Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...
Češi vybrali na pomoc Barmě 1,2 milionu, další peníze...
Týden po ničivém zemětřesení v Barmě a Thajsku se ve veřejných sbírkách, které na pomoc lidem v postižených oblastech vyhlásily české neziskové organizace,...

Murphy radí

Murphyho zákony a komentáře

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Co se v životě podaří, o chvíli se obrátí naruby.

Hledáme analfabety na práci s přísně tajnými dokumenty. Zn..: Úřad vlády.

Dvě za sebou jdoucí rány osudu jsou vždy jen předzvěstí začátku.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

(Murphyho zrnká II)

Český stát upřednostnil byrokracii nad potřebami lidí, odhání i investory

22.08.2023 Různé tuzemské zpravodajské zdroje rády v poslední době uvádějí, jak Češi jezdí nakupovat do některých okolních států neb je tam levněji, a to nemluvě o inflaci, která sice v červenci dosáhla v ČR hodnoty 8,8 procenta, ale i tak je fakt, že mnoho států okolo Česka je na tom dlouhodobě výrazně lépe. A už vůbec třeba nemluvím o tom, jak rychle se u nás dokáží postavit potřebné silnice, dálnice, železnice nebo jiné důležité infrastrukturní stavby. Jednoho tak napadne, proč český stát nedokáže být pro lidi, ale spíše připomíná byrokratické a komplikované bludiště v němž si doslova všichni zbytečně běhají sem a tam a nikoho to vlastně nebaví. Jenže změna pořád nikde. Obyvatelé země si jistě rádi přisadí a řeknou, že stát nemá "drajv", nemá vizi a nefunguje dobře. Ukázaly to třeba poslední zkušenosti s podáváním přihlášek na střední školy nebo dohady okolo hlasování poštou pro Čechy, kteří nežijí na území státu, ale musejí kvůli vhození hlasovacího lístku často cestovat k nejbližšímu zastupitelskému úřadu. A to nemluvím třeba o digitálních volbách.
Dokážete si představit, že by to tu fungovalo jako v Estonsku nebo jiných státech, v nichž není digitalizace veřejného života frází plnou sprostých slov? Anebo rychlé, leč zřejmě nutné rušení poboček České pošty, kterému obyčejný člověk vlastně nerozumí. Ale prý si za to můžeme sami. Chceme totiž mít všechno, ale zadarmo. A vlastní chamtivosti se neumíme vzdát. A to ještě nemluvě o houšti zbytečných předpisů, komplikovaných zákonů, v nichž se často nevyzná snad ani většina zákonodárců.
Jistě sami tušíte, že univerzální odpověď ve stylu: Ano, je to zlé nebo naopak, ne není to zlé, prostě není. Spíše je ale otázkou, co s tím, anebo, proč musíme bojovat desítky let pořád s něčím, co má dávno fungovat. Tak třeba rychlostní cesty a železnice. Není třeba chodit pro důkaz daleko. Zatímco domácí ŘSD, tedy instituce, která má na starosti budování klíčových spojnic nejen mezi domácími městy a sídly, ale i rychlé silniční propojení mezi evropskými destinacemi se chlubí desítkami kilometrů nových silnic, postavených za rok, sic v příštích letech se prý může objem postavených dálnic podstatně zvýšit, jenže o pořádný řád výše s hotovými kilometry se tiše chlubí náš severní soused.
A ten také neváhá hodně investovat do rozvoje železnic, včetně těch vysokorychlostních. Výsledek? Už nyní se hodně byznysmenů a lidí, pro které je slovo náklad alfou a omegou jejich života usmívá, jak se tu dohadujeme o větvích a šipkách na mapách, kudy povedou dálnice a VRT (rozuměj vysokorychlostní železnice), zatímco jinde už mají postaveno a oni Česko s ledovým klidem objíždějí...
B
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Sklizeň obilovin bude letos chudší

06.07.2018 Nedostatek obilovin však Česku nehrozí. Sklizeň základních obilovin podle prvních odhadů letos meziročně klesne o 8,2 procenta na 6,298 milionu tun.
Úroda řepky by měla být naopak vyšší, a to o 6,5 procenta, sklidí se 1,221 milionu tun. Oznámil to Český statistický úřad. Za poklesem sklizně základních obilovin je podle statistiků především snížení očekávaného výnosu. Za vyšší úrodou řepky je rozšíření osevní plochy i vyšší hektarový výnos.
(Zdroj: ekonomika.idnes.cz)

České dráhy nakoupily starší rychlíkové vozy z Rakouska

06.07.2018 Jedná se o 41 starších rychlíkových vozů za 355 milionů korun. Vozy typu s klimatizací jsou schopné provozu při rychlosti až 200 kilometrů za hodinu.
České dráhy koupily od rakouské železniční společnosti ÖBB 41 rychlíkových vozů. Dráhy za starší osobní vozy zaplatí celkem 13,7 milionu eur (zhruba 355 milionů korun). Dopravce to oznámil v tiskové zprávě. Část vozů plánuje podnik zrekonstruovat.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Ovoce bude letos v Česku výrazně více, ceny ale příliš neklesnou

04.07.2018 Letošní sklizeň ovoce by mohla být druhá nejvyšší od roku 2006. Letos totiž na rozdíl od dvou posledních let úrodu nepostihly jarní mrazy. Meziročně by se sklizeň mohla zvýšit až o 55 procent na více než 185 tisíc tun, vyplývá to z odhadu sklizně provedeného Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským (ÚKZÚZ). U některých plodin, jako jsou maliny, hrušky, broskve či meruňky, by se oproti loňsku mohl úroda až ztrojnásobit.
U jabloní, které jsou hlavním ovocným druhem v Česku, se čeká meziroční nárůst sklizně o 48 procent na 150 279 tun. Právě špatná loňská úroda jablek, a to nejen v Česku, může za to, že se jejich cena dostala minulý týden na historické maximum. Podle dat Českého statistického úřadu stálo kilo jablek 43,14 koruny. Jsou tak výrazně dražší než exotické banány nebo pomeranče, které jsou o desetikorunu levnější. "Úrodu hlavních evropských producentů - Polska a Itálie -, odkud dovážíme dvě třetiny jablek, stejně jako u nás poškodily mrazy. Zásoba jablek k 1. červnu tak byla třetinová oproti normální situaci, a tím pádem cena letos vzrostla oproti loňskému roku až o třicet procent," říká Martin Ludvík, předseda Ovocnářské unie České republiky. Očekává ale, že by jablka mohla v druhé polovině prázdnin zlevnit, ovšem cena se odvíjí právě hlavně od evropských dodavatelů. Česká republika totiž není v pěstování ovoce zdaleka soběstačná. A tak cenu výrazně ovlivňují také dodavatelé z jiných zemí. Jen jablek se do Česka dováží 50 procent, hrušek 70 procent a meruněk a broskví až 90 procent.
(Zdroj: ihned.cz)

V Česku chybí více než 10 tisíc řidičů

02.07.2018 Restaurace hlásí i několikadenní zpoždění dodávek piva, e-shopům zase nechodí včas zboží na sklady. V Česku podle personálních agentur chybí více než deset tisíc profesionálních řidičů a začíná to pociťovat stále více lidí.
Firmy mají častěji než dřív problém najít i šoféry, kteří by usedli za volant osobních aut. "Společně s našimi smluvními partnery jsme pro řidiče vytvořili takové finanční podmínky, díky nimž jich máme dostatek," popisuje jednu z možností řešení problému mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Společnost zvýšila platy, aby zvládala zavážet pivo do restaurací. Profesionální dopravci si stěžují, že jsou v tíživé situaci, kterou jim ještě zkomplikuje nadcházející doba dovolených. "V době dovolených stačí, aby přepravní firmě několik řidičů onemocnělo, a může se rázem dostat do velkých komplikací," říká prezident sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Vladimír Starosta. Podle něj dokonce některé menší přepravní společnosti v Česku zvažují, že zcela ukončí své podnikání. "Když máte dvacet řidičů, pět si jich vezme dovolenou a šest onemocní, pak už je to pro vás opravdu těžké," vysvětluje. Tvrdí, že i pro velké dopravce je současná situace kritická. Například logistická společnost O.K. Trans Praha, jejímž je spolumajitelem, musela loni prodat zhruba padesátku kamionů, protože je neměl kdo řídit. Firma také musí odmítat nové zakázky.
(Zdroj: ihned.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner