Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...
Češi vybrali na pomoc Barmě 1,2 milionu, další peníze...
Týden po ničivém zemětřesení v Barmě a Thajsku se ve veřejných sbírkách, které na pomoc lidem v postižených oblastech vyhlásily české neziskové organizace,...

Murphy radí

Murphyho zákony a komentáře

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Zítra bude ještě horší než je dnes!

Dvě věci na této zemi jsou všudypřítomné: vodík a lidská hloupost.

Nic netrvá věčně. Ale to neznamená, že se to nemůže opakovat. Proto nevyskakujte a nejásejte od radosti, že se něco skončilo. Mohla by vám chybět pára právě když to vypukne nanovo.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

(Murphyho zrnká II)

Krize evropského automobilového průmyslu

19.11.2024 V Německu se budou zavírat továrny.Mercedes zaznamenal pokles zisku v uplynulém čtvrtletí až o lovinu. Na vině má být slabá prodejnost v Číně. Výrobce z toho viní nepříznivé tržní prostředí. Čínská ekonomika bojuje se slabým hospodářským růstem, a to se odráží i na firmách, které se zemí obchodují. Německé továrny tak v Číně čelí větší konkurenci ze strany tamních automobilek. Mercedes pro server DW uvedl, že „očekává, že roční prodeje v roce 2024 budou mírně nižší než v předchozím roce, přičemž výsledky za čtvrté čtvrtletí by měly být podobné jako ve třetím čtvrtletí“. Mercedes ovšem není jediný, problémy má i Volkswagen. Jeho provozní zisk meziročně klesl o 42%. Provozní marže se snížila na 3,6%, což je nejmíň za poslední čtyři roky. V jeho případě je na vině slabý výkon stejnojmenné značky osobních vozů a vysoké náklady, včetně nákladů na modernizaci modelů. Firma uvedla tyto informace v tiskové zprávě. „Jedním z mála světlých bodů ve výsledcích byl zlepšující se příjem objednávek v západní Evropě v období od července do září. Na trh totiž postupně přicházely nové modely“, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz.
Kvůli oslabující poptávce v Číně i Volkswagen musel přehodnocovat své výhledy stejně jako Mercedes či BMW. Zatímco Volkswagen zvažuje uzavření minimálně jedné z továren v Německu, Mercedesu a BMW bude stačit snížení prodejních předpovědí.
Šéfka závodní rady Volkswagenu Daniela Cavallová nedávno uvedla, že „podnik plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst“. Na celkovém poklesu prodejní marže má vinu také pokles prodeje nejziskovějších sportovních vozů značek Audi a Porsche. Celkový prodej všech vozů koncernu se propadl o 7 %.
Ačkoliv v Severní Americe prodeje rostou, nedokážou pokrýt ztráty v Číně. Ta se na odbytu Volkswagenu podílí cca třetinou. Volkswagen, který je v Německu jedním z největších zaměstnavatelů, proto dle deníku Handelsblatt plánuje i snížení mezd o deset procent.
I navzdory těmto informacím je Škoda v plusu. Od ledna do září dodala zákazníkům o 4,5 % více aut než před rokem a její zisky za první tři čtvrtletí vzrostly o více než třetinu. Škodovka v České republice zaměstnává asi 37 tisíc lidí a provozuje tři výrobní závody. „Volkswagen se nachází ve složité situaci, která si žádá razantní kroky. Pokud opatření spojená s redukcí nákladů v Německu nebudou úspěšná, mohou se snahy o restrukturalizaci v rámci koncernu posunout i za hranice Německa. Konečné slovo bude ale mít ziskovost jednotlivých výrobních závodů. V prospěch Škody hraje to, že díky její nabídce se jí daří udržovat silnou pozici na evropském trhu,“ uvedl pro web Hospodářských Novin analytik XTB Tomáš Cverna.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Evropští dopravci plánují velký návrat nočních vlaků

26.04.2021 Přijít večer na nádraží, ulehnout do kupé a ráno se probudit v Bruselu, Amsterdamu či Haagu už brzy bude opět realitou. Železniční dopravci plánují v příštích letech velký návrat nočních spojení. Kdysi oblíbený způsob přepravy v minulých letech kvůli konkurenci letadel přišel o část cestujících.
Společnosti ukazují, že byznys nočních vlaků může fungovat i dnes, jen se musí dělat jinak. A zatímco český RegioJet plánuje ve spolupráci s nizozemským start-upem European Sleeper noční vlak z Prahy do Bruselu, z Německa má jezdit zase přímý vlak třeba do Paříže.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Europoslanci a státy potvrdili zelené cíle

23.04.2021 Státy Evropské unie se vracejí k tlaku na ekologičtější provoz svých ekonomik, který utlumila pandemie koronaviru a odchod USA od mezinárodní klimatické dohody. S ústupem pandemie a „zelenou otočkou“ nového amerického prezidenta Joea Bidena zrychlili tempo tímto směrem i Evropané. Před čtvrtečním virtuálním klimatickým summitem se Spojenými státy, který inicioval Biden, se tak EU stane prvním velkým znečišťovatelem na světě, který si hodlá klimatickou neutralitu vtělit do své legislativy.
Zástupci členských států EU a Evropského parlamentu se ve středu nad ránem dohodli na základních parametrech nového klimatického zákona. Ten bude páteřní normou pro to, aby země sedmadvacítky dospěly v roce 2050 do stadia, kdy budou vypouštět do ovzduší jen tolik oxidu uhličitého, kolik ho zachytí technologiemi nebo pohltí lesy.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Na podporu výzkumu z evropských dotací zbylo pro firmy 4,5 miliardy

16.04.2021 České firmy mají letos poslední větší možnost získat evropské dotace na svůj výzkum a vývoj. V původně 80miliardovém průmyslovém programu OPPIK, který spadá pod ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), zbylo 4,5 miliardy z předchozích nedokončených nebo levněji realizovaných projektů. Ministerstvo nyní tyto peníze ještě hodlá na poslední chvíli využít, aby se nemusely vracet do Bruselu.
„Na květen máme naplánovanou výzvu v programu Aplikace, kde je vůbec nejvyšší alokace 2,5 miliardy korun, po miliardě potom zbylo pro programy Inovace a Potenciál,“ potvrdil HN Marian Piecha, náměstek na MPO pro evropské fondy. Pokud si firmy podají projekty, mohou mít podle Piechy jistotu o tom, zda dotaci získaly, během října. Kromě těchto prostředků už letos MPO na podporu výzkumu a vývoje bude mít pouze 300 milionů korun pro digitalizaci podniků.
V
(Zdroj: ihned.cz)

Vytlačit spalovací motory z Evropy by byla chyba ekonomická i sociální

13.04.2021 Výrobci dieselových motorů si minulý týden oddechli. Do německého tisku totiž unikly informace o tom, jak by do budoucna měla vypadat regulace emisí pro nová dieselová auta. Návrh, který chce Evropská komise předložit během léta, připravila pracovní skupina CLOVE (Consortium for ultra Low Vehicle Emissions). Její loňská předběžná studie pro normu Euro 7 vyvolala mezi automobilkami zděšení, protože prakticky znamenala úplný konec spalovacích motorů. Podle těch, kdo zprávu viděli, ale finální verze už k výrobcům tak přísná není.
„Obávali jsme se, že nově nastavené parametry mohou být takové, že za několik let vytlačí spalovací motory z trhu,“ říká v rozhovoru pro HN ředitel českého Bosche Milan Šlachta. Jeho závody v Jihlavě a Českých Budějovicích by na přísnější limity doplatily, protože dodávají klíčové automobilové systémy a komponenty. Podle Šlachty je moderní spalovací motor důležitou součástí řešení bezemisní dopravy, nikoli problémem.
V
(Zdroj: ihned.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má svátek Klaudie
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner