Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...
Češi vybrali na pomoc Barmě 1,2 milionu, další peníze...
Týden po ničivém zemětřesení v Barmě a Thajsku se ve veřejných sbírkách, které na pomoc lidem v postižených oblastech vyhlásily české neziskové organizace,...

Murphy radí

Murphyho vynálezy

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Dvě věci na této zemi jsou všudypřítomné: vodík a lidská hloupost.

Příroda fandí skrytým chybám.

Jeden iniciativní blbec je horší než teroristické komando!

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)

Krize evropského automobilového průmyslu

19.11.2024 V Německu se budou zavírat továrny.Mercedes zaznamenal pokles zisku v uplynulém čtvrtletí až o lovinu. Na vině má být slabá prodejnost v Číně. Výrobce z toho viní nepříznivé tržní prostředí. Čínská ekonomika bojuje se slabým hospodářským růstem, a to se odráží i na firmách, které se zemí obchodují. Německé továrny tak v Číně čelí větší konkurenci ze strany tamních automobilek. Mercedes pro server DW uvedl, že „očekává, že roční prodeje v roce 2024 budou mírně nižší než v předchozím roce, přičemž výsledky za čtvrté čtvrtletí by měly být podobné jako ve třetím čtvrtletí“. Mercedes ovšem není jediný, problémy má i Volkswagen. Jeho provozní zisk meziročně klesl o 42%. Provozní marže se snížila na 3,6%, což je nejmíň za poslední čtyři roky. V jeho případě je na vině slabý výkon stejnojmenné značky osobních vozů a vysoké náklady, včetně nákladů na modernizaci modelů. Firma uvedla tyto informace v tiskové zprávě. „Jedním z mála světlých bodů ve výsledcích byl zlepšující se příjem objednávek v západní Evropě v období od července do září. Na trh totiž postupně přicházely nové modely“, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz.
Kvůli oslabující poptávce v Číně i Volkswagen musel přehodnocovat své výhledy stejně jako Mercedes či BMW. Zatímco Volkswagen zvažuje uzavření minimálně jedné z továren v Německu, Mercedesu a BMW bude stačit snížení prodejních předpovědí.
Šéfka závodní rady Volkswagenu Daniela Cavallová nedávno uvedla, že „podnik plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst“. Na celkovém poklesu prodejní marže má vinu také pokles prodeje nejziskovějších sportovních vozů značek Audi a Porsche. Celkový prodej všech vozů koncernu se propadl o 7 %.
Ačkoliv v Severní Americe prodeje rostou, nedokážou pokrýt ztráty v Číně. Ta se na odbytu Volkswagenu podílí cca třetinou. Volkswagen, který je v Německu jedním z největších zaměstnavatelů, proto dle deníku Handelsblatt plánuje i snížení mezd o deset procent.
I navzdory těmto informacím je Škoda v plusu. Od ledna do září dodala zákazníkům o 4,5 % více aut než před rokem a její zisky za první tři čtvrtletí vzrostly o více než třetinu. Škodovka v České republice zaměstnává asi 37 tisíc lidí a provozuje tři výrobní závody. „Volkswagen se nachází ve složité situaci, která si žádá razantní kroky. Pokud opatření spojená s redukcí nákladů v Německu nebudou úspěšná, mohou se snahy o restrukturalizaci v rámci koncernu posunout i za hranice Německa. Konečné slovo bude ale mít ziskovost jednotlivých výrobních závodů. V prospěch Škody hraje to, že díky její nabídce se jí daří udržovat silnou pozici na evropském trhu,“ uvedl pro web Hospodářských Novin analytik XTB Tomáš Cverna.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Zasahuje EU zbytečně do internetu?

14.09.2018 Poslanci Evropského parlamentu minulý týden schválili kontroverzní směrnici o autorských právech. Jejich majitelům dává nárok na podíl z využití jejich děl například na Facebooku či Googlu. Směrnice vzbuzuje velké emoce.
Její podporovatelé tvrdí, že současný beztrestný stav je neudržitelný, obírá autory o peníze a směřuje k zániku novinářské profese. Její odpůrci varují, že jde o zásah do svobody internetu. Co směrnice změní a dotkne se i obyčejných uživatelů? Čtěnářům Aktuálně.cz bude od deseti hodin na otázky odpovídat europoslanec Stanislav Polčák (STAN), který se ve své právnické profesi specializuje mimo jiné právě i na evropské a autorské právo.
(Zdroj: aktualne.cz)

Europoslanci čelí kvůli reformě autorských práv nebývalému lobbingu

12.09.2018 Připravovaná směrnice o autorských právech vzbuzuje velké emoce na straně jejích odpůrců i podporovatelů. Jedni upozorňují, že hrozí zánik novinářské profese, protože internetové agregátory zpráv a vyhledávače jako Google, Seznam, ale i Twitter či Facebook jim ukrajují zisky.
Na druhé straně zase probíhá kampaň za ochranu svobody internetu, v níž se zatím nejvýrazněji prosazují evropští piráti. Odpůrci posbírali v internetové petici odmítající reformu už skoro milion podpisů. Ve středu odpoledne budou o kontroverzní legislativě hlasovat europoslanci ve Štrasburku a očekává se, že hlasování budou provázet protestní akce. "Situace je totálně nepřehledná, protože jednotlivé skupiny jsou rozdělené na několik táborů. Výsledek se vůbec neodvažuji odhadnout," říká Pavel Svoboda (KDU-ČSL) z Evropské lidové strany. Členové této strany zpravidla ochranu autorů vítají, ale tentokrát nejsou úplně jednotní. Mnozí europoslanci si sami do poslední chvíle nejsou jisti, jak budou hlasovat.
(Zdroj: ihned.cz)

Automobilkám hrozí miliardové pokuty za pomalé snižování emisí

10.09.2018 Výrobci aut nezvládají dostatečně rychle snižovat množství škodlivých látek, které jejich vozy vypouštějí do ovzduší. Podle nařízení Evropské unie musí být do roku 2021 emise u nově vyrobených aut zhruba o 20 procent nižší než dnes. Do roku 2030 se musí snížit o dalších 30 procent. Evropská asociace výrobců automobilů upozorňuje, že limity nemusí řada automobilek stihnout. "Splnit cíle bude složité," prohlašuje generální tajemník asociace Erik Jonnae.
Nesplnění požadavků může pro podniky znamenat zásadní problém. Pokud bude na jejich auta po roce 2021 připadat v průměru více než 95 gramů emisí oxidu uhličitého, budou platit vysoké pokuty. Za každý gram a prodané auto to bude přibližně 25 eur. Miliardové sankce tak hrozí především velkým výrobcům, kteří se do limitů nevejdou. "Přizpůsobit se pravidlům nebude pro automobilové výrobce bez nasazení nízkoemisních nebo bezemisních vozidel možné," říká mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek. Dodává, že mladoboleslavská firma v následujících pěti letech investuje dvě miliardy eur do elektromobility a do roku 2025 chce mít v nabídce 10 modelů s alespoň částečně elektrickým pohonem. Jedná se tak o největší investiční program v historii společnosti.
(Zdroj: ihned.cz)

Škoda Auto je druhá největší firma střední Evropy

07.09.2018 Jen pět firem z Česka se dostalo mezi první dvacítku největších firem střední Evropy. Na druhém místě je Škoda Auto, na 11. Alpiq Energy, na 12. místě Hyundai, 16. místo obsadil Unipetrol a 19. RWE Supply & Trading. Žebříček sestavila firma Coface pro polský deník Rzeczpospolita.
Seznam, zveřejněný v rámci 28. ročníku Ekonomického fóra v jihopolské Krynici, byl sestaven na základě obratu. Součástí žebříčku nejsou banky a další finanční instituce. O svých výsledcích totiž informují odlišným způsobem, a podle autorů by proto bylo složité je porovnávat s výrobními či obchodními firmami. Největší středoevropskou firmou je polský polostátní palivový koncern PKN Orlen, který je většinovým vlastníkem českého Unipetrolu.
(Zdroj: ihned.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má svátek Pankrác
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner