|
ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ - NOVÝ ZÁKON
Nový zákon, zákon o zpracování osobních údajů
v nejbližších dnech nahradí zákon o ochraně osobních údajů a
bude s přímo použitelným Obecným nařízení o ochraně osobních údajů
(GDPR) u nás do budoucna základním předpisem v oblasti ochrany
osobních údajů. Jaká pravidla přinese nový zákon?
Ochrana osobních
údajů
není jen téma našeho
práva, je to problematika, která se řeší na úrovni Evropské unie. A právě
na této platformě bylo přijato nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení
směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
Nařízení je anglicky označované General Data Protection Regulation (GDPR). Jeho
účinnost nastala 25. května 2018. Od tohoto data je tedy základním předpisem i
u nás. Kromě GDPR však budeme mít i nadále tuto oblast regulovanou
našimi vnitrostátními zákony. Dosud platil zákon č. 101/2000 Sb.,
o ochraně osobních údajů, ale ten bude v nejbližší době nahrazen
novým zákonem o ochraně osobních údajů, který momentálně je u podpisu
pana prezidenta.
Ochrana osobních
údajů patří mezi základní osobnostní práva člověka. Zaručuje ji přímo Ústava
(ústavní zákon č. 1/1993 Sb.) ve svém čl. 2 odst. 4. Podle
tohoto článku „Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno,
a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.“
Listina základních
práv a svobod (ústavní zákon č. 2/1993 Sb.) jde ve vymezení
těchto práv ještě dále a v čl. 10 uvádí, že každý má právo:
- aby byla zachována
jeho lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno jeho
jméno,
- na ochranu před
neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života, na ochranu
před neoprávněným shromažďováním, zveřejňováním nebo jiným zneužíváním
údajů o své osobě a
- právo na ochranu
osobních údajů,
- přitom musí být
respektováno právo občana na ochranu osobních údajů, která je součástí
práva na soukromí a ochranu osobnosti.
Ochranu osobních
údajů nelze však posuzovat izolovaně. Vedle Ústavy a Listiny základních
práv a svobod, které jsou ústavněprávním základem práva občana na ochranu
osobnosti, musíme vzít v úvahu i další naše předpisy, zejména
občanský zákoník, zákoník práce nebo školský zákon.
Dosud byla oblast
ochrany osobních údajů obecně regulována zákonem č. 101/2000 Sb.,
o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, který je
nahrazen shora uvedeným nařízením, tímto zákonem a doprovodným zákonem.
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, implementoval
směrnici Evropského parlamentu a Rady 95/46/ES o ochraně fyzických
osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
pohybu těchto údajů. Z této směrnice koncepčně vychází i nařízení
GDPR, proto jeho základní struktura a klíčové instituty si jsou blízké.
Hlavním cílem nového zákona
o ochraně osobních údajů je provést transpozici směrnice Evropského parlamentu a Rady
(EU) 2016/680 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob
v souvislosti se zpracováním osobních údajů příslušnými orgány za účelem
prevence, vyšetřování, odhalování či stíhání trestných činů nebo výkonu trestů,
o volném pohybu těchto údajů a o zrušení rámcového rozhodnutí
Rady 2008/977/SVV (v praxi zvaná „trestněprávní směrnice“). Nový zákon
samozřejmě také v dotčených oblastech reaguje na nařízení GDPR. Jeho cílem je zajistit soulad vnitrostátní právní úpravy s nařízením
GDPR i s trestněprávní směrnicí a adaptovat český právní řád na
relevantní ustanovení těchto předpisů.
Zákon sám po
stanovení působnosti a definicích obsahuje principy nebo zásady ochrany
dat, pak práva subjektu údajů, povinnosti správců a zpracovatelů,
mezinárodní transfery, dozorové úřady a jejich spolupráce, soudní
a správní ochrana, odpovědnost a sankce, sektorová ustanovení. Na
rozdíl od směrnice však nařízení GDPR nepředpokládá a ani neumožňuje, aby
se provedlo v rámci národní legislativy, pokud tak není v nařízení
přímo umožněno. Nebylo tedy možné do nového zákona znovu přebírat pojmy
a jiné součásti nařízení GDPR. Zákon o zpracování osobních údajů tak
musí být aplikován současně s nařízením GDPR. Obdobně jako u současného
zákona o ochraně osobních údajů platí, že obecná úprava je v tomto
předpisu a zvláštní výjimky a postupy jsou dle potřeby v jiných
zákonech.
Hlavním cílem nového zákona
je provést transpozici směrnice
trestněprávní směrnice. Předkládaná novela rovněž v dotčených oblastech
reaguje na nařízení GDPR
s cílem zajistit tak soulad
vnitrostátní právní úpravy s těmito právními akty Evropské unie, adaptovat
český právní řád na relevantní ustanovení tohoto nařízení a tím splnit
povinnost, která plyne České republice z členství v Evropské unii.
Neprovedení transpozice by znamenalo nesplnění závazků plynoucích
z členství České republiky v Evropské unii, což by ve svém důsledku
vedlo k uvalení finančních sankcí.
Nový zákon
o zpracování osobních údajů má také formou adaptace zajistit soulad
vnitrostátní právní úpravy s nařízením GDPR, jehož hlavním cílem je účinná
ochrana osobních údajů v celé Evropské unii, která vyžaduje posílení
a podrobné vymezení práv subjektů údajů a povinností těch, kdo osobní
údaje zpracovávají a o jejich zpracování rozhodují, a dále též
rovnocenné pravomoci dozorových úřadů při monitorování a zajišťování
souladu s pravidly ochrany osobních údajů, jakož i rovnocenné sankce
za jejich porušování v členských státech.
Řádné fungování
vnitřního trhu vyžaduje, aby volný pohyb osobních údajů v Evropské unii
nebyl omezován z důvodů souvisejících s ochranou osobních údajů
fyzických osob. Jednotná
úroveň ochrany fyzických osob v celé Evropské unii zamezí rozdílům
bránícím volnému pohybu osobních údajů v rámci vnitřního trhu
a poskytne hospodářským subjektům, včetně mikropodniků a malých
a středních podniků, právní jistotu a transparentnost, které fyzickým
osobám ve všech členských státech zajistí stejnou úroveň práv vymahatelných
právními prostředky a správcům a zpracovatelům uloží povinnosti
a úkoly, prostřednictvím důsledného monitorování zpracování osobních údajů
a rovnocenných sankcí ve všech členských státech, jakož i účinné
spolupráce mezi dozorovými úřady jednotlivých členských států. Z těchto důvodů
bylo přijato nařízení, které je tak přímo použitelným právním předpisem. Platí
tak tedy, že zákon nemůže zdvojovat právní úpravu obsaženou v nařízení,
do zákona tak nelze opětovně přepisovat definice (správce, zpracovatel,
osobní údaj) či jednotlivá práva subjektu údajů ani jiné prvky nařízení.
Zákon o zpracování osobních údajů tak obsahuje pouze tu právní úpravu,
kdy nařízení GDPR předpokládá, že národní legislativa bude přijata (např.
k využití výjimek, které jsou v nařízení obsaženy).
Zákon však kromě
adaptace nařízení GDPR transponuje i trestněprávní směrnici 2016/680,
která upravuje zpracování osobních údajů justičními a policejními orgány.
Z toho pak vychází struktura nového zákona.
Úvodní ustanovení
zákona tak stanoví působnost zákona, která člení na zpracování, na které dopadá
nařízení GDPR nebo jež do působnosti tohoto nařízení vtahuje hlava II.
U justičních a policejních orgánů tak dochází k tzv. „smíšenému“
či „trestněprávnímu“ zpracování podle trestněprávní směrnice, které je obsaženo
zejména v hlavě III. Hlava IV pak obsahuje zpracování osobních údajů,
které je vyňatu z působnosti práva Evropské unie které se týká bezpečnosti
a obrany ČR, tj. zpracování osobních údajů, k němuž dochází
v rámci zpravodajských služeb, při některých zpracováních osobních údajů prováděné
zejména Národním bezpečnostním úřadem.
Hlava V. pak řeší
postavení nezávislého kontrolního úřadu, jehož úkolem je právě kontrola ochrany
osobních údajů. Nový zákon tak řeší zásadní otázku, kterou je nutno řešit, a to je model dozoru nad
zpracováním osobních údajů a s tím související kapacity Úřadu pro
ochranu osobních údajů pro výkon úkolů a pravomocí podle čl. 57 a 58
nařízení GDPR. Okruh dosud úřadem vykonávaných činností je nařízením GDPR
rozšiřován a měněn tak, aby dozor nad ochranou osobních údajů mohl být
účinně vykonáván i v nových podmínkách, vůči novým technologiím
ochrany údajů a procesními postupy obstál zejména v prostředí
internetových technologií a výpočetní techniky vůbec.
Z dosavadní
právní úpravy je převzata organizace řízení Úřadu pro ochranu osobních údajů
i kontrolní mechanismus, přičemž je rozšiřován model vedení úřadu
(předseda a místopředsedové). Nemění se však zásadně řídící role předsedy,
který je druhou instancí v kontrolních, nápravných i sankčních
rozhodováních Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Jádro dosavadního
systému dozoru nad ochranou osobních údajů podle starého zákona o ochraně
osobních údajů spočívalo v provádění kontrol procesně podle kontrolního
řádu, věcně podle kontrolního plánu a na základě vyhodnocení nápadu
stížností a dotazů. Regulace byl založen na registraci oznámení
o zpracování údajů, která správci podávali Úřadu pro ochranu osobních
údajů. Prvek registrace, byl dosud klíčový, je nařízením GDPR bez náhrady
zrušen. V praxi jsou kontrolní případy, tj. podněty, u nichž je
shledáno důvodné podezření z porušení zákona, zařazené do ročního plánu
kontrol na základě vyhledávácí činnosti Úřadu pro ochranu osobních údajů, která
zahrnuje i poznatky z mezinárodní spolupráce na úrovni Evropské unie.
Hlava VI. a část
druhá nového zákona obsahuje část týkající se správního trestání
a nezbytná přechodná a závěrečná ustanovení. V rámci
skutkových podstat přestupků jsou upravena, jak porušení nařízení GDPR, kde je
vyhrazen prostor domácí úpravě, tak porušení, která se označují jako přestupky
dle národní úpravy správního trestání (a tím této úpravě podřazují). Formulace
skutkových podstat přestupků, které se odvíjí od výslovné úpravy nařízení GDPR,
zohledňují zvláštní povahu předpisů evropského práva a principy tvorby právní
úpravy přestupků.
(Více o tomto
tématu se dočtete v měsíčnících PaM 7-8/2019, GDPR a Zákon o zpracování
osobních údajů – edice Zák§ny do kapsy A6 formát a komentář k zákonu o
zpracování osobních údajů najdete v měsíčníku Poradce 12-13/2019)
OPTIMALIZACE (NEJEN) DANĚ Z PŘÍJMŮ U PODNIKATELE
Spojení slov „optimalizace daní“ či „zjednodušení
administrativy“ není vůbec nepřístojným
či neslušným výrazem, i když se občas někteří k tomuto
pojmu takto staví.
Pokusíme se uvést nejdůležitější, či nejčastěji využívané způsoby
optimalizace daní, zjednodušení administrativních činností či jiných
návrhů, se kterými se můžeme setkat v praxi. Publikace není určena nebo
zaměřena na nějakou konkrétní skupinu podnikatelů, pro určitý typ
podnikatelské aktivity, anebo pro specifickou formu podnikání. Uvádíme
jich celkem víc než pět desítek, ale zdaleka nejde o úplný výčet. U
každého pojmu pokládáme otázku, která by pro čtenáře mohla být,
při rozhodování či hledání optimální varianty, vhodná či mít
napovídající charakter. Odkazujeme na příslušnou legislativní normu
a v dalším textu se pokoušíme (alespoň krátce či heslovitě) objasnit
jejich konkrétní využití. Pro detailní podmínky je samozřejmě nezbytné
nahlédnout do příslušné legislativní normy.
Pokud dochází ke stanovení daňové povinnosti v souladu se
zákonnými normami, není důvod cokoliv namítat. Z tohoto hlediska je tedy
nezbytné vědět a znát, jakým způsobem se dostat k nejlepšímu,
nejvhodnějšímu, nejvýhodnějšímu, nejpříhodnějšímu či nejpříznivějšímu stavu
daňové povinnosti. Má to však jednu podmínku: optimalizovat svou daňovou
povinnost by se podnikatel (podnikatelský subjekt) měl snažit po celé účetní
či zdaňovací období a ne teprve po dokončení výpočtu příslušného řádku daňové
povinnosti, kde vychází (obvykle z pohledu podnikatele) ne
příliš příznivá hodnota. Dále je nezbytné uvést, že v dále uvedených bodech
se vyskytují i obecně platné neboli „nedaňové“ optimalizační doporučení,
postupy či návrhy. Ty se nedají konkretizovat v podobě určitého
zákona, paragrafu a odstavce. Nicméně, při úvahách nad tím, jak
optimalizovat
daně či zjednodušovat administrativu, je velice důležité uvažovat i o
těchto věcech či postupech. V tomto okamžiku máme na mysli například správný
výběr osoby, které zpracovává účetnictví či daňové přiznání, a která by měla
již být zárukou průběžné daňové optimalizace. Prolistovat následující stránky
by tedy bylo vhodné ještě před samotným sestavováním daňového přiznání. Možná
se přitom někteří
čtenáři zamyslí nad svým „podnikáním“ a náš přehled jim poslouží při
úvahách nad tím, „jak dále“. Pokud laskavý podnikatel najde alespoň jeden či
několik námětů a motivů pro zamyšlení, bude splněn záměr této publikace. Je
třeba však zdůraznit, že není v silách (na daném rozsahu) uvést veškeré
možnosti či návrhy. Z tohoto důvodu přivítáme další náměty či návrhy, které by
bylo vhodné doplnit do uvedených bodů, a v případě zájmu podnikatelské
veřejnosti navrhnout a nabídnout tyto (zde
neuvedené) možnosti i ostatním čtenářům v blízké budoucnosti. Jistě to
stojí za to.
2. Majetek jako forma optimalizace
Ø Zákon o daních z příjmů
1. Samostatné věci movité
Vyhláška č. 500/2002 Sb., pro účetní jednotky, které jsou
podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví, ve znění pozdějších
předpisů v § 7 stanoví mimo jiné, že dlouhodobým
hmotným majetkem jsou i hmotné movité věci a jejich
soubory:
-
se samostatným
technicko-ekonomickým určením,
-
s dobou
použitelnosti delší než jeden rok a
-
od výše
ocenění určené účetní jednotkou,
a to při splnění povinností stanovených zákonem, zejména
respektováním principu významnosti a věrného a poctivého zobrazení majetku.
Hmotné movité věci a jejich soubory se samostatným technicko-ekonomickým
určením s dobou použitelnosti delší než jeden rok nevykázané jako dlouhodobý
hmotný majetek, tj. pod limit stanovený účetní jednotkou, se považují za drobný
hmotný majetek, o kterém účetní jednotka účtuje jako o zásobách, tj. na účtu
třídy 1 – Zásoby nebo třídy 5 – Náklady. Podnikatelé – účetní jednotky vedoucí
účetnictví, si musí určit limit, od kterého budou účtovat o dlouhodobém hmotném
majetku. V případě, že limit stanovený účetní jednotkou převýší pro hmotné
movité věci – dlouhodobý hmotný majetek, částku 40 000 Kč (bude např. činit 70
000 Kč), budou o:
-
výdajích
spojených s pořízením hmotných movitých věcí do stanoveného limitu účtovat jako
o zásobách a
-
o výdajích nad
stanovený limit účtovat jako o dlouhodobém hmotném majetku, který budou účetně
odpisovat.
Z hlediska zákona daně z příjmů musí poplatníci rozlišovat
kdy jsou účetní odpisy dlouhodobého hmotného majetku výdajem daňovým podle § 24
odst. 2 písm. v) bod 1 zákona o daních z příjmů a kdy je naopak jako daňový výdaj
není možno uplatnit v souladu s § 25 odst. 1 písm. zg) zákona o daních z příjmů.
Citovaný § 25 odst. 1 písm. zg) zákona o daních z příjmů stanoví, že daňovým výdajem
nejsou účetní odpisy dlouhodobého majetku a hodnota majetku, nebo její část,
zaúčtovaná
na vrub nákladů, který není dlouhodobým majetkem podle
účetních předpisů, ale zároveň je hmotným majetkem nebo nehmotným majetkem
podle § 26 až 33 zákona o daních z příjmů.
Příklad
Podnikatel vedoucí účetnictví si určil
limit pro dlouhodobý hmotný majetek 50 000 Kč. V letošním roce si koupil stroj
za 47 000 Kč. Jak bude postupovat z hlediska daně z příjmů?
Podnikatel bude o tomto majetku v ceně
pod stanovený limit (tj. 50 000 Kč) účtovat jako o zásobách, tj. na účtu třídy
1 nebo třídy 5. Z hlediska daně z příjmů však výdaje spojené s pořízením tohoto
stroje nejsou výdaji daňovými v souladu s § 25 odst. 1 písm. zg) zákona o
daních z příjmů. Jako daňový výdaj lze uplatnit pouze daňové odpisy stroje
podle § 26 až 33 zákona o daních z příjmů.
2. Technické zhodnocení
Vyhláška č. 500/2002 Sb., pro účetní jednotky, které jsou
podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví, ve znění pozdějších
předpisů v § 7 odst. 7 stanoví mimo jiné, že dlouhodobým hmotným majetkem je
tak technické zhodnocení, a to od výše ocenění
stanoveného v § 47 odst. 4 vyhlášky:
a) majetku uvedeného v § 28 odst. 5 zákona,
b) drobného hmotného majetku.
Citovaný § 47 odst. 4 vyhlášky č. 500/ 2002 Sb., pro účetní
jednotky, které jsou podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví, ve
znění pozdějších předpisů, stanoví, že technickým zhodnocením se rozumí zásahy do
majetku uvedeného do užívání, které mají za následek změnu jeho účelu nebo
technických parametrů, nebo rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku,
včetně nástaveb, přístaveb a stavebních úprav, pokud vynaložené náklady
dosáhnou ocenění určeného účetní jednotkou pro vykazování jednotlivého dlouhodobého
majetku v položkách „B.I. Dlouhodobý nehmotný majetek“ (§ 6 odst. 1 věta první)
a „B.II.2. Hmotné movité věci a jejich soubory“ nebo v případě majetku
vykazovaného v položce „B.II.1.2. Stavby“ dosáhnou vynaložené náklady významné
hodnoty ve vztahu k pořizovací ceně nebo reprodukční pořizovací ceně jednotlivé
stavby. Pokud je stavba oceněna podle § 25 odst. 1 písm. k) zákona o
účetnictví, pak účetní jednotka postupuje při určení hranice významnosti
přiměřeně. Náklady vynaloženými na technické zhodnocení se rozumí souhrn
nákladů na dokončené zásahy do jednotlivého dlouhodobého majetku za účetní
období. Limit pro hodnotu technického zhodnocení od r. 2014 již není 40 000 Kč,
jak stanoví zákon o daních z příjmů, ale jeho výši si určí účetní jednotka
sama.
3. Účetní odpisy jako daňový výdaj
Ustanovení § 24 odst. 2 písm. v) zákona o daních z příjmů
pro poplatníky vedoucí účetnictví v bodě 1 stanoví, že daňovým výdajem jsou
účetní odpisy s výjimkou uvedenou v § 25 odst. 1 písm. zg), a to pouze u hmotného
majetku, který není vymezen pro účely zákona o daních z příjmů jako hmotný
majetek (§ 26 odst. 2 a 3); přitom u tohoto majetku:
-
nabytého
vkladem člena obchodní korporace s bydlištěm nebo sídlem na území České
republiky, který byl zároveň u fyzické osoby zahrnut v obchodním majetku a u
právnické osoby v jejím majetku,
-
nabytého vkladem
obce, pokud tento majetek byl ve vlastnictví obce a byl zahrnut v jejím
majetku,
-
nabytého přeměnou,
jsou účetní odpisy výdajem (nákladem) jen do výše zůstatkové ceny evidované u
vkladatele ke dni vkladu nebo u zanikající nebo rozdělované
-
obchodní
korporace ke dni předcházejícímu rozhodný den přeměny bez vlivu ocenění reálnou
hodnotou.
Příklad
Podnikatel vedoucí účetnictví si určil
limit pro dlouhodobý hmotný majetek 30 000 Kč. V letošním roce si koupil stroj
za 32 500 Kč. Jak bude postupovat?
Podnikatel bude o tomto majetku v ceně
nad stanovený limit účtovat jako o dlouhodobém hmotném majetku, tj. na účtu třídy
0 – Dlouhodobý majetek. Tento dlouhodobý hmotný majetek bude účetně odpisovat.
Z hlediska daně z příjmů se nejedná o hmotný majetek – samostatnou hmotnou
movitou věc podle § 26 odst. 2 písm. a) zákona o daních z příjmů, protože
vstupní cena nepřevýšila zákonný limit 40 000 Kč. Daňovým výdajem na straně
podnikatele vedoucího účetnictví budou účetní odpisy stroje v souladu s § 24
odst. 2 písm. v) zákona o daních z příjmů.
(Více se o tomto tématu se dočtete v nové odborné tematické publikaci
Optimalizace základu daně a dále v publikacích Daňové a mzdové zákony 19,
Účtování - zákony a předpisy, 100 otázek účetnictví a v měsíčních DaÚ
3/19, 1000 řešení 1/19)
|
|
|
Částka 49, rozeslaná dne 26. dubna 2019
114.
Vyhláška o nastavitelných parametrech přerozdělování finančních prostředků veřejného zdravotního pojištění pro rok 2020
Částka 48, rozeslaná dne 24. dubna 2019
112.
Nařízení vlády o podmínkách použití finančních prostředků Státního fondu rozvoje bydlení na pořízení sociálních a dostupných bytů a sociálních, smíšených a dostupných domů
113.
Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce
Částka 47, rozeslaná dne 24. dubna 2019
110.
Zákon o zpracování osobních údajů
111.
Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zpracování osobních údajů
Částka 46, rozeslaná dne 16. dubna 2019
106.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 245/2016 Sb., k provedení některých ustanovení celního zákona
107.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
108.
Vyhláška o vydání pamětní stříbrné dvousetkoruny ke 100. výročí sestrojení prvního letounu československé výroby Bohemia B-5
109.
Sdělení Státní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků doplňovacích voleb do Senátu Parlamentu České republiky ve volebním obvodu č. 24 Sídlo: Praha 9 konaných ve dnech 5. a 6. dubna 2019 (I. kolo) a ve dnech 12. a 13. dubna 2019 (II. kolo)
|
|
|
2. května Čtvrtek (za svátek 1. 5.)
|
Sociální pojištění – OSVČ
|
Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích
správě sociálního zabezpečení za rok 2018 u OSVČ podávající daňové
přiznání bez poradce ve lhůtě do 1. 4. 2019
(§ 15 odst. 1, § 23 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – OSVČ
|
Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích
zdravotní pojišťovně za rok 2018 u OSVČ podávající daňové přiznání bez
poradce ve lhůtě do 1. 4. 2019
(§ 24 odst. 2, § 26b zákona č. 592/1992 Sb., o
pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
9. května Čtvrtek (za svátek 8. 5.)
|
Zdravotní pojištění – OSVČ
|
Odvod zálohy na zdravotní pojištění
OSVČ za duben 2019
(§ 7 odst. 2, § 26b zákona č. 592/1992 Sb., o
pojistném na veřejné zdravotní pojištění)
|
10. května Pátek
|
Sociální pojištění – OSVČ
|
Doplacení pojistného na sociální pojištění za
rok 2018 (pokud daňové přiznání nezpracovává a nepředkládá poradce) u
OSVČ podávající Přehled o příjmech a výdajích až poslední den 2. 5. 2019
(jinak do 8 dnů po dřívějším podání Přehledu)
(§ 14a odst. 3 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění – OSVČ
|
Doplacení pojistného na zdravotní pojištění za
rok 2018 (pokud daňové přiznání nezpracovává a nepředkládá poradce) u
OSVČ podávající Přehled o příjmech a výdajích až poslední den 2. 5. 2019
(jinak do 8 dnů po dřívějším podání Přehledu)
(§ 8 odst. 5 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na
veřejné zdravotní pojištění)
|
20. května
Pondělí
|
Daně z příjmů-
zaměstnavatel
|
Odvod úhrnu sražených záloh na
daň z příjmů z mezd za duben 2019
(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních
z příjmů)
|
Sociální pojištění –
zaměstnavatel
|
Odvod
pojistného na sociální
pojištění za zaměstnance za duben 2019
(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení)
|
Předložení
měsíčního přehledu
pro účely sociálního pojištění
za duben 2019
(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení)
|
Zdravotní pojištění –
zaměstnavatel
|
Odvod pojistného na zdravotní pojištění za
zaměstnance za duben 2019
(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na
veřejné zdravotní pojištění)
|
Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního
pojištění za duben 2019
(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na
veřejné zdravotní pojištění)
|
27. května
Pondělí (za sobotu 25. 5.)
|
DPH
|
Podání přiznání k DPH a její
zaplacení za duben 2019 u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím
(§ 99, § 99a, § 101 odst. 1 až 3 zákona č. 235/2004
Sb., o dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009
Sb., daňový řád)
|
Podání kontrolního hlášení plátce
za duben 2019 - u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen pokud mají
měsíční zdaňovací období
(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty)
|
Podání souhrnného hlášení plátce za
duben 2019, o intrakomunitárních
plněních: dodání zboží, přemístění obchodního majetku, dodání zboží formou
třístranného obchodu (byl-li plátce prostřední osobou) a poskytnutí služby
podle § 9 odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 1, 3 až 6 zákona č. 235/2004 Sb., o
dani z přidané hodnoty)
|
Podání přiznání k DPH identifikované osoby za
duben 2019, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení
(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o
dani z přidané hodnoty)
(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009
Sb., daňový řád)
|
Podání souhrnného hlášení identifikované
osoby za duben 2019, o intrakomunitárních plněních: poskytnutí služby podle § 9
odst. 1, kterou má zdanit příjemce
(§ 102 odst. 2 a 3 zákona č. 235/2004 Sb., o dani
z přidané hodnoty)
|
31. května
Pátek
|
Daně z příjmů- plátce
|
Odvod „srážkové“ daně sražené v dubnu 2019 a
oznámení
plátce o dani sražené zahraničním poplatníkům (vyjma příjmů uvedených v § 6
odst. 4)
(§ 6 odst. 4, § 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb.,
o daních z příjmů)
|
Odvod zajištění daně sraženého v dubnu 2019 ze stanovených druhů
příjmů nerezidentů EU/EHP ze zdroje na území ČR a hlášení plátce daně o zajištění
daně
(§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních
z příjmů)
|
Sociální pojištění – OSVČ
|
Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ
za květen 2019
Pozor, změna! Nová výše záloh podle Přehledu za rok
2018 se platí až od měsíce následujícího po jeho podání, je-li však nižší než
„stará“, tak již od měsíce podání.
(§ 14 odst. 6, § 14a odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb.,
o pojistném na sociální zabezpečení)
|
Odvod
pojistného na dobrovolné nemocenské
pojištění OSVČ za květen 2019
(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném
na sociální zabezpečení)
|
Daň z nemovitých věcí
|
Úhrada daně na rok 2019, pokud
roční daň nepřesáhla 5 000 Kč, anebo sice přesáhla, ale poplatník nevyužije
možnost úhrady daně ve splátkách
(§ 15 odst. 2 zákona č. 338/1992 Sb., o dani
z nemovitých věcí)
|
Úhrada první ze dvou splátek (á 50
%) daně na rok 2019, pokud daň přesáhla 5 000 Kč, poplatník
neprovozuje zemědělskou výrobu a nechce daň zaplatit najednou
(§ 15 odst. 1 písm. b) zákona č. 338/1992 Sb., o
dani z nemovitých věcí)
|
|
|
|
CHOROBNÁ ZÁVISLOST NA INTERNETU
Drogy jako
heroin, kokain, pervitin, crack či marihuana dokážou z člověka udělat
závislou trosku, artefakt lidské bytosti – rozpadající se osobnost po fyzické
i psychické stránce. To je dnes už známý a nezpochybnitelný fakt,
proti kterému se společnost brání a bojuje ze všech sil.
Neodolatelná
přitažlivost moderních technologií,
které přinesly nový
druh závislosti – na první pohled nezhoubné a relativně „bezpečné“, stále
ještě považované jen za více méně roztomilý druh specifické zábavy, ventil na
uvolnění intelektuální energie, vyvíjející se však do hrozivé podoby,
připomínající nejpesimističtější vize spisovatelů scifi žánru o virtuálním
světě. Záležitosti nepříjemné jak pro samotného závislého člověka, tak pro jeho
blízké, rodinu, přátele a spolupracovníky. Mnohoúčelový internet
s online hazardem a pornografií, chaty, počítačové hry, DVD, MP3,
seriálové simulace reality, vícerozměrná komunikace prostřednictvím mobilních
telefonů – to vše v různých variantách může způsobovat závislost, která je
v konečném důsledku a v mnoha perspektivách ještě hrozivější než
ta klasická, chemická. Nepříjemně gradující situace v technologicky
expandujících vyspělých státech, která se u nás už diskrétně projevuje
a sílí, varuje poměrně velmi výrazně. Internet, který poskytuje
exponenciální nárůst základních, všestranných i specializovaných poznatků.
Aby člověk nebyl informačním analfabetem a stal se gramotným, musí umět
rozeznat, kdy se u něho vytváří informační potřeba (a kdy spotřeba),
dokázat si ji zorganizovat a správně použít. V třetím tisíciletí se
o to snažíme už u dětí na základních školách, které ještě neumí
posuzovat hodnoty a závazky. V případě špatného pedagogického vedení
a možnosti odpozorovat nevhodné vzory (můžou jimi být nejen starší
spolužáci, ale i učitelé a rodiče) se děti už v útlém věku
přestávají ovládat a cítí nutkavou potřebu být stále v kybersvětě.
Začíná to tím, že všechny možné činnosti, i stravování, vykonávají podle
možnosti před internetem a tvrdí, že jim tak lépe chutná.
Odcizují se
rodině, okolí, ztrácejí kamarády ve skutečném světě,
ztrácejí kontakt
s realitou. Experti na počítačovou problematiku tvrdí, že se problém
dramatizuje a zaměňuje za počítačovou euforii z objevení něčeho
nového. Mnozí si jistě vzpomenou na vlastní zkušenosti bezhlavého surfování,
chatování nebo videoher. Většina z nás se ale z kybersvěta vrátila
zpátky do reality. V současnosti je ale faktem, že mnoho počítačových
maniaků bez ohledu na věk setrvává ve světě virtuální reality tak dlouho,
že můžeme mluvit o závislosti na internetu (Internet Addiction Disorder –
IAD). Postižené osoby dlouhodobě zanedbávají své osobní i rodinné vztahy, školní
pracovní i sociální povinnosti.
Objevují se poruchy
chování a koncentrace, zanedbaný vzhled a současně i fyzické
problémy, jako např. bolesti páteře, ramen, rukou, prstů, hlavy, zhoršování
zraku (suché oči), nekontrolovatelná nadváha atd.
SEDM HLAVNÍCH
SYMPTOMŮ, které na rozvoj
problému ukazují:
-
Ztráta kontroly nad
časem: Postižený přestává
zvládat svůj časový harmonogram a období strávené u blikající
obrazovky jde na úkor jiných aktivit, které byly pro něho dosud typické, marně
slibuje, že čas strávený u počítače omezí, ale nedaří se mu to. Postupně
nad sebou ztrácí kontrolu.
-
Lhaní: Postižený nemluví pravdu o tom, co přes
den dělal nebo kolik času strávil na internetu.
-
Změna psychického
stavu: Objevuje se
nekontrolovatelný nepokoj, nesoustředěnost, ztráta koncentrace, zvýšená
nervozita, podrážděnost, nespavost.
-
Změna osobnosti: Potenciálně postižený se stává prostřednictvím
internetu někým jiným, než ve skutečnosti je, žije dvojí život, někdy až
schizofrenního typu. Vlastně ani neví, jakého pohlaví jsou jeho noví virtuální
přátelé, kteří mají neutrální přezdívky, ví o nich jen to, co o sobě
napíšou oni sami.
-
Emocionální
nestabilita: Pocit štěstí po
sednutí k počítači a připojení na internet střídají pocity viny
z množství promrhaného času stráveného surfováním a zanedbávání
povinností ve škole, práci, rodině i péči o blízké.
-
Zoufalství: Potenciálně postižený reaguje velmi podrážděně
i na minimální podnět, nebo je zoufalý, když z nějakého důvodu nemůže
strávit libovolný čas u počítače. Vehementně si brání své právo využívat
počítač nehledě na to, že tento čas by měl věnovat obvyklým činnostem ve škole,
práci nebo rodině.
-
Fixace (připoutání): Dotyčný často myslí na práci s počítačem
i při jiných aktivitách, např. ve škole, na rodinném výletě, během práce
v zaměstnání. Počítač a připojení na internet jsou pro něho
důležitější než jakákoli soukromá, pracovní nebo školní záležitost. Peníze
určené na jiné účely neustále investuje do inovace hardware a přídavných
programů a vylepšení počítače.
Osoby, které se našly
v některém ze sedmi bodů, riskují, že se stanou závislými na některé
službě internetu. Když se našly ve dvou a více bodech a stav trvá
více měsíců, může nastat vážnější problém – postupující až agresivní závislost.
Při nadužívání
internetu se velmi často objevují i některé patologické následky:
a) Vytváří se určitý
podmíněný reflex (zrychlení srdeční frekvence až bušení srdce, stoupající
krevní tlak, zadržování dechu přecházející do „hysterického dýchání“) při
připojení.
b) Při „pobytu“
v menší skupině na internetu (chatování) se člověk dostane do stavu mysli
podobného transu nebo meditaci (absolutní koncentrace na obrazovku monitoru bez
schopnosti vnímat bezprostřední okolí).
c) Při rychlém
posouvání textu se vytvářejí obrazové halucinace a snové představy.
d) Vyvíjí se extrémní
rozrušení, když vnitřní svět připojeného uživatele vyruší nějaký podnět
z vnějšího světa.
Nepřehlédnutelným
faktorem ovlivňujícím nadměrné užívání internetu a postupnou závislost na
něm jsou i individuální dispozice jedince. Pokud někdo trpí trvalými psychickými těžkostmi,
může plynule přejít ke komunikaci prostřednictvím sítě, kde mu anonymita dovolí
problémy tajit a lákavá izolovanost umožní vyhýbat se kritickým situacím
reálného světa.
Závěr
I když diagnóza
závislosti na internetu IAD nebyla doposud zařazena oficiálně do diagnostických
záznamů a jednotná definice této „psychické poruchy“ vlastně neexistuje,
v mnoha evropských zemích se realizuje výstavba a provoz klinik
specializovaných na léčbu tohoto typu závislosti.
MUDr. Pavel
Malovič
|
|
|
PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE |
Poradce, měsíčník č. 11/2019 (IV/2019)
·
Zákon o dani z přidané hodnoty s komentářem – Ing.
Václav Benda
·
Zákon o dani z příjmů – změny u právnických osob – Ing. Drahomíra Martincová
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ)
– měsíčník, č. 6/2019 (IV/2019)
·
Likvidace s.r.o. – Ing. Martin
Děrgel
·
DPH u právních služeb v roce 2019 – Ing.
Václav Benda
·
Ukončení podnikání OSVČ – Ing. Martin
Děrgel
·
Prodej výrobků a služeb – související tržby a náklady – Ing.
Zdenka Cardová
·
Výdaje spojené s pořízení odcizeného majetku – Ing. Eva
Sedláková
·
Převedení zaměstnance na jinou práci – JUDr.
Ladislav Jouza
·
Nevyčerpaná dovolená za rok 2018 – Richard W.
Fetter
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník,
č. 8/2019 (IV/2019)
- Novela zákona o
DPH v příkladech – Ing.
Václav Benda
- Dědění a
darování z pohledu ZDP – Ing. Eva Sedláková
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále –
(PaM) – měsíčník, č. 6/2019 (IV/2019)
·
GDPR
- meze ochrany soukromí zaměstnance – JUDr. Eva
Dandová
- Srážky ze mzdy
v r. 2019 – podruhé nově – novela od 1. 7. 2019 – Richard W. Fetter
·
Nový
pokyn pro stanovení odvodů za porušení rozpočtové kázně – Ing. Zdeněk Morávek
·
Slevy
na dani za umístění dítěte – Ing. Eva Sedláková
·
Zaměstnávání
absolventů škol – Mgr. Olga Bičáková
·
Náležitosti
mzdového listu, včetně příjmů od daně osvobozených – Ing.
Eva Sedláková
·
Místní
poplatky – JUDr. Eva Dandová
1000 řešení – měsíčník č. 4-5/2019 (II/2019)
·
Daňové a nedaňové výdaje – Ing. Eva Sedláková
·
Finanční a operativní leasing – Ing. Martin
Děrgel
·
Daň z příjmů
·
Daň z přidané hodnoty
·
Účetnictví
·
Odvody
·
Zákoník práce
ODBORNÉ PUBLIKACE:
- Vzory smluv dle
NOZ II. –
(komentované vzory smluv)
- Ekonomický a
personalistický slovník –
(ekonomické pojmy a výrazy, se kterými se setkávají nejen podnikatelé,
ekonomové, účetní, ale i pracovníci na úřadech a ve školách)
·
Podnikáme
bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále (komplexní
pohled na bezpečnost na pracovišti)
·
Kontrola
podnikatele bez chyb, pokut a penále (daňová
kontrola, mzdová kontrola, povinnosti zaměstnavatele)
·
Pracovněprávní
výkladový slovník (cca 2 000 pojmů
a odborných výrazů souvisejících se zákoníkem práce a dalšími
pracovněprávními předpisy)
·
Stavíme
bez chyb, pokut a penále (stavební zákon a související vyhlášky)
·
Výkladový slovník pro veřejný sektor
(cca 2 000 pojmů a odborných výrazů týkajících se veřejného sektoru)
·
Zákon o provozu na pozemních komunikacích, Prováděcí vyhláška (úplné znění zákona a vyhlášky ve formátu A6 z edice
Zák§ny do kapsy)
·
Školský zákon a související vyhlášky, Zákon o ochraně zdraví
před škodlivými účinky návykových látek (úplná
znění zákonů po novelách ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
·
100 otázek a odpovědí – daň z příjmů FO a PO – (řešení problémů podnikatelské praxe z pohledů zákona o
daních z příjmů)
·
100 otázek a odpovědí – účetnictví – (řešení problémů podnikatelské praxe z pohledů účetnictví)
·
Účetní závěrka podnikatelů za rok 2018 (postupy při zpracovávání účetní závěrky za rok 2018 a
praktické příklady)
·
Daňová přiznání, roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění
za rok 2018 (aktuální informace pro zpracování daňových přiznání
a ročního zúčtování)
·
Pomocník mzdové účetní k 1. 1. 2019 (přehled parametrů, sazeb, vzorových výpočtů … z oblasti mezd
a platů)
·
Povinnosti zaměstnavatele 2019 (práva
a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele)
- Daňové a mzdové zákony 2019 (aktuální znění zákonů po novele pro
účetní a personální praxi)
- Zákoník práce s komentářem – zaměstnávání (aktuální znění zákoníku práce s
komentářem, platy ve veřejné správě)
- Školský zákon s komentářem – zaměstnávání (aktuální znění školského zákona
s komentářem, zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky
návykových látek, vyhlášky ke školskému zákonu)
- Ústava ČR,
Listina základních práv a svobod, Zákon o volbě prezidenta
republiky – aktuální znění
- Daňové a
nedaňové výdaje (2019) –
(uplatňování skutečně vynaložených výdajů do výdajů daňových)
- Zákoník práce, Zákon o zaměstnanosti (úplná znění zákonů ve
formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
- Zákon o DPH, Daňový řád (úplná znění zákonů ve
formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
- GDPR –
nařízení, Zákon o zpracování osobních údajů
(úplná
znění zákonů ve formátu A6 z edice Zák§ny do kapsy)
- Optimalizace
daně (postupy, jak vykázat
optimální daňovou povinnost, tj. daňovou povinnost přiměřenou výšce obratu
a ziskovosti odvětví podnikání)
PŘIPRAVUJEME
Poradce, měsíčník č. 12-13/2019 (IV/2019)
·
Zákon o zpracování osobních údajů s komentářem – JUDr.
Eva Dandová
·
Zákon o ochranných známkách s komentářem – JUDr. Jiří Nesnídal
·
Přechod na paušální výdaje – novela – Ing.
Ivan Macháček
·
Dlouhodobé a krátkodobé závazky v rozvaze – Ing.
Zdenka Cardová
·
Trestné činy daňové, poplatkové a devizové – JUDr.
Jan Engelmann
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ)
– měsíčník, č. 7-8/2019 (V/2019)
·
DPH u finančního a operativního leasingu v roce 2019 – Ing.
Václav Benda
·
DPH při poskytnutí peněz a platebních prostředků - Ing.
Václav Benda
·
Změny v zákoně o daních z příjmů u PO – Ing. Martin Děrgel
·
Použití průměrných cen PHM nebo skutečné ceny? – Ing.
Ivan Macháček
·
Kdy a proč zvolit radu zaměstnanců? – JUDr.
Ladislav Jouza
Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník,
č. 9/2019 (V/2019)
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále –
(PaM) – měsíčník, č. 7-8/2019 (V/2019)
- Zákon o
zpracování osobních údajů - nový zákon – JUDr. Eva Dandová
- Stěžejní změny
ve zdanění právnických osob – novela – Ing. Ivan Macháček
- Zdanění drobných
přivýdělků – novela zákona o dani z příjmů – Richard W. Fetter
- Nerovnoměrně
rozvržená pracovní doba
– JUDr. Eva Dandová
- Příplatky ke
mzdě (2.) – JUDr.
Ladislav Jouza
- Přechodné
ubytování zaměstnanců z hlediska daně z příjmů – Ing. Eva Sedláková
- Benefit na
zdravotnické služby, sport a rekreaci se zaměřením na příspěvek na masáže - Ing. Ivan Macháček
- Jaké chyby může
zjistit zdravotní pojišťovna kontrolou u zaměstnavatele – Ing. Antonín Daněk
1000 řešení – měsíčník č. 6-8/2019 (V/2019)
·
DPH po novele – Ing. Václav Benda
·
Insolvenční zákon – novela – Mgr. Petr Taranda
·
Daň z příjmů
·
Daň z přidané hodnoty
·
Účetnictví
·
Odvody
·
Zákoník práce
|
|
|
Daňový balíček (2.)
Daňový balíček přináší změny zejména do zákona o DPH, zákona o daních z příjmů, spotřebních daní, daňové řádu …, ale také do dalších zákonů. Většina změn nabyla účinnosti od 1. 4. 2019, některé změny jsou účinné již od 27. 3. 2019.
Jaké změny nastaly, co všechno nelze nově opomenout?
Najdete je v našich publikacích, které využijí plátci DPH, podnikatelé, zaměstnavatelé, účetní, daňoví poradci, živnostníci, auditoři, ekonomové, manažeři …
1. PVS 8/2019 - Daňový řád, Zákon o Finanční správě ČR - úplná znění zákonů
(A5, 80 str.)
2. Zákon o dani z přidané hodnoty, Daňový řád (A6 formát) - Zák§ny do kapsy - úplná znění zákonů
(A6, 256 str.)
3. DÚVaP 4-5/2019 - Obchodování s EU a DPH - příspěvek - Ing. Václav Benda
(A4, 208 str.)
4. PaM 7-8/2019 - Stěžejní změny ve zdanění právnických osob - novela - Ing. Ivan Macháček
(A4, 112 str.)
5. Aktualizace I/3 - Zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o daních z příjmů, zákon o spotřebních daních .... - úplná znění zákonů
(A5, 384 str.)
Cena balíčku je 952 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 380 Kč.
Ušetříte 572 Kč.
Zaměstnávání a GDPR nově
Nový zákon o zpracování osobních údajů nahradí zákon o ochraně osobních údajů a bude s nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) u nás do budoucna základním předpisem v oblasti ochrany osobních údajů. Jaká pravidla přinese?
Najdete v našich publikacích, které jsou určeny podnikatelům, zaměstnavatelům, mzdovým účetním, personalistům, živnostníkům, daňovým poradcům, ekonomům, auditorům …
1. Zákoník práce s komentářem - zaměstnávání - odborná tematická publikace - JUDr. Ladislav Jouza
(A5, 600 str.)
2. 1000 řešení 7-8/2018 - GDPR - ochrana osobních údajů - praktická řešení - JUDr. Eva Dandová
(A5, 136 str.)
3. Povinnosti zaměstnavatele 2019 - odborná tematická publikace - Ing. Luděk Pelcl
(A5, 96 str.)
4. PaM 9/2018 - Ochrana osobnosti zaměstnance - GDPR a NOZ - JUDr. Ladislav Jouza
(A4, 80 str.)
5. Zpracovávání osobních údajů - nový zákon, GDPR, zákon o inspekci práce, zákon o pedagogických pracovnících - úplná znění zákonů - edice Zák§ny do kapsy
(A6, 196 str.)
Cena balíčku je 968 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 388 Kč.
Ušetříte 580 Kč.
Daňový balíček
Daňový balíček přináší řadu změn, které nabudou účinnosti (až na výjimky) od 1. 4. 2019, některé změny jsou účinné již od 27. 3. 2019. Přináší změny zejména do zákona o DPH, zákona o daních z příjmů, spotřebních daní, daňového řádu …, ale také do dalších zákonů. Rozsah změn v DPH je nejrozsáhlejší, v daních z příjmů balíček zapracovává změny předpisů EU omezujících přelévání zdanitelných zisků do států s nižším daňovým zatížením apod. … Potřebujete mít všechny potřebné informace?
Najdete je v našich publikacích, které využijí plátci DPH, podnikatelé, zaměstnavatelé, účetní, daňoví poradci, živnostníci, auditoři, ekonomové, manažeri …
1. Poradce 11/2019 - Daň z přidané hodnoty po novele s komentářem - komentář - Ing. Václav Benda
(A5, 272 str.)
2. DaÚ 4-5/2019 - Oprava DPH v případě nedobytných pohledávek - příspěvek - Ing. Václav Benda
(A4, 112 str.)
3. PaM 6/2019 - Zákon o daních z příjmů - novela - příspěvek - Ing. Eva Sedláková
(A4, 80 str.)
4. Aktualizace I/3 - Zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o daních z příjmů, zákon o spotřebních daních ... - úplná znění zákonů
(A5, 384 str.)
5. 100 otázek a odpovědí - daň z příjmů FO a PO - praktické příklady
(A5, 120 str.)
6. Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
(A5, 300 str.)
Cena balíčku je 1111 Kč.
Cena balíčku s 60 % slevou je 444 Kč.
Ušetříte 667 Kč.
Balíček manažera
Každý manažer se při své práci setkává s množstvím povinností. Jaká pravidla musí podnikatel při své činnosti dodržet a kterými předpisy se musí řídit? Neustále se měnící zákony mohou způsobit jejich nepřehlednost a nejasnost. Manager by měl být informovaný o všech změnách, aby předešel nepříjemným situacím.
Přicházíme s nabídkou publikací, které jsou určeny managerům, vedoucím pracovníkům, podnikatelům, ekonomům, personalistům …
1. Podnikáme bezpečně a ekonomicky bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
(A5, 360 str.)
2. Kontrola podnikatele bez chyb, pokut a penále - odborná tematická publikace - kolektiv autorů
(A5, 300 str.)
3. Zákoník práce, zákon o zaměstnanosti (A6 formát) - Zák§ny do kapsy - úplná znění zákonů
(A6, 272 str.)
4. Provoz na pozemních komunikacích - Zákon o provozu na pozemních komunikacích; Vyhláška, kterou se provádějí pravidla silničního provozu - Zák§ny do kapsy - akutální znění zákona a vyhlášky
(A6, 320 str.)
5. Poradce 11/2019 - Zákon o dani z přidané hodnoty s komentářem - komentář - Ing.Václav Benda
(A5, 312 str.)
Cena balíčku je 812 Kč.
Cena balíčku s 50 % slevou je 406 Kč.
Ušetříte 406 Kč.
Tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), faxem: 558 731 128, e-mailem: abo@i-poradce.cz (ceny jsou konečné)
Ceny balíčků jsou konečné, včetně DPH a distribučních nákladů. Uvedená nabídka je platná do vyprodání zásob. Vydavatelství si vyhrazuje právo nahradit vyprodanou publikaci jinou – adekvátní k obsahu balíčku. Čekáme na Vaše náměty a připomínky.
RÁDI ODPOVÍME NA VAŠE OTÁZKY TELEFONICKY NEBO E-
MAILEM DENNĚ V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD.
Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.
E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
- Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
- Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!
|
|
|
Adresa: |
|
E-mail: |
MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika
|
|
objednavky@exicon.eu
|
|
IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285
|
|
|
|
|
|
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L. |
|
|
V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.eu, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.
|
Copyright (c) MK Media, s.r.o, 2015 |