vyšetření lékaři z různých oborů. I když se jim dostupnými metodami nezjistí žádný nález, hypochondři odmítají možnost psychické příčiny svých problémů a hledají pomoc i řešení v alternativních /ne/medicínských postupech. Tím se nezřídka stávají finančními „otroky“.
Život hypochondra se často točí jen okolo jeho „choroby“ a od svého okolí vyžaduje neustálou pozornost a soucítění se svým utrpením. Hypochondrie patří do skupiny somatogenních poruch, jejichž společným znakem je, že při lékařském vyšetření není možné odhalit příčiny v tělesných problémech, na které si postižení stěžují. Klíčovým bodem psychosomatiky je domněnka – ale možná někdy i zkušenost, že duševní problémy se mohou projevit i tělesnými symptomy. I přes negativní výsledky při vyšetření se hypochondři i nadále obávají vážných onemocnění, která by je mohla postihnout. Příčinou může být začarovaný kruh: u osob trpících hypochondrií vedou informace o příslušné chorobě při současném vnímání vlastních tělesných příznaků k domněnkám, že oni sami jsou nemocní. Začnou se pozorně sledovat a pociťují strach o vlastní zdraví, což vede ke zvýšené úrovni psychického rozrušení.
Hypochondrický pacient trpí obavou, že může onemocnět určitou chorobou
Běžné tělesné příznaky nebo minimálně somatické změny (mírně zvýšený puls při stoupání po schodech, průběžné problémy s trávením) jsou u hypochondrů označované jako příznaky a zároveň důkazy domnělé nemoci. Ani důkladné lékařské vyšetření nedokáže hypochondra přesvědčit, že je v podstatě zdravý. Důkazy o tom, že není nemocný, vnímá jako možnost, že trpí dosud neznámou chorobou nebo že se lékař při stanovení diagnózy zmýlil. Kvůli svému přesvědčení navštíví značné množství lékařů (toto jednání je možné označit jako doctor-shopping); v mnoha případech se dokonce podrobuje riskantním chirurgickým operacím „na vlastní žádost“. Všeobecně je ale těžké určit hranici mezi hypochondrií a ostatními somatogenními onemocněními. Nejjasnější rozdíl je vidět v tom, že u hypochondra jde o strach z onemocnění, přičemž při ostatních sometogenních poruchách stojí v popředí vědomí samotné choroby.
Z psychoanalytického pohledu vzniká hypochondrie vnitřními konflikty,
zapříčiněnými pocity viny anebo strachu. Jako obrana se používá přesouvání pozornosti na tělesné poruchy, aby nebyla nutná konfrontace právě s těmito ničivými vnitřními kolizními situacemi. Předpokládá se, že tělesné problémy mají symbolický charakter. Před vypuknutím onemocnění se dostali postižení většinou do styku s informacemi o chorobách buď ve svém okruhu známých, nebo z médií. Osoby, které postihla hypochondrie, vykazují často už před samotným vypuknutím onemocnění zvýšenou psychofyziologickou reaktivitu. Postižení často uvádějí, že před onemocněním trpěli chronickým stresem anebo se v jejich životě udály rozhodující změny. Za těchto okolností se sledování tělesných příznaků jako nepravidelný tlukot srdce, pocity závratě, problémy s trávením nebo bolesti hlavy, které jsou jinak běžným jevem přechodných problémů nebo důsledkem vyšší tělesné zátěže, mění v přesvědčení, že jde o známky těžkého onemocnění. Myšlenka, že mohou onemocnět, vede k očekávání dalších potíží a postižení začínají velmi pozorně sledovat svoje tělo. Mají sklony vidět události extrémně negativně. Navíc vznikají doprovodné znaky, které vedou u jednotlivců k udržování hypochondrie: aby ve strachu z nemoci chránili svůj organismus, snižují tělesnou zátěž. To vede k tomu, že už při nízké fyzické zátěži reaguje organismus negativně. Okolí pa-cienta se většinou k němu staví s lítostí, projevuje mu jistou náklonnost. Bez toho, aby si to postižený uvědomil, je za svůj stav „odměňovaný“.
Léčba hypochondra je pro lékaře často aktem balancování
– je potřeba dát udělat podrobné vyšetření i testy, protože popsané symptomy mohou být skutečným průvodním znakem nějaké nemoci. Lékař však velmi rychle zjistí, že stížnosti postiženého nemají opodstatnění. Pacient ale tomuto úsudku nevěří a žádá další vyšetření. Pokud však i po dalších vyšetřeních trvá lékař na svém stanovisku, podpoří hypochondrovu domněnku, že trpí těžko objevitelnou chorobou.
Lékař by si měl uvědomit, že pacient skutečně trpí, když ne fyzicky, tak přece jen psychicky. Měl by se snažit přesvědčit pacienta, aby podstoupil psychoterapeutickou léčbu. Musí však počítat s nedůvěrou pacienta, nakolik si postižený myslí, že lékař „neví co dál“, a proto ho prohlašuje za „blázna“.
Závěr
Pocit zdraví může navodit i kontrolované cvičení jógy nebo tanec, zkrátka činorodý život s různými koníčky a pěstováním zdravého životního stylu. Potencionálnímu hypochondrovi potom nezbude čas zabývat se svými fyzickými problémy a nezveličuje jejich význam, protože je v psychické pohodě.
MUDr. Pavel Malovič
|
|
|
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 2/2018 (IX/2017)
- Insolvenční zákon s komentářem – Mgr. Hana Boulová
- Kontrolní výkaz – Ing. Václav Benda
Poradce, měsíčník č. 3/2018 (IX/2017)
- Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich s komentářem – Aleš Šustr
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 10/2017 (IX/2017)
- Stavební zákon po poslední novele – Ing. Karel Janda
- Novela zákona o DPH – Ing. Zdeněk Kuneš
- Příjmy z majetkového prospěchu – Ing. Eva Sedláková
- Sleva na dani z příjmů za umístění dítěte – Ing. Eva Sedláková
- Dodání zboží do jiného státu EU osvobozené od DPH – Ing. Martin Děrgel
- Zdaňování záloh po novelizaci zákona o DPH – Ing. Václav Benda
- OSVČ ve zdravotním pojištění – Ing. Antonín Daněk
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 11/2017 (IX/2017)
- DPH ve stavebnictví – montážní a stavební práce – Ing. Václav Benda
- Zásady v účetnictví – Ing. Zdenka Cardová
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 10/2017 (IX/2017)
- Novela zákona - skončení a změny pracovního poměru ze zdravotních důvodů – JUDr. Ladislav Jouza
- Vyšší příspěvky při zaměstnávání zdravotně postižených – JUDr. Ladislav Jouza
- Zvýšení minimální mzdy – Mgr. Olga Bičáková
- Výkon práv k autorskému dílu vytvořenému zaměstnancem v pracovněprávním vztahu – JUDr. Jana Drexlerová
- Odcizení věcí zaměstnance na pracovišti – Ing. Karel Janda
- Než půjdeme volit – JUDr. Eva Dandová
- Platy ve veřejných službách a správě – novela – Ing. Karel Janda
1000 řešení – měsíčník č. 10/2017 (IX/2017)
- Novela stavebního zákona – Ing. Karel Janda
- Kontrolní výkaz – Ing. Václav Benda
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
SBORNÍKY ZÁKONŮ:
zákon o daních z příjmů, zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o účetnictví … (I/2017)
Zákony IIA – občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích, občanský soudní řád … (IIA/2017)
Zákony IIB – trestní zákoník, trestní řád, zákon o přestupcích … (IIB/2017)
Zákony III – zákoník práce, zákon o nemocenském pojištění, zákon o důchodovém pojištění … (III/2017)
Zákony IV – stavební zákon, katastrální zákon, zákon o zadávání veřejných zakázek … (IV/2017)
Zákony V – zákon o obcích, zákon o krajích, školský zákon …. (V/2017)
Zákony VI – zákon o odpadech, zákon o životním prostředí, vodní zákon … (VI/2017)
ODBORNÉ PUBLIKACE:
Účetní závěrka podnikatelů za rok 2016 (sestavování účetní závěrky podnikatelů)
Daňová přiznání k daním z příjmů FO a PO za rok 2016 (aktuální informace pro zpracování daňových přiznání)
Pomocník mzdové účetní 2017 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
Daňové a nedaňové výdaje (2017) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)
Povinnosti zaměstnavatele – (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
Vzory smluv dle NOZ II. – (komentované vzory smluv)
Ekonomický a personalistický slovník – (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
Stavíme bez chyb, pokut a penále – (legislativní část, změny a novinky, slovník stavebních pojmů)
Daňové výdaje z účetního a daňového hlediska bez chyb, pokut a penále – (které výdaje uplatnit do daňových výdajů a jak správně účtovat)
Mzdy a platy bez chyb, pokut a penále – (mzdy a platy aktuálně po novelách)
Smluvní vztahy nejen pro mzdovou účtárnu (komentované vzory smluv)
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 4/2018 (IX/2017)
- Stavební zákon po poslední novele s komentářem – JUDr. Jiří Plos
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 11/2017 (X/2017)
- Osobní automobil a vnitropodniková směrnice – Ing. Karel Janda
- Vyvlastnění – JUDr. Jana Drexlerová
- Zajišťovací směna v PP vztahu – Richard W. Fetter
- Desatero o správné pracovní smlouvě – JUDr. Ladislav Jouza
- Cesty do zahraničí a zdravotní pojištění – Ing. Antonín Daněk
- Změny v občanském zákoníku – Ing. Karel Janda
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 12/2017 (X/2017)
- Výkazy v účetní závěrce 2017 – Ing. Vladimír Hruška
- Nemocenské pojištění komplexně pro praxi – JUDr. Eva Dandová
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 11/2017 (X/2017)
- Právní důsledky vyšší minimální mzdy – JUDr. Ladislav Jouza
- Zaměstnávání cizinců - novela zákona o zaměstnanosti – Mgr. Olga Bičáková
- Placené a neplacené pracovní volno – změny – JUDr. Ladislav Jouza
- Nedbalost při práci a její důsledky – JUDr. Eva Dandová
- Změny v zákoně o inspekci práce – JUDr. Eva Dandová
- Snížení mzdy – odebráním výkonových složek nebo osobního ohodnocení – Richard W. Fetter
- Některá plnění z FKSP z pohledu daní a pojištění – Ing. Zdeněk Morávek
- Účtování ve společenství vlastníků – Ing. Karel Janda
1000 řešení – měsíčník č. 11/2017 (X/2017)
- Zaměstnávání cizinců – novela zákona o zaměstnanosti – Mgr. Olga Bičáková
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
|
|
|
Stavební zákon po poslední novele
Stavíte nebo se chystáte rekonstruovat? Novela stavebního zákona, na kterou dlouho čekala celá společnost je už na papíře. Přinášíme ji i s komentářem. Půjde stavět snáze a levněji? Co se změní pro drobného, většího i největšího stavebníka?
Aktuální informace najdete v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, majitelům staveb, živnostníkům, daňovým poradcům, stavebníkům, pronajímatelům staveb, auditorům, ekonomům …
- 1. Poradce 4/2018 - Stavební zákon po novele s komentářem – úplné znění zákona s komentářem – JUDr. Jiří Plos
/A5, str. 240/
- 2. DaÚ 10/2017 – Novela stavebního zákona - příspěvek – Ing. Karel Janda
/A4, str. 80/
- 3. 1000 řešení 10/2017 – Stavební zákon – novela – praktické příklady
/A5, str. 120/
- 4. Stavíme bez chyb, pokut a penále - monotematika
/A5, str. 368/
Cena balíčku je 565 Kč.
Cena balíčku s 30 % slevou je 395 Kč.
Ušetříte 170 Kč.
Novela zákona o zaměstnanosti II.
Novela zákona o zaměstnanosti mění agenturní zaměstnávání, oblast zaměstnávání zdravotně postižených osob, vytváření nových pracovních míst, skončení a změny pracovního poměru ze zdravotních důvodů, zaměstnávání cizinců …
Více najdete v našich publikacích, které jsou určeny zaměstnavatelům, podnikatelům, agenturám práce, personalistům, zaměstnancům, mzdovým účetním, pracovníkům veřejné správy …. Některá ze změn se týká určitě i Vás. Která? Čtěte v publikacích.
- 1. PaM 10/2017 – Skončení a změny pracovního poměru ze zdravotních důvodů – změna zákona o zaměstnanosti – příspěvek – JUDr. Ladislav Jouza
/A4, str. 80/
- 2. Smluvní dle ZP - zaměstnávání – komentované vzory smluv – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 160/
- 3. Mzdy a platy bez chyb, pokut a penále – monotematika – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 120/
- 4. Aktualizace III/4 – Zákon o zaměstnanosti – úplné znění zákona
/A5, str. 80/
Cena balíčku je 728 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 364 Kč.
Ušetříte 364 Kč.
Insolvenční zákon po novele
V insolvenčním řízení došlo k výrazným změnám. Věřitelům zajištěných podmíněných a budoucích pohledávek přináší tato změna větší jistotu, i když spolu s omezením některých jejich práv. Zlepšuje se i postavení dlužníků ochranou proti šikanózním návrhům věřitelů a vyjasněním definice úpadku podnikatele. Mění se stávající úprava osobních bankrotů. Jak novela mění stávající režim insolvenčního řízení? Jak se mění postavení insolvenčních správců? Dočtete se v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, zaměstnavatelům, personalistům, insolvenčním správcům, manažerům, ekonomům …
- 1. Poradce 2/2018 – Insolvenční zákon po novele s komentářem – komentář – Mgr. Hana Boulová
/A5, str. 272/
- 2. PaM 7-8/2017 – Novela insolvenčního zákona – příspěvek – Ing. Karel Janda
/A5, str. 120/
- 3. 1000 řešení 5/2017 – Insolvenční zákon po novele – praktické příklady – JUDr. Jana Drexlerová
/A5, str. 120/
- 4. Ekonomický a personalistický slovník – cca 3 000 ekonomických pojmů a výrazů, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách
/A5, str. 272/
Cena balíčku je 836 Kč.
Cena balíčku s 55 % slevou je 376 Kč.
Ušetříte 460 Kč.
Účtování v kostce
Vedete účetnictví? Znáte všechny aktuální povinnosti účetní jednotky? Jaké jsou základní zásady a předpisy při vedení účetnictví, jak správě zpracovat účetní informace a sestavit zahajovací rozvahu? Jak správně účtovat o dohadných položkách a opravných položkách? Dočtete se v našich publikacích, které jsou určeny především účetním, ale i podnikatelům, živnostníkům, daňovým poradcům, ekonomům, auditorům …
- 1. DÚVaP 11/2017 – Zásady v účetnictví – příspěvek – Ing. Zdenka Cardová
/A5, str. 160/
- 2. DÚVaP 5/2017 – Souvztažnosti dle syntetických účtů – účtová třída 2 a 3 – příspěvek – Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 168/
- 2. DaÚ 7-8/2017 – Účtování o dohadných položkách - příspěvek – Ing. Helena Machová
/A4, str. 120/
- 3. Poradce 8/2017 – Opravné položky (dle ČÚS č. 005) – příspěvek – Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 248/
Cena balíčku je 807 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 403 Kč.
Ušetříte 404 Kč.
Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |