Český trh s automobily je za tři čtvrtě roku mínus 22 %
06.10.2020
V září si ale trh s auty polepšil. Prodej nových osobních aut v Česku se za tři čtvrtletí meziročně snížil o 22,4 procenta na 148.319 vozů. V září trh o sedm procent vzrostl. Mírný meziroční nárůst za poslední měsíc u osobních a lehkých užitkových automobilů však podle svazu negativní situaci nemění, neboť odráží loňský nestandardně velký zářijový pokles, způsobený zavedením nového emisního předpisu.
Kvůli celé sérii emisní změn se ale také jedná o nejlepší zářijový výsledek za poslední tři roky. Většinu aut v Česku nakoupily firmy, které pořídily 72 procent nových vozů. Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem 35,6 procenta, dále nižší střední s 16,9 procenta a malé vozy s 16,5 procenta. Navzdory více než 12procentnímu propadu zůstává nejoblíbenější značkou v Česku Škoda, patří ji takřka 39 procent trhu s novými vozy.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
Komerční banka loví klienty v menších firmách
02.10.2020
Když firmy dodávají své služby nebo produkty do velkých maloobchodních řetězců, musí čekat i měsíce na to, než jim odběratelé proplatí faktury. To zvláště menší dodavatele často brzdí v dalším podnikání.
Čím dál častěji proto využívají službu start-upu Roger, díky které mohou za provizi dostat peníze řádově o týdny dřív. To se zalíbilo i Komerční bance, která právě přes koupi podílu v Rogeru chce získat nové klienty na poli menších a středních firem.