Tesla loni vyrobila přes půl milionu elektromobilů
05.01.2021
Automobilce Tesla se rok 2020 vydařil. V červnu se společnost Elona Muska nejdříve stala nejhodnotnějším výrobcem aut na světě, za celý rok pak loni v produkci elektromobilů poprvé pokořila hranici půl milionu. Vyrobila jich 509 737, což byl meziroční nárůst o 36 procent.
Dokonalý úspěch to ale není. Na trh se Tesle podařilo dodat "jen" 499 550 vozů, prodejní cíl byl minimálně 500 tisíc. Čísla se nicméně ještě mohou změnit po zveřejnění celkových výsledků společnosti na konci ledna, píše americký web zaměřený na technologie The Verge.
V
Platby kartou přes internet mají od ledna nová pravidla
22.12.2020
SMS kód už nebude stačit. Placení kartou na internetu bude od nového roku bezpečnější. Ovšem zároveň složitější pro klienty, kteří nemají chytrý telefon nebo nevyužívají internetové bankovnictví. Doposud jim stačilo například při nákupech v e-shopech vyplnit údaje z karty a zadat potvrzující SMS kód.
Od ledna budou muset přidat ještě další ověření. V současnosti při platbě na internetu většinou lidé zadávají číslo karty, dobu platnosti a tři číslice ze zadní strany u proužku s podpisem. Pak systém požádá o zadání jednorázového kódu, který přijde SMS zprávou na mobilní telefon. Evropská směrnice PSD2 požaduje silnější ověření. Klade požadavek na použití dvou ze tří autentizačních faktorů. "Jedním z nich je něco, co uživatel ví, například heslo, PIN. Druhým je něco, co uživatel vlastní, tedy například mobilní telefon. A třetí faktor je něco, co uživatel je, tedy biometrický údaj. Potíž stávající praxe je v tom, že SMS se počítá do stejné kategorie jako samotný telefon, tedy něco, co uživatel vlastní. Je proto potřeba přidat k ověření ještě jeden faktor," vysvětluje technologický konzultant z PwC Martin Huňka.
S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
Stížností na e-shopy bude letos rekordní počet
21.12.2020
Pandemie koronaviru přinesla růst on-line nákupů a bezhotovostních transakcí už na jaře. Druhá vlna on-line nákupy jen posiluje. S tím ale souvisí i vyšší počet pokusů o okrádání a podvody. Ty jsou do určité míry usnadněny i tím, že řada nových zákazníků má minimální zkušenosti, nízkou obezřetnost a důvěřují věcem, kterým by neměli. Připomeňte si, jak se v on-line prostředí pohybovat bezpečně.
Téměř každý Čech letos nakoupil na internetu, přesněji 99 procent lidí. Dlouhodobě jsou populární i nákupy v cizině, nejčastěji v Číně, kde i v letošním roce nakoupilo 40 procent Čechů.
Při výběru obchodu přitom rozhoduje předchozí zkušenost a dobré jméno či značka. Bezpečnostní aspekty ale spíše podceňujeme, vyplývá z aktuálního průzkumu společností Eset a Seznam.cz.
V