Em@ilové noviny

P O R A D C E

e-m@ilové noviny

č. 3/2008

12. 03. 2008

 

Vyberte si rubriku:
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 Pracovní cesta 
 Řekli moudří 
 Co nového v legislativě 
 Chybovat znamená platit 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Chcete si objednat? 
 Kontakty 









Služby, které najdete jen u nás:

  • aktuální a rychlé informace (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin) s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky.








 

     Vážení čtenáři!
     Jak je to s účetnictvím občanských sdružení a některých jiných neziskových organizací po 1. 1. 2008, je i nadále možné vedení jednoduchého účetnictví?
     Jedněmi z rozšířených typů nevýdělečných právnických osob jsou nadace a nadační fondy. Jejich právní postavení včetně zásad pro jejich hospodaření jsou upraveny v zákonu č. 227/1997 Sb., o nadacích a nadačních fondech. Nadace i nadační fond jsou právnickými osobami.
     Podrobněji k těmto tématům si můžete přečíst v PVS 4/2008.
     V PVS 3/2008 upozorňujeme zejména pracovníky finančních úřadů, kteří kontrolují dodržování zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v případě nevládních nevýdělečných organizací, a ty pracovníky veřejné správy, kteří implementují dotace z veřejných rozpočtů těmto právnickým osobám, na změnu provedenou v zákonu č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve vztahu k možnosti vedení jednoduchého účetnictví pro vybrané účetní jednotky dle § 38a v novém znění, účinném od 1. 1. 2008.
     V průběhu pracovní cesty, při cestě mimo pravidelné pracoviště a při cestě v souvislosti s mimořádným výkonem práce mimo řádný rozvrh směn vznikají zaměstnanci výdaje související s výkonem činnosti, která je účelem příslušné cesty, a při některých cestách i výdaje spojené se zajištěním základních a doplňkových životních potřeb. Blíže k této problematice v příspěvku Neprokázané výdaje při pracovní cestě.
     S přáním pěkného čtení vás zdraví za celý kolektiv redakce

Tereza Valeriánová
odpovědná redaktorka
poradce@i-poradce.cz
V tomto čísle najdete:

 

 
 
ÚČETNICTVÍ - téma novin

 
ÚČETNICTVÍ OBČANSKÝCH SDRUŽENÍ V ROCE 2008

Na konci roku byl novelizován zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví. Touto novelou bylo umožněno některým organizacím (právnickým osobám) vedení jednoduchého účetnictví i po 1. 1. 2008. Znamená to tedy, že v souladu se zákonem č. 348/2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007, který je poslední novelou zákona o účetnictví, mohou v soustavě jednoduchého účetnictví i po 1. 1. 2008 účtovat občanská sdružení, jejich organizační jednotky, které mají právní subjektivitu, církve a náboženské společnosti nebo církevní instituce, které jsou církevní právnickou osobou, a honební společenstva. Tyto organizace mohou vést účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění zákona č. 117/1994 Sb., zákona č. 227/1997 Sb., zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 353/2001 Sb. a zákona č. 437/2003 Sb., pokud jejich celkové příjmy za poslední uzavřené účetní období nepřesáhnou 3 000 000 Kč; přitom se na ně vztahují ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a jeho prováděcích právních předpisů, která upravují účtování v soustavě jednoduchého účetnictví, ve znění účinném k 31. prosinci 2003. Po 1. 1. 2008 mohou tedy organizace, kterým to umožňuje zákon, vést účetnictví jednoduché, nebo účetnictví ve zjednodušeném, popřípadě v plném rozsahu, to je tzv. "podvojné".

V jednoduchém účetnictví
účtujeme pouze o "penězích" v peněžním deníku, tzn. o příjmech a výdajích v pokladně a na bankovních účtech. Neúčtujeme o majetku, závazcích a pohledávkách. V jednoduchém účetnictví majetek evidujeme. Přesto ale i jednoduché účetnictví musí být vedeno přehledně, průkazně jak je uloženo zákonem, vyhláškou. Výstupy z jednoduchého účetnictví musí sloužit jako informace pro daňové účely a dále pro potřeby organizace. Přesto, že o majetku, závazcích a pohledávkách není účtováno, jsou veškeré pomocné evidence, jako je kniha závazků a pohledávek, inventurní soupisy majetku, kniha cenin apod. nedílnou součástí jednoduchého účetnictví. Jednoduché účetnictví musí stejně jako účetnictví "podvojné" být správné, přehledné, úplné, průkazné, srozumitelné a trvalé, tak jak to stanovuje zákon o účetnictví např. v ustanovení § 8 zákona č. 563/1991 Sb o účetnictví. Dále musí být vedeno způsobem zaručujícím trvalost účetních záznamů. Správné je účetnictví, pokud účtujeme v souladu se zákonem, nikoliv v rozporu s ním. Přehledné je tehdy, pokud je uspořádáno tak např. chronologicky, číselně nebo druhově a to včetně případných oprav. Úplné znamená, že účtujeme o veškerých účetních případech v účetních knihách, sestavujeme přehled o majetku a závazcích a o příjmech a výdajích. Průkazné je účetnictví, jestliže veškeré doklady jsou průkazné stejně jako účetní záznamy a stejně tak i provedená inventarizace. Srozumitelné je účetnictví tehdy, jestliže lze určit obsah účetních případů a účetních záznamů. Trvalé znamená, že účetnictví je vedeno způsobem zajišťujícím trvalost účetních záznamů a jestliže účetní jednotka je schopna splnit povinnosti spojené s jejich úschovou, a to v souladu se zákonem o účetnictví, ale si v souladu se zákonem o archivnictví. Účetnictví vede účetní jednotka vždy jako celek. Účetní období je dvanáct nepřetržitě po sobě jdoucích měsíců. Obvykle je to kalendářní rok. Účetní období se tedy buď shoduje s kalendářním rokem nebo je hospodářským rokem. Hospodářským rokem je účetní období, které může začínat pouze prvním dnem jiného měsíce, než je leden. Účetní jednotky, které nejsou organizační složkou státu, územním samosprávným celkem nebo účetní jednotkou vzniklou nebo zřízenou zvláštním zákonem, což je například zákon o vysokých školách, mohou uplatnit hospodářský rok. Uplatnit hospodářský rok lze pouze po oznámení záměru změny účetního období místně příslušnému správci daně z příjmů nejméně 3 měsíce před plánovanou změnou účetního období, jinak účetní období zůstává nezměněno. Obdobně postupují účetní jednotky i při přechodu z hospodářského roku na kalendářní rok. V případě organizací, které vedou jednoduché účetnictví, je obvyklé, aby účetním obdobím byl kalendářní rok. ………

Účetní jednotky nesmí provádět
účetní zápisy o peněžním hospodaření mimo peněžní deník. Obdobně nesmí činit účetní zápisy mimo ostatní knihy.

Peněžní deník v JÚ
je účetní knihou určenou pro účtování a obsahuje nejméně informace o:
    - příjmech a výdajích peněžních prostředků v hotovosti a jejich zůstatcích,
    - příjmech a výdajích peněžních prostředků na účtech u finančních institucí a jejich zůstatcích,
    - průběžných položkách účtovaných na základě účetních dokladů o převodech peněžních prostředků v hotovosti na účet a z účtu a mezi účty u finančních institucí,
    - informace o úhrnech příjmů a výdajů a jejich rozdílech od počátku účetního období nejméně ke konci každého kalendářního měsíce a při uzavírání peněžního deníku,
    - pokud má organizace např. valutovou pokladnu, popřípadě devizový účet, tak zde účtujeme i o kursových rozdílech a to jako o nepeněžní operaci.
V deníku se neúčtují operace charakteru předpisu plateb, odvodů, vystavených a přijatých vyúčtování (faktur) apod., tak jak tomu je v účetnictví " podvojném". Zápisy v deníku se uskutečňují zásadně v časovém sledu podle jednotlivých účetních dokladů s rozpisem na příjmy a výdaje tak, aby přehled o příjmech a výdajích vyhovoval příslušným právním předpisům, a dále aby bylo z těchto zápisů umožněno zjistit po skončení zdaňovacího období dílčí základy daně z příjmů, popř. příjmy a výdaje podle jednotlivých činností v souladu s požadovaným členěním pro účely daně z příjmů a pro potřeby účetní jednotky.
O pohybu peněžních prostředků na bankovních účtech se účtuje zásadně podle výpisů banky. Účetní jednotka organizuje zápisy v deníku tak, aby zajistila návaznost na zůstatky jednotlivých bankovních účtů, popř. jednotlivých pokladen.

Kniha pohledávek a závazků
je druhou povinnou knihou v soustavě jednoduchého účetnictví. Pohledávky a závazky může vést v jedné knize nebo podle potřeby v několika knihách podle činností účetní jednotky, ale i v rámci činností podle dlužníků (pohledávky) a věřitelů (závazky).

Pomocné knihy o ostatních složkách majetku
obsahují podle stavu zjištěného při uzavírání těchto knih úhrny ocenění majetku. Tyto informace se pak uvádějí v přehledu o majetku a závazcích. Další pomocnou knihou je pomocná kniha o závazcích z pracovněprávních vztahů, která obsahuje informace nezbytné pro plnění povinností účetní jednotky, které pro ni vyplývají z pracovněprávních vztahů na základě zvláštních právních předpisů.………

(Jindřiška Plesníková - PVS 4/2008)


ÚČETNICTVÍ NADACÍ A NADAČNÍCH FONDŮ

Jedněmi z rozšířených typů nevýdělečných právnických osob jsou nadace a nadační fondy. Jejich právní postavení včetně zásad pro jejich hospodaření jsou upraveny v zákonu č. 227/1997 Sb., o nadacích a nadačních fondech (dále "zákon o nadacích"). Nadace i nadační fond jsou právnickými osobami. V úvodu uvádím základní rozdíly mezi nadací a nadačním fondem v hlediska zákona o nadacích a dále z hlediska zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví (dále jen "zákon o účetnictví").

Základní rozdíly stanovené v zákonu o nadacích:
  • Nadace je povinna na rozdíl od nadačního fondu vytvářet tzv. "nadační jmění". Nadační jmění je peněžní vyjádření souhrnu peněžitých i nepeněžitých vkladů a nadačních darů zapsaných v nadačním rejstříku. Celková hodnota nadačního jmění nesmí být nižší než 500 000 Kč a po dobu trvání nadace se nesmí snížit pod tuto hodnotu. Nadační jmění může být tvořeno pouze peněžními prostředky, cennými papíry, nemovitými a movitými věcmi, jakož i jinými majetkovými právy a jinými majetkovými hodnotami, které splňují předpoklad trvalého výnosu a neváznou na nich zástavní práva. Nadační jmění je nezcizitelné, pokud je tak stanoveno zřizovatelem nebo dárcem; v ostatních případech s ním lze disponovat, včetně změny věcné skladby nadačního jmění, avšak pouze v souladu s cílem nadace a s péčí řádného hospodáře. V § 23, odst. 3 zákona o nadacích jsou upraveny podmínky pro tvorbu nadačního jmění různými investičními nástroji.
  • Nadace musí mít dle § 24, odst. 1 zákona o nadacích účetní závěrku ověřenu auditorem. Nadační fond musí mít ověřenu účetní závěrku auditorem pouze za kalendářní rok, v němž úhrn celkových nákladů nebo výnosů vykazovaných nadačním fondem převýší 3 000 000 Kč, nebo pokud majetek nadačního fondu je vyšší než 3 000 000 Kč.
Oba typy účetních jednotek jsou povinny účtovat v soustavě podvojného účetnictví. Výjimka pro některé typy nevýdělečných organizací stanovená v § 38a zákona o účetnictví se na nadace ani nadační fondy nevztahuje. Jediný rozdíl z hlediska zákona o účetnictví je zakotven v § 9, odst. 3 písmenu a), kde je stanoveno, že nadační fond může účtovat v soustavě tzv. "zjednodušeného účetnictví" vymezeného v § 13a zákona o účetnictví. Nadace v této formě vést podvojné účetnictví nemůže. Jelikož povinnost ověření účetní závěrky auditorem nevyplývá pro nadace a nadační fondy přímo z § 20, odst. 1 písmen a) až d) zákona o účetnictví, nemusí nadace ani nadační fond zpracovávat výroční zprávu v rozsahu stanoveném v § 21 zákona o účetnictví. Výroční zprávu ve struktuře požadované zákonem o účetnictví zpracovávají pouze vymezené účetní jednotky, které mají povinně ověřenu účetní závěrku auditorem.

Nadace i nadační fondy,
i přesto, že nebudou mít ověřenu účetní závěrku auditorem, jsou však povinny zpracovat výroční zprávu ve smyslu zákona o nadacích. Tato výroční zpráva nemusí již být ověřena auditorem, jelikož tato povinnost nevyplývá přímo ze zákona o nadacích.

Povinnost ke zpracování výroční zprávy
pro nadace a nadační fondy vyplývá z § 25 zákona o nadacích, ve kterém je stanovena i struktura této výroční zprávy: "Výroční zpráva obsahuje přehled o veškeré činnosti nadace nebo nadačního fondu za hodnocené období a zhodnocení této činnosti, a to zejména
    a) přehled majetku nadace nebo nadačního fondu a o závazcích nadace nebo nadačního fondu,
    b) u jednotlivých nadačních darů poskytnutých nadaci nebo nadačnímu fondu v hodnotě nad 10 000 Kč přehled o osobách, které je poskytly; pokud dárce požaduje zachování anonymity, musí být jeho anonymita zachována,
    c) přehled o použití majetku nadace nebo nadačního fondu,
    d) přehled o osobách, jimž byly poskytnuty nadační příspěvky k účelu, pro který byly nadace nebo nadační fond zřízeny, v hodnotě vyšší než 10 000 Kč, a zhodnocení, zda a jakým způsobem byly nadační příspěvky použity; pokud byl nadační příspěvek poskytnut fyzické osobě ke zdravotním nebo jiným humanitárním účelům a tato fyzická osoba požaduje zachování anonymity, musí být její anonymita zachována,
    e) zhodnocení, zda nadace nebo nadační fond při svém hospodaření dodržuje pravidlo stanovené pro omezení nákladů souvisejících s jejich správou (§ 22),
    f) zhodnocení základních údajů obsažených v roční účetní závěrce a výrok auditora doplněný o závažnější informace ze zprávy auditora; roční účetní závěrka je přílohou výroční zprávy."………

Náklady a výnosy
V § 2 zákona o účetnictví je stanoveno, že předmětem účetnictví je stav a pohyb majetku a jiných aktiv, závazků a jiných pasiv, náklady a výnosy a výsledek hospodaření. V § 3 je pak stanoveno, že účetní jednotky účtují podvojnými zápisy o skutečnostech, které jsou předmětem účetnictví, do období, s nímž tyto skutečnosti časově a věcně souvisí, není-li možno tuto zásadu dodržet, mohou účtovat i v účetním období, v němž zjistily uvedené skutečnosti. O veškerých nákladech a výnosech účetní jednotky účtují bez ohledu na okamžik jejich zaplacení nebo přijetí. Skutečnosti týkající se nákladů a výnosů jsou upraveny v § 26 v § 27 vyhlášky a v ČÚS 401 a 412. V následujícím přehledu jsou uvedeny významné rozdíly proti ostatním účetním jednotkám:
a) Nevýdělečné organizace používají účtovou skupinu 58 - poskytnuté příspěvky pro účtování poskytnutých příspěvků právnickým osobám, pokud je nevýdělečná organizace nepovinným členem těchto právnických osob.
b) Nevýdělečné organizace používají účtovou skupinu 68 - přijaté příspěvky. Zde se účtují přijaté příspěvky a dary od právnických a fyzických osob na provozní činnost účetní jednotky. V této účtové skupině se rovněž sledují přijaté příspěvky osob s nepovinným členstvím.
c) Přijaté dary a vklady do nadačního jmění se u nadací nevykazují na výnosovém účtu v účtové skupině 68, ale v účtové skupině 90 - vlastní jmění. ………

(Ing. Jiří Turoň - PVS 4/2008)


NOVELA ZÁKONA O ÚČETNICTVÍ - JEDNODUCHÉ ÚČETNICTVÍ PO

Upozorňujeme zejména pracovníky finančních úřadů, kteří kontrolují dodržování zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v případě nevládních nevýdělečných organizací, a ty pracovníky veřejné správy, kteří implementují dotace z veřejných rozpočtů těmto právnickým osobám, na změnu provedenou v zákonu č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve vztahu k možnosti vedení jednoduchého účetnictví pro vybrané účetní jednotky dle § 38a v novém znění, účinném od 1. 1. 2008.………

Z důvodové zprávy navrhovatelů změny zákona
Podle původního znění § 38a zákona o účetnictví měla výjimka, tj. možnost vést jednoduché účetnictví pro některé v zákoně uvedené účetní jednotky - právnické osoby skončit již k 31. prosinci 2006, zákonem č. 264/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákoníku práce, však byla o rok prodloužena (tj. do 31. 12. 2007). Navrhovaná změna zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, má umožnit vyjmenovaným právnickým osobám, které nejsou založeny za účelem podnikání, i nadále po 1. lednu 2008 účtovat v soustavě jednoduchého účetnictví podle ustanovení zákona o účetnictví a jeho prováděcích právních předpisů upravujících účtování v soustavě jednoduchého účetnictví, ve znění účinném k 31. prosinci 2003. *) Podle navrhovatelů změny zákona s ohledem na skutečnost, že možnost účtovat v soustavě jednoduchého účetnictví lépe vyhovuje specifickému společenskému charakteru a podmínkám činnosti vyjmenovaných "neziskových" právnických osob, je těmito právnickými osobami vítána a nepůsobí v praxi žádné obtíže. Novela současně legislativně zpřesnila znění § 38a s ohledem na platnou právní úpravu.

Výhody a nevýhody právní úpravy jednoduchého účetnictví
Při současném stavu právní úpravy jednoduchého účetnictví, tj. povinnosti účetních jednotek účtujících v jednoduchém účetnictví řídit se a) pro ostatní účetní jednotky již neplatným ustanovením § 15 zákona o účetnictví ve znění platném do 31. 12. 2003, b) ustanovením vyhlášky č. 507/2002 Sb., která se ve vztahu k některým účetním metodám (zejména metodám oceňování majetku) odvolává na vyhlášku č. 500/2002 Sb., pro podnikatele účtující v podvojném účetnictví, a c) současně mohou přiměřeně postupovat podle některých ustanovení shora jmenovaného ………

(Blažena Petrlíková - PVS 3/2008)


[S uvedenými tématy souvisí úplné znění zákona o účetnictví, které najdete ve Sborníku ZÁKONY I/2008]

 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
ÚČTOVÁNÍ O NÁHRADĚ MZDY ZA NEVYČERPANOU DOVOLENOU

Příspěvková organizace je zřízená ÚSC. Na konci roku účtují dohadné položky. Účetní neví jak zaúčtovat nevyčerpanou dovolenou za rok 2007.
Bude mít zaúčtování souvislost s dotací na úhradu přímých výdajů na vzdělávání (hrubá mzda, odvody, 2 % do FKSP)?
*

O náhradě mzdy za nevyčerpanou dovolenou za rok 2007 doporučuji účtovat na dohadných účtech 389 v rámci účetní závěrky za rok 2007 pouze v případě, že zaměstnanec nebude nevyčerpanou dovolenou čerpat, ale že se mu náhrada za nevyčerpanou dovolenou v příštím roce vyplatí v penězích. Tuto skutečnost však ke dni sestavení účetní závěrky za rok 2007 zřejmě nedokážete odhadnout.
V odstavci 3.7.6 ČÚS 516 je uvedeno, že na účtu 389 se účtují i náhrady za nevybranou dovolenou, která může být proplacena v příštím roce v souladu s ustanovením zákoníku práce. V § 222 zákoníku práce je uvedeno: "Zaměstnanci přísluší náhrada mzdy nebo platu za 4 týdny nevyčerpané dovolené pouze v případě skončení pracovního poměru. Náhrada mzdy nebo platu za tu část nevyčerpané dovolené, která přesahuje 4 týdny, přísluší zaměstnanci nejen v případě skončení pracovního poměru, ale i v případě, že zaměstnanec nemohl tuto dovolenou vyčerpat do konce příštího kalendářního roku."
Pokud budou tedy zaměstnanci dovolenou čerpat v příštím roce, sníží se příspěvkové organizaci objem prostředků vyplacených na platy a zvýší se objem prostředků vyplacených na náhradu mzdy za čerpanou dovolenou. Takto však budou minimálně ovlivněny náklady roku 2008 a nikoliv náklady roku 2007. V tomto případě nedojde k žádnému vyššímu objemu čerpání finančních prostředků, kromě minimálního rozdílu vzniklého používaným průměrem pro náhradu mzdy, který bude v roce 2008 rozdílný oproti roku 2007.
Pokud tedy organizace předpokládá, že zaměstnanci si nevyčerpanou dovolenou za rok 2007 vyčerpají v roce 2008 a tato jim tedy nebude proplacena ve smyslu § 222 zákoníku práce o žádném dohadném nákladu v tomto případě účtovat nebudete.
Pokud náklady na nevyčerpanou dovolenou nezachytíte v nákladech roku 2007, nebude mít tento náklad žádné další dopady na vyúčtování dotace, odvody sociálního a zdravotního pojištění a příděl do FKSP.
Pokud náklady na proplacenou nevyčerpanou dovolenou organizace zachytí v nákladech roku 2007, nebude již účtovat žádné další náklady, jelikož tato povinnost nevyplývá přímo z ČÚS 516. Tvorba FKSP se provádí ze zúčtovaných prostředků na platy a náhrady dle vyhlášky č. 114/2002 Sb.. Odvody sociálního a zdravotního pojištění se provádí rovněž ze zúčtovaných vyměřovacích základů zaměstnanců. Rovněž se domnívám, že poskytovatelé dotací příspěvkové organizaci neuznají pro vyúčtování dotace takto proúčtovaný náklad.

(Ing. Jiří Turoň - 1 000 řešení II/2008)

REKONSTRUKCE MAJETKU MĚSTA

Rekonstrukce majetku města bude spolufinancována z dotace krajského úřadu a vlastních zdrojů hospodářské činnosti.
Je nutné převést vlastní zdroje do rozpočtu města zálohově z hospodářské činnosti? Jak se má postupovat při účtování o takových účetních případech?
*
V paragrafu § 6 odst. 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je uvedeno, že podnikatelské činnosti územního samosprávného celku se sledují účetně mimo rozpočtové příjmy a výdaje a dále, že jejich hospodářské výsledky se promítají do rozpočtu vždy nejpozději ke konci kalendářního roku, tak, aby byly součástí závěrečného účtu územního samosprávného celku. Z uvedené formulace vyplývá, že tato podnikatelská činnost je provozována za účelem posílení rozpočtového hospodaření o další vlastní zdroje, tj. finanční prostředky, vyprodukované touto doplňkovou činností. Příjmy rozpočtu obce z výsledku vlastní hospodářské činnosti jsou uvedeny v § 7 odst. 1 písm. b) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech ÚSC. Tyto příjmy tvoří vlastní zdroje a do rozpočtu se převedou na základě výpisu z účtu v bance města účetním zápisem ve prospěch účtu 241
- Běžný účet a na vrub účtu 931
- Výsledek ve schvalovacím řízení.
Tento zápis vyjadřuje jakýsi způsob "předplatného" z výsledku hospodaření podnikatelské činnosti do rozpočtového hospodaření. Konečný výsledek hospodaření ve schvalovacím řízení - vyprodukovaný zisk z hospodářské, resp. podnikatelské činnosti bude krácen o částky, o které byl již navýšen (+) výsledek hospodaření vykazovaný na straně MD účtu 931. Tímto způsobem dojde k vypořádání mezi dosaženým výsledkem z hosp. resp. podnikatelské činnosti a rozpočtovým hospodařením.
Souběžně s tímto zápisem se účtuje o přijetí potřebné finanční částky do rozpočtového hospodaření na spolufinancování investice, na základě bankovního výpisu z účtu v bance základního běžného účtu města účetním zápisem na vrub účtu 231 - Základní běžný účet s položkou rozpočtové skladby 4131? - Převody z vlastních fondů hospodářské (podnikatelské) činnosti a ve prospěch účtu 217 - Zúčtování příjmů územních samosprávných celků.

(Blažena Petrlíková - PVS 3/2008)

VEDENÍ JEDNODUCHÉHO ÚČETNICTVÍ

Paní byla poskytnuta informace, že po 1. 1. 2008 bude možné u některých organizací vedení jednoduchého účetnictví.
Je tato informace pravdivá?
*
Je to pravda. Koncem roku 2007 byl schválen zákon č. 348/2007 Sb. (vyšel ve Sbírce zákonů v částce 108), který novelizuje zákona o účetnictví, a to tak, že i nadále je možné, aby účetní jednotky vymezené zákonem a za podmínek daných zákonem vedly účetnictví v jednoduchém rozsahu. Jednoduché účetnictví je upraveno zákonem č. 563/1991 Sb., vyhláškou č. 507/2002 Sb. dále pak opatřením MF ČR č.j. 281, 283/77 411/2000 ze dne 10. listopadu 2002, které bylo změněno a doplněno opatřením 281/33 494/2001 ze dne 11. dubna 2001 a 281. 283/1997 410/2001 ze dne 3. prosince 2001. Nově od 1. 1. 2008 tedy v souladu se zákonem 348 /2007 Sb. ze dne 5. prosince 2007 který je poslední novelou zákona o účetnictví mohou v soustavě jednoduchého účetnictví i po 1. 1. 2008 účtovat občanská sdružení, jejich organizační jednotky,které mají právní subjektivitu, církve a náboženské společnosti nebo církevní instituce, které jsou církevní právnickou osobou, a honební společenstva. Tyto organizace mohou vést účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění zákona č. 117/1994 Sb., zákona č. 227/1997 Sb., zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 353/2001 Sb. a zákona č. 437/2003 Sb., pokud jejich celkové příjmy za poslední uzavřené účetní období nepřesáhnou 3 000 000 Kč; přitom se na ně vztahují ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a jeho prováděcích právních předpisů, která upravují účtování v soustavě jednoduchého účetnictví, ve znění účinném k 31. prosinci 2003. Při vedení jednoduchého účetnictví se řídíme kromě zákona vyhláškou, která stanovuje mimo jiné obsahové vymezení účetních knih v soustavě jednoduchého účetnictví k zajištění sestavení přehledů v souladu se zákonem. Působnost této vyhlášky se vztahuje na účetní jednotky, které mohou podle zákona účtovat v soustavě jednoduchého účetnictví.
Účetní jednotky které účtují v jednoduchém účetnictví vedou:
a) peněžní deník,
b) knihu pohledávek a závazků,
c) účetní záznamy o ostatních složkách majetku a o závazcích z pracovněprávních vztahů, pokud pro ně mají použití; jedná se zejména o
- knihu (karty) dlouhodobého nehmotného majetku,
- knihu (karty) dlouhodobého hmotného majetku,
- knihu finančního majetku,
- knihu (karty) zásob,
- knihu pro sledování cenin,
- knihu pro sledování nepřímých daní u plátců daně (knihu pro sledování daně z přidané hodnoty a knihu pro sledování spotřebních daní), pokud nejsou součástí knihy pohledávek a závazků,
- karty opravných položek k úplatně nabytému majetku (v návaznosti na zákon o daních z příjmů),
- ostatní záznamy vyplývající ze zvláštních právních předpisů, zejména,
- mzdovou agendu (mzdové listy, rekapitulace mezd apod.),
- karty zákonných rezerv dle zvláštního právního předpisu,
- karty zákonných opravných položek dle zvláštního právního předpisu,
- karty časového rozlišení výdajů (v návaznosti na zákon o daních z příjmů).
Pomocné evidence samozřejmě vedou organizace za předpokladu, že pro ně mají využití. Pokud organizace nevyplácí mzdy, popřípadě odměny, tak je logické, že mzdovou agendu nevedou. Je tedy pravdou, že i nadále organizace vymezené zákonem mohou vést jednoduché účetnictví, ale i toto účetnictví musí být vedeno řádně v souladu s předpisy vztahujícími se k vedení jednoduchého účetnictví.

(Jindřiška Plesníková - PVS 3/2008)

ÚČETNICTVÍ A DOTACE ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU

Pořizovací hodnota dlouhodobého majetku činila 10 mil. Kč. Poskytnutá dotace ze státního rozpočtu činila 6 mil. Kč. Majetek byl dokončen k 30. 6. 2007. Roční odpisová sazba činí 2 % při stanovené životnosti stavby 50 let.
Jak je to z pohledu účetnictví?
*
V následující tabulce jsou zachyceny jednotlivé účetní případy:

  účetní případ     MD     dal      
  Pořizovací hodnota stavby     04X     32X     10 000  
  Přiznaná dotace     34X     90X     6 000  
  Příjem dotace     22X     34X     6 000  
  Úhrada faktury za dodání stavby     32X     22X     10 000  
  Nabytí právní moci kolaudačního rozhodnutí k 30. 6. 2007     02X     04X     10 000  
  Účetní odpisy stavby za období od 1. 7. do 31. 12. (1 %)     55X     08X     100  
  Zúčtování 60 % odpisů z majetků krytého dotací     90X     64X     60  


Situace bude ještě komplikovanější v případě, že tento majetek bude plně používán k příjmům, které jsou předmětem daně z příjmů a nadace bude chtít uplatnit výdaje na dosažení, zajištění a udržení příjmů. V tomto případě si příklad doplníme o další údaje: Jedná se o majetek zahrnutý do 6. odpisové skupiny a nadace zvolila rovnoměrné odepisování.

(Ing. Jiří Turoň - PVS 4/2008)

 

 
 
PRACOVNÍ CESTA

 
CESTOVNÍ NÁHRADY - ZMĚNY OD 1. 1. 2008

Zákoník práce přesto, že původní znění tj. zákon č. 262/2006 Sb. (vydán ve Sbírce zákonů částka 84 z 7. 6. 2006) nabylo účinnosti dnem 1. ledna 2007, byl do 31. 12. 2007 již celkem 5 krát novelizován. Ne všechny změny se týkaly ustanovení souvisejících s pracovními cestami zaměstnanců. Pro informaci uvádíme alespoň stručný přehled provedených změn právního předpisu…….

Změny v souvislosti s pracovními cestami
V části šesté nadpisu hlavy I, IV a VII se slovo "DOHOD" nahrazuje slovem "DOHODY". V nadpisu § 109, v § 109 odst. 1, v § 145 odst. 2 písm. a) a v § 348 odst. 2 se slovo "dohod" nahrazuje slovem "dohody". V § 109 odst. 3 se doplňuje pod písmenem f) veřejné neziskové ústavní zdravotnické zařízení. Tím došlo k rozšíření počtu právnických osob, které v případě pracovních cest zaměstnanců postupují podle Hlavy III § 175 a násl. zákoníku práce. Zpřesněn byl § 170 odst. 3, týkající se poskytování zahraničního stravného při zahraniční cestě pracovníka. Zaměstnavatel poskytne zaměstnanci zahraniční stravné ve výši základní sazby podle příslušného prováděcího právního předpisu (viz zmocnění pro Ministerstvo financí v ustanovení § 189 odst. 4 zákoníku práce). Pokud trvá doba strávená v zahraničí při pracovní cestě déle než 6 hodin, nejvýše však 12 hodin, poskytne zaměstnavatel zaměstnanci zahraniční stravné v poloviční výši stanovené sazby zahraničního stravného, a ve čtvrtinové výši této sazby zahraničního stravného, trvá-li doba strávená mimo území České republiky 6 hodin a méně, avšak alespoň 1 hodinu. Trvá-li doba strávená mimo území České republiky méně než 1 hodinu, zahraniční stravné se neposkytuje. K drobnému upřesnění též došlo v ustanovení § 170 odst. 5 a to v souvislosti s krácením nároku zaměstnance na stravné v případech, kdy bylo zaměstnanci během zahraniční pracovní cesty poskytnuto jídlo, které má charakter snídaně, oběda nebo večeře, na které zaměstnanec finančně nepřispíval. V části sedmé se v nadpisu Hlavy II (§ 156 a násl.) došlo k vypuštění zdlouhavého výčtu právnických osob, na které se ustanovení vztahují, a byl nahrazen slovy "KTERÝ NENÍ UVEDEN V § 109 odst.. 3". V nadpisu Hlavy III (§ 173 a násl.) došlo k vypuštění zdlouhavého výčtu právnických osob, na které se ustanovení vztahují, a byl nahrazen slovy "KTERÝ JE UVEDEN V § 109 odst. 3".
V ustanovení § 183 odst. 4 se slovo "nároky" nahrazuje slovem "právo". Zaměstnanec má právo na poskytnutí náhrad do výše stanovené příslušným právním předpisem. V § 187 se doplňuje výčet osob, které jsou považovány pro účely poskytování cestovních náhrad za člena rodiny, o partnera (pojem je vymezen v zákonu č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství a o změně některých zákonů). Zaměstnanec má podle nové právní úpravy mj. také nárok na cestovní náhrady ve smyslu § 161 zákoníku práce, tj. na náhrady jízdních výdajů k návštěvě partnera v registrovaném partnerství, neboť ten je považován za člena rodiny.……………

Změny provedené vyhláškou č. 357/2007 Sb.
Na základě zmocnění dle § 189 odst. 1 písm. a) a c) zákoníku práce vydalo Ministerstvo práce a sociálních věcí s účinností od 1. ledna 2008 nové sazby základních náhrad za používání silničních motorových vozidel, které nejsou ve vlastnictví nebo v pronájmu u zaměstnavatele. Použije-li zaměstnanec na žádost zaměstnavatele namísto prostředků hromadné dálkové přepravy silniční motorové vozidlo (nikoliv vozidlo poskytnuté zaměstnavatelem), má právo na základní náhradu za každý ujetý km a náhradu výdajů za spotřebovanou pohonnou hmotu. Od 1. ledna 2008 podle § 1 vyhlášky č. 357/2007 Sb., náleží zaměstnanci základní náhrada za každý ujetý km u jednostopých vozidel a tříkolek 1,10 Kč, u osobních silničních motorových vozidel 4,10 Kč. V této souvislosti připomínáme ustanovení § 183 odst. 5 zákoníku práce, podle něhož částka, kterou má zaměstnavatel zaměstnanci poskytnout v české měně, se zaokrouhlí na celé koruny směrem nahoru. Ustanovení o náhradách při použití přívěsu k silničnímu motorovému vozidlu změněno nebylo. Při použití přívěsu k silničnímu motorovému vozidlu zaměstnavatel sazbu základní náhrady za 1 km jízdy zvýší nejméně o 15 %. ……………..

Změny provedené vyhláškou č. 338/2007 Sb.
Ministerstvo financí na základě zmocnění v § 189 odst. 4 zákoníku práce vydalo s účinností od 1. ledna 2008 Vyhlášku č. 338/2007 Sb., o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro rok 2008. Základní sazby stravného v cizí měně jsou stanoveny pro vybrané státy v Příloze této vyhlášky.
Uvádíme částečný výčet sazeb:
- Belgie 45 EUR
- Francie 45 EUR
- Japonsko 60 USD
- Maďarsko 35 EUR
- Nizozemsko 45 EUR
- Rakousko 45 EUR
- Spojené státy americké 50 USD
- Slovensko 650 SKK
- Španělsko 40 EUR
- Švýcarsko 75 CHF
- Velká Británie 40 GBP
Ustanovení § 2 vyhlášky č. 338/2007 Sb. zrušilo platnost vyhlášky č. 549/2006 Sb., rozhodné pro základní sazby stravného v zahraniční měně pro rok 2007.

(Blažena Petrlíková - PVS 4/2008)

NEPROKÁZANÉ VÝDAJE PŘI PRACOVNÍ CESTĚ

V průběhu pracovní cesty, při cestě mimo pravidelné pracoviště a při cestě v souvislosti s mimořádným výkonem práce mimo řádný rozvrh směn vznikají zaměstnanci výdaje související s výkonem činnosti, která je účelem příslušné cesty, a při některých cestách i výdaje spojené se zajištěním základních a doplňkových životních potřeb. Některé z těchto výdajů mají soukromý, osobní charakter, většina z nich je vynaložena na zajištění pobytu v místě pracovní cesty a v souvislosti s činností vykonávanou po dobu příslušné cesty. Pracovní cesta zaměstnance i další uvedené cesty jsou vykonávány v zájmu zaměstnavatele a v souvislosti s jeho ekonomickou či jinou činností. Zaměstnanci proto vzniká nárok na náhradu nutně a účelně vynaložených výdajů při těchto cestách.
Nároky zaměstnance na náhradu výdajů po dobu pracovní cesty, při cestě mimo pravidelné pracoviště a při cestě vykonané v souvislosti s mimořádným výkonem práce mimo rozvrh směn upravují ustanovení hlavy I až hlavy IV části sedmé zákoníku práce. Formou cestovních náhrad zaměstnavatel hradí zaměstnanci jeho výdaje, jejichž vynaložení bylo potřebné pro splnění účelu příslušné cesty. Zákoník práce závazně stanovuje druhy výdajů, které jsou předmětem cestovních náhrad. U některých určuje i maximální nebo minimální limity jejich výše, případně i podmínky pro vznik nároku na jejich uhrazení zaměstnavatelem. Obecnou podmínkou u většiny cestovních náhrad je prokázání vynaložení výdajů, které jsou předmětem cestovní náhrady.
Součástí cestovních náhrad jsou:
- úhrada výdajů vynaložených zaměstnancem v průběhu příslušné cesty a v souvislosti s ní, které souvisejí s jejím účelem (jízdní výdaje, výdaje za ubytování, nutné vedlejší výdaje),
- příspěvek na úhradu zvýšených stravovacích výdajů (stravné),
- příspěvek na úhradu zvýšených výdajů na osobní potřeby a zájmy zaměstnance při zahraniční pracovní cestě (kapesné).

Pracovní cestou je časově omezené vyslání zaměstnance zaměstnavatelem k výkonu práce
mimo místo sjednané v pracovní smlouvě, případně v dohodě o pracovní činnosti nebo v dohodě o provedení práce (§ 42 odst. 1 zákoníku práce). Vysílání zaměstnance na pracovní cestu je vázáno na jeho souhlas. V tomto článku je pojem "pracovní cesta" používán též jako legislativní zkratka pro všechny druhy cest, při nichž může zaměstnanci vzniknout nárok na cestovní náhrady (§ 152 zákoníku práce):
- pracovní cesta,
- cesta mimo pravidelné pracoviště,
- cesta v souvislosti s mimořádným výkonem práce mimo rozvrh směn v místě výkonu práce nebo pravidelného pracoviště.

Zaměstnanec prokazuje nárok na cestovní náhrady
Nárok na cestovní náhrady uplatňuje zaměstnanec předložením vyúčtování pracovní cesty. V něm nárok na některé druhy cestovních náhrad prokazuje originálními doklady v písemné, případně v elektronické podobě. Příslušnými doklady se prokazuje nárok zejména na tyto druhy cestovních náhrad:
- jízdní výdaje za použití veřejné hromadné dálkové přepravy (§ 157 odst. 1 zákoníku práce),
- jízdní výdaje za použití veřejné hromadné místní přepravy (§ 159 odst. 1 zákoníku práce),
- jízdní výdaje za použití taxislužby (§ 157 odst. 1 zákoníku práce),
- výdaje za ubytování (§ 162 odst. 1 zákoníku práce),
- nutné vedlejší výdaje (§ 164 zákoníku práce).
Doklady se prokazuje též cena pohonné hmoty při použití vozidla zaměstnance pro pracovní cestu (§ 158 odst. 3 zákoníku práce). Doklad použitý pro doložení nároku musí být průkazný.
………

Uskutečnění výdajů v průběhu pracovní cesty prokazuje zaměstnanec
různými druhy dokladů, nejčastěji doklady vystavenými osobou, která zaměstnanci poskytla službu nebo prodala věc. Nárok na některé cestovní náhrady prokazuje zaměstnanec doklady, které sám vystavil. Podle ustanovení § 157 zákoníku práce náleží zaměstnanci náhrada prokázaných jízdních výdajů. Způsob jejich prokázání závisí na druhu použité přepravy při pracovní cestě. Při použití pozemních hromadných dopravních prostředků se jízdní výdaje prokazují jízdenkou, při cestě letadlem letenkou, při použití taxislužby účtenkou a při použití motorového vozidla zaměstnance záznamem v knize evidence jízd nebo jiným průkazným záznamem ujeté vzdálenosti. ………

Nárok na stravné a jeho konkrétní výši vzniká v závislosti na době trvání pracovní cesty
Jeho využití k úhradě části výdajů za stravovací služby a za potraviny zaměstnanec neprokazuje. Neprokazuje se ani využití kapesného na úhradu výdajů na osobní potřeby v průběhu zahraniční pracovní cesty. Tato zásada naznačuje, že způsob i rozsah využití stravného a kapesného v průběhu pracovní cesty jsou plně v rozhodovací pravomoci zaměstnance. Stravné není náhradou uskutečněných výdajů ani v tom případě, kdy se poskytne až po ukončení pracovní cesty na základě jejího vyúčtování. Poskytování obou těchto cestovních náhrad vychází z předpokladu, že účast na pracovní cestě vede zákonitě ke zvýšení výdajů na stravování i ke zvýšení výdajů na úhradu běžných osobních potřeb v zahraničí.

Zaměstnanec není schopen výdaje prokázat
- tato situace může zpravidla nastat při ztrátě dokladů, jejich zničení nebo odcizení. Pokud k takovým událostem dojde, je v zájmu zaměstnance pokusit se získat potvrzení policie nebo státního či místního správního orgánu, kterým vznik této situace prokáže. Tím může dosáhnout vyšší průkaznosti a důvěryhodnosti svého následného sdělení zaměstnavateli. K neschopnosti prokázat vynaložené výdaje však mohou vést i jiné důvody. Při využití některých služeb nelze získat doklad o jejich úhradě, např. při telefonování z veřejného telefonního přístroje nebo z vlastního mobilního telefonu. Při zahraniční pracovní cestě nelze v některých státech, zejména mimoevropských, u některých služeb získat doklad o jejich ceně, např. při použití taxislužby. Zaměstnanec se v takových situacích ocitá ve stavu silné důkazní nouze. Není schopen prokázat své vynaložené výdaje. Nemůže dokladově doložit svůj nárok na jejich náhradu. Ztrácí tak právo na cestovní náhrady, jejichž poskytnutí závisí na prokázání výdajů [§ 156 odst. 1 písm. a), b), c) a e) zákoníku práce]. ………

Absence potřebných dokladů
K prokázání nároku na cestovní náhrady zaměstnanec sdělí tuto skutečnost zaměstnavateli bez zbytečného odkladu. Zákoník práce nepředpisuje formu tohoto sdělení. Je proto možné využít různé způsoby informování zaměstnavatele o nastalé situaci. Pro sdělení, že nemá potřebné doklady, zaměstnanec může použít nejen písemnou formu, ale může tak učinit i ústně, telefonicky, faxem, elektronickou poštou. Je v jeho zájmu, aby při svém rozhodování zvolil takovou formu sdělení, která je výhodná i pro zaměstnavatele. Zaměstnavatel se může dostat do situace, kdy nese důkazní břemeno doložit, proč zaměstnanci bez prokázání příslušnými doklady po skytl cestovní náhradu, jestliže její přiznání je prokázáním podmíněno.

Postup zaměstnavatele
Ustanovení § 185 zákoníku práce umožňuje poskytnutí cestovních náhrad i bez prokázání vynaložených výdajů. Uvedené ustanovení nestanoví zaměstnavateli povinnost takto postupovat. Zaměstnanci tímto ustanovením nevzniká žádný zákonný nárok. Nemůže svůj požadavek soudně uplatnit. Zaměstnavatel se může samostatně a svobodně rozhodnout, zda tuto možnost využije či nikoliv. Sám rozhodne, zda a v jaké výši poskytne ty cestovní náhrady, k jejichž poskytnutí je zapotřebí prokázání nároku příslušnými doklady. …….

(Ing. Karel Janda - PVS 4/2008)

 

 
 
ŘEKLI MOUDŘÍ O MOUDROSTI

 
* Po těch suchých letech a po jednom dni na cestách všichni doufají v dobré počasí.

* Doma smíš být chudý, avšak na cestách musíš být bohatý.

* Na daleké cestě není lehkých břemen.

* Kdo hodně procestoval, musel polknout mnoho hořkosti.

* Cesta, kterou je nutno se ubírat, leží utajená v ústech.
(Zrnka čínské moudrosti)

 

 
 
CO NOVÉHO V LEGISLATIVĚ

 
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR:

Částka 17, rozeslaná dne 26. února 2008
56. Úplné znění zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), jak vyplývá z pozdějších změn

Částka 18, rozeslaná dne 26. února 2008
57. Zákon, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů
58. Zákon, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
59. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 376/2003 Sb., o veterinárních kontrolách dovozu a tranzitu produktů ze třetích zemí, ve znění pozdějších předpisů
60. Vyhláška o plánech péče, označování a evidenci území chráněných podle zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, a o změně vyhlášky č. 395/1992 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, (vyhláška o plánech péče, označování a evidenci chráněných území)

Částka 19, rozeslaná dne 26. února 2008
61. Úplné znění zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, jak vyplývá z pozdějších změn

Částka 20, rozeslaná dne 28. února 2008
62. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 207/1995 Sb., kterou se stanoví stupně zdravotního postižení a způsob jejich posuzování pro účely dávek státní sociální podpory, ve znění vyhlášky č. 156/1997 Sb.
63. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 223/2005 Sb., o některých dokladech o vzdělání, ve znění vyhlášky č. 489/2006 Sb.
64. Vyhláška o formě uveřejňování informací souvisejících s výkonem veřejné správy prostřednictvím webových stránek pro osoby se zdravotním postižením (vyhláška o přístupnosti)

Částka 21, rozeslaná dne 29. února 2008
65. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 642/2004 Sb., kterou se provádí zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 417/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 642/2004 Sb., kterou se provádí zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech, ve znění vyhlášky č. 299/2006 Sb.

Částka 22, rozeslaná dne 29. února 2008
66. Zákon, kterým se mění zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů
67. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 462/2002 Sb., o institucionální podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o hodnocení výzkumných záměrů, ve znění nařízení vlády č. 28/2003 Sb.
68. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 515/2004 Sb., o hmotné podpoře na vytváření nových pracovních míst a hmotné podpoře rekvalifikace nebo školení zaměstnanců v rámci investičních pobídek, ve znění pozdějších předpisů
69. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva obrany č. 266/1999 Sb., o způsobu zabezpečování bezplatného stravování, výstrojních a přepravních náležitostí a o zabezpečování ubytování vojáků z povolání, ve znění vyhlášky č. 456/2002 Sb.
70. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 191/2005 Sb., o zdravotním postižení vylučujícím přijetí do domova péče o válečné veterány, úhradě nákladů za pobyt v domově péče o válečné veterány a případech, kdy se úhrada nákladů za pobyt v domově péče o válečné veterány nepožaduje
71. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu č. 332/2000 Sb., kterou se stanoví některé postupy při schvalování typu a ověřování stanovených měřidel označovaných značkou EHS, ve znění pozdějších předpisů
72. Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Drbákov - Albertovy skály a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
73. Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Habrůvecká bučina a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
74. Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Hádecká planinka a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
75. Vyhláška kterou se mění vyhláška Ministerstva životního prostředí č. 395/1992 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů

Částka 23, rozeslaná dne 29. února 2008
76. Zákon, kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění zákona č. 110/2007 Sb.
77. Nařízení vlády o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách, o vymezení zboží pořizovaného Českou republikou - Ministerstvem obrany, pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných zakázkách v eurech na českou měnu
78. Nařízení vlády, kterým se stanoví finanční limity pro účely koncesního zákona
79. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev, ve znění pozdějších předpisů

Částka 24, rozeslaná dne 5. března 2008
80. Nařízení vlády o Národním alokačním plánu pro obchodovací období roků 2008 - 2012
81. Sdělení Ministerstva životního prostředí o evropsky významných lokalitách, které byly zařazeny do evropského seznamu
82. Sdělení Ministerstva životního prostředí o evropsky významných lokalitách, které nebyly zařazeny do evropského seznamu

Částka 25, rozeslaná dne 11. března 2008
83. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 461/2002 Sb., o účelové podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o veřejné soutěži ve výzkumu a vývoji, a nařízení vlády č. 462/2002 Sb., o institucionální podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o hodnocení výzkumných záměrů, ve znění nařízení vlády č. 28/2003 Sb.
84. Vyhláška o správné lékárenské praxi, bližších podmínkách zacházení s léčivy v lékárnách, zdravotnických zařízeních a u dalších provozovatelů a zařízení vydávajících léčivé přípravky
85. Vyhláška o stanovení seznamu léčivých látek a pomocných látek, které lze použít pro přípravu léčivých přípravků
86. Vyhláška o stanovení zásad správné laboratorní praxe v oblasti léčiv
87. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 579/2006 Sb., kterou se stanoví způsob volby a volební řád pro volby do správních rad a dozorčích rad resortních, oborových, podnikových a dalších zdravotních pojišťoven

Částka 26, rozeslaná dne 12. března 2008
88. Nález Ústavního soudu ze dne 31. ledna 2008 ve věci návrhu na zru?ení některých částí zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, a na zru?ení některých ustanovení zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozděj?ích předpisů
89. Úplné znění zákona č. 593/1992 Sb., o rezervách pro zji?tění základu daně z příjmů, jak vyplývá z pozděj?ích změn

Částka 27, rozeslaná dne 12. března 2008
90. Nález Ústavního soudu ze dne 29. ledna 2008 ve věci návrhu na zru?ení § 400 odst. 1 a § 398 odst. 6 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozděj?ích předpisů
91. Sdělení Národního bezpečnostního úřadu o vyhlá?ení převodních tabulek stupňů utajení podle mezinárodních smluv, kterými je Česká republika vázána

(Zdroj: Sbírka zákonů ČR)

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 
Den stanovený zaměstnavatelem pro výplatu platů, resp. mezd
-   odvod pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti za zaměstnance za měsíc únor 2008
(§ 9 odst. 2 a § 10 zákona ČNR č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů).
-   odvod pojistného na veřejné zdravotní pojištění za zaměstnance za měsíc únor 2008
(§ 5 odst. 2 zákona ČNR č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění, mezd ve znění pozdějších předpisů).

Po 10.3. 2008
-   odvod pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti za zaměstnance za měsíc únor 2008 - pokud není pevně stanovený den výplaty platů, příp. mezd
(§ 9 odst. 2 a § 10 zákona ČNR č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů).
-   předložení měsíčního přehledu pro účely pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti za měsíc únor 2008
(§ 9 odst.3 a § 10 zákona ČNR č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů).
-   odvod pojistného na veřejné zdravotní pojištění za zaměstnance za měsíc únor 2008 - pokud není pevně stanovený den výplaty platů, příp. mezd
(§ 5 odst. 2 zákona ČNR č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů).
-   předložení měsíčního přehledu pro účely pojistného na veřejné zdravotní pojištění za měsíc únor 2008
(§ 25 odst.3 zákona ČNR č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů).

Čt. 20. 3. 2008
-   odvod sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti za měsíc únor 2008
(§ 38h odst. 9 zákona ČNR č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů).

Út. 25. 3. 2008
-   podání přiznání k dani z přidané hodnoty za měsíc únor 2008 a její zaplacení
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů).

Po. 31. 3. 2008
-   odvod daně podle zvláštní sazby daně sražené v únoru 2008
(§ 38d odst. 3 zákona ČNR č. 586/1992 Sb., o dani z příjmů, ve znění pozdějších předpisů).
-   podání přiznání k dani z příjmů právnických osob za zdaňovací období ukončené 31. prosince 2007 a její zaplacení
(§ 40 odst. 1 a odst. 3 zákona ČNR č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů).

