Em@ilové noviny

 

č. 5/2013

26.2.2013

 

 
 
 Téma novin 
 Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají 
 P6 aktual 
 Praktická komunikace 
 Chybovat znamená platit 
 Ekonomika 
 Nejvíce čtená témata a publikace 
 Horká témata 
 Kontakty 

Služby, které najdete jen u nás:
  • aktuální a rychlé informace
    (změny zákonů a předpisů) z oblastí daní, účetnictví, mezd, odvodů;
  • kvalifikovaný a ochotný personál
    na zákaznickém oddělení;
  • možnost rychlého objednání
    publikací (telefonicky, faxem, e-mailem, poštou);
  • rychlá dodávka (do 48 hodin)
    s minimálními reklamacemi;
  • uvádění nových produktů
    prostřednictvím mailingů a telemarketingu;
  • přibližování se k zákazníkovi
    prostřednictvím bezplatných odpovědí na otázky a e - mailových novin
 

Vážení čtenáři!

V tomto období nejčastěji slyšíme ze všech stran slovíčko daně. Kdo z nás rád daně platí? A kdo může říct, že daním rozumí a má v daňové soustavě jasno? Vždyť i nejvýznamnější vědec 20. století. Albert Einsten řekl, že „Nejtěžší věci na pochopení na světě je daň z příjmu.“ Téma novin – zákon o daních z příjmů – novely. Rubrika Čtenáři se ptají, odborníci odpovídají je naplněna příklady z praxe týkající se také daní. Problémy s nadřízeným patří k nejčastějším na pracovišti. Týkají se hlavně způsobu komunikace, když i přesto, že máme pocit, že se opravdu snažíme, nedokážeme se svým šéfem mluvit tak, abychom si ze vzájemné komunikace neodnášeli nepříjemné pocity, necítili se být kritizovaní nebo nepochopení. Proč nedokážeme vycházet se svým nadřízeným najdete v rubrice Praktická komunikace.

Věřím, že témata v e-novinách Vám přinesou užitečné informace.

Katarína Galbavá
odpovědná redaktorka
poradce@poradce.cz


V tomto čísle najdete:

 

 
 
TÉMA NOVIN
ZÁKON O DANÍCH Z PŘÍJMŮ - NOVELY

 
ZÁKON O DANÍCH Z PŘÍJMŮ - NOVELY

V r. 2012 bylo schváleno 7 novel zákona o daních z příjmů, které nabývají účinnosti počínaje r. 2013. Jaké změny přinesly a jak se dotknou vašeho podnikání? Stručný přehled všech změn, v členění podle jednotlivých zákonů přinášíme v této kapitole.

Zákon č. 192/2012 Sb.
První novelou zákona o daních z příjmů schválenou v r. 2012 je zákon č. 192/2012 Sb. Nejvýznačnější změna, kterou novela přinesla, se týká zdaňování výnosů z dluhopisů a výnosů z vkladů zdaňovaných srážkovou daní. Novela stanoví, že u příjmů podle § 36 odst. 2 písm. a) nebo m) zdaňovaných srážkou, nejsou-li podle podmínek určeny k podnikání, se základ daně a sražená daň nebude zaokrouhlovat. Plátce daně zaokrouhlí až celkový odvod daně, kterou srazil z jednoho druhu příjmu (např. ze všech úroků), a to na koruny dolů. Výjimkou jsou dividendové příjmy, jejichž zaokrouhlování se nemění. Touto změnou dochází mimo jiné ke zdanění úroků z vkladů, které jsou připisovány denně a zdanění dluhopisů v korunové nebo haléřové hodnotě.

Zákon č. 399/2012 Sb.
Druhou novelou je zákon č. 399/2012 Sb., o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o pojistném na důchodové spoření, který přinesl v části jedenácté změnu zákona o daních z příjmů.

Zákon č. 401/2012 Sb.
Třetí novelou je zákon č. 401/2012 Sb., kterým se mění zákon o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Podle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů dávkami pěstounské péče jsou:
  • příspěvek na úhradu potřeb dítěte,
  • odměna pěstouna,
  • příspěvek při převzetí dítěte,
  • příspěvek na zakoupení osobního motorového vozidla,
  • příspěvek při ukončení pěstounské péče.


Zákon č. 403/2012 Sb.
Čtvrtou novelou je zákon č. 403/2012 Sb., kterým se mění zákon o doplňkovém penzijním spoření. Podle § 6 odst. 9 písm. p) zákona o daních z příjmů je od daně z příjmů osvobozena platba zaměstnavatele v celkovém úhrnu nejvýše 30 000 Kč ročně jako:
  • příspěvek na penzijní připojištění se státním příspěvkem, příspěvek zaměstnavatele na doplňkové penzijní spoření,
  • příspěvek na penzijní pojištění poukázaný ve prospěch jeho zaměstnance na penzijní pojištění u instituce penzijního pojištění,
  • příspěvek na soukromé životní pojištění.


