Em@ilové noviny

 

č. 16/2015

13.11.2015

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

Hlavním důvodem změny zákona o zaměstnanosti je sjednotit přístup k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazeče o zaměstnání, který vykonává činnosti na základě pracovního nebo služebního poměru a jeho měsíční výdělek nepřesáhne polovinu minimální mzdy, nebo vykonává činnosti na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti a jeho měsíční odměna nebo odměna připadající na 1 měsíc za období, za které přísluší, nepřesáhne polovinu minimální mzdy. Dočtete se v našich rubrikách Téma novin a Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají.

V rubrice Chybovat znamená platit, na Vás čeká přehled odvodových povinností tentokrát na měsíc LISTOPAD 2015.

V rubrice Praktická komunikace najdete tentokrát příspěvek o „komunikaci bez slov“ – Hudba jako lék a relax.

Hledáte některou problematiku rozebranou podrobně? Pro vás vybíráme z bohaté nabídky tematických balíčků např. - Změny v účetnictví po novele, Důchodové pojištění – aktuálně, Dědictví a oznamovací povinnost, Automobil a související daňové výdaje.

Srdečně Vás zdravím a těším se na příští setkání.
Katarína Galbavá
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
ZÁKON O ZAMĚSTNANOSTI - NOVELA

 


Dne 1. října 2015 nabude účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti č.203/2015 Sb., ze dne 23. července 2015. Co bylo hlavním důvodem změny zákona o zaměstnanosti a jaké změny novela přinese?

HLAVNÍM DŮVODEM
změny zákona o zaměstnanosti je sjednotit přístup k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazeče o zaměstnání, který vykonává činnosti na základě pracovního nebo služebního poměru a jeho měsíční výdělek nepřesáhne polovinu minimální mzdy, nebo vykonává činnosti na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti a jeho měsíční odměna nebo odměna připadající na 1 měsíc za období, za které přísluší, nepřesáhne polovinu minimální mzdy (dále jen „nekolidující zaměstnání“),
a u uchazeče o zaměstnání, který je:
  • společníkem nebo jednatelem společnosti s ručením omezeným nebo komanditou komanditní společnosti nebo ředitelem obecně prospěšné společnosti anebo vedoucím organizační složky zahraniční právnické osoby vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňován,
  • členem představenstva nebo správní rady nebo statutárním ředitelem akciové společnosti vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňován,
  • členem dozorčí rady obchodní společnosti vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňován,
  • členem družstva vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k družstvu pro družstvo práci, za kterou je družstvem odměňován,
  • fyzickou osobou pověřenou obchodním vedením, která tuto činnost vykonává za odměnu mimo pracovněprávní vztah (dále jen „člen obchodní společnosti nebo družstva“), a jeho měsíční nebo průměrná měsíční odměna spolu s případným výdělkem (odměnou) z nekolidujícího zaměstnání nepřesáhne polovinu minimální mzdy.

  • Zatímco podle platné právní úpravy uchazeči o zaměstnání po dobu trvání nekolidujícího zaměstnání není poskytována podpora v nezaměstnanosti, uchazeči o zaměstnání, který vykonává funkci člena obchodní společnosti nebo družstva podpora v nezaměstnanosti poskytována je, a to bez ohledu na to, zda z této činnosti má či nemá příjem nebo odměnu.
    Tento postup ve svých důsledcích zakládá nerovný přístup k podpoře v nezaměstnanosti. Členové obchodní společnosti a družstva bez podpory v nezaměstnanosti. Z důvodu sjednocení přístupu k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazečů o zaměstnání, kterým zákon o zaměstnanosti umožňuje v souběhu s vedením v evidenci uchazečů o zaměstnání výkon činnosti za mzdu, plat nebo odměnu nepřesahující polovinu minimální mzdy a sjednocení rozhodné skutečnosti pro účely nepřiznání podpory v nezaměstnanosti a zastavení její výplaty po dobu trvání právního vztahu vzniklého k výkonu nekolidujícího zaměstnání uchazečů o zaměstnání uvedených v § 25 odst. 3 a u uchazečů o zaměstnání v postavení členů obchodní společnosti nebo družstva tj. osoby uvedené v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s) se v § 39 odst. 2 písm. d), který upravuje překážky pro vznik nároku na podporu v nezaměstnanosti, nově provádí legislativní zpřesnění, aby bylo nepochybné, že překážkou vzniku nároku na podporu v nezaměstnanosti ve smyslu § 39 odst. 2 písm. d) bude nově rozhodný nikoli výkon činnosti, která je nekolidujícím zaměstnáním podle § 25 odst. 3, nýbrž již samotná existence právního vztahu vzniklého k výkonu některé z činností uvedených v § 25 odst. 3. Současně se pro druhou uvedenou kategorii uchazečů o zaměstnání doplňuje úprava do nového ustanovení § 39 odst. 2 písm. e) a nadále u těchto uchazečů o zaměstnání nebude umožněn souběh příjmu z jejich výdělečné činnosti a podpory v nezaměstnanosti.

    Nově ustanovení § 39 odst. 2 písm. e) stanoví, že nárok na podporu v nezaměstnanosti nemá uchazeč o zaměstnání, který je ke dni, k němuž má být podpora v nezaměstnanosti přiznána, v postavení osob (tj. členů obchodní společnosti nebo družstva) uvedených v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s), přičemž k výši příjmu nebo odměny se přitom nepřihlíží.

    NOVÁ NÁHRADNÍ DOBA ZAMĚSTNÁNÍ – V praxi nastávají situace, kdy fyzická osoba je po skončení zaměstnání nebo jiné výdělečné činnosti nadále v dočasné pracovní neschopnosti nebo onemocní v ochranné lhůtě 7 dnů.

    V případě, že se jedná o dlouhodobou pracovní neschopnost, ztrácí nárok na podporu v nezaměstnanosti, protože v rozhodném období nesplní podmínku získání potřebné doby důchodového pojištění zaměstnáním nebo jinou výdělečnou činností, tj. získání alespoň 12 měsíců této doby v posledních 2 letech před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání.

    Ke zmírnění sociálních dopadů v těchto případech se stanoví, aby doba dočasné pracovní neschopnosti a doba nařízené karantény byly považovány za náhradní dobu zaměstnání, s výjimkou případu, kdy si fyzická osoba přivodila dočasnou pracovní neschopnost úmyslně. Uchazeči o zaměstnání bude umožněn snazší přístup k poskytování podpory v nezaměstnanosti zavedením nové náhradní doby zaměstnání. Zákon o zaměstnanosti za tím účelem nově stanoví, že za náhradní dobu zaměstnání se považuje doba trvání dočasné pracovní neschopnosti nebo nařízené karantény osoby po skončení výdělečné činnosti, která zakládala její účast na nemocenském pojištění podle zvláštního právního předpisu, tj. zákona č.187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů, pokud si tato osoba nepřivodila dočasnou pracovní neschopnost úmyslně a pokud tato dočasná pracovní neschopnost nebo nařízená karanténa vznikla v době této výdělečné činnosti nebo v ochranné lhůtě podle zvláštního právního předpisu, tj. zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů.

    VZNIK OZNAMOVACÍ POVINNOSTI UCHAZEČE O ZAMĚSTNÁNÍ – Pro účely sjednocení rozhodných skutečností a přístupu k uchazečům o zaměstnání vedených v evidenci uchazečů o zaměstnání se nově stanoví vznik oznamovací povinnosti uchazeče o zaměstnání v den podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti resp. nejpozději v den vzniku právního vztahu vzniklého k výkonu některé z činností podle § 25 odst. 3 tj. nekolidujícího zaměstnání nebo v den, od něhož uchazeč o zaměstnání vstoupí do postavení osoby (tj. člena obchodní společnosti nebo družstva) uvedené v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s). Povinnost uchazeče o zaměstnání oznámit změny rozhodných skutečností nejpozději do 8 kalendářních dnů zůstává zachována.

    Zákon o zaměstnanosti proto nově stanoví, že při podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti je uchazeč o zaměstnání povinen krajské pobočce Úřadu práce písemně oznámit, zda je v právním vztahu vzniklém k výkonu některé z činností podle § 25 odst. 3 nebo zda je v postavení některé z osob uvedených v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s), aniž by se přihlíželo k výši příjmu nebo odměny.

    Dojde-li ke vzniku právního vztahu nebo postavení výše uvedeného v průběhu poskytování podpory v nezaměstnanosti, je uchazeč o zaměstnání povinen tyto skutečnosti krajské pobočce Úřadu práce písemně oznámit nejpozději v den jejich vzniku.

    KDY SE NEPOSKYTUJE PODPORA V NEZAMĚSTNANOSTI – V ustanovení zákona o zaměstnanosti stanovícím případy, které po dobu vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání brání poskytování podpory v nezaměstnanosti, se pro účely odstranění rozdílného přístupu a sjednocení rozhodných skutečností nově stanoví, že podpora v nezaměstnanosti se neposkytuje po dobu trvání právního vztahu vzniklého k výkonu některé z činností podle § 25 odst. 3 tj. nekolidujícího zaměstnání, dále rovněž po dobu, po níž je uchazeč o zaměstnání v postavení osoby (tj. člena obchodní společnosti nebo družstva) uvedené v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s), a to bez ohledu na výši příjmu nebo odměny. Důvodem je sjednocení přístupu k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazečů o zaměstnání, kterým zákon o zaměstnanosti umožňuje v souběhu s vedením v evidenci uchazečů o zaměstnání výkon činnosti za mzdu, plat nebo odměnu nepřesahující polovinu minimální mzdy a sjednocení rozhodné skutečnosti pro účely nepřiznání podpory v nezaměstnanosti a zastavení její výplaty po dobu trvání právního vztahu vzniklého k výkonu nekolidujícího zaměstnání uchazečů o zaměstnání uvedených v § 25 odst. 3 a u uchazečů o zaměstnání v postavení osoby (tj. člena obchodní společnosti nebo družstva) uvedené v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s).

    Doba, která se nezapočítává do podpůrčí doby
    V souvislosti s výše uvedenými úpravami se rovněž náležitě upravuje ustanovení zákona obsahující výčet dob, které se nezapočítávají do podpůrčí doby pro výplatu podpory v nezaměstnanosti a to následovně.

    Zákon o zaměstnanosti nově stanoví, že do podpůrčí doby se nezapočítává doba, po kterou u uchazeče o zaměstnání trvá právní vztah vzniklý k výkonu některé z činností podle § 25 odst. 3 tj. nekolidujícího zaměstnání a z tohoto důvodu mu nebyla vyplácena podpora v nezaměstnanosti a doba, po níž je uchazeč o zaměstnání v postavení některé z osob uvedených v § 25 odst. 1 písm. c) až f) a s), aniž by se přihlíželo k výši příjmu nebo odměny, a z tohoto důvodu mu nebyla vyplácena podpora v nezaměstnanosti.

    LEGISLATIVNĚ TECHNICKÁ ZMĚNA – V ustanovení zákona upravujícím příspěvek na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením na chráněném pracovním místa se provádí legislativně technická změna reagující na přijetí zákona č. 303/2013 Sb., měnícího některé zákony v souvislosti s přijetím rekodifikace soukromého práva, jímž mj. došlo ke zrušení § 327 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, upravujícího institut dohody o srážkách ze mzdy, která je nově upravena v § 20452047 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.



    (Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčníku Pam 9-10/2015)


    DALŠÍ NOVELA ZÁKONA O ZAMĚSTNANOSTI

    Novela zákona o zaměstnanosti – zákon č. 203/2015 Sb. mění zákon o zaměstnanosti, zákon o pobytu cizinců na území České republiky a některé další zákony. Novela nabude účinnosti 1. října, výjimkou je jedno ustanovení zákona o zaměstnanosti a novela zákona o pobytu cizinců na území České republiky, ty nabyly účinnosti dnem zveřejnění zákona. Jaké projekty bude realizovat nově zřízený Fond dalšího vzdělávání? Jak se sjednocuje přístup k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazečů o zaměstnání? Jak se mění oznamovací povinnosti uchazeče o zaměstnání?

    Legislativní důvod novely

    Tato novela byla předložena do připomínkového řízení vloni v červnu a nebyla rozsáhlá. Jejím cílem bylo především sjednocení přístupu k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazečů o zaměstnání, kterým zákon o zaměstnanosti umožňuje v souběhu s vedením v evidenci uchazečů o zaměstnání výkon činnosti za mzdu, plat nebo odměnu nepřesahující polovinu minimální mzdy. Zatímco podle stávající právní úpravy uchazeči o zaměstnání, který vykonává tzv. nekolidující zaměstnání, není přiznána nebo poskytována podpora v nezaměstnanosti, uchazečům o zaměstnání (např. společníkům nebo jednatelům společností s ručením omezeným nebo komanditistům komanditní společnosti, členům dozorčích rad obchodních společností vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k těmto společnostem pro společnost práci, za kterou jsou touto společností odměňováni, atd.), jejichž měsíční nebo průměrná měsíční odměna spolu s případným výdělkem (odměnou) z nekolidujícího zaměstnání nepřesáhne polovinu minimální mzdy), je podpora v nezaměstnanosti při výkonu této činnosti přiznána a poskytována.

    Na to navazovala úprava oznamovací povinnosti uchazečů o zaměstnání, kterým zákon o zaměstnanosti umožňuje v souběhu s vedením v evidenci uchazečů o zaměstnání výkon činnosti za mzdu, plat nebo odměnu nepřesahující polovinu minimální mzdy. Skutečnost, že uchazeč o zaměstnání je v právním vztahu, který uzavřel za účelem výkonu nekolidujícího zaměstnání, bude uchazeč o zaměstnání osvědčovat při podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti. Na základě toho bude posuzováno, zda uchazeč o zaměstnání má nebo nemá nárok na podporu v nezaměstnanosti ke dni podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti.

    Třetím důvodem vydání novely zákona bylo uzákonění možnosti Ministerstva práce a sociálních věcí zřídit státní příspěvkovou organizaci k plnění úkolů v oblasti zaměstnanosti, např. k realizaci projektů zaměřených na vzdělávání cílových skupin na trhu práce (uchazeči o zaměstnání, zájemci o zaměstnání, zaměstnanci atp.). Stávající právní úprava neobsahuje ustanovení, které by umožňovalo zřídit státní příspěvkovou organizaci k plnění úkolů v oblasti zaměstnanosti. Navržená úprava umožní pružně reagovat na vývoj situace na trhu práce. Jednalo by se například o realizaci projektů zaměřených na vzdělávání uvedených cílových skupin trhu práce v Operačním programu Lidské zdroje a zaměstnanost, resp. plánovaní realizace projektů v budoucím Operačním programu Zaměstnanost. Návrh současně řeší nejednoznačné právní zakotvení státní příspěvkové organizace Fondu dalšího vzdělávání, kdy stanoví, že dnem nabytí účinnosti tohoto zákona bude Fond dalšího vzdělávání považován za státní příspěvkovou organizaci zřízenou Ministerstvem práce a sociálních věcí.

    Zákon však prošel značnými změnami během legislativního procesu a jeho výsledkem je zákon č. 203/2015 Sb., který kromě výše uvedených záměrů obsahuje zejména i významnou změnu v oblasti aktivní politiky zaměstnanosti spočívající v institucionalizaci kurzarbeitu v českém právu a novelu zákona o pobytu cizinců na území České republiky.

    Zřizuje se Fond dalšího vzdělávání,

    který je státní příspěvkovou organizací a je upraven v novém ustanovení § 6a zákona. Fond dalšího vzdělávání vznikl transformací státní příspěvkové organizace Institutu výchovy bezpečnosti práce.

    Tato organizace v současné době realizuje 15 projektů hrazených z Evropského sociálního fondu a 1 interní projekt Národní soustava povolání, který je hrazen z prostředků MPSV. Většina realizovaných projektů je zaměřena na podporu osob znevýhodněných nebo ohrožených na trhu práce, zejména na absolventy škol, maminky po mateřské dovolené, osoby se zdravotním postižením, osoby starší 50 let a dlouhodobě nezaměstnané osoby. Dále se některé projekty dotýkají oblasti sociální politiky a rovných příležitostí.

    Fond dalšího vzdělávání realizuje v oblasti dalšího profesního vzdělávání takové projekty, které vedou k lepší uplatnitelnosti na trhu práce. Nová právní úprava tedy byla vyvolána i potřebou ukotvit nástroje řízení MPSV vůči jeho stávající státní příspěvkové organizaci působící v oblasti zaměstnanosti. Možnost zřízení a zrušení státní příspěvkové organizace v zákoně o zaměstnanosti povede k vyloučení jakýchkoli pochybností o jejím postavení a o vymezení oblasti, ve které bude oprávněna vykonávat svoji činnost.

    Držitelé modré karty
    V ustanovení § 37a odst. 6 je stanoveno, že Ministerstvo do centrální evidence volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty nebo do centrální evidence volných pracovních míst obsaditelných držiteli modré karty nezařadí nebo z evidence vyřadí volné pracovní místo u zaměstnavatele, pokud zaměstnavateli byla v období posledních 12 měsíců pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce.

    Na základě připomínky sociálních partnerů byla dobu, po kterou nebudou do centrální evidence volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty nebo do centrální evidence volných pracovních míst obsaditelných držiteli modré karty zařazována nebo z těchto evidencí budou vyřazována volná pracovní místa u zaměstnavatele, kterému byla pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce, a to z 12 měsíců na 4 měsíce.

    Uchazeči o zaměstnání a nekolidující zaměstnání
    V ustanovení § 39 dochází ke sjednocení přístupu k poskytování podpory v nezaměstnanosti u uchazeče o zaměstnání, který:

  • vykonává činnosti na základě pracovního nebo služebního poměru a jeho měsíční výdělek nepřesáhne polovinu minimální mzdy, nebo
  • vykonává činnosti na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti a jeho měsíční odměna nebo odměna připadající na 1 měsíc za období, za které přísluší, nepřesáhne polovinu minimální mzdy („nekolidující zaměstnání“), a u uchazeče o zaměstnání, který je
  • společníkem nebo jednatelem společnosti s ručením omezeným nebo komanditistou komanditní společnosti nebo ředitelem obecně prospěšné společnosti anebo vedoucím organizační složky zahraniční právnické osoby vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňován,
  • členem představenstva nebo správní rady nebo statutárním ředitelem akciové společnosti vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci,
  • za kterou je touto společností odměňován,
  • členem dozorčí rady obchodní společnosti vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňován,
  • členem družstva vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k družstvu pro družstvo práci, za kterou je družstvem odměňován,
  • fyzickou osobou pověřenou obchodním vedením, která tuto činnost vykonává za odměnu mimo pracovněprávní vztah (dále jen „člen obchodní společnosti nebo družstva“), a jeho měsíční nebo průměrná měsíční odměna spolu s případným výdělkem (odměnou) z nekolidujícího zaměstnání nepřesáhne polovinu minimální mzdy.
  • Zatímco uchazeči o zaměstnání po dobu trvání nekolidujícího zaměstnání není poskytována podpora v nezaměstnanosti, uchazeči o zaměstnání, který vykonává funkci člena obchodní společnosti nebo družstva podpora v nezaměstnanosti poskytována je, a to bez ohledu na to, zda z této činnosti má či nemá příjem nebo odměnu. Tento postup ve svých důsledcích zakládá nerovný přístup k podpoře v nezaměstnanosti. Z výčtu funkcí vyplývá, že se v převážné většině jedná o významné funkce ve sféře podnikání. O zprostředkování zaměstnání nejčastěji žádají jednatelé společností s ručením omezeným. Ti obvykle dokládají, že funkci jednatele vykonávají, ale za práci jednatele nepobírají žádnou odměnu. Vedením v evidenci uchazečů o zaměstnání pak získají náhradní dobou důchodového pojištění a stát za ně platí zdravotního pojištění. Příklady z praxe rovněž dokládají, že v řadě případů se jedná o účelové vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání, neboť po ukončení pobírání podpory v nezaměstnanosti na vlastní žádost vedení v této evidenci ukončí.

    (Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčníku DaÚ 9-10/2015)


     

     
     
    ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

     
    ŘEDITEL OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI V EVIDENCI UCHAZEČŮ O ZAMĚSTNÁNÍ

    V současné době existuje řada obecně prospěšných společností s jmenovanými řediteli, kteří vykonávají svou funkci bez nároku na odměnu, což je uvedeno ve jmenování.
    Má ředitel nárok na to být evidován úřadem práce jako nezaměstnaný?

    Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, stanoví, že uchazečem o zaměstnání může být, pokud tento zákon dále nestanoví jinak, pouze fyzická osoba, která má na území České republiky bydliště a která není ředitelem obecně prospěšné společnosti vykonávajícím mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňována a její měsíční nebo průměrná měsíční odměna spolu s případným výdělkem (odměnou) z tzv. nekolidujícího zaměstnání přesáhne polovinu minimální mzdy. Tzv. nekolidujícím zaměstnáním se rozumí výkon činnosti na základě pracovního nebo služebního poměru, pokud měsíční výdělek nepřesáhne polovinu minimální mzdy, nebo výkon činnosti na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti, pokud měsíční odměna nebo odměna připadající na 1 měsíc za období, za které přísluší, nepřesáhne polovinu minimální mzdy.
    Ředitel obecně prospěšné společnosti vykonávající mimo pracovněprávní vztah k této společnosti pro společnost práci, za kterou je touto společností odměňován a jeho měsíční nebo průměrná měsíční odměna spolu s případným výdělkem (odměnou) z tzv. nekolidujícího zaměstnání nepřesáhne polovinu minimální mzdy, může být veden v evidenci uchazečů o zaměstnání.

    ŘEDITEL OBECNĚ PROSPĚŠNÉ SPOLEČNOSTI A JEHO NÁROK NA PODPORU V NEZAMĚSTNANOSTI

    Ředitel obecně prospěšné společnosti vykonává svou funkci bez nároku na odměnu.
    Má ředitel nárok na podporu v nezaměstnanosti?

    Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, s účinností od 1. října 2015 stanoví, že nárok na podporu v nezaměstnanosti nemá uchazeč o zaměstnání, který je ke dni, k němuž má být podpora v nezaměstnanosti přiznána, v postavení ředitele obecně prospěšné společnosti, přičemž k výši příjmu nebo odměny se přitom nepřihlíží.
    Zákon o zaměstnanosti současně výslovně stanoví, že při podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti je uchazeč o zaměstnání povinen krajské pobočce Úřadu práce písemně oznámit, zda je v postavení ředitele obecně prospěšné společnosti, aniž by se přihlíželo k výši příjmu nebo odměny.
    Zákon o zaměstnanosti od 1. října 2015 stanoví, že uchazeči o zaměstnání se neposkytuje podpora v nezaměstnanosti po dobu, po níž je v postavení ředitele obecně prospěšné společnosti, aniž by se přihlíželo k výši příjmu nebo odměny.

    KOMU LZE PŘÍSPĚVEK V DOBĚ ČÁSTEČNÉ NEZAMĚSTNANOSTI POSKYTOVAT

    Příspěvek v době částečné nezaměstnanosti představuje nový nástroj politiky zaměstnanosti.
    Bude možné příspěvek poskytovat každému zaměstnavateli, který si o něho zažádá?
    Příspěvek v době částečné nezaměstnanosti nelze poskytnout zaměstnavateli, kterým je:
    a) stát,
    b) územní samosprávný celek,
    c) státní fond, příspěvková organizace, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele nebo úhrad podle zvláštních právních předpisů,
    d) školská právnická osoba zřízená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí podle školského zákona, nebo
    e) veřejné neziskové ústavní zdravotnické zařízení.
    Příspěvek v době částečné nezaměstnanosti lze poskytovat zaměstnavateli, který si o něho požádá a bude splňovat zákonem stanovené podmínky, vyjma těch zaměstnavatelských subjektů, jejichž taxativní výčet stanoví zákon o zaměstnanosti.



    (Více na toto téma najdete v měsíčníku 1000 řešení 9-10/2015)

     

     
     
    P6 AKTUAL

     
    Částka číslo 119/2015 ze dne 3.11.2015
    288/2015 Vyhláška o provádění ohňostrojných prací
    289/2015 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 72/1988 Sb., o používání výbušnin, ve znění pozdějších předpisů
    290/2015 Sdělení Ústavního soudu o stanovisku pléna Ústavního soudu ze dne 8. října 2015 sp. zn. Pl. ÚS-st. 42/15 v otázce zastoupení advokátů jako účastníků nebo vedlejších účastníků řízení před Ústavním soudem

    Částka číslo 120/2015 ze dne 3.11.2015
    291/2015 Nařízení vlády o ochraně zdraví před neionizujícím zářením

    Částka číslo 121/2015 ze dne 5.11.2015
    292/2015 Nařízení vlády o Chráněné krajinné oblasti Brdy
    293/2015 Vyhláška o vymezení zón ochrany přírody Chráněné krajinné oblasti Brdy

    Částka číslo 122/2015 ze dne 9.11.2015
    294/2015 Vyhláška, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích

    Částka číslo 123/2015 ze dne 9.11.2015
    295/2015 Vyhláška o provedení některých ustanovení zákona o krmivech

    Částka číslo 124/2015 ze dne 9.11.2015
    296/2015 Vyhláška o technicko-ekonomických parametrech pro stanovení výkupních cen pro výrobu elektřiny a zelených bonusů na teplo a o stanovení doby životnosti výroben elektřiny a výroben tepla z obnovitelných zdrojů energie (vyhláška o technicko-ekonomických parametrech)

    Částka číslo 125/2015 ze dne 10.11.2015
    297/2015 Nález Ústavního soudu ze dne 15. září 2015 sp. zn. Pl. ÚS 13/14 ve věci návrhu na zrušení § 16 vyhlášky č. 37/1967 Sb., k provedení zákona o znalcích a tlumočnících, ve znění pozdějších předpisů

    Částka číslo 126/2015 ze dne 10.11.2015
    298/2015 Zákon, kterým se mění zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
    299/2015 Nález Ústavního soudu ze dne 15. září 2015 sp. zn. Pl. ÚS 18/14 ve věci návrhu na zrušení § 264 odst. 4 vět první a druhé zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád

    Částka číslo 127/2015 ze dne 10.11.2015
    300/2015 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 346/2013 Sb., o předkládání výkazů bankami a pobočkami zahraničních bank České národní bance, ve znění vyhlášky č. 216/2014 Sb.
    301/2015 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 426/2013 Sb., o předkládání výkazů spořitelními a úvěrními družstvy České národní bance, ve znění vyhlášky č. 310/2014 Sb.

     

     
     
    PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

     
    HUDBA JAKO LÉK A RELAX

    Jedním z nejpozoruhodnějších zvuků, které je lidský organismus – jako jediný z živočišné říše – schopen vnímat a prožívat, je hudba. Její autor či interpret může působit na člověka nepříznivě až rušivě, anebo uklidňujícím, uvolňujícím, regeneračním a léčivým vlivem. Hudba a zvuk jsou totiž vibrace, které neslyšíme jen uchem, ale vnímá je každá buňka našeho těla.

    Už staří Číňané měli při poslouchání zvuků, ticha a hudby přesná pravidla: určité zvuky poslouchali na podzim, jiné na jaře a některé bylo zakázáno poslouchat. Hudbu cítíme celým tělem – její nízké frekvence rezonují v nohách, stehnech a v pánvi, vysoké zase v horní části trupu, krku a v hlavě. Působením hudby na organismus se zabývali už starověcí učenci.
    Například Aristoteles sledoval hudební „katarzi“ – psychické uvolnění pomocí hudebního projevu nebo zážitku, který pomocí výbuchu emocí následně způsobí náhlé uvolnění psychické zátěže. Různým stupnicím, v nichž byly skladby vytvořeny, připisoval duchovní sílu, schopnost stupňování fyzické síly, ale i rizikovou opojnost, výrazné vyčerpání a znepokojení.

    Fascinující je působení
    kombinací tón – rytmus – melodie v podobě hudby na mozkové struktury, jejich vnitřní prostředí a změny, blokování nebo obnovu funkcí. Výzkumy dokázaly, že pomalá melodie snižuje krevní tlak, působí na tvorbu hormonů, přeměnu cukrů, pomáhá při depresích, nespavosti nebo závislostech. Rychlost hudby má vliv na činnost plic a srdce, svalstvo, procesy spalování a vylučování.
    Při výzkumech hudebního působení na člověka se prokázalo, že většina současné hudby je bohužel:
  • nelibozvučná,
  • nesouzvučná (disonantní),
  • nemelodická,
  • narušuje srdeční rytmus, procesy zapamatování,
  • způsobuje zvláštní vnitřní neklid až nervozitu,
  • oslabuje obranyschopnost organismu (imunitu) a
  • dokonce může měnit strukturu některých buněk lidského těla.

  • Jsou samozřejmě výjimky, ale stále častěji se ukazuje, že dnes poslouchaná hudba (hard rock, heavy metal, techno, rap, hip hop, ale i „modernější“ klasická hudby typu Stravinského, Janáčka, Wagnera) je pro duševní a fyzickou harmonii až příliš škodlivá.

    Rychlé střídání různých harmonických vztahů
    a rozličné hudební, někdy poměrně drastické experimenty neposkytují tělesným buňkám a tkáním dostatek času a prostoru pro uvolnění a využití skutečně blahodárných a relaxačně léčivých akustických energií. I proto je na výsluní, pokud se chce manažer hudbou léčit a s její pomocí relaxovat, jiná hudba, ta, které se říká hudba nového věku (new age), ezoterická. Její melodické postupy mají na tělo a obzvláště na mysl, velmi příznivé uklidňující účinky. Jsou přirozené, korespondují a souzní s některými tělesnými a orgánovými rytmy a frekvencemi. Nemají běžně známou rytmickou strukturu, spíše je to jakási hudba téměř bez rytmu v klasickém pojetí, která nepředstavuje „potravu“ pro pohyb svalů, šlach a kostí. Tvoří ji dlouho, nebo ozvěnou doznívající zvuky s nevelkým množstvím pomalu se střídajících tónů kopírujících přírodní melodie, jako vánek, vlnění moře, zpěv ptáků a šumění listí. Její účinky se projeví uklidněním dýchání, úpravou a zpomalením úderů srdce – tepu, pulsu.
    Většina této hudby je pomalejší než pohyb srdce za minutu a zpomalí mozkovou činnost do klidného uvažování, meditování, polosnění, spánku. Velmi vhodné je její používání v průběhu regeneračních a rehabilitačních procedur po zraněních. Tělesné a pocitové uklidnění organismu manažera – posluchače takové hudby je velkou pomůckou pro jeho určitou duševní hygienu, snižování účinků stresu, přetížení a jiných citových přepětí.

    Na poslouchání takového typu léčivých zvuků je, kromě správného výběru hudby podle doporučení terapeuta, potřeba mít dostatek času a kvalitní reprodukční zařízení. A chuť spojenou s vírou v její účinek a porozumění svého okolí.

    MUDr. Pavel Malovič

    Použitá literatura: Gymerská, M., Kožuch, B., Záškvarová, V.: Jak komunikovat s druhými. Klincková, J.: Neverbálna komunikácia alebo komunikujeme nielen slovami, UMB, Banská Bystrica, 2011. Fedič, D., Chmelíková, G., Mironová, E., Odlerová, E.: Komunikácia a komunikačný tréning, Praktikum vysokoškolskej pedagogiky pre doktorandov, STU Trnava, 2010. Adamczyk, G., Bruno, T.: Řeč těla – Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla. Škvareninová, O.: Rečová komunikácia, SPN – Mladé letá, 2004, http://www.upbook.sk/fotky11380fotos/ps785Rec-tela-DVD-pdf

     

     
     
    CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

     
    Termíny pro praxi v listopadu 2015

    20. 11. Pátek Daně z příjmů – plátce Odvod sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti z mezd za říjen 2015
    (§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Sociální pojištění - OSVČ Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za říjen 2015
    (§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za říjen 2015
    (§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Sociální pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za říjen 2015
    (§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za říjen 2015
    (§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
    Zdravotní pojištění – zaměstnavatel Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za říjen 2015
    (§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na zdravotní pojištění)
    Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za říjen 2015
    (§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění)
    Důchodové spoření – zaměstnavatel Odvod záloh na důchodové spoření za účastnící se zaměstnance za říjen 2015
    (§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
    (§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání hlášení k záloze na pojistné na důchodové spoření za říjen 2015
    (§ 19 zákona č. 397/2012 Sb., o pojistném na důchodové spoření)
    (§ 137 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    25. 11. Středa DPH Podání přiznání k DPH a její zaplacení za říjen 2015 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím
    (§ 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Předložení výpisu z evidence za říjen 2015 u plátce, který uskutečnil nebo přijal zdanitelné plnění v režimu přenesení daňové povinnosti v tuzemsku
    (§ 92a odst. 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    Podání souhrnného hlášení plátce za říjen 2015, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li prostřední osobou) a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1 (kterou má zdanit příjemce)
    (§ 102 odst. 1, 3 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    Podání přiznání k DPH identifikované osoby za říjen 2015, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
    (§ 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    (§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
    Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za říjen 2015, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
    (§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
    30. 11. Pondělí Daně z příjmů- plátce Odvod „srážkové“ daně sražené v říjnu 2015 a hlášení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma dohod o provedení práce do 10 000 Kč)
    (§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Odvod zajištění daně sraženého v říjnu 2015 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o provedeném zajištění daně
    (§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
    Odvod druhé splátky (á 50 %) daně na rok 2015, pokud daň přesáhla 5.000 Kč
    (§ 15 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí)

     

     
     
    EKONOMIKA

     
    Název krajiny Název měny Měna 2.11. 3.11. 4.11. 5.11. 6.11. 9.11. 10.11. 11.11. 12.11. 13.11. 16.11. 17.11.
    Austrálie dolar AUD 17,433 17,528 17,711 17,789 17,759 17,789 17,718 17,804 17,796 17,937 17,925 17,886
    Brazílie real BRL 6,338 6,369 6,478 6,599 6,544 6,554 6,613 6,658 6,759 6,634 6,619 6,569
    Bulharsko lev BGN 13,851 13,855 13,856 13,845 13,827 13,823 13,823 13,827 13,82 13,823 13,82 13,82
    Čína renminbi CNY 3,893 3,875 3,897 3,911 3,916 3,918 3,944 3,97 3,961 3,957 3,939 3,957
    Dánsko koruna DKK 3,633 3,633 3,633 3,63 3,626 3,624 3,624 3,625 3,623 3,624 3,623 3,623
    EMU euro EUR 27,09 27,1 27,1 27,075 27,045 27,03 27,04 27,045 27,025 27,035 27,03 27,03
    Filipíny peso PHP 52,601 52,391 52,612 52,966 52,978 53,048 53,18 53,435 53,531 53,561 53,292 53,416
    Hongkong dolar HKD 3,173 3,169 3,186 3,197 3,207 3,211 3,236 3,257 3,254 3,252 3,239 3,252
    Chorvatsko kuna HRK 3,571 3,573 3,573 3,574 3,58 3,577 3,574 3,564 3,547 3,55 3,549 3,553
    Indie rupie INR 37,627 37,437 37,563 37,858 37,719 37,778 37,77 38,1 38,094 38,158 37,958 38,211
    Indonesie rupie IDR 1,797 1,797 1,821 1,828 1,832 1,836 1,838 1,855 1,854 1,853 1,837 1,836
    Japonsko jen JPY 20,39 20,369 20,424 20,437 20,389 20,422 20,316 20,493 20,486 20,494 20,466 20,475
    Jihoafrická rep. rand ZAR 1,78 1,784 1,777 1,794 1,79 1,785 1,761 1,759 1,778 1,768 1,749 1,752
    Jižní Korea won KRW 2,16 2,159 2,176 2,19 2,179 2,175 2,16 2,176 2,182 2,171 2,15 2,15
    Kanada dolar CAD 18,666 18,755 18,811 18,956 18,888 18,855 18,93 19,04 18,997 18,915 18,877 18,91
    Maďarsko forint HUF 8,742 8,684 8,644 8,597 8,614 8,611 8,6 8,649 8,67 8,659 8,66 8,667
    Malajsie ringgit MYR 5,725 5,709 5,761 5,809 5,787 5,773 5,738 5,774 5,779 5,774 5,74 5,749
    Mexiko peso MXN 1,485 1,488 1,497 1,511 1,502 1,495 1,488 1,504 1,509 1,502 1,496 1,507
    MMF SDR XDR 34,354 34,329 34,445 34,526 34,545 34,534 34,666 34,836 34,797 34,787 34,75 34,818
    Norsko koruna NOK 2,886 2,903 2,901 2,902 2,907 2,916 2,907 2,916 2,93 2,899 2,897 2,904
    Nový Zéland dolar NZD 16,555 16,567 16,561 16,406 16,441 16,485 16,423 16,529 16,532 16,44 16,397 16,326
    Polsko zlotý PLN 6,352 6,369 6,381 6,39 6,38 6,353 6,344 6,373 6,401 6,397 6,37 6,373
    Rumunsko nové leu RON 6,108 6,107 6,113 6,087 6,079 6,068 6,06 6,075 6,091 6,085 6,081 6,089
    Rusko rubl RUB 38,38 38,304 38,946 39,592 39,262 39,02 38,919 39,162 39,078 38,118 37,682 38,181
    Singapur dolar SGD 17,543 17,516 17,639 17,728 17,666 17,659 17,613 17,753 17,736 17,736 17,657 17,722
    Švédsko koruna SEK 2,888 2,888 2,885 2,892 2,88 2,877 2,895 2,905 2,896 2,907 2,895 2,899
    Švýcarsko frank CHF 24,855 24,893 24,93 25,031 24,97 24,969 24,999 25,114 25,055 25,093 25,052 25,053
    Thajsko baht THB 69,142 68,987 69,41 69,883 69,89 69,94 69,832 70,291 70,304 70,19 69,935 70,079
    Turecko nová lira TRY 8,434 8,759 8,684 8,719 8,674 8,646 8,603 8,664 8,74 8,748 8,732 8,74
    USA dolar USD 24,594 24,559 24,689 24,78 24,853 24,892 25,09 25,249 25,218 25,205 25,107 25,207
    Velká Británie libra GBP 37,729 37,991 37,988 38,172 37,953 37,68 37,863 38,175 38,284 38,276 38,223 38,296
    Izrael šekel ILS 6,362 6,349 6,369 6,392 6,39 6,393 6,404 6,442 6,459 6,476 6,459 6,475

     

     
     
    NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

     
    Poradce, měsíčník č. 5/2016 (XI/2015)
    • Zákon o důchodovém pojištění s komentářemJUDr. Tomáš Hejkal
    • Novela prováděcí vyhlášky k zákonu o účetnictvíIng. Jiří Koch
    • Dary jako položky snižující základ daněIng. Eva Sedláková
    • Právní odpovědnost příslušníků bezpečnostních sborů za správní deliktyIng. Jan Šmolík
    • Zdravotní pojištění - minimální vyměřovací základ a jeho poměrná část od 1. 1. 2016Ing. Antonín Daněk

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 12/2015 (XI/2015)
    • Vedeni účetnictví v plném a zjednodušeném rozsahu - Ing. Zdenka Cardová
    • Daň stanovená paušálem - Ing. Eva Sedláková
    • Tichy společník a daň z příjmů - Ing. Helena Machová<
    • Inventarizace - Ing. Ivan Macháček
    • Konec účetního období - Ing. Zdenka Cardová
    • Postup při účtování pachtu obchodního závodu - Ing. Vladimír Hruška
    • Dočasné přidělování zaměstnanců - JUDr. Ladislav Jouza

    Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 12/2015 (XI/2015)
    • Změny v účetnictví pro rok 2016 - Ing. Zdenka Cardová
    • Příjmy z kapitálového majetku a ostatní příjmyIng. Eva Sedláková
    • Změny v zákoníku práce a v zákoně o zaměstnanostiJUDr. Eva Dandová

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 12/2015 (XI/2015)
    • Dědictví a oznamovací povinnost za rok 2015 - Ing. Ivan Macháček
    • Novela zákoníku práce - JUDr. Eva Dandová
    • NOZ v podnikatelské praxi - JUDr. Ladislav Jouza
    • Právní nástupnictví ve zdravotním pojištění - Ing. Antonín Daněk

    Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 12-13/2015 (XI/2015)
    • Další zvýšení minimální mzdy - JUDr. Eva Dandová
    • Fond kulturních a sociálních potřeb – vyhláška - JUDr. Eva Dandová
    • Obec platí silniční daňIng. Karel Janda
    • Dědické smlouvy dle NOZJUDr. Jana Drexlerová
    • Jednoduché účetnictví po 1. 1. 2016Jindřiška Plesníková

    1000 řešení – měsíčník č. 12/2015 (XI/2015)
    • • Účetní závěrka a inventarizace - Ing. Miroslav Bulla
    • Daně z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

    Monotematiky:

    Daňové a nedaňové výdaje 2015 (II/2015)Ing. Eva Sedláková
    • daňově uznatelné výdaje
    • nedaňové výdaje

    Vzory smluv dle NOZ (IX/2014)
    • Komentované vzory smluv podle nového občanského zákoníkuLukáš a Vladimír Hruškovi

    Vzory smluv dle zákoníku práce (XII/2014)
    • Komentované vzory smluv podle zákoníku práceJUDr. Ladislav Jouza

    Příručka mzdové účetní (XII/2014)Ing. Luděk Pelcl
    • odměňování, minimální mzda
    • zdravotní a sociální pojištění
    • daňové zvýhodnění, slevy na dani
    • minimální vyměřovací základ

    Pomocník mzdové účetní (I/2015)Ing. Miroslav Bulla
    • nemocenské pojištění,
    • přídavky na dítě,
    • cestovní náhrady
    • mzdy a platy

    PŘIPRAVUJEME

    Poradce, měsíčník č. 6/2016 (XII/2015)
    • Služební zákon s komentářemMgr. Hana Erbsová, Mgr. Petr Taranda

    Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 1/2016 (XII/2015)
    • Zákonná rezerva na opravy automobilu - Ing. Martin Děrgel
    • Nastal čas inventarizace II. - Ing. Karel Janda
    • Nejasnosti kolem výpovědi ze zdravotních důvodů - JUDr. Eva Dandová

    Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 1/2016 (XII/2015)
    • Silniční daň za rok 2015 - Ing. Karel Janda

    Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 1/2016 (XII/2015)
    • Roční zúčtovaní daně za rok 2015 - Ing. Eva Sedláková
    • Dávky nemocenského v r. 2016 - nové redukční hranice - JUDr. Eva Dandová
    • Postavení vedoucího zaměstnance (1.) - JUDr. Ladislav Jouza
    • Hranice hrubého příjmů 2 500 Kč - Ing. Antonín Daněk

    Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 1/2016 (XII/2015)
    • Neoznámení změny zdravotní pojišťovny zaměstnancem - Ing. Antonín Daněk
    • Odstupné ve splátkách a zdravotní pojištění - Ing. Antonín Daněk
    • Dovolená za rok 2015 - JUDr. Ladislav Jouza

    1000 řešení – měsíčník č. 1/2016 (XII/2015)
    • Kontrolní hlášení - Ing. Václav Benda
    • Daně z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Zákoník práce

    Monotematiky:

  • Účetní závěrka podnikatelů za rok 2015 (sestavování účetní závěrky podnikatelů)
  • Daňová přiznání FO a PO za rok 2015 (aktuální informace pro zpracování daňových přiznání)
  • Roční zúčtování příjmů za rok 2015 (postup ročního zúčtování ze závislé činnosti)
  • Pomocník mzdové účetní k 1. 1. 2016 (přehled parametrů, sazeb, konstant, vzorových výpočtů ... z oblasti mezd a platů)
  • Daňové a nedaňové výdaje (2016) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)
  •  

     
     
    HORKÁ TÉMATA

     
    Změny v účetnictví po novele
    Jaké změny přinese novela prováděcí vyhlášky k zákonu o účetnictví? Jak budou vypadat nové účetní výkazy v plném rozsahu a ve zkráceném rozsahu? Jaká bude nová podoba rozvahy, nová podoba výkazu zisku a ztráty, nová podoba příloh v účetní závěrce? Jak byla upravena směrná účtová osnova?
    Odpovědi nejen na tyto dotazy najdete v našich publikacích, které jsou určeny především účetním, ale i podnikatelům, živnostníkům, fyzickým osobám, daňovým poplatníkům, daňovým poradcům, ekonomům ...

    • PVS 12/2015 - Novela vyhlášky o účetnictví - příspěvek
      /A4, str. 80/
    • Poradce 5/2016 - Novela prováděcí vyhlášky k zákonu o účetnictví pro podnikatele - od 1. 1. 2016 - příspěvek
      /A5, str. 288/
    • Aktualizace I/7 - Prováděcí vyhláška k zákonu o účetnictví - úplné znění vyhlášky
      /A5, str. 176/
    • DÚVaP 12/2015 - Změny v účetnictví pro rok 2016 - příspěvek
      /A5, str. 136/

    Cena balíčku je 548 Kč.
    Cena balíčku s 50 % slevou je 274 Kč.
    Ušetříte 274 Kč.

    Důchodové pojištění – aktuálně
    Zákon o důchodovém pojištění upravuje důchodové pojištění pro případ stáří, invalidity a úmrtí živitele. Jaká jsou aktuálně platná pravidla pro důchodové pojištění? Jak řešit situace se kterými se může i v souvislosti s daní z příjmů setkat každý důchodce?
    Podrobně rozebrané téma najdete v našich publikacích, které jsou určeny především důchodcům, ale i podnikatelům, živnostníkům, fyzickým osobám, daňovým poplatníkům, daňovým poradcům, ekonomům ...

    • Poradce 5/2016 - Zákon o důchodovém pojištění s komentářem - komentář
      /A5, str. 288/
    • DaÚ 11/2015 - Důchod a daň z příjmů - příspěvek
      /A4, str. 80/
    • Zákony III/2015 - Zákon o důchodovém pojištění - úplné znění zákona
      /A5, str. 496/

    Cena balíčku je 495 Kč.
    Cena balíčku s 40 % slevou je 297 Kč.
    Ušetříte 198 Kč.

    Dědictví a oznamovací povinnost
    Věděli jste, že zemřelý člověk (podnikatel, pronajímatel, zaměstnanec) se pro daňové účely považuje i po smrti nadále za „živého“ až do skončení dědického řízení a vyřízení pozůstalosti?
    Vyplývá to z daňového řádu. Jaké jsou podmínky pro podnikání dědice? Více o tomto tématu najdete v našich publikacích, které jsou určeny především podnikatelům, živnostníkům, fyzickým osobám, daňovým poplatníkům, daňovým poradcům, ekonomům ...

    • PaM 12/2015 - Dědictví a oznamovací povinnost za rok 2015 - příspěvek
      /A4, str. 80/
    • DaÚ 9-10/2015 - Využití zděděného majetku k podnikání dědice - příspěvek
      /A4, str. 120/
    • Občanský zákoník I. (monotematika) - Občanský zákoník s komentářem - komentář
      /A5, str. 320/
    • Zákona I/2015 - Daňový řád - úplné znění zákona
      /A5, str. 656/

    Cena balíčku je 991 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 397 Kč.
    Ušetříte 594 Kč.

    Automobil a související daňové výdaje
    Automobil představuje majetek, který je využíván prakticky v každém druhu podnikání, a to u fyzických i právnických osob. S používáním automobilu při podnikání souvisí celá řada výdajů či nákladů, jejichž správné daňové posouzení často přináší v praxi problémy. Jak v praxi uplatnit do daňových výdajů konkrétní vynaložené výdaje související s automobilem? Jak správně automobil odpisovat?
    Pomoci vám mohou naše publikace, které jsou určeny podnikatelům, živnostníkům, účetním, zaměstnavatelům, zaměstnancům, daňovým poradcům, fyzickým i právnickým osobám.

    • 1000 řešení 11/2015 - Automobil – daňové výdaje - praktické příklady
      /A5, str. 96/
    • DaÚ 9-10/2015 - Daňové a účetní odpisy automobilu - příspěvek
      /A4, str. 120/
    • Aktualizace I/6 - Zákon o daních z příjmů, zákon o účetnictví, zákon o rezervách - úplná znění zákonů
      /A5, str. 192/
    • Daňové a nedaňové výdaje 2015 (monotematika) - uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových - příspěvek
      /A5, str. 272/

    Cena balíčku je 757 Kč.
    Cena balíčku s 60 % slevou je 303 Kč.
    Ušetříte 454 Kč.



    Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)

    Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku.

    RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E- MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.

    Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

    E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
    • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
    • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

     

     
     
    KONTAKTY

     
    Adresa:   E-mail:
    MK Media, s.r.o.
    Martina Rázusa 1140
    010 01 Žilina
    Slovenská republika
      objednavky@exicon.eu
     
    IČO: 36419176
    DIČ: 2021832285
    IČ DPH: SK2021832285
     
       
     
    Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L.

     

     


    V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
    s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

    Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015
    Untitled Page