Cestujících bylo ve vlacích meziročně více
24.02.2025
České dráhy se pochlubily čísly za loňský rok. Největší tuzemský železniční dopravce přepravil téměř 169 milionů cestujících, kteří dohromady ujeli přes osm miliard kilometrů. Cestujících bylo o čtyři miliony více než v předchozím roce. Meziročně došlo k růstu počtu pasažérů ve vnitrostátních i mezinárodních vlacích národního dopravce. "Pro České dráhy byl uplynulý rok z hlediska počtu přepravených cestujících úspěšný
Znovu došlo k meziročnímu navýšení počtu přepravených cestujících o přibližně 3 % na 168,8 milionů cestujících. K nárůstu došlo ve vnitrostátní přepravě a výrazněji i na mezinárodních linkách, kde byl nárůst počtu cestujících oproti roku 2023 o 12 % a počet cestujících na mezistátních linkách překročil 7 milionů. Tyto trendy ukazují, že rozhodnutí masivně investovat do pořízení nových vozidel do regionální a dálkové dopravy bylo správné a vidíme pozitivní odezvu u cestujících," řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel ČD.
Cestující ve vlacích Českých drah v roce 2024 ujeli o 211 milionů kilometrů více. Průměrná přepravní vzdálenost byla za celé období 49 kilometrů, tj. prakticky beze změny proti roku 2023. Ve vnitrostátní osobní dopravě bylo přepraveno meziročně o 2 % více cestujících. V mezinárodní osobní dopravě pak došlo k nárůstu počtu cestujících o 12 % a stejným procentem rostl v mezistátní vlakové dopravě i přepravní výkon.
ČD vypraví během roční platnosti jízdního řádu 2024/2025 zhruba 2,4 milionů spojů, které ujedou přibližně 119 milionů kilometrů. Průměrný denní počet vlaků je 6 605. Díky modernizacím vlaků meziročně přibylo např. 439 bezbariérových spojů, 798 spojů s palubní Wi-Fi sítí nebo 1 430 vlaků, ve kterých jsou elektrické zásuvky.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)
Obchodní řetězce se snaží zaujmout privátním zbožím
06.04.2018
Řetězce loni prodaly pod privátními značkami asi pětinu rychloobrátkového zboží, v západních zemích jich lidé však kupují i dvakrát víc. Obchodníci tak hledají způsob, jak Čechy vlastními výrobky zaujmout.
Nabízejí vlastní pralinky i bezlepkové potraviny. Zájem zákazníků o dražší výrobky vyrobené pod privátní značkou obchodních řetězců v Česku roste. Celkový podíl rychloobrátkového zboží prodaného pod vlastní značkou obchodníků se ale v Česku zůstává kolem jedné pětiny. Obchody se snaží prodeje zvýšit třeba novými značkami. Vyplývá to z ankety mezi obchodníky a údajů společnosti Nielsen.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
Jak méně číst, a přesto být informovanější
03.04.2018
Magazín Quartz nedávno uveřejnil několik rad Richarda Watsona, kterého si najímají firmy, aby jim pomohl vyhodnotit důležité informace a trendy a ukázal jim, jaká bude budoucnost. K tomu nezbytně musí umět filtrovat běžný informační šum. Jak to dělá?
Watson není ani na Twitteru, píše hned v úvodu on-line magazín Quartz. Na první pohled to zpochybňuje dovednost člověka vnímat trendy, na druhou stranu pro takové jednání uvádí Watson dobré důvody. Watson zkrátka ignoruje tok nových zpráv a čeká, až které z nich se ukážou důležité s časovým odstupem.
Watson nabízí následujících deset kroků k tomu, abyste byli lépe a do hloubky informováni, nebyli přehlceni nepodstatnými informacemi a dokázali vystihnout podstatné trendy
1. Naučte se ignorovat neustálý tok zpráv
Nemůžete přečíst všechno. Čím více informací vidíme a slyšíme, tím méně jdeme do hloubky a méně vnímáme. Nekonzumujte všechno, vybírejte si kvalitu.
2. Opusťte svou bublinu
Narušte své zvyklosti a občas neplánovaně zdvihněte náhodnou knihu či časopis nebo náhodně zaveďte hovor s neznámým člověkem. Díky tomu získáte pohled z jiné strany i vhled do problematiky.
3. Najděte lidi, kteří vyčnívají
Obklopte se neobvyklými lidmi, kteří v něčem vynikají a mají hluboké znalosti. Diskuze s takovými lidmi vás informačně obohatí a vytříbí vaše myšlení.
4. Cestujte be stáda
Cestujte, ale poznávejte nové. Necestujte stádně.
5. Nechte práci na nejlepších
Sledujte zdroje a novináře, kterým důvěřujete a o kterých víte, že jdou do hloubky a znají kontext. Nechte je, aby udělali všechnu tu těžkou práci s analyzováním informací místo vás.
6. Relaxujte
Důležité zprávy si vás najdou, říká Watson. Každodenní povyk nad zprávami, které budou zítra zapomenuty, přenechte ostatním.
7. Udělejte si čas na přemýšlení
Každý rok mějte svůj přemýšlecí týden, radí Watson. Poukazuje na Billa Gatese, který takhle pravidelně tráví čas hluboko v lese, kde v osamění čte důležité texty. Pomáhá mu to neustále myslet inovativně.
8. Vyhledávejte ticho
Přestaňte mluvit. Vyhledávejte místa, kde je opravdu působivé ticho – pouště hory, kostely. Zkrátka místa, na kterých přichází reflexe skoro sama.
9. Zmizte ze sociálních sítí
Online je spousta obecně sdílených informací a názorů. Vydejte se za těmi, které neznají všichni. Hledejte takové, které odporují trendům, a konfrontujte převažující názory.
10. Vypněte
Jednou za týden a každý večer vypněte mobil a počítač. Odpojte se od online světa.
Nošovická automobilka rozmazluje zaměstnance
03.04.2018
Automobilka Hyundai vybudovala pro své zaměstnance Centrum zdraví, které bude sloužit k léčbě příznaků počínajících nemocí i prevenci onemocnění. Centrum za 20 milionů je v nošovickém areálu automobilky. Centrum nabízí například vodoléčbu, elektroléčbu, laserovou terapii, masáže nebo posilovnu. Vybudování centra stálo 19,6 milionu korun, na další milion přišlo vybavení. Na některé procedury budou zaměstnanci docházet přímo v pracovní době, jiné mohou absolvovat bezplatně, ale ve svém volnu. Speciální procedury a doporučené druhy cvičení pracovníkům určuje po odborném vyšetření lékařka. K dispozici je i psycholožka.
Centrum se zaměřuje nejvíce na problémy se zády, posílení rukou a zpevnění celého těla. „Především jsme se chtěli zaměřit na prevenci. To znamená, budeme se snažit dávat všem zaměstnancům možnost jednou za rok, jednou za rok a půl rehabilitovat, naučit se zdravě žít, naučit se o sebe starat a samozřejmě mít možnost v případě nějakých zdravotních obtíží je tady řešit,“ uvedla vedoucí sekce náboru na oddělení lidských zdrojů .Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zaměstnává 3300 lidí. Letos slezská továrna oslaví deset let od zahájení výroby.
Jak méně číst, a přesto být informovanější
03.04.2018
Magazín Quartz nedávno uveřejnil několik rad Richarda Watsona, kterého si najímají firmy, aby jim pomohl vyhodnotit důležité informace a trendy a ukázal jim, jaká bude budoucnost. K tomu nezbytně musí umět filtrovat běžný informační šum. Jak to dělá?
Watson není ani na Twitteru, píše hned v úvodu on-line magazín Quartz. Na první pohled to zpochybňuje dovednost člověka vnímat trendy, na druhou stranu pro takové jednání uvádí Watson dobré důvody. Watson zkrátka ignoruje tok nových zpráv a čeká, až které z nich se ukážou důležité s časovým odstupem.
Watson nabízí následujících deset kroků k tomu, abyste byli lépe a do hloubky informováni, nebyli přehlceni nepodstatnými informacemi a dokázali vystihnout podstatné trendy
1. Naučte se ignorovat neustálý tok zpráv
Nemůžete přečíst všechno. Čím více informací vidíme a slyšíme, tím méně jdeme do hloubky a méně vnímáme. Nekonzumujte všechno, vybírejte si kvalitu.
2. Opusťte svou bublinu
Narušte své zvyklosti a občas neplánovaně zdvihněte náhodnou knihu či časopis nebo náhodně zaveďte hovor s neznámým člověkem. Díky tomu získáte pohled z jiné strany i vhled do problematiky.
3. Najděte lidi, kteří vyčnívají
Obklopte se neobvyklými lidmi, kteří v něčem vynikají a mají hluboké znalosti. Diskuze s takovými lidmi vás informačně obohatí a vytříbí vaše myšlení.
4. Cestujte be stáda
Cestujte, ale poznávejte nové. Necestujte stádně.
5. Nechte práci na nejlepších
Sledujte zdroje a novináře, kterým důvěřujete a o kterých víte, že jdou do hloubky a znají kontext. Nechte je, aby udělali všechnu tu těžkou práci s analyzováním informací místo vás.
6. Relaxujte
Důležité zprávy si vás najdou, říká Watson. Každodenní povyk nad zprávami, které budou zítra zapomenuty, přenechte ostatním.
7. Udělejte si čas na přemýšlení
Každý rok mějte svůj přemýšlecí týden, radí Watson. Poukazuje na Billa Gatese, který takhle pravidelně tráví čas hluboko v lese, kde v osamění čte důležité texty. Pomáhá mu to neustále myslet inovativně.
8. Vyhledávejte ticho
Přestaňte mluvit. Vyhledávejte místa, kde je opravdu působivé ticho – pouště hory, kostely. Zkrátka místa, na kterých přichází reflexe skoro sama.
9. Zmizte ze sociálních sítí
Online je spousta obecně sdílených informací a názorů. Vydejte se za těmi, které neznají všichni. Hledejte takové, které odporují trendům, a konfrontujte převažující názory.
10. Vypněte
Jednou za týden a každý večer vypněte mobil a počítač. Odpojte se od online světa.