Em@ilové noviny

 

č. 20/2011

26.9.2011

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual v legislativě 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

   Vstup naší republiky do EU přinesl velké změny v personalistice, stále víc jsou Zaměstnávání cizinci. Jsou zelená a modrá karta zároveň povolením k pobytu i povolením k zaměstnání? Viac v Téme novín a odpovediach odborníkov na otázky.
   Ani v dnešných em@ilových novinách a ich pravidelných rubrikách nechýbajú mnohé užitočné informácie nielen pre podnikateľov.
   Srdečně zdraví a na další setkání se těší

Denisa Orlická
odpovědná redaktorka

V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
ZÁMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ

 
ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ

ZÁKLAD PRÁVNÍ ÚPRAVY
obsahuje zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti v části čtvrté, v ustanovení § 85 až 103. Tato právní úprava byla změněna dvakrát, jednou v roce 2009 a podruhé nyní k datu 1. 1. 2011. Novela zákona o zaměstnanosti s účinností k 1. 1. 2009 provedla kromě novely zákona o zaměstnanosti ještě velkou novelu zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR a o změně některých zákonů a zavedla povolení k zaměstnání cizinců - tzv. zelené karty. Letošní novelou se musela do zákona o zaměstnanosti transponovat směrnice Rady 2009/52/ES a byl zaveden druhý druh povolení k zaměstnání cizinců tzv. modré karty.
Při zaměstnávání cizinců vycházíme ze zákoníku práce (dále jen "ZP"), kde se zaměstnavatelem rozumí fyzická nebo právnická osoba, která zaměstnává zaměstnance v pracovněprávních vztazích. Za pracovněprávní vztahy se považuje pracovní poměr a dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr (dohoda o provedení práce a dohoda o pracovní činnosti). Může jít o firmu založenou zahraniční osobou, českou firmu se zahraniční účastí, českého zaměstnavatele nebo organizaci s mezinárodním prvkem. V každém případě však takový zaměstnavatel musí být zapsán v obchodním nebo živnostenském rejstříku. Zahraniční zaměstnavatel je takový, který má své sídlo v zahraničí a který své zaměstnance vysílá k výkonu práce do ČR. Zaměstnanci jsou však v pracovněprávním vztahu k tomuto zahraničnímu zaměstnavateli.

ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ
Zákon o zaměstnanosti důsledně rozeznává zaměstnávání cizinců a občanů EU.
Za cizince je považován občan, který není občanem ČR nebo občanem EU (Norska, Islandu a Lichtenštejnská) a Švýcarska ani jeho rodinným příslušníkem. V roce 2009 prodlužil zákon o zaměstnanosti dobu, na kterou může úřad práce vydat povolení k zaměstnání cizince z původního 1 roku na 2 roky, zrušil také před tím platná omezení týkající se možnosti vyslání cizince k výkonu práce mimo místo uvedené v povolení k zaměstnání a doplnil další případy, kdy se k zaměstnání cizince nevyžaduje povolení k zaměstnání.

ZELENÉ KARTY
Všechny změny na úseku zaměstnávání cizinců v r. 2009 souvisely, resp. Vycházely z tzv. projektu Zelených karet, který měl usnadnit zaměstnávání cizinců ze zemí mimo členských států EU, tedy např. z Ukrajiny, Turecka, asijských zemí apod. Podstata těchto zelených karet spočívá v tom, že:
  • jde o druh povolení, které se vydává zároveň s povolením k zaměstnání a s povolením k pobytu na území ČR,
  • zpravidla se o vydání zelené karty žádá na našem zastupitelském úřadu v zemi, kde má cizinec trvalý pobyt,
  • o žádosti rozhoduje ministerstvo vnitra do 30 dnů od podání žádosti na našem zastupitelském úřadu,
  • jsou vydávány 3 typy zelených karet:
  • zelené karty typu "A" pro kvalifikované pracovníky s vysokoškolským vzděláním a pro klíčový personál s platností na dobu výkonu zaměstnání, nejdéle 3 roky a možností prodloužení také nejdéle o 3 roky,
  • zelené karty typu "B" pro pracovníky na pracovních pozicích s požadavkem vyučen s platností na dobu zaměstnání, nejdéle na 3 roky, s možností prodloužení nejdéle o 3 roky,
  • zelené karty typ "C" pro ostatní pracovníky, s platností na dobu výkonu zaměstnání, nejdéle na 2 roky, bez možnosti prodloužení,
  • vydané zelené karty jsou evidovány v centrální evidenci volných pracovních míst obsažitelných držiteli zelené karty, kterou v elektronické podobě vede Ministerstvo práce a sociálních věcí.
Nové členění evidence zaměstnaných cizinců má ten důsledek, že podle § 102 zákona o zaměstnanosti krajské pobočky Úřadu práce vedou evidenci občanů EU, jejich rodinných příslušníků a rodinných příslušníků občana ČR, kteří nastoupili do zaměstnání, evidenci cizinců, kterým bylo vydáno povolení k zaměstnání, evidenci cizinců, kteří jsou držiteli zelené karty, a evidenci cizinců, u nichž se nevyžaduje povolení k zaměstnání podle § 98.

