P O R A D C E |
e-m@ilové noviny |
č. 20/2008 |
17. 12. 2008 |
|
Vážení čtenáři! Vítejte u dalších e-novin, ve kterých se setkáváme se slíbenou novelou zákona o zaměstnanosti, která nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2009. Novela přinesla mimo jiné nové podmínky pro poskytování výše podpory v nezaměstnanosti, jedna z důležitých změn se zabývá povinností o oznámení nástupu do zaměstnání, také o vyřazení uchazeče o zaměstnání z evidence uchazečů o zaměstnání, který z různých důvodů nesplňuje podmínky pro vedení v téhle evidenci. Novela rovněž zpřísnila pojem nelegální práce. Samozřejmě si můžete přečíst v ostatních rubrikách, co radí odborníci čtenářům, i co radí moudří podnikatelům, novinky ze světa podnikání. Nezapomněli jsme ani na legislativní změny uveřejněné ve Sbírce předpisů České republiky. Příště Vás budeme informovat o změnách v zákonu o důchodovém pojištění, ve znění platném k 1. lednu 2009. Za celý kolektiv redakce Vás srdečně zdraví Denisa Orlická
V tomto čísle najdete:
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz
|
|||
ZÁKON O ZAMĚSTNANOSTI Oblast právních vztahů, které vznikají na úseku zaměstnanosti, je upravena zejména zákonem č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti (dále "ZOZ"), s účinností od 1. října 2004. Účelem zákona bylo účinně regulovat právní vztahy vznikající v oblasti zaměstnanosti, vytvořit vhodné právní nástroje a instituty, které by napomohly rozvoji trhu práce a snižování nezaměstnanosti, a dopracovat některé instituty komunitárního práva tak, aby úprava v této oblasti byla kompatibilní s právem Evropské unie a Evropských společenství. Vedle pozitivních důsledků, které zákon o zaměstnanosti přinesl, nelze nevidět i některé problémy na trhu práce, na které zákon o zaměstnanosti dostatečně nereaguje. Některé z problémů řešila dílčí novela zákona o zaměstnanosti v souvislosti se stabilizací veřejných rozpočtů (zákon č. 261/2007 Sb.). Jedná se např. O neposkytnutí podpory uchazečům o zaměstnání, kteří porušili pracovní povinnosti zvlášť hrubým způsobem, nebo o zpřísnění postihu výkonu nelegální práce. Zejména v podnikatelské praxi se však projevují některé problémy z trhu práce, jako je např. zaměstnávání cizinců, zneužívání podpory v nezaměstnanosti, zaměstnávání osob se zdravotním postižením, zaměstnávání dětí apod. Proto byla přijata významná novela zákona o zaměstnanosti č. 382/2008 Sb., s účinností od 1. ledna 2009, která legislativně řeší uvedené problémy. Novela zákona realizuje jednu z hlavních zásad Programového prohlášení vlády. Rovněž se řeší i technické otázky, které dosud zvyšují administrativní náročnost činnosti úřadů práce, umožňují předpisy o zaměstnanosti obcházet anebo jsou pro praxi výkladově obtížné. Jedná se zejména o některé otázky v souvislosti s evidencí uchazečů o zaměstnání, s možností přivýdělku vedle podpory v nezaměstnanosti, mařením součinnosti s úřadem práce, s činností dětí apod. S okruhem vztahů v oblasti trhu práce, které upravuje zákon o zaměstnanosti, bezprostředně souvisí též realizace projektu "Zelené karty - návrh parametrického modelu pro Českou republiku". Projekt vychází z potřeb podnikatelských subjektů a reaguje na zvyšování počtu volných pracovních míst v souladu s potřebou zaměstnavatelů. Vláda České republiky projednala a schválila realizaci tohoto projektu 22. října 2007 usnesením č. 1174. Realizace tohoto projektu v legislativní rovině znamená vedle novely zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky, rovněž novelu zákona o zaměstnanosti. (JUDr. Ladislav Jouza - Poradce 4/2009)
ZÁKON O ZAMĚSTNANOSTI - ZMĚNY V NOVELE Právní předpisy k zaměstnanosti umožňují úřadům práce, aby poskytovaly různé příspěvky a hmotné podpory. Jejich účelem je napomoci zaměstnavatelům k vytvoření nových pracovních míst a občanům ucházejícím se o zaměstnání zajistit podporu v nezaměstnanosti nebo při rekvalifikaci. Legislativní podmínky pro poskytování příspěvků stanoví zákon o zaměstnanosti č. 435/2004 Sb., (dále jen "ZOZ") a další prováděcí předpisy. Pro snazší orientaci v systému těchto příspěvků, které řadíme do oblasti aktivní a pasivní politiky zaměstnanosti, a rovněž z toho důvodu, že od 1. ledna 2009 dochází na tomto úseku k legislativním změnám, přinášíme přehled právních předpisů se základními informačními údaji o těchto finančních výhodách pro zaměstnavatele z oblasti trhu práce. KOMU JSOU PŘÍSPĚVKY URČENY - Finanční podpora na aktivní politiku zaměstnanosti je podle ZOZ (ustanovení § 118 a § 119) poskytována formou příspěvku, případně úhrady za provedené služby. Jejich poskytování je zejména zaměřeno na podnikatelskou sféru. Organizačním složkám státu a příspěvkovým organizacím státu nelze z finančních prostředků určených na aktivní politiku zaměstnanosti poskytovat žádné příspěvky. Na příspěvek, který nemůže být poskytnut před sjednáním dohody, není právní nárok. Úřad práce vždy hodnotí situaci na trhu práce ve svém regionu. Příspěvek může úřad práce poskytnout i dobrovolnému svazku obcí (DSO). O poskytnutí příspěvku uzavírá úřad práce se zaměstnavateli, s jinými právnickými osobami a fyzickými osobami, případně dalšími subjekty, písemnou dohodu podle ustanovení § 119 ZOZ. Z prostředků státního rozpočtu určených na aktivní politiku zaměstnanosti lze rovněž přispívat na programy nebo opatření regionálního a celostátního charakteru a projekty zahraničních subjektů přispívající ke zvýšení zaměstnanosti a na ověřování nových nástrojů a opatření aktivní politiky zaměstnanosti. OBCE A KRAJE JAKO ZAMĚSTNAVATELÉ, kterým se účelově určené finanční prostředky poskytují přímo, mohou rovněž být příjemcem prostředků určených na aktivní politiku zaměstnanosti. Podle ustanovení § 24 zákona č. 250/ 2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, mohou rozhodnutím zastupitelstva ÚSC vznikat organizační složky ÚSC. Ty však hospodaří pouze jménem svého zřizovatele, nejsou účetní jednotkou a její pracovníci jsou zaměstnanci ÚSC, a proto nemohou být příjemcem těchto prostředků. ÚSC může dále podle § 27 zákona č. 250/2000 Sb., zřídit příspěvkové organizace, které mají právní subjektivitu. Tito zaměstnavatelé - příspěvkové organizace - mohou dostat přesně účelově určené finanční prostředky pouze zprostředkovaně, tedy prostřednictvím rozpočtu svého zřizovatele (zákona č. 50/2000 Sb.,§ 28 odst. 6). Obdobně se postupuje i v případě škol a školských zařízení zřízených ÚSC. Vrácení poskytnutých prostředků se rovněž musí provést prostřednictvím rozpočtu zřizovatele. (JUDr. Ladislav Jouza - PaM 8/2008)
ZÁKON O ZAMĚSTNANOSTI - NOVELA OSVČ V ustanoveních § 112 a násl. zákona se upravuje, aby osoba samostatně výdělečně činná, která se rozhodla řešit svou nezaměstnanost zahájením samostatné výdělečné činnosti, a které úřad práce poskytl příspěvek na zřízení společensky účelného pracovního místa, nebyla povinna vrátit poskytnutý příspěvek, pokud přestane vykonávat samostatnou výdělečnou činnost ze zdravotních důvodů, nebo v případě jejího úmrtí, tj. v případech, kdy příjemce příspěvku bez svého zavinění nemůže splnit závazek vykonávat samostatnou výdělečnou činnost po dohodnutou dobu. Cílem navrhované změny je rovněž sjednocení postupu s § 75 odst. 9, podle kterého nelze požadovat vrácení příspěvku, pokud osoba se zdravotním postižením, které byl úřadem práce poskytnut příspěvek na vytvoření chráněného pracovního místa za účelem výkonu samostatné výdělečné činnosti, přestala ze stejných důvodů vykonávat tuto činnost nebo v případě jejího úmrtí. Další změnou je absolutní zrušení překlenovacího příspěvku a příspěvku na dopravu. Podle důvodové zprávy se překlenovací příspěvek a příspěvek na dopravu v praxi ukázaly jako nevýznamné nástroje aktivní politiky zaměstnanosti, proto se navrhuje jejich zrušení. Překlenovací příspěvek měl sloužit k překlenutí počátečního období podnikání uchazeče o zaměstnání, který se rozhodl řešit svou nezaměstnanost zahájením samostatné výdělečné činnosti. Byl určen na nákupy věcí běžné denní potřeby (na obživu). V praxi byl velmi málo využíván. Z hlediska vynakládání prostředků státního rozpočtu byla rovněž problematická kontrola jeho použití. Příspěvek na dopravu nebyl zaměstnavateli ve větší míře využíván. O náklady na dopravu zaměstnanců lze podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, snížit základ daně. POSTIHY ZA SPRÁVNÍ DELIKTY Dochází k poměrně rozsáhlým změnám v části sedmé zákona o zaměstnanosti. Cílem navrhovaných změn je dát do souladu ustanovení zákona o zaměstnanosti upravující postihy za delikty fyzických a právnických osob se Zásadami právní úpravy přestupků a jiných správních deliktů v zákonech upravujících výkon veřejné správy. Navrhovaná právní úprava dále vylučuje odpovědnost právnické osoby a podnikající fyzické osoby za správní delikt, pokud prokáže, že vynaložila veškeré úsilí, které bylo možné požadovat, aby porušení povinnosti zabránila, tj. jejich odpovědnost je objektivní s možností liberačních důvodů. Důvodem pro stanovení maximální výše pokuty 5 milionů Kč za umožnění výkonu nelegální práce je skutečnost, že nelegální práce je jevem s vysokou společenskou nebezpečností. Fyzické osoby, které nelegální práci vykonávají, nejsou za tuto práci odměňovány odpovídající mzdou, pracují velice často v nevyhovujících pracovních podmínkách a v rozsahu překračujícím stanovenou týdenní pracovní dobu. Poznatky z praxe ukázaly, že maximální možná výše pokuty 2 miliony Kč není dostatečným preventivním opatřením před nelegálním jednáním. V zákoně se také upřesňují skutkové podstaty některých přestupků a správních deliktů. SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ V ustanovení § 142 zákona o zaměstnanosti se nově výslovně stanoví, že na správní řízení vedená podle části druhé tohoto zákona se nevztahuje § 79 odst. 5 správního řádu. Tato právní úprava reaguje na zákon č. 500/2004 Sb., správní řád. Z důvodu odstranění výkladových nejasností se výslovně stanoví, že na správní řízení vedená podle části druhé zákona o zaměstnanosti se nevztahuje ustanovení § 79 odst. 5 správního řádu, podle kterého je účastník řízení povinen nahradit náklady řízení paušální částkou, pokud toto řízení vyvolal porušením své právní povinnosti. Jedná se o řízení vedená ve věci vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání a ve věci vrácení podpory v nezaměstnanosti nebo podpory při rekvalifikaci. Zprostředkování zaměstnání úřady práce je podle § 18 odst. 3 zákona o zaměstnanosti bezplatné. Provozování bezplatné veřejné služby pro zprostředkování práce vychází z Úmluvy MOP č. 88 o organizaci služeb pro zprostředkování, která byla ratifikována 12. června 1950 a vyhlášena pod č. 17/1991 Sb. V přechodných ustanoveních se stanoví, aby všechna řízení, která nebyla pravomocně skončena do 31. 12. 2008, se dokončila podle zákona o zaměstnanosti platného do dne nabytí účinnosti tohoto zákona. Jedinou výjimkou je řízení o vydání povolení k zaměstnání, kde se navrhuje dokončení řízení podle zákona o zaměstnanosti platného ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona z toho důvodu, že tento postup je pro účastníky tohoto řízení výhodnější. (JUDr. Eva Dandová - PVS 11/2008)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZVÝŠENÁ PÉČE PŘI ZPROSTŘEDKOVÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ Kterým uchazečům o zaměstnání se poskytuje zvýšená péče při zprostředkování zaměstnání? Od 1. ledna 2009 bude platit nové znění zákona o zaměstnanosti a změní se i okruh uchazečů o zaměstnání, kterým se poskytuje zvýšená péče. Do budoucna se bude při zprostředkování zaměstnání věnovat zvýšená péče uchazečům o zaměstnání, kteří ji pro svůj zdravotní stav, věk, péči o dítě nebo z jiných vážných důvodů potřebují. Podle zákona o zaměstnanosti to jsou již pouze
UKONČENÍ PRACOVNÍHO POMĚRU DOHODOU ZE STRANY ZAMĚSTNANCE - NÁROK NA PODPORU V NEZAMĚSTNANOSTI Zaměstnankyně chce ukončit po třech letech trvání pracovního poměru tento dohodou, ale obává se, že prý ji v tom případě nevznikne nárok na podporu v nezaměstnanosti. Je to pravda? Ne tato informace není přesná. Podle zákona o zaměstnanosti platí, že nárok na podporu v nezaměstnanosti nemá uchazeč o zaměstnání, se kterým byl v době posledních 6 měsíců před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání zaměstnavatelem skončen pracovněprávní vztah z důvodu porušení povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k jím vykonávané práci zvlášť hrubým způsobem, a dále uchazeč, kterému vznikl nárok na výsluhový příspěvek a tento příspěvek je vyšší než podpora v nezaměstnanosti, která by uchazeči o zaměstnání náležela, pokud by neměl nárok na výsluhový příspěvek. Novelou zákona o zaměstnanosti, jež nabude účinnosti 1. ledna 2009 se rozšiřuje dotčené ustanovení zákona o zaměstnanosti o případ, kdy podpora v nezaměstnanosti nebude přiznávána uchazeči o zaměstnání, který v posledních šesti měsících před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání bez vážných důvodů opakovaně, tj. nejméně dvakrát, sám ukončil vhodné zaměstnání, které mu zprostředkoval úřad práce. Podle důvodové zprávy se má jednat o opatření, kterým má být zabráněno účelovým nástupům do zprostředkovaného zaměstnání a jejich opakovanému ukončování bez vážných důvodů jenom pro to, aby uchazeč o zaměstnání vykazoval součinnost s úřadem práce. To však případ dotyčné zaměstnankyně není, ta - jak vyplývá z dotazu - chce ukončit dohodou pracovněprávní vztah, který trval tři roky. Citovaná právní úprava se má týkat uchazečů o zaměstnání, kteří v posledních šesti měsících před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání bez vážného důvodu opakovaně sami ukončili vhodné zaměstnání zprostředkované úřadem práce. STUDIUM A VZNIK NÁROKU NA PODPORU V NEZAMĚSTNANOSTI Bude se v roce 2009 doba studia považovat za náhradní dobu pro vznik nároku na podporu v nezaměstnanosti ? Ne, nebude. Novela zákona o zaměstnanosti, jež nabude účinnosti 1. ledna 2009, vyjímá z výčtu dob, které se považují za náhradní dobu pro účely posuzování nároků na podporu v nezaměstnanosti, dobu vojenské a civilní služby a také dobu soustavné přípravy na povolání. Nadále bude platit pouze, že za náhradní dobu zaměstnání se považuje doba
ONEMOCNĚNÍ UCHAZEČE O ZAMĚSTNÁNÍ V OCHRANNÉ LHŮTĚ Uchazeč o zaměstnání ukončil pracovní poměr k 30. 11. 2008 a hned 1. 12. 2008 se přihlásil na úřadu práce, dne 3. 12. 2008 však onemocněl. Jak má postupovat? Podle zákona č. 54/1956 Sb., o nemocenském pojištění zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů platí zásada, že dávky nemocenského pojištění náleží, jestliže se podmínky rozhodné pro jejich přiznání splnily v době pojištění podle tohoto zákona nebo sice po skončení pojištění, avšak ještě během doby, po kterou zaměstnanec pobírá nemocenské, podporu při ošetřování člena rodiny nebo peněžitou pomoc v mateřství, anebo jestliže se splnily v ochranné lhůtě. Podpora při ošetřování člena rodiny však z ochranné lhůty nenáleží. Jinak ochranná lhůta činí 7 dnů od skončení zaměstnání; jestliže však zaměstnanec byl naposledy zaměstnán po kratší dobu, činí ochranná lhůta jen tolik dnů, kolik dnů byl naposledy zaměstnán. U žen, jejichž zaměstnání skončilo v době těhotenství, činí ochranná lhůta vždy šest měsíců. Proto, když dotyčný uchazeč o zaměstnání onemocní v ochranné lhůtě 7 dnů po skončení zaměstnání, uplatní nárok na dávky nemocenského u bývalého zaměstnavatele z ochranné doby. Podle ustanovení § 44 odst. 1 zákona o zaměstnanosti se uchazeči o zaměstnání podpora v nezaměstnanosti a podpora při rekvalifikaci neposkytuje po dobu
V daném případě tedy platí, že situace, kdy bude dotyčný uchazeč o zaměstnání po dobu nemoci pobírat dávky nemocenského a nebude pobírat podporu v nezaměstnanosti, způsobí, že mu tato doba de facto prodlouží podpůrčí dobu. ZAMĚSTNÁVANÍ ZAMĚSTNANCŮ ZE ZAHRANIČÍ Budou úřady práce od příštího roku evidovat zelené karty? Novela zákona o zaměstnanosti provedená zákonem č. 382/2008 Sb. s účinností od 1. ledna 2009 provedla v části čtvrté zákona o zaměstnanosti řadu změn v úpravě zaměstnávání zaměstnanců ze zahraničí. Především se prodlužuje doba, na kterou může úřad práce vydat povolení k zaměstnání cizince z dosavadního 1 roku na 2 roky, zrušuje se dosavadní omezení týkající se možnosti vyslání cizince k výkonu práce mimo místo uvedené v povolení k zaměstnání a doplňují se další případy, kdy se k zaměstnání cizince nevyžaduje povolení k zaměstnání. Všechny změny na úseku zaměstnávání cizinců souvisí, resp. vychází z tzv. projektu Zelených karet, který má usnadnit zaměstnávání cizinců ze zemí mimo členských států Evropské unie, tedy např. z Ukrajiny, Turecka, asijských zemí apod. Podstata těchto zelených karet spočívá v tom, že
S ohledem na výše naznačené změny - systém zelených karet se podstatně mění spolu s novelou zákona o zaměstnanosti i zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Zavádí se nový pobytový status pro cizince, kteří budou na území České republiky pobývat za účelem zaměstnání na konkrétní pracovní pozici uvedenou v centrální evidenci volných pracovních míst, kterou pro tento účel povede Ministerstvo práce a sociálních věcí. Zelenou kartou bude cizinec prokazovat současně oprávnění k pobytu a k výkonu zaměstnání na území České republiky. S ohledem na požadovanou kvalifikaci cizinců bude zelená karta vydávána ve třech různých typech (tj. typ "A", "B" nebo "C"). V případě typu "C" na cizince nebudou kladeny žádné kvalifikační požadavky, tj. může se jednat i o nevyučeného cizince. Stanoví se, ve kterých případech může cizinec žádost podat na zastupitelském úřadu a kdy Ministerstvu vnitra. Současně se stanoví okruh náležitostí požadovaných k vydání zelené karty. Rozhodování o žádostech cizinců je v těchto případech svěřeno Ministerstvu vnitra. Se zřetelem ke specifičnosti pracovních pozic, které budou v tomto režimu obsazovány cizinci, je toto ministerstvo oprávněno před vydáním rozhodnutí požadovat stanoviska i dalších dotčených úřadů. (odpověděla JUDr. Eva Dandová - PaM 1/2009)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Staňte se menšími a menšími, až budete nejmenšími na světě Návod Alexandra Velikého na snížení počtu pracovníků. * Neztrácejte hlavu! Výzva Jana Mydláře, předsedy katovské komory. * Všeho se dá dosáhnout vytrvalou prací.¨ Sisyfos při projevu k pracovníkům firmy "Nahoru dolů kutálej". * Na to se musí jít od lesa. Robin Hood radí zlodějům dřeva v českých lesích. * A teď si dáme do nosu! Cassius Clay na obchodním obědě s konkurentem. (Myšlenky bez cla)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 134, rozeslána dne 1. prosince 2008 411. Vyhláška, o stanovení druhů zvířat vyžadujících zvláštní péči 412. Vyhláška, o stanovení seznamu katastrálních území s přiřazenými průměrnými základními cenami zemědělských pozemků Částka 135, rozeslána dne 1. prosince 2008 413. Zákon, o státním dluhopisovém programu na úhradu jistin státních dluhopisů odkupovaných z trhu v roce 2008 414. Zákon, kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů Sdělení, Ministerstva vnitra o opravě tiskových chyb v nařízení vlády č. 353/2008 Sb. a ve vyhlášce č. 393/2008 Sb. Částka 136, rozeslána dne 1. prosince 2008 415. Vyhláška, kterou se stanoví rozsah a struktura podkladů pro vypracování střednědobého výhledu státního rozpočtu 416. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup Částka 137, rozeslána dne 1. prosince 2008 417. Vyhláška, o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2009 418. Vyhláška, kterou se provádí zákon o obecní policii 419. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva vnitra č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů Částka 138, rozeslána dne 8. prosince 2008 420. Vyhláška, kterou se stanoví náležitosti a obsah plánu ochrany památkových rezervací a památkových zón 421. Vyhláška, kterou se stanoví nákladové indexy věkových skupin pojištěnců veřejného zdravotního pojištění pro rok 2009 422. Vyhláška o stanovení bližších požadavků pro zajištění jakosti a bezpečnosti lidských tkání a buněk určených k použití u člověka 423. Úplné znění zákona č. 155/1998 Sb., o znakové řeči a o změně dalších zákonů, jak vyplývá ze změn provedených zákonem č. 384/2008 Sb. Částka 139, rozeslána dne 15. prosince 2008 424. Nařízení vlády o povolání příslušníků Celní správy České republiky k plnění úkolů Policie České republiky v období od 1.ledna 2009 do 30. června 2009 425. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 220/2007 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem obrany provádějí některá ustanovení školského zákona 426. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 329/2008 Sb., o centrální evidenci exekucí 427. Vyhláška o stanovení výše náhrad výdajů za odborné úkony vykonávané v působnosti Státního ústavu pro kontrolu léčiv a Ústavu pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv 428. Sdělení Českého statistického úřadu o ukončení správy Klasifikace kmenových oborů vzdělání (KKOV) 429. Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Klasifikace zemí CZ-GEONOM a o ukončení zveřejňování aktualizací Klasifikace zemí CZ-GEONOM ve Sbírce zákonů 430. Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Mezinárodní statistické klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů (MKN-10) 431. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce 432. Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí Částka 140, rozeslána dne 15. prosince 2008 433. Zákon, kterým se mění zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů 434. Nález Ústavního soudu ze dne 12. srpna 2008 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení obecně závazné vyhlášky města Krupky č. 12/2004 k zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku na veřejných prostranstvích 435. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení průměrné mzdy v národním hospodářství za 1. až 3. čtvrtletí 2008 pro účely zákona o zaměstnanosti Částka 141 rozeslána dne 17. prosince 2008 436. Nařízení vlády o povolání vojáků Armády České republiky k plnění úkolů Policie České republiky v období od 1. ledna 2009 do 31. července 2009 437. Nařízení vlády, kterým se zrušuje nařízení vlády č. 179/2004 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na veterinární technické prostředky 438. Sdělení Ministerstva průmyslu a obchodu o zrušení pověření Českého normalizačního institutu, příspěvkové organizace, zabezpečováním tvorby a vydávání českých technických norem (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Microsoft dá antivir zadarmo Nejznámější softwarová společnost světa poprvé začne dávat zadarmo něco, za co si doposud nechávala platit. Místo bezpečnostního balíčku OneCare nabídne klientům od poloviny příštího roku program pod názvem Morro zdarma. Důvodem je skutečnost - aspoň konkurence Microsoftu to tvrdí - , že OneCare získal na trhu bezpečnostního softwaru pouhá dvě procenta trhu. Plány společnosti, která chce novým produktem zachytit široké skupiny spotřebitelů, se nelíbí dalším výrobcům antivirových programů. Zejména ti menší mají obavy, že špatně skončí, protože Microsoft nabídkou programů zdarma odláká jejich platící zákazníky. Otázkou také je, co na snahy Microsoftu řekne Evropská komise. Té se chování softwarového gigantu všeobecně nelíbí a už několikrát mu udělila miliardové pokuty. Microsoft si už asi nedovolí přibalit antivir k operačnímu systému Windows automaticky, jako to dříve dělal u multimediálního přehrávače Windows Media Player. I tak lze ale očekávat, že se na jeho nové aktivity určitě zaměří někdy až příliš bedlivé bruselské oko. Co uvidí, zjistíme teprve časem. (zdroj: Ekonom, č. 48/2008)
Domy, v nichž se nemusí topit Zájem o pasivní domy v Česku roste. Už jich stojí desítky. U sousedů se však počítají na tisíce. Odhaduje se, že v roce 2010 budou tvořit pasivní domy v německy hovořících zemích až pětinu všech novostaveb. Více než 40 procent z celkového množství využité energie padne ve vyspělých zemích na vytápění budov. Ty tak předčí dokonce průmysl a dopravu. Není proto divu, že vysoká spotřeba energie a s ní spojená nadměrná produkce CO2 jsou problémem, který se řeší i ve stavebnictví. Jedním z moderních řešení jsou takzvané pasivní domy. Jejich budování je z historického hlediska novinkou posledních let. Dnes jich je v Evropě jen asi jedenáct tisíc, z toho drtivá většina v Německu (7000) a Rakousku (3000). Česko je se svými třiceti stojícími a padesáti budovanými stavbami ve velkém závěsu. Nicméně proti situaci v roce 2006, kdy jich v tuzemsku bylo jen pět, je znát, že zájem a povědomí o výhodách pasivních domů se zvyšuje. Výhody a nevýhody pasivních domů Plusy Ekologické řešení. Nízká spotřeba energie znamená malou produkci CO2. Nízké náklady na topení. Úspora až 90 procent nákladů na vytápění. Vysoký komfort. Pasivní domy mají vysokou tepelnou pohodu ve všech místnostech, mají stálý přívod čerstvého vzduchu, řízení domu je ovládáno automaticky, je možné chlazení v letním období a přitápění v zimě, rychlý zátop s pružnou regulací teploty, navíc topná tělesa nepřekážejí v místnostech, také se netvoří průvan, je zaručena hygienicky nutná výměna vzduchu, je vyloučen vznik plísní, využijí se všechny energetické zisky v domě. Rychlejší stavba. Podle použité konstrukce domu jsou možné i další výhody, například vyšší rychlost výstavby, nízká hmotnost konstrukce a podobně. Minusy Omezení místem a polohou. Kvalita nízkoenergetických domů je podstatně určována koncepcí. Je třeba respektovat tvar a polohu domu, vysoký izolační standard neprůhledné obálky domu a jeho vzduchotěsnost. Vyšší pořizovací náklady. V Česku se příplatek pohybuje do patnácti procent. Je třeba použít zvláštní materiály a účinná a energeticky úsporná zařízení. Je třeba dokonalé provedení všech stavebních prací. Je třeba pořídit energeticky úsporné domácí spotřebiče Specifické bydlení. Komfort je zaručen, je ale třeba respektovat určitá specifika. Musí se udržovat energetická bilance v domě (například není možné pořídit si krb o velké výhřevnosti), je třeba zvyknout si na absenci sálavé složky záření a na suchý vzduch během topné sezony, nelze užívat ionizátory. Obtížné je také zajištění rozdílné teploty v různých místnostech. (zdroj: Ekonom, č. 48/2008)
Modré světlo zvyšuje pozornost Osvětlení kanceláří světlem v modrém tónu místo běžného bílého světla zvyšuje pozornost a snižuje únavu pracovníků. Zjistil to výzkumný tým vedený Derk-Janem Dijkem na univerzitě v hrabství Surrey v anglickém Guildfordu. Výzkumu se zúčastnilo 104 kancelářských pracovníků na dvou poschodích administrativní budovy. Účastníci byli vystaveni vždy po dobu čtyř týdnů dvěma druhům osvětlení. Nejdříve pracovali v podmínkách osvětlení bílými světelnými trubicemi s barevnou teplotou čtyř tisíc Kelvinů, pak modrým světlem s teplotou sedmnácti tisíc Kelvinů. Při modrém osvětlení kanceláře se výkonnost a schopnost koncentrace úředníků podstatně zvýšily. Také jejich zdravotní stav se zlepšil a cítili se po odchodu domů ze zaměstnání lépe. Nepálily je oči a ti, kteří trpí bolestmi hlavy, konstatovali znatelnou úlevu. Večer byli úředníci méně vyčerpaní a v noci se jim lépe spalo. Derk-Jan Dijk tvrdí, že právě světlo s vyšším podílem modré části spektra se přibližuje ideálnímu přírodnímu světlu při modré obloze. (zdroj: Ekonom, č. 48/2008)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník č. 12/2008
Poradce - měsíčník nejen pro podnikatele č. 4/2009
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník č. 1/2009
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 12/2008
Poradce Veřejné Správy - (PVS) - formát A 4 měsíčník č. 1/2009
1 000 řešení č. 6/2008 ( XI / 2008)
PŘIPRAVUJEME Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 1/2008 (XII / 2008)
Poradce č. 5/2009 (XII/2008)
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 2/2009 (I / 2009)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 1/2009 (XII / 2008)
Poradce Veřejné Správy - (PVS) č. 2/2009 (XII / 2008)
1 000 řešení č. 1/2009 ( XI / 2008)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnění objednávky
(ceny jsou uvedeny bez DPH a distribučních nákladů) Při objednávce nad 10 ks poskytujeme slevu 20% E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům! Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte!
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz.
Následně budete vyřazený(á) z databáze příjemců e-mailových novin. KNÍHKUPECTVÍ, VE KTERÝCH NAJDETE NAŠE PUBLIKACE:
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2008 |