Cestujících bylo ve vlacích meziročně více
06.03.2025
České dráhy se pochlubily čísly za loňský rok. Největší tuzemský železniční dopravce přepravil téměř 169 milionů cestujících, kteří dohromady ujeli přes osm miliard kilometrů. Cestujících bylo o čtyři miliony více než v předchozím roce. Meziročně došlo k růstu počtu pasažérů ve vnitrostátních i mezinárodních vlacích národního dopravce. "Pro České dráhy byl uplynulý rok z hlediska počtu přepravených cestujících úspěšný. Znovu došlo k meziročnímu navýšení počtu přepravených cestujících o přibližně 3 % na 168,8 milionů cestujících.
K nárůstu došlo ve vnitrostátní přepravě a výrazněji i na mezinárodních linkách, kde byl nárůst počtu cestujících oproti roku 2023 o 12 % a počet cestujících na mezistátních linkách překročil 7 milionů. Tyto trendy ukazují, že rozhodnutí masivně investovat do pořízení nových vozidel do regionální a dálkové dopravy bylo správné a vidíme pozitivní odezvu u cestujících," řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel ČD.
Cestující ve vlacích Českých drah v roce 2024 ujeli o 211 milionů kilometrů více. Průměrná přepravní vzdálenost byla za celé období 49 kilometrů, tj. prakticky beze změny proti roku 2023. Ve vnitrostátní osobní dopravě bylo přepraveno meziročně o 2 % více cestujících. V mezinárodní osobní dopravě pak došlo k nárůstu počtu cestujících o 12 % a stejným procentem rostl v mezistátní vlakové dopravě i přepravní výkon.
ČD vypraví během roční platnosti jízdního řádu 2024/2025 zhruba 2,4 milionů spojů, které ujedou přibližně 119 milionů kilometrů. Průměrný denní počet vlaků je 6 605. Díky modernizacím vlaků meziročně přibylo např. 439 bezbariérových spojů, 798 spojů s palubní Wi-Fi sítí nebo 1 430 vlaků, ve kterých jsou elektrické zásuvky.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)
Kampaň na elektronické dálniční známky a upozornění na chyby
22.01.2021
Stát spustil informační kampaň propagující nové fungování dálničních poplatků po zahájení prodeje elektronických dálničních známek. Kampaň by zároveň měla eliminovat některé časté omyly motoristů při nákupu.
Chybu dosud udělala asi tři procenta z nich, nejčastěji jde o zadání špatné SPZ, řekl na tiskové konferenci ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Načasování kampaně cílí na konec platnosti ročních známek z loňska v závěru ledna. Od prosince loňského roku se prodalo asi 690 000 elektronických známek, meziročně zatím méně. Na konci ledna vyprší platnost loňských dálničních kuponů s roční platností. Definitivně tak skončí staré papírové viněty, které od letoška plně nahradily elektronické známky. Ceny známek se však letos nezměnily, roční známka stojí 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Zůstává také zvýhodnění pro ekologická auta.
S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
ČR patří k zemím s nízkým podílem žen ve vedení velkých firem
22.01.2021
Na žebříčku 18 států skončilo třetí od konce. Vyplývá to z výsledků evropského indexu Gender Diversity Index (GDI) za rok 2020. Autoři hodnotili zastoupení žen v 668 společnostech, které jsou na burze. Index spočítali pro 586 z nich. Posuzovali zastoupení žen ve všech vedoucích funkcích, v představenstvu či na výkonných postech. Pozicím přisuzovali různou váhu.
S
Tržby realitních firem v Česku loni vzrostly i navzdory koronaviru
18.01.2021
Navzdory opatřením proti šíření koronaviru tržby realitních firem v Česku loni meziročně vzrostly, u některých více než o desetinu. Kvůli zvýšené poptávce mírně stoupl i počet makléřů. Zájem kupujících přechodně opadl pouze v několika týdnech po vyhlášení nouzového stavu v polovině března. Vyplývá to z vyjádření zástupců realitních firem.
"Celkem jsme v loňském roce navýšili obrat meziročně o 13,5 procenta, což je na situaci, která v celé republice panovala, naprosto neuvěřitelné. Nakonec jsme skončili na obratu čítajícím přesně 900 milionů korun," uvedl generální ředitel společnosti Re/Max Jan Hrubý.
Šok podle něj nastal pouze v březnu, jinak byl zájem lidí o nemovitosti velký. Ať už šlo o nemovitosti na investici nebo například chalupy.
"Loňský rok nebyl pro řadu profesí jednoduchý. My jsme však makléře nabírali a meziročně se nám podařilo zvýšit počet nových kolegů o osm procent, tedy o skoro stovku nových makléřů," doplnil Hrubý.
V
Zásilkovna ukončí spolupráci s Českou poštou
13.01.2021
Zásilkovna ukončí k 31. lednu spolupráci s Českou poštou. Podle svého vyjádření není firma spokojena s neustále se zvyšujícími cenami za služby pošty ani s jejich kvalitou.
Zásilkovna pro Českou poštu zajišťovala službu první míle. Díky tomu mohly e-shopy podávat zásilky určené pro Českou poštu na jakémkoliv výdejním místě Zásilkovny v České republice. Tyto balíky pak firma třídila a následně předávala poště v jejích hlavních třídicích depech. Tímto způsobem předala Zásilkovna na 600 tisíc zásilek.
V