Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...
Češi vybrali na pomoc Barmě 1,2 milionu, další peníze...
Týden po ničivém zemětřesení v Barmě a Thajsku se ve veřejných sbírkách, které na pomoc lidem v postižených oblastech vyhlásily české neziskové organizace,...

Murphy radí

Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Co se v životě podaří, o chvíli se obrátí naruby.

Hledáme analfabety na práci s přísně tajnými dokumenty. Zn..: Úřad vlády.

Dvě věci na této zemi jsou všudypřítomné: vodík a lidská hloupost.

(Murphyho zrnká II)

Průměrné stáří vozového parku v ČR je alarmující. Je však situace opravdu tak špatná?

18.11.2024 Podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) dosahuje letos už 16,41 let a auta neustále stárnou. Za posledních deset let se průměrné stáří registrovaných vozidel zvýšilo o 2,35 roku. Je však situace opravdu tak špatná? „Položili jsme si zásadní otázku: Jaká auta skutečně potkáváme na silnicích? Abychom získali odpovědi, provedl náš tým datových odborníků rozsáhlé analýzy vozidel, která skutečně jezdí na STK. Zjistili jsme, že osobní auta, která svědomitě jezdí na STK každé 2 roky mají průměrné stáří 12,74 let (pozn. do výpočtu byla váženým průměrem zahrnuta i osobní auta do 4 let, která na technickou kontrolu ještě nemusí). Nicméně některá vozidla jsou nabízena k prodeji a aktuálně platnou STK nemají. Pro správnější pohled na vozidla v reálném provozu jsme také spočítali průměrné stáří těch osobních aut, která úspěšně absolvovala povinnou technickou kontrolu v posledních 4 letech. Vyšlo nám průměrné stáří 13,79 let. I tato hodnota je tedy o 2,62 roku méně než průměrné stáří všech registrovaných vozidel,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která monitoruje trh a provádí odborné analýzy v oblasti automotive.
Ještě zajímavější pohled pak nabízí analýza průměrného stáří vozidel, která reálně jezdí po silnici. „Zjistili jsme, že polovinu všech kilometrů najetých osobními vozidly za rok najedou auta do 8 let stáří,“ zdůrazňuje ředitel Cebia. Dodává, že ačkoli situace ohledně stáří vozidel není v České republice ideální, není ani tak špatná, jak se na první pohled zdá. Skutečné stáří provozovaných vozidel má vliv i na správný výpočet emisí. Česká republika je přitom v Evropě označována za nejtoxičtější zemi*. V rámci výpočtů pracovala Cebia s unikátními VIN, tedy reálnými vozidly a jejich skutečnými nájezdy. Jedná se tedy o dosud nejpřesnější analýzu.
Důvodem, proč český vozový park vykazuje tak vysoké číslo, tedy průměrné stáří 16,41 roku, je
skutečnost, že v České republice mají lidé více aut na osobu než ve většině zemí Evropy a každým rokem se posunujeme v tomto žebříčku nahoru. „Při zakoupení nového vozu do rodiny si Češi nechávají stávající starší auta jako další auto do rodiny a stává se, že ho prakticky neprovozují nebo s ním ani nejezdí na STK,“ vysvětluje Martin Pajer. Za posledních deset let přibylo v Česku v rámci registrací více než 1,76 milionů osobních aut, přičemž počty vyřazených aut – vozidla vyvezená i zrušená – se vyjma roků 2015 a 2016 nemění tak výrazně, jako narůstá vozový park. Tempo nárůstu počtu vozidel však zpomaluje – v roce 2014 činil meziroční nárůst 4,07 %, zatímco letos za první tři kvartály „jen“ 1,54 %.
Podle dat Eurostatu z roku 2023 se v rámci EU nacházíme na 10. pozici, co se týče podílu aut do 2 let stáří. V případě vozidel do 10 let stáří klesáme na 14. pozici a dostává se před nás Slovinsko, Itálie, Španělsko a Chorvatsko.
S
(Zdroj: moneymag.cz)

Ve kterých vysokoškolských oborech je málo žen a kde hrozí problémy s uplatněním?

10.04.2019 Vysoké školy zaměřené na informační a komunikační technologie v Česku navštěvuje na rozdíl od ostatních zemí EU jen velmi málo žen. Vyplývá to z evropské srovnávací analýzy projektu Evropa v datech poskytnuté exkluzivně Aktuálně.cz.
V rámci technických a přírodovědných vysokoškolských oborů najdeme výraznější zastoupení žen pouze mezi biology. Data zároveň ukázala, že úplně neplatí zažité a často omílané tvrzení, že s přírodovědným oborem si práci na rozdíl od humanitního vzdělání najde každý. Žebříček nezaměstnaných absolventů totiž až do nedávna vedli právě přírodovědci.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

V Česku začala fungovat bezplatná on-line burza druhotných surovin

03.04.2019 Cyril Klepek, který za projektem stojí, má v plánu pomoci obcím a firmám k využití toho, o čem si myslí, že je odpad. Štěrkodrť, dvě stě korun za tunu, doprava možná. Tak vypadá nabídka na trochu netradiční internetové burze Cyrkl.
"Je to platforma, na které mohou obce a firmy nabízet nebo poptávat druhotné suroviny," vysvětluje Aktuálně.cz Cyril Klepek, který za projektem stojí. "Stavební a demoliční odpady rozhodně nepatří na skládky. Mají svou hodnotu a lze je opětovně použít či recyklovat," dodává zakladatel burzy. Na platformě se aktuálně nabízí, nebo naopak poptává suť, štěrk, ale i plastové drti. "Jsou firmy, které z použitých plastů dělají třeba lavičky. Ty mají v praxi větší životnost než klasické dřevěné. Další firma z toho dělá krmítka pro ptáky," popisuje, na co mohou společnosti plastový odpad využít. Drobnou suť pak lze zužitkovat například při stavbě příjezdové cesty.

Trendy ve stravování zaměstnanců v ČR

28.03.2019 Každý pracovní den jde v Česku na oběd 70 procent zaměstnanců, o 14 procentních bodů více než před zhruba desetiletím, ukázal mezinárodní průzkum stravovacích návyků, který iniciovala firma Edenred ve spolupráci s EU.
Stále je ale tento podíl jeden z nejmenších ve sledovaných evropských státech. Na více než trojnásobek se za poslední desetiletí zvýšil podíl lidí, kteří jedí ve firemních relaxačních místnostech, nyní je jich zhruba třetina. Lidé se také snaží stravovat zdravěji. V průzkumu odpovídalo loni v ČR 1105 respondentů, v zemích EU dohromady 25.428 lidí.
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Nebezpeční řidiči dodávek kvůli telefonování

20.03.2019 Za volantem telefonují 35 minut denně, 50 % bez handsfree. Život šoféra dodávky je spojen s řízením stejně jako s telefonováním. Kolik času ale stráví řidiči rozvážkových služeb obvoláváním adresátů, kdy k nim dorazí zásilka? Průzkum, který si zadalo britské zastoupení Volkswagenu, ukazuje, že v průměru stráví šofér na telefonu 35 minut denně, u deseti procent toto číslo ale roste ke dvěma hodinám.
A samotná doba, kdy se kvůli telefonování nemůže řidič dodávky zcela věnovat řízení, není jediným problémem. 23 procent dotázaných přiznalo, že v autě nemá handsfree, další třetina ho pak sice má, ale nepoužívá ho. Najdou se tedy pravděpodobně tací, kteří stráví denně dvě hodiny telefonováním a celou dobu drží v jedné ruce mobil a ve druhé volant. V Česku hrozí řidiči pokuta tisíc korun na místě, patnáct set až dva tisíce ve správním řízení. K tomu dostane dva trestné body. Ministerstvo dopravy ale chce postih zpřísnit: pokuta by se měla zvýšit na dva a půl až pět tisíc, počet bodů na čtyři.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má svátek Klaudie
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner