100 otázek a odpovědí Zákoník práce po novele; Reklama a propagace
Zákoník práce po novele; Reklama, propagace, reprezentace
IX/2020
formát A5
96 stran
zväčšiť
- Výpočet dovolené
- Pracovní doba
- Doručování pracovněprávních písemností
- Sdílené pracovní místo
- Vyslaní zaměstnanci
- Účtování
- Daňové a nedaňové výdaje
- Daň z přidané hodnoty
- Reklamní akce a dary
120,00 Kč bez DPH
134,40 Kč s DPH
Objednat e-verzi
Sleva 10%
Původní cena 150,00 Kč s DPH
120,00 Kč bez DPH
134,40 Kč s DPH
Objednat
Titul skladem
EAN: 9788073654474
Novela zákoníku práce přinesla změny ve výpočtu dovolené, přinesla institut tzv. sdíleného pracovního místa; upravila právo na náhradu škody a nemajetkové újmy pozůstalých po zaměstnanci, který v důsledku pracovního úrazu nebo nemoci z povolání zemřel; vztahuje se na vyslané zaměstnance … a mnohé další. Mnoho firem bude v rámci oživování ekonomiky potřebovat reklamu. Přinášíme příklady, jak řešit reklamu a propagaci z pohledu daní a účetnictví.
Titul obsahuje:
100 Otázek a odpovědí je odborná publikace, která přináší 6x ročně odpovědi a řešení z účetní, daňové, mzdové a personální praxe související s novelami zákonů. Každá publikace obsahuje otázky a odpovědi na 2 aktuální témata, které reagují v daném období na novelizované zákony.
• Zákoník práce po novele
- Výpočet dovolené
- Pracovní doba
- Doručování pracovněprávních písemností
- Sdílené pracovní místo
- Vyslaní zaměstnanci
- Přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů
- Výpověď, výpovědní doba
- Práce přesčas
• Reklama, propagace
- Účtování
- Daňové a nedaňové výdaje
- Daň z přidané hodnoty
- Reklamní akce a dary
Zákoník práce po novele
Dne 26. 6. 2020 byl publikován ve Sbírce zákonů zákon č. 285/2020 Sb., kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další související zákony. Tato novela je především tzv. implementační, neboť transponuje části směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/957 ze dne 28. června 2018, kterou se mění směrnice 96/71/ES o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb. Transpoziční lhůta je zde 30. 7. 2020. Cílem směrnice je předcházet importu „levnějších pracovních činností“ do jiného členského státu Evropských společenství, s cílem snížit vlastní náklady zaměstnáváním levnějších pracovních sil z jiného členského státu v rámci nadnárodního poskytování služeb. Podle čl. 2 směrnice se za vyslaného pracovníka (zaměstnance) považuje pracovník (zaměstnanec), který po omezenou dobu vykonává práci na území jiného členského státu, než ve kterém obvykle pracuje. Zákon č. 285/2020 Sb. nabyl účinnosti dne 30. 7. 2020, s výjimkou ustanovení týkajících se nové úpravy dovolené, které nabývají účinnosti 1. 1. 2021, neboť nárok na dovolenou je obecně vázán na kalendářní rok a nelze provádět změnu jeho zákonných podmínek v průběhu kalendářního roku
Reklama, propagace
V podnikatelské praxi se s výdaji na reklamu nebo dary setkáváme poměrně často. Ne vždy ale poplatníci správně určí daňovou účinnost těchto výdajů. Zatímco v případě darů se vždy jedná o nedaňový výdaj, reklama je výdajem daňovým. Co se týká posouzení daňové účinnosti výdajů na reklamu, tam je nutno vycházet z ustanovení § 24 odst. 1 citovaného zákona, podle kterého – zjednodušeně řečeno – jsou daňové takové výdaje, které souvisí s dosažením zajištěním a udržením zdanitelných příjmů. Vzhledem k tomu, že reklama propaguje činnost podnikatele, souvislost mezi ní (resp. na ni vynaloženými výdaji) a zdanitelnými příjmy lze prokázat a tak se jedná o výdaje daňové. Lze tedy uzavřít a obecně konstatovat, že výdaje na reklamu jsou výdaji daňovými (základ daně snižují). Poplatník je pochopitelně povinen správci daně při případné daňové kontrole souvislost mezi reklamou a daňovou účinností souvisejícího výdaje prokázat.