Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...
Češi vybrali na pomoc Barmě 1,2 milionu, další peníze...
Týden po ničivém zemětřesení v Barmě a Thajsku se ve veřejných sbírkách, které na pomoc lidem v postižených oblastech vyhlásily české neziskové organizace,...

Murphy radí

Murphyho vynálezy

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Vyměním vysavač za demižón vína. Zn..: Z titulu rozvodu jsem přestal vysávat a začal nasávat.

Příroda fandí skrytým chybám.

Pokud se již jednou něco pokazilo, všechny pokusy o opravu to ještě víc pokazí.

(Murphyho zrnká II)

Krize evropského automobilového průmyslu

19.11.2024 V Německu se budou zavírat továrny.Mercedes zaznamenal pokles zisku v uplynulém čtvrtletí až o lovinu. Na vině má být slabá prodejnost v Číně. Výrobce z toho viní nepříznivé tržní prostředí. Čínská ekonomika bojuje se slabým hospodářským růstem, a to se odráží i na firmách, které se zemí obchodují. Německé továrny tak v Číně čelí větší konkurenci ze strany tamních automobilek. Mercedes pro server DW uvedl, že „očekává, že roční prodeje v roce 2024 budou mírně nižší než v předchozím roce, přičemž výsledky za čtvrté čtvrtletí by měly být podobné jako ve třetím čtvrtletí“. Mercedes ovšem není jediný, problémy má i Volkswagen. Jeho provozní zisk meziročně klesl o 42%. Provozní marže se snížila na 3,6%, což je nejmíň za poslední čtyři roky. V jeho případě je na vině slabý výkon stejnojmenné značky osobních vozů a vysoké náklady, včetně nákladů na modernizaci modelů. Firma uvedla tyto informace v tiskové zprávě. „Jedním z mála světlých bodů ve výsledcích byl zlepšující se příjem objednávek v západní Evropě v období od července do září. Na trh totiž postupně přicházely nové modely“, uvedl finanční ředitel Arno Antlitz.
Kvůli oslabující poptávce v Číně i Volkswagen musel přehodnocovat své výhledy stejně jako Mercedes či BMW. Zatímco Volkswagen zvažuje uzavření minimálně jedné z továren v Německu, Mercedesu a BMW bude stačit snížení prodejních předpovědí.
Šéfka závodní rady Volkswagenu Daniela Cavallová nedávno uvedla, že „podnik plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst“. Na celkovém poklesu prodejní marže má vinu také pokles prodeje nejziskovějších sportovních vozů značek Audi a Porsche. Celkový prodej všech vozů koncernu se propadl o 7 %.
Ačkoliv v Severní Americe prodeje rostou, nedokážou pokrýt ztráty v Číně. Ta se na odbytu Volkswagenu podílí cca třetinou. Volkswagen, který je v Německu jedním z největších zaměstnavatelů, proto dle deníku Handelsblatt plánuje i snížení mezd o deset procent.
I navzdory těmto informacím je Škoda v plusu. Od ledna do září dodala zákazníkům o 4,5 % více aut než před rokem a její zisky za první tři čtvrtletí vzrostly o více než třetinu. Škodovka v České republice zaměstnává asi 37 tisíc lidí a provozuje tři výrobní závody. „Volkswagen se nachází ve složité situaci, která si žádá razantní kroky. Pokud opatření spojená s redukcí nákladů v Německu nebudou úspěšná, mohou se snahy o restrukturalizaci v rámci koncernu posunout i za hranice Německa. Konečné slovo bude ale mít ziskovost jednotlivých výrobních závodů. V prospěch Škody hraje to, že díky její nabídce se jí daří udržovat silnou pozici na evropském trhu,“ uvedl pro web Hospodářských Novin analytik XTB Tomáš Cverna.
S
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Inflace v Německu v srpnu zpomalila na jedno procento

30.08.2019 Meziroční růst spotřebitelských cen v Německu v srpnu zpomalil na 1,0 procenta z červencových 1,1 procenta. Vyplývá to z předběžných údajů harmonizovaných s metodikou výpočtu Evropské unie, které ve čtvrtek zveřejnil německý statistický úřad. Analytici v anketě agentury Reuters naopak předpovídali zrychlení inflace, a to na 1,2 procenta.
Německo je největší ekonomikou, která používá jednotnou evropskou měnu euro. Čtvrteční údaje o inflaci podporují očekávání, že Evropská centrální banka příští měsíc podpoří ekonomiku eurozóny uvolněním měnové politiky. Banka usiluje o to, aby se inflace v eurozóně pohybovala těsně pod dvěma procenty. V Německu je inflace pod cílovou úrovní evropské centrální banky už čtvrtý měsíc za sebou.
(Zdroj: ihned.cz)

Největší ekonomika EU je na pokraji recese

28.08.2019 Hrubý domácí produkt (HDP) Německa ve druhém čtvrtletí klesl o 0,1 procenta po nárůstu o 0,4 procenta v prvním kvartálu. Ve své konečné zprávě to v úterý uvedl Spolkový statistický úřad, který tak potvrdil předběžné údaje z poloviny srpna. Hospodářství největší ekonomiky Evropské unie se v období od dubna do června ocitlo na pokraji recese, zejména kvůli slabšímu vývozu.
Export se po očištění od sezonních a kalendářních vlivů proti předchozím třem měsícům snížil o 1,3 procenta, zatímco dovoz klesl o 0,3 procenta. To znamená, že čistý obchod z celkového výkonu německé proexportně orientované ekonomiky ubral 0,5 procentního bodu. Pozitivní vliv na HDP měla spotřeba domácností, která stoupla o 0,1 procenta, a také vyšší výdaje státu a vyšší investice s výjimkou investic stavebních.
(Zdroj: ihned.cz)

Shell a British Airways postaví továrnu na palivo z odpadu

26.08.2019 Ropná společnost Shell, letecký přepravce British Airways a firma Velocys plánují postavit první evropskou továrnu pro masovou výrobu leteckého paliva z domácího a průmyslového odpadu. Pohonné hmoty z této továrny by letadla mohla začít využívat od roku 2024, napsala agentura Reuters.
Stavba továrny na severu Anglie by mohla začít v roce 2021. Firmy zatím do projektu investovaly 7,3 milionu liber (přes 200 milionů Kč), téměř půl milionem liber přispěla rovněž britská vláda. Konečné náklady na výstavbu továrny, která by mohla vytvořit kolem 130 pracovních míst, se podle Reuters odhadují na stovky milionů liber. Využívání biopaliv by se mohlo stát důležitým prvkem ve snaze leteckého průmyslu o omezování emisí skleníkových plynů. Podíl letecké přepravy na globálních emisích oxidu uhličitého se v současnosti pohybuje kolem 2,5 procenta. Podle společnosti Velocys bude biopalivo vyráběné v nové továrně uvolňovat o zhruba 70 procent méně skleníkových plynů než fosilní paliva.
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Evropa zaspala. Do výroby baterií bude muset investovat miliardy

22.08.2019 Přes 70 procent baterií se nyní vyrábí v Asii, další pak v USA. Evropské firmy proto chystají obří investice, které by měly trh s články pro elektromobily dostat více na starý kontinent. "Nyní jsou evropské automobilky rukojmím asijských firem," varuje Martin Cmíral, zakladatel poradenské a investiční společnosti LEEF Technologies, která se zabývá "čistými" projekty v energetice a dopravě.
Největšími světovými výrobci baterií jsou firmy Panasonic, LG Chem nebo Samsung SDI. V prvním případě jde o japonskou společnost, ve dvou následujících pak o korejské. Zásadní roli hrají i čínské společnosti BAK Group a BYD. Starý kontinent tak zatím má na trhu s bateriemi pro elektromobily jen minimální podíl. "Evropa bohužel zaspala. Naprostá většina výroby je dnes v Asii, zhruba 20 procent pak ve Spojených státech. Nejde jen o výrobní kapacity, ale zejména o know-how, které drží a dále vyvíjí především japonské a korejské firmy," říká Martin Cmíral.
(Zdroj: ihned.cz)
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner