Nájemníci budou platit o polovinu víc za opravy v bytech
Nájemce je povinen zajištovat a hradit běžnou údržbu a drobné opravy související s užíváním bytu. Za ostatní opravy pak odpovídá pronajímatel. Nařízení o běžné...
Cena bitcoinu zlomila další rekord
Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se ve středu vyšplhala na rekordních více než 109 481 dolarů (zhruba 2,4 milionu korun).
Hrad ušetří 57 milionů
Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na příští rok 446,5 milionu korun. Je to zhruba o 57 milionů korun méně, než jí přidělil letošní schválený...
Počet nehod na elektrokolech přibývá
Počet dopravních nehod, při kterých byli cyklisté na elektrokolech, loni tvořil téměř 15 procent ze všech nehod na kolech. Policisté jich evidovali 641...
Teplomilné plodiny "migrují" na sever
Klimatická změna zásadně proměňuje podmínky pro zemědělskou produkci v Česku a globálně bude mít vliv na potravinovou bezpečnost. Podle odborníků se zemědělství...

Murphy radí

Murphyho zákony a komentáře

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákoník

Vyměním vysavač za demižón vína. Zn..: Z titulu rozvodu jsem přestal vysávat a začal nasávat.

Pokud se již jednou něco pokazilo, všechny pokusy o opravu to ještě víc pokazí.

Nic netrvá věčně. Ale to neznamená, že se to nemůže opakovat. Proto nevyskakujte a nejásejte od radosti, že se něco skončilo. Mohla by vám chybět pára právě když to vypukne nanovo.

(Murphyho zrnká II)

Přísnější pravidla pro e-maily snížila jejich doručitelnost o třetinu

24.02.2025 Doručitelnost v Česku v roce 2024 klesla zhruba o 30 procent, ukázala analýza. Rok 2025 má přinést další zpřísnění zabezpečení e-mailové komunikace a dá se předpokládat, že podíl doručených mailů se meziročně sníží až o polovinu. Vyplývá to z analýzy společnosti Creative Dock. Loňský rok podle datového ředitele společnosti Creative Dock Adama Hanky přinesl v e-mailové komunikaci zásadní zlom označovaný jako YahooGle. Společnosti Yahoo a Google zavedly přísná pravidla pro doručování e-mailů. Bez autentifikace už nemá zpráva šanci na doručení. To způsobilo značné komplikace zejména menším odesílatelům a firmám bez vlastních technických týmů. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu tohoto komunikačního kanálu.
"Tento krok byl nevyhnutelný a dlouhodobě očekávaný. Problém je, že mnoho firem stále podceňuje důležitost správného nastavení e-mailové autentifikace a s tím spojených DNS záznamů," dodal Jakub Olexa ze společnosti Mailkit, která se zabývá rozesíláním marketingových sdělení elektronickou poštou.
I přes opakované posunutí termínu implementace mnoho firem podcenilo přípravu a následně čelilo problémům s doručováním. Experti předpovídají, že po vzoru Yahoo a Googlu se budou přidávat další poskytovatelé. Pro firmy to znamená nutnost komplexního řešení e-mailové autentifikace napříč všemi komunikačními kanály od marketingových sdělení až po běžnou firemní korespondenci.
Druhou velkou výzvou jsou takzvané robotické interakce. Jde o automatizované procesy, které simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy. "Kvalitní data jsou pro firmy klíčová. Bez správné detekce robotických interakcí pracují marketéři se zkreslenými statistikami a následně tvoří špatné marketingové strategie. V roce 2025 očekáváme, že toto téma bude jednou z hlavních priorit," doplnil Olexa. Podle něj je situace ještě vážnější v oborech, kde e-maily slouží jako zdroj příjmů z kliknutí. "Podvodníci vytvářejí rozsáhlé sítě botů, které vytvářejí falešná kliknutí za účelem získání finančního obohacení. To jsou již jasně měřitelné náklady a návratnost investice do pokročilé detekce je obrovská," dodal.
S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

Lidé kvůli covid-19 skupují hlavně vitaminy

19.10.2020 S jarním příchodem koronaviru do Česka se lékárníci nestačili divit. Zákazníci na prodejnách ve velkém skupovali léky proti bolesti, aby se na možný průběh nemoci předzásobili. Na podzim je situace jiná - teď jdou na odbyt hlavně přípravky na posílení imunity. Prodeje některých vitaminů momentálně rostou rychleji než třeba u paracetamolu či ibuprofenu.
Vitaminy jsou teď žádanější než léky proti bolesti, potvrzuje za lékárny Benu Alžběta Poršová. "Výjimečné nárůsty také pozorujeme u přípravků na podporu imunity. I těch je ale v našich lékárnách i na e-shopu dostatek," ujišťuje. Podle zakladatele e-shopu Lékárna.cz Vladimíra Finsterleho se nákupy dezinfekcí, antibakteriálních gelů a volně prodejných léků na chřipku a bolest v září ustálily na určité hranici a už příliš nerostou.
"Jsem rád, že se zákazníci chovají racionálně při nakupování léčiv, nenakupují zbytečná množství. I když jsme jich na Lékárna.cz samozřejmě letos prodali oproti loňsku jednonásobně víc - ale rozumím té výjimečné situaci, ve které se letos dlouhodobě nacházíme," uvádí na webu firmy. "Značný zájem je setrvale o doplňky stravy na podporu imunity a vitaminy," dodává Finsterle.
V
(Zdroj: aktualne.cz)

Nevládní organizace vyzvaly k soucitu a dodržování opatření

16.10.2020 Nevládní organizace na pomoc potřebným vyzývají kvůli šíření koronavirové nákazy lidi v Česku k soucitu s ohroženými, pomoci blízkým a dodržování opatření. K výzvě, kterou má ČTK k dispozici, se připojily dvě desítky známých dobročinných společností, spolků či nadací. Mezi ně patří třeba Charita ČR, Člověk v tísni, Život 90, Lékaři bez hranic, Česká rada dětí a mládeže, Diakonie ČCE či Liga lidských práv.
A
(Zdroj: eurozpravy.cz)

Lidé v továrnách chtějí kvůli rouškám delší přestávky

09.10.2020 Zaměstnanci kolínské automobilky TPCA jsou ve sporu s vedením společnosti kvůli nošení roušek ve výrobě. Odboráři po firmě požadují, aby pracovníkům tuto povinnost nějak vynahradila, třeba zavedením dodatečných přestávek nebo lepším odvětráváním hal. "Rouška se i po krátkém nošení ušpiní. Čím víc je znečištěn okolní vzduch, tím rychleji se kontaminuje i rouška," říká šéf místní odborové organizace ASO Josef Stibůrek.
Pracovníci by proto podle něj měli mít nárok na několik kratších přestávek, během kterých by si roušky mohli vyměnit a na chvíli si odpočinout. Vedení automobilky ale na jeho výzvy ani po několika jednáních zatím neslyší. "Firma teď jede na 110 procent, každý den děláme přesčasy, takže vedení společnosti teď výrobu tlumit nechce," myslí si Stibůrek. Zástupci automobilky na dotazy HN do uzávěrky vydání neodpověděli.
(Zdroj: ihned.cz)

Google se rozhodl platit médiím

02.10.2020 Americká společnost Google v příštích třech letech zaplatí miliardu dolarů (22,9 miliardy korun) mediálním firmám za to, že bude moci využívat jejich obsah. Oznámil to ve čtvrtek šéf mateřské společnosti Alphabet Sundar Pichai. Je to poprvé, co firma jasně řekla, kdy a kolik hodlá v první fázi dohody s vydavateli platit. Google v červnu nastínil, že se k takovému kroku chystá.
Tvůrci zpravodajství, v čele s evropskými mediálními skupinami, vedou s Googlem ohledně plateb za využívaní obsahu spor už mnoho let. Google je nejpopulárnějším internetovým vyhledávačem s největším podílem na světovém trhu.
Google spustí službu Google News Showcase nejprve v Německu a v Brazílii. V Německu Alphabet uzavřel partnerství s dvěma desítkami vydavatelských firem, mimo jiné se zpravodajským serverem Der Spiegel nebo s časopisy Stern a Die Zeit. V Brazílii Google spolupracuje například s deníkem Folha de S. Paulo, s televizí Band a se zpravodajským serverem Infobae.
(Zdroj: ihned.cz)
listopad 2025
T po út st čt so ne
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
46 10 11 12 13 14 15 16
47 17 18 19 20 21 22 23
48 24 25 26 27 28 29 30
49 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má svátek Martin
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner