|
MZDA A PLAT – KOMENTÁŘ K AKTUÁLNÍM PŘEDPISŮM
Jedním z důsledků růstu ekonomiky je zvyšování mezd a platů. Otázky s tím spojené jsou proto v současnosti velmi aktuální a právní úprava této problematiky se stává středem pozornosti. Proto předkládáme čtenářům aktuální komentář pracovněprávních předpisů, které řeší mzdové a platové otázky.
2. Nařízení vlády č. 567/2006 Sb. o minimální mzdě, o nejnižších úrovních zaručené mzdy, o vymezení ztíženého pracovního prostředí a o výši příplatku ke mzdě za práci ve ztíženém pracovním prostředí
Vláda 5. srpna 2016 rozhodla, že od 1. ledna 2017 se zvyšuje minimální mzda. Základní sazba této mzdy je 11 000 Kč za měsíc (dříve 9 900 Kč) nebo 66 Kč za hodinu (dříve 58,70 Kč za hodinu). Tím se zaručuje ochrana zaměstnanců před poskytováním nepřiměřeně nízkých mezd a vymezuje se nárok na mzdu ve stanovené nejnižší úrovni.
- Zaměstnavatel doplácí
Pokud by si zaměstnanec vydělal méně po odečtení mzdy nebo platu za práci přesčas, příplatku za práci ve svátek, za noční práci, za práci ve zdraví ztíženém prostředí a za práci v sobotu a v neděli, zaměstnavatel mu rozdíl doplatí. Minimální mzda je stanovena pro týdenní pracovní dobu 40 hodin. Při jiné délce se výše mzdy upraví.
Na stejnou mzdovou úroveň se dostává minimální mzda zaměstnanců, kteří jsou zdravotně postižení (např. poživatelé invalidních důchodů). Pro tyto osoby není minimální mzda 9 300 Kč za měsíc, jako tomu bylo dříve, ale rovněž 11 000 Kč měsíčně a 66 Kč za hodinu. Toto opatření má za cíl stabilizovat postavení této specifické skupiny zaměstnanců na trhu práce a odstranit možné příčiny nerovnosti v odměňování v závislosti na zdravotním stavu zaměstnance.
Ke mzdě přísluší zaměstnanci doplatek ve výši rozdílu mezi mzdou dosaženou v kalendářním měsíci a příslušnou minimální měsíční mzdou, nebo ve výši rozdílu mezi mzdou připadající na jednu odpracovanou hodinu a příslušnou minimální hodinovou mzdou, Možnost volby doplatku do hodinové nebo měsíční minimální mzdy podmiňuje ZP sjednáním, stanovením nebo určením formy doplatku před započetím práce. V opačném případě je zaměstnavatel povinen použít doplatku do minimální hodinové mzdy.
- Minimální odměna v dohodách
Ochrana prostřednictvím minimální mzdy je pro všechny zaměstnance a typy odměn za práci podle ZP. Vztahuje se i na odměny za práci konanou podle dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce. Odměna za práce podle dohod není limitována, uplatňuje se smluvní volnost a přihlíží se k charakteru práce. Zaměstnavatel by však při jejím sjednávání měl dodržovat rovnost v pracovněprávních vztazích. Sjednaná odměna by měla odpovídat charakteru práce, pracoviště nebo vykonané práci a měla by být přiměřená. Pokud by odměna z dohody připadající na jednu hodinu nebyla ve výši minimální hodinové mzdy 66 Kč na hodinu, je zaměstnavatel povinen poskytnout doplatek.
Příklad 17
Zaměstnanec, který bude pracovat v dohodě o provedení práce, musí dostat odměnu za 300 hodin minimálně 19 800 Kč (dříve17 610 Kč) a v dohodě o pracovní činnosti 1 320 Kč (dříve1 174 Kč za 20 hodin za týden).
Nová výše minimální mzdy se projevuje nejen v přímých částkách, které zaměstnanec dostane ve výplatě, ale má odraz v řadě dalších pracovněprávních předpisech.
- Průměrný výdělek
Jestliže průměrný výdělek zaměstnance je nižší než minimální mzda, upraví se podle § 357 odst. 1 ZP na částku odpovídající minimální mzdě. Stejně se postupuje i při uplatnění pravděpodobného výdělku.
Pro výpočet průměrného výdělku je rozhodující hrubá mzda, která byla zaměstnanci zúčtována v předchozím kalendářním čtvrtletí. Při rozhodování, které částky patří do základu pro výpočet průměrného výdělku, je nutné si uvědomit, co se rozumí mzdou. Do základu pro výpočet se započítávají jen částky, které jsou poskytovány za vykonanou práci. Za odpracovanou dobu, kterou se dělí příslušná hrubá mzda, se považuje doba skutečného výkonu práce, za níž přísluší mzda (plat). Jde např. o práci přesčas, doba účasti na školení či studiu k prohloubení kvalifikace apod.
Do odpracované doby se nezapočítávají zejména překážky v práci, ať již jde o pracovní volno s náhradou mzdy nebo neplacené, dovolená, neomluvená nepřítomnost v práci, náhradní volno za práci přesčas nebo ve svátek, přestávky v práci na jídlo a oddech, studijní volno apod.
Do hrubého výdělku se zahrnuje mzda, zúčtovaná k výplatě v rozhodném období, bez ohledu na to, zda byla vyplacena až po jeho skončení. Do hrubé mzdy se však nezahrnuje plnění, která nemají povahu mzdy nebo platu, protože nejsou poskytovaná za práci. Většinou jde o plnění v souvislosti se zaměstnáním, jako např. náhrady mzdy, odstupné, cestovní náhrady, náhrady za opotřebení vlastního nářadí, zařízení a předmětů potřebných pro výkon práce, odměna za pracovní pohotovost, výnosy z kapitálových podílů, plnění věrnostní a stabilizační povahy poskytovaná k pracovním a životním výročím, případně při odchodu do důchodu. Rovněž se do hrubého výdělku nezahrnují částky, které nevyjadřují pracovní výsledky či výkonnost zaměstnance.
Příklad 18
Průměrný výdělek se bude zjišťovat v květnu 2017. Bude se vycházet z13. kalendářního čtvrtletí v roce 2017.
Bude-li si např. zaměstnanec v květnu 2017 vybírat část dovolené z roku 2016, bude mu náhrada mzdy za ni vypočtena z hrubého výdělku za první čtvrtletí roku 2017 a nikoliv v průměru roku 2016, i když jde o dovolenou z loňského roku.
- Odvody pojistného
Minimální mzda má vliv na placení pojistného ve zdravotním pojištění zaměstnavateli a osobami bez zdanitelných příjmů. V roce 2017 bude činit minimální mzda (minimální vyměřovací základ zaměstnance) 11 000 Kč. Zaměstnavatel bude odvádět pojistné za zaměstnance z vyměřovacího základu, který je zpravidla roveň hrubé mzdě zaměstnance, nejméně však z minimální vyměřovacího základu, tedy z minimální mzdy, pokud se na zaměstnance povinnost odvodu pojistného alespoň z minimální mzdy vztahuje. Ve věci doplatku do minimálního vyměřovacího základu zaměstnance se v roce 2017 bude provádět dopočet do částky 11 000 Kč.
Z minimální mzdy se bude vycházet i při placení pojistného na zdravotní pojištění z poskytnutého pracovního volna bez náhrady příjmu, pokud by se nejednalo o zaměstnance, u nichž se pojistné za toto období neodvádí. Z minimální mzdy (minimální vyměřovací základ) se bude vycházet i v případě placení pojistného u neomluvené absence nebo stávky.
- Příspěvek na zapracování
Tento příspěvek má zabezpečit, aby uchazečům o zaměstnání, kterým úřad práce věnuje zvýšenou péči (§ 33 zák. č. 435/2004 Sb. – zákon o zaměstnanosti – dále ZOZ), byla tato péče věnována i u zaměstnavatelů v počátcích jejich začlenění na trhu práce. Zejména se jedná osoby, které nastupují do pracovního procesu bezprostředně po absolvování školy. Mohou to však být i jiní zaměstnanci, kteří nastupují do pracovněprávního vztahu bez potřebných znalostí a dovedností a zaměstnavatel jim umožní zapracování, případně zaškolení podle § 228 ZP. Přitom i nadále platí povinnost zaměstnavatele, že musí zaučit zaměstnance, který vstupuje do zaměstnání bez kvalifikace.
Příspěvek se poskytuje jednorázově zpětně na základě dohody mezi úřadem práce a zaměstnavatelem po dobu maximálně tří měsíců. Měsíční příspěvek na jednoho zaměstnance pověřeného zapracováním může činit nejvýše polovinu minimální mzdy, tedy 5 500 Kč (dříve 4 950 Kč). Celková částka může být 16 500 Kč (dříve 14 850 Kč).
- Příspěvek při přechodu na nový podnikatelský program
Zaměstnavateli, který přechází na nový podnikatelský program a z toho důvodu nemůže zabezpečit pro své zaměstnance práci v rozsahu stanovené týdenní pracovní doby, může úřad práce poskytnout příspěvek k částečné úhradě náhrady mzdy poskytované zaměstnancům podle pracovněprávních předpisů. Příspěvek se poskytuje na základě dohody mezi zaměstnavatelem a úřadem práce podle § 117 ZOZ. Příspěvek lze poskytovat maximálně po dobu šesti měsíců. Měsíční příspěvek na jednoho zaměstnance může činit maximálně polovinu minimální mzdy (od 1. ledna 2017 5 500 Kč). U jednoho zaměstnance se tedy jedná o maximální částku 33 000 Kč.
Pojem „nový podnikatelský program“ může působit v personální praxi potíže. Je to změna výroby, služeb nebo jiné obdobné činnosti, zajišťované právnickou nebo fyzickou osobou, při které dochází v podniku nebo jeho části k zásadním technologickým změnám. Důvodem může být celková situace a modernizace stávající výroby, služeb nebo jiné obdobné činnosti nebo změna předmětu podnikání zapsaného v obchodním rejstříku nebo v živnostenském oprávnění.
Přechodem na nový podnikatelský program se rozumí období od ukončení nebo omezení stávající provozní činnosti s bezprostředně navazující etapou výměny technologického zařízení do doby zahájení nové provozní činnosti.
Pro období přechodu na nový podnikatelský program jsou charakteristické vedle technologických změn i organizační změny v oblasti pracovních sil. Příspěvek však nemůže dostat firma, která omezila provozní činnost pro nezájem o její výrobky odběrateli nebo pro nasycenost trhu, kdy na přechodné období dojde k zastavení výroby, aby posléze – až se „změní okolnosti“ nebo situace u odběratelů a zákazníků -byla opět zahájena výroba téhož výrobku. S příspěvkem nemůže počítat ani zaměstnavatel, který zastaví výrobu, služby nebo jinou obdobnou činnost pro povětrnostní vlivy, finanční potíže apod.
- Minimální mzda vyslaného zaměstnance
Je-li zaměstnanec zaměstnavatele z jiného členského státu Evropské unie vyslán k výkonu práce v rámci nadnárodního poskytování služeb na území ČR, vztahuje se na něj, je–li to pro zaměstnance výhodnější, minimální mzda platná v ČR.
Odměňování minimální mzdou platnou v ČR vyslaných pracovníků se nepoužije v případě, jestliže doba vyslání zaměstnance v rámci mezinárodního poskytování služeb v ČR nepřesáhne celkově dobu 30 dnů v kalendářním roce. Jestliže je zaměstnanec vyslán k výkonu práce agenturou práce, výjimka 30 dnů, po kterou nemusí být dodržena minimální mzda úplatná v ČR, se na tyto zaměstnance nevztahuje.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčnících Poradce 8/2017, PaM 5/2017, PaM 3-4/2017, monotematické publikaci Mzdy a platy bez chyb, pokut a penále, sborníku Zákony III/2017)
MZDY PLATY PRO ŠKOLY
Plat, stejně jako mzda, je podle peněžitým plněním za práci. Je však poskytován pouze zaměstnancům stanoveného okruhu zaměstnavatelů, mezi které patří i školské právnické osoby zřízené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí podle školského zákona. Jaká specifika přináší odměňování ve školách?
Odměňování přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah
Z ustanovení § 132 ZP vyplývá, že pedagogickému pracovníkovi přísluší za hodinu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické činnosti nebo přímé pedagogicko-psychologické činnosti vykonávané přímým působením na vzdělávaného, kterým uskutečňuje výchovu a vzdělávání na základě zvláštního zákona, kterou vykonává nad rozsah hodin stanovený ředitelem školy, ředitelem školského zařízení nebo ředitelem zařízení sociálních služeb) podle zvláštního právního předpisu, příplatek ve výši dvojnásobku průměrného hodinového výdělku.
Toto ustanovení se tedy týká odměňování nadúvazkových hodin. Podle nové právní úpravy (zavedené školským zákonem č. 563/2004 Sb. a zákonem č. 564/2004 Sb., o pedagogických pracovnících) se výkon přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah zásadně nepovažuje za práci přesčas, ale jde o výkon práce v rámci stanovené týdenní pracovní doby 40 hodin týdně. Vykonáním neúvazkových hodin se pouze změní poměr přímé pedagogické činnosti a tzv. nepřímé pedagogické činnosti (prací souvisejících s přímou pedagogickou činností).
Příplatek za přímou pedagogickou činnost nad stanovený rozsah nelze využít pro všechny zaměstnance odměňované platem, ale – jak vyplývá z názvu příplatku – jedná se o specifickou složku platu, na jejíž poskytování mají nárok při splnění stanovených podmínek pouze pedagogičtí pracovníci.
Podle § 127 ZP platí, že za hodinu práce přesčas přísluší zaměstnanci část platového tarifu, osobního a zvláštního příplatku a příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí připadající na 1 hodinu práce bez práce přesčas v kalendářním měsíci, ve kterém práci přesčas koná, a příplatek ve výši 25 % průměrného hodinového výdělku, a jde-li o dny nepřetržitého odpočinku v týdnu, příplatek ve výši 50 % průměrného hodinového výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna místo platu za práci přesčas. Za dobu čerpání náhradního volna se plat nekrátí. Tento režim se však nedá použít v případě nadúvazkových hodin. Zásadně platí – za neúvazkové hodiny zásadně přísluší příplatek za přímou pedagogickou činnost nad stanovený rozsah ve výši dvojnásobku průměrného hodinového výdělku a nelze je řešit např. poskytnutím náhradního volna.
Nakonec je třeba upozornit, že příplatek za přímou pedagogickou činnost nad stanovený rozsah přísluší i řediteli školy. Ředitel školy je – jak jsme uvedli výše – statutárním orgánem a přísluší mu příplatek za vedení a, jak známo podle § 127 odst. 3 ZP platí, že v platu vedoucího zaměstnance, který je statutárním orgánem nebo vedoucím organizační složky, je vždy přihlédnuto k veškeré práci přesčas. Protože však nadúvazkové hodiny nejsou prací přesčas, přísluší i řediteli školy tento příplatek.
Specializační příplatek pedagogického pracovníka
Pedagogickému pracovníkovi, který vedle přímé pedagogické činnosti vykonává také specializované činnosti, k jejichž výkonu jsou nezbytné další kvalifikační předpoklady, se poskytuje příplatek ve výši 1 000 až 2 000 Kč měsíčně.
Specializační příplatek pedagogického pracovníka je vedle příplatku za přímou pedagogickou činnost nad stanovený rozsah dalším příplatkem, který je určen pouze pro odměňování zaměstnanců, kteří jsou pedagogickými pracovníky ve smyslu § 2 zákona o pedagogických pracovnících. Pedagogickému pracovníku přísluší tento příplatek, jestliže vedle přímé pedagogické činnosti vykonává také specializované činnosti, k jejich výkonu jsou nezbytné další kvalifikační předpoklady. Okruh specializovaných činností, s jejichž výkonem spojuje zákoník práce právo na příplatek, stanoví § 9 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků takto:
koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií,
tvorba a následná koordinace školních vzdělávacích programů a vzdělávacích programů vyšších odborných škol,
prevence sociálně patologických jevů,
specializovaná činnost v oblasti environmentální výchovy,
specializovaná činnost speciálního pedagoga v oblasti školské logopedie, nebo
specializovaná činnost v oblasti prostorové orientace zrakově postižených
Výkon uvedených specializovaných činností podmiňuje vyhláška č. 317/2005 Sb., absolvováním studia v příslušném oboru v délce trvání nejméně 250 vyučovacích hodin, ukončeného obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou zkouškou před komisí. Právo na příplatek má pedagogický pracovník, který specializované činnosti skutečně vykonává. Důvodem pro poskytování příplatku nemůže být pouze skutečnost, že zaměstnanec absolvoval studium, které je předpokladem pro výkon těchto činností. Konkrétní výši příplatku v rámci stanoveného rozpětí určí zaměstnanci zaměstnavatel s přihlédnutím k rozsahu vykonávané specializované činnosti.
ZVÝŠENÍ PLATŮ UČITELŮ V ROCE 2016 - Úroveň platů je každoročně předmětem jednání odborů (ČMKOS a příslušných odborových svazů) s vládou. V loňském roce bylo dne 31. srpna 2016 publikováno ve Sbírce zákonů nařízení vlády č. 273/2016 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, které upravilo platy pro zaměstnance uvedené v § 5 odst. 3 nařízení vlády – tedy pro pracovníky:
v sociálních službách nebo sociální pracovníky v zařízení sociálních služeb, u poskytovatele sociálních služeb, který vykonává činnost v sociálních službách nebo podle zvláštních právních předpisů při pomoci v hmotné nouzi, v sociálně-právní ochraně dětí, ve škole a školském zařízení, ve věznici, v zařízení pro zajištění cizinců a v azylovém zařízení, nebo sociálním pracovníkem u poskytovatele zdravotních služeb, a zároveň není zaměstnancem uvedeným v odstavci 4,
zaměstnance školy nebo školského zařízení podle § 7 školského zákona, který není uveden v odstavci 9
a přineslo novou stupnici platových tříd a platových stupňů pro zaměstnance uvedené v § 5 odst. 9, tedy pro pedagogické pracovníky, tedy přílohu č. 9 k nařízení vlády č. 564/2006 Sb. a nabylo účinnosti 1. září 2016.
Následně bylo dne 29. září 2016 publikováno ve Sbírce zákonů nařízení vlády č. 316/2016 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů pro ostatní zaměstnance uvedené v § 5 nařízení vlády, toto nařízení vlády nabylo účinnosti 1. listopadu 2016.
Očekávané změny v odměňování škol
V současné době projednává Senát Parlamentu ČR vládní návrh zákona, kterým se mění školský zákon. Vzhledem k tomu, že novelu zákona projednává již Senát, dá se reálně očekávat její přijetí, nicméně pouze obecně. Tato novela má přinést výrazné změny ve financování škol a školských zařízení zřizovaných kraji, obcemi a svazky obcí, tedy v tzv. regionálním školství územních samosprávných celku z prostředků státního rozpočtu. Financování soukromých a církevních škol není navrženými změnami financování dotčeno. Důvodem navržené novelizace školského zákona byla nutnost vytvoření právního základu pro realizaci změn v systému financování regionálního školství územních samosprávných celků. Stávající systém financování regionálního školství územních samosprávných celků prostřednictvím republikových a krajských normativů zůstane zachován pouze pro financování vzdělávání a školských služeb poskytovaných školskými zařízeními s výjimkou školních družin. Dojde však ke změně struktury republikových normativů a k regulaci výše krajských normativů bude moci MŠMT stanovit personální standardy pro zajištění činností školských zařízení. Pro komplexní financování základních uměleckých škol, pro financování „pedagogické práce“ (tj. mzdových výdajů pro pedagogické pracovníky) a pro financování ostatních neinvestičních výdajů ve vyšších odborných školách a pro financování ostatních neinvestičních výdajů v mateřských školách, základních školách a ve středních školách a konzervatořích bude zachován stávající systém normativního financování „na žáka“, normativy však již nebudou stanovovat jednotlivé krajské úřady, ale bude je centrálně stanovovat MŠMT. Pro financování „nepedagogické práce“ (tj. mzdových výdajů pro nepedagogické zaměstnance) mateřských, základních a středních školách, bude systém normativních financování „na žáka“ nahrazen normativním systémem financování kombinací normativů „na školu“, „na pracoviště“ a „na třídu“, (resp. u středních škol „na třídu v oboru vzdělání“). Normativy bude centrálně stanovovat MŠMT. Pro financování „nepedagogické práce“ v konzervatoři a ve vyšší odborné škole bude systém normativních financování „na žáka“ nahrazen normativním systémem financování kombinací normativů „na školu“, „na pracoviště“ a „na žáka“, (resp. u konzervatoří „na žáka v oboru vzdělání“ a u vyšších odborných škol „na studenta v akreditovaném vzdělávacím programu“). Normativy bude centrálně stanovovat MŠMT. Změny ve financování nepedagogické práce ve školách umožňují lepší zohlednění potřeby škol na zajištění obslužného personálu (administrativní činnosti, provozní činnosti, úklidové činnosti i činnosti např. IT specialistů). V případě mateřských a základních škol pak navržené změny umožňují i podporu spolupráce obcí při zajišťování dostupnosti základních a mateřských škol zohledněním vyšší provozně administrativní náročnosti škol zřizovaných svazky obcí. Naprosto zásadní změnu pak v navrhovaném řešení představuje zavedení zcela odlišného systému financování pedagogické práce v mateřských školách, v základních školách, ve středních školách a v konzervatořích a ve školních družinách. Pro obory vzdělání v těchto druzích škol a pro školní družinu bude závazným právním předpisem stanoven maximální rozsah vzdělávání, nebo maximální rozsah přímé pedagogické činnosti hrazený ze státního rozpočtu. Tento maximální rozsah bude stanoven pro základní školy, střední školy a konzervatoře nařízením vlády v podobě maximálního počtu hodin výuky (včetně nezbytného dělení) ve třídě (oddělení) v oboru vzdělání, v závislosti na počtu žáků ve třídě (oddělení) a pro mateřské školy a školní družiny prováděcím právním předpisem MŠMT v podobě maximálního počtu hodin přímé pedagogické činnosti v závislosti na organizační struktuře mateřské školy a školní družiny. Stanovené maximum bude vyjadřovat stav, umožňující poskytování vzdělávání v potřebné kvalitě a jeho další zvýšení již k růstu kvality nepřispívá natolik významným způsobem, aby to odůvodnilo zvýšenou potřebu výdajů státního rozpočtu.
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčních PaM 5/2017, Poradce 8/2017, monotematické publikaci Mzdy a platy bez chyb, pokut a penále a sborníku Zákony V/2017)
|
|
|
Částka 28 Rozeslána dne 17. března 2017
76/2017 Vyhláška o obsahu a rozsahu služeb poskytovaných dopravci provozovatelem dráhy a provozovatelem zařízení služeb
77/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění pozdějších předpisů
78/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění pozdějších předpisů
79/2017 Vyhláška o stanovení struktury a formátu oznámení podle zákona o střetu zájmů
Částka 29 Rozeslána dne 20. března 2017
80/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 9/2015 Sb., o stanovení náležitostí a vzorů pověření k výkonu státního dozoru, státního odborného dozoru, vrchního státního dozoru a vrchního státního odborného dozoru v dopravě ve formě průkazu a o změně souvisejících vyhlášek
81/2017 Vyhláška o vydání pamětní stříbrné dvousetkoruny k 300. výročí narození Marie Terezie
82/2017 Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí
Částka 30 Rozeslána dne 22. března 2017
83/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 330/2012 Sb., o způsobu posuzování a vyhodnocení úrovně znečištění, rozsahu informování veřejnosti o úrovni znečištění a při smogových situacích
84/2017 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o uložení Kolektivních smluv vyššího stupně
85/2017 Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o vyhlášení aktualizovaného seznamu výzkumných organizací schválených pro přijímání výzkumných pracovníků ze třetích zemí
Částka 31 Rozeslána dne 27. března 2017
86/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů
Částka 32 Rozeslána dne 29. března 2017
87/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška)
Částka 33 Rozeslána dne 29. března 2017
88/2017 Vyhláška o provedení některých ustanovení zákona o vinohradnictví a vinařství
Částka 34 Rozeslána dne 29. března 2017
89/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 73/2012 Sb., o látkách, které poškozují ozonovou vrstvu, a o fluorovaných skleníkových plynech
Částka 35 Rozeslána dne 29. března 2017
90/2017 Zákon, kterým se mění volební zákony a některé další zákony
91/2017 Vyhláška, kterou se mění vyhlášky provádějící volební zákony
Částka 36 Rozeslána dne 30. března 2017
92/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní a o změně dalších souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 105/2016 Sb., kterým se mění některé zákony v oblasti mezinárodní spolupráce při správě daní a zrušuje se zákon č. 330/2014 Sb., o výměně informací o finančních účtech se Spojenými státy americkými pro účely správy daní
93/2017 Zákon, kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
94/2017 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
Částka 37 Rozeslána dne 31. března 2017
95/2017 Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
Částka 38 Rozeslána dne 31. března 2017
96/2017 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 120/2016 Sb., o posuzování shody měřidel při jejich dodávání na trh
97/2017 Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 86/2011 Sb., o technických požadavcích na hračky, ve znění pozdějších předpisů
|
|
|
3. dubna
Pondělí
(za sobotu 1. 4.)
|
Daně z příjmů – poplatník |
Podání přiznání k daním z příjmů za zdaňovací období kalendářního roku 2016, pokud není využit „poradce“ a účetní závěrka nepodléhá povinnému auditu
(§ 33 odst. 1, § 136 odst. 1 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Splatnost daní z příjmů (doplatku) za zdaňovací období kalendářního roku 2016, pokud není využit „poradce“ a účetní závěrka nepodléhá povinnému auditu
(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání plné moci k zastupování „poradcem“, který za poplatníka zpracuje a předloží daňové přiznání za rok 2016, a to až v prodlouženém termínu do 3. 7.
(§ 136 odst. 2 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Sdělení poplatníka registrovaného k dani z příjmů, že mu ve zdaňovacím období kalendářního roku 2016 nevznikla daňová povinnost (vyjma „neziskovek“)
(§ 136 odst. 5 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
(§ 38mc zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Daně z příjmů - plátce |
Podání vyúčtování „srážkové“ daně z příjmů vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně za rok 2016
(§ 38d odst. 9 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
(§ 33 odst. 1, § 137 odst. 2 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
10. dubna
Pondělí
(za sobotu 8. 4.)
|
Zdravotní pojištění – OSVČ |
Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za březen 2017
(§ 7 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích zdravotní pojišťovně za rok 2016, pokud OSVČ není povinna podat přiznání k dani z příjmů za rok 2016
(§ 24 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
18. dubna
Úterý (za sobotu 15. a svátek 17.)
|
Daň silniční |
Zaplacení zálohy na daň silniční za I. čtvrtletí 2017
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
|
Zdravotní pojištění – OSVČ |
Doplacení pojistného na zdravotní pojištění za rok 2016 OSVČ nepodávající přiznání (pokud Přehled podala až 10. 4., jinak doplatek do 8 dnů po Přehledu)
(§ 8 odst. 5 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
20. dubna
Čtvrtek
|
Daň z příjmů – zaměstnavatel |
Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za březen 2017
(38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Sociální pojištění – OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za březen 2017
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za březen 2017
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za březen 2017
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za březen 2017
(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za březen 2017
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za březen 2017
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
DPH - uživatel |
Podání přiznání a zaplacení DPH za I. čtvrtletí 2017 uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa alias „MOSS“
(§ 110r odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
25. dubna
Úterý
|
DPH |
Podání přiznání a zaplacení DPH plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2017
(§ 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání kontrolního hlášení DPH plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2017
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání souhrnného hlášení DPH plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2017, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední osobou) a poskytnutí služby (kterou má zdanit příjemce)
(§ 102 odst. 1, 3 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za březen 2017, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání souhrnného hlášení DPH identifikované osoby za březen 2017, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
30. dubna
Neděle
|
Daně z příjmů - plátce |
Daňové povinnosti se přesouvají na úterý 2. května 2017. |
Zákonné pojištění úrazu |
Pojistná povinnost se přesouvá na úterý 2. května 2017. |
Soc. poj. – zaměstnavatel |
Pojistná povinnost se přesouvá na úterý 2. května 2017. |
Sociální pojištění – OSVČ |
Pojistná povinnost se přesouvá na úterý 2. května 2017. |
Zdravotní pojištění – OSVČ |
Pojistná povinnost se přesouvá na úterý 2. května 2017. |
|
|
|
PRUŽNÁ PRACOVNÍ DOBA A JEJÍ VÍTĚZNÉ TAŽENÍ
Odborníci na management předpovídají zánik standardního pracovního dne. Tvrdí, že díky internetu a mobilní technologii můžeme teď pracovat, kdy chceme a kde chceme. Tak proč tak mnoho lidí ještě stále lpí na tradicích?
Skutečností je, že i když se flexibilní pracovní doba stává stále oblíbenější, jen málo firem ji má jako oficiální program či politiku. A dokonce ještě méně manažerů je přístupných řídit zaměstnance s libovolným pracovním časem. Ale to neznamená, že byste se ho měli vzdát. Znamená to jen, že na vás – zájemce o tento fenomén – leží břemeno navrhnout plán, který by se hodil vám, vašemu šéfovi a vaší firmě.
Jeden zaměstnanec ve dvou
Julie pracovala jako programová manažerka v jedné firmě, když se jí narodilo první dítě. Toužila se vrátit na původní místo po mateřské dovolené, ale nedovedla si ani představit, jak bude stíhat 12-ti hodinový pracovní zátah a současně být dobrou mámou. Požádala o radu svého mentora. Odpověď byla jednoduchá. Stačí využít výhodu firemní politiky – pružnou pracovní dobu a „upravit“ si práci, která by jí vyhovovala. Mentor jí navrhl, aby se pokusila dohodnout se svojí kolegyní, také Julií, ohledně rozdělení práce. Druhá Julie, matka dvou dětí, už měla zkušenost s rozdělením práce a chtěla se o to znovu pokusit. „Je to, jako byste si vybírali manžela,“ říká Julie o výběru správného parťáka, se kterým by si mohla rozdělit práci. „Tato osoba je vašima očima i ušima v době, kdy tam nejste.“
Odzkoušeli se navzájem na schůzce, která se moderně nazývá „naslepo“ a dohodly se, že do toho půjdou. Plán byl následující: Každá z nich by pracovala tři dny v týdnu, jeden den by byly v práci současně – první Julie v pondělí, ve středu a ve čtvrtek, druhá Julie v úterý, ve středu a v pátek. Dobrovolně se rozhodly, že nebudou dělit týden na polovinu, aby nevypadly z pracovního tempa kvůli delší nepřítomnosti na pracovišti. Každý večer, s výjimkou středy, zaměstnankyně, která byla v práci, hodinu a půl telefonicky informuje svoji parťačku, která je doma, o pracovních událostech dne. A během společných dní v práci můžou pracovat spolu, anebo když je moc práce, rozdělí se a dotahují věci do konce. „Je v našem zájmu, aby byla práce jednolitá,“ řekly šéfům. „Máme tentýž pohled na věc, ten samý cíl, tu samou vizi, tu samou pracovní etiku. A získáte z nás dvou víc, než by vám mohla dát jedna. Jsme prostě nejlepší,“ zdůrazňují Julie. Nejenže s tím manažeři souhlasí, ale pověřili toto duo nejziskovějším projektem v roce 2011. Proč? Protože experiment rozdělení práce mezi dvě Julie byl jednoznačným úspěchem. Jsou známé ve firmě jako „Dvojčata Julie“ – zdvojené dynamo. Obě tvrdí, že rozdělení práce je učinilo šťastnějšími jak v práci, tak i doma, a také mnohem efektivnějšími. „Jeden člověk může pracovat 12 hodin denně, jít domů a zkolabovat a druhý den si celý koloběh zopakovat,“ vysvětlují. „My spolu musíme analyzovat den, podělit se o něj s druhým mozkem a následující den může ta druhá bez jakýchkoli kolapsů převzít štafetu.“
Volno na osobní rozvoj
Andrej pracoval ve firmě 11 roků, když se rozhodl, že se chce zúčastnit na MBA programu. Přihlášení na studium znamenalo navštěvovat školu každý druhý týden a příležitostně i čtvrtky – v průběhu dvou roků. Tedy by byl z práce 60 dní jako projektový manažer. Firma sice měla oficiální postupy ohledně pružné pracovní doby, ale speciální požadavky, jako ten Andrejův, se vyřizoval individuálně. Požádali ho proto, aby si podal oficiální žádost. Na začátku si vyhledal podobnou žádost svého předchůdce. Promluvil si s nadřízeným, který plán podporoval s jedinou výhradou. Jestli vznikne konflikt zájmů, musí Andrej dát přednost práci před školou. Andrej souhlasil a vytvořil si návrh žádosti včetně podrobného vysvětlení týkajícího se programu MBA a svých cílů, přehled dní, kdy by měl být ve škole a jak tento rozvrh souvisí s pracovní dobou, a seznam výhod pro firmu. „Vědomosti získané ve škole během víkendu jsem schopen aplikovat v práci už hned v pondělí,“ uvedl. Top manažeři schválili jeho žádost. Andrej je dnes už ve čtvrtém semestru. „Skutečně pociťuji, že toto studium je pro mě výzvou, omladilo mě a dodalo mi energii do další práce,“ dodává.
Nastolení precedentu
Jako mnoho jiných mladých rodičů Katka s Petrem byli šokovaní, když zjistili, jak jsou časově omezené školky a oni ani v jedné nemůžou nechat dítě do 8 – 9 večer, dokdy jsou zvyklí pracovat. Přitom plat manželky by mladé rodině výrazně chyběl v rozpočtu. Pár přišel s vydařenou myšlenkou, že by mohli pracovat na plný úvazek oba s tím, že jeden den v týdnu by pracovali doma a na tři dny by si sehnali opatrovatelku. Byli by na telefonu a zúčastňovali by se pořad, pracovali, dokud dítě spí a nadpracovali by si chybějící hodiny během čtyř zbývajících dní v kanceláři. Petr pracoval v bance, která měla pravidla pro pružnou pracovní dobu, získal souhlas pro práci z domova na většinu pondělků poměrně snadno. Katka požádala svého šéfa, jestli by nemohla pracovat doma v pátek, ale narazila na velký problém, protože to nikdo předtím ve firmě neudělal. „Neexistoval žádný precedens,“ říká. Její šéf se obával, jestli by matka malého dítěte mohla skutečně pracovat doma, ale Katka ho ubezpečila a slíbila mu přesčasy po večerech a během víkendu. Uznala, že by to mohlo být velmi problematické, a proto navrhla, aby se napřed dohodli na tříměsíční zkušební době, po které znovu všechno přehodnotí. Katka zůstala pracovat, doma dělala každý pátek během dvou let, pak se přesunula do druhé firmy, kde jí také umožnili využívat „stlačený“ pracovní týden. Věří, že flexibilita posiluje loajalitu u zaměstnanců. „Když máte možnost využívat pružný pracovní čas, vykašlete se na mnoho jiných věcí, třeba i na žádost o zvýšení platu. Co je cennější než čas?“ ptá se.
JAK SE DOPRACOVAT K PRUŽNÉ PRACOVNÍ DOBĚ - Předtím, než požádáte o pružnou pracovní dobu, uvědomte si, že pravděpodobně narazíte na zažité konvence. „Všeobecně manažeři jen neradi nechávají pracovat lidi samostatně, protože jim nedůvěřují a kladou si otázku: Skutečně pracuje, nebo se cpe dobrotami se svým přítelem?“ vysvětluje profesor D. Friedmann. Dokonce i ti šéfové, kteří důvěřují svým zaměstnancům, se obávají, že upřednostňují některé lidi nebo že napomáhají úpadku produktivity ve své firmě. Víc a víc firem a manažerů ale poznává výhody pružné pracovní doby. Když dáte lidem možnost upravit si pracovní dobu podle jejich potřeb, dosahují své cíle snadněji, jsou méně práce neschopní nebo nedochvilní a jejich morálka se zvyšuje. Když se jako zájemce o netradiční pracovní dobu zaměříte na tyto výhody a správně podáte své požadavky, výrazně zvýšíte šanci na souhlas nadřízených.
1. Definujte si, co chcete
První krok spočívá v tom, že si promyslíte, co se snažíte dosáhnout. Je vaším cílem trávit víc času s rodinou? Ořezat čas strávený v kanceláři? Nebo chcete odstranit překážky, které vám brání soustředit se na práci v případě většího, dlouhodobějšího projektu? V okamžiku, kdy si stanovíte svůj cíl, rozhodněte se, jaké uspořádání pracovní doby by vám nejvíc pomohlo dosáhnout cíle. Možnosti sahají od „stlačeného“ pracovního týdne, například do 3-4 dní, přes rozdělení práce, zkrácení pracovního úvazku, práci na doma, vybrání si měsíčního volna až po takové jednoduché řešení, jako je možnost vypnout si večer Blackberry. Zvažte, jestli i nadále budete efektivně vykonávat svoji práci. Dříve než přijdete s návrhem, přesvědčte se, jaký vliv bude mít vámi žádaný pracovní den na vašeho šéfa, váš tým a váš výkon. Dále si zjistěte, jakou politiku, jestli vůbec nějakou, má v dané oblasti vaše firma a jestli máte nějakého předchůdce ohledně flexibility. Nemá smysl objevovat znovu Ameriku. Pokud ale vaše firma nemá oficiální politiku, musíte si vytvořit její návrh vy sám.
2. Navrhněte pružnou pracovní dobu jako pokus
Mnoho manažerů váhá s udělením souhlasu, hlavně jestli firma nemá v této věci pevně stanovený postup. Můžete zmírnit jejich obavy tím, že předestřete svůj návrh jako pokus. „Dohodněte si tříměsíční zkušební dobu, aby se váš šéf nelekl, že se mu vymkne celá situace z rukou. Musí pochopit nový způsob práce a podle našich průzkumů se brzy stane zřejmé, že takový styl práce má jednoznačně navrch,“ říká Bailynová. Pamatujte si, že váš tým – nadřízení a kolegové – jsou ovlivňováni vaším pracovním rozvrhem, takže potřebujete podporu každého, aby váš nový pracovní čas dosáhl úspěchu.
Vysvětlete, co se snažíte dosáhnout, a požádejte je o připomínky. „Zapojte je do plánování a navrhování nové pracovní doby,“ tvrdí Bailynová. Stoprocentně dejte vědět šéfovi, jak jsou ve vašem návrhu zapracovány nápady kolegů. Zapojením týmu můžete zbavit své šéfy jejich dalších obav. Někteří se bojí, že hned jak poskytnout jednomu zaměstnanci pružnou pracovní dobu, hráz se protrhne a každý bude najednou chtít totéž uspořádání pracovní doby.
Často jde o neopodstatněný strach. Friedmann zdůrazňuje, že ve skutečnosti lidé dávají přednost tradiční pracovní době. „Nedáte každému to samé, protože ne všichni chtějí to samé,“ říká.
3. Zdůrazněte výhody plynoucí pro firmu
Váš návrh musí zdůraznit výhody pro firmu, které by měly převyšovat vaše osobní výhody. „Ať už se snažíte o cokoli, musíte si pečlivě promyslet, jak to budete prezentovat, aby to nebylo jen o vás a vaší rodině,“ upozorňuje Friedmann. „Vybalte na šéfa jasný cíl zlepšit svůj výkon v práci a přispět tak i k jeho většímu úspěchu.“ Dokažte, že jste uvažovali o potřebách firmy, že vaše nová pracovní doba nebude rušivý element a bude mít ve skutečosti převážně pozitiva – např. zvýšení produktivity práce nebo zvýšení vašich znalostí, tak potřebných pro danou práci.
4. Přehodnocujte a dělejte příslušné úpravy
Když je váš experiment v praxi tři čtyři měsíce, zhodnoťte jeho úspěchy. Dosáhli jste svůj cíl? Způsobuje pracovní rozvrh každému jen nepříjemnosti? Protože jste navrhli úpravu své pracovní doby s tříměsíční zkušební dobou, měli byste zpětně informovat svého šéfa. „Uveďte údaje, které potvrzují vaši produktivitu. Dokažte, že to funguje,“ tvrdí Friedmann. A jestli ne, připravte si návrhy na úpravy.
Závěr
Co dělat:
1. Uvědomit si, co se snažíte dosáhnout flexibilitou dříve, než přijdete s jejím návrhem.
2. Poznejte dopady takové úpravy pracovní doby na vašeho šéfa, tým a vaši produktivitu.
3. Začněte s tím jen jako s experimentem a buďte otevření k jeho případným úpravám, pokud nebude fungovat podle představ všech zainteresovaných.
Co nedělat:
1. Zaměřit se výlučně na výhody plynoucí vám a vaší rodině.
2. Předpokládat, že váš tým bude automaticky stát za vámi. Musíte se snažit o získání jejich podpory vašich návrhů.
3. Navrhnout cokoli jako trvalé řešení bez předchozího otestování.
zpracovala red – podle www.hbr.com
|
|
|
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 8/2017 (III/2017)
- Zákon o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele s komentářem – JUDr. Ladislav Jouza
- Mzda a plat - komentář k aktuálním předpisům – JUDr. Ladislav Jouza
- Nový způsob zdanění hazardních her – Ing. Martin Děrgel
- Zdaňování příjmů ve vazbě na rezidentství – Ing. Dalimila Mirčevská
- Obrana proti exekučnímu příkazu správce daně ve světle aktuální judikatury – Mgr. Petr Taranda
- Oprávnění kontrolních orgánů ke vstupu do objektů užívaných k podnikání – Ing. Jan Šmolík
- Dohody o provedení práce a zdravotní pojištění – Ing. Antonín Daněk
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 3-4/2017 (II/2017)
- Slevy na dani FO – Ing. Ivan Macháček
- Novela zákona o účetnictví – Ing. Karel Janda
- Novela zákona o daních z příjmů – Ing. Eva Sedláková
- Změny v občanském zákoníku od 1. 1. 2017 – Ing. Karel Janda
- Tichá společnost a daň z příjmů – Ing. Helena Machová
- Cestovní náhrady v roce 2017 – JUDr. Eva Dandová
- Sankce vůči neplatícímu nájemci bytu dle NOZ – Richard W. Fetter
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 3-4/2017 (II/2017)
- Zdanění příjmů rezidentů ČR ze zahraničí – Ing. Martin Děrgel
- Evidence tržeb v praxi - Ing. Markéta Patzenhauer
- Obchodní korporace – účetně a daňově – Ing. Dalimila Mirčevská
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 3-4/2017 (II/2017)
- Zákon o zaměstnanosti v číslech – Ing. Olga Bičáková
- Úroky z výživného – nově – Richard W. Fetter
- Kouření a alkohol na pracovišti – nový zákon – JUDr. Ladislav Jouza
- Splatnost odstupného a promlčení nároku – Richard W. Fetter
- Státní inspekce práce a jiné kontroly zaměstnavatelů – Ing. Karel Janda
- Zaměstnanec a příležitostní příjmy – Ing. Ivan Macháček
- Opravné položky u neziskových subjektů – Ing. Zdeněk Morávek
1000 řešení – měsíčník č. 3-4/2017 (II/2017)
- Zákon o účetnictví - novela – Ing. Karel Janda
- Novela občanského zákoníku – Ing. Eva Sedláková
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
SBORNÍKY ZÁKONŮ:
zákon o daních z příjmů, zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o účetnictví … (I/2017)
Zákony IIA – občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích, občanský soudní řád … (IIA/2017)
Zákony IIB – trestní zákoník, trestní řád, zákon o přestupcích … (IIB/2017)
Zákony III – zákoník práce, zákon o nemocenském pojištění, zákon o důchodovém pojištění … (III/2017)
Zákony IV – stavební zákon, katastrální zákon, zákon o zadávání veřejných zakázek … (IV/2017)
Zákony V – zákon o obcích, zákon o krajích, školský zákon …. (V/2017)
Zákony VI – zákon o odpadech, zákon o životním prostředí, vodní zákon … (VI/2017)
ODBORNÉ PUBLIKACE:
Účetní závěrka podnikatelů za rok 2016 (sestavování účetní závěrky podnikatelů)
Daňová přiznání k daním z příjmů FO a PO za rok 2016 (aktuální informace pro zpracování daňových přiznání)
Pomocník mzdové účetní 2017 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
Daňové a nedaňové výdaje (2017) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)
Povinnosti zaměstnavatele – (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
Vzory smluv dle NOZ II. – (komentované vzory smluv)
Ekonomický a personalistický slovník – (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
Stavíme bez chyb, pokut a penále – (legislativní část, změny a novinky, slovník stavebních pojmů)
Daňové výdaje z účetního a daňového hlediska bez chyb, pokut a penále – (které výdaje uplatnit do daňových výdajů a jak správně účtovat)
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 9/2017 (IV/2017)
- Školský zákon s komentářem – JUDr. Eva Dandová
- Příjmy z prodeje a držby cenných papírů – Ing. Eva Sedláková
- Dodání zboží v EU z pohledu DPH – Ing. Václav Benda
- Výzkum a vývoj z pohledu ZDP – Ing. Dalimila Mirčevská
- Kontrolní hlášení DPH po přezkumu Ústavním soudem – Mgr. Petr Taranda
- Trestní odpovědnost ve zdravotnictví – JUDr. Jana Drexlerová
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 5/2017 (IV/2017)
- Příjem z darování - Ing. Eva Sedláková
- Zdanění příjmů FO z kapitálového majetku - Ing. Martin Děrgel
- DPH u finančního leasingu a navrhované změny - Ing. Václav Benda
- Přeměny obch. společností a družstev - účetní pohled - Ing. Dalimila Mirčevská
- Přeměny obch. společností a družstev - právní pohled - Ing. Dalimila Mirčevská
- Zápočet vzájemných pohledávek – Ing. Karel Janda
- Odstupné při převedení na jinou práci – Richard W. Fetter
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 5/2017 (IV/2017)
- DPH po novele v příkladech – Ing. Václav Benda
- Slevy na dani a daňové zvýhodnění – Ing. Eva Sedláková
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 5/2017 (IV/2017)
- Mzdy a platy - JUDr. Eva Dandová
- Mzdy a platy ve školství - JUDr. Eva Dandová
- Daňové výdaje na zdraví a práva zaměstnanců – Ing. Eva Sedláková
- Útok zaměstnance na majetek zaměstnavatele – Richard W. Fetter
- Právní úprava pracovního poměru na dobu určitou (2.) – JUDr. Jana Drexlerová
- Manželství a zaměstnání podle ZP a NOZ – Richard W. Fetter
1000 řešení – měsíčník č. 5/2017 (IV/2017)
- Novela zákona o dani z přidané hodnoty – Ing. Zdeněk Kuneš
- Daňové a nedaňové výdaje – Ing. Ivan Macháček
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
|
|
|
Mzdy a platy po novelách
Jedním z důsledků růstu ekonomiky je zvyšování mezd a platů. Otázky s tím spojené jsou proto v současnosti velmi aktuální. V našich publikacích najdete kromě jiného aktuální komentář pracovněprávních předpisů, které řeší mzdové a platové otázky. V poslední době nastalo v této oblasti několik změn. Jak správně řešit v praxi mzdové a platové otázky na pracovištích? V každodenní praxi využijí balíček nejen mzdové účetní a personalisté, ale i zaměstnavatelé, zaměstnanci, podnikatelé, živnostníci, ekonomové, auditoři, daňoví poradci …
- 1. PaM 5/2017 – Mzdy a platy - příspěvek – JUDr. Eva Dandová
/A4, str. 80/
- 2. DÚVaP 5/2017 – Slevy na dani a daňové zvýhodnění – příspěvek – Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 160/
- 3. Vzory smluv dle ZP - komentované vzory smluv – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 144/
- 4. Mzdy a platy – monotematika – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 120/
Cena balíčku je 708 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 354 Kč.
Ušetříte 354 Kč.
Mzdy a platy – pro podnikatele
Jedním z důsledků růstu ekonomiky je zvyšování mezd a platů. Otázky s tím spojené jsou proto v současnosti velmi aktuální. V našich publikacích najdete kromě jiného aktuální komentář pracovněprávních předpisů, které řeší mzdové a platové otázky. V poslední době nastalo v této oblasti několik změn. Jak správně řešit v praxi mzdové a platové otázky na pracovištích? V každodenní praxi využijí balíček nejen mzdové účetní a personalisté, ale i zaměstnavatelé, zaměstnanci, podnikatelé, živnostníci, ekonomové, auditoři, daňoví poradci …
- 1. Poradce 8/2017 – Mzda a plat – komentář k aktuálním předpisům - komentář – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 248/
- 2. PaM 5/2017 – Mzdy a platy – příspěvek – JUDr. Eva Dandová
/A4, str. 80/
- 3. DÚVaP 5/2017 - Slevy na dani a daňové zvýhodnění – příspěvek – Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 160/
- 4. Ekonomický a personalistický slovník – cca 3000 ekonomických pojmů a výrazů, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách
/A5, str. 272/
Cena balíčku je 760 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 380 Kč.
Ušetříte 380 Kč.
Mzdy a platy – pro školy
Plat, stejně jako mzda, je peněžitým plněním za práci. V zákoníku práce, v nařízení vlády o platech a katalogu prací a služeb bylo v poslední době dosti změn. Jaké změny nastaly? Balíček nabízí ucelený pohled na mzdovou sféru a je určen pracovníkům a ředitelům předškolních, základních, středních, vyšších odborných škol, obcím a krajům, ale i zaměstnavatelům, personalistům, zaměstnancům …
- 1. Poradce 8/2017 - Mzda a plat – komentář k aktuálním předpisům - komentář – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 248/
- 2. PaM 5/2017 - Mzdy a platy pro školy – příspěvek – JUDr. Eva Dandová
/A4, str. 80/
- 3. DÚVaP 5/2017 - Slevy na dani a daňové zvýhodnění – příspěvek – Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 160/
- 4. Vzory smluv dle ZP – komentované vzory smluv – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 144/
- 5. Ústava ČR - aktuální znění Ústavy ČR a zákona o volbě prezidenta republiky
/A6, str. 88/
- 6. Ekonomický a personalistický slovník - cca 3000 ekonomických pojmů a výrazů, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách
/A5, str. 272/
Cena balíčku je 960 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 480 Kč.
Ušetříte 480 Kč.
Balíček managera
Každý vedoucí pracovník, majitel společnosti, jednatel se při své práci setkává s množstvím povinností. Neustále se měnící zákony mohou způsobit nepřehlednost a nejasnost. Manager by měl být informován o všech změnách. Aby jste předešli nepříjemným situacím a byli vždy včas informování, přicházíme s nabídkou publikací, na které se budete moci spolehnout. Balíček je určen všem podnikatelům, ekonomům, auditorům ….
-
1. Daňové a nedaňové výdaje 2017 – monotematika - Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 272/
- 2. Vzory smluv dle NOZ II. + CD – vybrané vzory smluv (35 smluv) – Doc. František Klimeš
/A5, str. 160/
- 3. DÚVaP 2/17 - Oceňování majetku a závazků – příspěvek - Ing. Zdenka Cardová
- 4. DÚVaP 3-4/17 - Evidence tržeb v praxi – příspěvek – Ing. Markéta Patzenhauer
/A5, str. 240/
- 5. CD únor 2017
Cena balíčku je 950 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 475 Kč.
Ušetříte 475 Kč.
Vzory smluv dle NOZ III.
Smluvní vztahy patří nejen do každodenního života podnikatele, ale i každého občana. Problematika smluvních typů se zásadně změnila od platnosti nového občanského zákoníku. Na základě čtenářských ohlasů jsme připravili novou publikaci Vzory smluv dle NOZ II. Balíček Vzory smluv dle NOZ je užitečnou pomůckou pro všechny fyzické osoby, podnikatele, živnostníky, auditory, ekonomy, podnikající manžele, daňové poradce, pracující důchodce, zaměstnavatele, personalisty, studenty …
- 1. Vzory smluv dle NOZ II. + CD - vybrané vzory smluv (35 smluv) – Doc. František Klimeš
/A5, str. 160/
- 2. DÚVaP 10/2016 - Nájemní smlouvy v daňové evidenci a účetnictví – příspěvek - Ing. Luděk Pelcl
/A5, str. 144/
- 3. DÚVaP 12/2016 - Smlouvy v NOZ a ZP nově – příspěvek - JUDr. Eva Dandová
/A5, str. 152/
- 4. Občanský zákoník I. + vkládačka – komentář – JUDr. Jiří Nesnídal
/A5, str. 320/
- 5. Občanský zákoník II. + vkládačka - komentář – JUDr. Zbyněk Pražák
/A5, str. 320/
Cena balíčku je 1120 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 560 Kč.
Ušetříte 560 Kč.
Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |