E-noviny
Em@ilové noviny
č. 12/2054
30.6.2025

Vážení čtenáři!


Mezi základní podmínky, které musí zaměstnavatel v létě na pracovišti dodržet, je zajištění potřebné teploty. O jaké povinnosti se jedná? Čtěte rubriku Témata novin, kde je uveřejněn příspěvek Letní problémy na pracovišti a více již najdete v měsíčníku DaÚ 8-9/2025.

Novelou zákona o DPH byla s účinností od 1. 7. 2025 provedena celá řada dílčích změn, které se týkají uplatňování DPH při dodání nemovité věci. V rubrice Témata novin si připomeneme, o jaké změny se jedná.
Čtěte příspěvek Dodání nemovité věci – osvobození od daně a více informací již najdete v měsíčníku DaÚ 8-9/2025. Úplné znění Zákona o DPH s komentářem po novele najdete v měsíčníku Poradce 5-6/2025. Můžete si jej objednat prostřednictvím zákaznického servisu.

Důležité informace na Vás čekají také v tematických balíčcích: Důchodová reforma, Zákoník práce po novele – pro mzdové účetní, Nemocenské pojištění po novele, Novela školského zákona. Pokud Vás zaujaly, můžete si je objednat prostřednictvím zákaznického servisu, telefonicky nebo e-mailem.

Přejeme Vám krásnou letní dovolenou a těšíme se na opětovné setkávání se při e-mailových novinách a nad stránkami našich publikací.

Andrea Súkeníková
odpovědná redaktorka
redakce@i-poradce.cz

Z aktuální nabídky vybíráme:

Poradce
Poradce
DUO
PaM
Poradce
DUVaP
Aktualizace
Aktualizace
Aktualizace
Aktualizace
Aktualizace

HORKÁ TÉMATA

– najdete v tematických balíčcích:

  

1. DŮCHODOVÁ REFORMA

 

Jste důchodce nebo pracující důchodce? Přinášíme Vám informace ohledně slev na sociálním pojištění a dalších změnách pro pracující důchodce.

Jste mzdová účetní a potřebujete nové informace?

Dočtete se ohledně změn důchodového věku, snížení hranice pro odchod do starobního důchodu u osob dlouhodobě vykonávajících riziková zaměstnání, pobírání starobního důchodu souběžně s výkonem výdělečné činnosti, dobrovolného sdílení vyměřovacích základů mezi manžely a registrovanými partnery ... a další.

Všechno potřebné najdete v našich publikacích, které jsou určeny mzdovým účetním, personalistům, podnikatelům, zaměstnavatelům, manažerům, ekonomům ...

 

 

1. Poradce 11-12/2025 – Zákon o důchodovém pojištění s komentářem - komentář

/A5, str. 256/

 

2. PaM 2-3/2025 – Zákon o důchodovém pojištění – velká novela - příspěvek

/A4, str. 112/

 

3. Aktualizace III/2 – Zákon o důchodovém pojištění, zákon o státní sociální podpoře úplná znění zákonů

/A5, str. 120/

 

 

 

 

Cena balíčku je 1 051 Kč

Cena balíčku s 30 % slevou je 735 Kč.

Ušetříte 316 Kč.

 

Poštovné a balné je 112 Kč.

 

 

 

 

2. ZÁKONÍK PRÁCE PO NOVELE – PRO MZDOVÉ ÚČETNÍ

 

Mezi nejvýznamnější změny flexibilní novely ZP 2025, patří právní úprava zkušební doby. Zejména se jedná o prodloužení doby jejího trvání. Dále nastávají velké změny týkající se rychlejších výpovědi z pracovního poměru, doručování výpovědí, výhod pro pracující matky, úprav práce mladistvých, odstupného, podpory v nezaměstnanosti, rozvrhování pracovní doby, vstupních prohlídek, výplat v cizí měně … V balíčku přinášíme také komplexní pohled na sociální, zdravotní a nemocenské pojištění pro rok 2025.

Nové informace najdete v našich publikacích, které jsou určeny mzdovým účetním, personalistům, podnikatelům, zaměstnavatelům, manažerům, ekonomům ...

 

 

1. Aktualizace III/3 – Zákoník práce, zákon o zaměstnanosti .... – úplná znění zákonů po novele

/A5, cca str. 200/

 

2. DUVaP 7-8/2025 – Odměňování za práci, srážky ze mzdy - příspěvek

/A5, cca str. 208/

 

3. PaM 7/2025 – Jaké odstupné při skončení pracovního poměru, Otazníky kolem mezd a platů

- příspěvky

/A4, str. 72/

 

4. 1000 řešení 1-2/2025 - Pomocník mzdové účetní 2025 – příspěvek a praktické příklady

/A5, str. 144/

 

 

 

Cena balíčku je 1247 Kč

Cena balíčku s 30 % slevou je 872 Kč.

Ušetříte 375 Kč.

 

Poštovné a balné je 112 Kč.

 

 

 

 

3. NEMOCENSKÉ POJIŠTĚNÍ PO NOVELE

 

Novela zákona účinná od 1. ledna 2025 a 1. července 2025 má 208 bodů a týká se kromě jiného zavedení elektronizace dávek nemocenského pojištění; zavedení ošetřovného pro OSVČ, zahraniční zaměstnance a zaměstnance činné na základě dohod, změn při určování místní příslušnosti u zaměstnavatelů nově se přihlašujících do registru zaměstnavatelů … a mnohých dalších oblastí. Potřebujete vědět více?

Informace užitečné pro praxi najdete v našich publikacích, které jsou určeny mzdovým účetním, personalistům, podnikatelům, zaměstnavatelům, manažerům ...

 

 

1. Poradce 9-10/2025 – Nemocenské pojištění po novele s komentářem – komentář

/A5, str. 256/

 

2. PaM 2-3/2025 – Nemocenské pojištění – změny – příspěvek

/A4, str. 112/

 

3. DÚVaP 3-4/2025 – Sociální, zdravotní a nemocenské pojištění pro rok 2025 - příspěvek

/A5, str. 208/

 

4. Aktualizace III/2 – Zákon o důchodovém pojištění, zákon o státní sociální podpoře – úplná znění zákonů

/A4, str. 120/

 

 

Cena balíčku je 1566 Kč

Cena balíčku s 50 % slevou je 783 Kč.

Ušetříte 783 Kč.

 

Poštovné a balné je 112 Kč.

 

 

 

 

4. NOVELA ŠKOLSKÉHO ZÁKONA

 

Novela přináší celkem 26 změn, ze kterých většina nabývá účinnosti dnem 1. července 2025, některé nabyly účinnosti dne 1. března 2025. Úprava spočívá primárně v zakotvení Informačního systému vzdělávání (ISV). Právní úprava by měla dále reflektovat postupný vznik ISV (připravovaného nejprve v rámci projektu Resortní informační systém ministerstva) jako informačního systému veřejné správy, jehož správcem bude ministerstvo. Školský rejstřík bude součástí Informačního systému vzdělávání. Potřebujete více odborných informací?

Dočtete se v našich publikacích, které jsou určeny ředitelům předškolních, základních, středních, vyšších odborných škol; vysokým školám, pedagogickým pracovníkům ...

 

 

1. PaM 5-6/2025 – Novela školského zákona – příspěvek

/A4, str. 104/

 

2. Aktualizace V/1 – Školský zákon, Zákon o vysokých školách - úplná znění zákonů

/A5, str. 192/

 

3. Zákony V/2025 – Vyhlášky ke školskému zákonu – úplná znění vyhlášek

/A5, str. 568/

 

4. Ústava ČR – úplné znění

/A6, str. 208/

 

 

Cena balíčku je 1131 Kč

Cena balíčku s 30 % slevou je 791 Kč.

Ušetříte 340 Kč.

 

Poštovné a balné je 112 Kč.

 

 

 

TÉMATA NOVIN

LETNÍ PROBLÉMY NA PRACOVIŠTI

 

Mezi základní podmínky, které musí zaměstnavatel v létě na pracovišti dodržet, je zajištění potřebné teploty. Není málo případů, kdy zaměstnanci mají v létě na pracovišti příliš velké teplo a naopak v zimě je nebezpečí prochladnutí. NV pamatuje i na tyto situace a pro povinnost zaměstnavatele zajistit vhodné teplotní podmínky na pracovištích rozděluje pracovní činnosti do I. až V. třídy.

 

Do první třídy jsou například zařazeny kancelářské práce, do třídy IIa činnost vstoje nebo při chůzi spojená s přenášením břemen, třída IIb znamená činnost spojenou s přenášením středně těžkých břemen a třídy IVb a V uvádějí práce spojené s rozsáhlou činností svalstva trupu, horních i dolních končetin apod. Zajištění určité výše teploty na těchto pracovištích je dále závislé na skutečnosti, zda zaměstnanec má jednovrstvý, dvouvrstvý či třívrstvý oblek. V nejčastějších případech se teplota na pracovišti má pohybovat v rozmezí 20 – 28 stupňů C (například kanceláře) a se zvyšování fyzické náročnosti na druh práce se požadavek na teplo snižuje (16 – 27 stupňů u IIa, 14 – 26 stupňů C u IIb, 9 – 26 stupňů C u IIIa, 5 – 26 stupňů u IIIb a u třídy IV a V se teplota nestanoví. Tyto teploty nemusí zaměstnavatel zajistit, jestliže je mimořádně chladný den (venkovní teplota dosáhla méně než – 15 stupňů C).

 

Pouhé konstatování předpisů však ještě nikomu nepomohlo. Pokud by zaměstnanec prokázal, že např. k jeho onemocnění došlo v příčinné souvislosti s nezajištěním teploty na pracovišti, šlo by o porušení právních předpisů zaměstnavatelem. Zaměstnanec by s úspěchem se mohl domáhat náhrady škody (např. náhrada ušlého výdělku jako je rozdíl mezi nemocenskými dávkami a výdělkem) za předpokladu, že příčinná souvislost byla prokázána znalecky, např. lékařem, orgány bezpečnosti a ochrany zdraví při práci apod.

 

Problémy s poskytováním

nápojů zaměstnavatelem

se objevují na pracovištích s každým ročním obdobím. V zimě nápoje teplé, v létě zase chlazené. V praxi nejsou jednoznačně vykládány otázky směřující k charakteru pracoviště, kde by se měly nápoje poskytovat, k podmínkám, které takový postup zaměstnavatelů umožňují i k možnostem zahrnovat výdaje na ochranné nápoje do nákladů pro účely zákona o daních z příjmů.

 

Podle § 104 odstavec 3 ZP je zaměstnavatel povinen poskytnout ochranné nápoje na pracovištích s nevyhovujícími mikroklimatickými podmínkami. NV v § 9 vymezuje rozsah a podmínky pro jejich poskytování, a označuje za nevyhovující mikroklimatické podmínky zátěž zaměstnance teplem nebo chladem.

 

Příjemné klima na pracovišti

zaměstnavatel rovněž zajišťuje tím, že plní jednu ze svých základních povinností: poskytuje v létě na pracovišti nebo v jeho bezprostřední blízkosti studené ochranné nápoje. Musí být zdravotně nezávadné a nesmí obsahovat více než 6,5 hmotnostních procent cukru. Množství alkoholu v něm nesmí překročit 1 hmotnostní procento, pro mladistvého zaměstnance však nesmí obsahovat alkohol.

Ochranný nápoj chránící před zátěží teplem, se poskytuje v množství odpovídajícím nejméně 70 % tekutin a minerálních látek ztracených z organizmu za osmihodinovou směnu potem a dýcháním. Chránící před zátěží chladem se poskytuje teplý, v množství alespoň půl litru za osmihodinovou směnu. Ochranný nápoj může obsahovat látky zvyšující odolnost organizmu. Hygienický limit ztráty tekutin z organizmu potem a dýcháním činí 1,25 litru za osmihodinovou směnu.

 

Ochranný nápoj chránící před zátěží teplem se mimo jiné poskytuje

·         při trvalé práci je-li vykonávána za podmínek, kdy jsou překračovány maximální přípustné operativní teploty stanovené v tabulce v příloze NV pro konkrétní třídu práce,

·         prokáže-li se měřením, že při dané práci dochází ke ztrátě tekutin vyšší, než stanoví hygienický limit 1,25 litru za osmihodinovou směnu, nebo když práce vyžaduje použití pracovního oděvu, u něhož tepelně izolační vlastnosti odpovídají třívrstvému oděvu,

·         při trvalé práci v zátěži teplem, zařazené podle zákona o ochraně veřejného zdraví do kategorie čtvrté nebo

·         při trvalé práci na venkovním pracovišti (dříve i polovenkovním), pokud je na základě monitorování teploty venkovního vzduchu předpoklad, že teplota venkovního vzduchu měřená na pracovišti zastíněným teploměrem v průběhu osmihodinové směny jednorázově přesáhne hodnotu uvedenou v tabulce NV.

 

Jaké ochranné nápoje?

NV stanoví, že ochranným nápojem mohou být přírodní minerální vody se střední mineralizací. Tomuto požadavku odpovídají všechny minerální vody v ČR pro neléčebné účely. Jelikož se ztráty tekutin liší podle třídy práce, je jejich 70 % náhrada ve formě minerální vody vždy úměrná každé z nich, a proto není nutná další diferenciace pomocí odlišného obsahu minerálních látek.

Ochranné nápoje mohou být vytvářené z pitné vody, do níž se přidávají nejen potravinové doplňky včetně vitamínů, ale i minerály, pokud je jejich obsah požadován s ohledem na standard ochranného nápoje.

Základním předpokladem pro vznik nároku na ochranný nápoj je překročení hygienického limitu ztráty tekutin, tedy vyšší než 1,25 litru za osmihodinovou směnu. Odlišné je však množství ochranného nápoje v závislosti na ztrátě tekutin. Povinná 70 % náhrada je při ztrátě 1,25 litru cca 0,9 litru ochranného nápoje a při ztrátě např. 4 litrů tekutin je náhrada 2,8 litru.

 

Náhrada minerálních látek prostřednictvím ochranného nápoje se uplatňuje v případě, že výsledky měření ztráty tekutin překračují trojnásobek hygienického limitu, tedy 3,75 litru za osmihodinovou směnu. V takovém případě se jako ochranný nápoj podává voda se střední mineralizací 500 až 1500 mg rozpuštěných pevných látek na 1 litr vody.

 

Profese, které jsou nejčastěji

spojeny s prací s počítačem

V těchto případech se jedná o zrakovou zátěž, která se znásobuje právě v létě. Práce s tím spojená musí být v zájmu omezení jejího nepříznivého vlivu na zdraví zaměstnance přerušována bezpečnostními přestávkami v trvání minimálně 10 minut (dosud 5 až 10 minut) nejpozději po každých 2 hodinách od započetí výkonu práce nebo musí být zajištěno střídání činností nebo zaměstnanců.

Zaměstnavatel musí organizovat činnost zaměstnance tak, aby práce u obrazovky byla během dne periodicky přerušována bezpečnostními přestávkami nebo změnami činnosti (např. střídáním zaměstnanců), které by snížily pracovní zatížení vyplývající z použití obrazovky. Zaměstnavatel musí poskytnout přestávky v práci nejméně v délce 10 minut po každých dvou hodinách nepřetržité práce nebo musí zajistit střídání činností nebo zaměstnanců. V případě neexistence takové možnosti, musí poskytnout přestávku v naturální podobě.

Setkáme se s nimi zejména u zaměstnavatelů, jejichž předmětem činnosti jsou nejen administrativní, ale i manuální výkony. Jde o pracoviště, kde se bez počítačových systémů neobejdou, jako jsou mzdové účtárny, bankovní instituce, obchodní korporace apod. V současnosti práci s počítači využívá velká většina zaměstnavatelů.

 

Monotonní nebo vnucené

pracovní tempo

V určitých časových obdobích, zejména při účetních uzávěrkách nebo ve výplatním období, musí mzdová účetní zvládnout vyšší pracovní tempo, které způsobí psychickou zátěž. NV vymezuje psychickou zátěž zaměstnanců. Jedná se o práce spojené s monotonií, ve vnuceném pracovním tempu, v třísměnném, nebo nepřetržitém pracovním režimu nebo práce vykonávané pouze v noční době.

Prací ve vnuceném pracovním tempu se rozumí práce, při níž si zaměstnanec nemůže volit její tempo sám a musí se podřídit rytmu strojového mechanizmu, úkolu nebo rytmu jiného zaměstnance.

Prací spojenou s monotonií se rozumí práce, při níž je charakteristické opakování stejných pohybových nebo úkolových úkonů s omezenou možností zásahu zaměstnance do jejich průběhu.

 

Monotonie se dále člení na činnost

·         pohybovou, při které se opakují jednoduché pohybové manuální úkony stejného typu,

·         úkolovou, při které se vyskytuje nízký počet úkolů a jejich malá proměnlivost.

 

Práce spojené s monotonií, jakož i práce ve vnuceném pracovním tempu, musí být k omezení jejich nepříznivého vlivu na zdraví přerušovány bezpečnostními přestávkami, obdobně jako je tomu při práci se zrakovou zátěží (práce s počítačem).

 

V průběhu osmihodinové směny musí být poskytnuty minimálně 2 bezpečnostní přestávky, na dvanáctihodinovou směnu minimálně 4 bezpečnostní přestávky. Poslední bezpečnostní přestávka se zařazuje nejpozději 1 hodinu před ukončením směny. Po dobu bezpečnostních přestávek nesmí být zaměstnanec exponován danému faktoru překračujícímu přípustný expoziční limit.

 

Doporučuje se (nejde o povinnost zaměstnavatele), aby alespoň v jedné přestávce bylo zařazeno několik kompenzačních cviků ke zvýšení účinku aktivního oddechu a předcházení bolestem a zdravotním potížím. Zaměstnanci by měli mít možnost volit si přestávky v uvedeném rozsahu individuálně. Při zvýšených požadavcích na psychickou zátěž nebo vysoký výkon je vhodné rozčlenit pracovní směnu na čtyři části: dvě dopoledne a dvě odpoledne i s vhodnými přestávkami.

 

Stres na pracovišti

Nesplňování povinností zaměstnavatele při vytváření pracovních podmínek a pracovního prostředí, je častou příčinou vzniku stresu. Povinnosti zaměstnavatelů na tomto úseku podrobně upravuje NV, kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci.

Blíže rozvádí povinnosti zaměstnavatelů např. při vytváření pracovního prostředí, aby pracovní podmínky pro zaměstnance odpovídaly bezpečnostním požadavkům a hygienickým limitům a aby pracoviště byla prostorově a konstrukčně vhodně uspořádána. NV rovněž stanoví rizikové faktory pracovních podmínek, jejich členění, hygienické limity, způsob jejich zjišťování a hodnocení a minimální rozsah opatření k ochraně zaměstnanců. Není možné zanedbávat ani organizaci práce a pracovní postupy

 

Právo na náhradu škody

Je samozřejmě vhodnější, když zaměstnavatel učiní taková preventivní opatření, aby ke stresu při práci nedocházelo. Jestliže zaměstnanci v důsledku stresu vznikne škoda, např. dočasná pracovní neschopnost a z toho důvodu ztráta na výdělku, může ji proti zaměstnavateli uplatňovat. Je to možné tehdy, jestliže škoda vznikla porušením povinnosti zaměstnavatele, která je stanovena v právním předpisu. Jedná se např. o porušení zákoníku práce, zákona o zákazu diskriminace nebo již uvedeného nařízení vlády č. 361/2007 Sb., o ochraně zdraví při práci. Pro úspěšné uplatnění náhrady škody zaměstnancem by bylo nutné prokázat, že k ní došlo v příčinné souvislosti s porušením právní povinnosti zaměstnavatelem uvedené v ZP.

 

Zjednodušeně řečeno: stres může být příčinou různých onemocnění zaměstnanců. Prokáže-li se pak, že zaměstnavatel nezajistil bezpečnost a ochranu zdraví při práci s ohledem na riziko ohrožení jejich života a zdraví, která se týkají výkonu práce (§ 101 odst. 1 ZP) a onemocnění bylo v příčinné souvislosti se stresem, nastupuje odpovědnost zaměstnavatele. Vůbec pak nezáleží na tom, zda onemocnění je uvedeno v seznamu chorob z povolání či nikoliv.

 

Syndrom open space

Pro moderní pracoviště, zejména kanceláře, je syndrom open space (otevřený prostor) charakteristický. Příčinou je sedavé zaměstnání v prosklených kancelářích s vysokým počtem pracovních stolů, které jsou odděleny jen nízkými příčkami. Problémy pak vznikají s teplotou na pracovišti, klimatizací, komunikací apod. Vzniká tak syndrom open space, který se může projevovat dýchacími nebo zažívacími potížemi, zvýšeným tlakem, bolestmi hlavy, skleslostí, únavou a dalšími příznaky.

Spory na otevřených pracovištích rovněž vznikají zejména kvůli aromatickým pokrmům. Zaměstnanci si nosí jídlo přímo ke svému počítači a v otevřeném prostoru se však odér z aromatického pokrmu dotkne všech. Ostatní zaměstnance to často vede ke zlosti a ze zdánlivě banálního problému může vzniknout pracovní konflikt.

 

Vzhledem k tomu, že zaměstnavatelé mají podle ZP a NV zajistit pracovní podmínky, které by odpovídaly hygienickým požadavkům, je na nich, aby učinili potřebná opatření. Měla by se zařadit do mimoprávní sféry. Nelze např. zakázat konzumaci jídel na pracovišti v pracovním řádu nebo v jiném opatření, ale zaměstnavatel by měl např. vyčlenit určitý prostor (firemní kuchyňku) se sezením, kde by zaměstnanci mohli si jídlo ohřát a jíst. Právní řešení by však přicházelo v úvahu, kdyby konzumace jídel na pracovišti zhoršovala hygienické podmínky.

 

Pokud tyto a podobné následky syndromu open space mají za následek pracovní neschopnost, může zaměstnanci vzniknout škoda v podobě náhrady za ztrátu na výdělku (rozdíl mezi nemocenskými dávkami a průměrným výdělkem). Zaměstnanec nemá pak nárok na poskytnutí náhrady škody zaměstnavatelem, neboť tyto nemoci nejsou uvedeny v seznamu z povolání.

Jinak by se ovšem posuzoval hluk na pracovišti, a to nejen v open space. Hluk je uznán jako příčina nemoci z povolání a v open space je hlavním zdrojem vyrušování. Zaměstnavatel je povinen chránit zaměstnance před hlukem od 80 decibelů výš, a to po celou pracovní dobu. Běžná konverzace má hlučnost od 50 do 60 decibelů. Někdy jde o hluk poškozující sluch a nebo o narušování pozornosti.

 

Více se již dočtete v měsíčníku DaÚ 8-9/2025, který právě vychází.

 

 


DODÁNÍ NEMOVITÉ VĚCI – OSVOBOZENÍ OD DANĚ

 

Novela zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o DPH), která byla provedena zákonem č. 461/2024 Sb., nabyla s převážné části účinností od 1. 1. 2025. Touto novelou byla provedena, a to s odloženou účinností od 1. 7. 2025, také celá řada dílčích změn, které se týkají uplatňování DPH při dodání nemovité věci.

 

Při uplatňování DPH při dodání

nemovitých věcí

je třeba postupovat podle příslušných ustanovení zákona o DPH, které navazují terminologicky na zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění p.p. (dále jen „občanský zákoník“) a zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon (dále jen „stavební zákon“). Z dosavadního znění§ 56 zákona DPH vyplývá, kdy se při dodání nemovitých věcí uplatní osvobození od daně a kdy se jedná o zdanitelné plnění. V § 56 zákona o DPH je stanoveno, že osvobození od daně se uplatní při dodání pozemku, s výjimkou dodání stavebního pozemku, jak jej definuje zákon o DPH. Za stanovených podmínek se uplatní osvobození od daně při dodání staveb a dalších vybraných nemovitých věcí, včetně pozemků, které tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí. Ve stanovených případech je však jejich dodání zdanitelným plněním v příslušné sazbě daně.

 

Novelou zákona o DPH se s účinností od 1. 7. 2025 dosavadní § 56 rozděluje na § 55a a § 56 zákona o DPH. Z nového § 55a zákona o DPH od tohoto data vyplývají novelizovaná pravidla pro osvobození od daně při dodání pozemku a z novelizovaného § 56 zákona o DPH novelizovaná pravidla pro osvobození od daně při dodání vybraných nemovitých věcí. Úprava pravidel pro osvobození od daně při dodání pozemků a vybraných nemovitých věcí je odůvodňována harmonizací s pravidly stanovenými Směrnicí Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty (dále je směrnice o DPH) a přesnější návazností použitých pojmů na nový stavební zákon.

 

V článku jsou s využitím příkladů vysvětlena ve srovnání s dosavadním právním stavem pravidla pro osvobození od daně při dodání pozemků a podmínky, za nichž je dodání stavebního pozemku zdanitelným plněním s účinností od 1. 7. 2025. Návazně je vysvětleno opět ve srovnání s dosavadním právním stavem, za jakých podmínek je od 1. 7. 2025 osvobozeno od daně dodání vybraných nemovitých věcí.

 

Dodání pozemku

V dosavadním znění zákona o DPH, ani ve směrnici o DPH není pojem „pozemek“ definován.

Podle právního názoru GFŘ, který vyplývá z Informace GFŘ k uplatňování zákona o DPH u nemovitých věcí od 1. 1. 2016, je třeba pozemek chápat ve smyslu katastrálního zákona jako část zemského povrchu oddělenou od sousedních částí hranicí územní jednotky nebo hranicí katastrálního území, hranicí vlastnickou, hranicí stanovenou regulačním plánem, územním rozhodnutím nebo územním souhlasem, hranicí jiného práva, hranicí rozsahu zástavního práva, hranicí rozsahu práva stavby, hranicí druhů pozemků, popřípadě rozhraním způsobu využití pozemků. Pozemek přitom může sestávat z jedné nebo více parcel.

Pro účely uplatňování daně DPH je důležité, že pozemek je dílem přírody a nevzniká v žádném „výrobním“ procesu, v němž by se tvořila „přidaná hodnota“. Tímto procesem může proběhnout teprve až úprava pozemku např. pro výstavbu, pro zemědělské účely, rekreační účely apod., což se promítá do jeho hodnoty. V souladu s cílem směrnice o DPH je osvobozeno dodání takového pozemku, který je dodáván nezastavěný a není určen k zástavbě. Podle směrnice o DPH je osvobozeno od daně dodání nezastavěného pozemku kromě stavebního pozemku.

 

Podle § 56 odst. 1 dosavadního znění zákona o DPH je od daně osvobozeno dodání pozemku, který netvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí a není stavebním pozemkem. Pozemkem, který tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí, se rozumí podle § 48 odst. 3 zákona o DPH pozemek, který slouží k provozu stavby pevně spojené se zemí nebo plní její funkce nebo který je využíván spolu s takovou stavbou. Pozemek, který tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí, plní zároveň roli tzv. přiléhajícího pozemku, tj. jedná se o zastavěný pozemek, přiléhající ke stavbě, u něhož se uplatní stejná sazba daně jako u stavby, se kterou tento pozemek tvoří funkční celek. Touto stavbou však není inženýrská síť ve vlastnictví jiné osoby než vlastníka pozemku. Pro osvobození od daně musí být přitom splněny obě výše uvedené podmínky, tj. musí se jednat prakticky o nezastavěný pozemek, který nesplňuje definici stavebního pozemku, která je uvedena v § 56 odst. 2 dosavadního znění zákona o DPH.

 

Novelou zákona s účinností

od 1. 7. 2025

bude § 56 odst. 1 zákona o DPH prakticky nahrazen § 55a odst. 1 zákona o DPH. Podle tohoto odstavce je nadále od daně osvobozeno dodání pozemku, který netvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí a který není stavebním pozemkem. Z toho vyplývá, že podmínky, za nichž je od 1. 7. 2025 osvobozeno dodání pozemku se nemění, jak je ilustrováno v následujícím příkladu.

 

Příklad 1

Prodej pozemku, který není stavebním pozemkem

Firma, která se zabývá zemědělskou výrobou a která je plátcem daně, je vlastníkem nezastavěného pozemku, který je součástí jejího obchodního majetku a v katastru nemovitostí je veden jako orná půda a podle územního plánu obce není určen k budoucí výstavbě.

Bude-li firma tento v září 2025 pozemek prodávat, jeho prodej bude podle § 55a odst. 1 zákona o DPH osvobozen od daně, protože se jedná o nezastavěný pozemek, který není stavebním pozemkem.

 

Z § 55a odst. 3 zákona o DPH vyplývá věcně stejně jako dosud, že za stavbu pevně spojenou se zemí nepovažuje stavba, která se na pozemku nachází a jejíž význam pro obvyklé užití takového pozemku je zanedbatelný. Dříve byla tato zásada dovozována výkladově. Prakticky se může jednat např. o do země zapuštěnou či zabetonovanou lavičku, sušák, anténu, dětskou houpačku. Za stavby, které slouží k lepšímu využití pozemku a které by neměly bránit osvobození od daně při jeho dodání, se chápou také např. ploty, ať již zděné, s podezdívkou, drátěné, které zajišťující ochranu pozemku či opěrná zídka proti sesuvu půdy, případně studna umístěná na pozemku. Společným znakem těchto staveb, které samy o sobě nezpůsobí změnu pozemku na stavební pozemek netvořící funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí a nejsou tedy na překážku osvobození při dodání pozemku, je skutečnost, že zpravidla nejsou objektivním cílem smluvních stran, tj. plněním hlavním je prakticky prodej pozemku.

 

Podle § 55a odst. 4 zákona o DPH se plátce nebo osoba neusazená v tuzemsku, která není registrována jako plátce a není osobou registrovanou do režimu pro malé podniky pro tuzemsko, která může tento režim využívat, mohou rozhodnout, že u dodání pozemku, který není podle § 55a odst. 1 zákona o DPH stavebním pozemkem, uplatní daň.

 

Je-li kupující plátcem nebo osobou registrovanou k dani v jiném členském státě, která nemá sídlo ani provozovnu v tuzemsku a není osobou registrovanou do režimu pro malé podniky pro tuzemsko, která může tento režim využívat, lze tak učinit pouze po jeho předchozím souhlasu. Návazně se potom stejně jako podle dosavadního znění zákona o DPH použije podle § 92d zákona o DPH režim přenesení daňové povinnosti na příjemce plnění.

 

Dodání stavebního pozemku

Podle směrnice o DPH nelze dlouhodobě od daně osvobodit dodání stavebního pozemku. Podle čl. 12 směrnice p DPH se stavebním pozemkem rozumí jakýkoliv neupravený nebo upravený pozemek, který jako stavební vymezují členské státy. Stavební pozemek pro účely DPH byl v dosavadním znění zákona o DPH vymezen v § 56 odst. 2. Podle tohoto odstavce a navazující informace GFŘ se stavebním pozemkem rozumí:

·         Pozemek, na kterém má být zhotovena stavba pevně spojená se zemí a který je nebo byl předmětem stavebních prací. Jedná se prakticky pozemek, na kterém byly provedeny nebo jsou prováděny práce, které vedou ke zhotovení budoucí stavby na tomto pozemku, jako je např. příprava staveniště, zpevnění příjezdové komunikace nebo pozemku, výstavba inženýrských sítí, na které bude připojena stavba, nebo odlesnění pozemku.

·         Pozemek, na kterém má být zhotovena stavba pevně spojená se zemí a který je nebo byl předmětem správních úkonů za účelem zhotovení této stavby. Jedná se prakticky o pozemek, k němuž byl podán např. návrh na změnu územního plánu či zahájení řízení z moci úřední. Správním úkonem je podle výkladu GFŘ i samotné vydání písemností se situačním výkresem, z něhož je zřejmé, kde bude umístěna stavba. Správním úkonem je podle právního názoru také schválení územního plánu. Správním úkonem, který nemá vliv na vznik stavebního pozemku, však není např. schválení zásad územního rozvoje v rámci politiky územního rozvoje.

·         Pozemek, na kterém má být zhotovena stavba pevně spojená se zemí, v jehož okolí jsou prováděny nebo byly provedeny stavební práce za účelem zhotovení této stavby. Jedná se např. o pozemek určený k budoucí výstavbě, k němuž byly přivedeny tzv. páteřní inženýrské sítí, které prakticky umožní výstavbu na tomto pozemku.

·         Stavebním pozemkem je také pozemek, na kterém může být na základě povolení podle stavebního zákona umístěna stavba pevně spojená se zemí.

 

Novelou zákona s účinností od 1. 7. 2025 bude § 56 odst. 2 zákona o DPH, kde byl dosud definován stavební pozemek pro účely DPH, nahrazen § 55a odst. 2 zákona o DPH.

 

Podle tohoto odstavce se pod stavebním pozemkem pro účely DPH rozumí pozemek:

a)  na kterém lze na základě územně plánovací dokumentace vydané obcí, vymezení zastavěného území nebo rozhodnutí stavebního úřadu podle stavebního zákona umístit stavbu pevně spojenou se zemí, nebo

b)  na kterém nebo v jehož okolí byly nebo jsou prováděny stavební nebo obdobné práce za účelem budoucího umístění stavby pevně spojené se zemí na tomto pozemku.

 

Podle důvodové zprávy k vládnímu návrhu novely zákona o DPH je cílem této právní úpravy upřesnění definice stavebního pozemku, z níž je jednoznačně zřejmé, že pozemek je stavebním pozemkem naplnění jedné z podmínek uvedených v písmenech a) a b). Prakticky to znamená, že stavebním pozemkem je pro účely DPH pozemek, který může být zastavěn, tj. může na něj být umístěna stavba pevně spojená se zemí nebo je k zástavbě stavbou pevně spojenou se zemí určen.

 

Z písmene a) prakticky vyplývá, že stavebním pozemkem se pro účely DPH rozumí pozemek, na němž lze na základě územně plánovací dokumentace vydané obcí, vymezení zastavěného území nebo rozhodnutí stavebního úřadu podle stavebního zákona umístit stavbu pevně spojenou se zemí.

Za stavební pozemek se tedy považuje pozemek i v případě, že je nebo byl předmětem úkonů územního plánování, jejichž bezprostředním účelem není zhotovení konkrétní stavby, ale pouhá možnost budoucího umístění stavby. Výjimka z tohoto pravidla platí v případě, kdy je z objektivních okolností patrné, že pozemek, byť formálně zastavitelný, nelze zastavět stavbou pevně spojenou se zemí nebo je toto zastavění vysoce nepravděpodobné. Podle důvodové zprávy se může jednat o situace, kdy z technických, požárních a jiných předpisů objektivně vyplývá, že pozemek je fakticky či pravděpodobně nezastavitelný stavbou pevně spojenou se zemí. Podle písmene b) je stavebním pozemkem pro účely DPH obdobně jako dosud také pozemek, na kterém jsou nebo byly prováděny stavební práce za účelem budoucího umístění stavby.

 

Dodání stavebního pozemku, jak je definován pro účely DPH v § 55a odst. 2 zákona o DPH, je tedy nadále id 1. 7. 2025 zdanitelným plněním v základní sazbě daně 21 %. Znamená to, že při prodeji stavebního pozemku nepřichází v úvahu uplatnění snížené sazby daně ve výši 12 %, i když by byla na tomto pozemku prováděna výstavba stavby pro sociální bydlení.

 

Příklad 2

Dodání stavebního pozemku

Developerská obchodní společnost, která je plátcem daně, má v obchodním majetku nezastavěný pozemek, který je podle územního plánu obce určen k výstavbě bytového domu, který bude splňovat definici stavby pro sociální bydlení.

Pokud firma tento pozemek v září 2025 prodá, jeho prodej bude dodáním stavebního pozemku podle § 55a odst. 2 zákona o DPH, tj. zdanitelným plněním v základní sazbě daně 21 %, přestože se jedná dosud o nezastavěný pozemek, na kterém bude prováděna výstavba stavby pro sociální bydlení.

 

Nadále je třeba v praxi respektovat rozsudek Soudního dvora Evropské unie C-461/08 Don Bosco, podle něhož je-li na pozemku umístěna stavba splňující lhůtu pro osvobození od daně, která je však určena k demolici, jedná se o stavební pozemek.

 

Dodání vybrané nemovité věci

 

Podle dosavadního § 56 odst. 3 zákona o DPH se uplatnilo osvobození od daně při dodání vybraných nemovitých věcí. Podle dosavadního § 56 odst. 5 zákona o DPH byly těmito vybranými nemovitými věcmi:

·         stavba pevně spojená se zemí,

·         jednotka,

·         inženýrská síť,

·         pozemek, který tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí,

·         podzemní stavba se samostatným účelovým určením,

·         právo stavby, jehož součástí je stavba pevně spojená se zemí.

 

Podle § 56 odst. 3 písm. a) dosavadního znění zákona o DPH se uplatnilo osvobození od daně po uplynutí 5 let od vydání prvního kolaudačního rozhodnutí nebo kolaudačního rozhodnutí po podstatné změně vybrané nemovité věci, která nebyla v zákoně o DPH definována a vyplývala pouze z výkladu GFŘ. V případě, že se pro vybranou nemovitou věc nevydávalo kolaudační rozhodnutí, uplatnilo se podle § 56 odst. 3 písm. b) dosavadního znění zákona o DPH osvobození od daně po uplynutí 5 let ode dne, kdy bylo započato první užívání nemovité věci, nebo kdy bylo započato užívání dokončené vybrané nemovité věci po podstatné změně. Plátce se mohl podle dosavadního znění § 56 odst. 6 zákona o DPH rozhodnout, že u dodání pozemku, který splňuje podmínky pro osvobození od daně podle § 56 odst. 1 zákona o DPH, nebo u dodání vybrané nemovité věci po uplynutí lhůty podle § 56 odst. 3 zákona o DPH uplatní daň.

 

Novelizovaná pravidla

pro osvobození od daně při dodání vybrané nemovité věci

vyplývají od 1. 7. 2025 z novelizovaného znění § 56 zákona o DPH. Podle § 56 odst. 1 je dodání dokončené vybrané nemovité věci osvobozeno od daně s výjimkou prvního dodání této nemovité věci uskutečněného do konce dvacátého třetího kalendářního měsíce bezprostředně následujícího po kalendářním měsíci, v němž se vybraná nemovitá věc považuje za dokončenou nebo v němž došlo k jejímu prvnímu dodání. Podle navazujícího § 56 odst. 7 se vybranou nemovitou věcí pro účely DPH rozumí stavba pevně spojená se zemí, jednotka, pozemek, který tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí, nebo právo stavby, jehož součástí je stavba pevně spojená se zemí. Prakticky to znamená, že oproti dosavadní právní úpravě se výrazně zkracuje dosavadní pětiletý časový test a podle novelizované právní úprava se zdaňuje ve stanovené lhůtě pouze první dodání dokončené vybrané nemovité věci.

 

Příklad 3

Prodej pozemku, který tvoří funkční celek se stavbou

Firma, která je plátcem daně, bude v září 2025 prodávat pozemek, který tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí, jejíž první kolaudace (dokončení) byla provedena v květnu 2025. Jedná se o první dodání rodinného domu včetně přiléhajícího pozemku jinému plátci daně ve lhůtě podle § 56 odst. 1 zákona o DPH.

Toto dodání vybrané nemovité věci je tedy zdanitelným plněním v příslušné sazbě daně. Pokud by plátce, který tento rodinný dům koupil, jej v roce 2026 prodával, toto druhé dodání, přestože proběhne ve lhůtě podle § 56 odst. 1 zákona o DPH, již bude podle novelizované úpravy osvobozeno od daně.

 

V novelizovaném znění § 56 odst. 2 zákona o DPH se stanoví, kdy se vybraná nemovitá věc pro účely DPH považuje za dokončenou. Obecně je to dnem nabytí právní moci prvního kolaudačního rozhodnutí, nebo splněním podmínek k trvalému užívání této nemovité věci, pokud se pro tuto nemovitou věc kolaudační rozhodnutí nevydává. Od tohoto okamžiku tedy prakticky běží časový test podle § 56 odst. 1 zákona o DPH.

 

Podle § 56 odst. 3 novelizovaného znění zákona o DPH se za první dodání dokončené vybrané nemovité věci, od něhož běží časový test podle § 56 odst. 1 zákona o DPH, považuje také první dodání této nemovité věci uskutečněné pod ni nabytí právní moci kolaudačního rozhodnutí po provedení změny, během níž došlo k podstatné změně této nemovité věci, nebo dnem splnění podmínek k trvalému užívání této nemovité věci po provedení této změny, pokud se po jejím provedení kolaudační rozhodnutí nevydává.

 

Podle § 56 odst. 4 zákona o DPH se vybraná nemovitá věc nepovažuje za dokončenou, byla-li dokončena pouze její část.

Podle navazujícího § 56 odst. 5 zákona o DPH se podstatnou změnou dokončené vybrané nemovité věci pro účely DPH rozumí změna dokončené vybrané nemovité věci, jejímž cílem je změna jejího využití nebo podmínek jejího obývání, pokud skutečné náklady vynaložené na tuto změnu bez daně osobou, která uskutečňuje bezprostředně následující dodání této nemovité věci, přesáhnou 30 % základu daně při tomto bezprostředně následujícím dodání. Pojem „podstatná změna“ je tedy od 1. 7. 2025 chápán jinak, než vyplývalo z výkladu GFŘ.

 

Z § 56 odst. 6 novelizovaného znění zákona o DPH vyplývá, že skutečnosti rozhodné pro počátek běhu doby podle § 56 odst. 1 zákona o DPH se v případě pozemku, který tvoří funkční celek se stavbou pevně spojenou se zemí, nebo práva stavby, jehož součástí je stavba pevně spojená se zemí, odvíjí logicky od stavby pevně spojené se zemí, s níž pozemek tvoří funkční celek nebo která je součástí práva stavby.

