Češi projevují stále větší zájem o investování
03.02.2025
Potvrzují data z České spořitelny. Česká spořitelna se jako lídr domácího trhu podílových fondů pochlubila, že zaznamenala rekordní zájem o zhodnocování finančních prostředků skrze investování.
„Za loňský rok jsme zaznamenali téměř 10 milionů transakcí s investičními produkty. Jedná se o historicky největší zájem klientů o investování,“ potvrzuje Marcela Novotná, šéfka Tribu Wealth Management a Finanční trhy České spořitelny. Jen za loňský rok přivítala Česká spořitelna přes 100 tisíc nových klientů, kteří si pořídili některý z investičních produktů. Celkem jejich počet dosahuje již téměř 660 tisíc klientů. Celková hodnota investic, které Česká spořitelna klientům spravuje, v loňském roce vzrostla o 22 procent a dosahuje 415 miliard korun.
Díky využívání digitálních technologií dokázala Česká spořitelna v loňském roce klientům nabídnout 210 000 personalizovaných investičních nabídek. Investiční poradenství
Díky využívání digitálních technologií dokázala Česká spořitelna v loňském roce klientům nabídnout 210 000 personalizovaných investičních nabídek. Investiční poradenství bylo součástí 63 % všech investičních transakcí. „Téměř tři čtvrtiny poradenských případů byly zaměřeny na dlouhodobé zhodnocování majetku s horizontem nad pět let,“ zdůraznila Marcela Novotná.
Během roku 2024 se zájem klientů České spořitelny o burzovní obchody v porovnání s předchozím rokem více než zdvojnásobil. Poptávka po službě Trader Go, jejímž prostřednictvím klienti zadávají pokyny k nákupu či prodeji cenných papírů přes burzu, se ve stejném období dokonce zdesetinásobila.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)
Obchodní řetězce se snaží zaujmout privátním zbožím
06.04.2018
Řetězce loni prodaly pod privátními značkami asi pětinu rychloobrátkového zboží, v západních zemích jich lidé však kupují i dvakrát víc. Obchodníci tak hledají způsob, jak Čechy vlastními výrobky zaujmout.
Nabízejí vlastní pralinky i bezlepkové potraviny. Zájem zákazníků o dražší výrobky vyrobené pod privátní značkou obchodních řetězců v Česku roste. Celkový podíl rychloobrátkového zboží prodaného pod vlastní značkou obchodníků se ale v Česku zůstává kolem jedné pětiny. Obchody se snaží prodeje zvýšit třeba novými značkami. Vyplývá to z ankety mezi obchodníky a údajů společnosti Nielsen.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
Jak méně číst, a přesto být informovanější
03.04.2018
Magazín Quartz nedávno uveřejnil několik rad Richarda Watsona, kterého si najímají firmy, aby jim pomohl vyhodnotit důležité informace a trendy a ukázal jim, jaká bude budoucnost. K tomu nezbytně musí umět filtrovat běžný informační šum. Jak to dělá?
Watson není ani na Twitteru, píše hned v úvodu on-line magazín Quartz. Na první pohled to zpochybňuje dovednost člověka vnímat trendy, na druhou stranu pro takové jednání uvádí Watson dobré důvody. Watson zkrátka ignoruje tok nových zpráv a čeká, až které z nich se ukážou důležité s časovým odstupem.
Watson nabízí následujících deset kroků k tomu, abyste byli lépe a do hloubky informováni, nebyli přehlceni nepodstatnými informacemi a dokázali vystihnout podstatné trendy
1. Naučte se ignorovat neustálý tok zpráv
Nemůžete přečíst všechno. Čím více informací vidíme a slyšíme, tím méně jdeme do hloubky a méně vnímáme. Nekonzumujte všechno, vybírejte si kvalitu.
2. Opusťte svou bublinu
Narušte své zvyklosti a občas neplánovaně zdvihněte náhodnou knihu či časopis nebo náhodně zaveďte hovor s neznámým člověkem. Díky tomu získáte pohled z jiné strany i vhled do problematiky.
3. Najděte lidi, kteří vyčnívají
Obklopte se neobvyklými lidmi, kteří v něčem vynikají a mají hluboké znalosti. Diskuze s takovými lidmi vás informačně obohatí a vytříbí vaše myšlení.
4. Cestujte be stáda
Cestujte, ale poznávejte nové. Necestujte stádně.
5. Nechte práci na nejlepších
Sledujte zdroje a novináře, kterým důvěřujete a o kterých víte, že jdou do hloubky a znají kontext. Nechte je, aby udělali všechnu tu těžkou práci s analyzováním informací místo vás.
6. Relaxujte
Důležité zprávy si vás najdou, říká Watson. Každodenní povyk nad zprávami, které budou zítra zapomenuty, přenechte ostatním.
7. Udělejte si čas na přemýšlení
Každý rok mějte svůj přemýšlecí týden, radí Watson. Poukazuje na Billa Gatese, který takhle pravidelně tráví čas hluboko v lese, kde v osamění čte důležité texty. Pomáhá mu to neustále myslet inovativně.
8. Vyhledávejte ticho
Přestaňte mluvit. Vyhledávejte místa, kde je opravdu působivé ticho – pouště hory, kostely. Zkrátka místa, na kterých přichází reflexe skoro sama.
9. Zmizte ze sociálních sítí
Online je spousta obecně sdílených informací a názorů. Vydejte se za těmi, které neznají všichni. Hledejte takové, které odporují trendům, a konfrontujte převažující názory.
10. Vypněte
Jednou za týden a každý večer vypněte mobil a počítač. Odpojte se od online světa.
Nošovická automobilka rozmazluje zaměstnance
03.04.2018
Automobilka Hyundai vybudovala pro své zaměstnance Centrum zdraví, které bude sloužit k léčbě příznaků počínajících nemocí i prevenci onemocnění. Centrum za 20 milionů je v nošovickém areálu automobilky. Centrum nabízí například vodoléčbu, elektroléčbu, laserovou terapii, masáže nebo posilovnu. Vybudování centra stálo 19,6 milionu korun, na další milion přišlo vybavení. Na některé procedury budou zaměstnanci docházet přímo v pracovní době, jiné mohou absolvovat bezplatně, ale ve svém volnu. Speciální procedury a doporučené druhy cvičení pracovníkům určuje po odborném vyšetření lékařka. K dispozici je i psycholožka.
Centrum se zaměřuje nejvíce na problémy se zády, posílení rukou a zpevnění celého těla. „Především jsme se chtěli zaměřit na prevenci. To znamená, budeme se snažit dávat všem zaměstnancům možnost jednou za rok, jednou za rok a půl rehabilitovat, naučit se zdravě žít, naučit se o sebe starat a samozřejmě mít možnost v případě nějakých zdravotních obtíží je tady řešit,“ uvedla vedoucí sekce náboru na oddělení lidských zdrojů .Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zaměstnává 3300 lidí. Letos slezská továrna oslaví deset let od zahájení výroby.
Jak méně číst, a přesto být informovanější
03.04.2018
Magazín Quartz nedávno uveřejnil několik rad Richarda Watsona, kterého si najímají firmy, aby jim pomohl vyhodnotit důležité informace a trendy a ukázal jim, jaká bude budoucnost. K tomu nezbytně musí umět filtrovat běžný informační šum. Jak to dělá?
Watson není ani na Twitteru, píše hned v úvodu on-line magazín Quartz. Na první pohled to zpochybňuje dovednost člověka vnímat trendy, na druhou stranu pro takové jednání uvádí Watson dobré důvody. Watson zkrátka ignoruje tok nových zpráv a čeká, až které z nich se ukážou důležité s časovým odstupem.
Watson nabízí následujících deset kroků k tomu, abyste byli lépe a do hloubky informováni, nebyli přehlceni nepodstatnými informacemi a dokázali vystihnout podstatné trendy
1. Naučte se ignorovat neustálý tok zpráv
Nemůžete přečíst všechno. Čím více informací vidíme a slyšíme, tím méně jdeme do hloubky a méně vnímáme. Nekonzumujte všechno, vybírejte si kvalitu.
2. Opusťte svou bublinu
Narušte své zvyklosti a občas neplánovaně zdvihněte náhodnou knihu či časopis nebo náhodně zaveďte hovor s neznámým člověkem. Díky tomu získáte pohled z jiné strany i vhled do problematiky.
3. Najděte lidi, kteří vyčnívají
Obklopte se neobvyklými lidmi, kteří v něčem vynikají a mají hluboké znalosti. Diskuze s takovými lidmi vás informačně obohatí a vytříbí vaše myšlení.
4. Cestujte be stáda
Cestujte, ale poznávejte nové. Necestujte stádně.
5. Nechte práci na nejlepších
Sledujte zdroje a novináře, kterým důvěřujete a o kterých víte, že jdou do hloubky a znají kontext. Nechte je, aby udělali všechnu tu těžkou práci s analyzováním informací místo vás.
6. Relaxujte
Důležité zprávy si vás najdou, říká Watson. Každodenní povyk nad zprávami, které budou zítra zapomenuty, přenechte ostatním.
7. Udělejte si čas na přemýšlení
Každý rok mějte svůj přemýšlecí týden, radí Watson. Poukazuje na Billa Gatese, který takhle pravidelně tráví čas hluboko v lese, kde v osamění čte důležité texty. Pomáhá mu to neustále myslet inovativně.
8. Vyhledávejte ticho
Přestaňte mluvit. Vyhledávejte místa, kde je opravdu působivé ticho – pouště hory, kostely. Zkrátka místa, na kterých přichází reflexe skoro sama.
9. Zmizte ze sociálních sítí
Online je spousta obecně sdílených informací a názorů. Vydejte se za těmi, které neznají všichni. Hledejte takové, které odporují trendům, a konfrontujte převažující názory.
10. Vypněte
Jednou za týden a každý večer vypněte mobil a počítač. Odpojte se od online světa.