|
VNITROPODNIKOVÉ SMĚRNICE PRO PODNIKATELE
Pracovněprávní nároky zaměstnanců
Co by měla směrnice například obsahovat:
- zkrácení pracovní doby bez snížení mzdy,
- stravování zaměstnanců,
- ostatní výhody,
- rehabilitace pro zaměstnance na rizikových pracovištích,
- lékařská péče,
- mzdové zvýhodnění (příplatek) za práci ve ztíženém a zdraví škodlivém pracovním prostředí,
- příplatek za práci v nočních směnách a práci v noci,
- příplatek za práci v odpoledních směnách,
- odměna za pracovní pohotovost,
- ostatní příplatky,
- příspěvek na penzijní připojištění,
- pojistné na soukromé životní pojištění,
- odměny při pracovních a životních jubileích, apod.
Zákon o daních z příjmů v § 24 odst. 2 písm. j) bod 5 uvádí, že výdaji (náklady) jsou také výdaje (náklady) na pracovní a sociální podmínky, péči o zdraví a zvýšený rozsah doby odpočinku zaměstnanců vynaložené na práva zaměstnanců vyplývající z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu zaměstnavatele, pracovní nebo jiné smlouvy, pokud zákon o dani z příjmů nebo zvláštní zákon nestanoví jinak. U zaměstnavatele, u kterého nepůsobí odborová organizace, může vnitřní předpis stanovit mzdová nebo platová práva a ostatní práva v pracovněprávních vztazích, z nichž je oprávněn zaměstnanec. Vnitřní předpis může stanovit práva také tehdy, jestliže to na něj bylo kolektivní smlouvou přeneseno. Vnitřní předpis však nesmí ukládat povinnosti zaměstnanci nebo zkracovat jeho práva stanovená zákoníkem práce (viz zákoník práce § 305).
Nebudeme na tomto místě popisovat podrobně problematiku kolektivní smlouvy (pokud budou mít čtenáři zájem, můžeme připravit zvláštní příspěvek v některém z dalších čísel našeho časopisu). Uveďme pouze některé okruhy či oblasti, které lze kolektivní smlouvou (nebo vnitropodnikovou směrnicí) řešit.
Zkrácení pracovní doby bez snížení mzdy
Délka pracovní doby se v ABCXYZ a.s. stanoví na:
- 40 hodin týdně (apod.) u zaměstnanců, kteří nepracují ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém pracovním režimu,
- 35 hodin týdne (apod.) u zaměstnanců s dvousměnným pracovním,
- 30 hodin týdně (apod.) zaměstnanců s třísměnným nebo s nepřetržitým pracovním.
Zkrácení pracovní doby se provádí bez snížení mzdy. Do pracovní doby se započítává 30 minut (apod.) z doby potřebné k osobní očistě po skončení práce zaměstnanců. Toto ustanovení se vztahuje na zaměstnance horkých provozů, slévačů (kotlářů, svářečů, apod.).
Stravování zaměstnanců
Zaměstnavatel umožňuje všem zaměstnancům stravování ve vlastním stravovacím zařízení (smluvním stravovacím zařízení apod.) a nákup občerstvení v kantýnách (obchodu, bufetu, kiosku apod.). Na úhradu nákladů závodního stravování se zaměstnavatel zavazuje přispívat ve výši 55 % (80 %, 100 %) ceny obědů. Pro zaměstnance pracující v odpolední a noční směně zaměstnavatel hradí 55 % (80 %, 100 %) ceny stravenek určených pro kantýnu (obchod, bufetu, kiosek apod.). Obdobně zaměstnavatel přispívá na obědy:
- bývalým zaměstnancům zaměstnavatele, kteří u něj pracovali do odchodu do starobního nebo invalidního důchodu,
- zaměstnancům po dobu čerpání jejich dovolené,
- zaměstnancům po dobu jejich dočasné pracovní neschopnosti,
- apod.
Ostatní výhody
Zaměstnavatel poskytuje ze sociálního fondu příspěvek na používání rekreačního, zdravotnického a vzdělávacího zařízení (předškolního zařízení, závodní knihovny, tělovýchovných a sportovních zařízení apod.) ve formě příspěvku 500 Kč (350 Kč, 1 500 Kč apod.) na zaměstnance za kalendářní rok. Zaměstnavatel poskytuje rekreace včetně zájezdů pro zaměstnance včetně jejich rodinných příslušníků nejvýše do částky 20 000 Kč (10 000 Kč apod.) za rok. Zaměstnavatel poskytuje sociální výpomoc zaměstnanci v přímé souvislosti s překlenutím jeho mimořádné obtížných poměrů v důsledku živelní pohromy, ekologické nebo průmyslové havárie na územích, na kterých byl vyhlášen nouzový stav. Tato výpomoc je vyplácena ze zisku na vrub nákladů, které nejsou náklady na dosažení, zajištění a udržení příjmů (z fondu kulturních a sociálních potřeb nebo ze sociálního fondu za obdobných podmínek) do výše 500 000 Kč (100 000 Kč, 1 000 000 Kč apod.). Zaměstnavatel zabezpečí zaměstnancům z méně dostupných oblastí (možno specifikovat) dopravu do zaměstnání a ze zaměstnání zajišťovanou zaměstnavatelem vlastněnými (pronajatými) dopravními prostředky.
Zaměstnavatel umožní zaměstnancům odkoupit materiál, polotovary či výrobky vyrábění v ABCXYZ a.s. za částku rovnající se výrobním nákladům maximálně do počtu 5 ks (10 Kč, 10 000 Kč apod.).
Rehabilitace pro zaměstnance na rizikových pracovištích
Zaměstnavatel uhradí léčebné rehabilitace v rozsahu předepsaném lékařem zaměstnancům kategorie „dělník“, nepřetržitě pracujícím ve slévárně (horkých provozech apod.) po dobu minimálně 10 let u zaměstnavatele nebo u jeho právních předchůdců a majícím příslušnou zdravotní indikaci, a to po dobu nezbytně nutnou na konci pracovní doby. V pochybnostech rozhodne lékař po dohodě s příslušnou zdravotní pojišťovnou. Ostatní zaměstnanci, kteří odpracovali ve slévárně (horkých provozech apod.) na pracovištích ABCXYZ a.s. minimálně 12 měsíců, mají nárok na rehabilitaci v rozsahu 10 hodin ročně, zásadně po pracovní době. Zaměstnanci, kteří byli ze zdravotních důvodů převedeni na neriziková pracoviště, mají nárok na rehabilitaci v rozsahu 5 hodin ročně, po pracovní době. Pokud po převedení zaměstnance směřují zdravotní důvody k vyhlášení nemoci z povolání, je rozsah a doba trvání rehabilitační péče stanovena ošetřujícím lékařem. O příslušnou rehabilitaci musí zaměstnanec požádat svého přímo nadřízeného zaměstnance nejpozději do 31. 5. 201x.
Mzdové zvýhodnění (příplatek) za práci ve ztíženém a zdraví škodlivém pracovním prostředí
Zaměstnancům bude vypláceno mzdové zvýhodnění 10 % průměrného výdělku (15 %, 25 %, 15 Kč za hodinu, 20 Kč za hodinu, 55 Kč za hodinu apod.) u profesí, které jsou vyhlášeny svým zařazením prací ve ztíženém a zdraví škodlivém pracovním prostředí.
Příplatek za práci v nočních směnách a práci v noci
Za práci v nočních směnách nebo v noci přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 10 % průměrného výdělku (15 %, 25 %, 15 Kč za hodinu, 20 Kč za hodinu, 55 Kč za hodinu apod.) za každou odpracovanou hodinu. Za práci v noci je považována práce od 22:00 do 6:00 hodin.).
Příplatek nepřísluší:
a) za práci přesčas s výjimkou případu, kdy zaměstnanec za práci přesčas čerpá náhradní volno,
b) apod.
Příplatek za práci v odpoledních směnách
Za práci v odpoledních směnách přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 10 % průměrného výdělku (15 %, 25 %, 15, Kč za hodinu, 20 Kč za hodinu, 55 Kč za hodinu apod.) za každou odpracovanou hodinu.
Odměna za pracovní pohotovost
Při pracovní pohotovosti na dohodnutém místě odlišném od pracoviště zaměstnance přísluší zaměstnanci odměna ve výši 20 % (15 % 35 % apod.) průměrného hodinového výdělku.
Ostatní příplatky
Za práci ve výškách nad 10 metrů nad zemí, v omezeném prostoru (apod.) přísluší zaměstnanci příplatek ke mzdě ve výši 7 Kč (15 Kč apod.) za každou odpracovanou hodinu. Za používání cizího jazyka (za zaškolování nových pracovníků, za práci v kontech pracovní doby apod.) přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 35 % (15 %, 75 % apod.) průměrné hodinové mzdy. Při práci v pracovním kontu přísluší zaměstnanci příplatek 3 Kč za každou odpracovanou hodinu.
Příspěvek na penzijní připojištění
Zaměstnavatel bude přispívat na penzijní připojištění všem zaměstnancům ve výši 250 Kč (500 Kč, 1 500 Kč měsíčně apod.). Zaměstnavatel (ne)poskytuje příspěvek podle předchozího odstavce zaměstnancům v kalendářním měsíci, ve kterém trvá aspoň po část tohoto měsíce zkušební doba. Zaměstnavatel neposkytuje příspěvek v kalendářním měsíci, ve kterém má zaměstnanec neomluvenou absenci. Zaměstnavatel poukazuje příspěvek přímo penzijnímu fondu, a to na číslo účtu penzijního fondu, který zaměstnanec zaměstnavateli sdělí. Zaměstnavatel poukazuje příspěvek za zaměstnance penzijnímu fondu do 20. dne kalendářního měsíce.
Pojistné na soukromé životní pojištění
Zaměstnavatel přispívá na soukromé životní pojištění všem zaměstnancům (varianta mimo pracujících důchodců) ve výši 8 000 Kč ročně (4 500 Kč, 15 000 Kč apod.).
Odměny při pracovních a životních jubileích
Zaměstnavatel bude v roce 201x přiznávat zaměstnancům při příležitosti jejich pracovních a životních výročí odměnu v těchto případech:
- pokud jediným důvodem ukončení pracovního poměru je odchod do starobního (též předčasného), plného invalidního důchodu, peněžní odměna ve výši 5 000 Kč (10 000 Kč, 100 000 Kč apod.).
Podmínkou přiznání odměny je alespoň deset let nepřetržitě trvající pracovní poměr v ABCXYZ a.s. nebo u jeho právních předchůdců;
- při nepřetržitém pracovním poměru v ABCXYZ a.s. nebo jeho právních předchůdců v délce
- 20 let přísluší odměna ve výši 3 500 Kč (5 000 Kč, 15 000 Kč apod.),
- 30 let přísluší odměna ve výši 5 000 Kč (15 000 Kč, 25 000 Kč apod.)
Odměna za pracovní a životní jubileum bude vyplacena ve výplatě za příslušné období.
(Více se o tomto tématu dočtete v měsíčnících DÚVaP 5-6/18, Poradce 8-9/18, odborné tematické publikaci Kontrola podnikání a Pracovněprávní slovník )
FINANCOVÁNÍ ŠKOL
V loňském roce byl školský zákon novelizován. Tato novela měla rozdílnou účinnost. Obecně nabývá účinnosti dnem 1. září 2018, některá ustanovení však nabyla účinnosti hned dnem vyhlášení, některá dne 1. září 2017 a dva body nabudou účinnosti až 1. září 2020. Hlavní úkolem zákona však je zavést změny v oblasti financování škol a školských zařízení zřizovaných kraji, obcemi a svazky obcí (tzv. regionální školství územních samosprávných celku) z prostředků státního rozpočtu. Jak novela financování škol a školských zařízení změnila?
Dne 1. září 2018 nabude účinnosti
převážná část zákona č. 101/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Hlavním cílem této novely školského zákona je provedení reformy systému normativního financování regionálního školství územně samosprávnými celky.
Stávající systém financování regionálního školství územně samosprávnými celky prostřednictvím republikových a krajských normativů zůstane zachován pouze pro financování vzdělávání a školských služeb poskytovaných školskými zařízeními s výjimkou školních družin. Dojde však ke změně struktury republikových normativů a k regulaci výše krajských normativů. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy bude moci také stanovit personální standardy pro zajištění činností školských zařízení.
Pro komplexní financování základních uměleckých škol, pro financování „pedagogické práce“ (tj. mzdových výdajů pro pedagogické pracovníky) a pro financování ostatních neinvestičních výdajů ve vyšších odborných školách pro financování ostatních neinvestičních výdajů v mateřských školách, základních školách a ve středních školách a konzervatořích bude zachován stávající systém normativního financování „na žáka“, normativy však již nebudou stanovovat jednotlivé krajské úřady, ale bude je centrálně stanovovat MŠMT. Pro financování „nepedagogické práce“ (tj. mzdových výdajů pro nepedagogické zaměstnance) v mateřských školách, základních školách a středních školách bude systém normativních financování „na žáka“ nahrazen normativním systémem financování kombinací normativů „na školu“, „na pracoviště“ a „na třídu“, (resp. u středních škol „na třídu v oboru vzdělání“). Normativy bude také centrálně stanovovat MŠMT. Uvedené změny ve financování nepedagogické práce ve školách povedou podle názoru MŠMT k lepšímu zohlednění potřeby škol na zajištění obslužného personálu (administrativní činnosti, provozní činnosti, úklidové činnosti i činnosti např. IT specialistů). V případě mateřských a základních škol pak tyto změny by měly zajistit i podporu spolupráce obcí při zajišťování dostupnosti základních a mateřských škol zohledněním vyšší provozně administrativní náročnosti škol zřizovaných svazky obcí. Naprosto zásadní změnu pak představuje zavedení zcela odlišného systému financování pedagogické práce v mateřských školách, základních školách, v středních školách a v konzervatořích a ve školních družinách.
NOVÉ ÚKOLY MŠMT - Jak jsme uvedli úvodem, zásadní změnou v systému financování škol představuje zavedení zcela odlišného systému financování pedagogické práce v mateřských školách, základních školách, ve středních školách a v konzervatořích a ve školních družinách. Pro obory vzdělání v těchto druzích škol a pro školní družinu bude závazným právním předpisem stanoven maximální rozsah vzdělávání, nebo maximální rozsah přímé pedagogické činnosti hrazený ze státního rozpočtu. Tento maximální rozsah bude stanoven pro základní školy, střední školy a konzervatoře nařízením vlády v podobě maximálního počtu hodin výuky (včetně nezbytného dělení) ve třídě (oddělení) v oboru vzdělání, v závislosti na počtu žáků ve třídě (oddělení) a pro mateřské školy a školní družiny prováděcím právním předpisem MŠMT v podobě maximálního počtu hodin přímé pedagogické činnosti v závislosti na organizační struktuře mateřské školy a školní družiny. Stanovené maximum bude vyjadřovat stav, umožňující poskytování vzdělávání v potřebné kvalitě a jeho další zvýšení již k růstu kvality nepřispívá natolik významným způsobem, aby to odůvodnilo zvýšenou potřebu výdajů státního rozpočtu.
Dále pak pro uvedené druhy škol a pro školní družinu MŠMT stanoví:
• Normativy ostatních (mimotarifních) nárokových složek platů (příplatky za vedení a třídnictví, specializační příplatky), připadajících na 1 úvazek pedagogického pracovníka.
• Normativy nenárokových složek platů, připadajících na 1 úvazek pedagogického pracovníka.
• Opravné koeficienty k normativům nenárokových složek platů, připadajících na 1 úvazek pedagogického pracovníka zohledňující:
- průměrnou naplněnost běžných tříd/oddělení (koeficient naplněnosti),
- podíl dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vzdělávaných v běžných třídách/odděleních (koeficient společného vzdělávání; má vždy hodnotu minimálně rovnu 1).
Uvedené opravné koeficienty tak budou v oblasti nenárokových složek platů zohledňovat zvyšující se náročnost práce pedagogů jak s rostoucím počtem žáků ve třídě, tak i s rostoucím zapojením žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do společného vzdělávání v běžných třídách jednotlivých škol.
Postup financování pedagogické práce
ze státního rozpočtu bude v mateřských školách, základních školách, ve středních školách a v konzervatořích a ve školních družinách následující.
Školy a školní družiny budou předkládat MŠMT údaje o počtech svých pedagogických pracovníků (bez pedagogických zaměstnanců, jejichž podíl na vzdělávání a školských službách vyplývá z podpůrných opatření dle § 16 ŠZ), o jejich zařazení do platových tříd a platových stupňů, o jejich míře přímé vyučovací (přímé výchovné) činnosti, a o dalších mzdových nárocích vyplývajících pro ně z kariérního systému, o rozsahu poskytovaného vzdělávání/školských služeb (bez zvýšení vyplývajícího z podpůrných opatření dle § 16 ŠZ), a to v rozsahu, termínech a struktuře stanovených prováděcím právním předpisem.
Předložením uvedených údajů vlastně bude konkrétní škola nebo školské zařízení definovat svůj nárok na příděl zdrojů státního rozpočtu na zabezpečení své činnosti. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy pak v rámci předběžné kontroly posoudí, zda definovaný nárok nepřekračuje nárok vyplývající pro školu (školské zařízení) ze stanoveného maximálního rozsahu. Pokud tomu tak nebude, bude škole (školskému zařízení) přiznán počet úvazků a objem tarifních platů (včetně příslušenství) ve výši definovaného nároku. Pokud definovaný nárok překročí nárok vyplývající pro školu (školské zařízení) ze stanoveného maximálního rozsahu, bude škole (školskému zařízení) přiznán počet úvazků a objem tarifních platů (včetně příslušenství) ve výši maximálního rozsahu. Přiznaný objem finančních prostředků na platové tarify bude škole (školskému zařízení) zvýšen o objem finančních prostředků na ostatní nárokové složky platů pedagogů (stanovený normativ * přiznaný počet úvazků) + příslušenství a o objem finančních prostředků na nenárokové složky platů pedagogů (stanovený normativ * přiznaný počet úvazků * koeficient naplněnosti * koeficient společného vzdělávání) + příslušenství.
Za podstatnou změnu v nově navrhovaném systému financování lze považovat i legislativní ukotvení rezervy, která bude rozepisována na krajské úřady již z úrovně MŠMT nad rámec normativního rozpisu rozpočtu, a to na základě předem definovaných objektivních parametrů (normativně vymezený objem prostředků, podíl žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kraji, údaje škol a školských zařízení o předpokládané organizaci vzdělávání v novém školním roce, hustota osídlení v kraji, apod.).
Krajské úřady budou přidělenou rezervu využívat přednostně k řešení finančních dopadů podpůrných opatření podle § 16 ŠZ nově přiznaných dětem, žákům a studentů v průběhu daného kalendářního roku a finančních dopadů případného nárůstu výkonů v novém školním roce, ale i k zohlednění objektivních (normativně nepostižitelných) specifik jednotlivých škol/školských zařízení a to zejména v oblasti personálního zabezpečení specifických podmínek jejich provozu.
LEGISLATIVNÍ ZMĚNY - Financování škol je upraveno v části čtrnácté školského zákona. Tato část zákona zatím obsahuje čtyři ustanovení (§ 160 – § 163 ŠZ). Po 1. září 2018 bude rozšířena o další čtyři ustanovení (§ 161a – § 161c a § 162a ŠZ). Stávající právní úprava umožňuje poskytnutí finančních prostředků státního rozpočtu na nezbytné zvýšení nákladů spojených pouze s výukou dětí, žáků a studentů s mentálním, tělesným, zrakovým nebo sluchovým postižením, závažnými vadami řeči, závažnými vývojovými poruchami učení, závažnými vývojovými poruchami chování, souběžným postižením více vadami nebo autismem. Proto hned v úvodním ustanovení části čtrnácté, v § 160 ŠZ se rozšiřuje okruh výdajů, na které se poskytují finanční prostředky státního rozpočtu o výdaje na nezbytné zvýšení nákladů spojených s výukou všech dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Zároveň se vypouští ustanovení o tom, že finanční prostředky ze státního rozpočtu se vždy poskytují podle skutečného počtu jednotek výkonu, když v novém systému financování regionálního školství již nebude ve všech případech rozhodující počet jednotek výkonu, nýbrž systém bude u některých škol a školských zařízení fungovat na tzv. normativech na pedagoga.
V ustanovení § 161 ŠZ se upravuje financování vybraných škol a školských zařízení zřizovaných územními samosprávnými celky. Zde se především stanoví pro vybrané školy a školská zařízení normativy, jejichž prostřednictvím budou školy a školská zařízení financována včetně stanovení jednotek, na které příslušné normativy připadají. Ustanovení zavádí legislativní zkratku „jednotka“, za kterou je třeba považovat dítě, žáka, studenta, pracovní poměr pedagogického pracovníka, učitele v adaptačním období, třídu, právnickou osobu vykonávající činnost školy. Vláda stanoví svým nařízením maximální počet hodin výuky, který bude stát financovat ze státního rozpočtu. Ustanovení výslovně stanoví, že MŠMT v rozpisu rozpočtu do rozpočtů jednotlivých krajů již přímo stanoví výši finančních prostředků pro jednotlivé právnické osoby vykonávajících činnost škol a školských zařízení uvedených v § 161 ŠZ, tedy mateřských škol, základních škol, středních škol, konzervatoří, vyšších odborných škol, základních uměleckých škol a školních družin zřizovaných územními samosprávnými celky nebo svazky obcí. Postup, jakým MŠMT výši finančních prostředků pro jednotlivé právnické osoby vykonávajících činnost škol a školských zařízení uvedených v § 161 ŠZ stanoví je uveden v písm. a) až j) tohoto odstavce.
(Více se o tomto tématu se dočtete v měsíčnících PaM 5/2018, Mini PVS 4/2018, 1000 řešení 5/2017 a Poradce 9/2017)
|
|
|
Částka 26 Rozeslána dne 29. března 2018
47/2018 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění pozdějších předpisů
48/2018 Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, ve znění pozdějších předpisů
Částka 27 Rozeslána dne 4. dubna 2018
49/2018 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní památky Kocelovické pastviny a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
50/2018 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní památky Pískovna Erika a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
51/2018 Vyhláška o vyhlášení Národní přírodní rezervace Břehyně – Pecopala a stanovení jejích bližších ochranných podmínek
52/2018 Vyhláška o změně a zrušení některých právních předpisů o vyhlášení zvláště chráněných území
53/2018 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozhodné částce pro určení celkové výše mzdových nároků vyplacených jednomu zaměstnanci podle zákona č. 118/2000 Sb., o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele a o změně některých zákonů
54/2018 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti Dodatku č. 1 ke Kolektivní smlouvě vyššího stupně
Částka 28 Rozeslána dne 4. dubna 2018
55/2018 Vyhláška o vydání zlaté mince „Hrad Zvíkov“ po 5 000 Kč
56/2018 Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o výši průměrné hrubé roční mzdy v České republice za rok 2017 pro účely vydávání modrých karet podle zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
57/2018 Sdělení Státní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků nových voleb do zastupitelstev obcí konaných dne 31. března 2018
Částka 29 Rozeslána dne 12. dubna 2018
58/2018 Vyhláška o doplňcích stravy a složení potravin
59/2018 Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy o vyhlášení aktualizovaného seznamu výzkumných organizací schválených pro přijímání výzkumných pracovníků ze třetích zemí
60/2018 Nález Ústavního soudu ze dne 12. prosince 2017 sp. zn. Pl. ÚS 11/17 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích, ve znění pozdějších předpisů
Částka 30 Rozeslána dne 12. dubna 2018
61/2018 Vyhláška o seznamu nebezpečných chemických látek, směsí a prachů a podmínkách nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a směsmi a podmínkách výkonu činností spojených s nebezpečnou expozicí prachů
Částka 31 Rozeslána dne 12. dubna 2018
62/2018 Nález Ústavního soudu ze dne 30. ledna 2018 sp. zn. Pl. ÚS 15/15 ve věci návrhu na vyslovení neústavnosti § 41b odst. 2 a 4 a § 41c písm. g) zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění účinném do 31. prosince 2015
|
|
|
16. dubna
Pondělí
(za neděli 15. 4.)
|
Daň silniční |
Zaplacení zálohy na daň silniční za I. čtvrtletí 2018
(§ 10 odst. 1 a 4 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční)
|
17. dubna
Úterý
|
Zdravotní pojištění – OSVČ |
Doplacení pojistného na zdravotní pojištění za rok 2017 OSVČ nepodávající daňové přiznání (pokud Přehled podala až 9. 4., jinak do 8 dnů po jeho podání)
(§ 8 odst. 5, § 21 odst. 4, § 26b odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
20. dubna
Pátek
|
Daň z příjmů – zaměstnavatel |
Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů z mezd za březen 2018
(38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
|
Sociální pojištění – OSVČ |
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za březen 2018
(§ 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za březen 2018
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za březen 2018
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za březen 2018
(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – zaměstnavatel |
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za březen 2018
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za březen 2018
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
DPH - uživatel |
Podání přiznání a zaplacení DPH za I. čtvrtletí 2018 uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa alias „MOSS“
(§ 110q, § 110r odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
25. dubna
Středa
|
DPH |
Podání přiznání a zaplacení DPH plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2018
(§ 101 odst. 1 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání kontrolního hlášení plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2018
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání souhrnného hlášení plátce za březen nebo za I. čtvrtletí 2018, o intrakomunitárních plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží v třístranném obchodu a poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 1, 3, 4 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za březen 2018, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)
|
Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za březen 2018, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
30. dubna
Pondělí
|
Daně z příjmů - plátce |
Odvod „srážkové“ daně sražené v březnu 2018 a hlášení plátce o dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů do 2 500 Kč, resp. z dohod o provedení práce do 10 000 Kč) (§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) |
Odvod zajištění daně sraženého v březnu 2018 ze stanovených příjmů nerezidentů mimo prostor EU/EHP ze zdrojů na území ČR a hlášení plátce daně o provedeném zajištění (§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) |
Zákonné pojištění úrazu |
Odvod pojistného zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za II. čtvrtletí 2018
(§ 365 odst. 1 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce)
(§ 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., o zákonném pojištění odpovědnosti zam.)
|
Sociální pojištění – zaměstnavatel |
Povinnost všech zaměstnavatelů uzavřít evidenční listy důchodového pojištění (ELDP) zaměstnanců, kteří byli účastni důchodového pojištění za rok 2017
(§ 38 odst. 4 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení)
|
Sociální pojištění – OSVČ |
Předložení plné moci k zastupování poradcem zpracovávajícím daňové přiznání, při odkladu termínu podání přiznání za rok 2017 do 2. 7. 2018
(§ 15 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – OSVČ |
Předložení plné moci k zastupování poradcem zpracovávajícím daňové přiznání, při odkladu termínu podání přiznání za rok 2017 do 2. 7. 2018
(§ 24 odst. 2 zák. č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
|
|
|
UMĚT KRITIZOVAT KONSTRUKTIVNĚ
Ing. Jana Jarošová, Ph. D.
Upřímnost bývá u lidí vysoce ceněnou vlastností, a to nejen v soukromém, ale i v pracovním životě. Ne vždy je však jednoduché být k druhým upřímný a otevřený. V jistých situacích jsme zvyklí vyhýbat se posuzování, obzvlášť pokud se jedná o naše nejbližší okolí. Děláte to také, nebo druhé otevřeně kritizujete? Umět kritizovat konstruktivně je důležitá a potřebná manažerská dovednost.
KRITIKA NEBO ZPĚTNÁ VAZBA? Když chcete někomu vytknout jeho chyby, je vhodné vyhnout se slovu „kritika“. Toto neoblíbené (pro někoho až ponižující) slovo vytváří nerovnováhu mezi zúčastněnými stranami, protože kritizující se automaticky staví do nadřazené pozice. V praxi je více preferovaným pojmem „zpětná vazba“ (angl. feedback). Kritika je činnost hodnocení, posouzení, ocenění, přičemž je považována za jednu z nejtěžších komunikačních dovedností. Úkolem kritiky je upozornit na nedostatky a záporné jevy s cílem dosáhnout jejich nápravy. Aby měla kritika pozitivní efekt, měla by být objektivní, tedy nezaujatá, a současně konstruktivní – čili podnětná a naznačující směry zlepšení. Destruktivní kritika je projevem snahy druhého člověka urazit nebo na něj útočit. O konstruktivní kritice hovoříme tehdy, když se vztahuje k danému tématu, je racionální, věcná a osoba, která ji podává, má v úmyslu vám jejím prostřednictvím pomoci. Tak, jako je náročné kritiku přijmout, je pro mnohé těžké ji i podat. Důvodů k tomu je více.
Důvody vyhýbání se kritice:
- Nechcete druhého urazit.
- Nemáte rádi konfliktní situace a vyhýbáte se jim.
- Nemáte potřebu daný problém řešit, i když jej vnímáte.
- V minulosti jste už dané osobě něco vytkli a nepřijala to s pochopením.
- Nevíte, jak na to.
Umět druhé osobě podat kritiku je oboustranně výhodné. Vám se uleví, že nemáte tajnosti, a do budoucna eliminujete u druhé osoby chování nebo projevy, které vás i ostatní iritují. Jejich neustálé opakování by mezi vámi stupňovalo napětí a mohlo by vážně narušit vaše pracovní vztahy. Z pohledu druhé strany, pokud svému kolegovi neposkytnete zpětnou vazbu, obíráte ho o možnost osobního rozvoje. Správně podaná a konstruktivní kritika pomáhá člověku se zlepšovat.
JEDNOU Z NEJZNÁMĚJŠÍCH METOD týkajících se poskytování negativní zpětné vazby je tzv. sendvičová teorie. Ta spočívá ve „vložení“ negativní informace mezi dvě pozitivní, což vytváří pomyslný sendvič. V praxi to znamená, že nadřízený zaměstnance nejdříve za něco pochválí, následně přejde ke kritice a na závěr opět vyzdvihne pozitivní aspekty jeho práce. Cílem je snazší přijetí kritiky ze strany zaměstnance, protože pokud má být člověk spokojený, potřebuje mít negativní situace v životě vyváženy těmi pozitivními. Sendvičová metoda se může jevit jako vhodný nástroj poskytování zpětné vazby, existuje ale několik argumentů, které její efektivitu zpochybňují. Prvním z nich je tzv. „efekt novosti“, jenž můžeme interpretovat tak, že lidé mají tendenci více si pamatovat informace, které přijímají v úvodu setkání, nebo naopak, na jeho konci. Tím vzniká riziko, že hodnocená osoba negativní informaci, která je uprostřed, jednoduše přehlédne. Další argument souvisí s teorií sebepotvrzení a znamená, že lidí si více všímají informací, které zapadají do jejich představy o sobě samém, a ty ostatní přehlížejí. V psychologii se tento jev označuje také jako „konfirmační zkreslení“, tedy tendence hledat, upřednostňovat a vyvolávat si z paměti informace takovým způsobem, který potvrdí naše, již existující přesvědčení nebo hypotézy, přičemž alternativním možnostem je věnována nepoměrně menší pozornost. Univerzálnost použití „sendviče“ zpochybňují i zjištění týkající se rozdílů přijímání feedbacku novými a zkušenými zaměstnanci. Zatímco nováčky motivuje hlavně pozitivní zpětná vazba, zkušení odborníci více preferují tu negativní, jež jim pomáhá zjistit, kde jsou jejich limity a prostor ke zlepšení. Účinnost sendvičové teorie je těmito argumenty značně zpochybněna, proto je její použití třeba zvážit s ohledem na konkrétní situaci. Jak uvedl britský ekonom Tim Harford, „sendvičová metoda vede spíše k dobrým pocitům než k dobrým výsledkům“. Chvalte své podřízené či kolegy vždy, kdy je to možné a opodstatněné. Ve chvíli, kdy jim ale chcete podat negativní kritiku, buďte obezřetní a chválou raději šetřete.
ČEMU SE PŘI KRITICE VYHNOUT – Jak předat druhému negativní informace, které pravděpodobně nechce slyšet? Pokud se jedná o vaše podřízené, poskytování feedbacku by mělo být běžnou součástí vaší práce. Pokud by adresátem vaší zpětné vazby měl být kolega nebo přítel, dopředu se zeptejte, zda chce váš názor slyšet. Jak se říká: „Nevyžádaná rada není radou.“ Ne vždy si chceme v dané situaci vyslechnout názor druhého, i když by byl jakkoli přínosný. Pokud je kritika z druhé strany žádoucí, soustřeďte se na to, abyste se úplně vyhnuli hodnocení osobnosti nebo charakteru člověka, jeho osobnostních rysů či hodnot. Vyvarujte se zevšeobecňujícím tvrzením jako např. „vždy uděláš“, „nikdy jsi neudělal“, „všichni o tobě říkají“ apod. Pokud je kritika podána správně, jejím předmětem je něco, co daná osoba udělala nebo neudělala, ne její osobnost. Stejně tak se vyhněte používání spojky „ale“, místo ní upřednostněte spojku „a“ nebo rozdělte informaci do dvou vět. Příkladem je vyjádření typu: „Tvoje prezentace se mi líbila, ale příště zkus mluvit pomaleji, protože ti bylo špatně rozumět.“ Zpětná vazba, při níž pochvalná slova spojíte slovíčkem „ale“ s negativní informací, způsobí to, že i když daný člověk v úvodu vnímal zpětnou vazbu jako pozitivní, v závěru vyzní celá informace negativně.
JAK KRITIZOVAT „SPRÁVNĚ“
1. Na rozhovor se připravte
Promyslete si předem strukturu rozhovoru a dopředu se ujistěte, že jste dostatečně informováni ve věci, která má být předmětem kritiky. Neměli byste působit dojmem, že jste jen přišli do práce ve špatné náladě a potřebujete si na někom vylít zlost. Pokud člověka znáte dobře, zkuste si představit i to, jaké by mohly být jeho odpovědi, a připravte si argumenty i na ně. Čím lépe jste připraveni, tím menší je pravděpodobnost, že sklouznete do emocionálních projevů nebo že rozhovor vyústí v konflikt.
2. Zaměřte se na popis výkonu nebo chování
Hovořte k věci a přímo. Popisujte chování druhé osoby, ne její vlastnosti. Tento popis prezentujete jako svůj pohled na danou věc a buďte přitom konkrétní. Namísto vyjádření „stále chodíš pozdě do práce“, povězte například „tento měsíc jsi přišel už čtyřikrát pozdě“. Nikoho nekritizujte bez toho, aniž byste dali najevo, že jiné věci dělá dobře. Nechcete přece snižovat jeho sebevědomí. Dejte kritizované osobě najevo, že si jí vážíte, respektujete ji a chcete jí pomoci.
3. Zdůrazněte dopad daného chování na vás
Pokud jsou předmětem kritiky určité projevy v chování druhého, řekněte mu, co vám jeho chování způsobuje. Člověk by měl vždy vědět, jaký dopad má jeho chování na kolegu, společnost, klienta nebo pracovní tým. Mluvte o svých emocích. Nebojte se pojmenovat emoce, které ve vás chování druhého vyvolává. Pokud vás něco zlobí, znejišťuje nebo stresuje, řekněte to nahlas. Mějte však na paměti, že chcete druhému pomoci, ne v něm vyvolat pocit frustrace.
4. Dejte druhé straně prostor k vyjádření
Podávání kritiky by neměl být monolog. Dejte kritizovanému možnost na vaši kritiku reagovat – zeptejte se ho, jak danou věc vnímá on sám. Možná má ke svému chování objektivní důvod – problémy v soukromí nebo zdravotní potíže.
5. Hledejte společné řešení
Při rozhovoru se orientujte na budoucnost. V závěru vyslovení zpětné vazby by měla být prezentována řešení, jak danou věc či chování změnit, přičemž podněty by měly přicházet z obou stran. Dejte najevo váš zájem řešit problém společně. Výhodou společně formulovaného řešení je větší pravděpodobnost, že se s ním kritizovaný ztotožní a bude ho následovat.
NA NEGATIVNÍ STIMULY REAGUJEME CITLIVĚJI NEŽ NA POZITIVNÍ - Reakce mozku na kritiku je vždy silná, protože vlna kritiky naší osoby aktivuje náš nervový systém. Reakce bývá různá – někteří odpovídají agresivním útokem, jiní mají snahu se obhajovat. Neurovědec John Cacioppo z Chicagské univerzity zjistil, že v našem mozku existují odlišné okruhy pro zpracování pozitivních a negativních informací. Při svých experimentech také dokázal, že náš mozek reaguje výrazně citlivěji na negativní stimuly než na stimuly pozitivní. Naše přecitlivělost na kritiku vede k tomu, že ji vidíme i tam, kde vůbec není. I neutrální informace jsou často vnímány jako záporné. Navíc člověk podrobený kritice mívá pocit, že je ohrožena jeho identita v rámci společenství, v němž žije. Vzniká tak obava z vyloučení z komunity.
PŘIJETÍ KRITIKY – Pokud jsou kritická slova provázena dobře míněnými radami a řešeními orientovanými do budoucna, je menší pravděpodobnost, že se kritizované osoby dotknete nebo ji urazíte. Naopak, bude mít pocit, že na ní někomu záleží a chce jí pomoci. Právě tento pocit přijetí a pomoci otevírá cestu ke změně.
METODA PLUSOVÁNÍ – Kromě zmíněné sendvičové metody je dále využívána tzv. metoda plusování. Osvědčila se například u animátorů ve studiích Pixar. Namísto negativní kritiky a používání „ale“ preferuje tato metoda hledání dalších možných řešení problému pomocí přidání „a“ a „a co kdyby“. V praxi to znamená, že poskytujete zpětnou vazbu pozitivní formou, například: „Líbí se mi, jak sis poradil s tím projektem, a co kdybys ještě dokončil ten úkol z minulého měsíce?“ Tato metoda údajně vede nejen k dobrým pocitům, ale především k dobrým výsledkům.
Použitá literatura: • MERGL, T. Jak učinit zpětnou vazbu stravitelnější. Květen 2013. Dostupné z: https://www.pmi.cz/index.php/novinky-pmi-org/154-jak-na-zpetnou-vazbu.html; • MICHÁLEKOVÁ, J. Naučte se dávat konstruktivní kritiku. Listopad 2017. Dostupné z: https://visibility.sk/blog/naucte-sa-davat-konstruktivnu-kritiku/; • NGUYENOVÁ, H. MÝTUS: Kritickou zpětnou vazbu sdělujte tzv. metodou sendviče. Prosinec 2014. Dostupné z: http://psych.fss.muni.cz/psychologie-prace/pro-verejnost/myty/mytus-kritickou-zpetnou-vazbu-sdelujte-tzv-metodou-sendvice; • RYCHTAŘÍKOVÁ, Y. Kritikou a pochvalou k vyšší motivaci zaměstnanců. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2100-2.
|
|
|
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 10/2018 (III/2018)
- Zákon o nemocenském pojištění s komentářem – JUDr. Tomáš Hejkal
- DPH u internetových obchodů – Ing. Václav Benda
- Podnikání ve společnosti – Ing. Eva Sedláková
- Rozdíly ve zdanění prodeje a pronájmu hmotného majetku zahrnutého a nezahrnutého do obchodního majetku – Ing. Ivan Macháček
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 3-4/2018 (II/2018)
- Živnostenský zákon po novele – JUDr. Eva Dandová
- Daňová kontrola – Ing. Martin Děrgel
- Archivace účetní a daňové kontroly – Ing. Helena Machová
- Občané Slovenska a zdravotní pojištění v ČR – Ing. Antonín Daněk
- Dodání nemovité věci a DPH – Ing. Václav Benda
- Výkon funkce a zdravotní pojištění – Ing. Antonín Daněk
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 5-6/2018 (IV/2018)
- Vnitropodnikové směrnice – Ing. Vladimír Hruška
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 3-4/2018 (II/2018)
- Novela živnostenského zákona – JUDr. Jana Drexlerová
- Vrácení odstupného - nová pravidla – Richard W. Fetter
- Archivace mzdové agendy – JUDr. Ladislav Jouza
- Nejasnosti v souvislosti se zahraničními pracovními cestami – JUDr. Marie Salačová
- Rodinné podnikání – JUDr. Jana Drexlerová
- Financování škol – JUDr. Eva Dandová
- Časové rozlišení v účetnictví u vybraných účetních jednotek – Ing. Zdeněk Morávek
1000 řešení – měsíčník č. 5/2018 (IV/2018)
- Pohledávky a rezervy – Ing. Helena Machová
- Daňová kontrola – Ing. Zdeněk Morávek
- Změny ve zdravotním pojištění – Ing. Antonín Daněk
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
ODBORNÉ PUBLIKACE:
Pomocník mzdové účetní 2018 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd a platů)
Daňové a nedaňové výdaje (2018) – (uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)(právě vyšlo)
Vzory smluv dle NOZ II. – (komentované vzory smluv)
Ekonomický a personalistický slovník – (ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
Smluvní vztahy nejen pro mzdovou účtárnu (komentované vzory smluv)
Příručka mzdové účetní 2018 (souhrn pravidel pro mzdovou účetní, výpočet mezd, srážek z mezd a odvodů)
Povinnosti zaměstnavatele 2018 – (práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále (komplexní pohled na bezpečnost na pracovišti)(právě vyšlo)
Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále (daňová kontrola, mzdová kontrola, povinnosti zaměstnavatele) (připravujeme)
Pracovněprávní výkladový slovník (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími pracovněprávními předpisy) (připravujeme)
Stavíme bez chyb, pokut a penále (stavební zákon a související vyhlášky) (připravujeme)
Výkladový slovník pro veřejný sektor (cca 2 000 pojmů a odborných výrazů týkajících se veřejného sektoru) (připravujeme)
Zákon o provozu na pozemních komunikacích, Prováděcí vyhláška (úplné znění zákona a vyhlášky ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy) (připravujeme)
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 13/2018 (V/2018)
- Zákon o mezinárodní spolupráci při správě daní – Jaroslav Dombrowski
- DPH u internetových obchodů – Ing. Václav Benda
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) – měsíčník, č. 5/2018 (V/2018)
- Odpisy majetku – Ing. Vladimír Hruška
- Nájem majetku z pohledu ZDP – Ing. Eva Sedláková
- Solidární zvýšení 2018 u podnikatele – Ing. Ivan Macháček
- Odpis hmotného majetku ve spoluvlastnictví – Ing. Ivan Macháček
- Sankce v účetnictví – Ing. Vladimír Hruška
- Chyby při výpočtu průměrného výdělku – JUDr. Eva Dandová
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 7/2018 (V/2018)
- Rezervy a opravné položky – Ing. Martin Děrgel
- Cizí měny a kurzové rozdíly v účetnictví – Ing. Zdenka Cardová
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále – (PaM) – měsíčník, č. 6/2018 (V/2018)
- Novela zákona o nemocenském pojištění – JUDr. Tomáš Hejkal
- Dovolená v různých rozvrzích pracovní doby – JUDr. Ladislav Jouza
- Pomoc při insolvenci – změny od 1. 5. – Richard W. Fetter
- Home office – JUDr. Jana Drexlerová
- Právní ochrana elektronické pošty zaměstnanců – JUDr. Ladislav Jouza
- Doplňková činnost příspěvkových organizací – Ing. Zdeněk Morávek
- Dohadné účty v účetnictví vybraných účetních jednotek – Ing. Zdeněk Morávek
1000 řešení – měsíčník č. 6/2018 (V/2018)
- Nemocenské pojištění – JUDr. Eva Dandová
- Zaměstnanecké benefity – Ing. Ivan Macháček
- Daň z příjmů
- Daň z přidané hodnoty
- Účetnictví
- Zákoník práce
|
|
|
Mzdy a personalistika
Mzdová agenda je součástí personální práce. Pravidla pro její realizaci obsahuje zejména zákoník práce a řada nařízení vlády. Také ve vnitropodnikových směrnicích lze stanovit různá pravidla. Vše potřebné ohledně mezd a personalistiky najdete v našich publikacích.
V každodenní praxi ocení balíček jako dobrou pomůcku nejen mzdové účetní a personalisté, ale i zaměstnavatelé, zaměstnanci, podnikatelé, živnostníci, ekonomové, auditoři, daňoví poradci …
- 1. DÚVaP 5-6/2018 – Vnitropodnikové směrnice – příspěvek – Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 256/
- 2. Poradce 8-9/2018 – Zákoník práce s komentářem – komentář – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 496/
- 3. Pracovněprávní slovník – Cca 2 000 pojmů a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími pracovněprávními předpisy – slovník
/A5, str. 300/
- 4. Kontrola podnikání bez chyb, pokut a penále – příspěvky a úplné znění zákona – odborná tematická publikace
/A5, str. 300/
Cena balíčku je 1 114 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 445 Kč.
Ušetříte 669 Kč.
Financování škol
Novela školského zákona nabývá účinnosti dnem 1. září 2018, některá ustanovení však nabyla účinnosti hned dnem vyhlášení, některá dne 1. září 2017 a dva body nabudou účinnosti až 1. září 2020. Jaké změny nastanou v oblasti financování škol a školských zařízení zřizovaných kraji, obcemi a svazky obcí (tzv. regionální školství územních samosprávných celků) z prostředků státního rozpočtu? Jak novela financování škol a školských zařízení změnila? Balíček je určen pracovníkům a ředitelům předškolních, základních, středních, vyšších odborných škol, obcím a krajům, ale i zaměstnavatelům, personalistům, zaměstnancům …j
- 1. Poradce 9/2017 – Školský zákon s komentářem - komentář – JUDr. Eva Dandová
/A5, str. 328/
- 2. PaM 5/2018 – Financování škol – příspěvek – JUDr. Eva Dandová
/A4, str. 80/
- 3. 1000 řešení 5/2017 – Novela školského zákona – praktická řešení – JUDr. Eva Dandová
/A5, str. 112/
- 4. Mini PVS 4/2018 – Financování škol – změny – příspěvek a úplná znění zákona a vyhlášek – JUDr. Eva Dandová
/A5, str. 64/
Cena balíčku je 431 Kč.
Cena balíčku s 30 % slevou je 301 Kč.
Ušetříte 130 Kč.
Archivace mzdové a účetní agendy
Různé písemnosti, především účetní dokumentace, mohou být i po čase potřebné na dokazování sporných skutečností. Mzdová agenda je i po letech nevyhnutelná pro dokazování nároků na důchodové zabezpečení zaměstnanců. Jak dlouho uchovávat jednotlivé dokumenty? Co je nutné archivovat?
Čtěte v našich publikacích, které jsou určeny: zaměstnavatelům, podnikatelům, personalistům, mzdovým účetním, účetním, auditorům…
- 1. PaM 5/2018 – Archivace mzdové agendy – příspěvek – JUDr. Ladislav Jouza
/A5, str. 80/
- 2. DaÚ 5/2018 – Archivace účetní a daňové agendy – příspěvek – Ing. Vladimír Hruška
/A5, str. 80/
- 3. 1000 řešení 5/2018 – Mzdová a účetní agenda v příkladech – praktická řešení
/A5, str. 112/
- 4. Pracovněprávní slovník – cca 2 000 odborných pojmů a výrazů, se kterými se setkávají nejen podnikatelé, zaměstnavatelé, personalisté, mzdové účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách – odborná tématická publikace /A5, str. 300/
Cena balíčku je 796 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 398 Kč.
Ušetříte 398 Kč.
Daňové výdaje v kostce 2018
Které výdaje mohou poplatníci daně z příjmů v praxi uplatnit do daňových výdajů? Komplexní informace ohledně daňových a nedaňových výdajů pro rok 2018 a také praktické příklady najdete v našich publikacích. Jednotlivé hesla jsou abecedně seřazeny.
Balíček využijí čtenáři, kteří provozují podnikatelskou činnost, jinou samostatnou výdělečnou činnost, zemědělští podnikatelé, fyzické osoby, účetní, daňový poradci, živnostníci, auditoři, ale i pracovníci daňových úřadů …
-
1. Daňové a nedaňové výdaje 2018 – odborná tematická publikace – Ing. Eva Sedláková
/A5, str. 312/
- 2. DaÚ 3-4/2018 – Změny v zákoně o daních z příjmů – příspěvek – Ing. Eva Sedláková
/A4, str. 120/
- 3. PaM 3-4/2018 – Zdanění (či nezdanění) ostatních příjmů fyzických osob – příspěvek – Ing. Helena Machová
/A4, str. 120/
- 4. Aktualizace I/2 – Zákon o daních z příjmů ….. – úplná znění zákonů
/A5, str. 360/
Cena balíčku je 1087 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 543,50 Kč.
Ušetříte 543,50 Kč.
Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku. Čekáme na Vaše připomínky.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |