Lex plyn prošel sněmovnou
Novela má Česku zajistit energetickou soběstačnost. Urychlit povolování nových paroplynových zdrojů energie má novela energetického zákona přezdívaná Lex plyn,...
Změna ceny po objednávce při nakupování přes e-shop
Při nakupování na e-shopu se spotřebitelé setkávají se situací, kdy se podnikatel po odeslání objednávky pokouší změnit cenu. Prodávající přitom odkazují...
Cena zlata překonala další rekord
Cena zlata stoupla na nový rekord nad 3200 dolarů (71 140 korun) za troyskou unci (oz; 31,1 gramu). K růstu zlata přispívá slabší dolar a eskalace obchodní...
Hypotéky v březnu posílily
Banky a stavební spořitelny poskytly v březnu hypotéky za 32,8 miliardy korun, což je proti únoru nárůst o 29 procent. Nové úvěry bez refinancování stouply...
Češi vybrali na pomoc Barmě 1,2 milionu, další peníze...
Týden po ničivém zemětřesení v Barmě a Thajsku se ve veřejných sbírkách, které na pomoc lidem v postižených oblastech vyhlásily české neziskové organizace,...

Murphy radí

Murphyho zákony a komentáře

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Vyměním vysavač za demižón vína. Zn..: Z titulu rozvodu jsem přestal vysávat a začal nasávat.

Zítra bude ještě horší než je dnes!

Pokud se může najednou pokazit několik věcí, určitě se pokazí ta, která způsobí největší škodu.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)

Mobilní bankovnictví pravidelně používají mladí i senioři

14.06.2024 Mobilní bankovnictví je už nedílnou součástí správy financí. Pravidelně ho používá 8 z 10 Čechů, nejčastěji mladí ve věku 25–34 let (91 %). Pro 75 % z nich je aplikace banky jedním z nástrojů pro plánování financí. 49 % Čechů má nastavené notifikace při pohybech na účtu. Vyplývá to z průzkumu společnosti NMS Market Research pro Raiffeisenbank.
Pravidelné používání mobilního bankovnictví je v dnešní době už téměř samozřejmostí, je tomu tak pro 8 z 10 Čechů. Nejvíce ho pro správu financí a udržení přehledu o nich využívají lidé mezi 25 a 34 lety (91 %). S věkem četnost využití těchto aplikací klesá, ale i ve věkové kategorii 55 až 64 let jej pravidelně využívá 67 % Čechů. Naopak vzestupný trend je patrný u využití podle příjmu domácnosti, čím vyšší příjem, tím větší podíl pravidelných uživatelů. V domácnostech s výdělkem do 30 tisíc korun měsíčně je 73 % pravidelných uživatelů, zatímco z těch, kteří mají výdělky nad 60 tisíc, používá mobilní bankovnictví až 90 %.
Obliba používání mobilní aplikace také v čase roste. Téměř třetina bankovních klientů využívá bankovnictví v mobilu více než před rokem. I zde je nejvyšší nárůst u ještě mladších klientů, konkrétně u skupiny 18 až 24 let je nárůst využití o 43 %. Mobilní bankovnictví slouží také jako pomocník při plánování financí. Jednoznačně ho tak vnímá čtvrtina všech klientů bank, dalších více než 40 % tuto funkci chápe jako doplňkovou. Nejčastěji je mobilní aplikace pro práci s financemi využívána ve věkové skupině 18 až 24 let. Průzkum provedla agentura NMS Market Research v březnu 2024 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1010 respondentů ve věku 18-64 let.
S
(Zdroj: moneymag.cz)

Silnější dolar a vyšší ceny ropy táhnou naftu a benzin vzhůru

09.01.2017 Pohonné hmoty v Česku dále zdražují. Litr benzinu se ve středu prodával průměrně za 30,88 koruny, litr nafty za 30,16 koruny. Ceny se pravidelně zvyšují od konce loňského listopadu, benzin je teď nejdražší od října 2015 a nafta od srpna 2015. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny pohonných hmot sleduje.
Podle něj je však český trh hodně konkurenční a provozovatelé benzínových pump budou náklady částečně promítat do svých marží. I současné ceny benzínu a nafty jsou stále hluboko pod cenami z roku 2014, kdy se podle pravidelné meziroční analýzy ÚAMK pohybovala cena benzinu a nafty kolem 36 korun. Na českém trhu funguje přes tři tisíce čerpacích stanic. Největší sítě mají Benzina a MOL, které obě mohou využívat výhody vlastních rafinerií. Barel severomořské ropy Brent (159 litrů) stojí aktuálně 56 dolarů. Komerční banka pro letošek očekává, že se její cena bude pohybovat kolem šedesáti dolarů. Ceny ropy v budoucích měsících ovlivní hlavně to, jestli se bude skutečně dodržovat dohoda Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC). Loni v v listopadu se členové kartelu dohodli na snížení těžby o 1,2 milionů barelů denně od ledna 2017.
zdroj: ihned.cz

Japonská skupina Asahi kupuje Plzeňský prazdroj

13.12.2016 Japonský pivovar Asahi Group Holdings se dohodl na koupi Plzeňského Prazdroje a dalších východoevropských značek společnosti SABMiller za 7,3 miliardy eur (197,3 miliardy korun). Oznámila to v úterý firma. Výsledná cena je o miliardu eur vyšší, než očekávali analytici. Šlo o největší nákup v historii japonského pivovaru.
Zájemci mohli do neděle podávat závazné nabídky na koupi pivovarů a již pondělní informace HN naznačovaly, že ostatní zájemce Japonci přebili. Ostatní uchazeči o Prazdroj a další pivovary sice Japonce nedokázali trumfnout, jejich nabídky ale podle informací HN nebyly podhodnocené. Asahi kromě Prazdroje získá i slovenský Topvar, maďarský Dreher, rumunský Ursus a polskou Kompanii Piwowarskou. Japonská pivovarnická skupina již šestnáct let v Praze produkuje svou nejpopulárnější značku Super Dry, která míří do celé Evropy. Pro Japonce ji na zakázku vaří konkurent Prazdroje - Pivovar Staropramen. Druhou nejvyšší částku sedm miliard eur podle dřívějších informací HN dohromady nabídly švýcarský Jacobs Holding spolu s kanadským penzijním fondem PSP a českou společností R2G. Za ní stojí někdejší spolumajitel České gumárenské společnosti Oldřich Šlemr či spolumajitel Avastu Eduard Kučera. Pivo chtěla vařit i PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, nabídla ale jen 6,5 miliardy eur.

Kde Češi nejradši nakupují?

07.12.2016 Nejoblíbenějšími prodejnami potravin v Česku jsou sítě Kaufland, Lidl a Globus. Vyplývá to z nového průzkumu agentury Wellen na reprezentativním vzorku 1049 obyvatel.
Lidé měli uvést, ve které z prodejen dostupných v jejich okolí nejraději nakupují. Agentura se tak snažila, aby se ve výsledku neprojevily hlavně dostupnost a počet prodejen daného řetězce, ale také další kritéria ukazující, jak obchodník dokáže zaujmout. I díky tomu se na třetí místo dostal Globus – přestože v tuzemsku provozuje jen 15 hypermarketů, vyberou si jej lidé raději než třeba Albert (přes 300 prodejen) nebo Penny Market (kolem 360). Oproti loňskému roku si nejvíce polepšily hypermarkety Tesco a také řetězec Lidl, který se úspěšně dostává z kategorie diskontních prodejen do "luxusnější" skupiny supermarketů. Už z minulého průzkumu agentury Wellen před rokem a půl vyšel Lidl jako řetězec, který se za poslední rok nejvíce zlepšil. U Kauflandu si lidé cení hlavně příznivých cen, sortimentu a různých akcí (slev). Lidl boduje akcemi, sortimentem, příznivou cenou i kvalitou. U třetího Globusu spotřebitelé nejčastěji uváděli hodnocení jako "poctivé, české, vysoká kvalita, dobrá cena".
zdroj: ihned.cz

Obchodníci čekají o Vánocích rekordní tržby

02.12.2016 Pro obchodníky začíná nejdůležitější měsíc v roce. Ačkoliv prodejci lákají na vánoční nákupy už od září či října, zákazníci do obchodů míří hlavně v prosinci, a to jak do kamenných, tak do internetových.
Jen e-shopy by měly na dárcích k Vánocům utržit třetinu svých celoročních tržeb. Podle odhadů srovnávače Heureka by internetové obchody měly za celý letošní rok utržit 96 miliard korun, tedy o 19 procent více než loni. A z toho více než 30 miliard korun právě na vánočních dárcích. Podle odhadů e-shopů bude letos hitem virtuální realita. Co dostanou Češi na Vánoce, odhadují e-shopy také z prodeje v rámci Black Friday, kdy se nejvíce prodávala elektronika.
květen 2025
T po út st čt so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má svátek Stanislav
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner