P O R A D C E |
e-m@ilové noviny |
č. 4/2008 |
16. 04. 2008 |
Služby, které najdete jen u nás:
|
Vážení čtenáři! Aby mohla zdravotní pojišťovna kontrolou prověřit, zda zaměstnavatel řádně plní svoje zákonné povinnosti ve zdravotním pojištění, musí mít k dispozici dostatečně průkazné podkladové materiály. Pokud vás zajímají informace týkající se problematiky zdravotního pojištění, pročtěte si v rubrice téma novin, jaké informace vám můžeme poskytnout v časopise Práce a odvody, mzdy bez chyb, pokut a penále č. 4/2008. Jedněmi z rozšířených typů nevýdělečných právnických osob jsou nadace a nadační fondy. Jejich právní postavení včetně zásad pro jejich hospodaření je upraveno v zákonu č. 227/1997 Sb., o nadacích a nadačních fondech. Nadace i nadační fond jsou právnickými osobami. Podrobněji k problematice týkající se účetnictví nadací a nadačních fondů je pojednáno v časopise našeho vydavatelství Poradce Veřejné Správy č. 4/2008. Za celý kolektiv redakce se loučí Tereza Valeriánová
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz V tomto čísle najdete:
|
||
KONTROLA VE ZDRAVOTNÍM POJIŠTĚNÍ - PODKLADOVÉ MATERIÁLY ZAMĚSTNAVATELE Nepřihlášení zaměstnanci V rámci výkonu kontrolní činnosti u zaměstnavatelů zjišťuji, že občas dochází k situacím, kdy zaměstnavatel nepřihlásí svého zaměstnance u zdravotní pojišťovny. V takových případech se buď jedná o nedopatření, nebo o úmysl, jehož cílem může být snaha vyhnout se plnění základní zákonné povinnosti. Nejčastějšími důvody pro neúmyslné nepřihlášení zaměstnance je prosté opomenutí zaměstnavatele nebo dále skutečnost, kdy zaměstnanec neoznámí zaměstnavateli změnu zdravotní pojišťovny v průběhu zaměstnání. Tyto skutečnosti lze v rámci kontroly snadno zjistit a neprodleně sjednat nápravu, neboť většina zaměstnavatelů má v úmyslu řádně si plnit svoje povinnosti. Z hlediska eventuálního sankčního postihu za takový prohřešek je důležité, zda zaměstnavatel za nepřihlášeného zaměstnance odvádí pojistné. Vždy záleží na konkrétním posouzení zdravotní pojišťovny s ohledem na ostatní okolnosti, jako je například platební morálka plátce, úroveň komunikace se zdravotní pojišťovnou, četnost prohřešků apod. …… Pro zdravotní pojišťovnu je podstatné, zda zaměstnavatel odvádí za své zaměstnance pojistné včas a ve správné výši. Za tímto účelem se kontrolní orgány zaměřují hlavně na výši hrubého příjmu každého zaměstnance s tím, že pojistné činí 13,5 % z vyměřovacího základu, kdy se tato částka zaokrouhluje na celou korunu směrem nahoru. Takto vypočtené pojistné musí být zdravotní pojišťovně poukázáno nejpozději v den výplaty za uplynulý kalendářní měsíc. Z této skutečnosti mj. vyplývá, že pro zdravotní pojišťovnu není rozhodující detailně přesný podíl zaměstnavatele a zaměstnance na této platbě (jakkoli je zákonem stanoven), nýbrž zásadní význam má pouze celková částka pojistného. …… (Ing. Antonín Daněk - PaM 4/2008)
OSVČ PODÁVÁ PŘEHLED ZA ROK 2007 ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNĚ Systém veřejného zdravotního pojištění prošel od roku 1993 určitým vývojem, nicméně s "železnou" pravidelností se na OSVČ vztahuje mj. každoroční povinnost podat finančnímu úřadu daňové přiznání a zdravotní pojišťovně Přehled o příjmech a výdajích ze samostatné výdělečné činnosti a úhrnu záloh na pojistné (Přehled). Zákon č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, určitým způsobem ovlivnil i podávání Přehledů OSVČ, proto chci tímto příspěvkem upozornit na podmínky platné pro OSVČ po 1. 1. 2008. Za OSVČ se ve zdravotním pojištění nepovažují pouze osoby podnikající na základě živnostenského oprávnění (živnostenský list, koncesní listina), ale okruh těchto osob je daleko širší. Jejich taxativní výčet je uveden v ustanovení § 5 písm. b) zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Podle tohoto ustanovení patří ve zdravotním pojištění mezi OSVČ například osoby podnikající v zemědělství či provozující podnikání podle zvláštních předpisů (například zákona č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti, zákona č. 524/1992 Sb., o auditorech a Komoře auditorů České republiky, a další). Na všechny tyto osoby se ve zdravotním pojištění vztahují obecně platné podmínky pro činnost OSVČ, tedy zejména plnění oznamovací povinnosti, placení záloh na pojistné (a případného doplatku pojistného), podávání zmiňovaného Přehledu apod. Pokud OSVČ změní zdravotní pojišťovnu v průběhu rozhodného období (kalendářního roku) , je povinna předložit Přehled všem zdravotním pojišťovnám, u kterých byla v daném roce pojištěna. Druh přehledu V zákonem stanovené lhůtě (tedy do jednoho měsíce ode dne, ve kterém měla podat daňové přiznání) je OSVČ povinna předložit zdravotní pojišťovně Přehled.Změní-li se následně skutečnosti uvedené v tomto Přehledu (například plátce podal opravné nebo dodatečné daňové přiznání), je OSVČ povinna do 8 dnů ode dne, kdy se o změně dozvěděla, podat opravný Přehled a do 30 dnů doplatit případné dlužné pojistné. Pokud však OSVČ pouze opravuje chybu v již podaném Přehledu, nejedná se za této situace o opravný Přehled, ale o opravu podaného Přehledu. V případě změny zdravotní pojišťovny (viz výše) se podává opravný Přehled všem zdravotním pojišťovnám, u kterých byla OSVČ v průběhu rozhodného období kalendářního roku pojištěna. Výjimky při podávání přehledu Pokud OSVČ zpracovává daňové přiznání daňový poradce, je OSVČ povinna tuto skutečnost doložit zdravotní pojišťovně do 30. dubna kalendářního roku, ve kterém má povinnost podat daňové přiznání za předchozí kalendářní rok (například předložením kopie plné moci, kterou OSVČ zmocňuje daňového poradce ke zpracování daňového přiznání a jeho podání na finanční úřad). U spolupracující osoby se za příjem po odpočtu výdajů považuje její podíl na společných příjmech. V této souvislosti je zapotřebí mít na zřeteli, že tyto spolupracující osoby (na které tedy OSVČ převádí v souladu se zákonem část svých příjmů a výdajů), mají vůči zdravotní pojišťovně tytéž povinnosti jako OSVČ. …… Platby"nových" záloh Od měsíce, ve kterém OSVČ podala Přehled, se na ni vztahuje povinnost platit zálohy na pojistné v nové výši dle Přehledu na základě výsledků samostatné výdělečné činnosti za rozhodné období předcházejícího kalendářního roku, případně za jeho část. Nově stanovená maximální výše zálohy (splatná od měsíce, ve kterém byl podán Přehled) činí 11 643 Kč. Platí-li OSVČ zálohy například formou trvalého příkazu v peněžním ústavu, musí:
- uhradit případný doplatek pojistného. OSVČ může požádat o snížení zálohy na pojistné v případě, že její průměrný měsíční příjem po odpočtu výdajů připadající na jeden měsíc roku, ve kterém se žádost podává, je alespoň o jednu třetinu nižší, než takový příjem připadající v průměru na jeden kalendářním měsíc v předcházejícím roce. …… (Ing. Antonín Daněk - PaM 4/2008)
ROZHODNÉ OBDOBÍ A PLACENÍ POJISTNÉHO NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ V ROCE 2008 Jednotlivé skupiny plátců pojistného ve zdravotním pojištění (zaměstnavatelé, osoby samostatně výdělečně činné, osoby bez zdanitelných příjmů) mají zákonem č. 592/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů, stanoveny podmínky, za kterých platí pojistné ve prospěch té zdravotní pojišťovny, u které jsou buď individuální plátci nebo zaměstnanci pojištěni. Každá z těchto skupin plátců pojistného zaujímá v systému veřejného zdravotního pojištění specifické postavení, vyžadující podrobnější analýzu. V následujícím příspěvku se soustředím především na podmínky a odlišnosti u dvou základních skupin, tedy u zaměstnavatelů a osob samostatně výdělečně činných, samostatnou kapitolu pak představuje skupina tzv. osob bez zdanitelných příjmů. …… (Ing. Antonín Daněk - PaM 4/2008)
Víc se o problematice dočtete v měsíčníku PaM č. 4/2008, který si můžete objednat mailem. [S uvedenými tématy souvisí úplné znění zákona o zdravotním pojištění ve Sborníku ZÁKONY III/2008]
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ROZHODNÉ OBDOBÍ A PLACENÍ POJISTNÉHO NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ V ROCE 2008 Dne 8. ledna nastoupil do zaměstnání zaměstnanec na zkrácený úvazek (žádný další příjem nemá) a za odpracované dny mu byl zúčtován hrubý příjem ve výši 3 800 Kč. Na tohoto zaměstnance se vztahuje ustanovení o povinnosti odvodu pojistného alespoň z minimálního vyměřovacího základu. V tomto případě musí být pojistné na zdravotní pojištění odvedeno nikoliv z aktuální celkové výše minimální mzdy, nýbrž z poměrné části minimálního vyměřovacího základu v návaznosti na počet kalendářních dnů trvání zaměstnání v měsíci lednu, tedy nejméně z vyměřovacího základu, vypočteného podle vzorce: PČ min VZ = (24 : 31) × 8 000 = 6 193,55 Kč Kde PČ min VZ - poměrná část minimálního vyměřovacího základu 24 - počet kalendářních dnů trvání zaměstnání v měsíci lednu 31 - počet kalendářních dnů v daném měsíci 8 000 - výše minimální mzdy v roce 2008 To tedy znamená, že při sazbě 13,5 % z částky 6 193,55 Kč musí zaměstnavatel zaplatit za zaměstnance pojistné zdravotní pojišťovně, u které je zaměstnanec pojištěn, v částce 837 Kč (6 193,55 x 0,135). S ohledem na příjem (3 800 Kč) činí výše odvodu pojistného z této hrubé mzdy částku 513 Kč. Jedna třetina (171 Kč) bude sražena zaměstnanci z příjmu, zbývající dvě třetiny (342 Kč) pak zaplatí zaměstnavatel ze svých prostředků. Za této situace však ještě není zabezpečen odvod pojistného ze zákonného minima, tedy přesněji z poměrné části minimálního vyměřovacího základu (viz výše). Aby zaměstnavatel dostál liteře zákona, musí provést doplatek pojistného ve výši 13,5 % z rozdílové částky 2 393,55 Kč, tj. 324 Kč. Tento doplatek, tedy 324 Kč, platí podle zákona zaměstnanec, na zaměstnavatele by povinnost jeho úhrady přešla pouze za situace, kdy by byl vyměřovací základ nižší z důvodů překážek na straně zaměstnavatele ve smyslu ustanovení § 207 - 209 zákoníku práce. Z celkové částky pojistného 837 Kč zaplatí zaměstnanec 495 Kč (171 + 324) a zaměstnavatel 342Kč. (Ing. Antonín Daněk - PaM 4/2008)
ROZHODNÉ OBDOBÍ A PLACENÍ POJISTNÉHO NA ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ V ROCE 2008OSVČ začala podnikat dne 23. ledna 2008, měsíčně platila zálohy 1 456 Kč. Za rok 2008 činily její příjmy 527 849 Kč a výdaje 196 311 Kč. Pojistné za dvanáct měsíců samostatné výdělečné činnosti v roce 2008 vypočteme následovně: P = 0,135 × 0,5 × (527 849 - 196 311) = 22 379 Kč Na pravidelně placených zálohách uhradila OSVČ za rok 2008 celkem 17 472 Kč (1 456 x 12). V zákonné lhůtě po podání daňového přiznání za rok 2008 zaplatí zdravotní pojišťovně doplatek 4 907 Kč (22 379 - 17 472). (Ing. Antonín Daněk - PaM 4/2008) ODVOD POJISTNÉHO DVOU ZAMĚSTNAVATELŮ Zaměstnanec, na kterého se vztahuje povinnost placení pojistného alespoň z minimálního vyměřovacího základu, je současně zaměstnán u dvou zaměstnavatelů. V měsíci lednu 2008 měl u zaměstnavatele A hrubý příjem 4 000 Kč a současně byly zaměstnanci poskytnuty tři dny neplaceného volna. U zaměstnavatele B dosáhl v témže měsíci hrubého příjmu 2 000 Kč a zároveň mu bylo poskytnuto neplacené volno v rozsahu poloviny kalendářního dne. Na úhradě pojistného z titulu neplaceného volna se v souladu se zákonem podílejí jak zaměstnanec, tak zaměstnavatel. Pro účel dopočtu pojistného do minimálního vyměřovacího základu byl zaměstnancem pověřen zaměstnavatel A. Jakým způsobem mají postupovat oba zaměstnavatelé, aby byl odvod pojistného zabezpečen v souladu se zákonem? Tato situace má několik aspektů, které je zapotřebí brát při výpočtu výše pojistného v úvahu. 1. Při řešení takového případu je nutností průběžná spolupráce obou zaměstnavatelů, kdy zaměstnavatel B musí v souvislosti se zúčtováním mezd poskytnout zaměstnavateli A údaje o vyměřovacím základu za příslušný kalendářní měsíc. 2. Zaměstnavatel A musí zajistit, aby byl výpočet pojistného a jeho následný odvod proveden v souladu se zákonem. 3. Pro účely kontroly ze strany zdravotní pojišťovny vystaví zaměstnavatel A zaměstnavateli B potvrzení o skutečnosti, že provádí odvod pojistného za zaměstnance nejméně z vyměřovacího základu. 4. Zaměstnavatel B bude na základě tohoto potvrzení odvádět pojistné ze skutečné výše příjmu. Z hlediska výpočtu výše pojistného je postup zaměstnavatelů následující: U zaměstnavatele A se odvádí pojistné: a) ze skutečně zúčtovaného hrubého příjmu b) z neplaceného volna c) z důvodu dopočtu do minimálního vyměřovacího základu ad a) Hrubý příjem 4 000 Kč. Celková výše pojistného (13,5 % z částky 4 000 Kč) činí 540 Kč. Jedna třetina pojistného z částky 540 Kč se srazí z platu zaměstnanci, dvě třetiny z této částky pak představují platbu pojistného zaměstnavatelem. Platba zaměstnance: 180 Kč Platba zaměstnavatele: 360 Kč ad b) Pojistné za tři dny neplaceného volna se v návaznosti na poměrnou část minimální mzdy vypočte následovně: Vyměřovací základ = [(3 : 31) × 8 000] = 774,19 Pojistné = 774,19 x 0,135 = 105 Kč Platba zaměstnance: 35 Kč Platba zaměstnavatele: 70 Kč Mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem může být uzavřena písemná smlouva, na základě které by veškeré pojistné, placené zaměstnavatelem z neplaceného volna (případně jeho část), uhradil zaměstnanec. ad c) Aby zaměstnavatel zabezpečil odvod pojistného v souladu se zákonem, musí ještě provést dopočet pojistného z vyměřovacího základu, který je rozdílem mezi minimální mzdou a úhrnem všech vyměřovacích základů, takto: "Rozdílový" vyměřovací základ = [8 000 - (4 000 + 774,19 + 2 000] = 1 225,81 Kč Pojistné z "rozdílového" VZ = 1 225,81 x 0,135 = 165 Kč (tuto částku není zapotřebí zaokrouhlovat, neboť při zaokrouhlení by činil celkový odvod pojistného 1 081 Kč). Platba zaměstnance: 165 Kč Platba zaměstnavatele: 0 Kč Tento doplatek pojistného hradí v plné výši zaměstnanec, na zaměstnavatele přechází povinnost jeho úhrady pouze v případech, kdy je nízký příjem zapříčiněn překážkami na straně zaměstnavatele ve smyslu § 207 - 209 zákoníku práce. Shrnutí platby pojistného zaměstnavatelem A: Celková platba pojistného: 810 Kč (540 + 105 + 165) Platba zaměstnance: 380 Kč (180 + 35 + 165) Platba zaměstnavatele: 430 Kč (360 + 70) Protože je prostřednictvím zaměstnavatele A zajištěn v měsíci lednu 2008 odvod pojistného v minimální povinné výši, odvede zaměstnavatel B pouze pojistné ze zúčtované hrubé mzdy 2 000 Kč Celková platba pojistného: 270 Kč Platba zaměstnance: 90 Kč Platba zaměstnavatele: 180 Kč Z části dnů vykázaného neplaceného volna se pojistné neodvádí, tyto části dnů se pro daný účel ani nesčítají. Pokud by byly zúčtovány výše uvedené příjmy například osobě, za kterou platí pojistné stát: 1. odvádělo by se pojistné ze skutečné výše příjmů bez dopočtu do minimálního vyměřovacího základu 2. z neplaceného volna by se pojistné neodvádělo 3. pojistné z neplaceného volna by se neplatilo ani v případě, kdy by registrace zaměstnance ve "státní" kategorii trvala pouze po část kalendářního měsíce 4. pojistné by se však odvádělo, pokud by se jednalo o neomluvenou absenci (Ing. Antonín Daněk - PaM 3/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Základní rozdíly stanovené v zákonu o nadacích
Povinnost ke zpracování výroční zprávy pro nadace a nadační fondy vyplývá z § 25 zákona o nadacích, ve kterém je stanovena i struktura této výroční zprávy: "Výroční zpráva obsahuje přehled o veškeré činnosti nadace nebo nadačního fondu za hodnocené období a zhodnocení této činnosti, a to zejména
b) u jednotlivých nadačních darů poskytnutých nadaci nebo nadačnímu fondu v hodnotě nad 10 000 Kč přehled o osobách, které je poskytly; pokud dárce požaduje zachování anonymity, musí být jeho anonymita zachována, c) přehled o použití majetku nadace nebo nadačního fondu, d) přehled o osobách, jimž byly poskytnuty nadační příspěvky k účelu, pro který byly nadace nebo nadační fond zřízeny, v hodnotě vyšší než 10 000 Kč, a zhodnocení, zda a jakým způsobem byly nadační příspěvky použity; pokud byl nadační příspěvek poskytnut fyzické osobě ke zdravotním nebo jiným humanitárním účelům a tato fyzická osoba požaduje zachování anonymity, musí být její anonymita zachována,….. Základní rozdíly v účetnictví nevýdělečných organizací oproti účetním jednotkám účtujícím podle vyhlášek č. 500/2002 Sb. (podnikatelé) a č. 505/2002 Sb. (organizační složky státu, územní samosprávné celky a příspěvkové organizace). Účetní závěrka Skutečnosti týkající se účetní závěrky jsou upraveny v § 18 a § 19 zákona o účetnictví a v § 3 až 6 a § 30 vyhlášky. Základní rozdíly oproti jiným typům účetních jednotek jsou:
b) Ve výkazu zisku a ztráty se vykazují náklady a výnosy samostatně za hlavní a hospodářskou činnost a údaje o nákladech a výnosech za minulé účetní období se neuvádějí, c) Ve výkazu zisku a ztráty jsou součástí nákladů v části A. na řádku 33. pouze dodatečné odvody daně z příjmů. Daň z příjmů za běžné období se uvádí samostatně za částí C. na řádku 34. d) V § 30 je uvedena podrobně struktura přílohy k účetní závěrce.…………….. Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek Skutečnosti týkající se dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku jsou upraveny především v § 24, § 25, § 28, § 29 a § 30 zákona o účetnictví, § 7, § 8, § 10, § 32 a § 38 vyhlášky a ĆÚS 409. Základní rozdíly oproti jiným typům účetních jednotek jsou tyto:
b) Do pořizovací hodnoty dlouhodobého majetku se zahrnují vždy úroky z úvěrů použitých na financování jejich pořizovací ceny, a to až do doby dokončení majetku a jeho zařazení do používání. Úroky z těchto úvěrů tedy do doby zavedení majetku do užívání nemohou být zachycovány v nákladech v účtové skupině 54. c) V případě, že na pořízení dlouhodobého majetku byla poskytnuta investiční dotace z rozpočtu, pořizovací hodnota dlouhodobého majetku se o tuto dotaci nesnižuje. Příjem dotace se sleduje v účtové skupině 90 - vlastní jmění. d) O odpisech dlouhodobého majetku krytého investiční dotací se pak účtuje následovně: Opravné položky a rezervy Skutečnosti týkající se opravných položek a rezerv jsou upraveny v § 26 zákona o účetnictví, v § 37 a § 40 vyhlášky a v ČÚS 407. V následujícím textu jsou základní zásady pro tvorbu opravných položek a rezerv:
b) Nevýdělečné organizace vytvářejí pouze opravné položky k nepromlčeným pohledávkám po lhůtě splatnosti dle § 8, § 8a a § 8c zákona č. 593/1992 Sb., o rezervách pro zajištění základu daně z příjmů (dále jen "zákon o rezervách", a to pouze u těch pohledávek, které souvisejí s výnosy, které jsou předmětem daně z příjmů. c) Opravné položky lze tvořit až do výše 100 % hodnoty pohledávky. Činí-li opravná položka 100 % z neuhrazené části pohledávky, pak se tato pohledávka odepíše na vrub nákladů a dále bude vedena v podrozvahové evidenci. Při následné úhradě pohledávky již tato nebude dál aktivována na účet pohledávek, ale z podrozvahové evidence se odúčtuje. d) Nevýdělečné organizace nevytvářejí rezervy stanovené v § 26, odstavci 3 zákona o účetnictví (rezerva na rizika a ztráty, rezerva na daň z příjmů, rezerva na důchody a podobné závazky, rezerva na restrukturalizaci). Toto se vztahuje na všechny nevýdělečné organizace bez ohledu na to, zda účtují v plném či zjednodušeném rozsahu…. Náklady a výnosy V § 2 zákona o účetnictví je stanoveno, že předmětem účetnictví je stav a pohyb majetku a jiných aktiv, závazků a jiných pasiv, náklady a výnosy a výsledek hospodaření. V § 3 je pak stanoveno, že účetní jednotkyúčtují podvojnými zápisy o skutečnostech, které jsou předmětem účetnictví, do období, s nímž tyto skutečnosti časově a věcně souvisí, není-li možno tuto zásadu dodržet, mohou účtovat i v účetním období,v němž zjistily uvedené skutečnosti. O veškerých nákladech a výnosech účetní jednotky účtují bez ohledu na okamžik jejich zaplacení… (Ing. Jiří Turoň - PVS 4/2008)
Víc se o problematice dočtete v měsíčníku PVS č. 4/2008, který si můžete objednat mailem.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Když máte peníze, lidé si myslí, že jste moudrý, hezký a umíte zpívat jako pták. * Moudrost se na rozdíl od peněz dá svázat a ukrýt. * Lidé, kteří si myslí, že peníze můžou všechno, jsou schopni udělat pro ně všechno. * Největší problém s penězi je ten, že je třeba je vydělat. No a druhý největší problém je, jak si je udržet. (Zrnka hříchu)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 26, rozeslána dne 12. března 2008 88. Nález Ústavního soudu ze dne 31. ledna 2008 ve věci návrhu na zrušení některých částí zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, a na zrušení některých ustanovení zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů 89. Úplné znění zákona č. 593/1992 Sb., o rezervách pro zjištění základu daně z příjmů, jak vyplývá z pozdějších změn Částka 27, rozeslána dne 12. března 2008 90. Nález Ústavního soudu ze dne 29. ledna 2008 ve věci návrhu na zrušení § 400 odst. 1 a § 398 odst. 6 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů 91. Sdělení Národního bezpečnostního úřadu o vyhlášení převodních tabulek stupňů utajení podle mezinárodních smluv, kterými je Česká republika vázána Částka 28, rozeslaná dne 19. března 2008 92. Vyhláška o stanovení seznamu zemí referenčního koše, způsobu hodnocení výše, podmínek a formy úhrady léčivých přípravků a potravin pro zvláštní lékařské účely a náležitostech žádosti o stanovení výše úhrady 93. Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní památky Prameniště Blanice a stanovení jejích bližších ochranných podmínek 94. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o uložení kolektivních smluv vyššího stupně a dodatků ke kolektivním smlouvám vyššího stupně Částka 29, rozeslaná dne 14. března 2008 95. Nařízení vlády o stanovení některých podmínek poskytování oddělené platby za rajčata určená ke zpracování 96. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 69/2005 Sb., o stanovení podmínek pro poskytování dotace v souvislosti s předčasným ukončením provozování zemědělské činnosti zemědělského podnikatele, ve znění nařízení vlády č. 512/2006 Sb. Částka 30, rozeslaná dne 27. března 2008 97. Vyhláška o vzorech služebních stejnokrojů příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, jejich používání a způsobu vnějšího označení, a vzoru služebního průkazu (vyhláška o vystrojování a služebním průkazu příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky) 98. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce Částka 31, rozeslaná dne 26. března 2008 99. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 242/2004 Sb., o podmínkách provádění opatření na podporu rozvoje mimoprodukčních funkcí zemědělství spočívajících v ochraně složek životního prostředí (o provádění agroenvironmentálních opatření), ve znění pozdějších předpisů 100. Vyhláška o vydání bankovek po 1 000 Kč vzoru 2008 101. Vyhláška o vydání pamětních stříbrných dvousetkorun u příležitosti vstupu České republiky do schengenského prostoru 102. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozhodné částce pro určení celkové výše mzdových nároků vyplacených jednomu zaměstnanci podle zákona č. 118/2000 Sb., o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele a o změně některých zákonů Částka 32, rozeslaná dne 31. března 2008 103. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 14/2008 Sb., o způsobu vnějšího označení, odznacích, vzorech služebních stejnokrojů a zvláštního barevného provedení a označení služebních vozidel, plavidel a letadel Policie České republiky a o prokazování příslušnosti k Policii České republiky Částka 33, rozeslaná dne 1. dubna 2008 104. Zákon o nabídkách převzetí a o změně některých dalších zákonů (zákon o nabídkách převzetí) 105. Vyhláška o naturálních a peněžních náležitostech žáků vojenských středních škol 106. Vyhláška o správné praxi prodejců vyhrazených léčivých přípravků a o odborném kurzu prodejců vyhrazených léčivých přípravků 107. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování Částka 34, rozeslaná dne 4. dubna 2008 108. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 103/2003 Sb., o stanovení zranitelných oblastí a o používání a skladování hnojiv a statkových hnojiv, střídání plodin a provádění protierozních opatření v těchto oblastech, ve znění nařízení vlády č. 219/2007 Sb. 109. Nařízení vlády o podmínkách poskytování zvláštních cen veřejně dostupné telefonní služby, kterou se mění vyhláška č. 439/2005 Sb., kterou se stanoví podrobnosti způsobu určení množství elektřiny z kombinované výroby elektřiny a tepla a určení množství elektřiny z druhotných energetických zdrojů Částka 35, rozeslána dne 4. dubna 2008 111. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 446/2005 Sb., kterou se stanoví okruh cizinců, kteří mohou pobývat v tranzitním prostoru mezinárodního letiště na území České republiky pouze na základě uděleného letištního víza, ve znění pozdějších předpisů Částka 36, rozeslána dne 14. dubna 2008 112. Nařízení vlády o stanovení některých podmínek poskytování národních doplňkových plateb k přímým podporám 113. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2007 Sb., o podmínkách poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech, oblastech s jinými znevýhodněními a v oblastech Natura 2000 na zemědělské půdě 114. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření 115. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o závaznosti kolektivní smlouvy vyššího stupně Částka 37, rozeslána dne 14. dubna 2008 116. Nález Ústavního soudu ze dne 12. března 2008 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce Částka 38m rozeslána dne 15. dubna 2008 117. Zákon o zahájení činnosti Krajského soudu v Brně - pobočky v Jihlavě 118. Zákon, kterým se mění zákon č. 95/1999 Sb., o podmínkách převodu zemědělských a lesních pozemků z vlastnictví státu na jiné osoby a o změně zákona č. 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů 119. Zákon, kterým se mění zákon č. 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů 120. Zákon, kterým se mění zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony Částka 39, rozeslána dne 15. dubna 2008 121. Zákon o vyšších soudních úřednících a vyšších úřednících státního zastupitelství a o změně souvisejících zákonů 122. Zákon, kterým se mění zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů 123. Zákon, kterým se mění zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 97/1963 Sb., o mezinárodním právu soukromém a procesním, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 549/1991 Sb., o soudních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů 124. Zákon, kterým se mění zákon č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Částka 40, rozeslána dne 16. dubna 2008 125. Zákon o přeměnách obchodních společností a družstev 126. Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o přeměnách obchodních společností a družstev 127. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 113/2005 Sb., o způsobu označování potravin a tabákových výrobků, ve znění pozdějších předpisů 128. Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí Částka 41, rozeslána dne 16. dubna 2008 129. Zákon o výkonu zabezpečovací detence a o změně některých souvisejících zákonů Částka 42, rozeslána dne 17. dubna 2008 130. Zákon, kterým se mění zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. dubna Úterý
21. dubna pondělí (za neděli 20.)
25. 4. pátek
30. 4. Středa
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konkurent RWE bude dodávat do Česka norský plyn Společnost Česká plynárenská, a.s., uzavřela po ročním vyjednávání dlouhodobý kontrakt s norskou státní společností Statoil Hydro na dodávky zemního plynu z Norska. Objem dodávky plynu z Norska může pokrýt 5 - 10 procent spotřeby zemního plynu v Česku... Nové pivo pro Vietnam V jihovýchodní Asii na chuť českého piva nikdy nezapomněli. Dva pivovary postaví ve Vietnamu královéhradecká společnost ZVU Potez. Jeden z nich vyroste v provincii Ha Nam, v nové průmyslové zóně asi 150 kilometrů od hlavního města Hanoje…. Celulózka Biocel Paskov má za sebou rekordní rok. Zpracovává dřevo z lesních kalamit. Počátkem loňského roku severomoravská celulózka Biocel Paskov málem mlela z posledního. Hrozilo, že nebude z čeho vyrábět. "Sáhli jsme si na dno zásob," vzpomíná generální ředitel Ivo Klimša. Ve střední Evropě byl nedostatek dřeva a jeho cena rostla. Pak ale přišel orkán Kyrill a všechno se změnilo. Popadané stromy bylo nutné rychle stáhnout a zpracovat. Jedinou nevýhodou pro Biocel bylo, že musel nakupovat v oblastech postižených kalamitou. Tedy hlavně v Čechách, což zvyšovalo náklady na dopravu. "Máme za sebou velice úspěšný rok," uvedl Ivo Klimša. "Dosáhli jsme rekordní výroby 280 tisíc tun buničiny." Tržby Biocelu loni překročily čtyři miliardy korun. Hospodářský výsledek byl 423 milionů korun. Počet pracovníků, který na začátku ekonomické transformace činil zhruba 1600 osob, loni klesl o třicet na 396. Firma investovala 200 milionů korun, především do sušicího stroje, čímž se zvýšila jeho kapacita a zároveň vzrostla i kvalita buničiny. Buničinu, neboli celulózu, z níž se vyrábí papír, z Paskova odebírají ze 70 % výrobci hygienických papírů. Podnik vyváží kolem 90 % produkce, hlavně do Itálie, Německa, na Slovensko a do Francie. (www.ekonom.cz)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) formát A 4 měsíčník č. 4/2008 (IV / 2008)
č. 9/2008 (IX / 2008)
ve kterém přinášíme metodický rozbor nejčastěji se vyskytujících problémů podnikatelské praxe z pohledu daní, účetnictví a pracovního práva. Jednotlivé specifické problémy jsou zpracovány prostřednictvím názorných příkladů. 4-5/2008 (IV, V / 2008) Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník Odborný dvoubarevný časopis pro daňovou, účetní a mzdovou praxi. Články jsou doplněné citacemi zákonů v barevném poli. č. 4/2008 (IV / 2008) Poradce Veřejné Správy - (PVS) - dvoubarevný měsíčník ve formátu A 4. Přináší nové informace, rady, přehledy z daňové, legislativní, účetní, personální a mzdové oblasti. Je určený školám, úřadům, obcím, zdravotníkům a zdravotním zařízením, rozpočtovým, příspěvkovým a neziskovým organizacím. Obsahuje termíny daní, odvodů a pojištění. č. 5/2008 (V / 2008) 1 000 řešení č. 2/2008 PŘIPRAVUJEME Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 5/2008 (V / 2008) Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 10/2008 (X / 2008) Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 6/2008 (VI / 2008) Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník Odborný dvoubarevný časopis pro daňovou, účetní a mzdovou praxi. Články jsou doplněné citacemi zákonů v barevném poli. č. 5/2008 (V / 2008) Poradce Veřejné Správy - (PVS) č. 6/2008 (VI / 2008) 1 000 řešení č. 3/2008 (III / 2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnění objednávky
(ceny jsou uvedeny bez DPH a distribučních nákladů) Při objednávce nad 10 ks poskytujeme slevu 20% E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům! Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz. Následně budete vyžádaný(á) z databáze příjemců e-mailových novin.
Kníhkupectvá:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2008 |