 

Podle § 56 odst. 7 zákona o DPH se může nadále plátce rozhodnut, že při dodání vybrané nemovité věci, které splňuje podmínky pro osvobození od daně podle odstavce 1, uplatní za splnění stanovených podmínek daň. Tato možnost vyplývala z dosavadního § 56 odst. 6 zákona o DPH. Možnost zdanění se rozšiřuje také na osobu neusazenou v tuzemsku, která není registrována jako plátce a která není osobou registrovanou do režimu pro malé podniky v tuzemsku, která může tento režim využít.

 

Více se již dočtete v měsíčníku DaÚ 8-9/2025, který právě vychází.

 

P6 V LEGISLATIVĚ



161/2025 Sb.
Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí, kterým se vyhlašuje částka odpovídající 50 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely životního a existenčního minima a částka 50 % a 25 % průměrné měsíční mzdy v národním hospodářství pro účely státní sociální podpory

162/2025 Sb.
Nařízení vlády o provedení některých ustanovení zákona o munici 01.01.2026

163/2025 Sb.
Vyhláška o způsobu výpočtu podlahové plochy pro účely daně z přidané hodnoty 01.07.2025

164/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 264/1999 Sb., o poskytování studijního volna vojákům z povolání 01.07.2025

165/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 360/2016 Sb., o monitorování radiační situace 01.07.2025

166/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 349/2015 Sb., o Pravidlech trhu s plynem, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

167/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

168/2025 Sb.
Zákon o regulaci lobbování 01.07.2025

169/2025 Sb.
Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti spřijetím zákona o regulaci lobbování 01.07.2025

170/2025 Sb.
Sdělení Ministerstva vnitra o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce

171/2025 Sb.
Sdělení Ministerstva financí o vydání cenové mapy nájemného za první čtvrtletí roku 2025

172/2025 Sb.
Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti kolektivní smlouvy vyššího stupně

173/2025 Sb.
Zákon, kterým se mění zákon č. 300/2013 Sb., o Vojenské policii a o změně některých zákonů (zákon o Vojenské policii), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony 01.07.2025

174/2025 Sb.
Zákon, kterým se mění zákon č. 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

175/2025 Sb.
Zákon o poskytování některých opatření v podpoře bydlení (zákon o podpoře bydlení) 01.01.2026

176/2025 Sb.
Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o podpoře bydlení 01.01.2026

177/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 271/2019 Sb., o stanovení postupů k zajištění ochrany zemědělského půdního fondu 01.07.2025

178/2025 Sb.
Vyhláška o vzhledu, velikosti a barevném provedení tabulky se zákazem fotografování vojenských objektů, prostor a zařízení 01.07.2025

179/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 122/2014 Sb., o jízdních řádech veřejné linkové dopravy 01.07.2025

180/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 359/2020 Sb., o měření elektřiny, ve znění pozdějších předpisů 01.08.2025

181/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 360/2010 Sb., kterou se stanoví vzor elektronického formuláře návrhu na rozhodnutí sporu o povinnosti k peněžitému plnění a technické náležitosti jeho užívání, ve znění vyhlášky č. 180/2017 Sb. 01.07.2025

182/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 133/2013 Sb., o stanovení rozsahu a struktury údajů pro vypracování návrhu zákona o státním rozpočtu a návrhu střednědobého výhledu státního rozpočtu a lhůtách pro jejich předkládání, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

183/2025 Sb.
Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o rozšíření závaznosti kolektivní smlouvy vyššího stupně

184/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 8/2016 Sb., o podrobnostech udělování licencí pro podnikání v energetických odvětvích, ve znění vyhlášky č. 147/2022 Sb. a vyhlášky č. 47/2024 Sb. 01.08.2025

185/2025 Sb.
Vyhláška o vzoru a náležitostech potvrzení o zadržení řidičského průkazu a o zadržení osvědčení o technickém průkazu vozidla ozbrojených sil 01.07.2025

186/2025 Sb.
Vyhláška o postupu při provádění prohlášení o pravosti podpisu k dokumentu v elektronické podobě 01.07.2025

187/2025 Sb.
Nařízení vlády o technických požadavcích a dalších specifikacích pro některé zbraně, střelivo a střelnice a pro zabezpečení zbraní a střeliva 01.01.2026

188/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 409/2016 Sb., o činnostech zvláště důležitých z hlediska jaderné bezpečnosti a radiační ochrany, zvláštní odborné způsobilosti a přípravě osoby zajišťující radiační ochranu registranta 01.07.2025

189/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 274/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o oběhu bankovek a mincí, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

190/2025 Sb.
Sdělení Státní volební komise o vyhlášení a uveřejnění celkových výsledků nových a dodatečných voleb do zastupitelstev obcí konaných dne 14. června 2025

191/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 359/2016 Sb., o podrobnostech k zajištění zvládání radiační mimořádné události 01.07.2025

192/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 105/2010 Sb., o plánu přidělení kmitočtových pásem (národní kmitočtová tabulka), ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

193/2025 Sb.
Vyhláška o výši a způsobu úhrady efektivně a účelně vynaložených nákladů na poskytnutí informace z databáze účastníků veřejně dostupné služby elektronických komunikací a na poskytnutí provozních a lokalizačních údajů 01.07.2025

194/2025 Sb.
Vyhláška o stanovení doby setrvání ve služebním poměru vojáka a výše úhrady za studium, pokud nedodrží dobu setrvání ve služebním poměru 01.07.2025

195/2025 Sb.
Vyhláška o stanovení typových služebních zařazení s rozhodnou dobou 01.07.2025

196/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 387/2010 Sb., o zobrazení vojenského znaku a národního rozlišovacího znaku, způsobu označování vojenského materiálu vojenským znakem a mezinárodně platným rozeznávacím znakem, zobrazení vojenského stejnokroje a vojenských odznaků a jejich nošení a označování vojenské techniky národním rozlišovacím znakem nebo státním symbolem anebo znakem Hradní stráže (o vojenských znacích a stejnokrojích), ve znění pozdějších předpisů 08.07.2025

197/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se snižuje regulatorní zátěž na finančním trhu 01.07.2025

198/2025 Sb.
Sdělení Českého statistického úřadu o aktualizaci Číselníku měn a fondů (ČMF)

199/2025 Sb.
Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 347/2016 Sb., o sazbách poplatků na odbornou činnost Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, ve znění nařízení vlády č. 273/2019 Sb. 01.07.2025

200/2025 Sb.
Vyhláška o rámci kvalifikací vysokoškolského vzdělávání 24.06.2025

201/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 2/2015 Sb., o stanovení odborných kritérií a dalších náležitostí pro poskytování lázeňské léčebně rehabilitační péče, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

202/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 361/2016 Sb., o zabezpečení jaderného zařízení a jaderného materiálu 01.07.2025

204/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 277/2004 Sb., o stanovení zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel, zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel s podmínkou a náležitosti lékařského potvrzení osvědčujícího zdravotní důvody, pro něž se za jízdy nelze na sedadle motorového vozidla připoutat bezpečnostním pásem (vyhláška o zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel), ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

206/2025 Sb.
Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 220/2019 Sb., o maximálním počtu žádostí o vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem podnikání, žádostí o povolení k dlouhodobému pobytu za účelem investování a žádostí o zaměstnaneckou kartu, které lze podat na zastupitelském úřadu, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

207/2025 Sb.
Sdělení Energetického regulačního úřadu o celkovém počtu odběrných míst zákazníků odebírajících elektřinu a o celkovém množství plynu spotřebovaném v České republice v roce 2024

208/2025 Sb.
Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 522/2006 Sb., o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

209/2025 Sb.
Vyhláška o způsobu zabezpečování bezplatného stravování a výstrojních náležitostí vojáků z povolání, vojáků v záloze ve službě a vojáků v aktivní záloze 01.07.2025

210/2025 Sb.
Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 68/2015 Sb., o stanovení seznamu speciálních odborností a činností nezbytných pro plnění úkolů ozbrojených sil a Vojenské policie a výše stabilizačního příspěvku, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

211/2025 Sb.
Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 59/2015 Sb., o služebních tarifech a o zvláštním příplatku pro vojáky z povolání, ve znění pozdějších předpisů 01.07.2025

CHYBIT ZNAMENÁ PLATIT

KALENDÁŘ Červenec a Srpen 2025

1. červenec Úterý

Daně z příjmů – poplatník

Podání přiznání k dani z příjmů za zdaňovací období - kalendářní rok 2024 – při povinném auditu účetní závěrky nebo pokud jej podává zmocněný „poradce“

(§ 29 odst. 2, § 33 odst. 1, § 136 odst. 1 a 2 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Splatnost daně z příjmů (doplatku) za zdaňovací období - kalendářní rok 2024 - při povinném auditu účetní závěrky nebo pokud jej podává zmocněný „poradce“

(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

8. červenec Úterý

Zdravotní pojištění – OSVČ

Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za červen 2025, s výjimkou poplatníka v paušálním režimu

§ 7 odst. 2, § 7a zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění

21. červenec Pondělí (za neděli 20. 7.)

Daň z příjmů – zaměstnav.

Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti (mezd) za červen 2025

(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daň z příjmů – OSVČ

Zaplacení paušální zálohy na červenec 2025 poplatníka v paušálním režimu; zahrnuje zálohy na: daň z příjmů, sociální a zdravotní pojistné

(§ 38lk odst. 1, 2 a 5 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Sociální pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za červen 2025

(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za červen 2025

(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu o dohodách o provedení práce za červen 2025

(§ 9a zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zdravotní pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za červen 2025

(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za červen 2025

(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

25. červenec Pátek

DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za červen nebo za II. čtvrtletí 2025

(§ 99, § 99a, § 101, § 101a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání kontrolního hlášení plátce za červen nebo za II. čtvrtletí 2025

(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Podání souhrnného hlášení plátce za červen nebo II. čtvrtletí 2025 o plněních v rámci EU: dodání nebo přemístění zboží z ČR, dodání zboží prostřední osobou v třístranném obchodu, poskytnutí služby jinde v EU podle § 9 odst. 1, kterou zdaní příjemce, a přemístění zboží v režimu skladu prodávajícím z ČR

(§ 102 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Podání přiznání k DPH identifikované osoby za červen 2025, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení

(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za červen 2025, o plněních v rámci EU: poskytnutí služby jinde v EU podle § 9 odst. 1, kterou zdaní příjemce a dodání zboží prostřední osobou v třístranném obchodu

(§ 102 odst. 3 až 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Daň z hazardních her

Podání přiznání a zaplacení daně z hazardních her za II. čtvrtletí 2025

(§ 1, § 6 a § 9 zákona č. 187/2016 Sb., o dani z hazardních her)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

31. červenec Čtvrtek

Daně z příjmů - plátce

Odvod „srážkové“ daně ve smyslu § 36 sražené v červnu 2025

(§ 38d odst. 3 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Oznámení příjmu plynoucího v červnu 2025 z ČR nerezidentovi, ze kterého je daň vybírána srážkou podle § 36 (kromě odměn za závislou činnost § 6 odst. 4)

(§ 38da odst. 1 a 2 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Odvod zajištění daně sraženého v červnu 2025 ze stanovených druhů příjmů nerezidentů EU nebo EHP ze zdroje na území ČR a hlášení plátce o zajištění daně

(§ 38e odst. 1, 2 a 6 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Sociální pojištění – OSVČ

Odvod zálohy na sociální pojištění OSVČ za červenec 2025, s výjimkou poplatníka v paušálním režimu

(§ 13a odst. 9, § 14a odst. 1 zák. č. 589/1992 Sb., o pojistném na soc. zabezpečení)

Odvod pojistného na dobrovolné nemocenské pojištění OSVČ za červenec 2025

(§ 14c odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích správě sociálního zabezpečení za rok 2024, pokud OSVČ neměla povinnost podat přiznání k dani z příjmů

(§ 15 odst. 1, § 23a zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zákonné pojištění úrazu

Odvod pojistného na zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání za III. čtvrtletí 2025

(§ 365 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, § 205d zákona č. 65/1965 Sb., „starý“ zákoník práce, § 12 odst. 3 vyhlášky č. 125/1993 Sb., kterou se stanoví podmínky a sazby zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele …)

DPH

Podání přiznání a zaplacení DPH za II. čtvrtletí 2025 uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa „OSS – režim mimo EU“ a „OSS - režim EU“

(§ 110zb, § 110zc zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání přiznání a zaplacení DPH za červen 2025 uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa „OSS – dovozní režim“

(§ 110zb, § 110zc zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

 

1. srpen Pátek

Sociální pojištění - OSVČ

Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích správě sociálního zabezpečení za rok 2024 při odkladu podání daňového přiznání „poradcem“ či pro povinný audit, s výjimkou osoby, jejíž daň z příjmů za rok 2024 je rovna paušální dani

(§ 15 odst. 1, § 23 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zdravotní pojištění – OSVČ

Podání Přehledu OSVČ o příjmech a výdajích zdravotní pojišťovně za rok 2024 při odkladu podání daňového přiznání „poradcem“ a pro povinný audit, s výjimkou osoby, jejíž daň z příjmů za rok 2024 je rovna paušální dani

(§ 24 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

8. srpen Pátek

Zdravotní pojištění – OSVČ

Odvod zálohy na zdravotní pojištění OSVČ za červenec 2025, s výjimkou poplatníka v paušálním režimu

§ 7 odst. 2, § 7a zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění

Sociální pojištění - OSVČ

Doplatek pojistného za rok 2024, pokud OSVČ neměla povinnost podat daňové přiznání a Přehled o příjmech a výdajích podala až poslední den lhůty 31. 7., jinak je do 8 dnů po dřívějším podání Přehledu

(§ 14a odst. 3, § 15 odst. 1, § 23a zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

11. srpen Pondělí (za sobotu 9. 8.)

Sociální pojištění - OSVČ

Doplatek pojistného za rok 2024 při odkladu podání přiznání „poradcem“ nebo pro povinný audit, pokud OSVČ podala Přehled o příjmech a výdajích až poslední den lhůty 1. 8., jinak je doplatek splatný do 8 dnů po dřívějším podání Přehledu

(§ 14a odst. 3, § 15 odst. 1, § 23, § 23a zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zdravotní pojištění – OSVČ

Doplatek pojistného za rok 2024 při odkladu podání přiznání „poradcem“ nebo pro povinný audit, pokud OSVČ podala Přehled o příjmech a výdajích až poslední den lhůty 1. 8., jinak je doplatek splatný do 8 dnů po dřívějším dni podání Přehledu

(§ 8 odst. 5 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

20. srpen Středa

Daň z příjmů – zaměstnavatel

Odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti (mezd) za červenec 2025

(§ 38h odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Daň z příjmů – OSVČ

Zaplacení paušální zálohy na srpen 2025 poplatníka v paušálním režimu, zahrnuje zálohy: na daň z příjmů, na sociální a zdravotní pojistné

(§ 38lk odst. 1, 2 a 5 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů)

Sociální pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na sociální pojištění za zaměstnance za červenec 2025

(§ 9 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu pro účely sociálního pojištění za červenec 2025

(§ 9 odst. 2 zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Předložení měsíčního přehledu o dohodách o provedení práce za červenec 2025

(§ 9a zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení)

Zdravotní pojištění – zaměstnavatel

Odvod pojistného na zdravotní pojištění za zaměstnance za červenec 2025

(§ 5 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

Předložení měsíčního přehledu pro účely zdravotního pojištění za červenec 2025

(§ 25 odst. 3 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění)

25. srpen Pondělí

DPH

Podání přiznání k DPH a její zaplacení za červenec 2025 - u plátců s měsíčním zdaňovacím obdobím

(§ 99, § 99a, § 101, § 101a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání kontrolního hlášení plátce za červenec 2025 - u všech právnických osob, zatímco u osob fyzických jen pokud mají měsíční zdaňovací období

(§ 101e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Podání souhrnného hlášení plátce za červenec 2025, o plněních v rámci EU: dodání nebo přemístění zboží z ČR, dodání zboží prostřední osobou v třístranném obchodu, poskytnutí služby jinde v EU podle § 9 odst. 1, kterou zdaní příjemce, a přemístění zboží v režimu skladu prodávajícím z ČR

(§ 102 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

Podání přiznání k DPH identifikované osoby za červenec 2025, pokud jí vznikla daňová povinnost, a její zaplacení

(§ 99, § 101 odst. 1 a 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3, § 136 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Podání souhrnného hlášení identifikované osoby za červenec 2025, o plněních v rámci EU: poskytnutí služby jinde v EU podle § 9 odst. 1, kterou zdaní příjemce a dodání zboží prostřední osobou v třístranném obchodu

(§ 102 odst. 3 až 5 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

31. srpen Neděle

DPH

Podání přiznání a zaplacení DPH za červenec 2025 uživatele registrovaného k dani v ČR ve zvláštním režimu jednoho správního místa „OSS – dovozní režim“

Pozor: Konec lhůty se neodsouvá na následující pracovní den!

(§ 110zb, § 110zc zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty)

(§ 135 odst. 3 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád)

Různé

Daňové a pojistné povinnosti se přesouvají na pondělí 1. září 2025.

 

PRÁVĚ VYCHÁZEJÍ MĚSÍČNÍKY A ODBORNÉ PUBLIKACE

Poradce 1-2/2026 – měsíčník (VI/2025)

·         Zákoník práce po novele s komentářem

 

Poradce 11-12/2025 – měsíčník (V/2025)

·         Zákon o důchodovém pojištění po novele s komentářem

·         Zákon o cenách po novele s komentářem

 

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále(PaM)měsíčník, č. 8-9/2025 (VI/2025)

·         Pracovní volno z osobních důvodů - změny

·         Pomoc zaměstnancům při insolvenci zaměstnavatele – nově

·         Agenturní zaměstnávání a pracovnělékařské prohlídky - změny

·         Zdánlivé a ústní skončení pracovního poměru po novele zákoníku práce

·         Čerpání dovolené v praxi

·         Novela zákona o zaměstnanosti

·         Přeceňování cenných papírů v majetku obce pro účely účetnictví

 

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) měsíčník, č. 8-9/2025 (VI/2025)

·         Kapitálový majetek

·         Dodání nemovitých věcí

·         Brigády mladistvých

·         Finanční leasing – daňové řešení

·         Zaměstnání malého rozsahu

·         Slevy na dani – podnikatel

·         Mateřská a rodičovská dovolená

 

Daně, účetnictví, vzory a případy – (DÚVaP) – měsíčník, č. 9-10/2025 (VI/2025)

·         Odpočet DPH v poměrné a krácené výši

·         Vzory smluv podle zákoníku práce

 

1000 řešení – měsíčník č. 5-6/2025 (V/2025)

·         Zákoník práce po novele

·         Platby státu a zdravotní pojištění

·         ZDP, DPH

·         Účetnictví

·         Zaměstnávání

·         Veřejný sektor

 

ODBORNÉ TEMATICKÉ PUBLIKACE, KTERÉ VÁM POMOHOU V PODNIKÁNÍ

1. Souvztažnosti pro podnikatele 2022 (přehled základních účetních souvztažností pro podnikatelské subjekty a to dle ČÚS a syntetických účtů)

2. Živnostenský zákon s komentářem (živnostenský zákon s komentářem v rámci všech změn a novinek)

3. Vzory smluv, žalob a podání 2022 (aktualizované nejvíce používané vzory smluv, žalob a podání z oblasti občanského a obchodního práva, pracovněprávních vztahů, daňového a správního řízení, trestního práva, exekucí, soudních sporů a stavebního práva, součástí publikace je editovatelné CD)

4. Příručka mzdové účetní pro rok 2023 (odměňování podle zákoníku práce, zdravotní a sociální pojištění, daň z příjmů ze závislé činnosti, daňové zvýhodnění, slevu na dani, nejčastější a složité problémové okruhy pracovněprávních vztahů, včetně pracovněprávních novinek)

5. Daňová přiznání FO a PO za rok 2024 (kdo podává daňové přiznání, kdy a jak ho podat, kdy a jak zaplatit daň. Upozorňujeme také na změny týkající se daňového přiznání, které nastaly v průběhu roku. Dále rozebíráme roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2024 - výhody ročního zúčtování, daňové přiznání zaměstnance, nezdanitelné části základu daně, žádost o roční zúčtování…)

6. Daňové a nedaňové výdaje 2025 (publikace rozebírá každý druh výdaje z hlediska právního minima, daní z příjmů, DPH a účetního hlediska po rozsáhlých novelách a upozorňuje na změny)

 

PŘIPRAVUJEME


Poradce 3-4/2026 – měsíčník (VIII/2025)

·         Stavební zákon po novele s komentářem

 

Práce a mzdy, odvody bez chyb, pokut a penále(PaM)měsíčník, č. 10/2025 (VIII/2025)

·         Flexibilní a zvláštní formy zaměstnávání po novele ZP

·         Změny v zákonech zdravotního pojištění – porovnání právního stavu

·         Změny v pracovnělékařské péči

·         Evidence školních úrazů - novela

·         Dary přijaté obcemi

 

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále – (DaÚ) měsíčník, č. 10/2025 (VIII/2025)

·         Kalendářní dny a poměrná část minima

·         Uplatnění odpočtu DPH v krácené výši

 

1000 řešení – měsíčník č. 7-8/2025 (VIII/2025)

·         Automobil v podnikání

·         Opravné přehledy – zaměstnavatel a OSVČ

·         ZDP, DPH

·         Účetnictví

·         Zaměstnávání

·         Veřejný sektor

 

-->

NOVINKY

Aktualizace III/4 (VI/2025)

 

Aktualizace III/3 (V/2025)

 

Aktualizace I/2 (IV/2025)

·         Zákon o daních z příjmů

 

Aktualizace IV/1 (IV/2025)

·         Stavební zákon

·         Zákon o zadávání veřejných zakázek

 

Aktualizace III/2 (IV/2025)

·         Zákon o státní sociální podpoře

·         Zákon o důchodovém pojištění

 

Aktualizace V/1 (III/2025)

 

ZÁKONY 2025

 

ZÁKONY IA (daňové)

·         Správa daní

·         Daně z příjmů

·         Daň z přidané hodnoty

·         Silniční daň

·         Daň z nemovitosti

 

ZÁKONY IB (účetní)

·         Účetnictví

·         Související předpisy

·         Rozpočtová pravidla

·         Finanční správa ČR

 

ZÁKONY IIA (občanské, obchodní)

·         Občanský zákoník

·         Obchodní korporace

·         Občanský soudní řád

·         Živnostenské podnikání

 

ZÁKONY IIB (trestní právo, správní právo)

·         Trestní právo

·         Exekuce

·         Insolvenční řízení

·         Správní právo

 

ZÁKONY III (pracovněprávní, pojištění, sociální služby)

·         Zákoník práce

·         Mzdové a platové předpisy

·         Předpisy k zaměstnanosti

·         Sociální zabezpečení, důchodové a nemocenské pojištění

·         Zdravotní pojištění

 

 

ZÁKONY IV (stavební, katastrální)

·         Stavební zákon

·         Katastr nemovitosti

·         Bydlení

·         Požární bezpečnost

·         Pozemkové úpravy

·         Související předpisy

 

 

ZÁKONY V (veřejná správa, školství)

·         Územní celky a členění státu

·         Organizace veřejné správy

·         Veřejná správa ve vztahu k občanům

·         Školy a školská zařízení

 

 

 

Všechny publikace a tematické balíčky si můžete objednat telefonicky: 558 731 125, 732 708 627 (Po-Pá od 9,00 do 15,00 hod.), e-mailem: abo@i-poradce.cz nebo zakoupit prostřednictvím e-shopu.

RÁDI ZODPOVÍME VAŠE DOTAZY NA VŠECH UVEDENÝCH TELEFONNÍCH ČÍSLECH V ČASE OD 9,00 DO 15,00 HOD. A PROSTŘEDNICTVÍM E-MAILU.

Publikace vydavatelství si můžete objednat na internetové stránce, nebo telefonický na číslech uvedených v sekci kontakty.


E-mailové noviny jsou bezplatnou službou, která je určena čtenářům (abonentům) vydavatelství Poradce s.r.o., Český Těšín.
Tyto e-mailové noviny Vám byly doručeny výhradně na základě žádosti o zasílání e-mailových novín.
Obsah novin je chráněn autorskými právy. Zákazník je oprávněn používat příspěvky novin jen pro vlastní účely, nesmějí být bez souhlasu vydavatelství Poradce s.r.o. upravovány, ani rozšiřovány!

Kontakty

Adresa:

MK Media, s.r.o.
Martina Rázusa 1140
010 01 Žilina
Slovenská republika

E-mail:

objednavky@exicon.cz

IČO: 36419176
DIČ: 2021832285
IČ DPH: SK2021832285

Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Žilina, oddíl Sro, vložka číslo 15012/L.

V případě, že jste si noviny osobně nevyžádal(a), nebo si přejete ukončit jejich zasílání na Vaši adresu, zašlete prosím zprávu
s předmětem NEPOSÍLAT včetně originální zprávy na adresu objednavky@exicon.cz, následně budete vyřazen(a) z databáze příjemců e-mailových novin.

Copyright (c) 2023

^ Hore
Untitled Page