Nájemníci budou platit o polovinu víc za opravy v bytech
Nájemce je povinen zajištovat a hradit běžnou údržbu a drobné opravy související s užíváním bytu. Za ostatní opravy pak odpovídá pronajímatel. Nařízení o běžné...
Cena bitcoinu zlomila další rekord
Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se ve středu vyšplhala na rekordních více než 109 481 dolarů (zhruba 2,4 milionu korun).
Hrad ušetří 57 milionů
Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na příští rok 446,5 milionu korun. Je to zhruba o 57 milionů korun méně, než jí přidělil letošní schválený...
Počet nehod na elektrokolech přibývá
Počet dopravních nehod, při kterých byli cyklisté na elektrokolech, loni tvořil téměř 15 procent ze všech nehod na kolech. Policisté jich evidovali 641...
Teplomilné plodiny "migrují" na sever
Klimatická změna zásadně proměňuje podmínky pro zemědělskou produkci v Česku a globálně bude mít vliv na potravinovou bezpečnost. Podle odborníků se zemědělství...

Murphy radí

Murphyho zákoník

Pokud se již jednou něco pokazilo, všechny pokusy o opravu to ještě víc pokazí.

Příroda fandí skrytým chybám.

Mýlit se je lidské ale výsledek stojí za to.

(Murphyho zrnká II)
Věci se kazí

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

Nezaměstnaný otec pěti dětí dá poslední peníze jasnovidke, aby mu vyveštila, jaká budoucnost ho čeká. Jasnovidka začne: Jste otcem tří dětí ... Ne tří, pěti - opravuje ji zákazník. To si myslíte vy.

Hlavní rozdíl mezi člověkem a strojem je v tom, že dobře namazaný stroj nedělá takový hluk.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho zákony a komentáře

O tom, jak věci vypadají, rozhoduje úhel pohledu. Co je dovoleno bohem, není dovoleno volům.

Nikdy není tak špatně, aby zítra nemohlo být hůř.

Když dva dělají totéž, výsledek je vždy jiný.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

Pokud vás někdo upozorní, že se určitá věc kazí, nemá smysl měnit věc. Třeba se zbavit donašeče. Vyměnit lidí je přece mnohem snazší, než vyměnit věc.

Pokud si myslíš, že už máš dost peněz, poraď se o tom s advokátem.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho vynálezy

Pokud nemáte čas na sprchování, jednoduše se obalte izolepou a pak ji odmotejte - špína se na ni nalepí.

Než si začnete stříhat nehty, natřete je na červeně - snadněji je pak najdete na koberci.

Lampičku na sluneční energii ocení každý, kdo hledá pod lampou tmu.

(Murphyho zrnká II)

Přísnější pravidla pro e-maily snížila jejich doručitelnost o třetinu

24.02.2025 Doručitelnost v Česku v roce 2024 klesla zhruba o 30 procent, ukázala analýza. Rok 2025 má přinést další zpřísnění zabezpečení e-mailové komunikace a dá se předpokládat, že podíl doručených mailů se meziročně sníží až o polovinu. Vyplývá to z analýzy společnosti Creative Dock. Loňský rok podle datového ředitele společnosti Creative Dock Adama Hanky přinesl v e-mailové komunikaci zásadní zlom označovaný jako YahooGle. Společnosti Yahoo a Google zavedly přísná pravidla pro doručování e-mailů. Bez autentifikace už nemá zpráva šanci na doručení. To způsobilo značné komplikace zejména menším odesílatelům a firmám bez vlastních technických týmů. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu tohoto komunikačního kanálu.
"Tento krok byl nevyhnutelný a dlouhodobě očekávaný. Problém je, že mnoho firem stále podceňuje důležitost správného nastavení e-mailové autentifikace a s tím spojených DNS záznamů," dodal Jakub Olexa ze společnosti Mailkit, která se zabývá rozesíláním marketingových sdělení elektronickou poštou.
I přes opakované posunutí termínu implementace mnoho firem podcenilo přípravu a následně čelilo problémům s doručováním. Experti předpovídají, že po vzoru Yahoo a Googlu se budou přidávat další poskytovatelé. Pro firmy to znamená nutnost komplexního řešení e-mailové autentifikace napříč všemi komunikačními kanály od marketingových sdělení až po běžnou firemní korespondenci.
Druhou velkou výzvou jsou takzvané robotické interakce. Jde o automatizované procesy, které simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy. "Kvalitní data jsou pro firmy klíčová. Bez správné detekce robotických interakcí pracují marketéři se zkreslenými statistikami a následně tvoří špatné marketingové strategie. V roce 2025 očekáváme, že toto téma bude jednou z hlavních priorit," doplnil Olexa. Podle něj je situace ještě vážnější v oborech, kde e-maily slouží jako zdroj příjmů z kliknutí. "Podvodníci vytvářejí rozsáhlé sítě botů, které vytvářejí falešná kliknutí za účelem získání finančního obohacení. To jsou již jasně měřitelné náklady a návratnost investice do pokročilé detekce je obrovská," dodal.
S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)

"Kapesné jsem utratil za blbost, teď lituju." Nový projekt učí středoškoláky s penězi

27.03.2024 V Česku čelí exekuci téměř 650 tisíc lidí. Jedním z hlavních důvodů, proč se tolik lidí propadá do dluhů, jsou podle odborníků chybějící znalosti, jak zacházet s penězi. Problém začíná už na školách. I proto vznikl projekt Rozvoj finanční gramotnosti, který má naučit středoškoláky správně nakládat s financemi. První školy nyní začínají unikátní výukové materiály testovat. "Víte, co je to růžová daň?" ptá se studentů šéfka Ústavu ekonomiky a managementu Vysoké školy chemicko-technologické Lenka Švecová. "Některé věci jsou růžové, aby je muži kupovali ženám," odpovídá chlapec a listuje interaktivní učebnicí na monitoru počítače.
"Tak to úplně není. Ženy přikládají některým věcem vyšší hodnotu, což si obchodníci uvědomují, a tak jim tyto produkty či služby nacení," upřesňuje učitelka. Fenomén označuje případy, kdy výrobky nebo služby určené ženám jsou bezdůvodně dražší než tytéž pro muže. "Muže vyjde běžné ostříhání asi na stokorunu, ženy za něj zaplatí až pětkrát vyšší cenu," uvádí příklad...
B
(Zdroj: aktualne.cz)

Průměrné stáří auta v Česku už překonalo 16 let

13.03.2024 Od covidu stárne vozový park rychleji. Průměrné stáří auta už překonalo hranici 16 let. Český vozový park vykázal totiž loni v kategorii osobních aut stáří 16,21 roku a od počátku pandemie covidu stárne dvojnásobně rychleji než v přechozích letech. Ročně se zvýší stáří aut zhruba o 3,5 měsíce. Hranici 17 let by tedy auta tímto tempem překonala v roce 2026 a o tři roky později by dosáhla průměrného stáří přes 18 let.¨
„Stále čekáme, kdy se situace obrátí a stáří aut se začne snižovat. Zatím tomu ale nic nenasvědčuje, naopak je trend výrazně opačný. Na konci roku 2013 bylo průměrné stáří osobních aut jen 13,78 let,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která monitoruje trh ojetých aut a pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetých aut. Podle Martina Pajera ale není důvodem zvyšujícího se stáří aut jednoznačně špatná finanční situace řady domácností. „Určitý vliv to samozřejmě má, ukazuje na to zvyšující se tempo stárnutí. Na druhou stranu se zvyšuje i počet aut, která lidé vlastní. To znamená, že přibývá vozů v rámci jednotlivých rodin. Lidé si nechají starší auto a k němu si pořídí novější,“ komentuje situaci Martin Pajer. Počet vyřazených aut byl loni nejnižší od roku 2014. Češi loni odhlásili z provozu 140 201 osobních aut. Ke konci loňského roku bylo celkově v České republice registrováno téměř 6,6 milionu osobních vozů. Za posledních 10 let se jejich počet zvýšil o téměř 1,8 milionu kusů, což představuje nárůst o téměř 37 %. Přesto ale tempo nárůstu počtu aut, která Češi vlastní, od covidu naopak zpomalilo. „Věříme, že částečné obnovování vozového parku začne už v letošním roce a tempo stárnutí se tak mírně zpomalí,“ říká dále Martin Pajer s tím, že na ty, kteří se rozhodnout vyměnit staré auto za ojeté novější, čeká více nástrah než v dřívějších letech. „Míra podvodů při prodeji ojetých aut v posledních letech narostla a v tuto chvíli už 4 z 5 inzerátů nepodávají o autě všechny potřebné informace nebo obsahují dokonce klamné informace,“ upozorňuje ředitel Cebia. Lidé by podle něj měli být při výběru auta obzvlášť opatrní, aby nenaletěli podvodníkovi a nekoupili si auto, do kterého budou muset v následujících letech investovat více peněz, než čekali.
S
(Zdroj: moneymag.cz)

Zájem o elektromobilitu v Česku roste

12.03.2024 V lednu 2024 se prodalo celkem 575 nových elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 33,4 %. Oproti západní Evropě je však Česko stále značně pozadu, nicméně, to se může v dohledné době začít dynamicky měnit. Důvodem je dotační program na pořízení elektromobilu formou leasingu, kde je možné získat 200 000 Kč (250 000 Kč pro užitkové vozy), u kterého se očekává zahájení přijímání žádostí od druhé poloviny března, což by mohlo prodej elektromobilů výrazně zvýšit.
„Na trhu sledujeme zajímavý jev, kdy spousta firem vyčkává, a o elektromobilech uvažuje,,“ uvádí Ivo Hykyš, podporovatel fleetového prodeje a elektromobility ze společnosti Direct Auto. Dotaci je možné získat pro elektromobily s cenou do 1,5 mil. Kč, přičemž u užitkových vozů neexistuje cenové omezení. V rámci celého programu je připraveno 1,95 mld. Kč, z toho 1,65 mld. Kč je určeno na pořízení bezemisních vozidel a 300 mil. Kč na dobíjecí infrastrukturu. Na dobíjecí stanice je možné získat podporu ve výši od 50 000 Kč do 150 000 Kč. Dotace se netýká pouze nových elektromobilů, ale lze ji získat i pro použité elektromobily s nájezdem do 6 000 km a stářím maximálně 6 měsíců. Direct Auto má na skladě různé typy elektromobilů, které tyto podmínky splňují. Získání podpory není nijak složitý proces. S celým procesem pomůže jak Direct Auto, tak i úvěrové společnosti, a to od podání žádosti až po finální financování úvěrem na konkrétní elektromobil. To by mělo výrazně snížit administrativní náročnost. Česko je přitom oproti svým západním sousedům v prodejích elektromobilů značně pozadu. Například v Portugalsku, které je počtem obyvatel a ekonomickou výkonností srovnatelné s Českem, je prodej elektromobilů až pětinásobně vyšší (v lednu se jich prodalo 2 494). Portugalsko ale možná začneme již brzy dohánět. „K podpoře poptávky po elektromobilech by mohly přispět i kratší dodací lhůty. Zatímco v minulosti se pohybovaly mezi 12 a 24 měsíci, v současnosti je možné získat elektromobil již za 1 až 3 měsíce v závislosti na modelu. Například velmi populární model Škoda Enyaq jsme schopni dodat již za 5 týdnů od objednání,“ upozorňuje Ivo Hykyš. Zvýšení dostupnosti pořízení elektromobilu pro firmy může podpořit i 70 % záruka státu za úvěr, což úvěrovým společnostem umožní benevolentnější schvalování úvěrů.
S
(Zdroj: moneymag.cz)

I přes "Suchej únor" spotřeba alkoholu v Česku nepolevuje

11.03.2024 Ačkoli postupně roste zájem lidí o abstinenční akci Suchej únor, stoupá v posledních letech i zájem o alkohol v e-shopech. V tiskové zprávě to uvedl srovnávač cen Heureka.cz. Počet lidí zapojených do kampaně Suchej únor letos meziročně stoupl podle údajů organizátorů asi o třetinu na 1,2 milionu. Zároveň ale vzrostl letos v únoru oproti loňsku i zájem o vyhledávání alkoholických nápojů na Heurece, a to o 7,5 procenta. "Češi alkohol nyní vyhledávali více než v předchozích dvou letech. Stále sice nejsme na číslech v době před a v průběhu pandemie, ale trend je vzrůstající," řekl šéf analytiků v Heureka Group Michal Buzek.
Po letech ovlivněných pandemií nemocí covid-19, kdy lidé nemohli kvůli státním preventivním opatřením navštěvovat restaurace a hospody, nejprve podle Heureky nastal v únoru 2022 meziroční propad zájmu o vyhledávání alkoholu po internetu. Loni v únoru ale zájem meziročně stoupl o 12 procent a letos nárůst pokračoval. Lidé nejčastěji vyhledávají v e-shopech přes Heureku rumy, whisky, vína a likéry. Třeba u vína a také u piva však objem vyhledávání po internetu podle srovnávače dlouhodobě klesá. "U vína jsme meziročně zaznamenali dvacetiprocentní pokles, a u piva dokonce více než čtvrtinový," řekl Buzek. O více než 40 procent naopak vzrostlo vyhledávání míchaných nápojů. "Dlouhodobý pokles u vín a piv patrně můžeme přičíst tomu, že Češi na internet stále častěji chodí hledat nejlepší nabídky takzvaného tvrdého alkoholu, který mívá vyšší pořizovací cenu než pivo nebo běžná lahev vína," doplnil Buzek. Navzdory nárůstu zájmu o hledání alkoholu přes internet v únoru za letošní a loňský rok ale není únor měsícem s největším objemem vyhledávání alkoholických nápojů. Dlouhodobě nejsilnějšími měsíci ve vyhledávání alkoholu v e-shopech jsou podle Heureky listopad a prosinec.
S
(Zdroj: zpravy.aktualne.cz)
listopad 2025
T po út st čt so ne
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
46 10 11 12 13 14 15 16
47 17 18 19 20 21 22 23
48 24 25 26 27 28 29 30
49 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má svátek Hubert
1
Důležitý termín
1
Svátek
cardpay
martinus
náš partner