Máslo zdražilo nejvíce ze všech potravin
13.09.2024
Vyplývá to z nejnovějších údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) k srpnové inflaci. Zatímco meziměsíčně vzrostly spotřebitelské ceny o tři desetiny procenta, meziročně stouply o 2,2 procenta.
Již zmíněné máslo v srpnu zdražilo oproti červenci o 4,8 procenta. V meziročním srovnání zrychlila jeho cena svůj růst na 22,4 procenta z červencových 15,2 procenta.
Meziměsíčně vzrostly spotřebitelské ceny v srpnu o tři desetiny procenta. V oddíle alkoholických nápojů a tabáku se zvýšily ceny tabákových výrobků o 1,3 %, lihovin o 1,7 % a vína o 1,8 %. U potravin a nealkoholických nápojů rostly ceny uzenin o 2,1 %, ovoce o 2,2 %, polotučného trvanlivého mléka o 8,8 %, olejů a tuků o 3,1 %, nealkoholických nápojů o 1,0 %, čokoládových výrobků o 4,7 %, másla o 4,8 % a vepřového masa o 1,0 %.
Z potravin byly nižší zejména ceny zeleniny o 4,0 %, přičemž ceny brambor klesly o 21,2 %, drůbežího masa o 5,0 % a vajec o 6,2 %.
Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v srpnu - stejně jako v červenci - o 2,2 %. Zpomalení meziročního růstu cen v oddíle doprava bylo kompenzováno zmírněním cenového poklesu v oddíle potraviny a nealkoholické nápoje.
V oddíle potraviny a nealkoholické nápoje většina sledovaných položek zmírnila svůj meziroční pokles.
Ceny mouky byly v srpnu nižší o 10,6 % (v červenci pokles o 15,4 %), uzenin o 2,8 % (v červenci pokles o 4,4 %). Ceny položek ve skupině mléko, sýry, vejce v srpnu klesly o 3,7 % (v červenci pokles o 7,1 %), ovoce o 2,4 % (v červenci pokles o 4,2 %), zeleniny o 2,0 % (v červenci pokles o 4,8 %). Ceny másla zrychlily svůj meziroční růst na 22,4 % (v červenci růst o 15,2 %), čokoládových výrobků na 18,6 % (v červenci růst o 16,0 %), nealkoholických nápojů na 4,2 % (v červenci růst o 3,4 %).
S
(Zdroj: globe24.cz)
Ekonomika poroste rychleji, očekává ministerstvo
01.02.2018
Inflace nepřesáhne 2,6 procenta, koruna dál posílí. Růst by měl být tažen zejména spotřebou domácností a investiční aktivitou firem a vládních institucí. Ministerstvo financí v nové prognóze zlepšilo odhad růstu ekonomiky v letošním roce na 3,4 procenta.
Růst by měl být tažen zejména spotřebou domácností a investiční aktivitou firem a vládních institucí. Pro rok 2019 odhaduje ministerstvo růst hrubého domácího produktu na 2,6 procenta. Úřad zlepšil i odhad pro růst ekonomiky v loňském roce na 4,3 procenta. V předchozí listopadové prognóze ministerstvo počítalo letos s růstem ekonomiky o 3,3 procenta a pro loňský rok s 4,1 procenta. Úřad letos očekává průměrnou míru inflace 2,6 procenta.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
České domácnosti dluží bankám už přes jeden a půl bilionu korun
01.02.2018
Nejvíce si lidé půjčují na bydlení - z celkového objemu dluhů domácností tvoří tyto úvěry zhruba tři čtvrtiny.
Dluhy českých domácností vůči bankám loni v prosinci stouply proti listopadu o 8,4 miliardy na 1,535 bilionu korun. Meziročně dlužily domácnosti o 106,6 miliardy více. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila Česká národní banka. Zadluženost firem v porovnání s listopadem klesla, meziročně byla vyšší.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
V Česku je více než 300 obchodů, které přijímají bitcoiny
31.01.2018
Mezi firmami, které v Čechách bitcoiny přijímají, jsou například internetový obchod Alza.cz nebo prodejny tabáku Geco.
Ve světle stále rostoucí obliby kryptoměn se ukazuje, že Česko v této oblasti patří mezi premianty. A to nejen co do technologické části – v tuzemsku se vyrábí například světově nejpopulárnější hardwarová peněženka Trezor –, ale i co do reálného využití bitcoinu a jemu podobných měn v běžném životě. Vypovídají o tom minimálně čísla z projektu Coinmap.org, který sleduje místa, v nichž se dá kryptoměnami platit. Podle jeho statistik (po vyloučení mikrostátů) je Česko zemí s druhou největší hustotou těchto obchodů na světě. A to hned za Slovinskem.
Ajťáci si stěžují na záplavu špatných nabídek práce
29.01.2018
Náboráři a headhunteři je většinou oslovují s nerelevantními nabídkami práce. Ty navíc často obsahují nedostatek potřebných informací. Nezájem a nepečlivost náborářů ajťáky od potenciálních zaměstnavatelů odrazuje.
Lidé v oboru IT se shodují na tom, že od náborářů a headhunterů dostávají spousty nabídek práce, které jsou pro ně málo relevantní nebo obsahují nedostatek potřebných informací. Společnosti se mnohdy snaží přijít na způsob, jak ajťáky do svých řad nalákat. Mnohdy ale stačí dobře formulovat nabídku práce, poskytnout dost informací a být upřímný.