Občanský soudní řád – Navrhované změny uvádějí postavení ochránce práv dětí do souladu se současným postavením státního zastupitelství a Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Aby účastenství ochránce práv dětí ve vybraných civilních řízeních týkajících se práv dětí naplňovalo svůj účel, umožňuje návrh zákona ochránci práv dětí využít řádných opravných prostředků – odvolání a žaloby pro zmatečnost. Titul obsahuje úplná znění:
- Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád - Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) - Zákon č. 273/2008 Sb., o Policii České republiky - Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
Občanský soudní řád Procesní postavení ochránce práv dětí si vzhledem k jeho nově konstruovaným oprávněním v občanském soudním řízení vyžádalo úpravu v ustanoveních upravujících náklady řízení a označení účasti v písemném vyhotovení rozsudku. Navrhované změny uvádějí postavení ochránce práv dětí do souladu se současným postavením státního zastupitelství a Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Aby účastenství ochránce práv dětí ve vybraných civilních řízeních týkajících se práv dětí naplňovalo svůj účel, umožňuje návrh zákona ochránci práv dětí využít řádných opravných prostředků – odvolání a žaloby pro zmatečnost.
Živnostenský zákon V souladu se závěry Analýzy legislativního řešení dopadů revidované směrnice o zbraních se navrhuje nepodřazovat nadále podnikání související s nakládáním se zbraněmi, střelivem, municí, provozování střelnic, výuku a výcvik ve střelbě a provádění pyrotechnického průzkumu mezi koncesované živnosti. Cílem předkladatele je odstranit nadbytečné duplicity a přispět ke snížení administrativní zátěže podnikatelů. Předkladatel v této souvislosti zvažoval, jakou formu veřejnosprávní úpravy podnikatelského oprávnění zvolit. Nabízelo se zachování podnikání v některém z režimů živnostenského zákona, anebo úplné vyloučení podnikaní s tímto zbožím z režimu živnostenského zákona.
Zákon o Policii České republiky Stanoví se centrální role Policejního prezidia ČR jakožto jednotného kontaktního místa České republiky pro výměnu informací podle výše uvedené směrnice. Tento krok vyplývá jak z potřeb praxe, tak z dosavadního postavení Policejního prezidia ČR, v jehož rámci ředitelství mezinárodní policejní spolupráce plní úkoly jakožto (a) centrála SIRENE pro výměnu informací v souvislosti s využíváním Schengenského informačního systému, (b) národní ústředna mezinárodní organizace Interpol a (c) národní jednotka Evropského policejního úřadu. Většina policejní výměny informací bude probíhat právě skrze toto jednotné kontaktní místo.