P O R A D C E |
e-m@ilové noviny |
č. 9/2008 |
16. 6. 2008 |
Služby, které najdete jen u nás:
|
Vážení čtenáři! Od 1. 1. 2008 nabyl účinnosti zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů ("insolvenční zákon"), který nahradil zákon č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání. Insolvenční zákon měl dopad na úpravu daňových zákonů. Jaké změny nastaly v zákoně o daních z příjmů, v zákoně o dani z přidané hodnoty a některých dalších zákonech se dozvíte v příspěvku Nejdůležitější změny v daňových zákonech po nabytí účinnosti insolvenčního zákona, který je uveřejněn v nejnovějším čísle Poradce (č. 11/2008). Také v publikaci 1000 řešení č. 1/2008 jsme věnovali této pořád diskutované tématice celou kapitolu dotazů pod názvem - Změny insolvenčního zákona. V publikaci DÚVaP č. 3/2008 je rozebráno téma Pohledávky a závazky, úvěry a půjčky včetně všech změn, který přinesl insolvenční zákon. Věříme, že Vás dnešní téma zaujme, a těšíme se na opětovné setkání při další aktuální tématice. Za celý kolektiv redakce se loučí Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka poradce@i-poradce.cz V tomto čísle najdete:
- Nejdůležitější změny v daňových zákonech po nabytí účinnosti insolvenčního zákona - Pohledávky a závazky, úvěry a půjčky
- Urychlení průběhu insolvenčního řízení - Pravomoci věřitelů - Problémy s úhradou sjednané ceny za dílo
|
||
CO MUSÍ OBSAHOVAT PŘIHLÁŠKA POHLEDÁVKY K INSOLVENČNÍMU SOUDU? Přihlášky pohledávek a jejich přílohy se podávají u insolvenčního soudu dvojmo. Originál přihlášky zůstává vždy u insolvenčního soudu. Druhý stejnopis přihlášky spolu s jejími přílohami se doručuje insolvenčnímu správci. Přihláška pohledávky musí kromě obecných a zvláštních náležitostí podání podle § 42 odst. 4 a § 79 odst. 1 o.s.ř. obsahovat i zvláštní náležitosti, které vyžaduje IZ. Mezi tyto náležitosti patří nutnost uvést důvod vzniku a výši přihlašované pohledávky. Důvodem vzniku přihlašované pohledávky se rozumí uvedení skutečností, na nichž se přihlašovaná pohledávka zakládá. Věřitel by měl uvést, zda jde o pohledávku podmíněnou nebo nepodmíněnou. Dále je třeba uvést, zda jde o pohledávku splatnou nebo nesplatnou a zda je pohledávka vyjádřena v českých korunách anebo v cizí měně. Do insolvenčního řízení se musí se svým nárokem přihlásit i zajištěný věřitel, tj. nejčastěji ten věřitel, který má k majetku dlužníka zřízeno zástavní právo. Zajištěný věřitel musí ve své přihlášce pohledávky uvést, že právo na zajištění uspokojuje, z jakého předmětu zajištění, o jaký druh zajištění se jedná a dále uvést dobu jeho vzniku. Přihlašuje-li věřitel do insolvenčního řízení vykonatelnou pohledávku, je povinen v přihlášce uvést i skutečnosti, které osvědčují tuto vykonatelnost. Nejčastěji lze tuto povinnost splnit tím, že rozhodnutí, které je zároveň exekučním titulem a tvoří přílohu přihlášky pohledávky, lze opatřit doložkou vykonatelnosti… (Bc. Petr Taranda - Poradce 11/2008)
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ZMĚNY V DAŇOVÝCH ZÁKONECH PO NABYTÍ ÚČINNOSTI INSOLVENČNÍHO ZÁKONA II. Změny v zákoně o daních z příjmů Při insolvenčním řízení je daňový subjekt povinen podle § 40b odst. 1 ZSDP podat nejpozději do 30 dnů ode dne účinnosti rozhodnutí o úpadku daňové přiznání, hlášení, popřípadě vyúčtování za část zdaňovacího období, která uplynula do dne předcházejícího účinnosti tohoto rozhodnutí, za kterou nebylo dosud podáno. Pro zajištění efektivní správy daně v průběhu insolvenčního řízení počítá zákonodárce v § 40b odst. 1 ZSDP s využitím insolvenčního správce nejen coby osoby s dohlížecí funkcí, ale též i s pozicí tzv. třetí osoby zúčastněné na daňovém řízení podle § 7 ZSDP v tom insolvenčním řízení, kde insolvenční správce nemá postavení osoby s dispozičním oprávněním. Nastane-li situace, kdy dlužník z různých důvodů neposkytuje správci daně součinnost a fakticky odmítá podat toto daňové přiznání, může správce daně (nejčastěji se svolením soudu) požádat o zajištění splnění této povinnosti osobu insolvenčního správce coby tzv. třetí osobu zúčastněnou na daňovém řízení podle § 7 ZSDP. Insolvenční správce by se poté pokusil zajistit podání tohoto daňového přiznání v součinnosti s daňovým dlužníkem či bez jeho součinnosti… IV. Změny v zákoně o dani z přidané hodnoty Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "ZDPH"), obsahuje ve svém ust. § 99 odst. 12 lhůtu pro podání daňového přiznání v případě úpadku daňového dlužníka. Lhůta pro podání daňového přiznání za zdaňovací období končící dnem účinnosti rozhodnutí o úpadku činí 30 dnů od skončení zdaňovacího období. Na rozdíl od přímých daní, kde to není vyjádřeno výslovně, ZDPH spojuje s prohlášením úpadku vznik nového zdaňovacího období. Následující zdaňovací období plátce totiž začíná dnem nabytí účinnosti rozhodnutí o úpadku a končí posledním dnem kalendářního měsíce, ve kterém nabylo účinnosti rozhodnutí o úpadku. Pro období po dni nabytí účinnosti rozhodnutí o úpadku, ve kterém probíhá insolvenční řízení, je zdaňovacím obdobím plátce kalendářní měsíc. Tato koncepce již byla ostatně obsažena i v předchozí právní úpravě, kde byla vyjádřena v ust. § 40 odst. 14 ZSDP ve znění platném a účinném do 31.12. 2007. Za zdaňovací období v době, kdy probíhá insolvenční řízení, včetně zdaňovacího období, které končí dnem, kdy bylo ukončeno insolvenční řízení, činí lhůta pro podání daňového přiznání 25 dnů od skončení zdaňovacího období. Vzhledem k tomu, že zákonem č. 296/2007 Sb., byla s účinností od 1.1. 2008 zrušena věta třetí v odst. 1 § 105 ZDPH, platí pro řešení problematiky nakládání s nadměrnými odpočty DPH v průběhu insolvenčního řízení u plátce, jehož ekonomický stav se rovná úpadku, obecná právní úprava zakotvená v ust. § 40a odst. 4 ZSDP…. (Bc. Petr Taranda - Poradce 11/2008)
POHLEDÁVKY A ZÁVAZKY, ÚVĚRY A PŮJČKY Neuhrazený závazek 3 roky po splatnosti vstupuje do základu daně S účinností od 1. 1. 2008 platí [dle § 23 odst. 3 písm. a) bod 12. ZDP ve znění účinném od 1. 1. 2008], že dlužník, který má ve svém účetnictví závazek, který je již více než 36 měsíců po splatnosti, je povinen částku takového neuhrazeného závazku použít jako položku, která zvyšuje jeho základ daně z příjmů. Uvedené ustanovení dále doplňuje, že stejné to platí i pro závazky odpovídající pohledávkám, které se promlčely. Toto doplnění má ovšem v praxi jen okrajový význam, protože (jak jsme si ukázali v kap. 4 ) platí, že promlčecí doba je minimálně 4 roky. Pouze v případě pohledávek vyplývající z dohod uzavřených podle ObčZ (v podnikatelské praxi se tento případ může vyskytovat zejména v případech uzavírání smluv s osobami nepodnikatelskými) je promlčecí doba 3 roky. V obou případech ovšem platí, že promlčecí doba nikdy neuplyne dříve než 36 měsíců po splatnosti a proto se uvedené doplnění jeví jako nadbytečné (alespoň pro většinu obvyklých případů)… V roce 2008 je účinný nový insolvenční zákon Pro rok 2008 je potřeba uvést, že vstoupil v účinnost nový insolvenční zákon č. 182/2006 Sb., který nahradil zákon č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání. Podle § 144 tohoto insolvenčního zákona soud zamítne insolvenční návrh pro nedostatek majetku, jestliže (všechny podmínky musí být splněny současně):
(Ing. Roman Landgráf - DÚVaP 3/2008)
[S uvedenými tématy souvisí úplné znění Zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon) ve Sborníku ZÁKONY II/2008]
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÚHRADA S ODLOŽENOU SPLATNOSTÍ Podnikatel J.M. se zabývá nákupem a prodejem autokosmetiky. Pokud k němu přijde zákazník a požaduje provedení úhrady nikoli v hotovosti nebo platební kartou (tj. požaduje odloženou splatnost), mohou nastat v zásadě tyto situace:
(Ing. Roman Landgráf - DúvaP 3/2008)
URYCHLENÍ PRŮBĚHU INSOLVENČNÍHO ŘÍZENÍ Častým steskem věřitelů bylo, že jejich konkurs trvá příliš dlouho a stejně dlouho trvá jejich cesta k dosažení peněžitého uspokojení. Zavádí nový zákon nějakou změnu, která by řízení zrychlila? Zákonodárce si byl těchto nedostatků, které se odvíjely zejména od právní úpravy obsažené v zákoně č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání, dostatečně vědom. Koncepce IZ vychází z toho, že se snaží zabránit co nejvíce průtahům v insolvenčním řízení. Pro mnohé úkony jsou za tím účely stanoveny lhůty, což se odráží zejména v ust. § 134, § 137 odst. 1 IZ a dalších. Na rozdíl od předchozí právní úpravy klade zákonodárce důraz na rychlost insolvenčního řízení, což vyplývá nejvíce z ust. § 92 IZ. Podle tohoto ustanovení musí odvolací soudy rozhodovat o odvoláních proti příslušným prvoinstančním rozhodnutím s nejvyšším urychlením, přičemž jako další zrychlovací prvek lze považovat i ust. § 95 IZ, které připouští při rozhodování o odvoláních proti rozhodnutím nemeritorní povahy taktéž autoremeduru, je-li tím vyhověno odvolání v celém rozsahu. S jednoznačným cílem - zrychlit insolvenční řízení - byla provedena i další změna v oblasti incidenčních sporů, které jsou rovněž častým důvodem k neúměrné délce konkursních řízení. Zákonodárce proto rozhodl, že podle IZ již nejsou věřitelé samostatně oprávněni popírat přihlášené pohledávky jiného věřitele a incidenční spory, které jsou obsaženy v § 159 IZ, se nově stávají součástí insolvenčního řízení. Těmito opatřeními chce zákonodárce alespoň citelným způsobem zrychlit průběh insolvenčního řízení, byť teprve praxe ukáže, nakolik se to podařilo. Zákonodárce chce průběh insolvenčního řízení urychlit zejména nově vloženými lhůtami pro jednotlivé úkony insolvenčního soudu a novou koncepcí incidenčních sporů. (Bc. Petr Taranda - 1000 řešení 1/2008)
PRAVOMOCI VĚŘITELŮ Věřitel má z dosavadních zkušeností z práce ve věřitelském výboru pocit, že věřitel toho moc v konkursu nezmůže, resp. nemá moc šancí uplatnit svá práva. Dává nový insolvenční zákon v tomto ohledu věřitelům více pravomocí než zákon o konkursu? Pokud ano, tak pak v čem? Dalo by se říci, že k určitým zlepšením došlo. Podle IZ věřitelé nyní nově rozhodují o způsobu řešení úpadku dlužníka, což vyplývá zejména z ust. § 150 a násl. citovaného zákona. Možno tvrdit, že největší vliv mají věřitelé při reorganizaci, kdy jsou oprávněni podat návrh na povolení reorganizace, navrhnout osobu, která bude reorganizační plán sestavovat i následně o tomto reorganizačním plánu hlasovat. Dále jsou to věřitelé, kteří kontrolují plnění přijatého reorganizačního plánu, popř. se na jeho plnění sami podílejí, je-li tak stanoveno v reorganizačním plánu. Je-li úpadek dlužníka řešen oddlužením, rozhodují nezajištění věřitelé o způsobu oddlužení. IZ dává věřitelům též možnost odvolat bez udání důvodu insolvenčního správce a ustanovit nového, což je dáno v ust. § 29 IZ. Věřitelé takto mohou jednat na schůzi věřitelů, která nejblíže následuje po prvním přezkumném jednání ve věci, přičemž věřitelé mají nově přímý vliv na výběr osoby insolvenčního správce. V další fázi insolvenčního řízení již však takto věřitelé postupovat nemohou. Zásadní změny doznalo postavení tzv. zajištěných (dříve oddělených) věřitelů. Zajištěnými věřiteli jsou nově pouze věřitelé, jejichž pohledávka je zajištěna majetkem, který náleží do majetkové podstaty, a to zástavním právem, zadržovacím právem, omezením převodu nemovitostí, zajišťovacím převodem práva nebo postoupením pohledávky k zajištění anebo obdobným právem podle zahraniční právní úpravy. Na rozdíl od právní úpravy v zákoně o konkursu se zajištění věřitelé podle IZ uspokojují ze 100 % výtěžku zpeněžení věci po odečtení nákladů na správu a zpeněžení, které mohou podle nové právní úpravy činit maximálně 9 %, a po odečtení částky připadající na odměnu insolvenčního správce. Věřitelům v průběhu reorganizace navíc dává IZ možnost úročení zajištěné pohledávky, tedy platí, že při reorganizaci je podle § 171 odst. 3 IZ je pohledávka věřitele úročena řádným úrokem, který byl sjednán s dlužníkem před tím, než se dostal do prodlení, když tento úrok je pravidelně měsíčně v průběhu reorganizace vyplácen. Věřitelé mají podle nového IZ celou řadu nových pravomocí, které se projevují zejména v možnosti výběru insolvenčního správce po přezkumném jednání, rozhodování o způsobu řešení úpadku či při realizaci jejich práv souvisejících s pohledávkami v průběhu insolvenčního řízení. (Bc. Petr Taranda - 1000 řešení 1/2008)
PROBLÉMY S ÚHRADOU SJEDNANÉ CENY ZA DÍLO Zhotovitel a objednatel mají uzavřenu smlouvu o dílo, na základě které zhotovitel provedl určité dílo a toto dílo již také objednateli řádně předal. Objednatel však má značné problémy s úhradou ceny sjednané za toto dílo, a v současné době již je v s úhradou v prodlení 3 roky oproti sjednané splatnosti. Protože za této situace zhotoviteli během dalšího roku hrozí uplynutí zákonné promlčecí doby (4 roky dle § 397 ObchZ), požádal objednatele, aby učinil prohlášení dle § 401 ObchZ o prodloužení promlčecí doby. Objednatel skutečně takové písemné prohlášení učinil, přičemž v něm uvedl, že promlčecí doba se prodlužuje na celkovou dobu 6 let. Toto písemné prohlášení pak doručil zhotoviteli. Tímto tedy v souladu s § 401 ObchZ došlo k prodloužení promlčecí doby na celkových 6 let. (Ing. Roman Landgráf - DÚVaP 3/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* Když nemáš peníze, nikdo nebude toužit tě vidět. (latinské přísloví)
* Peníze špiní ruce, když jich je málo. Když jich je mnoho, umývají je. (S. Dino)
* Mnohým chybějí jenom peníze na to, aby byli čestní. (C. Dossi)
* Hlas svědomí a cti je velice slabý, když člověku kručí v břiše. (Diderot)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZE SBÍRKY ZÁKONŮ ČR VYBÍRÁME: Částka 61, rozeslaná dne 3. června 2008 191. Zákon, kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007 Sb. 192. Úplné znění zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, jak vyplývá z pozdějších změn Částka 62, rozeslaná dne 3. června 2008 193. Úplné znění zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, jak vyplývá z pozdějších změn Částka 63, rozeslaná dne 6. června 2008 194. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů 195. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce 196. Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce Částka 64, rozeslaná dne 12. června 2008 197. Vyhláška, kterou se vydává vzor formuláře návrhu na vydání elektronického platebního rozkazu 198. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 376/2005 Sb., kterou se stanoví výše úhrady za stravu a ubytování poskytnuté v azylovém zařízení, výše kapesného a termíny jeho výplaty, ve znění vyhlášky č. 174/2006 Sb. 199. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 487/2004 Sb., o osobnostní způsobilosti, která je předpokladem pro výkon služby v bezpečnostním sboru, ve znění pozdějších předpisů 200. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 279/2007 Sb., o Programu statistických zjišťování na rok 2008 201. Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí, kterým se vyhlašuje částka odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely životního a existenčního minima a částka 50 % a 25 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely státní sociální podpory Částka 65, rozeslána dne 17. června 2008 202. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích a úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů 203. Vyhláška, kterou se mění vyhláška Ministerstva obrany č. 267/1999 Sb., kterou se stanoví výše náborového příspěvku, příspěvku při přestěhování a stravného a postup při přiznávání cestovních a jiných náhrad vojákům z povolání, ve znění pozdějších předpisů 204. Vyhláška o listinách, které je česká zúčastněná společnost povinna předložit notáři k vydání osvědčení o zákonnosti dokončení založení evropské společnosti fúzí 205. Vyhláška o listinách, které je české zúčastněné družstvo povinno předložit notáři k vydání osvědčení o zákonnosti dokončení založení evropské družstevní společnosti fúzí 206. Vyhláška o písemnostech, které je česká zúčastněná korporace povinna předložit notáři k vydání osvědčení při přeshraniční fúzi 207. Vyhláška o písemnostech, které je česká zúčastněná korporace povinna předložit notáři k vydání osvědčení o zákonnosti dokončení přeshraniční fúze 208. Vyhláška, kterou se provádí zákon o některých opatřeních souvisejících se zákazem chemických zbraní 209. Vyhláška o vydání pamětních stříbrných dvousetkorun ke 100. výročí založení Národního technického muzea Částka 66, rozeslána dne 17. června 2008 210. Nařízení vlády k provedení zvláštních opatření k boji proti terorismu 211. Nařízení vlády o druhém zvýšení důchodů v roce 2008 212. Nařízení vlády o druhém zvýšení příplatků k důchodu v roce 2008 213. Sdělení Energetického regulačního úřadu o vydání cenového rozhodnutí (Zdroj: Sbírka zákonů ČR)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. 6. Pondělí (za Neděli 15. 6.)
(§ 38a odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) - Odvod čtvrtletní zálohy na rok 2008 (ve výši 25 %), pokud daň za rok 2007 byla > 150.000 Kč (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok) (§ 38a odst. 4 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) 20. 6. Pátek
(§ 38h odst. 9 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) 25. 6. Středa
(§ 101 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) 30. 6. Pondělí
(§ 40 odst. 3 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků) - Vyrovnání daňové povinnosti za rok 2007 při odkladu podání přiznání daňovým poradcem nebo pro povinný audit (je-li zdaňovacím obdobím kalendářní rok) (§ 40 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků)
(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů) - Odvod zajištění daně sraženého v květnu 2008 a hlášení plátce daně o provedení srážky zajištění daně zahraničnímu poplatníkovi (§ 38e odst. 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)
(§ 82 odst. 6 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH) - Žádost zahraniční osoby povinné k dani o vrácení daně za rok 2007 zaplacené v tuzemsku (§ 83 odst. 8 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Plyn podraží. Kvůli drahé ropě Ceny paliv a elektřiny letí vzhůru, rostou náklady na dopravu i bydlení. Historicky nejdražší ropa ve světě definitivně dorazila do Česka. Po zvyšování cen benzinu, nafty, letenek, potravin či jízdenek oznámili včera prudký růst cen také plynaři. Od 1. července podraží plyn domácnostem nejvíce v jižních Čechách. V ostatních regionech to bude kolem deseti procent. V Praze půjde plyn vzhůru o 9,55 procenta. (Mladá fronta DNES č. XIX/127)
HOPI rozprodává své impérium Obchod s pohledávkami. Na českém finančním nebankovním trhu se rozjíždí další vlna akvizic. Poté, co svého kupce našla společnost CashReform, je na prodej i HP Finance. Firma, která odkupuje pohledávky a svým zákazníkům tak nabízí okamžité finanční prostředky. (Hospodářské noviny č. 104/2008)
Škoda Auto chce miliardu od státu Automobilka na oplátku slibuje 1800 nových pracovních míst ve Vrchlabí. Největší tuzemská automobilka Škoda Auto, která loni vydělala 16 miliard korun, žádá stát o investice ve výši zhruba 1,4 miliardy. Navíc chce i úlevy na daních. Výměnou za to slibuje rozšíření továrny ve Vrchlabí a vytvoření 1800 nových pracovních míst. (Hospodářské noviny č. 103/2008)
Spor o živnostenský zákon Již 1. července začne v České republice platit novela živnostenského zákona. Prošla dolní i horní komorou parlamentu a v květnu ji podepsal prezident republiky Václav Klaus. Mezi nejvýznamnější změny, které novela zákona zavádí, patří zrušení příkazů živnostenského oprávnění. Nahradí je jediný výpis z živnostenského rejstříku, který vystaví živnostenský úřad v každém okresním městě. (Hospodářské noviny č. 103/2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 6/2008 (VI / 2008)
Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 11/2008 (VI / 2008)
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 6/2008 (VI / 2008)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 6/2008 (VI / 2008)
Poradce Veřejné Správy - (PVS) - dvoubarevný měsíčník ve formátu A 4. Přináší nové informace, rady, přehledy z daňové, legislativní, účetní, personální a mzdové oblasti. Je určený školám, úřadům, obcím, zdravotníkům a zdravotním zařízením, rozpočtovým, příspěvkovým a neziskovým organizacím. Obsahuje termíny daní, odvodů a pojištění. č. 7/2008 (VI / 2008)
1 000 řešení č. 3/2008 (III / 2008)
PŘIPRAVUJEME Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále - (PaM) č. 7/2008 (VII / 2008)
Poradce - formát A 5 měsíčník nejen pro podnikatele č. 12/2008 (VII / 2008)
Daně účetnictví - vzory a případy (DÚVaP) č. 7/2008 (VII / 2008)
Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále - (DaÚ) formát A 4 měsíčník č. 7/2008 (VII / 2008)
1 000 řešení č. 4/2008 (VI / 2008)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stručný návod na vyplnění objednávky
(ceny jsou uvedeny bez DPH a distribučních nákladů) Při objednávce nad 10 ks poskytujeme slevu 20% E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když jste s našimi službami spokojení, dejte to vědět Vašim známým, přátelům, kolegům! Když jste s našimi službami nespokojení, máte připomínky nebo námitky, napište nám, zatelefonujte, faxujte!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zaslání e-mailových novin. V případě, že jste si noviny osobně nevyžádali(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na vaši adresu, zašlete prosím zprávu s předmětem NEPOSÍLAT na adresu novin@i-poradce.cz. Následně budete vyžádaný(á) z databáze příjemců e-mailových novin.
Kníhkupectví:
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright (c) Poradce s.r.o., 2002 - 2008 |