Ekonomické vyhlídky EU se zhoršují
17.02.2025
Potvrdil se velmi nízký růst eurozóny. Podle zpřesněných údajů ekonomika zemí platících eurem ve 4Q 2024 meziročně vzrostla jen o 0,9 %. I když se jednalo o předpokládané číslo, přesto se jedná o velké zklamání, a to především v kontextu aktuální situace. O rychlejším růstu můžeme hovořit v případě Španělska, které vzrostlo o 3,5 %, následovalo Nizozemsko s růstem o 1,8 %. Důležité ekonomiky rostou kladnou nulou, což de facto prakticky znamená stagnaci. Největší ekonomika EU Německo dokonce padá. S těmito výsledky se Evropa nerozběhne.
K tomu se přidává lednová inflace v Polsku, která meziročně vzrostla o 5,3 %, což je doslova studenou sprchou. Jedná se o silné zrychlení tempa zdražování, které povede k očekávání vyšších sazeb na zlotém, a to bude znamenat další možné posilování zlotého. Ještě slabším růstem se může pochlubit Rumunsko, které šlo nahoru jen o 0,7 %.
S
(Zdroj: moneymag.cz)
Česko je premiantem Evropy, boduje stabilitou i nižšími náklady
23.08.2021
Jestli se firmy, které zvažují přesun výroby do Evropy, odhodlají k činům, Česko na tom může vydělat. Výrobním podnikům totiž nabízí vůbec nejlepší podmínky v Evropě. Celosvětově je pak podle studie poradenské společnosti Cushman & Wakefield pátou nejatraktivnější destinací za Čínou, Indií, USA a Kanadou.
Česko si tak udrželo pozice z minulých let i navzdory rostoucím nákladům na pracovní sílu a nízké nezaměstnanosti, kdy si hlavně výrobní společnosti stěžují na nedostatek pracovníků. Přehřátý pracovní trh totiž neochladil ani covid. I tak k nám ale firmy láká strategická poloha se snadnou dostupností na západní trhy a relativně stabilní prostředí.
V
Česko je premiantem Evropy, boduje stabilitou i nižšími náklady
19.08.2021
Jestli se firmy, které zvažují přesun výroby do Evropy, odhodlají k činům, Česko na tom může vydělat. Výrobním podnikům totiž nabízí vůbec nejlepší podmínky v Evropě. Celosvětově je pak podle studie poradenské společnosti Cushman & Wakefield pátou nejatraktivnější destinací za Čínou, Indií, USA a Kanadou.
Česko si tak udrželo pozice z minulých let i navzdory rostoucím nákladům na pracovní sílu a nízké nezaměstnanosti, kdy si hlavně výrobní společnosti stěžují na nedostatek pracovníků. Přehřátý pracovní trh totiž neochladil ani covid. I tak k nám ale firmy láká strategická poloha se snadnou dostupností na západní trhy a relativně stabilní prostředí.
V
Rychlá výstavba a daňové výhody. Do Polska míří další české miliardy
16.08.2021
Realitní investoři v Česku mají na účtech dostatek peněz i chuť je utrácet. Kromě domácí scény se nejčastěji dívají po nemovitostech v Polsku.
Potvrzují to i nejnovější plány nemovitostní společnosti Accolade. Ta za 80 milionů eur, v přepočtu přes dvě miliardy korun, rozšíří svoji paletu průmyslových nemovitostí ve městě Velkopolský Hořov poblíž hranic s Německem. Accolade tam získal pozemky o rozloze téměř 100 tisíc metrů čtverečních, na kterých postaví nové průmyslové budovy, tedy výrobní haly a sklady.
„V našich očích představuje Velkopolský Hořov důležité skladovací a logistické centrum, které profituje ze své polohy ve zvláštní ekonomické zóně Kostřín-Słubice, jedné z nejrychleji se rozvíjejících ekonomických zón v Polsku,“ říká šéf Accolade Milan Kratina.
V
Německo po nehodě tvrdě kritizuje české železnice
06.08.2021
Zabezpečovací systém na českých železnicích je nutné urychleně revidovat, varuje čestný předseda německého sdružení cestujících Pro Bahn Karl-Peter Naumann. Reaguje tak na středeční nehodu u Domažlic, při níž se srazil expres z Mnichova s dalším osobním vlakem, a která si vyžádala tři oběti a desítky zraněných. Kriticky se ozvali i další zástupci německých železničních organizací.
"Český zabezpečovací systém na železnici je třeba urychleně revidovat. Vláda o tom ví a pracuje na tom, ale bude to trvat dlouho," citoval web Zdopravy.cz čestného předsedu německého sdružení cestujících PRO BAHN Karla-Petera Naumanna.
Ke kritice se přidala také železniční organizace Allianz pro Schiene (Kolejová aliance), která v Německu sdružuje přes 150 firem ze železničního sektoru. "Česká republika je v oblasti bezpečnosti na kolejích i silnicích za evropských průměrem. Je toho hodně, co je třeba dohnat, zejména pokud jde o bezpečnostní systémy na kolejích," napsala aliance na Twitteru.
V