P O R A D C E |
e-m@ilové noviny |
č. 17/2008 |
10. 11. 2008 |
|
Vážení čtenáři! Do dnešních e-novin jsme pro Vás připravili tématiku bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Zákon č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), se v roce 2008 novelizoval dvakrát. Vše důležité, co přinesly tyto novely si můžete přečíst v Poradci č. 3/2009. V PaM 10-11/2008 nás autorka upozorňuje na Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení. Praxe i odborná veřejnost netrpělivě očekává zpracování paragrafového znění a jeho přijetí. V PaM 10-11/2008 je taky uveřejněna řada konkrétních dotazů z praxe, kde můžete najít odpověď na Vaši konkrétní otázku. Opět jsme pro Vás připravili i ostatní rubriky e-novin, ve kterých se dočtete novinky ze světa podnikání, aktuální témata našich nejnovějších publikací a nechybí ani kalendář, výběr ze Sbírky zákonů a Murphyho zrnka. Za celý kolektiv redakce přeje ničím nerušené čtení Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz V tomto čísle najdete:
|
|||
CO NOVÉHO V LEGISLATIVĚ BOZP …§ 20 odst. 6 - zde se vyjasnilo pro potřeby praxe, že náklady spojené s řízením o akreditaci hradí osoba žádající o akreditaci při podání návrhu na její udělení. Nový odstavec 6 tedy zní: "Náklady spojené s řízením o akreditaci hradí osoba žádající o akreditaci při podání návrhu na její udělení. Náklady spojené s provedením zkoušky z odborné způsobilosti nebo zvláštní odborné způsobilosti a s vydáním dokladu podle § 10 odst. 1 písm. c) nebo § 11 odst. 2 písm. f) stanovené držitelem akreditace uhradí uchazeč o vykonání zkoušky nejpozději 7 kalendářních dnů před konáním zkoušky." Tuto úpravu si vyžádala praxe, když nebylo po 1. 1. 2007 ze zákona o BOZP ani z nařízení vlády č. 592/2006 Sb., o podmínkách akreditace a provádění zkoušek z odborné způsobilosti, patrno, kdo má hradit náklady spojené se zkouškou z odborné způsobilosti nebo ze zvláštní odborné způsobilosti a náklady spojené s řízením o vydání dokladů o zkoušce… V zákoně o BOZP došlo k datu 1. července 2008 novelou provedenou zákonem č. 189/2008 Sb. k následujícím změnám: …..§ 3 odst. 2 písm. g) - zde se zrušuje slovo "odbornou", nebo dotčené ustanovení pojednává o splnění požadavků na způsobilost fyzických osob konajících práce na staveništi. Vzhledem k tomu, že se zde neukládá zaměstnavateli pouze kontrola splnění požadavků na odbornou způsobilost, ale i na zvláštní odbornou způsobilost či jinou odbornou způsobilost stanovenou jinými právními předpisy, je vhodné použít označení "požadavky na způsobilost". Pojem "odborná způsobilost" je používán výhradně pro ustanovení § 10 zákona o BOZP. § 10 - v ustanovení dochází k nejrozsáhlejším změnám. Předně se v odstavci 1, kde se stanoví předpoklady odborné způsobilosti fyzické osoby, vypouští ze zákona podmínka 2leté praxe, pokud dotčená osoba absolvovala vyšší odborné vzdělání. Zkrácení požadované doby odborné praxe nebylo v předchozí úpravě opodstatněné, jelikož zákon nestanovil ani podmínku, že vyšší odborné vzdělání má být absolvováno v oboru bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, tudíž zvýhodňoval vyšší odborné vzdělání na úkor vysokoškolského vzdělání, které mohlo podle předchozího znění být vzato v úvahu pouze tehdy, pokud bylo absolvováno v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Druhým důvodem byla skutečnost, že v současné době v ČR ani neexistuje vyšší odborné vzdělání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. V odstavci 3 se oproti předchozímu znění ruší podmínka státní příslušnosti členského státu, popřípadě podmínka být rodinným příslušníkem občana EU, pro uznání odborné kvalifikace podle zákona č. 18/2004 Sb., o uznávání odborné kvalifikace. Právo na uznání kvalifikace podle jmenovaného zákona se rozšiřuje i na osoby, které odbornou kvalifikaci získaly ve státech Evropského hospodářského prostoru nebo Švýcarsku. Rovněž je zákonem jednoznačně určen uznávací orgán, který bude žádosti o uznání odborné kvalifikace posuzovat. Pro případ poskytování služeb z jiného členského státu (popř. státu EHP nebo Švýcarska) je stanoveno oprávnění uznávacího orgánu požadovat ověření odborné kvalifikace podle zákona o uznávání odborné kvalifikace. Konečně se v souladu se zájmem zabezpečit kvalifikovaný výkon regulované činnosti odpovídající současným metodám zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci výslovně stanoví požadavek zkoušku z odborné způsobilosti opakovat každých 5 let…. (JUDr. Eva Dandová - Poradce 3/2009)
NOVINKY V LEGISLATIVĚ BOZP …..Dvě skupiny vyhrazených technických zařízení se budou rozlišovat. V první budou vyhrazená technická zařízení, která jsou podle zákona č. 22/1997 Sb. stanovenými výrobky a na tyto se nový zákon bude vztahovat až od jejich uvedení do provozu, a to při jejich používání, přemístění, odstavení po závažných nehodách, rekonstrukcích, modernizacích a opravách a předání do opakovaného používání, a to po celou dobu provozování až po jejich trvalé vyřazení z provozu, pokud výrobce nestanoví jinak. Druhou skupinu budou tvořit vyhrazená technická zařízení, která nejsou stanovenými výrobky podle zákona č. 22/1997 Sb., případně na které se nevztahují postupy podle zvláštních právních předpisů a na ty se bude podle tohoto zákona vztahovat ověřování stavu bezpečnosti již při jejich uvedení do provozu (předání do prvního užívání) revizí a zkouškou. Takovými vyhrazenými technickými zařízeními jsou především technické instalace různých druhů rozvodů, nebo již výše vzpomenuté prostředky lidové zábavy - kolotoče, centrifugy atd., které jsou z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví vysoce nebezpečnými zařízeními….. …..Vyhrazená technická zařízení se budou členit do dvou kategorií, na VTZ I. kategorie - s vysokou mírou ohrožení života a zdraví a na VTZ II. kategorie - s vyšší mírou ohrožení života a zdraví. Od zařazení vyhrazeného technického zařízení do příslušné kategorie se pak dále odvíjejí požadavky na odbornou způsobilost osob, které mohou provádět jejich připojení (instalaci, montáž) a předání do používání, a na zavedení zvláštního režimu dozoru, zahrnujícího pravidelné úkony, popřípadě funkční zkoušky, které může vykonávat pouze osoba odborně způsobilá, popřípadě též ohlašovací povinnosti spojené s jejich předáním do prvního používání a závažnými nehodovými událostmi. Ověřování stavu bezpečnosti provozu bude moci provádět u vyhrazených technických zařízení I. a II. kategorie jen fyzická osoba, která je odborně způsobilá k ověřování stavu vyhrazeného technického zařízení revizí (tzv. "revizní technik"), podnikající fyzická osoba a právnická osoba, pokud zajistí výkon těchto činností dostatečným počtem odborně způsobilých osob a revizních techniků. Zákon si klade za cíl sjednotit postup při osvědčování zvláštní odborné způsobilosti k činnostem na vyhrazených technických zařízeních s úpravou obsaženou v zákoně č. 309/2006 Sb. Vymahatelnost zajištění bezpečnosti při provozu technických zařízení zajistí zákon tím, že umožní uplatňovat sankce při jeho porušování. Výše sankcí za spáchání správních deliktů a přestupků by měla být srovnatelná s výší stanovenou podle zákona o inspekci práce, tj. do maximální výše 2 milionů Kč. Předpokládá se, že k zákonu budou vydány nejméně čtyři prováděcí předpisy - prováděcí nařízení vlády. Zákon má nabýt účinnost 1. ledna 2010… (JUDr. Eva Dandová - PaM 10-11/2008)
[S uvedenými tématy souvisí úplné znění zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) ve Sborníku ZÁKONY III/2008]
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BOZP PRO PRÁCI NA STROJÍCH Prosím o sdělení odkazů na předpisy BOZP pro práci na strojích na kovy a pro práci s elektrickým ručním nářadím. Základním předpisem bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je samozřejmě zákoník práce a jeho část pátá (tj. ustanovení § 101 až § 108 zákoníku práce) a zákon č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve znění pozdějších předpisů, pak jejich prováděcí nařízení vlády. Bezpečnost a ochranu zdraví při práci na strojích však upravuje řada podzákonných předpisů, z nichž je třeba jmenovat asi tyto:
(JUDr. Zdeněk Budovec - PaM 10-11/2008)
PRÁCE S POČÍTAČI Zaměstnanec dostal informaci, že existuje maximální přípustná doba nepřetržité práce se zobrazovacími jednotkami 6 hodin za pracovní směnu a že je to konkrétně stanovené v nějaké pro nás závazné evropské směrnici. O jakou směrnici či o jaký předpis se jedná? Bezpečností a ochranou zdraví při práci se zobrazovacími jednotkami se zabývá čtvrtá dílčí směrnice Rady č. 90/269/EHS ze dne 29. května 1990 o minimálních zdravotních požadavcích na práci se zobrazovacími jednotkami vydaná k provedení směrnice Rady č. 89/391/EHS ze dne 12. června 1989. Tato zásada je dnes vyjádřena v ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve znění pozdějších předpisů. K provedení tohoto ustanovení byly stanoveny původně podrobnosti v ustanoveních § § 11 až 14 a v příloze č. 7 k nařízení vlády č. 178/2001 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví zaměstnanců při práci, ve znění pozdějších předpisů. Od letošního roku nařízení vlády č. 178/2001 Sb. neplatí a platí nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci. Podle tohoto nařízení vlády je práce se zobrazovacími jednotkami považována za práci se zrakovou zátěží. Podle ustanovení § 35 citovaného nařízení vlády musí být práce se zrakovou zátěží v zájmu omezení jejího nepříznivého vlivu na zdraví zaměstnance přerušována bezpečnostními přestávkami v trvání 5 až 10 minut po každých 2 hodinách nepřetržité práce nebo musí být zajištěno střídání činností nebo zaměstnanců. Výše citovaná směrnice je transponována do našeho právního řádu celá s výjimkou článku 9, který požaduje, aby národní legislativa zajistila zaměstnancům pracujícím se zobrazovacími jednotkami pravidelné vyšetření očí a zraku (tedy pravidelnou lékařskou prohlídku, kterou my zatím obecně nemáme stanovenou, jako ji např. máme stanovenou v § 94 zákoníku práce u práce v noci). (JUDr. Eva Dandová - PaM 9/2008)
REVIZE KOVOVÝCH KONSTRUKCÍ Jaká je přesně nebo kde je stanovena odbornost osoby, která by mohla provádět posudky (revize, prohlídky) kovových konstrukcí? Revize jsou zákonem předepsány především u vyhrazených technických zařízení. Podle ustanovení § 6a zákona č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce, ve znění pozdějších předpisů, podávají organizace státního odborného dozoru odborná a závazná stanoviska o tom, zda jsou při projektování, konstrukci, výrobě, montáži, provozu, obsluze, opravách, údržbě a revizi vyhrazených technických zařízení splněny požadavky bezpečnosti technických zařízení. Pokud se týká kovových konstrukcí, tak zde především platí zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 163/2002 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na vybrané stavební výrobky. Podle ustanovení § 2 tohoto nařízení vlády platí, že pokud jsou základní požadavky konkretizovány českými technickými normami, které Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví určí k tomuto nařízení podle § 4a odst. 2 zákona č. 22/1997 Sb. a vlastnosti výrobku jsou s těmito normami v souladu, má se za to, že jsou základní požadavky splněny. V případě, že výrobce nebo dovozce však hodlá uvést na trh výrobek, jehož vlastnosti nejsou v souladu s určenými normami nebo pokud takové normy nebo technické předpisy nekonkretizují z hlediska určeného použití výrobku ve stavbě základní požadavky, které se na dané výrobky vztahují, zajistí výrobce nebo dovozce technická zjištění vlastností výrobku autorizovanou osobou podle § 3. Na základě těchto technických zjištění vydává autorizovaná osoba výrobci, dovozci nebo sdružení výrobců nebo dovozců stavební technické osvědčení, kterým osvědčuje vhodnost technických vlastností výrobků ve vztahu k základním požadavkům na stavby podle toho, jakou úlohu mají výrobky ve stavbě plnit. Kovové konstrukce jsou vyjmenovány v příloze č. 2 nařízení vlády č. 163/2002 Sb. a platí pro ně, že výrobce může pro posouzení shody výrobků vyráběných kusově namísto postupů posuzování shody zajistit posouzení shody, pokud určené normy nebo stavební technické osvědčení nestanoví jinak, následujícím postupem:
(JUDr. Zdeněk Budovec - PaM 10-11/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Je těžké odhalit, proč se něco stalo. Mnohem jednodušší je ukázat prstem na toho, kdo za to může. (Murphyho zrnka II)
* Jen cihla, kterou držíš v ruce, ti nemůže spadnout na hlavu. To ale ještě neznamená, že ti nespadne na nohu. * Okno vypadne vždy ve chvíli, kdy ho otvírá člen kolaudační komise. (Murphyho stavební minizrnka)
* To, že víte na koho svalit vinu, problém nevyřeší, ale člověku to náramně pomůže. (Murphyho zákony)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 121, rozeslaná dne 13. října 2008 374. Vyhláška o přepravě odpadů a o změně vyhlášky č. 381/2001 Sb., kterou se stanoví Katalog odpadů, Seznam nebezpečných odpadů a seznamy odpadů a států pro účely vývozu, dovozu a tranzitu odpadů a postup při udělování souhlasu k vývozu, dovozu a tranzitu odpadů (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů 375. Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky Dluhopisu České republiky, 2008 - 2016, VAR 376. Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí Částka 122, rozeslaná dne 16. října 2008 377. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva financí č. 16/2001 Sb., o způsobu, termínech a rozsahu údajů předkládaných pro hodnocení plnění státního rozpočtu, rozpočtů státních fondů a rozpočtů územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů Sdělení Ministerstva vnitra o opravě tiskové chyby v zákoně č. 273/2008 Sb. Částka 123, rozeslaná dne 20. října 2008 378. Vyhláška o stanovení procesu schvalování plastických trhavin, které neobsahují detekční látky 379. Úplné znění zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, jak vyplývá z pozdějších změn 380. Úplné znění zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, jak vyplývá z pozdějších změn Částka 124, rozeslaná dne 20. října 2008 381. Zákon, kterým se mění zákon č. 218/2002 Sb., o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech (služební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 309/2002 Sb., o změně zákonů souvisejících s přijetím zákona o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování těchto zaměstnanců a ostatních zaměstnanců ve správních úřadech (služební zákon), ve znění pozdějších předpisů 382. Zákon, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony 383. Zákon, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů 384. Zákon, kterým se mění zákon č. 155/1998 Sb., o znakové řeči a o změně dalších zákonů a další související zákony 385. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 307/2004 Sb., o předkládání informací a podkladů České národní bance osobami, které náleží do sektoru finančních institucí, ve znění vyhlášky č. 34/2006 Sb. Částka 125, rozeslaná dne 23. října 2008 386. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 38/2001 Sb., o hygienických požadavcích na výrobky určené pro styk s potravinami a pokrmy, ve znění pozdějších předpisů 387. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 381/2007 Sb., o stanovení maximálních limitů reziduí pesticidů v potravinách a surovinách, ve znění pozdějších předpisů Částka 126, rozeslaná dne 27. října 2008 388. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů 389. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 232/2004 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o chemických látkách a chemických přípravcích a o změně některých zákonů, týkající se klasifikace, balení a označování nebezpečných chemických látek a chemických přípravků, ve znění pozdějších předpisů 390. Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o vyhlášení seznamu výzkumných organizací schválených pro přijímání výzkumných pracovníků ze třetích zemí 391. Úplné znění zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), jak vyplývá z pozdějších změn Částka 127, rozeslaná dne 30. října 2008 392. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 250/2005 Sb., o závazných formulářích na podávání návrhů na zápis do obchodního rejstříku 393. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 201/2005 Sb., o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropských společenství, ve znění vyhlášky č. 563/2006 Sb. Částka 128, rozeslaná dne 30. října 2008 394. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách, ve znění pozdějších předpisů 395. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 48/2008 Sb., o způsobu výpočtu nároku na vrácení spotřební daně zaplacené v cenách některých minerálních olejů spotřebovaných v zemědělské prvovýrobě 396. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí, kterým se vyhlašuje pro účely nemocenského pojištění výše redukčních hranic pro úpravu denního vyměřovacího základu platných v roce 2009 397. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce Částka 130, rozeslaná dne 7. listopadu 2008 399. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva zemědělství č. 221/2002 Sb., kterou se stanoví sazebník náhrad nákladů za odborné a zkušební úkony vykonávané v působnosti Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského, ve znění vyhlášky č. 129/2005 Sb. 400. Vyhláška, kterou se zrušuje vyhláška č. 391/2003 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o označování, měření a klasifikaci dříví 401. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce 402. Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Klasifikace hospitalizovaných pacientů (IR-DRG) (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
31. 10. Pátek
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jistota až do 1,2 milionu Vláda zvedla záruky za vklady. Ty jsou vyšší, než je dnešní celý dluh státu. Stát si na sebe a daňové poplatníky včera uvalil v případě možných budoucích problémů bank velké břímě. Vláda na mimořádném jednání schválila zvýšení záruk na vklady v bankách na padesát tisíc eur (zhruba 1,2 milionu korun). Podle odhadů ministerstva financí tak bude nově pojištěno až 97 procent vkladů v bankách, proti dnešním zhruba 75 procentům. Celkově jde o ohromné peníze, protože v bankách a stavebních spořitelnách mají lidé a firmy uloženo zhruba 1,6 bilionu korun. Jen u největší banky, České spořitelny, leží vklady za více než pět set miliard korun. (Mladá fronta DNES XIX/243/2008)
Omezení pro praní peněz Kromě bank, pojišťoven či zastaváren musí nově své zákazníky identifikovat řada dalších subjektů. Opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti jsou nyní přísnější, protože 1. září letošního roku nabyl účinnosti nový zákon o praní špinavých peněz. Nový zákon rozšiřuje okruh takzvaných povinných osob, tedy firem, které musí zjišťovat totožnost svých obchodních partnerů, a následně jim ukládá celou řadu povinností. Většinu ale už znala i dosavadní norma. Dosud byly povinnými osobami zejména velké finanční instituce, jakou jsou banky, pojišťovny a burzy či investiční společnosti, ale také realitní kanceláře. Nyní se zákon zaměřuje rovněž na menší firmy, které dosud z hlediska praní špinavých peněz sledovány nebyly. Nově jde o všechny podnikatele, kteří svým klientům poskytují sídlo či adresu, stejně tak konzultační firmy poskytující poradenství a služby ve věcech kapitálové struktury, průmyslové strategie, fúzí a koupě podniků. Mezi povinné osoby tedy patří každý podnikatel, který přijímá platbu v hotovosti nad patnáct tisíc eur. (Ekonom č. 41/2008)
Jdou po Vás "lovci mozků"? Vynikáte ve svém oboru? Možná vás osloví headhunteři se zajímavou nabídkou. Jak se dostat do jejich sítí? Headhunteři jsou v podstatě hledači hotových profesionálů nebo talentů. Živí je nedostatek schopných manažerů a specialistů v různých oborech. Na rozdíl od běžných personálních agentur se většinou nezajímají o uchazeče bez práce a neinzerují v tisku ani na internetu. Jejich pracovní metodě se odborně říká executive search - to znamená, že přímo vybírají a oslovují jednotlivce, kteří by se hodili na konkrétní pozice. Často třeba volají do firem na recepce nebo sekretářkám, vydávají se za někoho jiného a snaží se získat pokud možno přímé kontakty na vhodné kandidáty, které by mohli oslovit s konkrétními nabídkami. Zatímco v 90. letech, kdy headhunteři začali na českém trhu práce působit, pátrali téměř výhradně po špičkových manažerech, v posledních letech se zaměřují i na jiné pozice. "Objektem našeho zájmu jsou často IT specialisté nebo také jazykově vybavení inženýři z různých oborů, po těch je na trhu práce doslova hlad", říká Markéta Švedová ze společnosti Recruit CZ a doplňuje: "Dostáváme také objednávky na obsazení pozic pro headhunting dříve netypických - například na účetní nebo osobní asistentky top manažerů. Klienti rádi zaplatí vysoké částky za zkušené dámy s vysokoškolským vzděláním, které plynule hovoří dvěma světovými jazyky, zvládnou chaotickou agendu šéfů a budou jejich pravou rukou." (Mladá fronta DNES XIX/242/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 10-11/2008 (X-XI / 2008)
Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 3/2009 (X / 2008)
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 11/2008 (XI / 2008)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 11/2008 (XI / 2008)
Poradce Veřejné Správy - (PVS) č. 11/2008 (XI / 2008)
1 000 řešení č. 5/2008 (IX / 2008)
PŘIPRAVUJEME Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 12/2008 (XII / 2008)
Poradce formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 4/2009 (XII/2008) - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 12/2008 (XII / 2008)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 12/2008 (XII / 2008)
Poradce Veřejné Správy - (PVS) č. 12-13/2008 (XII / 2008)
1 000 řešení č. 6/2008 ( XI / 2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnění objednávky
(ceny jsou uvedeny bez DPH a distribučních nákladů) Při objednávce nad 10 ks poskytujeme slevu 20% E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům! Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz. Následně budete vyřazený(á) z databáze příjemců e-mailových novin.
Kníhkupectví ve kterých najdete naše publikace:
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2008 |