Ztráty PPF z odchodu z Ruska po invazi dosáhly stovek milionů eur
24.06.2023
Náklady skupiny PPF související s odchodem z Ruska po invazi na Ukrajinu dosáhly stovek milionů eur. Nebýt toho, skupina loni měla vyšší zisk než před pandemií covid-19, řekl novinářům ředitel PPF Jiří Šmejc, který stojí v čele skupiny jeden rok. PPF vykázala za loňský rok čistý zisk 140 milionů eur (asi 3,36 miliardy Kč), o 49 procent méně než o rok dříve. Aktiva skupiny loni klesla o 5,5 procenta na 39,9 miliardy eur (960 miliard Kč).
"Výsledek odráží sílu a odolnost skupiny. Naštěstí jsme byli dobře diverzifikovaní, což nás ochránilo před geopoliticky složitou situací," uvedl Šmejc. Odchod z Ruska byla podle něj jednoznačně správná věc. "Jsou základní principy, které jsou důležitější, než jestli vyděláte o pár korun víc nebo míň. Dobré bylo, že se jsme to udělali rychle," dodal.
Jak upozornil, investiční strategie bude orientovaná do oborů, kterým PPF rozumí, tedy do telekomunikací, médií, finančních služeb a e-commerce. Strategie PPF spočívá také v tom, aby PPF získala místo v orgánech společností, do nichž investuje. "DNA PPF se nemění, chceme zásadně ovlivňovat dění ve firmách, které dlouhodobě vlastníme," upozornil.
Zvažovaných investičních příležitostí je nyní podle něj více. "Čekal jsem ale, že se situace do ceny aktiv propíše více, než se to stalo," poznamenal. PPF podle něj nyní sleduje televizní a bankovní odvětví. "Je to o tom, kam se ceny aktiv nyní vydají," dodal s tím, že PPF zvýšila počet analytiků, právníků či investičních ředitelů. Nyní ročně hodnotí PPF kolem 50 investičních nápadů.
Během posledních 18 měsíců se PPF soustředila na byznysová partnerství i akvizice především v Evropě. Výsledkem je vstup do ProSiebenSat.1 Media, německé mediální společnosti, a polského InPostu, provozovatele evropské sítě samoobslužných výdejních boxů a logistických center pro e-commerce. Také investici do InPostu hodnotí Šmejc jako potvrzení vstupu na trhy západní Evropy, protože firma působí kromě Polska i ve Velké Británii či Francii.
B
(Zdroj: moneymag.cz/)
Finanční správa varuje před podvodnými e-mail
24.03.2021
Finanční správa v pondělí na svých stránkách upozornila na podvodné e-maily, které zneužívají jméno a logo správy. E-maily vypadají jako nárok na vrácení částky v eurech s odkazem na vyplnění formuláře. Finanční správa však nikdy ve svých e-mailech nežádá o kliknutí na internetový odkaz.
E-maily rozesílané Finanční správou mají vždy tvar domény "…@fs.mfcr.cz". "Neznámé a podezřelé e-maily a zejména jejich přílohy doporučujeme neotevírat a raději je rovnou smazat," uvedla správa.
Před podobnými podvodnými e-maily varovala správa již zhruba před rokem. Tehdy byli lidé v podvodné korespondenci vyzýváni, aby uhradili dlužnou částku na bankovní účet, který však nebyl účtem finančního úřadu.
V
Zaměstnavatelé nechtějí velikonoční uzavření průmyslu
23.03.2021
Zaměstnavatelé jsou proti uzavření průmyslových podniků kolem Velikonoc, od něhož si někteří experti slibují omezení šíření covidu. ČTK to řekl prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák. Volno by podle něj dalo prostor pro návštěvy známých a příbuzných, škody by byly vysoké, není jasný plán ani zdravotní přínos.
S
Firmy stále častěji sahají po automatizaci
19.03.2021
Průmysl 4.0 hýbe Evropou a nevyhýbá se ani Česku, jehož ekonomika je na průmyslu založená. Roboti jsou ve výrobě v řadě firem nepostradatelní. Jejich počty rostou.
Český průmysl je na tom s robotizací velmi dobře. Za poslední dekádu automatizace práce v českých firmách zažívá boom. Podle statistik je dnes do procesů zapojeno třikrát více robotů než v roce 2010. Podle Mezinárodní robotické federace bylo Česko v pořadí 15. zemí s nejvyšším nárůstem počtu robotů na celém světě. Informoval o tom odborný magazín Strojírenství.
Roboti se zatím u nás objevují hlavně ve větších firmách, které jimi optimalizují výroby náročné na rychlost, přesnost i množství hotových produktů.
Možná už ale nadešel čas k tomu, aby k automatizaci přičichly i menší společnosti. Kde jinde než v zemi, kde se tak velký důraz klade na průmysl a export.
Otázkou je, kde může automatizace pomoci. V jakých odvětvích můžeme zapojit roboty do práce? Jaké typy jsou k dispozici? Jak se plánuje automatická výroba a jak se udržuje? A co zaměstnanci? Mají se bát o své pozice? Jsou v ohrožení, že je jednou nahradí pouze stroje, nebo se naopak jejich práce zlepší a budou pracovat bok po boku se svými mechanickými kolegy? O tom se bude hovořit ve virtuální debatě Hospodářských novin.
Pozvání do debaty přijali Igor Zahrádka, generální ředitel společnosti B:TECH, Petr Duchoslav, jednatel firmy Fanuc Czech, Pavel Ambrož, prokurista české pobočky společnosti Schunk, a Jaroslav Fiľo, jednatel a spolumajitel firmy S.D.A.
Virtuální debata proběhne v tomto článku ve středu 24. března od 14 hodin. Čtenáři mohou pokládat své dotazy pod textem, zobrazit se mohou se zpožděním.
V
Pandemie nahrává e-shopům
16.03.2021
V tržbách maloobchodníků za leden se podle analytiků projevilo uzavření kamenných prodejen v boji proti pandemii. Daří se stále e-shopům, část nákupů ale lidé odkládají a šetří peníze. V únoru tak analytici nepředpokládají lepší výsledek českého maloobchodu, v březnu však již pomůže nízká srovnávací základna z loňského roku. Uvedli to dnes analytici, které ČTK oslovila.
S