Zákon č. 428/2012 Sb.
Pátou novelou je zákon č. 428/2012 Sb., o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi a o změně některých zákonů (zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi). Ten v § 18 odst. 4 písm. e) zákona o daních z příjmů stanoví, že předmětem daně z příjmů právnických osob nejsou příjmy z bezúplatného nabytí nemovitosti a movité věci podle zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi a z jejich prvního prodeje.
- změna v oblasti paušálních výdajů
Novela přinesla změny v oblasti paušálních výdajů ve výši 30 % a 40 %. Tyto výdaje lze uplatnit pouze z limitního příjmu 2 mil. Kč.
- solidární zvýšení daně
Při výpočtu daně podle stávajícího § 16 zákona se daň zvýší o tzv. solidární zvýšení daně podle nového § 16a s tím, že o solidární zvýšení daně se zvýší daň vypočtená podle § 16, a to před snížením o slevy na dani a o daňové zvýhodnění. Solidární zvýšení daně činí 7 % z rozdílu mezi
  • součtem příjmů zahrnovaných do dílčího základu daně podle § 6 a dílčího základu daně podle § 7 v příslušném zdaňovacím období a
  • 48-násobkem průměrné mzdy podle zákona upravujícího pojistné na sociální zabezpečení. Pro roky 2013 až 2015 se u poplatníků, kteří mají příjmy nad stropy sociálního pojištění, zavádí solidární zvýšení daně ve výši 7 % z nadlimitního příjmu. Daň se bude zvyšovat o solidární zvýšení, pokud v příslušném zdaňovacím období součet příjmů zahrnovaných do dílčího základu daně ze závislé činnosti a funkčních požitků (tj. příjem hrubý, nikoli superhrubá mzda) a dílčího základu daně z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti (tj. čistý příjem z podnikatelské nebo jiné samostatné výdělečné činnosti) přesáhne v tomto zdaňovacím období 48násobek průměrné mzdy.


(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku DÚVaP 3/2013)


Schválené novely zákona o daních z příjmů

Zákon č. 500/2012 Sb.,
o změně daňových, pojistných a dalších zákonů v souvislosti se snižováním schodků veřejných rozpočtů
přinesl následující změny.

Novela č. 192/2012 Sb. je první novelou zákona o daních z příjmů schválenou v r. 2012. Jde o novelu, která byla přijata jako část druhá novely zákona o investičních pobídkách. Nejdůležitější změnou z hlediska daně z příjmů fyzických osob je změna v oblasti zaokrouhlování daně z příjmů vybírané srážkou. Novela stanoví, že u příjmů podle § 36 odst. 2 písm. a) nebo m) zdaňovaných srážkou, tj. zejména:
  • úrokové příjmy z dluhopisů,
  • příjmy z úroků, výher a jiných výnosů z vkladů na vkladních knížkách,
  • z úroků z peněžních prostředků na vkladových účtech,
  • z peněžních prostředků na běžných účtech, nejsou-li podle podmínek určeny k podnikání, jako např. sporožirové účty, devizové účty občanů, se základ daně a sražená daň nebude zaokrouhlovat.
Plátce daně zaokrouhlí až celkový odvod daně, kterou srazil z jednoho druhu příjmu (např. ze všech úroků), a to na koruny dolů. Výjimkou jsou dividendové příjmy, jejichž zaokrouhlování se nemění.
Touto důležitou změnou dochází ke zdanění úroků z vkladů, které jsou připisovány denně a zdanění výnosů z dluhopisů v korunové hodnotě, kde je podle způsobu zaokrouhlování platného do konce r. 2012 daň nulová.

Podle zákona ve znění do konce r. 2012 je daň z výnosu z dluhopisů o jmenovité hodnotě jedna koruna, kdy základem daně je úrok za jednotlivý dluhopis, díky zaokrouhlení základu daně a daně na celé koruny dolů, nulová. Jde-li o dluhopis emitovaný do konce r. 2012 v nominální hodnotě 1 Kč, kde úrok činí např. 5 %, je základem daně 0,05 Kč. Po zaokrouhlení je základ daně, tj. zaokrouhlená výše úroku, nula a tedy i daň je nulová. Počínaje r. 2013 se stávající způsob změní, základ daně a sražená daň z jednoho dluhopisu se již zaokrouhlovat nebudou.

Přechodné ustanovení
zákona č. 192/2012 Sb. stanoví, že byl-li dluhopis emitován do konce r. 2012, budou se základ daně a daň i nadále zaokrouhlovat na koruny dolů, tedy způsob zdanění se nezmění. Nový způsob zaokrouhlení bude plátci daně použit až na dluhopisy emitované počínaje 1. lednem 2013. Uvedená změna zákona se bude vztahovat i na denní úroky z vkladů u bank. Pokud při nízkém vkladu činí daň z denního úroku méně než 1 Kč, byla do konce r. 2012 po zaokrouhlení daň nulová. Bude-li např. úrok z vkladu činit počínaje r. 2013 5,21 Kč, tj. bude připsán bankou klientovi s přesností na haléře, tj. na dvě desetinná místa, pak je i základ daně 5,21 Kč, tj. stanoven na dvě desetinná místa. Daň ve výši 15 % z tohoto základu daně bude bez zaokrouhlení stanovena na čtyři desetinná místa, tj. ve výši 0,7815 Kč. Daň za všechny poplatníky poté plátce daně – banka, sečte a pro odvod správci daně výsledný součet zaokrouhlí na celé koruny dolů.

Druhou novelou je zákon č. 399/2012 sb.,o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o pojistném na důchodové spoření, který přinesl v části jedenácté změnu zákona o daních z příjmů. Zákon o pojistném na důchodové spoření stanoví mimo jiné, že základem pojistného na důchodové spoření je součet dílčího základu pojistného ze závislé činnosti a dílčího základu pojistného ze samostatné výdělečné činnosti. Dílčím základem pojistného ze závislé činnosti je součet vyměřovacích základů zaměstnance pro pojistné na důchodové pojištění za rozhodná období.

Dílčím základem pojistného
ze samostatné výdělečné činnosti je vyměřovací základ osoby samostatně výdělečně činné pro pojistné na důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti. Sazba pojistného na důchodové spoření činí 5 %. Pojistné na důchodové spoření se vypočte jako součin základu pojistného na důchodové spoření a sazby pojistného na důchodové spoření.

Z hlediska daně z příjmů dochází k následujícím změnám:
  • Podle § 23 odst. 3 písm. a) bod 5 zákona se výsledek hospodaření nebo rozdíl mezi příjmy a výdaji zvyšuje o částky pojistného na důchodové spoření pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které je podle zvláštních právních předpisů povinen platit zaměstnanec a byly zaměstnavatelem, který vede účetnictví, sraženy, avšak neodvedeny do konce měsíce následujícího po uplynutí zdaňovacího období nebo jeho části.Pokud je daňový subjekt povinen podat podle tohoto zákona nebo zvláštního zákona daňové přiznání v průběhu zdaňovacího období, jsou částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění částkami, o které se zvýší hospodářský výsledek, nebudou-li odvedeny do termínu pro podání daňového přiznání.
  • Podle § 23 odst. 3 písm. b) bod 2 zákona se výsledek hospodaření nebo rozdíl mezi příjmy a výdaji snižuje o částky pojistného na důchodové spoření, pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, o které byl zvýšen výsledek hospodaření u poplatníka, který vede účetnictví, podle písmene a) bodu 5, dojde-li k jejich odvedení. Obdobně to platí pro právního nástupce poplatníka zaniklého bez provedení likvidace, pokud tyto částky pojistného a příspěvku odvede za poplatníka zaniklého bez provedení likvidace.
  • Podle § 25 odst. 1 písm. g) zákona o daních z příjmů daňovým výdajem není pojistné na důchodové spoření, pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění hrazené veřejnou obchodní společností za společníky této společnosti, komanditní společností za komplementáře, poplatníkem majícím příjmy z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti, poplatníkem majícím příjmy z pronájmu a pojistné hrazené osobami samostatně výdělečně činnými, které nejsou nemocensky pojištěny a pojistí se na denní dávku při dočasné pracovní neschopnosti u soukromé pojišťovny, s výjimkou uvedenou v § 24.
  • Podle § 38j odst. 10 jsou plátci daně povinni na mzdovém listě uvést i částky pojistného sražené nebo uhrazené na důchodové spoření, na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a na všeobecné zdravotní pojištění, které je podle zvláštních právních předpisů ze svých příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků povinen platit poplatník, a u poplatníka, na kterého se vztahuje povinné zahraniční pojištění stejného druhu, příspěvky poplatníka na toto zahraniční pojištění, a to za každý kalendářní měsíc a v úhrnu za celé zdaňovací období.


Třetí novelou je zákon č. 401/2012 Sb.,kterým se mění zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Ten přinesl v části šestnácté změnu zákona o daních z příjmů.
  • Podle § 4 odst. 1 písm. i) zákona o daních z příjmů jsou od daně osvobozeny mimo jiné i dávky pěstounské péče s výjimkou odměny pěstouna.
  • Podle § 35ba odst. 1 písm. b) se poplatníkům – fyzickým osobám, daň vypočtená podle § 16, případně snížená podle § 35, 35a nebo § 35b za zdaňovací období snižuje o částku 24 840 Kč na manželku (manžela) žijící s poplatníkem v domácnosti, pokud nemá vlastní příjem přesahující za zdaňovací období 68 000 Kč; je-li manželka (manžel) držitelkou průkazu ZTP/P, zvyšuje se částka 24 840 Kč na dvojnásobek. Do vlastního příjmu manželky (manžela) se nezahrnují dávky státní sociální podpory, dávky pěstounské péče s výjimkou odměny pěstouna, dávky osobám se zdravotním postižením, dávky pomoci v hmotné nouzi, příspěvek na péči, sociální služby, státní příspěvky na penzijní připojištění se státním příspěvkem, státní příspěvky podle zákona o stavebním spoření a o státní podpoře stavebního spoření a stipendium poskytované studujícím soustavně se připravujícím na budoucí povolání a příjem plynoucí z důvodu péče o blízkou nebo jinou osobu, která má nárok na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách, který je od daně osvobozen podle § 4. U manželů, kteří mají majetek ve společném jmění manželů, se do vlastního příjmu manželky (manžela) nezahrnuje příjem, který plyne druhému z manželů nebo se pro účely daně z příjmů považuje za příjem druhého z manželů.
  • Podle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů, dávkami pěstounské péče jsou:
  • příspěvek na úhradu potřeb dítěte,
  • odměna pěstouna,
  • příspěvek při převzetí dítěte,
  • příspěvek na zakoupení osobního motorového vozidla,
  • příspěvek při ukončení pěstounské péče.
Odměna pěstouna se pro účely zákonů upravující daně z příjmů, pojistné na sociální zabezpečení, pojistné na úrazové pojištění a pojistné na všeobecné zdravotní pojištění považuje za příjem ze závislé činnosti. O dávkách pěstounské péče rozhoduje krajská pobočka Úřadu práce.

Jde-li o odměnu pěstouna, provede krajská pobočka Úřadu práce srážky a odvody podle zvláštních právních předpisů z přiznané odměny pěstouna. Na úseku zdaňování příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků plní Úřad práce České republiky povinnosti plátce daně.

Čtvrtou novelou je zákon č. 403/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 427/2011 Sb., o doplňkovém penzijním spoření, a další související zákony, který přinesl v části třetí změnu zákona o daních z příjmů. Podle § 6 odst. 9 písm. p) zákona o daních z příjmů je od daně osvobozena platba zaměstnavatele v celkovém úhrnu nejvýše 30 000 Kč ročně jako:
1. příspěvek na penzijní připojištění se státním příspěvkem poukázaný na účet jeho zaměstnance u penzijního fondu, nebo u penzijní společnosti, příspěvek zaměstnavatele na doplňkové penzijní spoření poukázaný na účet jeho zaměstnance u penzijní společnosti,
2. příspěvek na penzijní pojištění poukázaný ve prospěch jeho zaměstnance na penzijní pojištění u instituce penzijního pojištění, na základě smlouvy uzavřené mezi zaměstnancem a institucí penzijního pojištění, nebo na základě jinak sjednané účasti zaměstnance na penzijním pojištění, za podmínky, že byla sjednána výplata plnění z penzijního pojištění až po 60 kalendářních měsících a současně nejdříve v roce dosažení věku 60 let, a dále za podmínky, že právo na plnění z penzijního pojištění má zaměstnanec, a v případě smrti zaměstnance jiná osoba, kromě zaměstnavatele, který hradil příspěvek na penzijní pojištění, nebo
3. příspěvek na pojistné, které hradí zaměstnavatel pojišťovně za zaměstnance na jeho pojištění pro případ dožití nebo pro případ smrti nebo dožití, nebo na důchodové pojištění, a to i při sjednání dřívějšího plnění v případě vzniku nároku na starobní důchod, nebo invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně, nebo v případě, stane-li se zaměstnanec invalidním ve třetím stupni podle zákona o důchodovém pojištění, nebo v případě smrti (dále jen „soukromé životní pojištění“), na základě pojistné smlouvy uzavřené mezi zaměstnancem jako pojistníkem a pojišťovnou, která je oprávněna k provozování pojišťovací činnosti na území České republiky podle zákona upravujícího pojišťovnictví, nebo jinou pojišťovnou usazenou na území členského státu Evropské unie, Norska nebo Islandu, za podmínky, že ve smlouvě byla sjednána výplata pojistného plnění až po 60 kalendářních měsících a současně nejdříve v roce dosažení věku 60 let, a dále za podmínky, že právo na plnění z pojistných smluv soukromého životního pojištění má pojištěný zaměstnanec, a je-li pojistnou událostí smrt pojištěného, osoba určená podle zákona upravujícího pojistnou smlouvu, kromě zaměstnavatele, který hradil příspěvek na pojistné.

Toto zvýšení limitu příspěvku zaměstnavatele na penzijní připojištění se státním příspěvkem, doplňkové penzijní spoření, na penzijní pojištění a na soukromé životní pojištění nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2013.

(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčníku PaM 2-3/2013)


 

 
 
ČTENÁŘI SE PTAJÍ, ODBORNÍCI ODPOVÍDAJÍ

 
DLUHOPIS

Poplatník si koupil koncem r. 2012 dluhopisy tak, že 85 000 ks korunových dluhopisů koupil formou jednoho hromadného dluhopisu. Otázkou je, zda se na tento hromadný dluhopis hledí jako na jeden dluhopis v hodnotě 85 000 Kč, kde by úrokové příjmy byly zdaněny, nebo na 85 000 dluhopisů v hodnotě 1 Kč, kde by daň z úrokových příjmů byla po zaokrouhlení nulová.
Na hromadný listinný dluhopis, jde-li o hromadnou listinu, je třeba hledět jako na jednotlivé listinné dluhopisy, pouze reprezentované, namísto jednotlivých listin, listinou jedinou. Hromadná listina nahrazuje v případě dluhopisů v listinné formě jednotlivé listinné dluhopisy. Hromadná listina není cenným papírem, použijí se však na ni příslušná ustanovení vztahující se k danému druhu listinného cenného papíru, hromadná listina musí obsahovat náležitosti, které zákon stanoví pro jednotlivý cenný papír. U úrokového příjmu z výše uvedeného dluhopisu emitovaného před 1. lednem 2013 bude zdanění nulové.

DŮCHODOVÉ SPOŘENÍ

VZaměstnanec se v r. 2013 stal účastníkem důchodového spoření s tím, že zaměstnavatel mu příslušnou částku pojistného posílá na toto spoření. Jak bude zaměstnavatel vedoucí účetnictví postupovat v případě, že příslušnou částku neodvede do konce ledna 2014, ale až např. v únoru 2014?
V r. 2013 bude zaměstnavatel postupovat podle § 23 odst. 3 písm. a) bod 5 zákona. Ten stanoví mimo jiné, že výsledek hospodaření se na straně zaměstnavatele zvyšuje mimo jiné i o částky pojistného na důchodové spoření, které je povinen platit zaměstnanec a byly zaměstnavatelem, který vede účetnictví, sraženy, avšak neodvedeny do konce měsíce následujícího po uplynutí zdaňovacího období nebo jeho části. V r. 2014 bude poté zaměstnavatel postupovat podle § 23 odst. 3 písm. b) bod 2 zákona.

PAUŠÁLNÍ VÝDAJE

V r. 2013 dosáhl poplatník z pronájmu majetku zařazeného v obchodním majetku příjmy 3 mil. Kč. Do jaké výše může uplatnit paušální výdaje?
Podle § 7 odst. 7 písm. d) paušální výdaje 30 % z příjmů podle odstavce 2 písm. e) lze uplatnit nejvýše do částky 600 000 Kč. U příjmů z pronájmu majetku zařazeného v obchodním majetku může poplatník uplatnit paušální výdaj 600 000 Kč, tzn., dílčí základ daně podle § 7 zákona bude činit: 3 000 000 – 600 000 = 2 400 000 Kč.

SLEVA NA DANI

Poplatník měl v r. 2013 dílčí základ daně ze závislé činnosti 475 000 Kč a příjem z podnikání 100 000 Kč s tím, že u příjmů z podnikání uplatní výdaje paušální částkou 60 % (dílčí základ daně podle § 7 zákona, tj. z podnikání, bude tedy činit 40 000 Kč). Bude moci uplatnit slevu na dani na manželku a daňové zvýhodnění na dvě děti?
V daném případě poplatník slevu na dani na manželku a daňové zvýhodnění na vyživované děti uplatnit bude moci. Dílčí základ daně ze závislé činnosti, kde neuplatňuje paušální výdaje, je vyšší než 50 % celkového základu daně.


(Více na toto téma najdete v měsíčníku DÚVaP 3/2013)

 

 
 
P6 AKTUAL

 
Částka číslo 16/2013 ze dne 18.2.2013
32/2013 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 596/2006 Sb., kterým se stanoví přípustná míra veřejné podpory v regionech soudržnosti České republiky, ve znění nařízení vlády č. 194/2012 Sb.
33/2013 Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy č. 101/1995 Sb., kterou se vydává Řád pro zdravotní způsobilost osob při provozování dráhy a drážní dopravy, ve znění pozdějších předpisů
34/2013 Vyhláška o veterinárních požadavcích na porážení krokodýlů a další zpracování masa a živočišných produktů pocházejících z krokodýlů
35/2013 Sdělení Ministerstva financí, jímž se určují emisní podmínky pro Státní dluhopis České republiky, 2013–2028, 2,50 %
36/2013 Sdělení Ministerstva zdravotnictví o vydání Cenového předpisu 1/2013/DZP o regulaci cen poskytovaných zdravotních služeb, stanovení maximálních cen zdravotních služeb poskytovaných zubními lékaři hrazených z veřejného zdravotního pojištění a specifických zdravotních výkonů
37/2013 Sdělení Ministerstva zdravotnictví o vydání Cenového předpisu 2/2013/DZP o regulaci cen poskytovaných zdravotních služeb, stanovení maximálních cen zdravotních služeb poskytovaných zubními lékaři hrazených z veřejného zdravotního pojištění a specifických zdravotních výkonů

Částka číslo 17/2013 ze dne 18.2.2013
38/2013 Nález Ústavního soudu ze dne 12. prosince 2012 sp. zn. Pl. ÚS 31/08 ve věci návrhu na vyslovení protiústavnosti § 42 odst. 11 písm. b) zákona č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, ve slovech „nebo dopravní prostředek“
39/2013 Nález Ústavního soudu ze dne 9. ledna 2013 sp. zn. Pl. ÚS 6/12 ve věci návrhu na konstatování protiústavnosti § 1 písm. g) a § 10a zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění před novelizací provedenou zákonem č. 458/2011 Sb.

Částka číslo 18/2013 ze dne 20.2.2013
40/2013 Vyhláška o náležitostech nabídky pojištění důchodu
41/2013 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva městyse
42/2013 Nález Ústavního soudu ze dne 9. ledna 2013 sp. zn. Pl. ÚS 31/09 ve věci návrhu na zrušení článku XXIV bodů 4 a 5 zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů

Částka číslo 19/2013 ze dne 25.2.2013
43/2013 Zákon, kterým se mění zákon č. 145/2010 Sb., o spotřebitelském úvěru a o změně některých zákonů
44/2013 Zákon, kterým se mění zákon č. 285/2002 Sb., o darování, odběrech a transplantacích tkání a orgánů a o změně některých zákonů (transplantační zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony

Částka číslo 20/2013 ze dne 25.2.2013
45/2013 Zákon o obětech trestných činů a o změně některých zákonů (zákon o obětech trestných činů)


 
PRAKTICKÁ KOMUNIKACE

 
PROČ NEDOKÁŽEME VYCHÁZET SE SVÝM NADŘÍZENÝM?

Problémy s nadřízeným patří k nejčastějším na pracovišti. Týkají se hlavně způsobu komunikace, když i přesto, že máme pocit, že se opravdu snažíme, nedokážeme se svým šéfem mluvit tak, abychom si ze vzájemné komunikace neodnášeli nepříjemné pocity, necítili se být kritizovaní nebo nepochopení.

Komunikační zlozvyky – I my sami svým chováním můžeme přispívat významně k tomu, že komunikace mezi námi a naším nadřízeným nefunguje. Mohou se u nás vyskytovat komunikační zlozvyky, jako např.:
  • Nesoulad mezi slovním a mimoslovním projevem (slovně souhlasíme s nadřízeným, ale tón našeho hlasu je ironický).
  • Nemluvíme přímo, ale oklikou, čekáme, že to nadřízenému „dojde“.
  • Přeháníme.
  • Zevšeobecňujeme.
  • Připisujeme druhému úmysl, který tam není.
  • Reagujeme přehnaně.
  • „Čteme druhému myšlenky“ (např. „Mlčí, protože je nahněvaný).
  • Nepřipouštíme pozitivní variantu („Proč mě chválí? Určitě bude něco zas chtít.“).
  • Neverbální odmítání (gesty, postojem, tónem dáváme najevo, že nás nezajímá to, co druhý říká).


Reakce na kritiku,
v případě, když je nadřízený tím, kdo naši práci neustále kritizuje. Cítíme se hned dotčeně a uraženě, nebo se omlouváme, vysvětlujeme, bráníme se? Kritika může mít různé podoby, od věcné zpětné vazby, která nám může pomoci v dalším pracovním výkonu, až po ponižování, které nám snižuje sebevědomí.

Pamatujme si, že každého člověka je možné za něco kritizovat. Jestli je kritika naší práce oprávněná, nebo jen částečně pravdivá, připusťme to, co je pravda. Každý člověk dělá chyby. Neurážejme se, nebuďme ironičtí, zamysleme se nad tím, jak to může vidět náš nadřízený a proč ke kritice vůbec došlo.

  • Jaký má motiv a co tím sleduje?
  • Neslyšeli jsme tento názor i od jiných osob?
  • Můžeme kritiku využít k něčemu konstruktivnímu?


Kritika může upozornit na něco,
čeho jsme si nevšimli. Nemusí být vždy shazováním druhého, jak to mnozí přecitlivěle vnímají. Někdy svoji pozornost máme nastavenou tak, že druhý člověk nás určitě bude kritizovat, a proto si pak takto interpretujeme i neškodné poznámky. Když dochází podle našeho názoru k neoprávněné kritice, zeptejme se nadřízeného na objasnění jeho stanoviska, abychom pochopili, co vlastně od nás chce, jak se máme zachovat napříště, aby to nevedlo ke stejnému konfliktu. Jestli je kritika nadřízeného podaná skutečně nevhodným způsobem – hrubě, urážlivě, před kolegy, zákazníky, je těžké v dané chvíli adekvátně reagovat. Nechejme si čas na rozmyšlenou a pokusme se o věci diskutovat později o samotě. Ponižování druhých lidí je někdy jediný způsob, jak někteří zakomplexovaní jedinci získávají pocit nadřazenosti a v případě, že jsme podřízení takovéto osoby, moc s tím nenaděláme, musíme se naučit si toho nevšímat a nepřilévat oleje do ohně ve vzájemných konfliktech.

Správná kritika:
  • Respektuje důstojnost druhého člověka.
  • Je podaná ve správném čase a ve správné situaci.
  • Je konkrétní, například: „Když děláš X, v situaci Y, já cítím Z.
  • Kritizuje specifické chování, ne celého člověka.


Chceme-li našeho nadřízeného přesvědčit o něčem, co je pro nás důležité, musíme se na to důkladně připravit. Zamysleme se nad několika otázkami:
  • Co je pro něho důležité?
  • Jaké má zájmy, jaké chování oceňuje, z čeho má obavy?
  • Jaké názory na dané téma jsme už od něho slyšeli, jaké má postoje, přesvědčení, předsudky?
  • Jaké by mohl mít námitky?


Pro přesvědčení druhého si musíme, obrazně řečeno, vytvořit most, přes který přeneseme svoje argumenty k adresátovi. Bez tohoto mostu nám i ty nejlepší argumenty nebudou k ničemu. Argumentací se následně snažíme začlenit svoje stanovisko do sítě názorů našeho nadřízeného.

Co může pomoci při přípravě:
  • Ukažte, jaký užitek váš návrh přinese pro firmu.
  • Ukažte, jak to pomůže vašemu nadřízenému dosáhnout jeho cíle.
  • Mějte připravená fakta a data ve formě čísel, důkazů.
  • Hledejte, v čem jste si podobní, a stavějte na tom.
  • Často se během rozhovoru ptejte na názor druhé strany.
Manipulace ze strany nadřízeného. Různými nečistými strategiemi se nás snaží ovlivnit a dosáhnout svého. K takovým postupům může patřit například:
  • Manipulace dosazení konsensu – manipulátor využívá naši tendenci považovat za správné takové chování, které vidíme u druhých lidí. Tento princip je tím účinnější, čím nejistější jsme si v hodnocení dané situace.
  • Manipulace tradicí – někdy nadřízený poukázáním na tradice zablokuje jakoukoliv rozumnou diskusi. Nemusíme však něco akceptovat jen na základě toho, že se to používá už dlouho.
  • Manipulace dokonalostí – taktika hledání dokonalosti je klasickým projevem blokády. Nějaký návrh se odmítne proto, že není dokonalý, i když žádný lepší není.
  • Manipulace osobním útokem – v některých situacích se nadřízený ani nenamáhá použít věcnou argumentaci, ale přímo na podřízeného zaútočí například tím, že zpochybní jeho osobnost, charakter, motivy. Oběť se může pokusit vrátit rozhovor zpátky do věcné roviny a kritizovaný bod označit jako irelevantní pro danou diskusi.
  • Manipulace podsunutím názoru – nadřízený postupuje tak, že zkreslí nebo přežene názor podřízeného. Změněný názor je potom terčem, do kterého je lehčí se trefit.


ZÁVĚR – Je potřeba si uvědomit, jakými svými projevy a reakcemi můžeme přispívat k tomu, že náš vztah s nadřízeným nefunguje. Jestli nekomunikujeme nevhodným způsobem, nebo jestli skutečně přesně rozumíme, co se od nás očekává, aby spolupráce fungovala, jestli reagujeme adekvátně na zpětnou vazbu. Někdy i přes veškerou naši snahu bude spolupráce nesnesitelná – hlavně v případě arogantní nebo náladové manažerské osobnosti, která není absolutně vhodná pro vedení lidí a práci v kolektivu. Potom je asi lepší pracoviště opustit a netrpět osm hodin každý den chování, které nás dostává do stresu, ničí naše sebevědomí a přináší nám budoucí zdravotní problémy.

Mgr. Monika Rolková

Literatura:
Edmuller, A., Wilhelm, T.: Velká kniha manipulativních technik. Praha, Grada Publishing 2011.
Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada Publishing 1996.
Armstrong, M. 2007. Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407- 3,
Horváthová, P. 2011. Talent management. Praha, Wolters Kluwer 2011. 252 s. ISBN 978-80-89018-59-9

 

 
 
CHYBOVAT ZNAMENÁ PLATIT

 
25. února Pondělí DPH Podání přiznání k DPH plátce s měsíčním zdaň. obdobím za leden 2013 a její zaplacení
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) plátce za leden 2013, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední osobou) a poskytnutí služby (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 až 7 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za leden 2013, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 101 odst. 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
Podání souhrnného hlášení (elektronicky) identifikované osoby za leden 2013, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
28. února Čtvrtek Daně z příjmů – plátce Odvod „srážkové“ daně sražené v lednu 2013 a hlášení plátce daně o této dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů ze zaměstnání do 5 000 Kč)
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
Odvod zajištění daně sraženého v lednu 2013 ze stanovených příjmů ze zdroje v ČR zahraničního poplatníka a hlášení plátce daně o provedeném zajištění daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

 

 
 
EKONOMIKA

 
Název krajiny Název měny Měna 13.2. 14.2. 15.2. 18.2. 19.2. 20.2. 21.2. 22.2. 25.2.
Austrálie dolar AUD 19,502 19,693 19,683 19,61 19,709 19,596 19,83 19,982 19,793
Brazílie real BRL 9,573 9,681 9,739 9,657 9,72 9,711 9,83 9,836 9,768
Bulharsko lev BGN 12,993 12,978 12,976 12,981 13,004 12,985 13,037 13,039 13,053
Čína renminbi CNY 3,025 3,056 3,056 3,046 3,052 3,045 3,098 3,102 3,078
Dánsko koruna DKK 3,406 3,403 3,403 3,404 3,41 3,404 3,418 3,418 3,422
EMU euro EUR 25,415 25,385 25,385 25,39 25,435 25,395 25,5 25,5 25,53
Filipíny peso PHP 46,356 46,848 46,883 46,795 46,869 46,731 47,353 47,462 47,176
Hongkong dolar HKD 2,431 2,456 2,456 2,452 2,457 2,449 2,493 2,494 2,474
Chorvatsko kuna HRK 3,352 3,347 3,349 3,347 3,351 3,345 3,36 3,361 3,364
Indie rupie INR 35,046 35,371 35,083 35,041 35,156 35,099 35,492 35,638 35,641
Indonesie rupie IDR 1,954 1,971 1,97 1,964 1,964 1,962 1,993 1,992 1,977
Japonsko jen JPY 20,178 20,406 20,463 20,271 20,373 20,309 20,748 20,742 20,421
Jihoafrická rep. rand ZAR 2,131 2,14 2,161 2,153 2,143 2,14 2,167 2,18 2,174
Jižní Korea won KRW 1,735 1,755 1,766 1,755 1,764 1,76 1,778 1,782 1,769
Kanada dolar CAD 18,801 19,021 18,998 18,891 18,838 18,714 18,976 18,95 18,769
Litva litas LTL 7,361 7,352 7,352 7,353 7,366 7,355 7,385 7,385 7,394
Lotyšsko lat LVL 36,323 36,269 36,285 36,297 36,351 36,294 36,444 36,449 36,477
Maďarsko forint HUF 8,792 8,678 8,681 8,696 8,744 8,721 8,718 8,714 8,698
Malajsie ringgit MYR 6,1 6,163 6,156 6,137 6,142 6,134 6,213 6,236 6,192
Mexiko peso MXN 1,488 1,497 1,499 1,498 1,503 1,501 1,514 1,52 1,516
MMF SDR XDR 28,895 29,053 29,074 29,026 29,062 28,966 29,333 29,323 29,093
Norsko koruna NOK 3,448 3,449 3,433 3,427 3,429 3,429 3,411 3,414 3,42
Nový Zéland dolar NZD 15,861 16,151 16,164 16,076 16,093 15,912 16,139 16,205 16,125
Polsko zlotý PLN 6,092 6,08 6,058 6,061 6,103 6,106 6,11 6,139 6,154
Rumunsko nové leu RON 5,794 5,786 5,784 5,789 5,81 5,802 5,823 5,824 5,832
Rusko rubl RUB 62,789 63,182 63,227 63,103 63,255 63,108 63,591 63,658 63,452
Singapur dolar SGD 15,222 15,388 15,395 15,35 15,388 15,353 15,595 15,626 15,515
Švédsko koruna SEK 2,998 3,005 3,002 3,001 3,011 3,013 3,013 3,015 3,013
Švýcarsko frank CHF 20,554 20,648 20,63 20,588 20,626 20,569 20,746 20,782 20,754
Thajsko baht THB 63,223 63,904 63,754 63,596 63,792 63,685 64,739 64,804 64,371
Turecko nová lira TRY 10,683 10,756 10,765 10,764 10,725 10,671 10,777 10,787 10,692
USA dolar USD 18,853 19,044 19,046 19,015 19,055 18,994 19,334 19,341 19,189
Velká Británie libra GBP 29,346 29,539 29,503 29,455 29,464 29,082 29,499 29,585 29,052
Izrael šekel ILS 5,116 5,175 5,166 5,167 5,171 5,185 5,259 5,214 5,167

 

 
 
NEJVÍCE ČTENÁ TÉMATA A PUBLIKACE

 
Poradce, měsíčník č. 6/2013 (I/2013)
  • Zákon o dani z přidané hodnoty s komentářemIng. Václav Benda

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 2-3/2013 (I/2013)
  • Daňová ztráta v daňovém přiznání FO za rok 2012Ing. Ivan Macháček
  • Novela zákona o DPHIng. Zdeněk Kuneš
  • Novela zákona o daních z příjmůIng. Eva Sedláková
  • Časové rozlišení (2.)Ing. Luděk Pelcl
  • Podrozvahové účty Ing. Vladimír Hruška
  • Změny v daňové správě od 1. 1. 2013JUDr. Jana Drexlerová
  • Náhrada na výživu pozůstalýchJUDr. Eva Dandová

Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 2/2013 (I/2013)
  • Novela zákona o DPH v příkladechIng. Václav Benda
  • Odpočty a slevy na dani z příjmů u FO v r. 2013Ing. Ivan Macháček
  • Odměňování za práci a srážky se mzdyJUDr. Ladislav Jouza

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 2-3/2013 (I/2013)
  • Daňová přiznání FO a PO za rok 2012Ing. Helena Machová
  • Důchodové spoření zaměstnanců – novinka v roce 2013 Ing. Martin Děrgel
  • Dohody ZP od 1. 1. 2013Ing. Antonín Daněk
  • Souběh funkce jednatele a zaměstnanceJUDr. Jana Drexlerová
  • Valorizace náhrady za ztrátu na výdělku JUDr. Eva Dandová
  • Úrazové pojištění a odškodňování pracovních úrazů JUDr. Eva Dandová

Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 2-3/2013 (I/2013)
  • DPH od 1. 1. 2013 – novela zákona Ing. Zdeněk Kuneš
  • Ručení za nezaplacenou daň v roce 2013Ing. Václav Benda
  • DPH u zdravotnických prostředků Ing. Luděk Pelcl
  • Nové české účetní standardy pro vybrané účetní jednotkyIng. Zdeněk Morávek
  • Škoda v účetnictví a daníchIng. Zdeněk Morávek
  • Zadlužení ÚSC a její sledováníIng. Eduard Komárek

1000 řešení – měsíčník č. 2-3/2013 (I/2013)
  • Změny ve zdravotním pojištění po 1. 1. 2013Ing. Antonín Daněk
  • • Daňové přiznání FO a PO za rok 2012 Ing. Karel Janda