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) formát A 4 měsíčník
č. 3/2008 (III / 2008)
  • Nemocenské pojištění od 1.1.2008 - aktuální téma
  • Odstupné po technické novele nového zákoníku práce - aktuální téma
  • Souhlas zaměstnavatele s podnikáním zaměstnance či dalším zaměstnáním
  • Neplatnost pracovněprávního vztahu mezi manžely
  • Úroky z prodlení v pracovněprávních vztazích
  • Živnostenské podnikání - řešení při porušení povinností
  • OSVČ a placení záloh na pojistné v roce 2008
  • Poměrná část minimálního vyměřovacího základu po 1.1.2008
  • Cestovní náhrady u jednatele společnosti s ručením omezeným

Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele
č. 7/2008 (VII / 2008)
  • Vzory Podání a Rozhodnutí ke stavebnímu zákonu
  • Co je v přiznání DPFO za rok 2007 naposled
  • Daň z příjmů právnických osob roku 2008 formou aplikovaných příkladů
  • Pracovní cesty podnikatelů a zaměstnavatelů z pohledu ZDP
  • Osobní automobil a daň z příjmů
  • Změna § 38a zákona o účetnictví o účtování v soustavě jednoduchého účetnictví
  • Účetní metody
  • Vnitropodnikové rozbory výsledků hospodaření
  • Faktoring a forfaiting

Daně účetnictví - vzory a případy - (DÚVaP) formát A 5 měsíčník,
ve kterém přinášíme metodický rozbor nejčastěji se vyskytujících problémů podnikatelské praxe z pohledu daní, účetnictví a pracovního práva. Jednotlivé specifické problémy jsou zpracovány prostřednictvím názorných příkladů.
č. 3/2008 (III / 2008)
  • Pohledávky a závazky, úvěry a půjčky
  • Spojování společností
  • Bezpečnost a ochrana zdraví při práci

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník
Odborný dvoubarevný časopis pro daňovou, účetní a mzdovou praxi. Články jsou doplněné citacemi zákonů v barevném poli.
č. 2-3/2008 (II, III / 2008)
  • Černý rok finančního leasingu po daňové reformě? - aktuálně
  • Paušální výdaje v daňovém přiznání za rok 2007
  • Sociální a zdravotní pojištění z hlediska daně z příjmů od r. 2008
  • Ubytování a doprava zaměstnanců v roce 2008
  • Doměření daně z příjmů v případě ztráty
  • DPH v pojišťovnictví
  • Ojetá vozidla - účtování
  • Ojetý automobil z EU
  • Vedení DE nebo účetnictví po novele zákona
  • Osobní překážky v práci z pohledu zdravotního pojištění
  • Jak se nedát obelhat

Poradce Veřejné Správy - (PVS) - dvoubarevný měsíčník ve formátu A 4. Přináší nové informace, rady, přehledy z daňové, legislativní, účetní, personální a mzdové oblasti. Je určený školám, úřadům, obcím, zdravotníkům a zdravotním zařízením, rozpočtovým, příspěvkovým a neziskovým organizacím. Obsahuje termíny daní, odvodů a pojištění.
č. 4/2008 (III / 2008)
  • Účetnictví občanských sdružení v roce 2008 - aktuální téma
  • Účetnictví nadací a nadačních fondů
  • Občanská sdružení a jejich hospodaření
  • Příspěvkové organizace - transformace na obchodní společnosti
  • Dětské tábory - podmínky
  • Lyžařský výcvik žáků a studentů
  • Zdravotní pojištění a vybrané pracovněprávní vztahy
  • Schengenský prostor, zdravotní pojištění a péče

1 000 řešení č. 2/2008
  • téma čísla: Daňová přiznání

PŘIPRAVUJEME

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM)
č. 4/2008
(IV / 2008)
  • Inspekce práce v roce 2008 - aktuální téma
  • Částečné pracovní úvazky
  • Uplatňování konta pracovní doby u zaměstnavatele v roce 2008
  • Právní úprava investičních pobídek pro podnikatele - nové nařízení vlády
  • Placení pojistného na zdravotní pojištění v roce 2008
  • OSVČ podává zdravotní pojišťovně Přehled za rok 2007
  • Rozhodné období a placení pojistného v roce 2008 - zdravotní pojištění
  • Kontrola ve zdravotním pojištění - podkladové materiály zaměstnavatele
  • Právo na odstupné a na pohyblivou složku mzdy
  • Souvislost s plněním pracovních úkolů
  • Určení čerpání a převádění a proplácení (nevyčerpané) dovolené

Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele
č. 8/2008 (VIII / 2008)
  • Zákon o správě daní a poplatků

Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP)
č. 4-5/2008 (IV, V / 2008)
  • Vnitropodnikové směrnice

Poradce Veřejné Správy - (PVS)
č. 5-6/2008
(IV, V / 2008)
  • Funkcionáři ve zdravotním pojištění po 1.1.2008 - aktuální téma
  • Pojistné z příjmů z funkčních požitků od roku 2008 - aktuální téma
  • Stížnost - opravný prostředek proti nesprávné srážce daně
  • Zařazování zaměstnanců veřejné správy do platových tříd
  • Pracovněprávní vztahy úředníků územních samosprávných celků
  • Vznik a základní povinnosti společenství vlastníků jednotek (SVJ)
  • Obecní úřad a způsobilost k právním úkonům
  • Školní stravování
  • Doručování písemností ve zdravotním pojištění
  • Účast zaměstnance na zdravotním pojištění ve vazbě na vznik a skončení pracovního poměru
  • Přihlašování a odhlašování zaměstnanců ve zdravotním pojištění od 1.1.2008
  • Práce přesčas ve veřejné správě

1 000 řešení č. 3/2008 (III / 2008)
  • téma čísla: Hrubá mzda, České účetní standardy

Sborníky - ZÁKONY 2008
Zákony I - daňové, účetní ...
  • Daně z příjmů
  • Daň z přidané hodnoty
  • Daň silniční
  • Spotřební daně
  • Daň z nemovitostí
  • Daň dědická, dani darovací a daň z převodu nemovitostí
  • Zákon o účetnictví
  • Živnostenský zákon
  • Zákon o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů
  • Zákon o oceňování majetku

Zákony II - obchodné, občanské ...
  • Obchodní zákoník
  • Občanský zákoník
  • Občanský soudní řád
  • Zákon o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád)
  • Trestní zákon
  • Zákon o trestním řízení soudním (trestní řád)
  • Správní řád
  • Soudní řád správní
  • Zákon o správních poplatcích
  • Zákon o přestupcích
  • Zákon o ochraně spotřebitele
  • Zákon o konkursu a vyrovnání
  • Zákon o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon)

Zákony III - sociální, zdravotní ...
  • Zákoník práce
  • Zákon o platu a odměně
  • Zákon o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele
  • Zákon o sociálním zabezpečení
  • Zákon o nemocenském pojištění zaměstnanců
  • Zákon o zaměstnanosti
  • Zákon o úrazovém pojištění zaměstnanců
  • Zákon o inspekci práce

Zákony IV - stavební, pozemkové ...
  • Stavební zákon
  • Katastrální zákon
  • Zákon o zeměměřických a katastrálních orgánech
  • Zákon o vlastnictví bytů
  • Zákon o nájmu a podnájmu nebytových prostor
  • Zákon o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření
  • Zákon o požární ochraně
  • Pozemkové úpravy
  • Zákon o veřejných zakázkách

Zákony V - státní správa, veřejná správa ...
  • ÚSTAVA ČESKÉ REPUBLIKY
  • Zákon o obcích
  • Zákon o krajích
  • Zákon o finanční kontrole
  • Zákon o ochraně osobních údajů
  • Zákon o informačních systémech veřejné správy
  • Školský zákon

Zákony VI - životné prostředí, odpady ...
  • Životné prostředí
  • Zákon o ovzduší
  • Vodný zákon
  • Zákon o lesích
  • Zákon o odpadech

 

 
 
OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁŘ PUBLIKACÍ

 
Stručný návod na vyplnění objednávky
  1. Z menu ve Vašem emailovém klientovi vyberte "Odpovědět odesilateli" (přesný název závisí na typu emailového klienta, který používáte), čímž vytvoříte novou zprávu obsahující tuto objednávku,
     
  2. Vyplňte objednávku - Vaše osobní údaje i počty kusů objednaného zboží vpište do odpovídajicích políček,
     
  3. Z menu ve Vašem emailovém klientovi vyberte "Odeslat zprávu" (přesný název závisí na typu emailového klienta, který používáte), čímž odešlete vyplněnou objednávku na naši adresu (ceny jsou uvedeny bez dph a distribučních nákladů).
     

  Identifikační údaje objednávatele  
  Jméno, Příjmění:      
  Firma:      
  IČ:      
  Adresa:      
  Telefon:      

  Předplatné měsíčníka Poradce 2008  
  Poradce 2008     13 čísel + zborníky Zákony 2008 I, II, III
  přílohy: P6 Aktual, Poradce Extra, e-mailové noviny - cena s 20 % předplatitelskou slevou
  998 Kč     ks  
  Předplatné  
  Předplatné Poradce 2008 + Daňové výdaje cena s 20% předplatitelskou slevou    1188 Kč     ks  
  Předplatné měsíčníku Práce, mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále 2008 cena s 20% předplatitelskou slevou     1392 Kč     ks  
  Předplatné měsíčníku Práce, mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále 2008 cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008    1192 Kč     ks  
  Předplatné 1000 řešení 2008 (dvouměsíčník)     600 Kč     ks  
  Předplatné 1000 řešení 2008 (dvouměsíčník) cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     500 Kč     ks  
  Předplatné PVS - Poradce Veřejné Správy (měsíčník) cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     1416 Kč     ks  
  Předplatné PVS - Poradce Veřejné Správy (měsíčník) cena s 20% předplatitelskou slevou     1716 Kč     ks  
  Předplatné Daně, účetnictví - vzory a případy 2008 (měsíčník) cena s předplatitelskou slevou     1140 Kč     ks  
  Předplatné Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále 2008 (měsíčník) cena s 15% předplatitelskou slevou     1785 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace I   - daňové, účetní, ...     250 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace I   - cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     200 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace II   - obchodní, občanské, ...     250 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace II   cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     200 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace III   - pracovní, sociální, ...     250 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace III   cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     200 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace IV   - stavební, pozemkové, ...     249 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace IV   cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     200 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace V   - státní správa, školy, ...     249 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace V   cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     200 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace VI   - životní prostředí, ...     249 Kč     ks  
  Předplatné Aktualizace VI   cena pro předplatitele měsíčníku Poradce 2008     200 Kč     ks  
  měsíčník PORADCE 2008 obsahuje komentáře k zákonům, výklady, vysvětlení, poradenství v oblasti mezd a personalistiky, daní a účetnictví, práva …  
  č. 1/2008   - Zákon o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele
- DPH ve zdravotnictví a lázeňské péči
- Krácení DPH
- Podnikatelská seskupení
- Příjmy z kapitálového majetku
- Inventarizační rozdíl v pokladně
- Doručování
- Kniha jízd
- Uzavírání smluv (problémy Obch.Z)
  96 Kč     ks  
  č. 2/2008   - Občanský zákoník
  96 Kč     ks  
  č. 3/2008   - Zákon o svobodném přístupu k informacím
- Transformace finančního leasingu - IAS 17
- Promlčení
- Inventarizace
- Mezinárodní standardy
- BOZP
- Daňová judikatura pro praxi
  96 Kč     ks  
  č. 4/2008   - Zákon o nemocenském pojištění
- Účetní závěrka podnikatelů
- Pojištění v podnikání
- Řešení podnikového stipendia
  96 Kč     ks  
  č. 5/2008   - Novela zákona o daních z příjmů
- Rozdělení odštěpením a novela ZDP
- Výkaz o finanční pozici v souladu s IAS 1
- DPH a Evropský soudní dvůr
  96 Kč     ks  
  č. 6/2008   - Stavební zákon
- Vnitřní účetní směrnice
- Zemědělské podnikání
  96 Kč     ks  
  č. 7/2008   - Vzory podání a rozhodnutí ke stavebnímu zákonu
- Daň z příjmů právnických osob roku 2008 formou aplikovaných příkladů
- Osobní automobil a daň z příjmů
- Faktoring a forfaiting
  96 Kč     ks  
  PORADCE EXTRA 2008 Příloha měsíčníku Poradce pro daňovou evidenci, účetnictví a veřejnou zprávu
  Poradce Extra září 2007 VS  - Zjednodušené účetnictví v roce 2007   20 Kč     ks  
  Poradce Extra říjen 2007 PÚ  - Smluvní a nesmluvní sankce   32 Kč     ks  
  Poradce Extra říjen 2007 DE  - Daně podle vládní reformy od roku 2008   32 Kč     ks  
  Poradce Extra prosinec 2007 VS  - Pokladna, ceniny a vše, co s tím souvisí   29 Kč     ks  
  Poradce Extra prosinec 2007 PU  - Opravné položky   32 Kč     ks  
  Poradce Extra leden 2008 DE  - OSVČ a daňové přiznání za rok 2008   32 Kč     ks  
  PORADCE VEŘEJNÉ SPRÁVY 2008 dvoubarevný měsíčník ve formátu A 4. Přináší nové informace, rady, přehledy z daňové, legislativní, účetní, personální a mzdové oblasti...  
  č. 1/2008   - Přechod z JÚ na účetnictví ve zjednodušeném rozsahu
- Rozpočtová pravidla a prostředky Národního fondu
- Účetnictví a daň z příjmů v občanském sdružení
- Dlouhodobý majetek příspěvkových organizací - odpisování
- Pronajímání obecních nemovitostí
- Finanční kontrola dotací poskytovaných územními samosprávnými celky (ÚSC) konečným uživatelům (příjemcům)
- Pracovněprávní problémy z praxe
- Odvolání z funkce vedoucího odboru
- Plavecký výcvik a koupání
- DPH ve zdravotnictví
- Osoby celodenně osobně a řádně pečující o děti ve zdravotním pojištění
- Zaměstnávání poživatelů důchodu ve zdravotním pojištění
- Cestovní náhrady při pracovních cestách u územních samosprávných celků
  165 Kč     ks  
  č. 2/2008   - Změny právního předpisu k vlastnictví bytů a nebytových prostor – aktuální téma
- Daňové pojetí dlouhodobého majetku u příspěvkových organizací
- Majetky obcí
- Zkušební doby v pracovním poměru
- Příplatky k platu ve veřejné správě
- Kontrola elektronické pošty
- Finanční hospodaření samospráv
- Časové rozlišování nákladů a výnosů u jednotlivých typů účetních jednotek
  165 Kč     ks  
  č. 3/2008   - Rozpočtová skladba - změny - aktuální téma
- Zdaňování neziskových organizací, vládní reforma od roku 2008
- Novela zákona o účetnictví - jednoduché účetnictví PO
- Změny v zákonu o účetnictví - FO, které se staly účetními jednotkami
- Stravování zaměstnanců obcí
- Potvrzení o zaměstnání po novelizaci od 1. ledna 2008
- Snižování počtu zaměstnanců
- Nároky z neplatného - rozvázání pracovního poměru podle nového zákoníku práce
- Pracovní řád
- Ukončení pracovního poměru se zaměstnancem ve vazbě nebo výkonu trestu odnětí svobody
- Úvěr na opravy a údržbu domu, v němž vzniklo SVJ a dotace z projektu PANEL
- Osobní údaje - zpracování a zabezpečení
  165 Kč     ks  
  č. 4/2008   - Účetnictví občanských sdružení
- Nadace a nadační fondy
- Příspěvkové organizace
- Výpověď pro nadbytečnost
- Lyžařský výcvik žáků a studentů
- Pracovní řád pro zaměstnance škol
- Schengenský prostor
- Cestovní náhrady
- Neprokázané výdaje
  165 Kč     ks  
  DANĚ A ÚČETNICTVÍ BEZ CHYB, POKUT A PENÁLE 2008 - odborný časopis pro daňovou, účetní a mzdovou praxi  
  č. 1/2008  - Autorské honoráře v daních - aktuálně
- Mandátní smlouva v DPH
- Účetní záznamy
- Postup při změně druhu účetního období
- Inventarizace majetku, závazků a rezerv
- Dědic pokračuje v podnikání zůstavitele z hlediska DP
- Hmotný majetek z hlediska zákona o dani z příjmů
  175 Kč     ks  
  č. 2-3/2008  - Černý rok finančního leasingu po daňové reformě?
- Škody a daň z příjmů
- Ubytování a doprava zaměstnanců v roce 2008
- Vliv dodací podmínky na odpočet daně
- DPH v pojišťovnictví
- Účetní postupy při konkursu na firmu
- Ojeté vozidla - účtování
- Osobní překážky z pohledu zdravotního pojištění
- Jak se nedat obelhat - praktická komunikace
  350 Kč     ks  
  DANĚ, ÚČETNICTVÍ - VZORY A PŘÍPADY 2008 - řeší specifické problémy z daňové a účetní oblasti s názornými příklady  
  č. 1/2008  - Novela zákona o dani z příjmů
- Vlastní kapitál
- Uplatňování občanského zákoníku v personální praxi
  120 Kč     ks  
  č. 2/2008  - Ukončení podnikání
- OSVČ a paušální výdaje
- Nemocenské pojištění
  120 Kč     ks  
  č. 3/2008  - Pohledávky a závazky, úvěry a půjčky
- Spojování společností
- Bezpečnost a ochrany zdraví při práci
  120 Kč     ks  
  PRÁCE A MZDY, ODVODY BEZ CHYB, POKUT A PENÁLE 2008 - odborný časopis určený odborníkům z oblasti mezd a personalistiky  
  č. 1/2008  - Zaměstnanecké benefity roku 2007 a 2008 – aktuální téma
- Srážky ze mzdy - aktuální téma
- Dočasná pracovní neschopnost – posuzování v roce 2008
- Úpadek a ochrana zaměstnanců – nový zákon od 1. ledna 2008
- „Dědění“ výplaty a peněžitých práv po zaměstnanci
- Neplatnost pracovního vztahu mezi manžely
- Zdravotní pojištění OSVČ po 1. lednu 2008
- Penále a odstranění tvrdosti ve zdravotním pojištění
- Zdravotní pojištění a minimální mzda od 1.1.2008
  145 Kč     ks  
  č. 2/2008  - Vyšší náhrady za poškozené zdraví - aktuální téma
- Změny v zákoně o zaměstnanosti
- Úroky v pracovněprávních vztazích
- Odstupné po technické novele ZP
- Zaměstnávání nejen brigádníků na dohody
- Zkušební doba
- Vyměřovací základ zaměstnance ve zdravotním pojištění po 1. 1. 2008
- Zdravotní pojištění - neplacené volno a neomluvená absence po 1. 1. 2008
- Občan a veřejné zdravotní pojištění v roce 2008
- Zdravotní pojištění - nová výše záloh OSVČ po podání Přehledu za rok 2007
  145 Kč     ks  
  č. 3/2008  - Nemocenské pojištění od 1.1.2008
- Odstupné po novele zákoníku práce
- Změna druhu a místa práce zaměstnavatelem
- Předcházení škodě u zaměstnanců
- Zvýšená ochrana mladistvých zaměstnanců
- Neplatnost pracovněprávního vztahu mezi manžely
- Úroky z prodlení v pracovněprávních vztazích podle nového zákoníku práce
- OSVČ a placení záloh na pojistné v roce 2008 - zdravotní pojištění
- Krácení dovolené zaměstnavatelem
  145 Kč     ks  
  1000 ŘEŠENÍ 2008 - (dvouměsíčník) je praktickou nástavbou měsíčníku Poradce. Pomocí příkladů řeší a vysvětluje daňové, účetní, mzdové a ostatní zákony v praxi.  
  č. 1/2008  - téma čísla: Odvody   100 Kč     ks  
  č. 2/2008  - téma čísla: Zdanění fyzických osob v daňovém přiznání za rok 2007   100 Kč     ks  
  ZÁKONY DO KAPSY - úplné znění zákonů ve formátu A6  
  Zákoník práce r. 2008
- Pracovní smlouva
- Pracovní řád
- Výpověď a odstupné
- Pracovní doba
- Práce přesčas
  70 Kč     ks  
  Zákon o dani z přidané hodnoty   r. 2008   - Poplatníci daně
- Základ daně
- Sazby daně
- Osvobození od daně
- Daňová ztráta
- Ostatní příjmy
  65 Kč     ks  
  Zákon o daních z příjmů r. 2008   - Poplatníci daně
- Základ daně
- Sazby daně
- Daňová ztráta
- Paušální daň
- Ostatní příjmy
  70 Kč     ks  
  Obchodní zákoník - Obchodní rejstřík
- Komanditní společnost
- Společnost s r.o.
- Družstvo
- obchodní smlouvy
- mezinárodní obchod
  85 Kč     ks  
  ZÁKONY 2008  
  Zákony I
- Správa daní a poplatků
- Daně z příjmů, daň z přidané hodnoty, silniční daň, spotřební daně
- Daň z nemovitostí, daň dědická, daň darovací a daň z převodu nemovitostí
- Účetnictví
- Živnostenský zákon
  129 Kč     ks  
  Zákony II   - Obchodní zákoník
- Občanský zákoník
- Občanský soudní řád - Exekuční řád
- Trestní právo
- Správní právo
- Ochrana spotřebitele
- Právní pomoc a podnikání
  129 Kč     ks  
  Zákony III   - Zákoník práce
- Mzdové a platové předpisy
- Sociální zabezpečení, důchodové a nemocenské pojištění
- Předpisy k zaměstnanosti
- Zdravotní pojištění
- Bezpečnost a ochrana zdraví
  129 Kč     ks  
   Zákony IV - Stavební zákon
- Katastr nemovitostí
- Bydlení - Požární bezpečnost
- Pozemkové úpravy
- Technické požadavky
  129 Kč     ks  
   Zákony V - Ústavní zákony státu
- Územní celky a členění státu
- Organizace veřejné správy
- Finanční kontrola ve veřejné správě a samosprávě
- Veřejná správa ve vztahu k občanům
- Školy a školská zařízení
- Ústavní soudnictví a veřejná ochrana práv
  129 Kč     ks  
   Zákony VI - Životní prostředí
- Ochrana ovzduší
- Ochrana vod
- Ochrana půdy a rostlin
- Odpady a obaly
- Energie
  129 Kč     ks  
  ZÁBAVNÉ ČTENÍ
  Zrnka strachu i odvahy
 

"Odvaha je někdy jediným způsobem, jak se uživit.
Mír se nedá udržet silou. Ten se dá dosáhnout jen vzájemným pochopením."

95 Kč   ks  
  Murphyho zrnka I  

- práce je to, co nikdo nechce dělat

95 Kč   ks  
  Murphyho zrnka II  

- práce je to, co nikdo nechce dělat

95 Kč   ks  
  Murphyho minizrnka  

- jednou, nedejbože, přijde den, kdy již nebude na co nadávat

25 Kč   ks  
  Murphyho stavební minizrnka  

- ten, kdo si nechá od každého radit, nikdy nepostaví dům

25 Kč   ks  
  Murphy - ekonom - minizrnka  

- na získání peněz stačí trochu štěstí, na jejich udržení je třeba hodně rozumu

25 Kč   ks  
  Murphyho Knižní minizrnka  

- psaním knih se dá zbohatnout jenom výjimečně ...

25 Kč   ks  
  Murphyho Vánoční minizrnka  

- novoroční předsevzetí jsou stejně špatná jako všechna ostatní

25 Kč   ks  
  Murphyho zákony ´01  

- boj s pomluvou se nedá vyhrát, nanejvýš přežít - manželství není slovo, je to rozsudek

48 Kč   ks  
  Murphyho zákony ´02  

- boj s pomluvou se nedá vyhrát, nanejvýš přežít - manželství není slovo, je to rozsudek

48 Kč   ks  
  Murphyho zákony ´03  

- boj s pomluvou se nedá vyhrát, nanejvýš přežít - manželství není slovo, je to rozsudek

48 Kč   ks  
  Myšlenky bez cla  

- existují tři způsoby jak žít: žebrat, krást, anebo něco dělat

95 Kč   ks  
  Zrnka hlouposti  

- člověka nikdy nerozčiluje vlastní hloupost, to hloupost jiných ho přívádí k zuřivosti

95 Kč   ks  
  Zrnka hříchu  

- již je to jednou tak, běžného smrtelníka přitahuje hřích stejně jako petrolejka nočního motýla

95 Kč   ks  
  Zrnka lásky  

- láska je někdo, s kým bychom chtěli zestárnout

95 Kč   ks  
  Zrnka moudrosti  

- být chudým není žádná ostuda, ale zato jediná pozitivní věc, která se dá o tom povědet

95 Kč   ks  
  Zrnka odvahy  

- ani odvážnému se vždy nepodaří dokázat, že 1+1=11

95 Kč   ks  
  Zrnka štěstí  

- hodně štěstí je hotové neštěstí

95 Kč   ks  
  Zrnka ženskosti  

- jestli si myslíte, že vám už nic nechybí, zeptejte se manželky, určitě nemá co na sebe

95 Kč   ks  
  Zrnka mládí  
95 Kč   ks  
  Murphyho věčné zákony  
95 Kč   ks  
  Murphyho zákoník  

"Zákony, uvedené v tomto zákoníku, jsou zákony s velkým Z."

95 Kč   ks  
  Čas pro človíčka  

- povídky ze života o životě ...

78 Kč   ks  
  Murphy v bajkách  

"Odmalička ze všech stran do nás hučí, že je třeba mluvit pravdu a nic jiného než pravdu. Stejně tak odmalička člověk na vlastní kůži poznává, že mluvení pravdy patří, stejně jako přejezd křižovatky na červenou, mezi adrenalinové sporty. Když má člověk štěstí, vyslouží si za to jen zahrožení prstem, ale když štěstí nemá, tak ho to může stát třeba i život…" (Z předmluvy ke knize)

95 Kč   ks  
  Murphyho železné zákony  
42 Kč   ks  
  Minizrnka pohody  
25 Kč   ks  
  Murphyho občanský zákoník  
95 Kč   ks  
  MONOTÉMATIKA
  Daňové výdaje A - Z 2008  

- formát A5, 256 strán

155 Kč   ks  
  Ústava ČR  

- základní zákon státu v kapesním vydání.

28 Kč   ks  
  Vzory smluv, žalob a   podání           + CD sdarma 

- Smlouvy společenské, zakladatelské a sdružovací
- Závazkové smlouvy podle obchodního a občanského práva
- Smlouva o nájmu a podnájmu
- Licenční smlouvy
- Žaloby a jiná podání
- Pracovněprávní smlouvy
- Vzory podání stavebnímu řádu
- Žádosti a podání podle živnostenského zákona, …

620 Kč   ks  
  Vzory smluv, žalob a   podání           + CD sdarma 

- Smlouvy společenské, zakladatelské a sdružovací - cena pre předplatitele měsíčníku Poradce
- Závazkové smlouvy podle obchodního a občanského práva
- Smlouva o nájmu a podnájmu
- Licenční smlouvy
- Žaloby a jiná podání
- Pracovněprávní smlouvy
- Vzory podání stavebnímu řádu
- Žádosti a podání podle živnostenského zákona, …

420 Kč   ks  
  PORADCE DĚTEM  
  Sto zvířátek v hádankách   Knížka hádanek z oblasti živočišné říše je určená dětem od 5 do 9 let. V obrázkové galerii se děti seznámí se 100 barevně ilustrovanými zvířatky.   80 Kč     ks  
  1. Dobrodružství žáčka   Chytráčka   Pracovní sešity dětem mladšího školního věku dávají prostor pro uplatnění výtvarného projevu, fantazie, a zároveň nutí děti vyhledávat informace v naučných knihách, informačních médiích a pracovat s nimi. V úlohách, křížovkách, vícesměrovkách jsou nenásilnou formou skloubeny poznatky z matematiky, slohu, českého jazyka, prvouky. Hravou formou si děti toto učivo prohlubují a utvrzují.   36 Kč     ks  
  2. Dobrodružství žáčka   Chytráčka   Problémové úlohy jsou zpracovány zajímavou hravou formou s prostorem pro uplatnění dětské fantazie a tvořivosti. Úlohy jsou rozdělené do dvou témat „Chytráček u dědečka a babičky na vesnici“ a „Chytráček v zábavním parku“, ve kterých se prolíná matematika, český jazyk a sloh s prvoukou. Pracovní sešit dětem nabízí různé šifrovačky, doplňovačky, tajenky, vícesměrovky, bludiště, úlohy pro rozvoj logického myšlení. Dává jim též velký prostor pro uplatňování výtvarného cítění a fantazie.   34 Kč     ks  
  S pastelkou v království   matematiky   Knižka dává prostor dítěti formou hry a řešením věku přiměřených problémových situací seznámit se se základními matematickými pojmy a vztahy, geometrickými tvary, zakladními a řadovými číslovkami.   140 Kč     ks  
  S pastelkou v království   matematiky I.   Pracovní sešity hravou formou zavedou děti do království čísel a matematických pojmů. Král čísel je seznámi se základními a řadovými číslovkami, geometrickými tvary, protiklady, určovaním množství a pořadí předmětů. Sešity je možné využívat v prvních ročnících ZŠ a školních klubech.   47 Kč     ks  
  S pastelkou v království   matematiky II.   Pracovní sešity hravou formou zavedou děti do království čísel a matematických pojmů. Král čísel je seznámi se základními a řadovými číslovkami, geometrickými tvary, protiklady, určovaním množství a pořadí předmětů. Sešity je možné využívat v prvních ročnících ZŠ a školních klubech.   47 Kč     ks  
  Pastelkami čaruju   Pracovní sešit postupně pomáhá dětem objevovat krásu psaných tvarů od kreslení čar a kruhů ke kličkám.. U dětí se tak rozvíjejí přirozeným způsobem grafomotorické dovednosti.   32 Kč     ks  
  Kreslím a maluju   V pracovním sešitě si děti tvary z prvního sešitu zopakují v náročnější formě. Dále si rozvíjejí grafomotorické dovednosti a vytvářejí kladný postoj k psani.   40 Kč     ks  
  Mluvící písmenka a slabiky   V knížce se děti setkávají s personifikovanými písmenky abecedy, malými bytostmi, které si s dětmi povídají. Protože " písmenkové kamarády " ochotně přijímají i velmi malé děti, vytvářejí tak kladný vztah dítěte ke znakům, čtení a vzdělávání. Děti se přesvědčí o tom, že s písmenky se dá i zajímavě hrát. V říkankách se setkají nejen s písmeny, ale i s jednoduchými slabikami.   80 Kč     ks  
  Pexeso - Království matematiky   Poznávání arabských a římských číslic, základní geometrické tvary.   16 Kč     ks  
  Pexeso - Abeceda   Písmenká se slovenskými, českými i anglickými výrazy.   19 Kč     ks  
  Kouzlení s hádankami   Hádanky a říkanky o věcích kolem nás pro 5 - 9-ti leté děti.   82 Kč   ks  
  Veselá matematika pro malého   školáčka   Pracovní sešit - rozvíjení grafomotorických dovedností pro 5-7 leté děti
(A4,24 stran, celobarevný)
  38 Kč   ks  
  Malý rytíř   Pracovní sešit, kteří je určen pro pedagogy, rodiče a prarodiče. Malý rytíř Vás a zejména Vaše děti zve na výlet do „rytířských dob“. Navštívíte hrady, zámky a jeskyně, setkáte se s rytíři, panoši, princeznami, ale i s králi a různými zvířátky. To vše díky sedmi zveršovaným a upraveným pověstem, které autorka vybrala z mnohých českých, slovenských a francouzských pověstí. Je to monotematická publikace (40 stran).
  48 Kč     ks  

(ceny jsou uvedeny bez DPH a distribučních nákladů)

Při objednávce nad 10 ks poskytujeme slevu 20%

 

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny na základě Vaší žádosti o zasílání.
  • V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), anebo si přejete ukončit jejich zasílání na vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu noviny@i-poradce.cz
  • následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
  •  

 
 
KONTAKTY

Adresa:

Telefon

Fax

e-mail

internetová stránka

Poradce s.r.o.

(558) 731 125

.........................

poradce@i-poradce.cz

www.i-poradce.cz

Štefánikova 2

(558) 731 126




Český Těšín

(5581) 731 127





Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům!
Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte!

 

 
  Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz. Následně budete vyžádaný(á) z databáze příjemců e-mailových novin.

 

 
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2008
Untitled Page