NOVELA ZÁKONA O POBYTU CIZINCŮ NA ÚZEMÍ ČR
S ohledem na výše naznačené změny - systém Zelených karet byl podstatně změněn spolu s novelou zákona o zaměstnanosti i zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR a o změně některých zákonů. Byl zaveden nový pobytový status pro cizince, kteří pobývají na území ČR za účelem zaměstnání na konkrétní pracovní pozici uvedenou v centrální evidenci volných pracovních míst, kterou pro tento účel vede Ministerstvo práce a sociálních věcí. Zelenou kartou cizinec prokazuje současně oprávnění k pobytu a k výkonu zaměstnání na území ČR. S ohledem na požadovanou kvalifikaci cizinců je zelená karta vydávána - jak je uvedeno výše - ve třech různých typech (tj. typ "A", "B" nebo "C"). V případě typu "C" na cizince nejsou kladeny žádné kvalifikační požadavky, tj. může se jednat i o nevyučeného cizince.
Zákon stanoví, ve kterých případech může cizinec žádost podat na zastupitelském úřadu a kdy Ministerstvu vnitra. Současně je stanoven okruh náležitostí požadovaných k vydání zelené karty.
Rozhodování o žádostech cizinců je v těchto případech svěřeno Ministerstvu vnitra. Se zřetelem ke specifičnosti pracovních pozic, které jsou v tomto režimu obsazovány cizinci, je toto ministerstvo oprávněno před vydáním rozhodnutí požadovat stanoviska i dalších dotčených úřadů.
Řízení o těchto žádostech je s ohledem na sledovaný cíl (zajištění urychleného nástupu cizince na konkrétní pracovní pozici) vedeno v obdobném režimu jako v případě žádostí o udělení víza. K zajištění uvedeného cíle se cizinci ukládají povinnosti vztahující se ke lhůtě převzetí příslušného víza a povolení k pobytu. Z důvodu možného obsazení konkrétní pracovní pozice další osobou byla zavedena povinnost pro Ministerstvo vnitra informovat zaměstnavatele již v okamžiku vyhovění žádosti cizince a následně i o datu převzetí zelené karty.
Po kladném rozhodnutí o vydání zelené karty zastupitelský úřad udělí z moci úřední vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem převzetí uvedeného povolení. Se zřetelem ke splnění ohlašovací povinnosti je cizinec ve stejné lhůtě, tj. do 3 pracovních dnů po vstupu na území ČR, povinen dostavit se na Ministerstvo vnitra k převzetí zelené karty.

ZÁKON ZAVEDL INSTITUT TZV. OCHRANNÉ LHŮTY
Cizincům, kteří na území ČR po určitou dobu pracovali a nikoliv vlastní vinou ztratili zaměstnání, je platnost povolení k dlouhodobému pobytu za účelem zaměstnání zrušena pouze tehdy, pokud jim ve lhůtě do 60 dnů ode dne následujícího po skončení pracovního poměru není vydáno nové povolení k zaměstnání; řízení o zrušení platnosti tohoto povolení plně podléhá správnímu řádu (t.j včetně části druhé a třetí). Důvody rozvázání pracovního poměru nezaviněné cizincem se rozumí důvody, pro které může podle ZP dát zaměstnavatel cizinci výpověď z tzv. organizačních nebo zdravotních důvodů nebo pro které může zaměstnanec okamžitě zrušit pracovní poměr.
Ochranná lhůta se vztahuje i na případy, kdy z výše uvedených důvodů dojde k rozvázání pracovního poměru dohodou. Tito cizinci tak nemusí po skončení zaměstnání opouštět území ČR a mohou si moci v rámci této tzv. ochranné lhůty hledat nové zaměstnání.
Vzhledem k tomu, že cizinci po ztrátě zaměstnání nebudou naplňovat zákonné podmínky nároku na čerpání zdravotní péče v ČR z titulu své účasti na veřejném zdravotním pojištění, budou muset na dobu trvání tzv. ochranné lhůty uzavřít komerční zdravotní pojištění.
V případě, že cizinec takové pojištění nesjedná, nebude zajištěna úhrada nákladů případné zdravotní péče a taková skutečnost může být důvodem pro zahájení řízení o zrušení platnosti povolení k dlouhodobému pobytu cizince na území ČR, a to i v době tzv. ochranné lhůty. To samé platí i pro držitele zelené karty.

MINISTERSTVO VNITRA PLATNOST ZELENÉ KARTY NEZRUŠÍ
v případě, že pracovní poměr cizince skončil ze zákonem stanovených důvodů. Vzhledem k tomu, že držitelé zelené karty nenaplňují po ztrátě zaměstnání zákonné podmínky nároku na čerpání zdravotní péče v ČR z titulu své účasti na veřejném zdravotním pojištění, musí na tuto dobu uzavřít komerční zdravotní pojištění. V případě, že cizinec takové pojištění nesjedná, nebude zajištěna úhrada nákladů případné zdravotní péče a taková skutečnost může být důvodem pro zahájení řízení o zrušení platnosti oprávnění k pobytu cizince na území ČR, a to i v době tzv. ochranné lhůty.
Důležité je uvědomit si, že proces vydávání zelených karet je správním řízením. Správní orgán v některých případech o žádosti cizince o vydání povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu rozhoduje ještě před vstupem cizince na území ČR. Tito cizinci žádost podávají na zastupitelském úřadu, který však žádost postupuje věcně a místně příslušnému správnímu orgánu (útvaru služby cizinecké policie nebo Ministerstvu vnitra).

ZASTUPITELSKÝ ÚŘAD NENÍ
v těchto případech správním orgánem příslušným k rozhodnutí v dané věci, ale pouze orgánem příslušným k přijetí žádosti; z tohoto důvodu mu není svěřeno oprávnění vyzývat žadatele k odstranění nedostatků podané žádosti. Navrhované opatření má přispět k omezení zbytečných průtahů a odstranění nadbytečných nákladů řízení. Na základě zkušeností z praxe se jevilo jako nezbytné doplnit možnost správního orgánu požádat zastupitelský úřad, aby vyslechl účastníka řízení k některým skutečnostem nezbytným pro zjištění skutečného stavu věci. Tato potřeba vyvstává především v souvislosti s prokazováním účelových manželství a obdobných jednání.
Důvodem je skutečnost, že účastník správního řízení má podle § 36 odst. 2, 3 správního řádu právo vyjádřit v řízení své stanovisko, resp. vyjádřit se k podkladům rozhodnutí, nicméně v rámci využití těchto institutů není účastník povinen zodpovědět případné otázky správního orgánu. Po účastníku řízení lze sice požadovat vysvětlení (§ 137 správního řádu a § 167 odst. 1 písm. c) cizineckého zákona), ale záznam o podání vysvětlení nelze podle § 137 odst. 4 správního řádu použít jako důkazní prostředek. Tato právní úprava má zajistit, aby i v případech rozhodnutí ve věcech týkajících se vydání povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu, kdy žádost byla podána na zastupitelském úřadu, byl uplatňován stejný postup jako v případech, kdy je žádost podána na území ČR. Vyslechnutí cizince se provádí na pokyn policie nebo Ministerstva vnitra a zajišťuje jej zastupitelský úřad, u kterého byla žádost podána, a o výsledku se informuje příslušný správní orgán.
V neposlední řadě byla stanovena pravomoc ministerstvu vnitru stanovit seznam zemí, jejichž státní příslušníci budou moci žádat o vydání zelené karty. Poznatky získané studiem migračních pohybů ve světě totiž naznačovaly, že občané některých států jsou více náchylní k migraci, a to i nelegální, do zemí západní Evropy. S nelegální migrací velmi úzce souvisí další protizákonné aktivity, zejména organizovaný zločin, terorismus, obchod s lidmi.
Zelená karta svou výrazně liberální povolovací procedurou v podmínkách zrušení kontrol na vnitřních hranicích v rámci "schengenského prostoru" by mohla v některých případech vytvářet bezpečnostní riziko.
Je proto nezbytné snížit riziko nelegální migrace a dalších bezpečnostních rizik, a to tím, že bude stanoven seznam zemí, jejichž státní příslušníci budou moci žádat o vydání zelené karty. Současně se vytváří prostředek pro aplikaci rozhodnutí mezinárodních organizací, např. RB OSN, jimiž je ČR vázána.

MODRÉ KARTY
jsou podobně jako zelené karty povolením, které v sobě zahrnuje současně povolení k dlouhodobému pobytu a povolení k zaměstnání. Na rozdíl od zelené karty je však modrá karty určena výhradně pro státní příslušníky třetích zemí pro pracovní pozice s vysokou kvalifikací (viz § 5 písm. b) bod 4. zákona o zaměstnanosti). Byly zavedeny zákonem č. 427/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 325/1999 Sb., o azylu a o změně zákona č. 283/1991 Sb., o Policii ČR, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o azylu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Tento zákon sledoval především cíl transposice směrnice Rady 2009/50/ ES o podmínkách pro vstup a pobyt státních příslušníků třetích zemí za účelem výkonu zaměstnání vyžadujícího vysokou kvalifikaci (tzv. "směrnice o modrých kartách"), která stanoví zvláštní podmínky pro vstup a pobyt státních příslušníků třetích zemí, kteří žádají o pobyt na území EU za účelem výkonu vysoce kvalifikovaného zaměstnání na dobu delší než tři měsíce, a dále vymezuje podmínky, za kterých státní příslušníci třetích zemí legálně pobývající v členském státě mohou na základě této směrnice pobývat se svými rodinnými příslušníky v jiném členském státě; transpoziční lhůta uplynula 19. června 2011.

SMĚRNICE RADY 2009/50/ES MÁ DVA CÍLE
Prvním je stanovit zvláštní postup pro vstup a pobyt státních příslušníků třetích zemí, kteří žádají o pobyt na území EU za účelem výkonu vysoce kvalifikovaného zaměstnání na dobu delší než tři měsíce. Druhým cílem směrnice je vymezení podmínek, za kterých státní příslušníci třetích zemí legálně pobývající v členském státě mohou na základě této směrnice pobývat se svými rodinnými příslušníky v jiném členském státě. Novela proto založila postup pro přijímání vysoce kvalifikovaných pracovníků (ve smyslu přesné definice tohoto pojmu) ze třetích zemí založený na společných definicích a kriteriích - zejména:
  • pracovní smlouva,
  • uznávání profesní kvalifikace a zaručení minimální hranice mzdy.
Přijatým pracovníkům je vydáno povolení k pobytu, které jim zároveň slouží jako pracovní povolení - tzv. modrá karta. Modrá karta odkazuje na soubor práv pracovníka ze třetí země a jeho rodinných příslušníků, včetně výhodných podmínek pro sloučení rodiny.
Směrnice předpokládá možnost držitele modré karty pohybovat se za prací do druhého členského státu po 18 měsících legálního pobytu v prvním členském státě při splnění dalších podmínek. Aby mohlo být volné pracovní místo zařazeno do evidence míst pro modré karty, musí splňovat určité podmínky.

VOLNÝM PRACOVNÍM MÍSTEM
obsažitelným držitelem modré karty je takové místo, které nebylo obsazeno do 30 dnů po jeho oznámení úřadu práce a zároveň se musí jednat o zaměstnání na pracovním místě, pro jehož výkon se vyžaduje vysoká kvalifikace (požadavek vysokoškolského vzdělání nebo vyššího odborného vzdělání, pokud studium trvalo alespoň 3 roky), musí být garantována zákonem stanovená týdenní pracovní doba a zaručena hrubá měsíční nebo roční mzdy alespoň ve výši 1,5 násobku průměrné hrubé roční mzdy vyhlášené Ministerstvem práce a sociálních věcí.

(Víc se o tomto tématu dočtete v měsíčníku PVS 10/2011)

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
ODMĚNA PRO OBČANA TŘETÍ ZEMĚ

Společnost AB změnila název na AB s.r.o. V této souvislosti kanadský občan vypomohl s přípravou PR dokumentů. Tento občan je fyzická osoba, která nemá na tuto činnost živnostenské oprávnění. Společnost mu chce za tuto činnost vyplatit odměnu.
Jak má společnost smluvně podložit tuto odměnu?
To je složitý dotaz hlavně pro to, že práce již byla vykonána. Občané třetích zemí totiž musí před tím, než začnou pro zaměstnavatele vykonávat nějakou práci, požádat buď sami nebo prostřednictvím toho dotyčného zaměstnavatele krajskou pobočku úřadu práce o povolení, o tzv. modrou kartu a bez té nelze pracovněprávní vztah realizovat. V opačném případě by mohla totiž společnost dostat od úřadu práce pokutu.
Z dotazu nevyplývá, o práci jakého rozsahu se jednalo, ani jakou si společnost představuje odměnu, ale asi bych celou záležitost realizovala přes občanskoprávní smlouvu o dílo. Daně budou záviset samozřejmě na výši odměny, když to přesáhne srážkovou daň (tedy 5 000 Kč), tak si bude muset dotyčný tady podat v březnu 2012 daňové přiznání.

ZAMĚSTNANEC POCHÁZEJÍCÍ ZE STÁTU MIMO EVROPSKOU UNII

Zaměstnanec pochází ze státu mimo EU.
Jak může získat osoba ze státu mimo Evropskou unii účast v českém systému veřejného zdravotního pojištění?
Pokud se jedná o osobu s bydlištěm mimo stát Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru (Norsko, Island, Lichtenštejnsko) nebo Švýcarsko, pak může být taková osoba účastna českého systému veřejného zdravotního pojištění pouze jako zaměstnanec zaměstnavatele se sídlem nebo trvalým pobytem na území ČR v zaměstnání zakládajícím účast na zdravotním pojištění.
Je-li splněna tato podmínka, vztahují se na takto zaměstnanou osobu (a jejího zaměstnavatele) právní předpisy v českém systému veřejného zdravotního pojištění, například včetně potřeby zabezpečení odvodu pojistného z minimálního resp. maximálního vyměřovacího základu, odvádění pojistného v případě neplaceného volna apod.

ZAMĚSTNANEC ZE TŘETÍ ZEMĚ

Spol. s r.o. má mateřskou společnost na Novém Zélandu. Nyní tato novozélandská společnost vyšle do Česka osobu, která zde bude 1-2 roky pracovat jako ředitel společnosti. Tzn. jedná se o osobu ze třetí země, kterou zde bude zaměstnávat mateřská česká s.r.o. podle českých předpisů.
Použije zaměstnavatel stejné zákony daňové, soc. poj. a zdrav. poj. Jako pro české zaměstnance? Jak se bude dále postupovat při čerpání starobního důchodu na Novém Zélandu, když 1-2 roky bude pracovník zaměstnán v ČR?
Práva a nároky zaměstnance vyslaného ze země mimo EU se budou řídit podle práva státu, kde je vykonávána pracovní smlouva, tedy podle práva českého. Výjimka by byla v případě, kdyby se zaměstnanec se zaměstnavatelem dohodli na použití práva jiného státu. Pro posouzení nároku na zápočet 2 let pro účely starobního důchodu je nutné znát právo Nového Zélandu, které by mělo mít pravidla pro posuzování těchto dob. V některých případech vzájemná práva a nároky v oblasti starobního důchodu upravují mezinárodní smlouvy. Podrobnosti sdělí příslušná okresní správa sociálního zabezpečení.

ZELENÉ KARTY PRO CIZINCE

Cizinci mohou být zaměstnáni v našich firmách nejen na základě povolení, které vydávají úřady práce, ale i podle tzv. zelených karet.
Jaký mají právní charakter tzv. zelené karty?
Zelené karty představují nový druh povolení k dlouhodobému pobytu cizinců za účelem zaměstnání ve zvláštních případech. Toto povolení má duální charakter. Jedná se o povolení k zaměstnání i o povolení k pobytu cizince na území ČR. Smyslem této úpravy je odstranit nadbytečné administrativní překážky bránící operativnímu přístupu cizinců na český trh práce v profesích, které nebudou v době 30 dnů od nahlášení volného pracovního místa úřadu práce obsazeny českým občanem, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo jejich rodinnými příslušníky. Ministerstvo práce a sociálních věcí povede centrální evidenci volných pracovních míst obsaditelných držiteli povolení k pobytu na základě zelené karty. Data jsou do této evidence automaticky přenášena z evidence volných pracovních míst po 30 dnech od nahlášení volného pracovního místa.
Vedou se i volná pracovní místa označená Ministerstvem průmyslu a obchodu jako místa vhodná pro klíčový personál. Pracovním místem vhodným pro klíčový personál je zejména takové pracovní místo, na které zaměstnavatel požaduje zaměstnance s vysokoškolským vzděláním a které Ministerstvo průmyslu a obchodu označí za klíčové, protože s ohledem na aktuální požadavky zaměstnavatelů je jeho obsazení cizincem žádoucí. Cizinec (občan mimo státy EU), který má zájem pracovat ve firmě v České republice, musí podat žádost o povolení k dlouhodobému pobytu v režimu "Zelená karta" na zastupitelském úřadu ČR v zahraničí. Podmínkou je, že se jedná o místo uvedené v centrální evidenci volných pracovních míst (registr žadatele), které je obsazováno v režimu zelených karet. Po kladném rozhodnutí o vydání povolení k pobytu (zelená karta), zastupitelský úřad udělí vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem převzetí uvedeného povolení. Toto vízum bude po stanovenou dobu opravňovat cizince k pobytu na území ČR, a to do doby, než převezme průkaz o povolení k pobytu - zelenou kartu. Držitel zelené karty bude mít povinnost současně se splněním ohlašovací povinnosti předložit doklad o zajištěném ubytování nebo takový doklad předložit nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne vstupu na území. Rovněž musí mít souhlas potencionálního zaměstnavatele, že ho skutečně bude chtít přijmout. Průkazem o povolení k pobytu (zelenou kartou) cizinec prokazuje oprávnění k pobytu a k výkonu zaměstnání. Zelená karta je vydávána ve třech různých kategoriích (tj. kategorie "A", "B" nebo "C"). Kategorie "A" je pro kvalifikované pracovníky a klíčový personál, kategorie "B" pro pracovníky na pracovních pozicích minimálně s požadavkem vyučení a kategorie "C" pro ostatní pracovníky.


(Víc otázek a odpovědí nejenom na toto téma najdete v dvouměsíčníku 1000 řešení)

 

 
 
P6 AKTUAL V LEGISLATIVĚ

 
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME:

Částka číslo 96/2011 ze dne 16.9.2011
270/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 428/2010 Sb., stanovící okruh cizinců, kteří mohou pobývat v tranzitním prostoru mezinárodního letiště na území České republiky pouze na základě uděleného letištního průjezdního víza
271/2011 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení výše platové základny pro určení platu a některých náhrad výdajů soudců podle zákona č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů a soudců a poslanců Evropského parlamentu, ve znění pozdějších předpisů, v roce 2011

Částka číslo 97/2011 ze dne 23.9.2011
272/2011 Nařízení vlády o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací
273/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů
274/2011 Vyhláška o provedení některých ustanovení zákona o oběhu bankovek a mincí

Částka číslo 98/2011 ze dne 26.9.2011
275/2011 Vyhláška o Programu statistických zjišťování na rok 2012

Částka číslo 99/2011 ze dne 26.9.2011
276/2011 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách, o vymezení zboží pořizovaného Českou republikou - Ministerstvem obrany, pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných zakázkách v eurech na českou měnu, ve znění nařízení vlády č. 474/2009 Sb.
277/2011 Nařízení vlády o stanovení vzoru průkazu kontrolujícího Úřadu pro ochranu osobních údajů
278/2011 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 133/2010 Sb., o požadavcích na pohonné hmoty, o způsobu sledování a monitorování složení a jakosti pohonných hmot a o jejich evidenci (vyhláška o jakosti a evidenci pohonných hmot)

Částka číslo 100/2011 ze dne 26.9.2011
279/2011 Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky pro Diskontovaný spořicí státní dluhopis České republiky, 2011–2012
280/2011 Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky pro Kuponový spořicí státní dluhopis České republiky, 2011–2016, VAR %
281/2011 Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky pro Reinvestiční spořicí státní dluhopis České republiky, 2011–2016, VAR %

 

 
 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
JAK PŘESVĚDČOVAT

Jednou z nejčastějších aktivit člověka je přesvědčování. Přesvědčujeme šéfa o svých kvalitách a o tom, že pracujeme do roztrhání, podřízené o potřebě víc a lépe pracovat, děti o potřebě se uskromnit, partnera či partnerku o nehynoucí lásce, prodavače o tom, aby nám dal slevu, zákazníka o tom, že mu slevu dát nemůžeme, protože na něm už teď prakticky proděláváme, atd. My se vás ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích budeme snažit přesvědčit o tom, jak důležité je zvládnout umění přesvědčovat. Začneme testem, který nám pomůže seznámit se se základními styly přesvědčování.

Test
V následujících tabulkách jsou vyjmenovány různé postoje, které můžete zaujmout, když se někoho snažíte přesvědčit o své pravdě. Vaším úkolem je zapsat čárku do každého řádku, obsahujícího tvrzení, se kterým souhlasíte.

1. styl

Když se pokouším někoho přesvědčit, tak

Ano, to dělám

Rád(a) se zákazníkem debatuji


Tvrdě prosazuji svůj názor


Snažím se převzít v rozhovoru iniciativu


Rád(a) mám v rozhovoru poslední slovo


Vždy mám na paměti, co je mým cílem (úkolem)


Skáču zákazníkovi do řeči, když si myslím, že mám pravdu


Rozčilují mě lidí, kteří přesně neví, co chtějí


V zákazníkovi (asi) vyvolávám dojem panovačné osoby



Myslím, že jiným se jevím jako osobnost:

Ano, asi tak mě vidí

a)

silná


b)

co se nakonec dá přesvědčit


c)

čitelná


d)

netrpělivá


e)

přesvědčivá


f)

bezohledná


g)

rozhodná


h)

nepružná



2. styl

Když se pokouším někoho přesvědčit, tak

Ano, to dělám

- Zkoumám příčiny konfliktu, abych ho uměl zmírnit


- Povzbuzuji zákazníka, aby řekl svůj názor před tím, než řeknu svůj vlastní


- Pokouším se najít společný pohled se zákazníkem


- Věřím, že je třeba, aby si můj názor osvojil i zákazník


- Věnuji zákazníkovi tolik času, kolik je třeba


- Snažím se fungovat jako zprostředkovatel mezi zákazníkem a firmou


- Mě rozčilují lidé, kteří mě neberou jako rovnocenného partnera


- Možná rozčiluji zákazníka svým vytrvalým přesvědčením o své pravdě



Myslím, že jiným se je vím jako osobnost:

Ano, asi tak mě vidí

a)

trpělivá


b)

upovídaná


c)

klidná


d)

apatická


e)

neoblomná


f)

přehnaně vážná (škrobená)


g)

obávající se selhání


h)

schopná změnit názor



3. styl

Když se pokouším někoho přesvědčit, tak

Ano, to dělám

Se snažím upřednostnit zájmy zákazníka před zájmy firmy


Se snažím, aby se na mě spolehli (věřili mi)


Se nechám ovlivnit názorem zákazníka


Se snažím naslouchat a pochopit zákazníka


Se snažím vytvořit harmonický vztah se zákazníkem (já vyhraju, ty vyhraješ)


Se snažím být spojovacím můstkem mezi zákazníkem a mojí firmou


Se vzdám, když je zákazník agresivní


Se mohu jevit zákazníkovi jako nečitelný(á), neboť neumím jasně prezentovat postoj firmy



Myslím, že druhým se jevím jako osobnost:

Ano, asi tak mě vidí

a)

schopná dohodnout se


b)

pasivní


c)

pružná (schopná změnit názor)


d)

opatrná


e)

zdrženlivá


f)

neschopná odolávat autoritě (silné osobnosti)


g)

nezištná


h)

neschopná prosadit svůj názor



4. styl

Když se pokouším někoho přesvědčit, tak

Ano, to dělám

Se snažím postupovat prakticky


Se snažím najít kompromisní řešení


Mám na paměti, že dnes je to tak, zítra onak


Se držím pravidla, že všechno se dá okecat


Se snažím soustředit jen na řešení okamžité situace


Se cítím jako ryba ve vodě


Mě otravují zákazníci, kteří si potrpí na dodržování konvencí za každou cenu


Mohu znechutit jiné svou snahou rychle najít řešení



Myslím, že druhým se jevím jako osobnost:

Ano, asi tak mě vidí

pragmatická


cynická


okouzlující


lehkomyslná


nevidící si na špičku nosu


naivní


optimisticky naladěná


neschopná vidět vyšší cíle



5. styl

Když se pokouším někoho přesvědčit

Ano, to dělám

Se nebojím klást i nepříjemné otázky


Raději nechám nepříjemnosti řešit jiné


Ustoupím, když mám co dělat se slabochem


Nerad(a) bojuji


Navrhnu, abychom se ještě jednou podívali na fakta


Nesnáším, když zákazník na mě křičí


Rád(a) si představuji, kam až zákazník dokáže zajít/ustoupit


Nesnáším konfliktní typy



Myslím, že druhým se jevím jako osobnost:

Ano, asi tak mě vidí

a)

skeptická


b)

bojácná


c)

opatrná


d)

nerozhodná


e)

podezřívavá


f)

taktní


g)

rezervovaná


h)

nepřesvědčivá



Hodnocení testu
Spočítejte si odpovědi "ano" pro každý styl a zapište si je do následující tabulky.

1. styl

2. styl

3. styl

4. styl

5. styl







Sloupec, ve kterém máte nejvíc bodů, představuje styl, který vám je vlastní a skoro podvědomě ho uplatňujete při vyjednávání a přesvědčování. Tady je charakteristika jednotlivých stylů:

1. styl
- by se dal označit termínem "dominátor". Dominátor je osoba, která nejen že ví vše lépe, přesněji atd., ale dominuje i jako osobnost. Styl "dominátor" se dá s úspěchem aplikovat na lidi zvyklé poslouchat, laiky v dané oblasti, resp. nezkušené.
2. styl
- je charakterizován slovem partner. Partner se snaží být vstřícný a především poslouchá druhou stranu. Jeho cílem je dosáhnout stav, kdy se obě strany cítí být vítězem. Na první pohled to je ideální styl, ale nefunguje dobře v případech, kdy není čas na dlouhé vyjednávání.
3. styl
- je stylem pochlebovače. Jde o styl, který je vhodné aplikovat v případech, kdy si můžeme dovolit určitý ústupek ve jménu dosažení dlouhodobých cílů. Skrývá však v sobě nebezpečí, že si druhá strana zvykne na naše ústupky.
4. styl
- je stylem profesionálního vyjednavače. Dobré výsledky přináší zpravidla v případech, kdy se setkají partneři s přibližně stejným počtem es v rukávu. Při jeho aplikaci je třeba mít stále na paměti, že cílem není vyjednávat, ale dotáhnout vyjednávání do úspěšného konce.
5. styl
- je stylem taktického ústupu. Místo toho, abychom za každou cenu dotáhli boj do konce, dočasně odejdeme z bojiště. Tím získáme čas na přehodnocení situace, přípravu nové nabídky, analýzu nabídku druhé strany, atd. Jeho příliš častá aplikace nám však může přinést pověst bázlivce.

Z předcházejícího výčtu je zřejmé, že z praktického hlediska by bylo dobré, kdybychom dokázali všechny výše uvedené styly střídavě aplikovat v závislosti na konkrétní situaci.
Přesvědčování je proces, který, podobně jako rostlinka, z něčeho vyrůstá, rozvíjí se, odkvete a sejde z očí. To znamená, že naše přesvědčování by mělo začít zasetím semínka pochybnosti do mysli partnera.
Pochybnosti o tom, zda skutečně vidí věci správně a ve všech souvislostech. To dosáhneme upozorňováním na fakta, která nepatří do kategorie základních informací. Pěstování rostlinky pochybnosti vyžaduje určitou zručnost.
Podobně jako rostlince škodí nadměrné zalévání, tak přesvědčování škodí přílišný "tlak na pilu", tj. snaha převálcovat partnera neustávajícím proudem slov.
Mnohem lepší efekt dosáhneme, když i jemu dáme prostor pro vyjádření svých názorů. Nesoustřeďujeme se však na jejich detailní vyvracení, ale spíše se snažíme poukázat na jiné souvislosti, které mu unikly. Hodně přitom pomáhá odkazování na jiné, které jsme už o věci přesvědčili (například jména jeho známých, kteří už od nás kupují apod.).
Další účinnou zbraní je nabídka barterového obchodu - když se staneme partnery, my budeme propagovat vaše výrobky, názory atd. v okruhu našich známých, zákazníků apod. Poslední rada:
je třeba vědět, kdy přestat, tj. odhadnout, kdy náš další tlak začíná působit kontraproduktivně.
V takovém okamžiku je lepší se rozejít s tím, že někdy příště si o věci ještě popovídáme, a hodit návnadu v podobě náznaku o zvážení našich možných ústupků.

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 

26. 9.
Pondělí
(za neděli 25. 9.)


DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za srpen 2011 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím

(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)



E-podání souhrnného hlášení za srpen 2011, pokud plátce dodal zboží jinam do EU, poskytl službu osobě registrované k DPH jinde v EU, přemístil do jiného státu EU obchodní majetek nebo byl “prostřední osobou” v třístranném obchodu

(§ 102 odst. 4, 5 a 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

30. 9.
Pátek


Daně z příjmů- plátce

Odvod “srážkové” daně sražené v srpnu 2011 a hlášení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů ze zaměstnání do 5 000 Kč)

(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)



Odvod zajištění daně sraženého v srpnu 2011 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o zajištění daně

(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)



DPH

Podání žádosti plátce o vrácení DPH z jiného státu EU za rok 2010 (jen přes http://adisspr.mfcr.cz, aplikace je dostupná po prvotním podání Žádosti o přístup)

(§ 82 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název krajiny Název měny Měna 13.9. 14.9. 15.9. 16.9. 19.9. 20.9. 21.9. 22.9. 23.9.
Austrálie dolar AUD 18,576 18,32 18,279 18,39 18,488 18,493 18,662 18,166 17,971
Brazílie real BRL 10,507 10,435 10,384 10,31 10,304 10,112 10,095 9,806 9,678
Bulharsko lev BGN 12,548 12,546 12,543 12,509 12,597 12,608 12,75 12,721 12,714
Čína renminbi CNY 2,812 2,797 2,781 2,786 2,826 2,817 2,865 2,895 2,898
Dánsko koruna DKK 3,296 3,296 3,293 3,285 3,308 3,311 3,347 3,341 3,342
EMU euro EUR 24,545 24,545 24,525 24,465 24,635 24,655 24,93 24,875 24,87
Filipíny peso PHP 41,841 41,364 41,039 41,09 41,567 41,369 41,979 42,233 42,477
Hongkong dolar HKD 2,305 2,291 2,281 2,282 2,317 2,308 2,346 2,371 2,374
Chorvatsko kuna HRK 3,275 3,275 3,264 3,256 3,276 3,296 3,329 3,324 3,323
Indie rupie INR 37,857 37,566 37,37 37,621 37,796 37,477 37,827 37,376 37,45
Indonesie rupie IDR 2,083 2,05 2,027 2,029 2,041 2,035 2,061 2,111 2,109
Japonsko jen JPY 23,369 23,264 23,196 23,171 23,548 23,505 23,953 24,235 24,302
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,451 2,433 2,411 2,397 2,37 2,352 2,297 2,245 2,202
Jižní Korea won KRW 1,631 1,617 1,595 1,598 1,584 1,573 1,586 1,567 1,588
Kanada dolar CAD 18,122 18,072 17,987 18,047 18,353 18,158 18,341 17,899 17,95
Litva litas LTL 7,109 7,109 7,103 7,085 7,135 7,14 7,22 7,204 7,203
Lotyšsko lat LVL 34,605 34,595 34,581 34,492 34,731 34,765 35,147 35,07 35,063
Maďarsko forint HUF 8,653 8,577 8,613 8,511 8,483 8,491 8,507 8,488 8,526
Malajsie ringgit MYR 5,886 5,808 5,753 5,762 5,797 5,765 5,85 5,874 5,848
Mexiko peso MXN 1,402 1,39 1,38 1,368 1,371 1,376 1,361 1,332 1,316
MMF SDR XDR 28,239 28,121 28,047 28,05 28,487 28,242 28,709 28,809 28,866
Norsko koruna NOK 3,176 3,169 3,171 3,162 3,182 3,176 3,213 3,178 3,154
Nový Zéland dolar NZD 14,828 14,718 14,621 14,742 14,854 14,83 14,979 14,475 14,337
Polsko zlotý PLN 5,663 5,633 5,649 5,631 5,644 5,648 5,625 5,545 5,51
Rumunsko nové leu RON 5,734 5,722 5,709 5,733 5,746 5,754 5,797 5,778 5,77
Rusko rubl RUB 59,492 58,992 58,257 58,092 58,29 57,156 57,935 57,578 57,339
Singapur dolar SGD 14,463 14,383 14,286 14,333 14,326 14,298 14,313 14,176 14,191
Švédsko koruna SEK 2,69 2,675 2,667 2,67 2,688 2,703 2,734 2,683 2,67
Švýcarsko frank CHF 20,392 20,395 20,336 20,287 20,425 20,441 20,423 20,273 20,394
Thajsko baht THB 59,578 59,07 58,647 58,546 59,2 59,128 59,872 60,113 59,885
Turecko nová lira TRY 10,108 10,109 9,996 9,956 10,047 10,093 10,089 10,095 10,029
USA dolar USD 17,99 17,878 17,773 17,782 18,059 17,985 18,282 18,494 18,513
Velká Británie libra GBP 28,443 28,225 28,098 28,067 28,38 28,269 28,558 28,482 28,51
Izrael šekel ILS 4,84 4,817 4,827 4,868 4,882 4,891 4,937 4,983 4,971

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník nejenom pro podnikatele, č. 1/2011
  • Zákon o platebním styku s komentářem

Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) - měsíčník, č. 9/2011
  • Cizí měny v účetnictví
  • Přechod z daňové evidence na účetnictví

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) - měsíčník, č.9/2011
  • Platební styk
  • Novela zákona o daních z příjmů
  • Pohoštění obchodních partnerů
  • Nemovitost a společné jmění manželů
  • Opravné položky
  • Technické zhodnocení automobilu
  • Euronovela zákoníku práce
  • Jak se rozhodovat strategicky

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) - měsíčník, č. 9/2011
  • Zákon o daních z příjmů - novela
  • Insolvenční zákon - novela
  • Zákon o důchodovém pojištění
  • Pracovní rehabilitace zdravotně postižených osob
  • Vliv neomluvené absence na práva zaměstnanců
  • Stravování zaměstnanců
  • Odpočet úroků z úvěru na bydlení
  • Poskytování cestovních náhrad - různé pohledy

Poradce Veřejné Správy - (PVS) - měsíčník, č. 9/2011
  • Pedagogičtí pracovníci - jejich postavení
  • Zákon o účetnictví
  • Oprava základu daně a výše daně
  • Zahraniční pracovní cesta
  • Právní předpisy
  • Školy a vystavování potvrzení o výši příjmu
  • Změna stanov, jak postupovat?
  • Spor zaměstnavatele a zaměstnance

