Teplomilné plodiny "migrují" na sever
Klimatická změna zásadně proměňuje podmínky pro zemědělskou produkci v Česku a globálně bude mít vliv na potravinovou bezpečnost. Podle odborníků se zemědělství...
Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...

Murphy radí

Murphyho rady

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Pokud se již jednou něco pokazilo, všechny pokusy o opravu to ještě víc pokazí.

Mýlit se je lidské ale výsledek stojí za to.

Nic netrvá věčně. Ale to neznamená, že se to nemůže opakovat. Proto nevyskakujte a nejásejte od radosti, že se něco skončilo. Mohla by vám chybět pára právě když to vypukne nanovo.

(Murphyho zrnká II)

Přísnější pravidla pro e-maily snížila jejich doručitelnost o třetinu

06.03.2025 Doručitelnost v Česku v roce 2024 klesla zhruba o 30 procent, ukázala analýza. Rok 2025 má přinést další zpřísnění zabezpečení e-mailové komunikace a dá se předpokládat, že podíl doručených mailů se meziročně sníží až o polovinu. Vyplývá to z analýzy společnosti Creative Dock. Loňský rok podle datového ředitele společnosti Creative Dock Adama Hanky přinesl v e-mailové komunikaci zásadní zlom označovaný jako YahooGle. Společnosti Yahoo a Google zavedly přísná pravidla pro doručování e-mailů. Bez autentifikace už nemá zpráva šanci na doručení. To způsobilo značné komplikace zejména menším odesílatelům a firmám bez vlastních technických týmů. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu tohoto komunikačního kanálu.
"Tento krok byl nevyhnutelný a dlouhodobě očekávaný. Problém je, že mnoho firem stále podceňuje důležitost správného nastavení e-mailové autentifikace a s tím spojených DNS záznamů," dodal Jakub Olexa ze společnosti Mailkit, která se zabývá rozesíláním marketingových sdělení elektronickou poštou.
I přes opakované posunutí termínu implementace mnoho firem podcenilo přípravu a následně čelilo problémům s doručováním. Experti předpovídají, že po vzoru Yahoo a Googlu se budou přidávat další poskytovatelé. Pro firmy to znamená nutnost komplexního řešení e-mailové autentifikace napříč všemi komunikačními kanály od marketingových sdělení až po běžnou firemní korespondenci.
Druhou velkou výzvou jsou takzvané robotické interakce. Jde o automatizované procesy, které simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy. "Kvalitní data jsou pro firmy klíčová. Bez správné detekce robotických interakcí pracují marketéři se zkreslenými statistikami a následně tvoří špatné marketingové strategie. V roce 2025 očekáváme, že toto téma bude jednou z hlavních priorit," doplnil Olexa. Podle něj je situace ještě vážnější v oborech, kde e-maily slouží jako zdroj příjmů z kliknutí. "Podvodníci vytvářejí rozsáhlé sítě botů, které vytvářejí falešná kliknutí za účelem získání finančního obohacení. To jsou již jasně měřitelné náklady a návratnost investice do pokročilé detekce je obrovská," dodal.

S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Letošní rok bude zřejmě rekordní z hlediska fúzí a akvizic

07.09.2021 Globální hodnota sjednaných fúzí a akvizic se v dosavadním průběhu letošního roku vyšplhala na téměř čtyři biliony dolarů (zhruba 85 bilionů Kč).
Je tak na cestě k dosažení nového celoročního rekordu. Informoval o tom na svých internetových stránkách list Financial Times (FT) s odvoláním na údaje společnosti Refinitiv.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Čeští výzkumníci spočítali, jak se prodejcům vyplatí úsměv

30.08.2021 Že je úsměv v jednání se zákazníkem klíčový, je obecně známé obchodní pravidlo. Vědci z Univerzity Palackého v Olomouci ovšem vyčíslili, jak moc. Z analýzy pro společnost E.ON totiž vyplývá, že úsměv jiné osoby dokáže v člověku vyvolat až o 37 procent pozitivnější pohled na svět. Právě oblast péče o zákazníky je přitom tím, na co firmy po pandemii koronaviru cílí stále častěji.
E.ON průzkum na vzorku více než 400 respondentů v on-line i off-line prostředí. "Lidé měli za úkol ohodnotit fotografie několika desítek jim neznámých tváří podle sympatií. Některé fotografie byly usměvavé, jiné neutrální. Pak jsme zkoumali a měřili, jakým způsobem jejich hodnocení ovlivní asistentka, která se na ně v průběhu hodnocení buď usmívala, nebo měla neutrální výraz," popisuje postup psycholog Martin Dolejš, vedoucí katedry psychologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého. Respondenti, na které se asistentka v průběhu výzkumu usmívala, hodnotili stejné fotografie až o 37 procent pozitivněji než respondenti ze skupiny, na kterou se neusmívala. Z výzkumu také vyplynulo, že se síla úsměvu řetězí a nabaluje. Pokud se totiž usmívala asistentka i člověk na fotografii, šance pozitivního hodnocení oproti kontrolní skupině vzrostla o 84 procent. Experti tedy na základě průzkumu vyčíslili, že obchodník, který se usmívá, má šanci získat kladné hodnocení 1,86 krát vyšší než ten s neutrálním výrazem.
S

E-shopy platí víc za námořní dopravu, odnesou to i peněženky zákazníků

25.08.2021 Mezinárodní lodní doprava zdražuje raketovým tempem o stovky procent a zároveň se výrazně prodlužují časy dodávek. Příčinou jsou především přetížené čínské přístavy. Dopravu ale stále komplikují i zpožděné kontejnery po blokaci Suezského průplavu před čtyřmi měsíci.
To pociťují také české e-shopy a jejich zákazníci. Na některé zboží si počkají déle, navíc si ještě připlatí. Musí počítat s tím, že je Vánoce vyjdou mnohem dráž, než jsou zvyklí, ceny jsou totiž vyšší až o patnáct procent. „Je totiž velmi nepravděpodobné, aby navýšení ceny dopravy vstřebaly e-shopy samy,“ říká Milan Loidl z předního dopravce PPL.
Zdraží především velkoobjemové zboží jako televize, vestavěné spotřebiče, jízdní kola či herní židle. Obecně je elektroniky čím dál větší nedostatek, zejména kvůli čipovému hladomoru. Naprosto žádaným a přitom nedostupným zbožím zůstávají nové herní konzole PlayStation 5 a Xbox Series X, a to i rok od uvedení na trh.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Trest za porušování GDPR: Amazon musí Evropské unii zaplatit 19 miliard

02.08.2021 Americký internetový prodejce Amazon dostal od Evropské unie pokutu 746 milionů eur (19 miliard korun) za předávání osobních údajů v rozporu s pravidly pro jejich ochranu, známými pod zkratkou GDPR. Společnost to uvedla v podrobné zprávě o hospodaření, kterou veřejně obchodované firmy ve Spojených státech musí povinně předkládat Komisi pro cenné papíry (SEC).
Lucemburský úřad pro ochranu osobních údajů CNPD uložil pokutu firmě Amazon Europe Core v rozhodnutí ze dne 16. července. O hrozící pokutě v červnu s odvoláním na zdroje obeznámené se situací informoval americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ). Ten ale uváděl, že částka bude činit zhruba polovinu, konkrétně přes 425 milionů dolarů (více než devět miliard Kč).
„Věříme, že rozhodnutí CNPD je neopodstatněné, a hodláme se v této věci energicky bránit,“ uvedl Amazon. GDPR vyžaduje, aby firmy uživatele před použitím jejich osobních údajů požádaly o souhlas. Jinak jim hrozí vysoké pokuty. CNPD je v oblasti ochrany soukromí hlavním regulátorem Amazonu v EU, protože podnik má evropské ústředí v Lucembursku.
V
(Zdroj: ihned.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má svátek Bonifác
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner