Em@ilové noviny

 

č. 18/2018

15.11.2018

 

 
 
 Téma novin 
 P6 aktual 
 Chybovat znamená platit 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 
Vážení čtenáři,
všechny účetní teď žijí problematikou správného ukončení účetního roku. Přinášíme tuto problematiku v rubrice Témata novin pod názvem Inventarizace a také v našich měsíčnících DaÚ 1/19, DÚVaP 10/18, Por 1/19 a odborné tematické publikaci Účtování - zákony a předpisy.

V rubrice Témata novin se také dočtete, jak správně postupovat při časovém rozlišení. Čtěte v rubrice pod názvem Časové rozlišení a také v našich měsíčnících DaÚ 1/19, DÚVaP 1/19, 1000 ř. 10-12/18, DaÚ 9/18.

Při ukončení účetního roku Vám může pomoci naše nová odborná tematická publikace 100 otázek a odpovědí - účetnictví, která řeší problematiku formou praktických příkladů.

Porada by měla být efektivním setkáním, neměla by být samoúčelná a měla by přinést kýžený efekt. Jak toho docílit? Čtěte v rubrice Být dobrý nestačí, v příspěvku Aby porada byla efektivní a přínosná.

Jaké jsou aktuální tematické balíčky? Inventarizace, Časové rozlišení, Konec roku v účetnictví, Daň z příjmů FO a PO v praxi, Společnosti s.r.o. v daních a účetnictví.

Nabídku na tematické balíčky Vám v případě Vašeho zájmu můžeme zasílat i přímo na Vaší emailovou adresu. Jsou zajímavé nejen tematicky ale i cenově, protože jsou kalkulovány s 30 - 50% slevou.

Srdečně Vás zdravím a těším se na brzké setkání.
Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
poradce@i-poradce.cz


TÉMATA ČÍSLA:

 

 
 
TÉMATA NOVIN

 
INVENTARIZACE MAJETKU A ZÁVAZKŮ

Zákon o účetnictví v § 29 odst. 1 ukládá účetním jednotkám povinnost zjistit inventarizací skutečný stav veškerého majetku a závazků, a to k okamžiku, ke kterému sestavují řádnou nebo mimořádnou účetní závěrku. Vzhledem k tomu, že pro většinu účetních jednotek je účetním obdobím kalendářní rok, sestavují účetní závěrku a zjišťují skutečný stav majetku a závazků za rok 2018 k 31. 12. 2018. Jak postupují účetní jednotky při inventarizaci?

Účetní jednotky tedy zjišťují při inventarizaci skutečné stavy majetku a závazků a zaznamenávají je v inventurních soupisech. Tyto stavy zjišťují:
a) fyzickou inventurou u majetku, u kterého lze vizuálně zjistit jeho existenci, nebo
b) dokladovou inventurou u závazků a majetku, u kterého nelze vizuálně zjistit jeho existenci, a to včetně jiných aktiv, jiných pasiv a skutečnosti účtovaných v knize podrozvahových účtů.
Účetní jednotky při inventarizaci postupují tak, že provádějí jednu nebo více inventur a zjišťují, zda skutečný stav odpovídá stavu v účetnictví.

Inventura versus inventarizace
Podle § 30 odst. 1 a 2 zákona o účetnictví platí, že účetní jednotky zjišťují při inventarizaci skutečné stavy majetku a závazků a zaznamenávají je v inventurních soupisech. Tyto stavy zjišťují fyzickou nebo dokladovou inventurou.
Inventarizace je tedy širší pojem než inventura a účetní jednotka provádí pouze jednu inventarizaci majetku a závazků. Inventarizace je součástí účetní závěrky, resp. účetních uzávěrkových prací, přičemž je realizována na jejím (jejich) počátku. Inventarizace probíhá v několika etapách, přičemž inventura je první z nich.
Inventura, resp. inventury jsou součástí inventarizace. V rámci jedné inventarizace je prováděno několik inventur, kterými je zjišťován skutečný stav majetku a závazků.

Skutečný stav majetku a závazků účetní jednotky
je tedy zjišťován buď fyzickou inventurou, nebo dokladovou inventurou.
Podle § 30 odst. 3 zákona o účetnictví mohou účetní jednotky při fyzické inventuře zjišťovat skutečný stav majetku počítáním, měření, vážením a dalšími obdobnými způsoby, případně mohou využívat účetní záznamy, které prokazují jeho existenci.
V některých případech se skutečně stavy zjišťují pouze fyzickou inventurou, v některých případech pouze dokladovou inventurou a někdy je možná, resp. nutná kombinace fyzické a dokladové inventury. Jedná se zejména o nemovitosti, kde kromě jejich fyzické existence by měly být ověřeny i údaje v katastru nemovitostí nebo o nedokončené výroby, kdy kromě jejich fyzické existence by měly být prověřeny a ověřeny související doklady a dosud vynaložené náklady.

Rozvahový den je den, ke kterému účetní jednotky sestavují účetní závěrku a tedy den, k němuž je nutno provést inventarizaci majetku a závazků. Jedná-li se o řádnou účetní závěrku účetních jednotek, jejichž účetním obdobím je kalendářní rok, rozvahovým dnem je den 31. 12.
Rozhodný den je pojem, se kterým se setkáváme v § 30 odst. 4 zákona o účetnictví.
Při periodické inventarizaci mohou účetní jednotky při zjišťování skutečného stavu stanovit den, ke kterému skutečný stav zjišťují a který předchází rozvahovému dni ("rozhodný den") a mohou dokončit zjišťování skutečného stavu podle účetních záznamů, které prokazují přírůstky a úbytky majetku a závazků, které nastaly mezi tímto dnem a rozvahovým dnem. Při průběžné inventarizace se postupuje obdobně.

Při periodické inventarizaci ÚJ:
a) mohou zahájit inventuru nejdříve čtyři měsíce před rozvahovým dnem,
b) musí ukončit inventuru nejpozději dva měsíce po rozvahovém dni.
Inventury za rok 2018 tedy mohou být zahájeny nejdříve 1. 9. 2018 a ukončeny musí být do 28. 2. 2019.

Příklad
Účetní jednotka provádí fyzickou inventuru zásob. Rozhodný den stanovila na 30. 11. 2018, rozvahovým dnem je 31. 12. 2018. Stav zásob k rozvahovému dni stanoví takto:

- stav zásob zjištěných inventurou k 30. 11. 2018 plus (mínus) přírůstky (úbytky) zásob od rozhodného dne do rozvahového dne.
Přesto, že inventury lze ukončit do 28. 2. 2019, rozhodný den lze stanovit pouze v rozmezí od 1. 9. 2018 do 31. 12. 2018.

Inventurní soupisy
musí obsahovat:

a) skutečnosti podle odstavce 1, a to tak, aby bylo možno zjištěný majetek a závazky též jednoznačně určit,
b) podpisový záznam osoby odpovědné za zjištění skutečností podle písmene a) a podpisový záznam osoby odpovědné za provedení inventury,
c) způsob zjišťování skutečných stavů,
d) ocenění majetku a závazků při periodické inventarizaci k rozvahovému dni nebo i k rozhodnému dni, pokud jej účetní jednotka stanovila,
e) ocenění majetku a závazků při průběžné inventarizaci ke dni ukončení inventury nebo i k rozhodnému dni, pokud jej účetní jednotka stanovila,
f) okamžik, ke kterému se sestavuje účetní závěrka,
g) rozhodný den, pokud jej účetní jednotka stanovila,
h) okamžik zahájení a okamžik ukončení inventury.

Forma inventurního soupisu, není nikde žádným závazným způsobem stanovena. Záleží tedy jen na účetní jednotce jakou - a to zejména v závislosti na druhu inventarizovaného majetku a závazků a na způsobu inventury - zvolí. V praxi je často používán postup, kdy účetní jednotka použije sestavu, která je jedním z výstupů používaného počítačového programu. Zde záleží na její podobě. Obsahuje-li sestava náležitosti výše uvedené, resp. bude-li o ně doplněna (např. o podpisy) je takový postup možný a správný. Naopak - jedná-li se o sestavu pouze s číselnými údaji, ze které není průběh a výsledek inventury patrný, o inventurní soupis se (i když bude doplněn o podpis, resp. o podpisy) se nejedná.

Inventarizace majetku a závazků probíhá v několika krocích (etapách)
z nichž zjištění skutečných stavů majetku a závazků inventurou je tím prvním a časově nepochybně nejnáročnějším.
Dále pak je nutno porovnat stavy zjištěné při inventurách se stavy v účetnictví a vyčíslit a zaúčtovat případné inventarizační rozdíly. Jedná se buď o manko (je-li skutečný stav nižší než stav v účetnictví) nebo o přebytek (je-li skutečný stav vyšší než v účetnictví). Přebytky - jsou-li účtovány do výnosů - jsou vždy zdaněny.
Manko je v zásadě nákladem nedaňovým, který je nutno při transformaci výsledku hospodaření na základ daně vyloučit. Existují ale situace, kdy zjištěné manko může být (zcela nebo částečně) daňovým nákladem.
Jedná se o rozdíly vzniklé v důsledku technologických a technických úbytků vyplývajících z přirozených vlastností zásob vznikajících např. rozprachem, sesycháním v rámci technologických úbytků, ve výrobním, zásobovacím a odbytovém, procesu (tzv. přirozené úbytky) a ztratné v maloobchodních prodejnách, a to do výše zdůvodněné normy přirozených úbytků či ztratného stanoveného poplatníkem.
Stanovení normy, kdy manko je daňovým nákladem, je plně v kompetenci poplatníka. Na druhé straně je poplatník touto svou kompetencí značně svázán, protože záleží na správci daně, zda při daňové kontrole bude stanovenou normu akceptovat či nikoliv. V současné době neexistuje žádný předpis, kterým by se poplatník mohl řídit.

(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících DaÚ 1/19, DÚVaP 10/18, Por 1/19 a odborné tematické publikaci Účtování - zákony a předpisy)



ČASOVÉ ROZLIŠENÍ

Jednou ze základních účetních zásad je účtovat o skutečnostech, které jsou předmětem účetnictví, do období, s nímž tyto skutečnosti časově a věcně souvisí. V této souvislosti se v účetnictví běžně používají účty časového rozlišení nákladů a výnosů a rovněž i dohadné účty. Časovou korekci nákladů a výnosů k příslušnému účetnímu období používáme i v dalších souvislostech, i když je pojmem časové rozlišení nenazýváme, například časové rozlišení výdajů na pořízení dlouhodobého majetku zprostředkovaně formou odpisů a oprávek, věcnou a časovou korekci nákladů při účtování o změně stavu zásob či aktivaci apod. Jaké jsou konkrétní příklady účtování časového rozlišení?

 

Náklady příštích období

Příkladem účtování nákladů příštích období je zaplacení nájemného předem.

 

Příklad

Firma (nájemce) zaplatila v posledním měsíci běžného účetního období nájemné na první měsíc následujícího účetního období ve výši 100 000 Kč.

 

Účetní případ – nájemce

 Kč

MD

 D

Běžné účetní období – platba nájemného

100 000

381

221

Následující účetní období – zúčtování nákladů

100 000

518.1

381

 

Účty:

381-Náklady příštích období, 221-Peněžní prostředky na účtech, 518.1-Ostatní služby-nájemné

 

O nákladech příštích období v praxi zpravidla hovoříme jako o „předplacených nákladech“. Jedná se o výdaje běžného účetního období, jež se týkají nákladů, které patří do dalšího, případně dalších období. Dalším příkladem kromě časovému rozlišení nájemného či pachtovného, je časové rozlišení předplatného nebo nákladů na zařazení většího rozsahu drobného nehmotného nebo hmotného majetku do používání.

 

Komplexní náklady příštích období

Prostřednictvím komplexních nákladů se účtuje v případě, kdy různé druhy nákladů se souhrnně vztahují k danému účelu (projektu) a souvisí s příštími obdobími. Konkrétním příkladem jsou náklady na dlouhodobou propagaci.

 

Příklad

Firma v průběhu běžného období vynaložila náklady na dlouhodobou propagaci v celkové výši 2 000 000 Kč. Propagace bude probíhat v následujících dvou letech.

 

Účetní případ

MD

 D

Běžné účetní období:

Vznik různých druhů nákladů na dlouhodobou propagaci

2 000 000

5xx

*)

Zúčtování komplexních nákladů příštích období

2 000 000

382

555

První rok propagace:Vyúčtování podílu na nákladech

1 000 000

555

382

Druhý rok propagace:Vyúčtování podílu na nákladech

1 000 000

555

382

 

Účty:*) = aktiva, dluhy

382 – Komplexní náklady příštích období, 555-Tvorba a zúčtování komplexních nákladů příštích období

 

Dalším příkladem kromě časovému rozlišení nákladů na dlouhodobou propagaci je časové rozlišení nákladů na přípravu a záběh výkonů, nákladů na výzkum a vývoj, nákladů na předzásobení. Vyúčtování komplexních nákladů příštích období i jejich rozpouštění se účtuje podle vnitřních účetních dokladů; vhodné je odkazovat na příslušnou dokumentaci akce (projekt, rozpočet, plnění rozpočtu apod.).

 

Odpisy (oprávky)

Uveďme alespoň jeden příklad časového rozlišení „předplacených nákladů“, při jejichž účtování nepoužíváme účet časového rozlišení. Jedná se o odpisy, resp. kumulované odpisy, které nazýváme oprávky; jejich smyslem je rozložit výdaj za pořízení majetku do nákladů podle souvisejících výnosů (výkonů). Odpisy (odpisový plán) jsou odhadem.

 

Příklad

Životnost zařízení oceněného částkou 576 000 Kč byla při jeho zařazení stanovena na 6 let (72 měsíců). Výpočet měsíčního rovnoměrného odpisu: 576 000: 72 = 8 000 Kč.

 

Účetní případ

 Kč

MD

 D

Běžné účetní období – uvedení zařízení do užívání

576 000

022

321

Běžné i následující účetní období – měsíční odpis

8 000

551

082

 

Účty:

022 – Hmotné movité věci a jejich soubory, 082-Oprávky k hmotným movitým věcem a jejich souborům, 551 – Odpisy dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku, 321 – Dluhy z obchodních vztahů

Algoritmy výpočtů účetních odpisů jsou různé, například odpisy časové, odpisy výkonové apod.

 

Prostřednictvím výdajů příštích období

se účtují náklady, které souvisejí s běžným účetním obdobím, avšak výdaj na ně nebyl dosud uskutečněn. Konkrétním příkladem je nájemné či pachtovné placené pozadu nebo prémie a odměny placené po uplynutí roku (pokud na tyto prémie vznikl právní nárok již v běžném období, a představují tak nárokovou složku mzdy vázanou na dosažení konkrétních výsledků vypočtenou až v následujícím období).

 

Příklad

Firma vyplácí prémie a odměny za běžný rok až po uplynutí roku – na tyto prémie vznikl právní nárok již v běžném období, představuje nárokovou složku mzdy vázanou na dosažení konkrétních výsledků vypočtenou až v následujícím období.

 

Účetní případ

MD

 D

Běžné účetní období:

Předpis odměn souvisejících s běžným účetním obdobím

800 000

521

383

Předpis souvisejícího sociálního a zdravotního pojištění

272 000

524

383

Následující účetní období:

Zúčtování časového rozlišení odměn

800 000

383

521

Zúčtování časového rozlišení pojistného z odměn

272 000

383

524

Odměny a odvody z odměn budou účtovány klasickým způsobem

 

Účet:

383 – Výdaje příštích období, 521 – Mzdové náklady, 524 – Zákonné sociální a zdravotní pojištění

V případě pojistného z mezd je vhodnější tvořit rezervu místo účtu časového rozlišení. Z pohledu zákona o daních z příjmů je třeba respektovat ustanovení, které vymezuje daňovou účinnost nákladů na pojistné v souvislosti s jejich platbou.

Tímto způsobem lze vyúčtovat pouze částky, u nichž je známo, že se v budoucích obdobích vynaloží na příslušný účel a v určité výši. Pokud není známa přesná částka, místo výdajů příštích období se účtují dohadné účty pasivní.

 

Dohadné účty pasivní

Konkrétními příklady jsou zejména nevyfakturované dodávky například zásob nebo služeb.

 

Příklad

Firma přijímá poradenské služby; konkrétní služba ještě není na přelomu účetního období dokončena. Odhadem jsou provedené práce stanoveny na částku 600 000 Kč. V následujícím období firma obdržela vyúčtování za kompletně poskytnutou službu celkem 900 000 Kč.

 

Účetní případ

MD

 D

Běžné účetní období:

Část služby provedené v běžném roce (odhad)

600 000

518

389

Následující účetní období:

Vyúčtování celkové služby

900 000

518

321

Storno dohadné položky

600 000

389

518

 

Účty: 389 – Dohadné účty pasivní

Dalším příkladem je například náhrada mzdy nebo platu za nevyčerpanou dovolenou, pokud na ni vznikne zaměstnanci nárok podle jiného právního předpisu, pouze však za předpokladu, že bude proplacena v příštím účetním období.

 

(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících DaÚ 1/19, DÚVaP 1/19, 1000 ř. 10-12/18, DaÚ 9/18)

 



 

 
 
P6 V LEGISLATIVĚ





Částka 132
261. Nález Ústavního soudu ze dne 25. září 2018 sp. zn. Pl. ÚS 18/17 ve věci návrhu na zrušení zákona č. 123/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, nebo na zrušení některých ustanovení zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů

Částka 131
260. Sdělení Ústavního soudu o přijetí stanoviska pléna Ústavního soudu ze dne 16. října 2018 sp. zn. Pl. ÚS-st. 48/18 k problematice užívání společné věci podílovým spoluvlastníkem nad rozsah odpovídající jeho spoluvlastnickému podílu bez právního důvodu

Částka 130
257. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 34/1986 Sb., o jednorázovém mimořádném odškodnění osob za poškození na zdraví při plnění úkolů požární ochrany, ve znění pozdějších předpisů
258. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 306/2015 Sb., o užívání pozemních komunikací zpoplatněných časovým poplatkem, ve znění pozdějších předpisů
259. Vyhláška o stanovení náležitostí a vzorů dokladů o specializačním vzdělání a některých dalších dokladů o vzdělání lékařů, zubních lékařů a farmaceutů

Částka 129, rozeslaná dne 9. listopadu 2018
254. Vyhláška o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2019
255. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 428/2010 Sb., stanovící okruh cizinců, kteří mohou pobývat v tranzitním prostoru mezinárodního letiště na území České republiky pouze na základě uděleného letištního průjezdního víza, ve znění pozdějších předpisů
256. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí, ve znění vyhlášky č. 354/2015 Sb.

Částka 128, rozeslaná dne 7. listopadu 2018
252. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 229/2008 Sb., o výrobě a distribuci léčiv
253. Vyhláška o požadavcích na extrakční rozpouštědla používaná při výrobě potravin

Částka 127, rozeslaná dne 7. listopadu 2018
251. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 146/2008 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb

Částka 126, rozeslaná dne 7. listopadu 2018
250. Vyhláška o Programu statistických zjišťování na rok 2019




 

 
 
CHYBIT ZNAMENÁ PLATIT




8. 11.

Čtvrtek

Zdravotní pojištění – OSVČ

Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za říjen 2018

(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

 

 

 

20. 11.

Úterý

 

Daně z příjmů – plátce

Odvod sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti z mezd za říjen 2018

(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Sociální pojištění - OSVČ

Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za říjen 2018

(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za říjen 2018

(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Sociální pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za říjen 2018

(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za říjen 2018

(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zdravotní pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za říjen 2018

(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za říjen 2018

(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

 

26. 11.

Pondělí (za neděli 25.)

 

DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za říjen 2018 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím

(§ 99, § 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání kontrolního hlášení DPH plátce za říjen 2018 - u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen pokud mají měsíční zdaňovací období

(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Podání souhrnného hlášení plátce za říjen 2018, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li prostřední osobou) a poskytnutí služby s místem plnění podle § 9 odst. 1 (kterou má zdanit příjemce)

(§ 102 odst. 1, 3 až 6 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Podání přiznání k DPH identifikované osoby za říjen 2018, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení

(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za říjen 2018, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce

(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

 

 

30. 11.

Pátek

Daně z příjmů- plátce

Odvod „srážkové“ daně sražené v říjnu 2018 a oznámení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (kromě příjmů ze závislé činnosti dle § 6 odst. 4)

(§ 6 odst. 4, § 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod zajištění daně sraženého v říjnu 2018 z určených příjmů nerezidentů EU nebo EHP ze zdrojů na území ČR a hlášení plátce o provedeném zajištění daně

(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daň z 

nemovitých věcí

Odvod druhé splátky (á 50 %) daně na rok 2018, pokud daň přesáhla 5.000 Kč

(§ 15 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí)

 



 

 
 
BÝT DOBRÝ NESTAČÍ

 
ABY PORADA BYLA EFEKTIVNÍ A PŘÍNOSNÁ

Pracovní porady jsou nezbytnou součástí firemního či organizačního života – ať už je jejich cílem výměna informací, hledání řešení, nebo rozhodování – vždy by měly být dobře připraveny, měly by proběhnout s jasnou strukturou a v nejkratším čase. Všem zúčastněným by mělo být jasné, co bylo cílem porady a také co bylo jejím výstupem – na čem jsme se dohodli a co je mým konkrétním úkolem na nejbližší období (do další porady).

 

 

PŘÍPRAVA PORADY – pokud je vaším úkolem připravit a vést poradu:

·         pojmenujte cíl porady,

·         vyberte její účastníky (max. 10 osob),

·         stanovte si čas (odkdy dokdy),

·         dopředu seznamte účastníky s cílem porady (např. e-mailem),

·         žádejte od účastníků přípravu – když je to třeba, včas je seznamte s tím, co si mají připravit,

·         připravte si místnost na poradu, případně materiály a techniku (data projektor, PC...),

·         držte se stanovené struktury – mějte opěrné body, abyste nezapomněli na důležité věci,

·         požádejte někoho o zápis z porady (ten po jejím ukončení rozešlete všem účastníkům),

·         neveďte poradu prostřednictvím monologu – dejte prostor k vyjádření všem rovnoměrně,

·         držte se faktů,

·         na závěr udělejte krátké shrnutí, aby bylo každému jasné, co má v nejbližší době řešit,

·         poděkujte za účast a přípravu.

 

Porada by měla být efektivním setkáním, neměla by být samoúčelná (neboť už uplynul nějaký čas od té poslední) a měla by přinést kýžený efekt. Toho můžeme docílit jen tím, když si jasně pojmenujeme, čeho chceme dosáhnout. Plamínek (2008) mluví o třech účelech porad:

·         vyměnit si informace,

·         hledat řešení problémů,

·         rozhodovat.

 

INFORMATIVNÍ PORADA by měla být o skupinové diskuzi, ne o monologu jednoho člověka. Předpokládáme, že cílem výměny informací je posun ve stavu řešení společného úkolu, případně seznámení týmu jeho jednotlivými členy o dílčích úkolech.

Úkolem „řešitelské“ porady je hledání možností, jak vyřešit zadaný úkol. Výsledkem nemusí být jedno řešení, dobrým výsledkem může být i brainstorming, souhrn nápadů na možné řešení, které je třeba dále prověřit.

 

ROZHODOVACÍ PORADA pak vybírá řešení, které se nakonec realizuje. Pokud má být taková porada efektivní, pak by se mělo jednat o rozhodování participativní, kdy se na výběru nejvhodnějšího řešení budou podílet všichni přítomní. A nejen jeden člověk, např. vedoucí.

 

Poté, co jsme si pojmenovali cíl, je třeba se na poradu připravit. A nejen sebe, ale i všechny ostatní zainteresované:

·         stanovte si čas a místo konání porady, uveďte jmenovitý seznam jejích účastníků – měli by být přítomni jen lidé, kterých se daný problém opravdu týká, max. 10 lidí,

·         připravte si (v písemné podobě) v bodech jednotlivá témata, která na poradě chcete řešit,

·         připojte k těmto bodům jmenovitě, od koho z přítomných budete očekávat nějaké informace – potřebují se na to připravit,

·         naplánujte si časovou organizaci porady. Není to obvyklý postup, ale je efektivní. Jak pro člověka, který poradu vede, tak pro její účastníky. Je vhodné, když si všichni mohou organizovat další pracovní program a vědí, zda je porada plánována na hodinu, nebo na celé dopoledne. Je důležité dodržet stanovený začátek porady a také její konec. V tomto bodě je třeba být velmi důsledný a vyžadovat dodržování času i od ostatních,

·         časový plán, spolu s očekávanou přípravou, pošlete dostatečně dopředu (ne dvě hodiny) např. e-mailem nebo v tištěné podobě všem zaměstnancům,

·         zvažte, zda na poradu potřebujete připravit nějaké pomůcky – flipchart, dataprojektor, promítací plátno. Pomohou vám zefektivnit průběh porady – pokud např. píšete průběžné poznámky a nejdůležitější body velkými písmeny na flipchart, všichni přítomní jsou stále v obraze, kam se v daném tématu posouváte. Na plátno např. můžete promítnout krátkou prezentaci, kde jasně a stručně shrnete to, co potřebujete sdělit ostatním. Lidé si více zapamatují, když spojíte více vjemů – nejen sluchový, ale i zrakový,

·         zamyslete se nad tím, jak chcete poradu vést, jak ji budete moderovat, připravte si na účastníky konkrétní otázky. Nezapomeňte však dát prostor i jim samotným, nejlépe průběžně, k vyjádření jejich názoru nebo položení otázek. Obligátní „chce se na závěr někdo na něco zeptat“ nestačí.

 

VEDENÍ PORADY – při samotném vedení porady se můžete inspirovat např. postupem, který navrhuje Plamínek (2008). Doporučuje sledovat níže uvedené schéma:

 

Plamínek, J.: Struktura porady.

Definujte téma, ověřte, zda mu všichni porozuměli a zda jej akceptují.

1.                  Pokud se nejedná o opakované setkání sehraného týmu, vymezte role – rozsah práv, vedoucí pozici, zapisovatele, zodpovědnost.

2.                  Dohoda o procesu – jakými metodami budete pracovat, jaká budou dílčí témata, zda máte nějaká pravidla pro komunikaci, jak bude skupina postupovat v případě problémů ...

3.                  Přistupte k věci samotné – začněte diskutovat, řešit nebo rozhodovat. Pokud se nedostanete ke kýženému výsledku, možná vám nezbude nic jiného, než se znovu vrátit na začátek a zvážit, zda nebudete úspěšnější po přehodnocení cíle nebo díky nějaké změně procesu.

 

 

I když se dobře připravíme, vše okolo porady promyslíme, zbývá nám ještě samotná její realizace. A ta vyžaduje poměrně velké umění, protože potřebujete lidi udržet „při vědomí“. Porada by měla být efektivním setkáním, neměla by být samoúčelná a měla by přinést kýžený efekt.

Člověk, který poradu vede, zásadním způsobem ovlivňuje její průběh. Nemůže se bát aktivně vstupovat do procesu dění, neměl by váhat s přerušením skupiny, když se výrazně odkloní od stanoveného postupu práce. Pokud vedoucí neumí odlišit podstatné věci od vedlejších, celá porada pravděpodobně nebude úspěšná. Diskuse se „větví“ a porada končí chaosem. Není jednoduché udržet účastníky porady aktivní a soustředěně vnímající po celou dobu trvání porady. Je to trošku o cviku, můžete si také pomoci nějakými technikami. Nic by však nemělo být umělé. Jen proto, že danou techniku někdo doporučoval v časopise nebo v knize, nemusí fungovat u vás. Vy znáte své lidi, víte, jak reagují, a vaším cílem by mělo být chovat se co nejpřirozeněji. Jednu z možných metod doporučuje Řeháková (1998). Pro to, aby se pracovníci na poradě dopracovali k očekávanému výsledku, by měl moderátor dodržet tzv. moderační cyklus.

 

·         Důležitá je atmosféra – dobrou atmosféru je třeba připravovat cíleně dopředu, ještě před stanoveným začátkem porady. S příchozími můžeme neformálně pohovořit na téma blížící se dovolené nebo aktuálního sportovního zápasu. Mělo by to být téma neutrální, ne konfrontační. Pokud je začátek porady stanoven na 9:00, bylo by vhodné v tomto čase i začít, ať už jsou, nebo nejsou přítomni všichni účastníci.

·         Co budeme dělat? Moderátor by měl zajistit, aby určené téma skutečně všichni pochopili, aby byli srozuměni s cílem porady. Je samozřejmě možné, že se v průběhu porady vynoří nová témata, otázky a je třeba je zodpovědět, resp. nějakým způsobem řešit. Žádná otázka, návrh by neměly zůstat nevyslechnuty – nejjednodušší je, pokud je moderátor poznamená na flipchart a ve vhodné chvíli se k nim potom vrátí.

·         Startovací téma – na úvod můžete navrhnout k řešení takový bod programu, u něhož předpokládáte, že se k řešení snadno dostanete. Rychlá dohoda může podpořit motivaci k další diskuzi. Pomoci si můžete i otázkou: „Které téma považujete za nejdůležitější?“

·         Řešení problému – specifikovali jsme problém, hledáme cesty, jak jej řešit. Můžeme opět využít zápis na flipchart – sesbíráme nápady účastníků, seřadíme je do přehledné tabulky. Ke každému připíšeme případná rizika a výhody. Ideálně na konci této fáze vybereme nejvhodnější řešení – dospějeme k dohodě.

·         Plánujeme opatření – po tom, co jsme se rozhodli pro konkrétní řešení, je vhodné vytvořit něco jako „akční plán“, čili jakýsi sumář toho, co je třeba vykonat a kdo za to bude odpovědný. Tento plán by mohl vypadat např. takto:

 

Co?

 Zde celými větami vpisujeme opatření, která se mají vykonat. Je důležité zaznamenat celé znění úkolu, protože účastníci velmi rychle zapomínají, na čem se dohodli...

Na co?

Definuje se, čeho daným opatřením chceme dosáhnout. Závěrečné hodnocení je pak lépe měřitelné.

Kdo?

Všechny aktivity potřebují mít určeného pracovníka, který je zodpovědný za jejich realizaci. Jednoho konkrétního pracovníka. Určení „ekonomický úsek“ nechá lidi chladnými a konečného výsledku se nedočkáte.

Dokdy?

Uveďte přesné datum, dokdy má být dané opatření realizováno (dokdy má daný člověk podat zprávu, dokdy má připravit rozpočet...)

Info

Slouží ke stanovení způsobu, jakým bude zodpovědná osoba informovat ostatní zainteresované pracovníky o realizaci opatření.

 

·         Odbočili jsme od tématu? Někdy debata ohledně hledání řešení může probíhat opravdu bouřlivě. V případě, že se skupina vzdálí od stanoveného tématu, může ji moderátor přivést zpět.

·         Shrnutí na závěr. Mělo by sloužit ke shrnutí průběhu a vyzdvihnutí přínosu právě končící porady. Je vhodné, když účastníky oceníme (za přípravu, aktivní účast, korektní vystupování a vyslechnutí návrhů ostatních ...).

 

ZÁPIS Z PORADY – je vhodné, pokud je už na začátku setkání určen jeden člověk, který zapisuje informace o průběhu porady, jakož i její výstupy. Po poradě by je měl do stanovené doby, v určené formě odevzdat všem přítomným. Někdy postačí jednoduchý zápis v textovém editoru, rozeslaný e-mailem. Jindy bude vhodnější zápis, případně tabulku akčního plánu, vytisknout a osobně odevzdat účastníkům porady.

 

OSOBNÍ PROBLÉMY NA PORADU NEPATŘÍ – někdy se stane, že samotné řešení problému překryjí osobní problémy přítomných pracovníků. Pokud však má být porada efektivní, tyto problémy na ni nepatří. Může se stát, že někdo z pracovníků má „špatný den“ – onemocněl, víme, že má rodinné problémy. Když jsem v pozici moderátora porady, mohu se citlivě zeptat, o samotě s daným pracovníkem, zda je připraven a svou roli v rámci porady zvládne. Pokud ne, je vhodnější jej omluvit, a pokud je to možné, poradu vést raději bez něj. I když některé názory směřují ke striktnímu oddělování soukromého a pracovního života, přeci jen vše, čím žijeme, co nás trápí nebo těší, náš výkon a schopnost soustředit se nevyhnutelně ovlivňuje. Pokud víme, že třecí plochy plynou ze vzájemných antipatií mezi pracovníky, možná bude stačit jen s nimi více komunikovat a zjistit pravé příčiny problémů. Pokud problém pojmenujeme a postavíme ho do roviny konkrétních faktů, je snadnější jej řešit, než když jen podléháme emocím, antipatiím.

 

FACILITACE A MEDIACE PŘI VEDENÍ PORAD - Co znamenají tyto dva cizí pojmy? Kdo je facilitátor či mediátor? Jak může pomoci v tom, abychom naše porady proměnili v efektivní? Je pravdou, že ani jednoho z nich nebudou využívat malé organizace, které více či méně fungují dobře a zpravidla se umí na svých postupech domluvit. Dobrými pomocníky však mohou být tam, kde se něco zaseklo nebo kde se pracovníci ocitli v situaci velmi protichůdných názorů a sami nevědí, jak dál. V latině slovo facile znamená snadno, facilis je snadno uskutečnitelný, facilitátor je tedy „ten, kdo usnadňuje“. Ten, kdo usnadňuje cestu ke společnému řešení. Facilitátor obvykle navrhuje postup diskuze, soustředí pozornost na stanovené téma a zabraňuje odbíhání od něj. Sleduje a omezuje čas určený na jeden příspěvek. Zabezpečuje, aby byl každý vyslechnut.

 

Mediátor je prostředník vyřešení situace ve chvíli, kdy zúčastněné strany nejsou schopny spolu komunikovat, neboť jim to jde velmi těžko, uchylují se k osobním útokům a neumí společně hledat pracovní řešení. Pracovníci se často „zaseknou“ a všechno, co druhá strana přinese jako nápad, považují automaticky za špatné. Při mediacích nikdy neřešíme, kdy spor vznikl a „kdo je vinen“.  Cílem je dosáhnout takového řešení, se kterým budou všechny strany spokojeny. Mediátor je pak prostředníkem, který specifickým postupem zajišťuje, aby lidé dodržovali dohodnutá pravidla. Nerozhoduje o tom, o čem se bude na poradě hovořit. Pomáhá lidem, aby se uměli navzájem vyslechnout a hledali taková řešení, u kterých se jejich zájmy vzájemně překrývají. Mediace je obyčejně delší proces, nepočítejte s tím, že mediátor přijde na hodinu a problém bude vyřešen.

 

Mgr. Mária Kopčíková

 

Použitá literatura:

Reháková, H. Manažér 9 (1998); • Plamínek, J. Vedení porad. Praha: Grada, 2007; • Plamínek, J.: Komunikace a prezentace. Praha: Grada, 2008.

 



 
 
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE

 

Poradce, měsíčník č. 4/2019 (XI/2018)
     • Zákon o ochraně spotřebitele s komentářem - JUDr. Jiří Nesnídal
    • Odpisy majetku - účetní versus daňové - Ing. Dalimila Mirčevská
    • Povinnosti plátců DPH na konci roku - Ing. Václav Benda
    • Opravy chyb výnosů a nákladů v účetnictví - Ing. Vladimír Hruška
     • Výběr ze zajímavé judikatury NSS - II. část - Mgr. Petr Taranda

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 1/2019 (XI/2018)
    • Paušální výdaje a jejich maximální výše - Ing. Ivan Macháček
        • Inventarizace majetku a závazků -
Ing. Helena Machová
        • Připravované změny sazeb DPH v roce 2019 -
Ing. Václav Benda
    • Povinnosti podnikatelů na konci účetního období - Ing. Helena Machová
    • Časové rozlišení nákladů a výnosů - Ing. Zdenka Cardová

Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) - měsíčník, č. 1/2019 (XI/2018)
     • Časové rozlišení nákladů a výnosů od - Ing. Zdenka Cardová
    • Daň z příjmů pro praxi - Ing. Eva Sedláková

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 1/2019 (XI/2018)
    • Příplatky za práci o vánočních a novoročních svátcích - JUDr. Ladislav Jouza
• Příjmy z darování, dědění a majetkového prospěchu - Ing. Eva Sedláková
     • Dávky nemocenského pojištění v roce 2019
- JUDr. Eva Dandová
     • Dítě zaměstnance ve firemní mateřské školce - Ing. Ivan Macháček
    • Zaměstnávání osob se zdravotním postižením - JUDr. Eva Dandová
    • Příspěvkové organizace - účetní závěrka - Ing. Zdeněk Morávek
    • BOZP při lyžařském výcviku - JUDr. Eva Dandová

1000 řešení - měsíčník č. 1/2019 (XI/2018)
    • Optimalizace daně - Ing. Ivan Macháček
     • Časové rozlišení -
Ing. Zdenka Cardová
     • Daň z příjmů
     • Daň z přidané hodnoty
     • Účetnictví
     • Odvody
     • Zákoník práce



ODBORNÉ PUBLIKACE:

    • Pomocník mzdové účetní 2018 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
    • Daňové a nedaňové výdaje (2018) - (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových
    • Vzory smluv dle NOZ II. - (komentované vzory smluv)
    • Ekonomický a personalistický slovník - (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
    • Smluvní vztahy nejen pro mzdovou účtárnu (komentované vzory smluv)
    • Příručka mzdové účetní 2018 (souhrn pravidel pro mzdovou účetní, výpočet mezd, srážek z mezd a odvodů)
    • Povinnosti zaměstnavatele 2018 - (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
    • Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále (komplexní pohled na bezpečnost na pracovišti)
    • Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále (daňová kontrola, mzdová kontrola, povinnosti zaměstnavatele)
    • Pracovněprávní výkladový slovník (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími pracovněprávními předpisy)
    • Stavíme bez chyb, pokut a penále (stavební zákon a související vyhlášky)

    • Výkladový slovník pro veřejný sektor (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů týkajících se veřejného sektoru)
    • Zákon o provozu na pozemních komunikacích, Prováděcí vyhláška (úplné znění zákona a vyhlášky ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
    • Školský zákon a související vyhlášky, Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek (úplná znění zákonů po novelách ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
    • 100 otázek a odpovědí - daň z příjmů FO a PO - (řešení problémů podnikatelské praxe z pohledů zákona o daních z příjmů)
    • 100 otázek a odpovědí - účetnictví -((řešení problémů podnikatelské praxe z pohledů účetnictví)



PŘIPRAVUJEME


Poradce, měsíčník č. 5-7/2019 (XII/2018)
    • Trestní zákon s komentářem - JUDr. Jan Engelmann
    • Trestní řád s komentářem - JUDr. Jan Engelmann

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č. 2/2019 (XII/2018)
    • Daňové přiznání FO - Ing. Eva Sedláková
    • Daňové přiznání PO - Ing. Martin Děrgel
    • Povinnosti plátce na konci roku - Ing. Zdeněk Kuneš
    • Zdravotní pojištění na přelomu let 2018/2019 - Ing. Antonín Daněk
    • Snížení nároku na odpočet daně při zrušení registrace plátce - Ing. Václav Benda

Daně, účetnictví, vzory a případy - (DÚVaP) - měsíčník, č. 2/2019 (XII/2018)
    • Účetní závěrka za rok 2018 - Ing. Vladimír Hruška
    • Vybrané okruhy zdanění FO - Ing. Ivan Macháček


Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 2/2019 (XII/2018)
    • Minimální mzda v roce 2019 - JUDr. Eva Dandová
    • Zdravotní pojištění a zvýšení minimální mzdy k 1. 1. 2019 - Ing. Antonín Daněk
Karenční doba - změny -
JUDr. Eva Dandová
    • Ukončení podnikání OSVČ - Ing. Eva Sedláková
    • Služebnost a daň z příjmů - Ing. Helena Machová
    • Uplatnění daňové ztráty u veřejně prospěšných poplatníků - Ing. Zdeněk Morávek
    • Mohou zaměstnanci územních samosprávných celků podnikat? - JUDr. Ladislav Jouza
    • Kouření ve školách - JUDr. Eva Dandová

1000 řešení - měsíčník č. 2-3/2019 (XII/2018)
    • Daňové přiznání FO - Ing. Eva Sedláková
    • Daňové přiznání PO - Ing. Martin Děrgel
    • Daň z příjmů
    • Daň z přidané hodnoty
    • Účetnictví
    • Odvody
    • Zákoník práce

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
Společnost s.r.o. v daních a účetnictví
Společnost s ručením omezeným je jedna z forem obchodních společností. V Česku jde o nejrozšířenější formu podnikání. Jak správně řešit ve společnosti daňovou a účetní problematiku?
Najdete v našich publikacích, které jsou určeny především společnostem s.r.o., ale i účetním, živnostníkům, zaměstnavatelům, zaměstnancům, daňovým poradcům …

1. DÚVaP 11/2018 - Společnosti s.r.o. v daních a účetnictví - příspěvek - Ing. Martin Děrgel
/A5, str. 160/


2. DaÚ 10/2018 - Jak zrušit rezervní fond s.r.o. - příspěvek - Ing. Martin Děrgel
/A4, str. 80/


3. 1000 řešení 10-12/2018 - Společnost s.r.o. - daňový a účetní pohled - praktická řešení - Ing. Martin Děrgel
/A5, str. 120/


4. Účtování - zákony a předpisy - zákon o účetníctví s komentářem, ČÚS ... odborná tematická publikace - Ing. Zdenka Cardová
/A5, str. 282/


5. Aktualizace I/2 - Zákon o daních z příjmů ... - aktuální znění zákonů
/A5, str. 192/


6. Daňové a mzdové zákony 2018 - úplná znění zákonů
/A5, str. 552/

Cena balíčku je 1 029 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 412 Kč.
Ušetříte 617 Kč.

Inventarizace
Invetarizace ověřuje, zda stav majetku a závazků vykázaný v účetnictví k určitému dni odpovídá skutečnosti. Jak správně postupovat při inventarizaci? Jaké povinnosti má účetní jednotka ohledně inventarizace?
Najdete v našich publikacích, které jsou určeny především účetním, ale i podnikatelům, živnostníkům, auditorům, daňovým poradcům, ekonomům …

1. DaÚ 1/2019 - Inventarizace - příspěvek - Ing. Helena Machová
/A4, str. 80/


2. DÚVaP 10/2018 - Průkaznost účetnictví a jeho rekonstrukce - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 160/


3. Poradce 1/2019 - Analytické účty pro správné sestavení rozvahy výkazu zisku a ztráty - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 272/


4. Účtování - zákony a předpisy - zákon o účetníctví s komentářem, ČÚS ... odborná tematická publikace - Ing. Zdenka Cardová
/A5, str. 282/


5. Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
/A5, str. 300/


6. DÚVaP 5-6/2018 - Vnitropodnikové směrnice pro podnikatele - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 256/

Cena balíčku je 1314 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 526 Kč.
Ušetříte 788 Kč.

Konec roku v účetnictví

S koncem roku je spojena řada účetních operací. Na co všechno je nutno myslet při zpracovávání účetní závěrky? Jaké platí základní kontrolní vazby v účetnictví? Jaké jsou nejčastější okruhy chyb při kontrolách?
Všechno podstatné ohledně účtování najdete v našich publikacích, které jsou určeny především účetním, ale i podnikatelům, živnostníkům, auditorům, daňovým poradcům, ekonomům …


1. DÚVaP 5-6/2018 - Vnitropodnikové směrnice pro podnikatele - příspěvek - Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 256/


2. Účtování - zákony a předpisy - zákon o účetnicví s komentářem, ČÚS ... - Ing. Zdenka Cardová
/A5, str. 282/


3. 1000 řešení 10-12/2018 - Účetní závěrka podnikatelů za rok 2018 - praktická řešení - Ing. Martin Děrgel
/A5, str. 224/


4. DaÚ 5/2018 - Účetní a daňová ztráta v praxi - příspěvek - Ing. Helena Machová
/A4, str. 80/


5. Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
/A5, str. 360/

Cena balíčku je 1130 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 452 Kč.
Ušetříte 678 Kč.

Daně z příjmů FO a PO v praxi
Zákon o daních z příjmů zapracovává příslušné předpisy Evropské unie a upravuje daň z příjmů fyzických osob a daň z příjmů právnických osob. V našich publikacích rozebíráme problematiku daně z příjmů formou praktických příkladů, komentářů, příspěvků … Najdete v balíčku, který je určen všem plátcům daně, fyzickým osobám, právnickým osobám, účetním, živnostníkům, zaměstnavatelům, zaměstnancům, daňovým poradcům …

1. 100 dotazů a odpovědí - daň z příjmů FO a PO - odborná tematická publikace
/A5, str. 120/


2. Poradce 12-13/2017 - Zákon o dani z příjmů s komentářem - komentář - Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 464/


3. DaÚ 9/2018 - Nezdanitelné příjmy FO - limitní částky - příspěvek - Ing. Eva Sedláková
/A4, str. 80/


4. Aktualizace I/2 - Zákon o daních z příjmů ... - aktuální znění zákonů
/A5, str. 192/


5. DÚVaP 11-12/2018 - Optimalizace základu daně za rok 2018 - příspěvek - Ing. Ivan Macháček
/A5, str. 224/

Cena balíčku je 948 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 474 Kč.
Ušetříte 474 Kč.



Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)

Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku. Čekáme na Vaše náměty a připomínky.

RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E- MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015
Untitled Page