PŘIPRAVUJEME

Poradce, měsíčník č. 7-8/2013 (II/2013)
  • Zákon o dani z příjmů s komentářem Ing. Eva Sedláková, Ing. Drahomíra Martincová

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 4/2013 (II/2013)
  • Rezerva na opravy automobilu
  • Zvýšení základu daně o solidární daň
  • Změny v registraci k DPH od 1. 1. 2013
  • Opravné položky v účetnictví
  • Vést účetnictví nebo daňovou evidenci?
  • Obchodní korporace v podmínkách NOZ
  • Zaměstnávání osob se zdravotním postižením

Daně účetnictví – vzory a případy (DÚVaP) – měsíčník, č. 3/2013 (II/2013)
  • Účetnictví podnikatelů v roce 2013
  • Novely zákona o daních z příjmů od r. 2013
  • Odškodňování pracovních úrazů a nemoci z povolání

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 4/2013 (II/2013)
  • Automobil společníka využívaný pro jeho s.r.o.
  • Dopady „daňového balíčku“
  • Dovolená při řetězení pracovních poměrů u téhož zaměstnavatele
  • Funkcionáři a zdravotní pojištění
  • Prokázání práva na cestovní náhrady
  • Konflikt v pracovní skupině

Poradce Veřejné Správy – (PVS) – měsíčník, č. 4/2013 (II/2013)
  • Zákoník práce v Česku a na Slovensku po novelách
  • Platový výměr ve veřejných službách a správě
  • Zaměstnávání dětí z pohledu ZP a zákona o zaměstnanosti
  • Byty (obecní) a nový občanský zákoník
  • Obec vykonává státní správu
  • Daňové a nedaňové příjmy občanského sdružení v roce 2013

1000 řešení – měsíčník č. 4/2013 (II/2013)
  • Automobil v podnikání Karel Starý
  • Novela zákona o DPH Ing. Václav Benda

 

 
 
HORKÁ TÉMATA

 
ÚČETNÍCTVÍ - ZMĚNY OD 1. 1. 2013
České účetnictví vstupuje do roku 2013 poznamenané novelizujícími zákony, které nabyly účinnosti v průběhu roku 2012. K nejrozsáhlejším zásadním změnám došlo v právní úpravě účetnictví vybraných účetních jednotek. Změny v účetnictví přinesla i nová legislativní úprava přeměny obchodních společností a družstev.

  • Účetnictví od 1. ledna 2013 – příspěvek
    měsíčník DaÚ 1/2013 (A4, 80 str.)
  • Účetnictví podnikatelů v roce 2013 – příspěvek
    měsíčník DÚVaP 3/2013 (A5, 144 str.)
  • Zákon o účetnictví - úplné znění zákona 
    Zákony I/2013 (A5, 624 str.)

BALÍČEK ÚČETNÍCTVÍ - ZMĚNY OD 1. 1. 2013 obsahuje: DaÚ 1/2013 - příspěvek + DÚVaP 3/2013 – příspěvek + Zákony I/2013 - úplné znění zákona

Cena balíčku je 505 Kč.
Cena balíčku s 35 % slevou je 348 Kč.
Ušetříte 157 Kč.

MZDOVÁ ÚČETNÍ
Pracovněprávní problematika je rozsáhlá téma, které obsahuje podstatné sociální a ekonomické kategorie důležité nejen pro zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele. Vzhledem k širokému rozsahu problematiky jsme připravili monotematiku Příručka mzdové účetní v balíčku za zvýhodněnou cenu.

  • Příručka mzdové účetní - průřez pracovněprávním minimem, pracovními vztahy
    monotematika (A5, 272 str.)
  • Odměňování za práci a srážky ze mzdy – příspěvek
    mesačník DÚVaP 2/2013 (A5, 144 str.)
  • Příplatky ke mzdě v roce 2013 - příspěvek
    měsíčník PaM 1/2013 (A4, 80 str.)

BALÍČEK MZDOVÁ ÚČETNÍ obsahuje: Příručka mzdové účetní + DÚVaP 2/2013 + PaM 1/2013

Cena balíčku je 581 Kč.
Cena balíčku se 40% slevou 349 Kč.
Ušetříte 232 Kč.

DAŇOVÁ PŘIZNÁNÍ
Je tu období, kdy se fyzické osoby, občané a podnikatelé intenzívněji zaobírají problémem vyspořádání daňové povinnosti. Pro lepší orientaci v problematice nabízíme Balíček Daňová přiznání za rok 2012 v podobě příkladů, postupů, výpočtů.

  • Daňová přiznání za rok 2012
    monotematika (A5, 104 str.)
  • Daňová přiznání FO a PO za rok 2012 - příklady a řešení
    měsíčník 1000 řešení 2-3/2013 (A5, 120 str.)
  • Daňová přiznání za rok 2012 - příspěvek
    měsíčník PaM 2-3/2013 (A4, 120 str.)

BALÍČEK DAŇOVÁ PŘIZNÁNÍ obsahuje: Daňová přiznání za rok 2012 + 1000 řešení 2-3/2013 - příklady a řešení + PaM 2-3/2013 - příspěvek

Cena balíčku je 574 Kč.
Cena balíčku s 30 % slevou je 398 Kč.
Ušetříte 176 Kč.

Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů.

Jen do vyprodání zásob.


Balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz


RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH a E-MAILOVÉ ADRESE.
OBJEDNÁVKY VYŘIZUJEME DO 48 HODIN.

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.

E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
  • Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
  • Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

 

 
 
KONTAKTY

 
Adresa:   E-mail:
ExiCon, s. r. o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
  objednavky@exicon.eu
 
IČO: 44853530
DIČ: 2022854900
IČ DPH: SK2022854900
 
   
 
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 51548/L.

 

 


V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) Exicon s.r.o., 2011
Untitled Page