1000 řešení - dvouměsíčník, nadstavba měsíčníků Poradce, DaÚ, PaM a DÚVaP, č. 5/2011
  • Důchodové poojištění
  • ZDP, DPH
  • Účetnictví, DE
  • Zákoník práce
  • Občanská sdružení

Zisk - měsíčník, č. 7-8/2011
  • Zvyšování efektivity pracovní komunikace
  • Ambice žen prý vyžadují oběti
  • Chceš být šťastný? Tak nebuď nešťastný!
  • Proč kancelář není ideálním místem pro práci
  • Benchmarking a zvyšování výkonnosti firmy
  • Štíhlá výroba - principy aplikace
  • Jak znásobit vaši marketingovou komunikaci
  • Kde budete za 5 roků

PŘIPRAVUJEME

Poradce č. 2/2012 (IX/2011)
  • Zákon o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění s komentářem
  • Účetní versus daňové doklady

Daně, účetnictví - vzory a případy - (DÚVaP) č. 10/2011 (IX/2011)
  • Nemovitosti - daňové řešení
  • Automobil v podnikání - firemní a najatý
  • Kniha jízd a paušální výdaje

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) č. 10/2011 (IX/2011)
  • Převod a nájem nemovitosti -úprava odpočtu daně
  • Doba trvání finančního leasingu
  • Zdaňování ostatních příjmů FO
  • Jak na cizí měny v DPH
  • Oceňování majetku a závazků
  • Důchodové pojištění - novela zákona
  • Budování týmů - výběr pracovníků

Práce, mzdy a odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 10/2011 (IX/2011)
  • Cestovní náhrady - připravované změny od roku 2012
  • Přehledy ve zdravotním pojištění
  • Daňové výhody zdravotně postižených zaměstnanců
  • Právní význam zápočtového listu
  • Pracovní cesta a dopravní prostředky
  • Doručování písemností ve zdravotním pojištění
  • Zaměstnanec na školení
  • Úprava pracovní doby - dohoda

Poradce veřejné správy - (PVS) č. 10/2011 (IX/2011)
  • Přístup k národním informacím - novela ZP
  • Zaměstnávání cizinců
  • DPH v oblasti kultury a sportu
  • Terminovaný pracovní poměr - od 1. ledna 2012
  • Komunikace na území obce
  • Vzdělávejte se pro růst
  • Daňové náklady u neziskových poplatníků

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 

BALÍČEK PLATEBNÍ STYK
Rozsáhlá novela zákona o platebním styku zavádí nové legislativní zkratky a některé základní pojmy se vymezují nově. Nově je upraveno provozování činnosti platební instituce. Došlo také k úpravě instituce elektronických peněz. Změna nastala i v ustanovení o správních deliktech. Více nabízíme v balíčku platební styk za výhodnou cenu.

  • Novela zákona o platebním styku - příspěvek
    měsíčník DaÚ 9/2011 (A4, 80 str.)
     
  • Zákon o platebním styku - s komentářem
    měsíčník Poradce 1/2012 (A5, 256 str.)
     
  • Zákon o platebním styku - úplné znění zákonů
    Aktuaklizace I/4 2011 (A5, 40 str.)
     

BALÍČEK PLATEBNÍ STYK se slevou 40 % obsahuje: DaÚ 9/2011 + Poradce 1/2012 + Aktualizace I/4 2011
cena: 239 Kč


Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz

BALÍČEK DAŇ Z PŘÍJMŮ
Novela ZDP nabyla účinnosti dnem 15.července 2011, s tím, že některá ustanovení se použijí již za celé zdaňovací období 2011. Změněna byla ustanovení týkající se osvobození příjmů od daně, základu daně, sazby daně, nedaňových výdajů, daně vybírané zvláštní sazbou daně, daňového přiznání, daňové ztráty. Jaké změny novela přinesla se dozvíte z našich publikací.

  • Novela zákona o daních z příjmů - příspěvek
    měsíčník DaÚ 9/2011 (A4, 80 str.)
     
  • Zákon o daních z příjmů - novela - příspěvek
    měsíčník PaM 9/2011 (A4, 80 str.)
     
  • Zákon o daních z příjmů - úplné znění zákonů
    Aktualizace I/5 2011 (A5, 216 str.)
     

BALÍČEK DAŇ Z PŘÍJMŮ se slevou 40 % obsahuje: DaÚ 9/2011 + PaM 9/2011 + Aktualizace I/5 2011
cena: 292 Kč


Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz

BALÍČEKAUTOMOBIL V PODNIKÁNÍ II.
V dnešní době neexistuje podnikatel nebo živnostník, který by pro výkon své činnosti nepotřeboval automobil. Pokud patříte k lidem, kteří si nedovedou představit osobní a pracovní život bez automobilu, určitě uvítáte balíček publikací za výhodnou cenu.

  • Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích - příspěvek
    měsíčník Poradce 1/2012 (A5, 256 str.)
     
  • Automobil v podnikání firemní a najatý - příspěvek
    měsíčník DÚVaP 10/2011 (A5, 168 str.)
     
  • Manažeršké vozidlo a daň z příjmů - příspěvek
    měsíčník DaÚ 10/2011 (A4, 80 str.)
     
  • Silniční doprava - trestná činnost - Provoz na pozemních komunikacích, pravidla provozu, ochranná opatření ...
    monotematika (A5, 264 str.)
     

BALÍČEK AUTOMOBIL V PODNIKÁNÍ II. se slevou 30 % obsahuje: Poradce 1/2012 + DÚVaP 10/2011 + DaÚ 10/2011 + Silniční doprava - trestná činnost
cena: 348 Kč


Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627, faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH
OBJEDNÁVKY VYSTAVUJEME DO 48 HODIN

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
  •  

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) ExiCon, s. r. o., 2011
Untitled Page